VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO

 

Į S A K Y M A S

dėl VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 M. SPALIO 9 D. ĮSAKYMO Nr. VA-66 „DĖL KONSULTACIJŲ IR INFORMACIJOS TEIKIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. birželio 11 d. Nr. VA-34

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Konsultacijų ir atsakymų į paklausimus teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 „Dėl Konsultacijų ir atsakymų į paklausimus teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 106-4364; 2011, Nr. 118-5597):

1. Papildau 3 punktą nauja sąvoka:

bendro pobūdžio informacija ir/ar konsultacija – tai informacija ir/ar konsultacija, nesietina su informacija (duomenimis) apie paklausėją, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti,“.

2. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Telefonu teikiama tik bendro pobūdžio konsultacija ir informacija. Konsultacija ir informacija, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, teikiama Taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka.“

3. Išdėstau 11 punktą taip:

11. Informacija apie paklausėjų iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas ir patirtas išlaidas ar kita informacija, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, telefonu teikiama tik tada, kai paklausėjas patvirtina savo asmens tapatybę. Tapatybei nustatyti paklausėjui pateikiami VMI prie FM patvirtinti klausimai, leidžiantys tinkamai identifikuoti paklausėją. Jeigu paklausėjas neatsako į visus pateiktus klausimus teisingai, jam suteikiama tik bendro pobūdžio konsultacija.“

4. Išdėstau 19 punktą taip:

19. Jeigu paklausėjas ar jo atstovas nepateikia Taisyklių 18 punkte paminėtų dokumentų arba atstovas nėra įtrauktas į Mokesčių mokėtojų registrą kaip paklausėją atstovaujantis asmuo, jam suteikiama tik bendro pobūdžio informacija (pavyzdžiui: iki kada turi būti pateikiama deklaracija, sumokėtas mokestis ir panašiai).“

5. Išdėstau 23 punktą taip:

23. Jeigu paklausėjas pageidauja gauti konsultaciją, kuri sietina su informacijos, kurios laikymą paslaptyje Valstybinė mokesčių inspekcija privalo užtikrinti, apie jį paskleidimu, raštu, jis kartu su rašytiniu paklausimu turi pateikti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą asmens dokumento kopiją. Šiame punkte nurodyto dokumento pateikti nereikia, kai paklausimas susijęs su bendro pobūdžio konsultacija.“

6. Išdėstau 33 punktą taip:

33. Paklausėjo atstovui (įskaitant ir konsultacines bei apskaitos, audito paslaugas teikiančias įmones, taip pat advokatus, advokatų padėjėjus ir panašiai, kai klausiama paklausėjo vardu) konsultacijos raštu teikiamos šiose Taisyklėse nustatyta tvarka tik tada, kai atstovas pateikia Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įformintą atstovavimą patvirtinantį dokumentą, išskyrus Taisyklių 23 punkte nurodytus atvejus.

Paklausėjo atstovui nereikia pateikti šiame punkte nurodyto atstovavimo dokumento, kai jis yra įtrauktas į Mokesčių mokėtojų registrą kaip tą paklausėją atstovaujantis asmuo. Paklausėjo atstovas, įtrauktas į Mokesčių mokėtojų registrą kaip tą paklausėją atstovaujantis asmuo, paklausime turi nurodyti atstovaujamojo juridinio asmens pavadinimą, identifikacinį numerį (kodą), fizinio asmens – vardą, pavardę, asmens kodą.“

 

 

 

Viršininkas                                                                       Modestas Kaseliauskas