LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2003 M. KOVO 31 D. ĮSAKYMO NR. 408 „DĖL BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ 2003-2005 METŲ BENDRŲJŲ UGDYMO PLANŲ“ PAKEITIMO

 

2003 m. rugpjūčio 12 d. Nr. ISAK-1129

Vilnius

 

Pakeičiu Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendruosius ugdymo planus, patvirtintus švietimo ir mokslo ministro 2003 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 408 „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendrųjų ugdymo planų“ (Žin., 2003, Nr. 44–2005):

1. Išdėstau 4.20 punktą taip:

4.20. ankstyvasis užsienio kalbos mokymas – pasirenkamasis kalbos mokymasis pradinio ugdymo programos vykdymo antraisiais ir trečiaisiais metais prieš privalomojo užsienio kalbų mokymosi pradžią, gali būti tęsiamas ketvirtoje klasėje.“

2. Išdėstau 17.5 punktą taip:

17.5. 1–4 klasėse 1–2 valandos per savaitę gali būti skiriamos specialiųjų poreikių moksleiviams, ugdomiems visiško integravimo forma, neatsižvelgiant į jų skaičių, jei mokykloje nėra nei specialiojo pedagogo, nei logopedo arba kai viršijamas nustatytas jų darbo krūvis, taip pat dvikalbio ugdymo ir Užsienio kalbos ir dalyko integruoto mokymo projektams vykdyti, kai klasėje per pamoką dirba du mokytojai, arba intensyviam valstybinės kalbos mokymui (pagal 39.14 punktą)“.

3. Išdėstau 18.4 punktą taip:

18.4. dvikalbio ugdymo ir Užsienio kalbos ir dalyko integruoto ugdymo projektams vykdyti, jei klasėje per pamoką dirba du mokytojai: vienas – dalyko, kitas – lietuvių (ar kitos pasirinktos) kalbos mokytojas“.

4. Išdėstau 23 punkto pirmąją pastraipą taip:

„Moksleiviams skiriamos rudens (7 kalendorinių dienų, įskaitant ir šventines dienas), Kalėdų (14 kalendorinių dienų, įskaitant ir šventines dienas) ir Velykų (7 kalendorinių dienų, įskaitant ir šventines dienas) atostogos“.

5. Išdėstau 38.6 punkto pirmojo varianto pastabą taip:

„Pastaba:

Pagal šį veiklos planą priešmokyklinėje grupėje dirbantis auklėtojas dirba ne visu krūviu per savaitę.“

6. Išdėstau 41 punktą taip:

41. Mokyklų, dalyvaujančių dvikalbio ugdymo ir (ar) Užsienio kalbos ir dalyko integruoto mokymosi“ projektuose, ugdymo proceso organizavimas:

41.1. mokyklų, dalyvaujančių dvikalbio ugdymo ir (ar) Užsienio kalbos ir dalyko integruoto mokymosi projektuose, ugdymo planuose turi būti aprašytas šių projektų vykdymas.

41.2. projektų vykdymui rekomenduojama panaudoti mokyklos nuožiūra skirstomas pamokas, taikyti papildomojo ugdymo teikiamas galimybes moksleivių kalbinei, meninei ar kultūrinei raiškai ugdyti dviem kalbomis“.

7. Įrašau 42 punkte vietoj žodžių „15 metų“ žodžius „14 metų“.

8. Išdėstau 43.2. punktą taip:

43.2. mokyklos specialiojo ugdymo komisijos ir pedagoginės psichologinės tarnybos siūlymu specialiųjų poreikių moksleiviai, besimokantys visiško integravimo forma bendrojo lavinimo mokykloje, – kurti ir neprigirdintys, turintys vidutinį ir žymų kalbos neišsivystymą (motorinė alalija, sensorinė disfazija), autizmą (normalus intelektas), žymių skaitymo ir rašymo sutrikimų, ribotą intelektą – mokyklos tarybos sprendimu gali nesimokyti vienos užsienio kalbos, nelietuvių mokyklose – lietuvių kalbos. Antrosios užsienio kalbos pamokos gali būti skiriamos pirmajai kalbai mokyti, nelietuvių mokyklose – lietuvių kalbai.“

9. Išdėstau 50.1 punktą taip:

 

 

50.1. 5–9 jungtinių klasių ugdymo planų lentelė lietuvių mokykloms (antrasis variantas). Mokomieji dalykai ir jiems skiriamų savaitinių pamokų skaičius

 

 

Dalykai

5–6 klasė

6–7 klasė

7–8 klasė

8–9 klasė

5

6

5–6

6

7

6–7

7

8

7–8

8

9

8–9

Dorinis ugdymas (tikyba arba etika)

