LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2005 M. liepos 1 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-625 „Dėl UNIVERSALIŲJŲ PAŠTO PASLAUGŲ teikėjo sąnaudų APSKAITOS taisyklių PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2013 m. sausio 11 d. Nr. 1V-55

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867) 6 straipsnio 2 dalies 13 punktu ir įgyvendindamas 2008 m. vasario 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/6/EB, iš dalies keičiančią Direktyvą 97/67/EB, siekiant visiško Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos suformavimo (OL 2008 L 52, p. 3):

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. 1V-625 „Dėl Universaliųjų pašto paslaugų teikėjo sąnaudų apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 83-3100; 2012, Nr. 12-553):

1.1. Išdėstau antraštę taip:

DĖL UNIVERSALIOSIOS PAŠTO PASLAUGOS TEIKĖJO SĄNAUDŲ APSKAITOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“.

1.2. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867) 6 straipsnio 2 dalies 13 punktu ir įgyvendindamas 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo (OL 1998 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 3 tomas, p. 71) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. vasario 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2008/6/EB (OL 2008 L 52, p. 3):“.

1.3. Išdėstau 1 punktą taip:

1. T v i r t i n u Universaliosios pašto paslaugos teikėjo sąnaudų apskaitos taisykles (pridedama).“

1.4. Išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintas Universaliųjų pašto paslaugų teikėjo sąnaudų apskaitos taisykles nauja redakcija (pridedama).

2. N u r o d a u šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

Direktorius                                                                        Feliksas Dobrovolskis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. liepos 1 d.

įsakymu Nr. 1V-625

(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2013 m. sausio 11 d. įsakymo Nr. 1V-55 redakcija)

 

UNIVERSALIOSIOS pašto PASLAUGOS TEIKĖJo sąnaudų apskaitos taisyklės

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Universaliosios pašto paslaugos teikėjo sąnaudų apskaitos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato universaliosios pašto paslaugos teikėjui pagrindinius sąnaudų apskaitos tvarkymo principus ir sąnaudų apskaitos sistemai keliamus reikalavimus, taip pat kitus su sąnaudų apskaitos sistema susijusius reikalavimus.

2. Taisyklės taikomos universaliosios pašto paslaugos teikėjui.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Ataskaitinis laikotarpis – laikotarpis, kurio metinė finansinė atskaitomybė rengiama.

Bendrosios sąnaudos – tai sąnaudos, kurias paskirstant nėra galimybių įgyvendinti priežastingumo principo, tačiau kurių atsiradimas (susiformavimas) yra būtinas nepertraukiamam universaliosios pašto paslaugos, taip pat periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (produkto) teikimui.

Finansiniai metai – laikotarpis nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d., kurio metinė finansinė atskaitomybė rengiama.

Galutinė paslauga (produktas) – paslauga (produktas), teikiama galutiniam paslaugos gavėjui.

Sąnaudos – universaliosios pašto paslaugos teikėjo ekonominės naudos sumažėjimas dėl turto sunaudojimo, turto pardavimo, turto netekimo, turto vertės sumažėjimo bei įsipareigojimų prisiėmimo per ataskaitinį laikotarpį, kai dėl to sumažėja nuosavas kapitalas, išskyrus tiesioginį jo mažinimą.

Sąnaudų apskaitos sistema – valdymo (vidaus) apskaitos dalis, kiek ji susijusi su sąnaudų apskaita ir paskirstymu, taip pat principų, metodų ir taisyklių, skirtų universaliosios pašto paslaugos teikėjo sąnaudų apskaitai bei sąnaudų paskirstymui tvarkyti ir atskaitomybei sudaryti ir pateikti, visuma.

Nepaskirstomos sąnaudos – sąnaudos, kurias patiria universaliosios pašto paslaugos teikėjas ataskaitiniu laikotarpiu, tačiau kurios nėra būtinos nei reguliuojamos paslaugos (produkto) vertės kūrimui, nei nepertraukiamam universaliosios pašto paslaugos, nei periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (produkto) teikimui.

Netiesioginės sąnaudos – sąnaudos, kurios su konkrečia paslauga (produktu) siejamos netiesiogiai ir paskirstomos, naudojant norminius ekonomine logika pagrįstus koeficientus.

Pašto langelis – universaliosios pašto paslaugos teikėjo sudaromos sąlygos ir suteikiamos priemonės pašto siuntoms priimti.

