LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS IR URBANISTIKOS MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1994 m. rugsėjo 19 d. Nr. 858

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos nuostatus (pridedama).

2. Pavesti Statybos ir urbanistikos ministerijai iki 1994 m. lapkričio 1 d. patvirtinti Komunalinio ūkio ir paslaugų departamento, Valstybinės geodezijos tarnybos, Valstybinės geologijos tarnybos bei Paminklotvarkos departamento nuostatus, suderinus šiuos nuostatus su suinteresuotomis ministerijomis.

3. Pripažinti netekusiais galios:

3.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. spalio 26 d. nutarimą Nr. 329 „Dėl Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1990, Nr. 33-815);

3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. kovo 31 d. nutarimo Nr. 214 „Dėl valstybinės statinių statybos ir eksploatavimo priežiūros“ (Žin., 1992, Nr. 16-456) 5 punktą.

4. Pripažinti netekusiais galios nuo 1994 m. lapkričio 15 d.:

4.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. balandžio 23 d. nutarimo Nr. 153 „Dėl Valstybinės geologijos tarnybos nuostatų patvirtinimo ir organizacinių klausimų“ (Žin., 1991, Nr. 15-394) 1 punktą;

4.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. gegužės 15 d. nutarimą Nr. 196 „Dėl Valstybinės geodezijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1991, Nr. 16-444);

4.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. rugpjūčio 14 d. nutarimą Nr. 328 „Dėl Paminklotvarkos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės laikinųjų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1991, Nr. 26-705);

4.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. vasario 14 d. nutarimo Nr. 106 „Dėl valstybinės žemėtvarkos darbų organizavimo“ (Žin., 1992, Nr. 13-357) 5.2 punktą.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS

 

 

 

STATYBOS IR URBANISTIKOS MINISTRAS                                             JULIUS LAICONAS

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1994 m. rugsėjo 19 d. nutarimu Nr. 858

 

Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos nuostatai

 

Bendrieji nuostatai

 

1. Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerija (toliau vadinama – Statybos ir urbanistikos ministerija) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.

Statybos ir urbanistikos ministerija sprendžia jos kompetencijai priklausančius klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.

2. Statybos ir urbanistikos ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.

3. Statybos ir urbanistikos ministerijos aparato darbuotojų metinį darbo užmokesčio fondą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

4. Statybos ir urbanistikos ministerija yra juridinis asmuo ir turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

 

Statybos ir urbanistikos ministerijos uždaviniai ir funkcijos

 

5. Svarbiausieji Statybos ir urbanistikos ministerijos uždaviniai yra:

5.1. formuoti statybos komplekso strategiją;

5.2. užtikrinti urbanistikos, architektūros ir statybos pažangą;

5.3. formuoti ir įgyvendinti valstybės remiamos programos „Būstas“ ir kitų programų svarbiausiąsias nuostatas;

5.4. formuoti gyvenamųjų vietovių raidos ir infrastruktūros plėtojimo strategiją;

5.5. pagal savo kompetenciją vykdyti valstybinę teritorinio planavimo priežiūrą.

6. Statybos ir urbanistikos ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

6.1. formuoja ir įgyvendina valstybės strategiją komunalinio ūkio ir paslaugų, paminklotvarkos, geodezijos ir geologijos srityse;

6.2. koordinuoja teritorinio planavimo, statybų teisinio reguliavimo, normavimo ir standartizavimo darbus, rengia teritorijos planavimo ir statybos normas, taisykles ir standartus, kaupia teritorinio planavimo duomenis ir tvarko teritorinio planavimo dokumentų registrą;

6.3. įstatymų nustatytais atvejais disponuoja valstybiniu turtu (jį tvarko, valdo ir naudoja);

6.4. ekonomikos metodais ir teisinėmis normomis reguliuoja statybos subjektų veiklą, sprendžia nesutarimus projektavimo ir statybos klausimais, vykdo antimonopolinę statybos politiką;

6.5. rengia pasiūlymus dėl statybos komplekso ūkio plėtojimo proporcijų, įgyvendina ekonominės bei socialinės raidos programas, kontroliuoja statybinių medžiagų gamybos ir statybos pramonės plėtojimą;

6.6. įgyvendina statybos komplekso mokslinę techninę politiką, skatina mokslo ir technikos pažangą, rūpinasi specialistų rengimu, tobulinimusi ir objektyviu jų vertinimu, rengia tikslines mokslo programas, organizuoja jų vykdymą, prireikus sutarčių pagrindu kooperuoja tam lėšas;

