LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2007 M. BIRŽELIO 6 D. ĮSAKYMO NR. A1-155 „DĖL PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. lapkričio 18 d. Nr. A1-636

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 65-2534; 2008, Nr. 114-4375; 2009, Nr. 79-3293), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. konkursai, kurie buvo organizuoti ar numatomi organizuoti pagal projektų atrankos konkursų organizavimo nuostatus, patvirtintus iki šio įsakymo įsigaliojimo, baigiami organizuoti ar organizuojami iki šio įsakymo įsigaliojimo nustatyta tvarka;

2.2. šis įsakymas įsigalioja 2014 m. sausio 1 d.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė          Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2007 m. birželio 6 d.

įsakymu Nr. A1-155

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2013 m. lapkričio 18 d.

įsakymo Nr. A1-636

redakcija)

 

PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų administravimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato projektams, kurie vykdomi iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų (toliau – projektas, projektai), teikiamus prioritetus, bendruosius projektų teikimo, paraiškų pildymo reikalavimus, taip pat reikalavimus, keliamus valstybės ar savivaldybių įstaigoms ir Lietuvos Respublikoje registruotiems juridiniams asmenims, veikiantiems pagal asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantiems gauti valstybės biudžeto lėšų projektams vykdyti (toliau – pareiškėjas, pareiškėjai), projektų atrankos ir vertinimo, lėšų skyrimo ir projektų vykdymo tvarką.

Taisyklėmis vadovaujamasi rengiant ministerijos organizuojamų projektų atrankos konkursų organizavimo nuostatus. Šios taisyklės netaikomos projektams, kuriems lėšos skiriamos iš Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei bendrojo finansavimo lėšų, pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), taip pat įstaigų prie ministerijos organizuojamų konkursų metu atrenkamiems projektams.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja ministerija. Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto puslapyje www.socmin.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo terminas, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninis paštas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas.

 

II. PAREIŠKĖJAMS TEIKIAMI PRIORITETAI

 

3. Projektų atrankos konkursų nuostatuose, atsižvelgiant į konkursų ypatumus, gali būti numatomi pareiškėjams, projektams ar tam tikroms projektų veikloms teikiami prioritetai.

4. Už atitiktį prioritetams vertinant projektus skiriami balai. Konkurso nuostatuose nustatomas galimas maksimalus balų skaičius.

 

III. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI

 

5. Projektuose turi būti numatyta:

5.1. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

5.2. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

5.3. tikslas;

5.4. uždaviniai;

5.5. tikslinės grupės;

5.6. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

5.7. priemonių / veiklų planas;

5.8. laukiami rezultatai;

5.9. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, darbuotojų ir savanorių skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.;

5.10. projekto įgyvendinimo bendra sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš ministerijos;

5.11. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikacijos, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

5.12. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

5.13. kita papildoma informacija, nustatyta konkurso nuostatuose atsižvelgiant į konkurso tikslus ir kitus konkurso reikalavimus.

 

IV. PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

6. Projektai aprašomi užpildant paraišką. Paraiškos forma nustatoma projektų atrankos konkursų nuostatuose. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą, jei konkurso nuostatai nenustato kitaip.

7. Paraiškoje pateikiama taisyklių 5 punkte nurodyta informacija, taip pat informacija apie pareiškėją, projekto vadovą, organizacijos buhalterį (tuo atveju, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, – informacija apie šiuos asmenis), atitiktį prioritetams, paraiškos užpildymo data.

Pareiškėjai savo nuožiūra gali teikti ir kitą aktualią informaciją, susijusią su projektu.

8. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

8.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų)) kopiją (išskyrus religines bendruomenes ir bendrijas), patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

8.2. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

8.3. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

8.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

8.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių taisyklių 11 punkte.

9. Projektų atrankos konkursų nuostatuose gali būti numatytas platesnis reikalingų pateikti dokumentų sąrašas, atsižvelgiant į konkurso reikalavimus.

10. Pareiškėjas pateikia užantspauduotame voke 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat šių taisyklių 8 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių, jei konkurso nuostatuose nenumatytas kitas egzempliorių skaičius. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba.

Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į ministeriją. Ant voko užrašyti konkurso pavadinimą, nurodytą konkurso skelbime. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.

Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

Konkursui pasibaigus, paraiška jo dalyviams negrąžinama. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

11. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

11.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

11.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

11.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

11.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;

11.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

11.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

11.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos gautų lėšų panaudojimą sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

12. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi ministerijos specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

V. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Projektus vertina komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – komisija). Komisijos nariais gali būti ministerijos, kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų ir organizacijų atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, turintys atitinkamo pobūdžio projektų vertinimo patirties.

14. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretorių pirmojo komisijos posėdžio metu iš komisijos narių skiria komisijos pirmininkas, jeigu konkurso nuostatuose nenumatyta kitaip. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiomis taisyklėmis, projektų atrankos konkursų nuostatais ir kitais teisės aktais.

15. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo. Esant reikalui, gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

16. Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, komisijos narys (nariai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (pranešę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (nariai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (projektus) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

17. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių 2/3 balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko arba jo pavaduotojo balsas.

18. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 (Žin., 2011, Nr. 88-4229). Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI. PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS IR PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

19. Prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, komisijos sekretorius, jei konkursų nuostatuose nenustatyta kitaip, įvertina:

19.1. ar paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

19.2. ar paraiška atitinka taisyklių 6 punkte nustatytus reikalavimus;

19.3. ar paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

19.4. ar pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir ar pateiktos dokumentų kopijos patvirtintos;

19.5. ar nevyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo;

19.6. ar pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius;

19.7. ar kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti;

19.8. ar paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba.

Atsižvelgiant į konkurso tikslus ir kitus reikalavimus, konkursų nuostatuose gali būti nustatytos ir kitos vertintinos aplinkybės.

20. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.

21. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

21.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

21.2. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

21.3. pareiškėjas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

21.4. paraiška neatitinka taisyklių 6 punkte nustatytų reikalavimų;

21.5. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

21.6. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

22. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

23. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą, vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. Vertinimo anketos forma nustatoma projektų atrankos konkursų nuostatuose.

24. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

24.1. projektų atitiktį prioritetams;

24.2. projektų turinį (aktualumą bei originalumą, patrauklumą, projektų turinio tinkamumą tikslinėms asmenų grupėms, veiklų veiksmingumą sprendžiant iškeltas problemas);

24.3. projektų kokybę (įgyvendinimo planą, rezultatų įgyvendinimo realumą, rezultatų sklaidą, pagrįstumą, įgyvendinamos veiklos prieinamumą tikslinėms asmenų grupėms, projekto išbaigtumą, laukiamus rezultatus);

24.4. projekto sąmatos pagrįstumą, realumą ir būtinumą, lėšų panaudojimo tikimybę, ekonomiškumą;

24.5. pareiškėjo (-ų) kompetenciją, darbo patirtį;

24.6. kitas aplinkybes, nurodytas taisyklių 5 punkte;

24.7. paraiškos ir dokumentų atitiktį taisyklių 19.6–19.8 punktuose nustatytiems reikalavimams.

25. Projektai, kuriems bus siūloma skirti valstybės biudžeto lėšas, atrenkami laikantis konkursų nuostatuose nustatytos tvarkos. Vertinimo rezultatai (galutinis balų skaičius) apskaičiuojami (-as) projektų atrankos konkursų nuostatuose nustatyta tvarka.

26. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo komisija pateikia ministerijos kancleriui. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

27. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir ministerijos ar įstaigos prie ministerijos, nurodytos projektų atrankos konkursų nuostatuose (toliau – įstaiga prie ministerijos), ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių / veiklų planą, o pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir priemonių / veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus raštu praneša ministerijai.

28. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per taisyklių 27 punkte nurodytą terminą, įstaiga prie ministerijos teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

29. Pareiškėjai raštu informuojami apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

30. Informacija apie konkurso rezultatus skelbiama ministerijos interneto puslapyje www.socmin.lt.

 

VII. LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS, PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

31. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas.

32. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

33. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

34. Tinkamų ir netinkamų išlaidų sąrašas nustatomas konkursų nuostatuose. Lėšų sąmatoje nurodomos tik tinkamos išlaidos.

35. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti ministerijai ar įstaigai prie ministerijos pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Organizacija gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti ministerijai ar įstaigai prie ministerijos.

36. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami iki einamųjų metų lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

37. Pareiškėjas privalo informuoti apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavusi tokį pranešimą, ministerija ar įstaiga prie ministerijos sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus ministerijai ar įstaigai prie ministerijos, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

38. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per taisyklių 27 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos paskirstomos konkursų nuostatuose numatytu būdu ir numatytiems tikslams.

Papildomai skirtos lėšos paskirstomos konkursų nuostatuose numatytu būdu ir tikslams.

39. Jeigu konkursų nuostatuose nenustatyta kitaip, pareiškėjas privalo:

39.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos arba ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

39.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. ministerijai ar įstaigai prie ministerijos pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal ministerijos arba įstaigos prie ministerijos pateiktas formas;

39.3. pasibaigus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties terminui ar iki galo įgyvendinus projektą, per 10 darbo dienų nuo projekto pabaigos dienos ministerijai ar įstaigai prie ministerijos pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas pagal ministerijos arba įstaigos prie ministerijos patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

39.4. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. (jei atrankos konkurso nuostatuose nenumatyta kitaip) grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

40. Ministerija ar įstaiga prie ministerijos pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

41. Ministerija ar įstaiga prie ministerijos atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi konkursų nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

42. Ministerija ar įstaiga prie ministerijos nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais, ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

42.1. ministerija ar įstaiga prie ministerijos nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

42.2. ministerija ar įstaiga prie ministerijos nustato esminius sutarties pažeidimus;

42.3. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija šių taisyklių 8.5 punkte nurodytoje pažymoje.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

44. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

45. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

46. Konkursų nuostatuose gali būti įtvirtintos ir kitos nuostatos, nenustatytos taisyklėse, neprieštaraujančios Lietuvos Respublikos teisės aktams.

 

_________________