 

 

1

 

 

1

 

 

1

 

 

1

Kalbos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvių kalba

2–3

2

3

2

2

3–4

2

2

3

3

3

2

Užsienio kalba (1-oji)

1–2

1

2

1

1

2

2

2

1

2

2

1

Užsienio kalba (2-oji)

 

2–3

 

1

1

1–2

1

1

1–2

2

2

 

Matematika

2

2

2–3

2

2

2–3

1–2

1

3

2

2

2

Gamtamokslinis ugdymas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamta ir žmogus

 

 

2

2

 

 

 

 

 

 

 

 

Biologija

 

 

 

 

2

 

1

 

1

 

1

1

Fizika

 

 

 

 

1

 

1

2

 

1

1

1

Chemija

 

 

 

 

 

 

 

2

 

1

1

1

Socialinis ugdymas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Istorija

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

Pilietinės visuomenės pagrindai

 

 

 

 

 

 

 

1

 

1

 

 

Geografija

 

2

 

 

 

2

1

1

1

1

1

1

Ekonomika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Meninis ir technologinis ugdymas, kūno kultūra:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dailė

 

 

1

 

 

1

 

 

1

 

 

1

Muzika

 

 

1

 

 

1

 

 

1

 

 

1

Technologijos

 

 

2

 

 

2

 

 

2

 

 

1

Kūno kultūra

 

 

2–3

 

 

2–3

 

 

2–3

 

 

2–3

Civilinė sauga ir saugus eismas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasirenkamieji dalykai, dalykų moduliai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minimalus privalomų pamokų skaičius

6

10

17

9

10

18

10

13

18

14

15

16

Mokyklos nuožiūra skirstomos pamokos

3

1

1

 

 

2

1

 

1

 

 

1

Maksimalus pamokų skaičius

9

11

18

9

10

20

11

13

19

14

15

17

Papildomasis ugdymas

 

 

4

 

 

4

 

 

4

 

 

4

 

 

 

10. Išdėstau 52.4.1.2 punktą taip:

 

„52.4.1.2. nelietuvių mokyklos*

 

Klasės

1-oji

klasė

2-oji

klasė

3-ioji

klasė

4-oji

klasė

5-oji

klasė

6-oji

klasė

7-oji

klasė

8-oji

klasė

9-oji

klasė

10-oji

klasė

Pamokos

25

28

32

34

42

45

46

48

51

51

Papildomasis

ugdymas

4

4

4

4

3

3

3

3

3

4

Iš viso

29

32

36

38

45

48

49

51

54

55

* į pamokų skaičių neįskaičiuotos kryptingo meninio ugdymo pamokos“

 

11. Išdėstau 58.1 punktą taip:

58.1. Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendruosiuose ugdymo planuose pateikiamos specialiųjų mokyklų, teikiančių pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, ugdymo planų lentelės. Kitos specialiosios mokyklos, specialiosios bei lavinamosios klasės ugdymą organizuoja pagal Bendrojo lavinimo mokyklų 2002–2003 mokslo metų bendrųjų ugdymo planų lenteles ir Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendrųjų ugdymo planų bendrąsias ugdymo plano sudarymo ir ugdymo proceso organizavimo nuostatas.“

12. Išdėstau 58.15 punktą taip:

58.15. turintys judesio ir padėties sutrikimų moksleiviai mokyklos tarybos nutarimu gali nesimokyti antrosios užsienio kalbos. Antrosios užsienio kalbos pamokos jiems gali būti skiriamos pirmajai kalbai mokyti arba savarankiškai mokytis pirmosios kalbos“.

13. Išdėstau 58.17 punktą taip:

58.17. specialiosioms mokykloms, kuriose mokoma pagal vidurinio ugdymo programas, taikomos tos pačios kaip ir bendrojo lavinimo mokyklų profilinio mokymo lentelės. Kurtiesiems gestų kalbos mokymuisi skiriamos 2 savaitinės pamokos per dvejus metus iš moksleivių laisvai pasirenkamų kursų pamokų“

14. Papildau 58 punktą 18 papunkčiu ir išdėstau jį taip:

58.18. išimties tvarka, gavus švietimo ir mokslo ministro pritarimą, kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokykloms leidžiama vieneriais metais pratęsti pagrindinio ugdymo programos mokymosi trukmę iki 2005 metų rugpjūčio 31 d. Mokymas 13-oje klasėje organizuojamas pagal Bendrojo lavinimo mokyklų 2003–2005 metų bendrojo ugdymo planuose nustatytą mokomųjų dalykų sąrašą ir Bendrojo lavinimo mokyklų 2002–2003 mokslo metų bendrųjų ugdymo planų lenteles Nr. 58.26 ir 58.27.“

