PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2008 M. BALANDŽIO 10 D. ĮSAKYMO Nr. 1-119 „DĖL BENDROJO PAGALBOS CENTRO INFORMACINĖS SISTEMOS (BPCIS) NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. rugsėjo 19 d. Nr. 1-265

Vilnius

 

 

Atsižvelgdamas į Bendrojo pagalbos centro informacinės sistemos (BPCIS) plėtrą,

pakeičiu Bendrojo pagalbos centro informacinės sistemos (BPCIS) nuostatus, patvirtintus Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2008 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 1-119 (Žin., 2008, Nr. 44-1676), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                             Remigijus Baniulis

 

SUDERINTA

Vidaus reikalų ministerijos

2011 m. rugsėjo 5 d. raštu Nr. 1D-6079 (6)

 

SUDERINTA

Informacinės visuomenės plėtros komiteto

prie Susisiekimo ministerijos

2011 m. rugsėjo 2 d. raštu Nr. (13)S-930

 

SUDERINTA

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

2011 m. rugsėjo 1 d. raštu Nr. 2R-2792 (3.33)


PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie

Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2008 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 1-119

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie

Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2011 m. rugsėjo 19 d. įsakymo

Nr. 1-265 redakcija)

 

BENDROJO PAGALBOS CENTRO INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendrojo pagalbos centro informacinės sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Bendrojo pagalbos centro informacinės sistemos (toliau – BPCIS) paskirtį, steigimo pagrindą, tikslus, jos valdytoją, tvarkytoją, jų funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūras, kaupiamų duomenų šaltinius, saugą, modernizavimą ir likvidavimą.

2. BPCIS – tai Bendrojo pagalbos centro (toliau – Centras) teisės aktų nustatytoms funkcijoms atlikti reikalingos informacijos apie pagalbos skambučius, pagalbos prašymus ir reagavimą į juos apdorojimo procesus atliekanti sistema.

3. BPCIS paskirtis – rinkti, kaupti, apdoroti, sisteminti, saugoti, naudoti, teikti duomenis, valdyti pajėgas ir atlikti kitus duomenų tvarkymo veiksmus, sudaryti sąlygas greičiau ir tiksliau priimti tinkamiausius sprendimus atsakant į pagalbos skambučius ir reaguojant į pagalbos prašymus.

4. Nuostatuose vartojama sąvoka BPCIS naudotojas – Centro ir pagalbos tarnybos valstybės tarnautojas ir darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, turintis teisę naudotis BPCIS nustatytoms funkcijoms atlikti.

Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatyme (Žin., 2004, Nr. 90-3306), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804), Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 86-2043; 2004, Nr. 124-4488), Valstybės informacinių sistemų steigimo ir įteisinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 19 d. nutarimu Nr. 451 (Žin., 2004, Nr. 58-2061), ir kituose teisės aktuose.

 

II. BPCIS STEIGIMO PAGRINDAS, TIKSLAS, FUNKCIJOS, LAUKIAMAS REZULTATAS

 

5. BPCIS steigimo pagrindas:

5.1. Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatymas;

5.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimas Nr. 1500 „Dėl Bendrojo pagalbos centro įsteigimo ir vieno skubaus iškvietimo telefono numerio 112 įvedimo strategijos, jos įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4114);

5.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 17 d. nutarimas Nr. 1457 „Dėl Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 168-6183);

5.4. Bendrojo pagalbos centro nuostatai, patvirtinti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. 1-161 (Žin., 2011, Nr. 57-2747);

5.5. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. balandžio 21 d. įsakymas Nr. 1V-389 „Dėl Abonentų ir (ar) paslaugų gavėjų skambučių siuntimo į Bendrojo pagalbos centro ir (ar) pagalbos tarnybų numerius tvarkos ir sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 55-1918);

5.6. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gegužės 9 d. įsakymas Nr. 1V-469 „Dėl bendrojo pagalbos telefono numerio 112 skyrimo Bendrajam pagalbos centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“ („Informaciniai pranešimai“, 2005, Nr. 38-350).

