LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL REIKALAVIMŲ VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ NUOSTATAMS PATVIRTINIMO

 

2004 m. liepos 16 d. Nr. ISAK-1162

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 43 straipsnio 4 dalimi:

1. Tvirtinu Reikalavimus valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams (pridedama).

2. Nustatau, kad valstybinės ir savivaldybių mokyklos, vadovaudamosi Reikalavimais valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams, ne vėliau kaip iki 2005 m. vasario 1 d. pakeičia mokyklos nuostatus ir teikia steigėjui tvirtinti.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. švietimo ir mokslo ministro 1997 m. spalio 13 d. įsakymą Nr. 1332 „Dėl suaugusiųjų mokymo centrų bendrųjų veiklos nuostatų patvirtinimo“;

3.2. švietimo ir mokslo ministro 1998 m. kovo 20 d. įsakymą Nr. 467 „Dėl pagrindinio profesinio mokymo įstaigos bendrųjų nuostatų“ (Žin., 1998, Nr. 39-1048);

3.3. švietimo ir mokslo ministro 1998 m. liepos 10 d. įsakymą Nr. 1080 „Dėl Ikimokyklinės ugdymo įstaigos nuostatų“ (Žin., 1998, Nr. 110-3043);

3.4. švietimo ir mokslo ministro 1999 m. rugpjūčio 23 d. įsakymą Nr. 966 „Dėl Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrųjų nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 72-2246);

3.5. švietimo ir mokslo ministro 2000 m. liepos 25 d. įsakymą Nr. 1016 „Dėl Jaunimo mokyklos bendrųjų nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 66-2006);

3.6. švietimo ir mokslo ministro 2000 m. lapkričio 24 d. įsakymą Nr. 1418 „Dėl Darželio-mokyklos bendrųjų nuostatų“ (Žin., 2000, Nr. 103-3265);

3.7. švietimo ir mokslo ministro 2001 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. 1002 „Dėl švietimo įstaigos pavadinimo vartojimo veiklos nuostatuose (įstatuose) anglų kalba“ (Žin., 2001, Nr. 53-1901) 3.1, 3.3, 3.5, 4.2 punktus;

3.8. švietimo ir mokslo ministro 2002 m. sausio 18 d. įsakymą Nr. 61 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 1998 m. kovo 20 d. įsakymo Nr. 467 papildymo“ (Žin., 2002, Nr. 12-423);

3.9. švietimo ir mokslo ministro 2002 m. rugsėjo 16 d. įsakymą Nr. 1601 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 1999 m. rugpjūčio 23 d. įsakymo Nr. 966 „Dėl Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrųjų nuostatų tvirtinimo“ papildymo“ (Žin., 2002, Nr. 93-4014);

3.10. švietimo ir mokslo ministro 2002 m. lapkričio 29 d. įsakymo Nr. 1949 „Dėl kai kurių švietimo ir mokslo ministro įsakymų papildymo“ (Žin., 2002, Nr. 116-5224) 1–4 punktus.

 

 

 

Švietimo ir mokslo Ministras                                            Algirdas Monkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2004 m. liepos 16 d.

įsakymu Nr. ISAK-1162

 

REIKALAVIMAI VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ MOKYKLŲ NUOSTATAMS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie reikalavimai reglamentuoja valstybinių ir savivaldybių bendrojo lavinimo, profesinio mokymo, neformaliojo švietimo mokyklų (toliau vadinama Mokyklų), nuostatų struktūrą bei turinį.

2. Nuostatuose vengiama vartoti bendro pobūdžio terminus: steigėjas, mokyklos vadovas ir pan., jie įvardijami konkrečiai.

3. Mokyklos nuostatai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais bei šiais Reikalavimais. Valstybinė ar savivaldybės mokykla, turinti viešosios įstaigos statusą, įstatus rengia vadovaudamasi Viešųjų įstaigų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) ir šiais Reikalavimais.