Reikšmingi pakeitimai – universaliosios pašto paslaugos (produkto), periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (produkto), kurių kainos yra reguliuojamos, visuminių sąnaudų pokytis 5 ir daugiau procentų, susidaręs dėl universaliosios pašto paslaugos teikėjo naudojamos sąnaudų apskaitos sistemos pakeitimo.

Tiesioginės sąnaudos – sąnaudos, kurias galima tiesiogiai ir vienareikšmiškai priskirti konkrečiai paslaugai (produktui).

Valdymo (vidaus) apskaita – informacijos, reikalingos universaliosios pašto paslaugos teikėjui valdyti, rinkimas, sisteminimas, įvertinimas ir pateikimas.

Verslo vienetas – universaliosios pašto paslaugos teikėjo išskirta paslaugos (produkto) grupė.

Vidinė veikla – tarpinis procesas, paslauga (produktas), reikalingas universaliosios pašto paslaugos teikėjui, kuriant galutinės paslaugos (produkto) vertę, teikiant galutinę paslaugą (produktą).

Vidinis pervedimas (vidinis transferas) – vieno verslo vieneto teikiamo kitam verslo vienetui vidinės veiklos rezultato, t. y. pajamų arba sąnaudų, perkėlimas (pervedimas) iš gaunančio verslo vieneto pajamų sąskaitos į teikiančio verslo vieneto pajamų sąskaitas ir iš teikiančio verslo vieneto sąnaudų sąskaitos į gaunančio verslo vieneto sąnaudų sąskaitas.

Visuminės sąnaudos – paslaugos (produkto) tiesioginių, netiesioginių ir bendrųjų sąnaudų suma.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pašto įstatyme (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867), Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2006, Nr. 82-3254), Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme (Žin., 1994, Nr. 60-1183).

4. Visi Taisyklių nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) teikiami dokumentai ir jų pateikimas turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73-2675), reikalavimus, tvarką ir sąlygas.

 

II. APSKAITOS TVARKYMO PRINCIPAI

 

5. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas privalo parengti ir naudoti jo veiklai pritaikytą sąnaudų apskaitos sistemą, atitinkančią šiuos principus:

5.1. priežastingumo principą – vadovaudamasis priežastingumo principu, universaliosios pašto paslaugos teikėjas visas per ataskaitinį laikotarpį patirtas sąnaudas turi paskirstyti tai paslaugai (produktui), kuri sąlygojo tų sąnaudų atsiradimą (susiformavimą);

5.2. kaupimo principą – vadovaudamasis kaupimo principu, universaliosios pašto paslaugos teikėjas su ataskaitinio laikotarpio pajamų uždirbimu susijusias sąnaudas turi paskirstyti vadovaudamasis pajamų uždirbimo faktu ir neatsižvelgdamas į pinigų gavimo ir išmokėjimo faktą;

5.3. objektyvumo principą – vadovaudamasis objektyvumo principu, universaliosios pašto paslaugos teikėjas per ataskaitinį laikotarpį patirtų sąnaudų paskirstymą turi atlikti nešališkai, nesiekdamas iškreipti bet kurios paslaugos (produkto), paslaugos (produkto) struktūrinės dalies, verslo vieneto ir verslo vieneto struktūrinės dalies galutinių ataskaitinio laikotarpio rezultatų ir nesiekdamas paveikti apskaitos informacijos gavėjų priimamų sprendimų;

5.4. pastovumo principą – vadovaudamasis pastovumo principu, universaliosios pašto paslaugos teikėjas turi nuolat remtis ta pačia sąnaudų apskaitos sistema; jei yra daromi reikšmingi sąnaudų apskaitos sistemos pakeitimai, turi būti pervertinti ir praėjusio ataskaitinio laikotarpio duomenys, t. y. universaliosios pašto paslaugos teikėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio duomenis ir praėjusio ataskaitinio laikotarpio duomenis, perskaičiuotus naudojant pakeistą sąnaudų apskaitos metodiką;