6. BPCIS tvarkoma vadovaujantis:

6.1. Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu (Žin., 2004, Nr. 69-2382);

6.2. Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu;

6.3. Valstybės informacinių sistemų steigimo ir įteisinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 19 d. nutarimu Nr. 451;

6.4. Valstybės informacinių sistemų kūrimo metodiniais dokumentais, patvirtintais Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2004 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. T-131 (Žin., 2004, Nr. 155-5679);

6.5. kitais teisės aktais ir Nuostatais.

7. BPCIS tikslas – užtikrinti nenutrūkstamą, operatyvų ir profesionalų atsakymą į pagalbos skambutį, reagavimą į pagalbos prašymą ir pagalbos tarnybų veiksmų koordinavimą.

8. Asmens duomenų tvarkymo BPCIS tikslas – tinkamai identifikuoti pagalbos prašantį asmenį, užtikrinti operatyvų reagavimą į jo pagalbos prašymą ir tvarkyti tokių prašymų apskaitą, parengti pranešimus apie pagalbos poreikį, užtikrinti tolesnį turimos informacijos teikimą pagalbos tarnyboms.

9. BPCIS pagrindinės funkcijos:

9.1. priimti pagalbos skambučius;

9.2. priimti ir įvertinti pagalbos prašymus, nustatyti teiktinos pagalbos poreikį, teikti pagalbą telefonu, parengti pranešimus apie pagalbos poreikį ir juos perduoti atitinkamoms pagalbos tarnyboms, kai pagalba turi būti teikiama nelaimės vietoje, užtikrinti tolesnį turimos informacijos teikimą pagalbos tarnyboms;

9.3. registruoti priimtus pagalbos skambučius, pagalbos prašymus ir kitą informaciją BPCIS duomenų bazėje;

9.4. reaguojant į pagalbos prašymus siūlyti pajėgų išteklius, registruoti pajėgų statuso (pvz., laisvas, atvyko ir t. t.) pasikeitimus;

9.5. įstatymų nustatyta tvarka ir sąlygomis automatiniu ir neautomatiniu būdu tvarkyti asmens duomenis, jei to reikia nustatytiems uždaviniams įgyvendinti;

9.6. užtikrinti BPCIS tvarkomų duomenų apsaugą;

9.7. teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis teikti informaciją apie pagalbos skambučius, pagalbos prašymus ir reagavimą į juos.

10. BPCIS steigimo laukiamas rezultatas – nenutrūkstamas BPCIS veikimas, užtikrinantis operatyvų atsakymą į pagalbos skambučius, pagalbos prašymų priėmimą ir įvertinimą, pranešimų apie pagalbos poreikį parengimą ir perdavimą pagalbos tarnyboms, informacijos apie pagalbos skambučius, pagalbos prašymus ir reagavimą į juos saugojimą, taip pat ir duomenų saugą bei teisėtą pateikimą.

 

III. BPCIS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

11. BPCIS organizacinę struktūrą sudaro BPCIS valdytojas, tvarkytojas, duomenų teikėjai ir gavėjai.

12. BPCIS valdytojas – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos:

12.1. koordinuoja ir kontroliuoja BPCIS tvarkytojo darbą;

12.2. tvirtina teisės aktus, susijusius su BPCIS duomenų tvarkymu bei sauga;

12.3. užtikrina, kad BPCIS būtų tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Nuostatais ir kitais teisės aktais;

12.4. nagrinėja ir tvirtina BPCIS plėtros dokumentus, BPCIS techninių ir programinių priemonių įsigijimo, įdiegimo ir modernizavimo klausimus.