 

II. NUOSTATŲ STRUKTŪRA IR TURINYS

 

I. NUOSTATŲ STRUKTŪRA

 

4. Nuostatai skirstomi į šiuos skyrius:

4.1. bendrosios nuostatos;

4.2. Mokyklos tikslai, uždaviniai ir funkcijos;

4.3. mokinių priėmimas į Mokyklą, perėjimas į kitą Mokyklą ir pašalinimas iš Mokyklos;

4.4. Mokyklos bendruomenės narių teisės, pareigos ir atsakomybė;

4.5. savivalda;

4.6. valdymas;

4.7. priėmimas į darbą ir darbo apmokėjimas;

4.8. atestacija. Kvalifikacijos tobulinimas;

4.9. pasiekimų patikrinimai. Egzaminai;

4.10. išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimų išdavimas;

4.11. Mokyklos ryšiai;

4.12. Mokyklos veiklos priežiūra;

4.13. turtas, lėšų šaltiniai ir jų naudojimas;

4.14. Mokyklos bendrabučio suteikimas ir naudojimasis juo;

4.15. nuostatų tvirtinimas, keitimas ir papildymas;

4.16. dokumentų valdymas ir saugojimas;

4.17. Mokyklos registravimas;

4.18. Mokyklos pabaiga ir pertvarkymas;

4.19. nuostatų įforminimas.

5. Nuostatuose gali būti ir kitų su Mokyklos veikla susijusių, įstatymams ir kitiems teisės aktams neprieštaraujančių nuostatų, kurioms išdėstyti gali būti sudaryti atskiri skyriai.

6. Didesnės apimties skyriai gali būti skirstomi į skirsnius.

 

II. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

7. Mokyklos nuostatų bendrosiose nuostatose nurodoma:

7.1. visas Mokyklos pavadinimas lietuvių kalba, sutrumpintas Mokyklos pavadinimas lietuvių kalba;

7.2. Mokyklos įsteigimo data, pagrįsta teisės aktais ar istoriniais šaltiniais;

7.3. Mokyklos veiklos pradžios data (jeigu ji nesutampa su įsteigimo data);

7.4. Mokyklos teisinė forma ir priklausomybė (valstybinė, savivaldybės);

7.5. Mokyklos grupė;

7.6. Mokyklos tipas;

7.7. Mokyklos buveinė;

7.8. mokymo kalba(-os);

7.9. Mokyklos steigėjai:

7.9.1. juridinis asmuo (pavadinimas, identifikavimo kodas, adresas);

7.9.2. fizinis asmuo (vardas, pavardė, asmens kodas, adresas);

7.10. mokymo formos (dieninė, vakarinė, neakivaizdinė ir kt.);

7.11. pagrindinė veiklos sritis – švietimas, rūšys, iš jų pagrindinė veiklos rūšis (nurodydama nuostatuose veiklos rūšis Mokykla gali vadovautis Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi, patvirtintu Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 252 (Žin., 2002, Nr. 126-5744);

7.12. kitos veiklos sritys ir rūšys (nurodydama nuostatuose kitas veiklos sritis ir rūšis Mokykla gali vadovautis Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi);

7.13. išduodami išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimai (brandos atestatas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, diplomas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas ir kt.) ir jų kodai;

7.14. Mokyklos filialo, skyriaus, turinčio kitą buveinę:

7.14.1. pavadinimas;

7.14.2. buveinė;

7.14.3. mokyklos grupė, kuriai priskiriamas filialas, skyrius;

7.14.4. mokyklos tipas, kuriam priskiriamas filialas, skyrius;

7.14.5. mokymo kalba(-os);

7.14.6. mokymo formos;

7.14.7. pagrindinė ir kitos veiklos sritys ir rūšys (nurodydama nuostatuose veiklos sritis ir rūšis Mokykla gali vadovautis Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi);

7.15. Mokyklos bendrabutis, jo buveinė.

 

III. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Mokyklos tikslai ir uždaviniai formuluojami laikantis švietimui keliamų tikslų ir principų, atsižvelgus į mokyklos vykdomo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, profesinio mokymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo paskirtį.

9. Nuostatuose išdėstomos pagrindinės mokyklos funkcijos turi tiesiogiai išplaukti iš ugdymo ir mokymo programų tikslų ir atspindėti visą Mokyklos veiklą: mokinių dorinį, tautinį, pilietinį, patriotinį ugdymą, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymą, pagarbos tėvams, mokytojams, kalbai, kultūrai, talentui ir gabumų ugdymą, vengiančiųjų privalomo mokymosi kontrolės, ugdymo kokybės užtikrinimą, ugdymo proceso organizavimą (nurodant ir mokslo metų pradžios datą), demokratinį valdymą, specialiųjų poreikių mokinių ugdymą, mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikių tenkinimą, mokinių organizacijų veiklą, egzaminų organizavimą ir vykdymą, mokyklos bibliotekos veiklos organizavimą, laisvalaikio ir pramogų kultūros kūrimą, rūkymo ir narkomanijos prevenciją, nepamokinę veiklą, mokamų paslaugų teikimą, dalyvavimą projektuose, ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose, sutartų įsipareigojimų vykdymą, vidaus audito vykdymą ir t. t.

