LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į s a k y m a s

 

DĖL lietuvos respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 1 d. įsakymo Nr. d1-406 „Dėl miškų tvarkymo schemų ir vidinės miškotvarkos projektų rengimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2012 m. rugsėjo 11 d. Nr. D1-735

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Miškų tvarkymo schemų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. D1-406 „Dėl Miškų tvarkymo schemų ir Vidinės miškotvarkos projektų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 95-3741; 2010, Nr. 81-4249):

1.1. išdėstau 14 punktą taip:

14. Prieš pradėdamas rengti miškų tvarkymo schemą, planavimo organizatorius, vadovaudamasis Planavimo sąlygų teritorijų planavimo dokumentams rengti parengimo ir išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-262 (Žin., 2004, Nr. 83-3028; 2009, Nr. 145-6460), nustatyta tvarka teikia paraiškas savivaldybių administracijų direktoriams, Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos teritoriniam padaliniui dėl planavimo sąlygų gavimo. Jei planuojama teritorija patenka į Lietuvos Respublikos pasienio ruožo teritoriją, planavimo organizatorius dėl sąlygų išdavimo kreipiasi ir į Valstybės sienos apsaugos tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos. Planavimo sąlygos išduodamos arba motyvuotas atsakymas apie neišdavimo priežastis pateikiamas per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jei planavimo sąlygos per nustatytą terminą neišduotos ir planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis, planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti miškų tvarkymo schemą. Apie tai jis per 5 darbo dienas raštu praneša institucijai, kuriai pavaldi yra planavimo sąlygas turėjusi išduoti institucija. Pranešimą gavusi institucija turi priimti sprendimą, kaip turės būti tikrinami be išduotų planavimo sąlygų parengtos miškų tvarkymo schemos sprendiniai.“;

1.2. išdėstau 17.5 punktą taip:

17.5. planuojamos teritorijos saugomų gamtos paveldo objektų ir į Kultūros vertybių registrą įrašytų kultūros paveldo objektų ar vietovių sąrašus ir šių objektų teritorijų ar vietovių apsaugos zonų ribas, „Natura 2000“ vietovių ir jose esančių buveinių ribas, saugomų teritorijų bei jų funkcinių ir tvarkomųjų zonų ribas;“;

1.3. išdėstau 20 punktą taip:

20. Miškų tvarkymo schemos rengėjas turi teisę schemos rengimui reikalingus duomenis gauti iš Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro duomenų bazės, Nekilnojamojo turto registro, Kultūros vertybių registro, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų ir iš visų miškų valdytojų, kurių valdos patenka į rengiamos miškų tvarkymo schemos teritoriją.“;

1.4. išdėstau 26.2 punktą taip:

26.2. Miškingumo plėtros prognozė

Miškingumo plėtra objekte apibūdinama įvertinant esamų miškų ir saugomų teritorijų, kultūros paveldo objektų teritorijų ir vietovių, apsaugos zonų išsidėstymą, gamtinio karkaso vystymo prioritetus, objekto infrastruktūrą, medienos perdirbimo pramonę, gyventojų užimtumą, nenaudojamų ir netinkamų žemdirbystei žemės ūkio naudmenų plotus, karjerus, durpynus, krūmynus, laisvą valstybinės žemės fondą ir kitus galimus apželdinti plotus, esamus ir prognozuojamus per artimiausius 10 metų žėlinių plotus, miškingumo plėtros perspektyvas 20–30 metų laikotarpiui, miško veisimo eiliškumą atsižvelgiant į miškams nustatytas funkcijas.“;

1.5. papildau šiuo 26.9 punktu ir jį išdėstau taip:

26.9. nurodomi paveldosaugos reikalavimai žemės plotams, kurie priskiriami nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų ir vietovių, įregistruotų Kultūros vertybių registre, teritorijoms ir jų apsaugos zonoms;“;

1.6. išdėstau 29.4 punktą taip:

29.4. vertingi gamtos paveldo objektai ir į Kultūros vertybių registrą įrašyti kultūros paveldo objektai ir vietovės, pagal Kultūros vertybių registro duomenis nurodant jų unikalius kodus;“;

1.7. išdėstau 31.1 punktą taip:

