LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL PACIENTŲ SVEIKATAI PADARYTOS ŽALOS NUSTATYMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. vasario 10 d. Nr. 152

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2004, Nr. 115-4284) 17 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos nuostatus (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                     ŽILVINAS PADAIGA

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. vasario 10 d. nutarimu Nr. 152

 

PACIENTŲ SVEIKATAI PADARYTOS ŽALOS NUSTATYMO KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) reglamentuoja Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos (toliau vadinama – Komisija) sudarymo, veiklos, jos kompetencijai priskiriamų pacientams padarytos žalos nustatymo ir atlyginimo klausimų sprendimą.

2. Komisija neturi juridinio asmens teisių.

3. Komisija atsakinga ir atskaitinga Sveikatos apsaugos ministerijai.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, šiais Nuostatais ir Komisijos darbo reglamentu, patvirtintu sveikatos apsaugos ministro.

5. Komisijos veikla grindžiama kolegialaus klausimų svarstymo, demokratijos, teisėtumo principais, taip pat asmenine Komisijos narių atsakomybe už Komisijos veiklą. Visa informacija apie pacientą, pateikta Komisijai, turi būti laikoma konfidencialia ir gali būti atskleista kitiems asmenims Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo nustatytais pagrindais ir tvarka.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

6. Komisija yra ikiteisminė institucija, nagrinėjanti ginčus dėl pacientams padarytos žalos atlyginimo, išskyrus ginčus, kylančius iš civilinės atsakomybės draudimo santykių.

7. Komisijos funkcijos yra:

7.1. spręsti, ar paciento (jo atstovo) arba kitų suinteresuotų asmenų pareiškimo nagrinėjimas priklauso Komisijos kompetencijai;

7.2. nagrinėti ginčus dėl pacientams padarytos žalos atlyginimo, kylančius tarp paciento ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos;

7.3. nustatyti padarytą žalą ir jos dydį pagal paciento (jo atstovo) ar kitų suinteresuotų asmenų pareiškimą;

7.4. nustatyti neturtinės žalos dydį.

8. Komisija, atlikdama savo funkcijas, turi teisę:

8.1. gauti visą reikiamą informaciją ir dokumentus, kurių reikia sprendimui priimti;

8.2. pasitelkti ekspertus ir kviesti į Komisijos posėdžius Valstybinės medicininio audito inspekcijos ir kitų sveikatos priežiūros įstaigas kontroliuojančių institucijų, pateikusių išvadas, atstovus.

9. Komisija, priimdama sprendimą, atsižvelgia į Valstybinės medicininio audito inspekcijos ir kitų sveikatos priežiūros įstaigas kontroliuojančių institucijų ir ekspertų išvadas, kitas reikšmingas aplinkybes.

 

III. KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisija ketveriems metams iš 7 asmenų sudaroma sveikatos apsaugos ministro įsakymu. Komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją skiria sveikatos apsaugos ministras.

11. Komisijos nariu gali būti skiriamas asmuo, turintis medicininį, teisinį arba kitokį universitetinį aukštąjį išsilavinimą.

12. Atsakydami į sveikatos apsaugos ministro rašytinį kreipimąsi dėl atstovų skyrimo, pacientų teises ginančios nevyriausybinės organizacijos, privačių medicinos įstaigų, valstybės ir savivaldybių viešųjų įstaigų asociacijų vadovai per 3 darbo dienas pateikia siūlomus kandidatus į Komisijos narius.

13. Ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai turi būti pacientų teises ginančių nevyriausybinių organizacijų skirti atstovai. Parenkant Komisijos narius, atsižvelgiama į tai, kad joje vienodai būtų atstovaujama pacientų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų interesams.

14. Komisijos pirmininkas atstovauja šiai Komisijai ir vadovauja jos posėdžiams.

15. Komisijos pirmininko nesant, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas.

16. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

17. Komisijos posėdį šaukia ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas.

18. Apie posėdį Komisijos nariams, pareiškėjui (jo atstovui) ir kitiems suinteresuotiems asmenims, o prireikus – ekspertams pranešama ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas, kartu jiems pateikiami numatomi nagrinėti kreipimaisi ir su jais susijusi medžiaga (dokumentų kopijos).

19. Komisijos posėdžiai teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 6 Komisijos nariai. Negalintis dalyvauti posėdyje Komisijos narys iki posėdžio pradžios turi pranešti apie tai Komisijos pirmininkui.

20. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių bendru sutarimu. Jeigu Komisijos nariai nepasiekia bendro sutarimo, sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje Komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas Komisijos pirmininko balsas, o kai šio nėra – pirmininko pavaduotojo balsas.

21. Komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti pareiškėjas arba jo atstovas, sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai ir kiti tretieji asmenys, iš kurių vėliau žalos atlyginimas gali būti išieškotas regreso tvarka, taip pat Komisijos pasitelkti ekspertai.

22. Komisijos darbui techniškai aptarnauti Sveikatos apsaugos ministerijoje sudaromas Komisijos sekretoriatas.

23. Komisijos sekretoriatas:

23.1. registruoja paciento (jo atstovo) ir kitų suinteresuotų asmenų pareiškimus, adresuotus Komisijai, ir apie jų gavimo faktą raštu informuoja pareiškėją;

23.2. registruoja ir renka kitus gautus dokumentus, adresuotus Komisijai;

23.3. ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo paciento (jo atstovo) ir kitų suinteresuotų asmenų pareiškimo gavimo perduoda jo kopijas visiems Komisijos nariams;

23.4. rengia medžiagą Komisijos posėdžiams;

23.5. renka Komisijos darbui reikalingą informaciją;

23.6. vykdo kitus Komisijos ar Komisijos pirmininko pavedimus, organizuojant Komisijos darbą.

24. Komisijos ir jos sekretoriato darbą ūkiškai ir techniškai aprūpina Sveikatos apsaugos ministerija.

25. Komisijos nariams gali būti atlyginama už dalyvavimą Komisijos veikloje. Atlyginimo tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras.

26. Rašomi Komisijos posėdžių protokolai. Protokole nurodoma: posėdžio data ir vieta, Komisijos pirmininko ir Komisijos sekretoriato darbuotojo vardai ir pavardės, per posėdį svarstomi klausimai, posėdžio dalyviai, balsavimo rezultatai, sprendimai. Protokolą rašo Komisijos sekretoriato darbuotojas, pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretoriato darbuotojas.

27. Komisija sprendimą priima ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo pareiškimo pateikimo dienos.

28. Komisijos posėdžio protokolas turi būti parengtas per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

29. Komisijos sprendimas įforminamas raštu ir patvirtinamas Komisijos pirmininko parašu.

30. Komisijos priimtas sprendimas išsiunčiamas pareiškėjui ir kitiems suinteresuotiems asmenims per 7 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

31. Komisijos sprendimai sveikatos priežiūros įstaigoms yra privalomi.

 

IV. APSKUNDIMAS

 

32. Pacientas (jo atstovas), kitas suinteresuotas asmuo ar sveikatos priežiūros įstaiga, taip pat sprendimą priimant nedalyvavę asmenys, nesutinkantys su Komisijos sprendimu, per 30 dienų nuo sprendimo gavimo turi teisę įstatymų nustatyta tvarka kreiptis į teismą.

______________