5.5. skaidrumo principą – vadovaudamasis skaidrumo principu, universaliosios pašto paslaugos teikėjas per laikotarpį patirtų sąnaudų paskirstymą turi tvarkyti taip, kad kiekviename sąnaudų paskirstymo etape bei galutinėse ataskaitinio laikotarpio suvestinėse būtų galimybė skaidriai, aiškiai ir nesudėtingai nustatyti universaliosios pašto paslaugos teikėjo patirtas teikiamos paslaugos (produkto) tiesiogines, netiesiogines, bendrąsias ir nepaskirstomas sąnaudas bei vidinius pervedimus (vidinius transferus);

5.6. viešumo principą – vadovaudamasis viešumo principu, universaliosios pašto paslaugos teikėjas apie naudojamą sąnaudų apskaitos sistemą ir jos pakeitimus Taisyklių 12 ir 13 punktuose nustatyta tvarka praneša Tarnybai, o informaciją, išskyrus konfidencialią, apie naudojamą sąnaudų apskaitos sistemą bei jos pakeitimus universaliosios pašto paslaugos teikėjas turi paskelbti savo interneto svetainėje. Interneto svetainėje paskelbta informacija turi būti viešai prieinama ne trumpiau nei vienerius metus nuo jos paskelbimo dienos, o esant pakeitimų, privalo būti atnaujinta ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tokių pakeitimų dienos;

5.7. naudingumo principą – vadovaudamasis naudingumo principu, universaliosios pašto paslaugos teikėjas turi parengti ir naudoti tokią sąnaudų apskaitos sistemą, kuri būtų išsami, detali, tinkama, objektyvi ir suprantama tiek vidiniams, tiek išoriniams teikiamos informacijos gavėjams.

 

III. sąnaudų APSKAITos reikalavimai

 

6. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas privalo užtikrinti, kad jo naudojama sąnaudų apskaitos sistema atitiktų Taisyklėse nustatytus sąnaudų apskaitos tvarkymo principus ir sąnaudų apskaitos sistemos reikalavimus, taip pat kitus su sąnaudų apskaitos sistema susijusius reikalavimus.

7. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas savo sąnaudų apskaitos sistemoje privalo atskirti kiekvieną universaliąją pašto paslaugą ir kiekvieną periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugą. Tvarkant pašto paslaugos sąnaudų apskaitą, universaliosios pašto paslaugos teikėjas privalo aiškiai atskirti universaliosios pašto paslaugos dalį sudarančias paslaugas ir universaliajai pašto paslaugai nepriskirtinas paslaugas. Tvarkant periodinių leidinių pristatymo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos sąnaudų apskaitą, universaliosios pašto paslaugos teikėjas privalo aiškiai atskirti periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos dalį sudarančias paslaugas ir periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugai nepriskirtinas paslaugas.

8. Universaliosios pašto paslaugos teikėjo patiriamos sąnaudos, laikantis Taisyklių 5 punkte nurodytų principų, galutinės teikiamos paslaugos (produkto) atžvilgiu turi būti priskirtos vienai iš šių kategorijų:

8.1. tiesioginėms sąnaudoms, kurios turi būti tiesiogiai priskirtos konkrečiai universaliajai pašto paslaugai (produktui) ir periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugai (produktui), sąlygojusioms tų sąnaudų atsiradimą; tik jei universaliosios pašto paslaugos teikėjo patiriamų sąnaudų negalima priskirti tiesioginių sąnaudų kategorijai, jos priskiriamos Taisyklių 8.2 ir 8.3 punktuose nurodytoms kategorijoms;

8.2. netiesioginėms sąnaudoms, kurios konkrečiai universaliajai pašto paslaugai (produktui) ir periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugai (produktui) turi būti paskirstytos, naudojant bet kurį universaliosios pašto paslaugos teikėjo pasirinktą netiesioginių sąnaudų paskirstymo metodą, kuris užtikrina Taisyklių 5 punkte nurodytų principų įgyvendinimą;

8.3. bendrosioms sąnaudoms, kurios turi sudaryti mažiausią įmanomą visų universaliosios pašto paslaugos teikėjo per ataskaitinį laikotarpį patirtų sąnaudų dalį ir joms paskirstyti universaliosios pašto paslaugos teikėjas turi pasirinkti bet kurį bendrųjų sąnaudų paskirstymo konkrečiai universaliajai pašto paslaugai (produktui) ir periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugai (produktui) metodą, kuris užtikrina Taisyklių 5 punkte nurodytų principų įgyvendinimą. Paskirstant bendrąsias sąnaudas, kurios būtinos tiek universaliajai pašto paslaugai, tiek universaliajai pašto paslaugai nepriskirtinai pašto paslaugai, turi būti taikomi tokie pat sąnaudų paskirstymo veiksniai (nešikliai);

8.4. nepaskirstomoms sąnaudoms, kai sąnaudos negali būti priskirtos nė vienai iš Taisyklių 8.1–8.3 punktuose nurodytų sąnaudų kategorijų ir nėra būtinos nei reguliuojamos paslaugos (produkto) vertės kūrimui, nei nepertraukiamam universaliosios pašto paslaugos (produkto), nei periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (produkto) teikimui.

9. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas, apskaičiuodamas konkrečios galutinės paslaugos (produkto) vieneto visuminių sąnaudų dydį, turi į visumines sąnaudas įtraukti patirtas tiesiogines, netiesiogines ir bendrąsias sąnaudas, tenkančias konkrečios galutinės paslaugos (produkto) vienetui, taip pat papildomai įvertinti vidinius pervedimus (vidinius transferus). Kiekvienas vidinis pervedimas (vidinis transferas) turi būti aiškiai ekonomiškai pagrįstas, logiškai pateisinamas ir nustatytas nediskriminaciniais pagrindais. Nepaskirstomų sąnaudų kategorijos sąnaudas universaliosios pašto paslaugos teikėjui draudžiama paskirstyti reguliuojamai paslaugai (produktui).

10. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas per ataskaitinį laikotarpį patirtas konkrečios galutinės paslaugos (produkto) sąnaudas turi paskirstyti šioms kiekvienos paslaugos (produkto) struktūrinėms dalims:

10.1. pašto langelio ir (ar) surinkimo;

10.2. rūšiavimo;

10.3. vežimo (transporto);

10.4. pristatymo;

10.5. kitos sąnaudos.

11. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas universaliosios pašto paslaugos (produkto), periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (produkto), kurių kainos yra reguliuojamos, veiklos sąnaudoms negali priskirti:

11.1. sąnaudų, susijusių su gyvenamaisiais pastatais;

11.2. socialinės, kultūrinės, sporto, rekreacinės ir susijusios ar panašios paskirties pastatų nusidėvėjimo, nuomos, eksploatacijos, remonto, išlaikymo ir kitų susijusių sąnaudų;

11.3. labdaros ir paramos išmokų pinigais ir natūra sąnaudų;

11.4. švietimo programų ir susijusių sąnaudų, jei tos programos nėra susijusios su darbuotojų mokymais ir kvalifikacijos kėlimu;

11.5. kelionių ir susijusių sąnaudų, jei jos nėra susijusios su darbuotojų komandiruotėmis;

11.6. įnašų, įmokų ir mokėjimų universaliosios pašto paslaugos teikėjo darbuotojų naudai, sąnaudų, išskyrus teisės aktuose nustatytus privalomuosius įnašus ir įmokas ar su darbo santykiais susijusius mokėjimus;

11.7. netesybų, baudų, delspinigių ir kitų sankcijų už teisės aktų pažeidimus;

11.8. universaliosios pašto paslaugos teikėjo padarytos žalos atlyginimo sąnaudų;

11.9. kitų sąnaudų, kurių universaliosios pašto paslaugos teikėjas negali priskirti universaliosios pašto paslaugos (produkto), periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (produkto), kurių kainos yra reguliuojamos, sąnaudoms pagal teisės aktuose keliamus reikalavimus.

12. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas, prieš pateikdamas Taisyklių 14 punkte nurodytas ataskaitas, privalo:

12.1. ne vėliau kaip likus keturiems mėnesiams iki ataskaitų, nurodytų Taisyklių 14.1 ir 14.3 punktuose, pateikimo dienos pateikti Tarnybai detalų ir išsamų sąnaudų apskaitos sistemos laisvos formos aprašą, kuriame turi būti nurodyti naudojami principai, metodai, taisyklės, skirti universaliosios pašto paslaugos teikėjo sąnaudų apskaitai bei sąnaudų paskirstymui tvarkyti ir atskaitomybei sudaryti;

12.2. ne vėliau kaip likus trims mėnesiams iki ataskaitų, nurodytų Taisyklių 14.1–14.3 punktuose, pateikimo dienos pateikti Tarnybai pasirinktas šių ataskaitų formas. Tarnyba per 30 dienų nuo ataskaitų formų gavimo Tarnyboje dienos pateikia universaliosios pašto paslaugos teikėjui pastabas dėl ataskaitų formų arba informuoja universaliosios pašto paslaugos teikėją, kad pastabų ataskaitų formoms neturi;

12.3. ne vėliau kaip likus mėnesiui iki ataskaitų, nurodytų Taisyklių 14.1–14.3 punktuose, pateikimo dienos pateikti Tarnybai pagal Tarnybos pastabas, jeigu jų buvo, pataisytas galutinai parengtas šių ataskaitų formas.