6.7. pagal savo kompetenciją nustatytąja tvarka palaiko ryšius su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, rengia tarptautinių sutarčių projektus ir pasirašo šias sutartis, organizuoja jų vykdymą, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai užsienio valstybėse ar tarptautinėse organizacijose;

6.8. dalyvauja sprendžiant klausimus, susijusius su gaivalinių nelaimių bei avarijų padarinių likvidavimu, taip pat kitus civilinės saugos sistemos klausimus;

6.9. kaupia ir sistemina ekonominę, ekologinę, techninę, technologinę, komercinę ir kitą informaciją, būtiną savo veiklos sričiai reguliuoti;

6.10. metodiškai vadovauja statybos investicinio proceso dalyviams, prognozuoja ir organizuoja statybos, statybinių medžiagų gamybos ir statybos pramonės plėtojimą;

6.11. rūpinasi Lietuvos architektūros, urbanistikos ir statybos tradicijų tęstinumu, naujų perspektyvių krypčių ieškojimu ir taikymu, teikia metodinę pagalbą vietos savivaldos institucijų architektūros tarnyboms;

6.12. dalyvauja planuojant perspektyvinę miestų, kaimų ir rekreacinių teritorijų raidą, koordinuoja teritorinio planavimo ir kitus perspektyvinio projektavimo darbus, dalyvauja nagrinėjant tautos kultūros palikimo, ekonomikos ir gamtosaugos problemas;

6.13. rengia ir tvirtina projektavimo ir statybos, statinių eksploatavimo normatyvus, nustato statybos ir kitų normų rengimo, derinimo, tvirtinimo ir klasifikavimo, tarptautinių regioninių ir kitų valstybių statybos normų taikymo tvarką Lietuvos Respublikoje ir kontroliuoja, kaip jų laikomasi;

6.14. nustatytąja tvarka formuoja kainų ir tarifų sistemą statybos komplekse, rengia ekonomikos normatyvus, skatinančius gaminti ir naudoti tobulesnes statybines medžiagas ir konstrukcijas;

6.15. nustatytąja tvarka vertina valstybinį turtą tuo atveju, kai steigiamos bendros įmonės su užsienio kapitalu, taip pat privatinės nuosavybės teise turimą nekilnojamąjį turtą prieš jį teisiškai įregistruojant ir deklaruojant, rengia normatyvinius dokumentus, metodikas ir rekomendacijas šiais klausimais;

6.16. organizuoja valstybinę projektų ekspertizę, valstybinę statinių statybos bei eksploatavimo priežiūrą ir metodiškai vadovauja vietos savivaldos institucijų architektūros bei statybos ir eksploatavimo priežiūros tarnyboms;

6.17. nustatytąja tvarka išduoda kvalifikacijos atestatus statybos verslo įmonėms ir specialistams, atliekantiems tyrimo, projektavimo, statybos darbus ir gaminantiems statybines medžiagas, konstrukcijas bei įrenginius;

6.18. nustato valstybės reguliuojamus ir kontroliuojamus architektūros ir statybos reikalavimus bei rodiklius ir šių rodiklių reikšmes;

6.19. tvirtina valstybines teritorinio planavimo ir statybos normas, derina kitų valstybinės projektavimo priežiūros institucijų parengtus normatyvinius dokumentus statybų ir teritorinio planavimo projektų rengimo, sąlygų nustatymo bei ekspertizės klausimais;

6.20. dalyvauja nustatant tvarką, kuria pagrindžiamas numatomų statyti Lietuvos valstybės biudžeto lėšomis objektų ūkinis būtinumas ir ekonominis tikslingumas;

6.21. sprendžia pagal savo kompetenciją įmonių, organizacijų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų ir valstybinės projektavimo priežiūros institucijų nesutarimus teritorinio planavimo bei statybos projektavimo klausimais;

6.22. organizuoja ir koordinuoja Lietuvos Respublikos teritorijos tvarkymo generalinio plano rengimą, koordinuoja bendrojo teritorinio planavimo darbus, organizuoja atitinkamų dokumentų ekspertizę;

6.23. nustato bendrojo teritorinio planavimo dokumentų ir statybos projektų sudėtį, jų rengimo, derinimo, keitimo ir registravimo tvarką;

6.24. informuoja visuomenę apie ministerijos veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais.