31.1. Geografinė objekto charakteristika

Geografinei teritorijos charakteristikai pateikiami duomenys apie regiono gamtines, ekonomines ir socialines sąlygas, infrastruktūrą (keliai, miestai, gyvenvietės), gyventojus, žemės ūkio ir pramonės plėtros kryptis, medienos perdirbimo pramonę, žemės fondo sudėtį pagal tikslinę žemės naudojimo paskirtį, teritorijų naudojimo prioritetus, valstybinio (savivaldybės, seniūnijos, kadastro vietovės) ir miškų ūkio (valstybinės reikšmės miškų valdytojai, privačių ir kitų miškų valdymo institucijos) administracinius vienetus. Apibūdinamos specifinės teritorijos ypatybės, ypač saugomų teritorijų. Saugomoms teritorijoms nurodomi pavadinimai, miškų plotai, esami planavimo dokumentai, vertingi gamtos paveldo objektai ir į Kultūros vertybių registrą įrašyti kultūros paveldo objektai ir vietovės, jų pavadinimai ir unikalūs kodai šiame registre, kertinės buveinės (pagal tyrinėjimų, inventorizacijos medžiagą).“;

1.8. papildau šiuo 37.5 punktu ir jį išdėstau taip:

37.5. poveikis kultūros paveldo objektams ir vietovėms, jų teritorijoms ir apsaugos zonoms.“;

1.9. išdėstau 47 punktą taip:

47. Patvirtinta miškų tvarkymo schema įsigalioja kitą dieną po to, kai Aplinkos ministerijos sprendimas dėl miškų tvarkymo schemos patvirtinimo paskelbiamas „Valstybės žiniose“ ir visas teritorijų planavimo dokumentas paskelbiamas „Valstybės žinių“ interneto svetainėje (www.valstybes-zinios.lt), jeigu pačiame teisės akte nenustatyta vėlesnė įsigaliojimo data.“

2. P a k e i č i u Vidinės miškotvarkos projektų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. D1-406 „Dėl Miškų tvarkymo schemų ir Vidinės miškotvarkos projektų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 95-3741; 2010, Nr. 81-4249; 2011, Nr. 49-2408; 2012, Nr. 5-145):

2.1. išdėstau 2 punktą taip:

2. Vidinės miškotvarkos projektai – miškų ūkio veiklos planai, rengiami visoms valstybinių miškų valdytojų ir privačioms miškų valdoms arba ne miškų ūkio paskirties žemės sklypuose esančiai miško žemei ir skiriami konkrečių tvarkymo priemonių sistemai jose nustatyti.“;

2.2. išdėstau 3 punkto 4 pastraipą taip:

„Kitos sąvokos šiose taisyklėse suprantamos kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos miškų įstatyme (Žin., 1994, Nr. 96-1872; 2001, Nr. 35-1161) ir kituose teisės aktuose.“;

2.3. išdėstau 4 punktą taip:

4. Rengėjas duomenis, reikalingus projekto rengimui, turi teisę gauti iš Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro (toliau – Kadastras) duomenų bazės, Nekilnojamojo turto registro, Kultūros vertybių registro, Valstybinės miškų tarnybos Miškų kontrolės skyriaus teritorinių poskyrių (projekto Rengėjui paprašius, Valstybinės miškų tarnybos Miškų kontrolės skyriaus teritoriniai poskyriai per 5 darbo dienas pateikia duomenis apie gretimose valdose suprojektuotas ūkines priemones ir jų vykdymo būklę) ir iš visų miškų valdytojų, kuriems rengiami miškotvarkos projektai.“;

2.4. išdėstau 11.3.11 punktą taip:

11.3.11. biologinės įvairovės gamtos ir kultūros paveldo objektų ir vietovių, kraštovaizdžio apsauga;“;

2.5. išdėstau 12.6 punktą taip:

12.6. privalomi miško apsaugos ir aplinkosaugos reikalavimai, taip pat kultūros paveldo objektų ir vietovių apsaugos, naudojimo ir tvarkymo reikalavimai (kai taikomos su kultūros paveldo apsauga susijusios specialiosios naudojimo sąlygos);“;

2.6. išdėstau 20 punktą taip:

20. Apsvarstytas valstybinių miškų vidinės miškotvarkos projektas kartu su vidinės miškotvarkos projekto recenzija ir viešo svarstymo išvadomis bei pasiūlymais teikiamas derinti Valstybinei miškų tarnybai. Derinant miškotvarkos projektus, tikrinamas suprojektuotų ūkinių priemonių teisingumas, jų atitiktis ūkinių priemonių projektavimą ir vykdymą reglamentuojantiems teisės aktams, aplinkosauginiams reikalavimams, ūkinės veiklos apribojimams saugomose teritorijose ar paveldosaugos reikalavimams kultūros paveldo objektų ar vietovių teritorijose ir apsaugos zonose.“;