15. Išdėstau 59.3. ir 59.4 punktų lenteles taip:

 

 

59.3. Specialiosios mokyklos kurtiems vaikams pradinio ir pagrindinio ugdymo programos vykdymo lentelė. Mokomieji dalykai ir jiems skiriamų pamokų skaičius

 

 

Dalykai

Savaitinių pamokų skaičius

P

1-oji klasė

2-oji klasė

3-ioji klasė

4-oji klasė

Minimalus pamokų skaičius P–4 klasėse

5-oji klasė

6-oji klasė

7-oji klasė

8-oji klasė

9-oji klasė

10-oji klasė

11-oji klasė

12-oji klasė

Minimalus pamokų skaičius 5–12 klasėse

Dorinis ugdymas (tikyba arba etika)

 

1

1

1

1

4

1

1

1

1

1

1

1

1

8

Kalbos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvių kalba

 

5

6

6

6

23

7

8–9

7

8–9

8–9

7–9

7–9

6–8

58

Gestų kalba

 

3

3

3

3

12

2

2

1

1

1

1

1

1

10

Užsienio kalba

 

 

 

 

 

 

3

3

3

3

2–3

2–3

2–3

2–3

20

Komunikacinė veikla[1]

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Matematika

 

4

4

4

4

16

5

4–5

5

4–5

4–5

4–5

4–5

4–5

34

Pasaulio pažinimas

 

1

1

1

1

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamtamokslinis ugdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamta ir žmogus

 

 

 

 

 

 

2

2

2

2

 

 

 

 

8

Biologija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

1–2

1–2

2

6

Fizika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

2

2

7

Chemija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1–2

2

2

5

 

Informacinės technologijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

2

Pažintinė veikla[2]

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Socialinis ugdymas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Istorija

 

 

 

 

 

 

2

2

2

2

2

2

1–2

1–2

14

Pilietinės visuomenės pagrindai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

1

2

Geografija

 

 

 

 

 

 

 

2

 

2

2

1

1

2

10

Ekonomika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

0–1

1

Meninio ir technologinio  ugdymo dalykai, kūno kultūra:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dailė

 

1

1

1

1

4

1

1

1

1

1

1

1

1

8

Muzikos ritmika

 

2–4

2–4

2–4

2–4

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalykinė praktinė veikla

3

2

2

2

2

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technologijos

 

 

 

 

 

 

2–3

2–3

3–4

3–4

3–4

3–4

3–4

3–4

22

Kūno kultūra (sveika gyvensena)

4

2–4

2–4

2–4

2–4

12

3

2–3

3

2–3

2–3

2–3

2–3

2–3

18

Meninė veikla[3]

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasirenkamieji dalykai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minimalus privalomas pamokų skaičius

 

 

 

 

 

 

28

29

28

29

29

29

30

31

 

Specialiosios pamokos*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mokyklos nuožiūra skirstomos pamokos

 

2

2

2

2

8

2

2

2

2

2

2

2

1

15

Maksimalus pamokų skaičius

21

24

25

25

25

120

30

31

30

31

31

31

32

32

248

Papildomasis ugdymas

 

2

2

2

2

8

3

3

3

3

3

3

3

3

24

Mobilių grupių sudarymas

 

 

 

 

 

 

2

2

2

2

2

2

2

2

16

*specialiosios pamokos skiriamos tarties, kalbos ir klausos pratyboms: P–3 klasėse skiriama po 2 pamokas, 4–5 klasėse po 1,5 pamokos, 6–13 klasėse – po 0,5 pamokos kiekvienam moksleiviui per savaitę; klasėse, vykdančiose vidurinio ugdymo programą – 0,5 pamokos kiekvienam moksleiviui per savaitę.“

 

59.4. Specialiosios mokyklos neprigirdintiems vaikams pradinio ir pagrindinio ugdymo programos vykdymo lentelė. Mokomieji dalykai ir jiems skiriamų pamokų skaičius

 

 

Dalykai

Savaitinių pamokų skaičius

P

1-oji klasė

2-oji klasė

3-ioji klasė

4-oji klasė

Minimalus pamokų skaičius P–4 klasėse

5-oji klasė

6-oji klasė

7-oji klasė

8-oji klasė

9-oji klasė

10-oji klasė

11-oji klasė

12-oji klasė

Minimalus pamokų skaičius 5–12 klasėse

Dorinis ugdymas (tikyba arba etika)

 

1

1

1

1

4

1

1

1

1

1

1

1

1

8

Kalbos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvių kalba

 

6

6

6

7

25

8

8

9–10

9–10

8

8

8

7–8

65

Užsienio kalba

 