13. Apie reikšmingus pakeitimus naudojamoje sąnaudų apskaitos sistemoje universaliosios pašto paslaugos teikėjas privalo pranešti Tarnybai per 40 dienų nuo tokių pakeitimų dienos.

14. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas privalo:

14.1. vieną kartą per ataskaitinį laikotarpį, tačiau ne vėliau kaip iki kito ataskaitinio laikotarpio birželio 1 dienos, parengti ir pateikti Tarnybai detalią metinę ataskaitą, kuri būtų pakankama Tarnybai įsitikinti universaliosios pašto paslaugos teikėjo naudotos sąnaudų apskaitos sistemos atitikimu Taisyklėse nustatytiems sąnaudų apskaitos tvarkymo principams ir sąnaudų apskaitos sistemos reikalavimams, kitiems Tarnybos patvirtintų teisės aktų reikalavimams ir su sąnaudų apskaitos sistema susijusiems reikalavimams;

14.2. vieną kartą per ataskaitinį laikotarpį, tačiau ne vėliau kaip iki einamojo ataskaitinio laikotarpio rugsėjo 30 dienos, parengti ir pateikti Tarnybai 6 mėnesių periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos pajamų ir sąnaudų ataskaitą;

14.3. vieną kartą per ataskaitinį laikotarpį, tačiau ne vėliau kaip iki kito ataskaitinio laikotarpio balandžio 30 dienos, parengti ir pateikti Tarnybai detalią kalendorinių metų periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos pajamų ir sąnaudų ataskaitą;

14.4. ataskaitas, nurodytas Taisyklių 14.1–14.3 punktuose, pateikti kartu su išsamiais analitiniais priedais, iš kurių būtų galima spręsti apie konkrečių duomenų perkėlimą iš finansinės atskaitomybės į valdymo (vidaus) apskaitą bei sąnaudų paskirstymo konkrečioms paslaugoms pagrindimą.

15. Tarnybai pareikalavus papildomos, su ataskaitomis, nurodytomis Taisyklių 14.1–14.3 punktuose, susijusios informacijos, universaliosios pašto paslaugos teikėjas privalo pateikti reikalaujamą informaciją per reikalavime nurodytą terminą, o jeigu reikalavime terminas nenurodytas, per 40 dienų nuo reikalavimo pateikimo dienos.

 

IV. Sąnaudų APSKAITOS SISTEMOS AUDITAS

 

16. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas kartu su ataskaitomis, nurodytomis Taisyklių 14.1–14.3 punktuose, Tarnybai privalo pateikti nepriklausomo audito išvadas. Tarnyba, kilus pagrįstų abejonių dėl audito išvadų tinkamumo ir objektyvumo, turi teisę atlikti pakartotinį nepriklausomą auditą Tarnybos lėšomis. Tarnyba pateiktą nepriklausomo audito išvadą skelbia savo interneto svetainėje.

17. Audito tikslas yra nustatyti, ar universaliosios pašto paslaugos teikėjo ataskaitiniu laikotarpiu naudota sąnaudų apskaitos sistema atitinka Taisyklėse nustatytus sąnaudų apskaitos tvarkymo principus ir sąnaudų apskaitos sistemos reikalavimus, taip pat kitus su sąnaudų apskaitos sistema susijusius reikalavimus. Nepriklausomas auditas turi apimti duomenų perkėlimo iš finansinės atskaitomybės į valdymo (vidaus) apskaitą, sąnaudų paskirstymo konkrečiai paslaugai (produktui) pagrindimo teisingumą bei atitikimą teisės aktų reikalavimams.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Universaliosios pašto paslaugos teikėjas, pažeidęs Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

19. Tarnybos veikimas arba neveikimas, susijęs su Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

_________________