13. BPCIS tvarkytojas – Centras:

13.1. teikia siūlymus BPCIS valdytojui dėl BPCIS eksploatavimui, priežiūrai ir plėtrai skirtų techninių ir programinių priemonių įsigijimo, organizuoja jų įdiegimą ir modernizavimą, pagal kompetenciją atlieka arba organizuoja BPCIS techninės ir programinės įrangos priežiūros ir tobulinimo bei palaikymo darbus;

13.2. teikia siūlymus BPCIS valdytojui dėl BPCIS tvarkymo, saugos ir plėtros;

13.3. užtikrina BPCIS duomenų saugą;

13.4. rengia BPCIS plėtros dokumentus, BPCIS posistemių duomenų tvarkymą ir saugą reglamentuojančių teisės aktų projektus ir teikia juos tvirtinti BPCIS valdytojui;

13.5. įgyvendina BPCIS plėtrą;

13.6. organizuoja BPCIS naudotojų kvalifikacijos kėlimą, rengia metodinę medžiagą BPCIS naudotojų mokymams;

13.7. vykdo BPCIS naudotojų teisių administravimą;

13.8. užtikrina BPCIS techninės ir programinės įrangos įdiegimą, funkcionavimą ir atnaujinimą;

13.9. analizuoja teisines, technines, technologines, metodologines ir organizacines BPCIS tvarkymo problemas, aiškinasi BPCIS veikimo sutrikimo priežastis ir imasi priemonių joms pašalinti, pagal savo kompetenciją priima sprendimus, reikalingus BPCIS tvarkymui užtikrinti;

13.10. renka, tvarko, apdoroja ir įveda į BPCIS reikalingus duomenis;

13.11. rengia ataskaitas;

13.12. atlieka kitas Nuostatuose ir kituose teisės aktuose, susijusiuose su BPCIS tvarkymu, nustatytas funkcijas.

14. BPCIS duomenų teikėjai:

14.1. valstybės įmonė Registrų centras, teikianti Lietuvos Respublikos adresų registro grafinius ir atributinius duomenis;

14.2. Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos, teikianti skaitmeninius rastrinius ir vektorinius žemėlapius;

14.3. valstybės įmonė Distancinių tyrimų ir geoinformatikos centras „GIS-Centras“, teikianti georeferencinio pagrindo duomenis.

15. BPCIS duomenų gavėjai yra juridiniai ir (ar) fiziniai asmenys, turintys teisę Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, kitų įstatymų, duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka ir sąlygomis gauti BPCIS duomenis, taip pat juridiniai ir (ar) fiziniai asmenys, pateikę prašymą dėl BPCIS duomenų gavimo, kuriame būtina nurodyti reikalingus duomenis ir jų naudojimo tikslą bei teisinį pagrindą. Asmens duomenų teikimo sutartis sudaro BPCIS valdytojas arba jo įgaliotas BPCIS tvarkytojas. BPCIS duomenys yra teikiami neatlygintinai.

16. BPCIS valdytojas ir tvarkytojas įgyvendina duomenų subjekto teises įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV. BPCIS INFORMACINĖ STRUKTŪRA

 

17. BPCIS informacinę struktūrą sudaro BPCIS posistemių duomenų bazės ir jose kaupiami duomenys. BPCIS duomenų bazės yra šios:

17.1. Pagalbos skambučių:

17.1.1. pagalbos skambučio pokalbio garso įrašas;

17.1.2. pagalbos skambučio data ir laikas;

17.1.3. pagalbos skambučio trukmė;

17.1.4. skambinančiojo telefono ryšio numeris;

17.1.5. pagalbos skambučių detalūs įrašai (CDR).

17.2. Pagalbos prašymų:

17.2.1. asmens, pranešusio apie pagalbos poreikį, vardas ir (arba) pavardė;

17.2.2. asmens, pranešusio apie pagalbos poreikį, vieta;

17.2.3. įvykio tipas ir laikas;

17.2.4. įvykio vieta;

17.2.5. vietos nustatymo duomenys;

17.2.6. kiti pagalbos prašymo metu gauti duomenys, reikalingi tinkamam reagavimui į pagalbos prašymą užtikrinti.