 

 

 

 

 

2–3

2–3

2–3

2–3

2–3

2–3

2–3

2–3

16

Komunikacinė veikla[4]

7

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Matematika

 

4

4

4

5

17

5

4–5

4–5

4–5

4–5

4–5

4–5

4–5

33

Pasaulio pažinimas

 

2

2

2

2

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamtamokslinis ugdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamta ir žmogus

 

 

 

 

 

 

2

2

2

2

 

 

 

 

8

Biologija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

1–2

1–2

2

6

Fizika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

2

2

7

Chemija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1–2

2

2

5

 

Informacinės technologijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

2

Pažintinė veikla[5]

4

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Socialinis ugdymas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Istorija

 

 

 

 

 

 

2

2

2

2

2

2

1–2

1–2

14

Pilietinės visuomenės pagrindai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

1

2

Geografija

 

 

 

 

 

 

 

2

2

2

2

1

1

2

12

Ekonomika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

0–1

1

Meninio ir technologinio ugdymo dalykai, kūno kultūra:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dailė

 

1

1

1

1

4

1

1

1

1

1

1

1

1

8

Muzikos ritmika

 

2–4

2–4

2–4

2–4

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalykinė praktinė veikla

3

1

1

1

1

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technologijos

 

 

 

 

 

 

3

3

3–4

3–4

3–4

3–4

3–4

3–4

24

Kūno kultūra (sveika gyvensena)

4

2–4

2–4

2–4

2–4

12

3

3

3

2–3

2–3

2–3

2–3

2–3

19

Meninė veikla[6]

3

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasirenkamieji dalykai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minimalus privalomas pamokų skaičius

 

 

 

 

 

 

25

26

27

28

28

29

30

31

 

Specialiosios pamokos*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mokyklos nuožiūra skirstomos pamokos

 

3

3

3

3

12

3

2

2

2

3

3

2

1

18

Maksimalus pamokų skaičius

21

22

22

22

24

111

28

28

29

30

31

32

32

32

242

Papildomasis ugdymas

 

2

2

2

2

8

3

3

3

3

3

3

3

3

24

Mobilių grupių sudarymas

 

 

 

 

 

 

2

2

2

2

2

2

2

2

16

* specialiosios pamokos skiriamos tarties, kalbos ir klausos pratyboms: P–5 klasėse skiriama po 1,5 pamokos, 6–12 klasėse – po 0,5 pamokos kiekvienam moksleiviui per savaitę; klasėse, vykdančiose vidurinio ugdymo programą – 0,5 pamokos kiekvienam moksleiviui per savaitę.“

 

16. Išdėstau punkto 59.6 lentelės pavadinimą taip:

59.6. Specialiosios mokyklos judesio ir padėties sutrikimų turintiems vaikams 1–10 klasių ugdymo planų lentelė. Mokomieji dalykai ir jiems skiriamų pamokų skaičius“.

17. Išdėstau 59.7 punkto lentelės pavadinimą taip:

59.7. Specialiosios mokyklos judesio ir padėties sutrikimų turintiems vaikams

pradinio ugdymo programos vykdymo lentelė, kai pamokų trukmė – 35 minutės“.

18. Išdėstau 60.1 punkto antrą pastabą taip:

2. Moksleivių mokymas vykdomas tik ilgalaikio ugdymo įstaigose – tuberkuliozinėse, psichinių, onkologinių ligų ar kitose ligoninėse, kuriose įsteigtos bendrojo lavinimo mokyklos ar jų skyriai, kai ligonio gydymo kursas (moksleivis gali būti gydomas su pertraukomis, trumpam laikui išleidžiant į namus, bet jis nelanko mokyklos) užtrunka ilgiau kaip 21 dieną. Konkrečius moksleivio mokymo ligoninėse atvejus sprendžia steigėjas.“

 

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS



[1] Į komunikacinę veiklą įeina šios veiklos sritys: lietuvių kalba, bendravimas, gestų kalbos mokymas.

[2] Į pažintinę veiklą įeina socialinė, kultūrinė, gamtinė aplinka, elementarūs matematiniai vaizdiniai.

[3] Į meninę veiklą įeina muzikos ritmikos ir dailės sritys.

[4] Į komunikacinę veiklą įeina šios veiklos sritys: lietuvių kalbos, bendravimo, gestų kalbos mokymasis.

[5] Į pažintinę veiklą įeina socialinės, kultūrinės, gamtinės aplinkos pažinimas, elementarių matematinių vaizdinių susidarymas.

[6] Į meninę veiklą įeina muzikos ritmikos mokymasisir dailės sričių pažinimas.