LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ KVALIFIKACINIŲ KLASIŲ SUTEIKIMO IR VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ VERTINIMO TVARKOS BEI VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJŲ

 

2002 m. birželio 17 d. Nr. 909

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) 22 straipsnio 16 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų vertinimo tvarką;

1.2. Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus.

2. Nustatyti, kad Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2002, Nr. 45-1709) 8 straipsnyje nustatytu laikotarpiu:

2.1. karjeros valstybės tarnautojų ir įstaigų vadovų, priimtų į pareigas iki Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2002, Nr. 45-1708) įsigaliojimo (toliau vadinama – valstybės tarnautojai), vertinimo procedūra susideda iš valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos rezultatų apibūdinimo arba, jeigu valstybės tarnautojų vertinimo komisijos (toliau vadinama – vertinimo komisija) darbe karjeros valstybės tarnautojo tiesioginis vadovas arba įstaigos vadovą į pareigas priimantis asmuo ar jo įgaliotas asmuo (toliau vadinama – tiesioginis vadovas) nedalyvauja, valstybės tarnautojo tiesioginio vadovo surašytos išvados, kurioje turi būti apibūdinta valstybės tarnautojo tarnybinė veikla pagal kiekvieną iš vertinimo kriterijų, nagrinėjimo ir pokalbio tarp valstybės tarnautojo ir vertinimo komisijos narių:

2.1.1. valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos rezultatus apibūdina jo tiesioginis vadovas pagal šiuo nutarimu patvirtintus Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus;

2.1.2. nagrinėdama išvadą, vertinimo komisija turi nustatyti, ar tiesioginis vadovas teisingai įvertino valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą pagal vertinimo kriterijus;

2.1.3. pokalbio tarp valstybės tarnautojo ir vertinimo komisijos narių metu vertinami gebėjimai, būtini valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms vykdyti;

2.1.4. vertinimo komisija, balsų dauguma apsisprendusi dėl valstybės tarnautojo įvertinimo ir kvalifikacinės klasės suteikimo, valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui raštu pateikia siūlomą sprendimą;

2.2. sprendimą dėl kvalifikacinės klasės suteikimo valstybės tarnautojui priima valstybės tarnautoją į pareigas priėmęs asmuo.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                             JUOZAS BERNATONIS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 909

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ KVALIFIKACINIŲ KLASIŲ SUTEIKIMO IR VALSTYBĖS

TARNAUTOJŲ VERTINIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja įstaigų vadovų ir karjeros valstybės tarnautojų (toliau vadinama – valstybės tarnautojų) vertinimą ir kvalifikacinių klasių jiems suteikimą.

2. Valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje (toliau vadinama – įstaiga) valstybės tarnautojų vertinimo komisija (toliau vadinama – vertinimo komisija) sudaroma vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) (toliau vadinama – Valstybės tarnybos įstatymas) 22 straipsnio 3 ir 4 dalimis.

3. Įsakyme (potvarkyje) dėl vertinimo komisijos sudarymo nurodomi vertinimo komisijos pirmininkas ir kiti jos nariai. Šiuo įsakymu (potvarkiu) gali būti paskirtas ir vertinimo komisijos sekretorius. Vertinimo komisijos sekretorius nėra vertinimo komisijos narys.

4. Vertinimo komisijos darbe turi dalyvauti visi jos nariai. Dėl svarbių priežasčių kai kuriems jos nariams neatvykus, vertinimo komisija gali vertinti valstybės tarnautojus, jeigu jos darbe dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių. Jeigu vertinimo komisijos darbe dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti vertinimo komisijos pirmininkas, vertinimo komisiją sudaręs valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos vadovas raštu paveda kitam vertinimo komisijos nariui vykdyti komisijos pirmininko funkcijas.