 

Statybos ir urbanistikos ministerijos teisės

 

7. Statybos ir urbanistikos ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. gauti iš ministerijų ir kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų duomenis ministerijos kompetencijos klausimais;

7.2. organizuoti statybos komplekso subjektų atliekamų projektavimo ir statybos darbų bei statinių eksploatavimo kokybės kontrolę;

7.3. prireikus sudaryti ministerijos mokslo, technikos, ekonomikos, architektūros, teritorinio planavimo ir kitas tarybas, komisijas bei darbo grupes, šaukti tarpžinybinius pasitarimus ir kolegialiai juose svarstyti svarbiausiuosius uždavinius bei problemas;

7.4. pasitelkti ministerijų ir kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų atstovus bei specialistus, susitarus su jų vadovais, klausimams, susijusiems su ministerijos veikla, nagrinėti;

7.5. nustatytąja tvarka rengti atvirus ir uždarus konkursus;

7.6. nustatytąja tvarka sustabdyti projektavimo ir statybos darbus, statybinių medžiagų, industrinių gaminių ir konstrukcijų gamybą, kai nesilaikoma statybos projektų, normatyvų, standartų bei techninių sąlygų, ir pareikalauti iš statinių naudotojų bei savininkų, kad būtų pašalinta avarijų, deformavimosi ir konstrukcijų irimo grėsmė, teikti pasiūlymus dėl šių statinių uždraudimo eksploatuoti.

8. Statybos ir urbanistikos ministerija turi ir kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų suteiktas teises.

 

Statybos ir urbanistikos ministerijos darbo organizavimas

 

9. Statybos ir urbanistikos ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.

10. Statybos ir urbanistikos ministras yra asmeniškai atsakingas už statybos ir urbanistikos, komunalinio ūkio ir paslaugų, paminklotvarkos, geodezijos ir geologijos valdymą.

Statybos ir urbanistikos ministrą gali laikinai pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.

11. Statybos ir urbanistikos ministras:

11.1. atsako už tai, kad ministerija vykdytų jai pavestus uždavinius;

11.2. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, vykdomi Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai ir kiti teisės aktai;

11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

11.4. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimus;

11.5. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Ministro leidžiami įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

Prireikus leidžia kartu su kitais ministrais bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus;

11.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui ministerijos veiklos ataskaitas ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

11.7. teikia Ministrui Pirmininkui pasiūlymus dėl ministerijos sekretorių skyrimo pareigoms ir atleidimo iš pareigų, taip pat pasiūlymus dėl drausminių nuobaudų jiems skyrimo;

11.8. tvirtina ministerijos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatytojo metinio darbo užmokesčio fondo;

11.9. tvirtina ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų ir inspekcijų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų, jos reguliavimo sričiai priskirtų valstybinių įmonių nuostatus (įstatus);

11.10. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų ir inspekcijų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų, jos reguliavimo sričiai priskirtų valstybinių įmonių vadovus, taip pat kitus ministerijos darbuotojus arba tai padaryti įgalioja vieną iš ministerijos sekretorių;

11.11. vykdo kitus įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko jam suteiktus įgaliojimus.

12. Statybos ir urbanistikos ministerijos vidaus reikalų tvarkymą organizuoja ministerijos sekretoriai.

Statybos ir urbanistikos ministerijos sekretoriai yra tiesiogiai atsakingi ministrui. Ministerijos sekretorių kompetenciją nustato ministras.

Statybos ir urbanistikos ministras vadovauja ministerijos struktūriniams padaliniams tiesiogiai arba per ministerijos sekretorius, o departamentams, tarnyboms ir inspekcijoms prie ministerijos, kitoms ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms bei organizacijoms – per šių institucijų vadovus.

Statybos ir urbanistikos ministro įgaliotas ministerijos sekretorius leidžia įsakymus dėl ministerijos personalo darbo organizavimo ir raštvedybos tvarkymo.

13. Statybos ir urbanistikos ministerijoje gali būti sudaroma kolegija, kuri yra ministro patariamoji institucija. Kolegiją sudaro ministras (kolegijos pirmininkas), ministerijos sekretoriai (pagal pareigas), kiti ministerijos darbuotojai, taip pat departamentų, tarnybų, inspekcijų prie ministerijos vadovai. Į kolegijos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų ministerijų ir valstybinių institucijų atstovai bei mokslininkai, šiems sutikus.

Kolegijos narių skaičių nustato ir jos personalinę sudėtį tvirtina ministras.

14. Statybos ir urbanistikos ministerijos kolegija svarsto svarbiausiuosius ministerijos veiklos klausimus, svarbiausiųjų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektus, išklauso ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų ir inspekcijų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų vadovų ataskaitas, svarsto, kaip parenkami ir ugdomi tinkami darbuotojai, kaip tikrinamas sprendimų vykdymas.

______________