17.3. Pagalbos tarnybų išteklių:

17.3.1. pagalbos tarnybų turimos pajėgos ir priemonės, naudojamos reaguoti į pranešimus apie pagalbos poreikį;

17.3.2. pagalbos tarnybų prižiūrimų teritorijų ribos;

17.3.3. pagalbos tarnybų nelaimių (įvykių) klasifikatorius ir klausimynas;

17.3.4. kiti pagalbos tarnybų pateikti duomenys, reikalingi tinkamam reagavimui į pagalbos prašymą užtikrinti.

17.4. Geografinės informacinės sistemos (GIS):

17.4.1. Lietuvos Respublikos skaitmeniniai rastriniai ir vektoriniai žemėlapiai;

17.4.2. adresų registro grafiniai ir atributiniai duomenys;

17.4.3. teminių objektų pavadinimai, paskirtis, adresai.

17.5. BPCIS naudotojų:

17.5.1. BPCIS naudotojo vardas ir pavardė;

17.5.2. prisijungimo prie BPCIS vardas ir slaptažodis;

17.5.3. BPCIS naudotojo padalinys ir einamosios pareigos;

17.5.4. BPCIS naudotojui suteiktos teisės.

17.6. Pagalbos žinučių (SMS):

17.6.1. pagalbos žinutės data ir laikas;

17.6.2. siuntėjo telefono ryšio numeris;

17.6.3. pranešimo tekstas.

17.7. Automobilyje integruotų pagalbos skambučių (angl. eCall):

17.7.1. transporto priemonės identifikavimo numeris (angl. Vehicle Identification Number, VIN);

17.7.2. įvykio laikas;

17.7.3. įvykio vieta;

17.7.4. transporto priemonės judėjimo kryptis;

17.7.5. avarinio skambučio aktyvinimo būdas;

17.7.6. keleivių skaičius transporto priemonėje.

18. BPCIS duomenų teikėjų teikiami duomenys:

18.1. valstybės įmonė Registrų centras teikia BPCIS Lietuvos Respublikos adresų registro grafinius ir atributinius duomenis, apimančius Lietuvos Respublikos teritorijos apskričių, savivaldybių, seniūnijų, gyvenamųjų vietovių ribas, gatvių ašines linijas ir adresų taškus valstybinėje LKS-94 koordinačių sistemoje ESRI-SHAPE formatu;

18.2. Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos teikia BPCIS skaitmeninius rastrinius ir vektorinius žemėlapius:

18.2.1. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:50 000 skaitmeninį rastrinį topografinį žemėlapį TOP50LKS-SR;

18.2.2. Lietuvos Respublikos gyvenamųjų vietovių M 1:5 000 skaitmeninį rastrinį ortofotografinį žemėlapį ORT5LT;

18.2.3. Lietuvos Respublikos apskričių centrų M 1:2 000 skaitmeninį rastrinį ortofotografinį žemėlapį ORT2LT;

18.2.4. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:25 0000 skaitmeninį rastrinį topografinį žemėlapį GDB250LT-SR;

18.2.5. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:25 0000 georeferencinių duomenų bazę GDB250LT;

18.2.6. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:50 000 skaitmeninį rastrinį topografinį žemėlapį GDB50LT-SR;

18.2.7. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:50 000 georeferencinių duomenų bazę GDB50LT;

18.2.8. Lietuvos Respublikos gyvenamųjų vietovių M 1:5 000 georeferencinių duomenų bazę GDB5LT;

18.3. valstybės įmonė Distancinių tyrimų ir geoinformatikos centras „GIS-Centras“ teikia BPCIS Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 georeferencinių duomenų bazę GDB10LT.

 

V. BPCIS FUNKCINĖ STRUKTŪRA

 

19. BPCIS funkcinę struktūrą sudaro BPCIS posistemiai, jų moduliai ir šių posistemių bei modulių atliekamos funkcijos, informacijos apdorojimo procesai.

20. BPCIS skirstoma į šiuos posistemius:

20.1. operatyvusis posistemis, kurio funkcijos yra:

20.1.1. priimti pagalbos skambučius;

20.1.2. įvesti informaciją apie pagalbos prašymus;

20.1.3. pateikti geografinius informacinius duomenis;

20.1.4. pateikti informaciją apie turimas pajėgas ir jas valdyti;

20.1.5. operatyviai perduoti pagalbos prašymus apie pagalbos poreikį atitinkamoms pagalbos tarnyboms;

20.1.6. priimti pagalbos žinutes (SMS) (angl. short message service);

20.1.7. priimti informaciją apie automobilyje integruotą pagalbos skambutį;

20.1.8. automatiškai įrašyti informaciją apie pagalbos prašymus, gautus SMS;

20.1.9. automatiškai įrašyti informaciją, gautą automobilyje integruoto pagalbos skambučio metu;

20.1.10. automatiškai teikti duomenis į Policijos registruojamų įvykių registrą ir Vairuotojų informacinę sistemą;

20.2. duomenų valdymo posistemis, kurio funkcijos yra:

20.2.1. apdoroti duomenis ir rengti ataskaitas;

20.2.2. archyvuoti duomenis ir atlikti jų paiešką;

20.2.3. suvesti duomenis, reikalingus reaguoti į pagalbos prašymą;

20.2.4. valdyti BPCIS duomenų archyvavimo priemones;

20.3. duomenų bazių administravimo posistemis, kurio funkcijos yra:

20.3.1. įregistruoti, išregistruoti BPCIS naudotojus ir suteikti jiems nustatytas teises pagal kompetenciją tvarkyti BPCIS duomenis;

20.3.2. užtikrinti BPCIS duomenų saugą ir jų peržiūros teisėtumą.

21. BPCIS posistemius sudaro moduliai.

22. Operatyvųjį posistemį sudaro:

22.1. telekomunikacijų valdymo modulis, užtikrinantis radijo ryšio ir balso įrašymo įrangos veikimą, skambinančiojo vietos nustatymo duomenų, gaunamų iš mobiliojo ryšio operatorių, priėmimą, SMS žinučių siuntimą ir priėmimą ir automobilyje integruoto pagalbos skambučio metu gautų duomenų priėmimą;

22.2. skambučių skirstymo modulis, užtikrinantis pagalbos skambučių priėmimą ir paskirstymą į darbo vietas;

22.3. skambučių registravimo ir pajėgų vienetų priskyrimo modulis, užtikrinantis suvestos informacijos apie pagalbos prašymą išsaugojimą, pagalbos tarnybų pajėgų vienetų parinkimą ir priskyrimą konkrečiam įvykiui, pagalbos tarnybų pajėgų vienetų buvimo vietos ir būklės stebėjimą ir pateikimą;

22.4. geografinės informacijos (GIS) modulis, užtikrinantis skambinančiojo bei įvykio vietos nustatymą ir pavaizdavimą skaitmeniniame žemėlapyje ir rastrinių bei vektorinių skaitmeninių žemėlapių panaudojimą ir valdymą;

22.5. aliarmavimo modulis, užtikrinantis pranešimų apie pagalbos poreikį siuntimą pagalbos tarnyboms skaitmeniniu radijo ryšiu ar SMS;

22.6. išorinių integracijų modulis, užtikrinantis informacijos išsiuntimą į išorines sistemas ir iš jų gautos informacijos surinkimą, sujungimą ir įrašymą į centralizuotą BPCIS duomenų bazę;

22.7. duomenų importo modulis, užtikrinantis efektyvų, kontroliuojamą ir kokybišką BPCIS duomenų, tokių kaip telefonų ryšio numerių, adresų registro grafinių ir atributinių duomenų ir kitų duomenų, įkėlimą į BPCIS ir šių duomenų atnaujinimo valdymą;

22.8. judriojo terminalo darbo vietos modulis, užtikrinantis pranešimo apie pagalbos poreikį duomenų priėmimą pagalbos tarnybų pajėgų vienetų mobiliose darbo vietose.

23. Duomenų valdymo posistemį sudaro ataskaitų formavimo modulis, užtikrinantis automatinį bei rankinį ataskaitų formavimą ir perdavimą numatytiems adresatams.

24. Duomenų bazių administravimo posistemį sudaro administravimo ir nepertraukiamo darbo užtikrinimo modulis, užtikrinantis nepertraukiamą BPCIS veikimą, darbo kontrolę ir skirtingų grupių bei naudotojų prieigų teisių konfigūravimą.

25. BPCIS posistemių duomenų apdorojimo procesai reglamentuojami BPCIS tvarkytojo patvirtintose BPCIS posistemių duomenų apdorojimo taisyklėse.

 

VI. BPCIS KAUPIAMŲ DUOMENŲ ŠALTINIAI

 

26. BPCIS duomenų šaltiniai yra šie:

26.1. pagalbos tarnybos, kurios teikia BPCIS duomenis apie turimus pajėgų ir priemonių išteklius, naudojamus reaguoti į pranešimus apie pagalbos poreikį, prižiūrimų teritorijų ribas ir kitus duomenis, reikalingus tinkamam reagavimui į pagalbos prašymus užtikrinti;

26.2. viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai, kurie elektroninių ryšių veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis teikia BPCIS skambinančio abonento ir (ar) paslaugos gavėjo telefono ryšio numerį, taip pat vietos nustatymo duomenis (įskaitant ir srauto duomenis);

26.3. asmenys, paskambinę bendrojo pagalbos telefono numeriu 112 ir kitais pagalbos tarnybų numeriais, kuriuos administruoja Centras, ir pateikę duomenis, reikalingus tinkamam reagavimui į pagalbos prašymus užtikrinti pagal Nuostatų 17.2 punktą.

 

VII. BPCIS DUOMENŲ SAUGA

 

27. Už BPCIS duomenų saugą atsako BPCIS valdytojas ir tvarkytojas.

28. BPCIS duomenų sauga užtikrinama organizacinėmis, techninėmis, technologinėmis, metodinėmis ir kitomis priemonėmis, vadovaujantis Bendraisiais elektroninės informacijos saugos valstybės institucijų ir įstaigų informacinėse sistemose reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 25 d. nutarimu Nr. 410 (Žin., 2007, Nr. 49-1891), Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms duomenų saugumo priemonėms, patvirtintais Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2008 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1T-71 (1.12) (Žin., 2008, Nr. 135-5298), Lietuvos standartais LST ISO/IEC 27002:2009, LST ISO/IEC 27001:2006, kitais Lietuvos ir tarptautiniais „Informacijos technologija. Saugumo metodai“ grupės standartais, apibūdinančiais saugų informacinės sistemos duomenų tvarkymą ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų tvarkymo teisėtumą, BPCIS valdytojo ir tvarkytojo veiklą ir duomenų saugos valdymą, nuostatomis.

29. BPCIS duomenų sauga organizuojama vadovaujantis BPCIS valdytojo patvirtintais BPCIS duomenų saugos nuostatais ir saugos politiką įgyvendinančiais dokumentais.

30. BPCIS tvarkomi duomenys duomenų bazėse saugomi 6 mėnesius. Vėliau jie perkeliami į archyvą, kur saugomi dar 6 mėnesius. Praėjus šiam laikotarpiui duomenys yra sunaikinami.

 

VIII. BPCIS FINANSAVIMAS

 

31. BPCIS steigiama ir tvarkoma naudojant Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, tarptautinių paramos fondų ar finansinių mechanizmų ir kitų teisėtų finansinių šaltinių lėšas.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. BPCIS modernizuojama ir likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Likviduojamos BPCIS duomenys perduodami kitai informacinei sistemai, steigiamai vietoj BPCIS, sunaikinami arba perduodami valstybės archyvams Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

_________________