 

II. VALSTYBĖS TARNAUTOJO VERTINIMAS

 

5. Karjeros valstybės tarnautojo tiesioginis vadovas arba įstaigos vadovą į pareigas priimantis asmuo ar jo įgaliotas asmuo (toliau vadinama – tiesioginis vadovas) vertina valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus (toliau vadinama – vertinimo kriterijai).

6. Tiesioginis vadovas, vertindamas valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą, surašo motyvuotą išvadą (toliau vadinama – išvada), kurioje turi būti apibūdinta valstybės tarnautojo tarnybinė veikla pagal kiekvieną iš vertinimo kriterijų. Išvadoje įrašomas ir valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimas.

7. Dėl neeilinio valstybės tarnautojo vertinimo tiesioginis vadovas, atsižvelgdamas į šios tvarkos 6 punkte nustatytus reikalavimus vertinant valstybės tarnautojo veiklą, surašo motyvuotą pasiūlymą (toliau vadinama – tiesioginio vadovo pasiūlymas). Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimas pasiūlyme neįrašomas.

8. Tiesioginio vadovo pasiūlymas pateikiamas valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui.

9. Tiesioginis vadovas, įvertinęs valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą gerai, pateikia išvadą įstaigoje už personalo tvarkymą atsakingam padaliniui arba valstybės tarnautojui, įstaigoje atsakingam už personalo tvarkymą (toliau vadinama – personalo tarnyba). Įvertinęs karjeros valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą labai gerai ar nepatenkinamai arba gavęs valstybės tarnautojo, kurio tarnybinė veikla dvejus metus paeiliui buvo įvertinta gerai, rašytinį prašymą, kad jį įvertintų vertinimo komisija, tiesioginis vadovas pateikia išvadą vertinimo komisijai.

10. Tiesioginis vadovas, įvertinęs įstaigos vadovo, vertinimo komisijos nario ar 18-20 kategorijos valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą labai gerai arba nepatenkinamai, išvadą pateikia valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekančios įstaigos vadovo sudarytai vertinimo komisijai. Išvada dėl savivaldybės administratorių, savivaldybės kontrolierių ar savivaldybės institucijų ar įstaigų valstybės tarnautojų vertinimo komisijos narių tarnybinės veiklos pateikiamos savivaldybės tarybos sudarytai vertinimo komisijai.

11. Vertinimo komisija apie gautą išvadą praneša valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui, nurodydama siūlomą valstybės tarnautojo vertinimo datą.

12. Valstybės tarnautoją į pareigas priėmęs asmuo apie būsimą valstybės tarnautojo vertinimą ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki vertinimo pradžios raštu praneša valstybės tarnautojui ir valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekančiai įstaigai.

13. Valstybės tarnautojo vertinimo procedūra susideda iš vertinimo komisijai pateiktos išvados nagrinėjimo ir pokalbio tarp valstybės tarnautojo ir vertinimo komisijos narių, skirto įvertinti gebėjimus, būtinus valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms vykdyti.

14. Valstybės tarnautojo neeilinio vertinimo procedūra susideda iš tiesioginio vadovo pasiūlymo nagrinėjimo ir pokalbio tarp valstybės tarnautojo ir vertinimo komisijos narių. Jeigu vertinamas valstybės tarnautojas, siekiantis būti perkeltas į aukštesnes pareigas, pokalbio metu vertinami valstybės tarnautojo gebėjimai vykdyti pareigybės, į kurią valstybės tarnautojas siekia būti perkeltas, aprašyme nustatytas funkcijas. Jeigu vertinamas valstybės tarnautojas, dėl kurio tarnybinės veiklos rezultatų iškilo abejonių, pokalbio metu vertinami gebėjimai, būtini valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms vykdyti.

15. Vertindama išvadą arba tiesioginio vadovo pasiūlymą, vertinimo komisija turi nustatyti, ar tiesioginis vadovas teisingai įvertino valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą pagal vertinimo kriterijus.

16. Jeigu vertinimo komisijos darbe dalyvauja tiesioginis vadovas, vertinimo komisijos nariai prireikus gali pasiūlyti tiesioginiam vadovui išsamiau apibūdinti tam tikrus valstybės tarnautojo gebėjimus, būtinus valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms vykdyti, taip pat pateikti jam kitų klausimų, susijusių su valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos rezultatais.

17. Pasibaigus pokalbiui, vertinimo komisijos nariai aptaria būsimą valstybės tarnautojo įvertinimą. Aptarimo metu kiekvienas vertinimo komisijos narys pasisako dėl valstybės tarnautojo vertinimo.

18. Pasibaigus valstybės tarnautojo vertinimo aptarimui, balsuojama dėl vertinimo komisijos pirmininko pasiūlyto valstybės tarnautojo įvertinimo. Vertinimo komisijos pirmininkas, siūlydamas balsuoti dėl valstybės tarnautojo įvertinimo, turi atsižvelgti į vertinimo komisijos narių daugumos nuomonę. Vertinimo komisijos pirmininko pasiūlymas priimamas, jeigu dėl jo balsavo posėdyje dalyvavusių vertinimo komisijos narių dauguma. Vertinimo komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo rezultatus lemia vertinimo komisijos pirmininko balsas.

19. Vadovaudamiesi šios tvarkos 18 punktu, vertinimo komisijos nariai apsisprendžia ir dėl Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 7 ar 8 dalyje nurodytų sprendimų siūlymo.

20. Įvertinusi valstybės tarnautoją, siekiantį būti perkeltu į aukštesnes pareigas, vertinimo komisija siūlo valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui tenkinti valstybės tarnautojo prašymą arba jo netenkinti.

21. Įvertinus valstybės tarnautoją, surašoma valstybės tarnautojų vertinimo komisijos išvada (šios tvarkos priedas), kuri yra atskira kiekvienam vertinamam valstybės tarnautojui. Su valstybės tarnautojų vertinimo komisijos išvada pasirašytinai supažindamas valstybės tarnautojas.

22. Valstybės tarnautojų vertinimo komisijos išvadoje gali būti pateikta vertinimo komisijos nario, nesutinkančio su vertinimo komisijos siūlymu, atskira motyvuota nuomonė.

 

III. VALSTYBĖS TARNAUTOJO KVALIFIKACINĖS KLASĖS SUTEIKIMAS

 

23. Vertinimo komisija, siūlydama valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui suteikti kvalifikacinę klasę, turi nurodyti, kuri kvalifikacinė klasė turi būti suteikta valstybės tarnautojui: trečia, antra ar pirma.

24. Asmeniui, laimėjusiam konkursą valstybės tarnautojo pareigoms eiti, įstaigoje sudarytos konkurso komisijos (toliau vadinama – konkurso komisija), įvertinusios šio asmens gebėjimus vykdyti pareigybės, į kurią jį numatoma priimti, aprašyme nustatytas funkcijas, siūlymu gali būti suteikiama trečia kvalifikacinė klasė.

25. Priimant be konkurso į laisvas karjeros valstybės tarnautojo pareigas Valstybės tarnybos įstatymo 43 straipsnio 2 dalyje nurodytą asmenį arba valstybės tarnautojo statusą atkuriantį asmenį, vertinimo komisijos, pokalbio metu įvertinusios šio asmens gebėjimus vykdyti pareigybės, į kurią jį numatoma priimti, aprašyme nustatytas funkcijas, siūlymu gali būti suteikiama trečia kvalifikacinė klasė.

26. Jeigu šios tvarkos 25 punkte nurodytų asmenų yra du ir daugiau, konkurso komisijos siūlymu asmeniui, kurį ši komisija pripažino tinkamu eiti pasiūlytas pareigas, gali būti suteikta trečia kvalifikacinė klasė.

27. Šios tvarkos 25 punkte nurodytu atveju vertinimo komisija ir 26 punkte nurodytu atveju – konkurso komisija siūlo suteikti valstybės tarnautojui trečią kvalifikacinę klasę, jeigu dėl tokio pasiūlymo balsuoja dauguma šių komisijų narių. Šių komisijų narių balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo rezultatus lemia komisijos pirmininko balsas.

28. Karjeros valstybės tarnautojui, perkeltam iš kitų karjeros valstybės tarnautojo pareigų pagal Valstybės tarnybos įstatymo 20 straipsnio 1 ar 2 dalį, paliekama jam iki perkėlimo suteikta kvalifikacinė klasė.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Vertinimo komisijos posėdis protokoluojamas. Vertinimo komisijos posėdžio protokole pažymima, kaip balsavo kiekvienas iš vertinimo komisijos narių.

30. Pasibaigus konkurso komisijos balsavimui dėl kvalifikacinės klasės suteikimo valstybės tarnautojui, pretendentų į valstybės tarnautojo pareigas konkurso protokole pažymima, kaip balsavo kiekvienas iš konkurso komisijos narių.

31. Jeigu valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą tiesioginis vadovas įvertina labai gerai arba nepatenkinamai, išvada vertinimo komisijai pateikiama ne anksčiau kaip einamųjų metų gruodžio 1 dieną ir ne vėliau kaip einamųjų metų gruodžio 15 dieną.

32. Vertinimo komisija įvertina valstybės tarnautoją ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po metų, už kuriuos vertinama valstybės tarnautojo tarnybinė veikla, vasario 1 dienos.

33. Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo:

33.1. įgyvendindamas vertinimo komisijos pasiūlytus Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 7 ar 8 dalyje nurodytus sprendimus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima įsakymą (potvarkį);

33.2. nusprendęs neįgyvendinti vertinimo komisijos pasiūlyto sprendimo, jeigu pagal Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 9 dalį vertinimo komisijos pasiūlytas sprendimas valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui nėra privalomas, apie tai pažymi valstybės tarnautojo vertinimo lape.

34. Dokumentai, susiję su valstybės tarnautojo ir jo tarnybinės veiklos vertinimu, saugomi valstybės tarnautojo asmens byloje.

______________

 

 

Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių

suteikimo ir valstybės tarnautojų

vertinimo tvarkos

priedas

 

_________________________________________________________

(valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos pavadinimas)

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ VERTINIMO KOMISIJOS

IŠVADA

_________________ Nr. _______

                                                                               (surašymo data)

_________________

(surašymo vieta)

 

Valstybės tarnautojo vardas ir pavardė _________________________________________________

Valstybės tarnautojo pareigos ________________________________________________________

                                                                    (nurodomas įstaigos pavadinimas, struktūrinio padalinio pavadinimas, pareigybė)

________________________________________________________________________________

Vertinimo komisijos vertinimas _______________________________________________________

Vertinimo komisijos siūlomas sprendimas ______________________________________________

________________________________________________________________________________

Vertinimo komisijos pirmininkas                             (Parašas)               (Vardas ir pavardė)

Vertinimo komisijos nariai:                                      (Parašai)               (Vardai ir pavardės)

Vertinimo komisijos nario atskira nuomonė:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

(Vertinimo komisijos nario pareigos)           (Parašas)                (Vardas ir pavardė)

 

________________________________________________

(valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens žyma

nusprendus neįgyvendinti vertinimo

komisijos pasiūlymo)

 

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

 

Susipažinau

(Valstybės tarnautojo parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 909

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJAI

 

1. Valstybės tarnautojo veiklos krūvis.

2. Valstybės tarnautojo veiklos kokybė.

3. Valstybės tarnautojo atliekamų užduočių sudėtingumas.

4. Gebėjimas panaudoti turimas žinias ir įgūdžius pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms vykdyti.

5. Valstybės tarnautojo bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai vykdant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

______________