10. Funkcijos formuluojamos remiantis ikimokyklinį, pradinį, pagrindinį ar vidurinį ugdymą, profesinį mokymą, vaikų ar suaugusiųjų neformalųjį švietimą reglamentuojančiais dokumentais.

 

IV. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS

 

11. Šiame skyriuje, vadovaujantis Mokyklos steigėjo nustatyta priėmimo į pavaldžias Mokyklas tvarka, detalizuojami esminiai mokinių priėmimo toje Mokykloje reikalavimai. Atsižvelgus į Mokyklos vykdomas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo, profesinio mokymo ar neformaliojo švietimo programas aprašomi mokinių priėmimo į Mokyklą, perėjimo į kitą Mokyklą, pašalinimo iš Mokyklos ypatumai. Aptariama:

11.1 kaip vykdomas atvykusių (grįžusių) iš užsienio asmenų, neturinčių mokymosi pasiekimų ar išsilavinimo dokumentų priėmimas;

11.2. sutarčių tarp mokinių ir švietimo teikėjų sudarymo tvarka.

12. Muzikos, dailės, menų, universiteto gimnazija, konservatorija, profesinė mokykla, kai įgyvendinamoms ugdymo ir mokymo programoms reikalingi specifiniai gebėjimai, savo nuostatuose įteisina atrankos kriterijus, atrankos komisijos funkcijas, nurodo, kokie asmens gebėjimai tikrinami, kaip įforminami komisijos darbo rezultatai, kaip nustatomi atrankos laimėtojai ir pan.

 

V. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

13. Rekomenduojama šį skyrių suskirstyti į skirsnius ir juose aptarti atskirų Mokyklos bendruomenės narių grupių (mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, auklėtojų) teises, pareigas ir atsakomybę.

14. Pavienių Mokyklos bendruomenės narių (psichologo, logopedo, socialinio, specialiojo pedagogo, bibliotekos, skaityklos vedėjo, bibliotekininko, režisieriaus (meno vadovo), visuomenės sveikatos priežiūros specialisto, bendrabučio auklėtojo, aptarnaujančio personalo, ir pan.) teisės, pareigos ir atsakomybė nurodomos pareigybių aprašymuose.

15. Mokyklos, vykdančios suaugusiųjų švietimo programas, nuostatuose neformuojamas skirsnis apie tėvų teises, pareigas ir atsakomybę.

16. Nuostatuose apibrėžiamos tik Mokykloje dirbančių darbuotojų teisės, pareigos ir atsakomybė.

17. Švietimo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Profesinio mokymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478), Specialiojo ugdymo (Žin.,1998, Nr. 115-3228), Neformaliojo suaugusiųjų švietimo (Žin., 1998, Nr. 66-1909) įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytos teisės ir pareigos sukonkretinamos atsižvelgus į Mokyklos tipą, Mokyklos veiklos pobūdį ir pritaikomos tos Mokyklos bendruomenės nariams.

18. Mokytojų pareigos papildomos pareiga dalyvauti pasiekimų patikrinimų, egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose.

19. Mokinių, jų tėvų teisės, pareigos ir atsakomybė turi atspindėti Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 33-807) nuostatų įgyvendinimą.

20. Mokinių pareigos turėtų būti papildytos nuostatomis apie jų dalyvavimą mokykloje organizuojamuose testuose, pasiekimų patikrinimuose, apie sąžiningumą atliekant skirtas užduotis, numatyta mokinių atsakomybė už pažeidimus.

21. Mokyklos nuostatuose plačiau turėtų būti aptartos auklėtojo (kuratoriaus) teisės, pareigos ir atsakomybė, pabrėžiamas jo kaip tarpininko tarp Mokyklos vadovo, kitų mokytojų ir tėvų vaidmuo sprendžiant individualias auklėtinių problemas, tvarkant jų ugdymosi rezultatus įteisinančius dokumentus ir pan.

22. Aptariant kitų Mokyklos bendruomenės narių teises, pareigas ir atsakomybę, vadovaujamasi jų veiklą reglamentuojančiais įstatymais, kitais teisės aktais (profesinės veiklos nuostatais ir pan.).

 

VI. SAVIVALDA

 

23. Mokyklos savivaldos institucijų sistema kuriama atsižvelgus į Mokyklos istorijoje susiklosčiusias tradicijas.

24. Mokyklos taryba įvardijama kaip aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, kuri atstovauja mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), socialiniams partneriams ir vietos bendruomenei. Atsižvelgus į mokinių amžių, Mokyklos taryba gali būti formuojama iš mokytojų, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), socialinių partnerių atstovų ir mokyklos rėmėjų. Nustatoma:

24.1. kas tvirtina tarybos nuostatus;

24.2. tarybai atstovaujančių lygiomis dalimis mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų narių skaičius;

24.3. kurių klasių (grupių) mokiniai gali būti renkami į Mokyklos tarybą;

24.4. aiški ir apibrėžta rinkimų į Mokyklos tarybą procedūra;

24.5. Mokyklos tarybos pirmininko rinkimas (Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius);

24.6. tarybos posėdžių periodiškumas, teisėtumas, nutarimų priėmimas;

24.7. kas, be tarybos narių, gali būti kviečiami į posėdį;

24.8. Mokyklos tarybos funkcijos formuluojamos remiantis Mokyklos veiklą reglamentuojančiais dokumentais, kuriuose Mokyklos tarybai suteikiamos teisės: priimti, svarstyti, pritarti, nustatyti, teikti siūlymus, skirti, kontroliuoti, sustabdyti, vykdyti visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą ir pan.;

24.9. Mokyklos tarybos narių atskaitomybė.

25. Mokytojų taryba sudaroma Mokykloje (išskyrus neformaliojo švietimo mokyklas), kurioje dirba ne mažiau kaip trys mokytojai. Tarybos paskirtis – mokytojų, profesinių ir bendrųjų ugdymo klausimų sprendimas. Ją sudaro direktorius ir jo pavaduotojas(ai) ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjas, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, medicinos darbuotojai, psichologai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Mokykloje, kurioje yra daugiau kaip po vieną paralelią klasę, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo problemoms aptarti šias programas vykdantys mokytojai gali sudaryti atskiras mokytojų tarybos sekcijas (pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir pan.). Nustatoma:

25.1. kad tarybos pirmininku yra Mokyklos direktorius, sekcijos pirmininku – direktoriaus pavaduotojas ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjas;

25.2. kas ir kada kviečia posėdžius, jų periodiškumas, teisėtumas, nutarimų priėmimas;

25.3. kas, be tarybos narių, gali būti kviečiami į posėdį;

25.4. bendroji mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarka;

25.5. kitos tarybos funkcijos remiantis Mokyklos veiklą reglamentuojančiais dokumentais, kuriuose mokytojų tarybai suteikiamos teisės priimti, svarstyti, pritarti, nustatyti, teikti siūlymus ir pan.

26. Mokinių savivaldos institucijas pasirenka mokiniai. Gali būti: mokinių prezidentas, mokinių taryba, klasių (grupių) mokinių komitetai ir pan. Nustatoma:

26.1. kokia mokinių savivaldos institucija yra laikoma aukščiausia;

26.2. kas tvirtina mokinių savivaldos institucijų nuostatus;

26.3. kaip formuojamos mokinių savivaldos institucijos;

26.4. kas ir kaip renka mokinių atstovus į Mokyklos tarybą;

26.5. funkcijos, reglamentuojančios savivaldos institucijos indėlį į Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų projektų, darbo tvarkos taisyklių tobulinimą ir jų įgyvendinimą, ugdymo proceso organizavimo tobulinimą, nepamokinės veiklos organizavimą, mokinių elgesio vertinimą, skatinimų ir nuobaudų skyrimą, mokinių teisių gynimą, rūkymo ir narkomanijos prevenciją ir t. t.

27. Tėvų savivaldos institucijos: tėvų komitetas, klasių tėvų komitetai ir pan., nurodoma jų rinkimo procedūra ir funkcijos.

28. Mokyklos metodinei veiklai organizuoti sudaroma metodinė taryba. Ją sudaro dalykų ar dalykų sričių metodinių ratelių atstovai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba veikia pagal mokyklos direktoriaus patvirtintą metodinės tarybos darbo reglamentą.

29. Jeigu Mokykloje formuojamos kitos savivaldos institucijos, nurodoma jų vieta savivaldos institucijų sistemoje, sudarymo procedūros ir funkcijos.

 

VII. VALDYMAS

 

30. Šiame skyriuje išdėstomos pagrindinės Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo funkcijos Mokyklos valdymo, veiklos srityse.

31. Mokyklos direktoriaus funkcijos gali būti nustatomos šiose svarbiausiose Mokyklos veiklos srityse:

31.1. Mokyklos strateginis planas, metinė veiklos programa, jų įgyvendinimas;

31.2. direktoriaus pavaduotojų, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų darbo koordinavimas;

31.3. pareigybių aprašymai;

31.4. ugdymo proceso organizavimas;

31.5. specialiųjų poreikių mokinių ugdymo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo organizavimas;

31.6. švietimo kokybės užtikrinimas;

31.7. darbo tvarkos taisyklių, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemos mokykloje, mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų sistemos;

31.8. demokratinis valdymas, bendradarbiavimu grindžiamų santykių formavimas;

31.9. etikos normų laikymasis Mokykloje;

31.10. sveikos, saugios, užkertančios kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinkos kūrimas;

31.11. pasiekimų patikrinimai, egzaminai;

31.12. Mokyklos veiklos ir jos rezultatų analizė ir vertinimas, valdymo ištekliai, vidaus audito inicijavimas;

31.13. pedagoginio ir nepedagoginio personalo kvalifikacijos tobulinimas;

31.14. bendradarbiavimas su tėvais, tėvų švietimas;

31.15. mokymo sutartys, atstovavimas Mokyklai, atsakomybė;

31.16. informacijos apie Mokyklą (vykdomas programas, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, mokyklos vidaus audito rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir mokyklos pasiekimus ir pan.) rengimas ir skelbimas;

31.17. Mokyklos ryšiai (vietos bendruomenė, švietimo valdymo institucijos, organizacijos, tarptautiniai ryšiai).

32. Direktoriaus atsakomybė.

33. Direktoriaus pavaduotojams ugdymui, pavaduotojui ugdymui ir socialiniam darbui, pavaduotojui papildomajam ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, direktoriaus pavaduotojui ūkio reikalams (ūkio vedėjui) vadybines funkcijas paskirsto Mokyklos direktorius, remdamasis jų pareigybių aprašymais ir atsižvelgdamas į priskirtas Mokyklos veiklos kuravimo sritis:

33.1. mokinių apskaita, apskaitos knygos tvarkymas, mokymosi pasiekimų, išsilavinimo, kvalifikacijos pažymėjimų, diplomų apskaita pavedama tik vienam pavaduotojui ugdymui;

33.2. Mokykloje esant keliems pavaduotojams ugdymui, nuostatuose jie gali būti įvardijami pagal priskirtas kuravimo sritis: direktoriaus pavaduotojas pradiniam ugdymui, direktoriaus pavaduotojas pagrindiniam ugdymui, direktoriaus pavaduotojas viduriniam ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjas ir pan.

 

VIII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

34. Šiame skyriuje nurodoma, kas skiria ir atleidžia direktorių, priima į darbą jo pavaduotojus, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjus, mokytojus ir kitus darbuotojus.

35. Atskiruose punktuose tikslinga nurodyti, kaip nustatoma Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, mokytojo, pagalbos mokiniui specialistų ir kitų darbuotojų pareiginė alga, kokie teisės aktai reglamentuoja darbo apmokėjimo tvarką.

 

IX. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS

 

36. Vadovaujantis Švietimo įstatymu ir atsižvelgus į tai, ar Mokykla yra valstybinė, ar savivaldybės, nurodoma:

36.1. kas nustato Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, mokytojų atestacijos tvarką, kas ir kokiais dokumentais (nuostatais) vadovaudamasis ją vykdo;

36.2. pagrindinės mokytojų kvalifikacijos tobulinimo tvarkos nuostatos.

 

X. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI

 

37. Šiame skyriuje išdėstoma, pagal kokias ugdymo ir mokymo programas besimokančių mokinių pasiekimai yra tikrinami Mokykloje, kokie (brandos, tarpiniai, baigiamieji kvalifikacijos, baigus neformaliojo švietimo programas) vykdomi egzaminai, kas nustato pasiekimų patikrinimų, egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkas ir pan.

38. Nuostatuose įteisinami tik pasiekimų patikrinimą arba egzaminų organizavimą bei vykdymą reglamentuojančiuose dokumentuose numatyti egzaminai.

 

XI. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS

 

39. Atskiruose punktuose nurodoma:

39.1. kas nustato pažymėjimų išdavimo tvarką;

39.2. kas atsako už pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus;

39.3. kaip organizuojamas pažymėjimų išrašymas;

39.4. kas atsako už pažymėjimų apskaitos knygų tvarkymą.

 

XII. MOKYKLOS RYŠIAI

 

40. Daromos nuorodos į tai, kad Mokykla palaiko ryšius ir bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (jeigu galima, jie išvardijami), vietos bendruomene, kitomis Mokyklomis, dalyvauja šalies ir tarptautiniuose projektuose, programose (ilgalaikius galima nurodyti).

 

XIII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

41. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.

42. Vidaus audito vykdymą inicijuoja Mokyklos direktorius.

43. Mokyklos veiklos priežiūrą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo steigėjas (nurodyti jį arba priežiūrą vykdančią jo instituciją).

44. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos, apskrities viršininko administracijos valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 834 (Žin., 2004, Nr. 105-3888).

45. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas.

 

XIV. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS

 

46. Nurodoma:

46.1. kokį valstybės ar savivaldybės turtą patikėjimo ar kita teise Mokykla valdo, kaip disponuoja turtu;

46.2. lėšų šaltiniai;

46.2.1. valstybės biudžetas ir (ar) savivaldybių biudžetas;

46.2.2. lėšos, gaunamos už teikiamas paslaugas (savarankiškas mokymasis, pakartotiniai egzaminai, nurodyti);

46.2.3. gauta parama;

46.2.4. kitos lėšos.

 

XV. MOKYKLOS BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO

 

47. Mokykla, vadovaudamasi Civiliniu kodeksu, kitais teisės aktais, steigėjo nustatyta priėmimo į Mokyklos bendrabutį tvarka, detalizuoja Mokyklos bendrabučio suteikimo ir naudojimosi juo tvarką.

 

XVI. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

48. Šiame skyriuje nurodoma, kas inicijuoja nuostatų keitimą ar papildymą, su kuo derinami pakeitimai ar papildymai, kas juos tvirtina.

 

XVII. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS

 

49. Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Raštvedybos taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211), Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), Bendrojo lavinimo mokyklų pavyzdinė bylų nomenklatūra, patvirtinta švietimo ir mokslo ministro 1999 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. 924 (Žin., 1999, Nr. 65-2101).

 

XVIII. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS

 

50. Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74–2262) ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 (Žin., 2003, Nr. 107-4810), nustatyta tvarka.

 

XIX. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS

 

51. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Civilinio kodeksu ir Švietimo įstatymu. Savivaldybės mokyklos nuostatuose nurodoma, kad ją reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant laikomasi Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 746 (Žin., 2004, Nr. 95(1)-3510), išdėstytų kriterijų ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 745 (Žin., 2004, Nr. 95(1)-3509).

52. Turi būti numatyta, kas, kada ir kuriems Mokyklos bendruomenės nariams privalo raštu pranešti apie būsimą Mokyklos reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą, kaip bus įvykdyti prisiimti įsipareigojimai jų atžvilgiu.

 

XX. NUOSTATŲ ĮFORMINIMAS

 

53. Nuostatai, jų pakeitimai ir papildymai įforminami vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis, visi lapai sunumeruojami.

54. Nuostatai tvirtinami tvarkomuoju dokumentu, tvirtinimo žyma užrašoma pirmojo lapo dešinėje pusėje virš dokumento pavadinimo ir jos dalys išdėstomos kampiniu vėliaviniu būdu, pvz.:

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2004 m. ……d.

įsakymu Nr. 0-00

55. Suderinimo žyma pradedama rašyti nuo kairiosios paraštės po baigiamuoju brūkšniu ir jos dalys išdėstomos kampiniu vėliaviniu būdu:

SUDERINTA

Mokyklos tarybos

2004-00-00 posėdžio

protokoliniu nutarimu

(protokolas Nr. 0-00)

56. Su Mokyklos taryba suderinti nuostatai, jų pakeitimai ar papildymai teikiami Mokyklos steigėjui tvirtinti.

57. Nuostatai keičiami ir papildomi laikantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923) ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių reikalavimų.

58. Registro tvarkymo įstaigai teiktinos nuostatų kopijos kiekvieno lapo apatinėje dalyje esančiame laisvame plote rašomas žodis „Tikra“ ir pasirašoma. Paskutinio lapo apatinėje dalyje esančiame laisvame plote rašoma visa kopijos tikrumo žyma. Žymą sudaro žodis „Tikra“, nuostatų kopijos tikrumą liudijančio steigėjo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas, parašas, vardas ir pavardė, data, antspaudas:

Tikra

(Pareigų pavadinimas) A. V.

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

(Data)

59. Steigiamos Mokyklos nuostatų projektas nederinamas su Mokyklos taryba (jos dar nėra) ir netvirtinamas antspaudu.

______________