2.7. išdėstau 21 punktą taip:

21. Valstybinių miškų vidinės miškotvarkos projektas per 20 darbo dienų suderinamas arba Rengėjui raštu pranešamos priežastys, kodėl miškotvarkos projektas nederinamas, ir kas taisytina. Kai valstybinių miškų vidinės miškotvarkos projektas rengiamas valdoms, esančioms valstybiniuose parkuose ar valstybinių rezervatų buferinės apsaugos zonose, išvadas iš valstybinio parko ar valstybinio rezervato direkcijos dėl šio miškotvarkos projekto turi gauti Rengėjas. Kai valstybinių miškų valdoms taikomos su kultūros paveldo apsauga susijusios specialiosios naudojimo sąlygos, išvadas Rengėjas gauna iš institucijos, atsakingos už kultūros paveldo apsaugą. Išvadas teikiančios institucijos jas turi pateikti per 10 darbo dienų.“;

2.8. išdėstau 29 punktą taip:

29. Derinimui pateikti privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai per 1 darbo dieną registruojami Miškotvarkos projektų registre, kurio formą tvirtina Valstybinė miškų tarnyba. Privačių miškų vidinės miškotvarkos projektas per 10 darbo dienų suderinamas arba Rengėjui raštu nurodomos priežastys, kodėl miškotvarkos projektas nederinamas, ir kas taisytina. Kai privačių miškų vidinės miškotvarkos projektas rengiamas valdoms, esančioms valstybiniuose parkuose ar valstybinių rezervatų buferinės apsaugos zonose, Valstybinės miškų tarnybos Miškų kontrolės skyriaus teritoriniai poskyriai turi kreiptis ir gauti išvadas dėl šio miškotvarkos projekto iš valstybinio parko ar valstybinio rezervato direkcijos. Išvadas valstybinio parko ar valstybinio rezervato direkcija turi pateikti per 5 darbo dienas. Negavus išvadų iš valstybinio parko ar valstybinio rezervato direkcijos per 5 darbo dienas, privačių miškų vidinės miškotvarkos projektas derinamas be šių direkcijų išvadų. Kai privačioms miškų valdoms taikomos su kultūros paveldo apsauga susijusios specialiosios naudojimo sąlygos, projekto Rengėjas turi kreiptis ir gauti išvadas dėl šio miškotvarkos projekto iš institucijos, atsakingos už kultūros paveldo apsaugą ir jas pateikti Valstybinės miškų tarnybos Miškų kontrolės teritoriniam poskyriui. Institucija, atsakinga už kultūros paveldo apsaugą, išvadas pateikia per 5 darbo dienas.“;

2.9. išdėstau 30 punktą taip:

30. Derinant miškotvarkos projektus, tikrinami taksaciniai rodikliai (medyno rūšinė sudėtis, vyraujančios medžių rūšies amžius, medžių tūris, medynų skalsumas), lyginant juos su valstybinės miškų inventorizacijos medžiaga, suprojektuotų ūkinių priemonių teisingumas, suderinamumas su ūkinėmis priemonėmis, suprojektuotomis kaimyninėse valdose, suprojektuotų ūkinių priemonių atitiktis ūkinių priemonių projektavimą ir vykdymą reglamentuojantiems teisės aktams, aplinkosauginiams reikalavimams, ūkinės veiklos apribojimams saugomose teritorijose ar paveldosaugos reikalavimams kultūros paveldo objektų ar vietovių teritorijose ir apsaugos zonose ir, kilus neaiškumų, vietoje – taksacinių rodiklių nustatymo teisingumas. Didesnių kaip 3 hektarai miško valdų taksacinių rodiklių nustatymo teisingumas tikrinamas vietoje. Apie taksacinių rodiklių teisingumo patikrinimą vietoje prieš dvi darbo dienas pranešama Rengėjui. Patikrinus taksacinių rodiklių teisingumą vietoje, užpildomas nustatytos formos patikrinimo aktas.“;

2.10. papildau šiuo 44.7 punktu ir jį išdėstau taip:

44.7. reikia patikslinti apsaugos ir tvarkymo reikalavimus kultūros paveldo objektų ar vietovių teritorijose ar apsaugos zonose.“

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas