LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. 1v-1160
„DĖL ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2011 m. lapkričio 7 d. Nr. 1V-1085

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 34 straipsnio 1 dalimi bei įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11):

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 1V-1160 „Dėl Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 152-5627; 2006, Nr. 16-585, Nr. 28-964, Nr. 52-1924; 2007, Nr. 2-118; 2009, Nr. 15-630):

1.1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 34 straipsnio 1, 6 ir 8 dalimis bei įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), nuostatas:“.

1.2. Išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintas Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisykles nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1.2 punkte nurodytų taisyklių 67 punktas įsigalioja 2012 m. balandžio 1 d.

3. N u r o d a u paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

Direktorius                                                                        Feliksas Dobrovolskis

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos tarybos

2011 m. lapkričio 7 d. nutarimu Nr. (1.4)-TN-21


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus

2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1V-1160

(Lietuvos Respublikos

ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus

2011 m. lapkričio 7 d. įsakymo Nr. 1V-1085 redakcija)

 

ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato elektroninių ryšių paslaugų, įskaitant prisijungimą prie viešojo ryšių tinklo, teikiamų galutiniams paslaugų gavėjams (toliau – Paslaugos), teikimo sutarties turinio reikalavimus, Paslaugų teikimo tvarką ir sąlygas, mokėjimo už Paslaugas tvarką, papildomus reikalavimus viešųjų fiksuotojo ir judriojo telefono ryšio paslaugų bei duomenų perdavimo ir interneto prieigos paslaugų teikimui Paslaugų gavėjams, informacijos skelbimo tvarką ir sąlygas.

2. Taisyklės parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 34 straipsnio 1, 6 ir 8 dalimis bei įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), nuostatas.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Mokėjimo planas – kainų visuma, taikoma tam tikram Paslaugų rinkiniui.

Padidinto tarifo paslauga – paslauga, išskyrus trumpuoju telefono ryšio numeriu 118 teikiamas informacijos paslaugas, kurios įkainis (tarifas) nėra tiksliai nurodytas abonento pasirinktame mokėjimo plane ir yra didesnis už nacionalinių skambučių ir trumpųjų žinučių (SMS) bei vaizdo žinučių (MMS) paslaugų teikimo įkainius (tarifus).

Paslaugų kredito limitas – pinigų suma, kurios ribose abonentui teikiamos Paslaugos be išankstinio apmokėjimo per Paslaugų teikimo sutartyje nurodytą ataskaitinį laikotarpį.

Techninės priežiūros laikas – laiko tarpas, apie kurį Paslaugų gavėjas iš anksto įspėjamas, kai atliekama Paslaugų teikėjui priklausančios įrangos techninė profilaktika ir dėl to galimi Paslaugų teikimo sutrikimai.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Telefono ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1V-1104 (Žin., 2005, Nr. 147-5386; 2011, Nr. 118-5602), ir Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 1V-460 (Žin., 2011, Nr. 56-2693).

 

II. PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTIS

 

5. Paslaugų gavėjui Paslaugos teikiamos sudarius Paslaugų teikimo sutartį (toliau – Sutartis) su Paslaugų teikėju arba jo įgaliotu atstovu (toliau – Teikėjas) raštu arba Teikėjo nustatytais atvejais konkliudentiniais veiksmais. Konkliudentiniais veiksmais sudarytoms Sutartims prilyginamos visos Sutartys, sudarytos nerašytine forma. Prieš sudarant Sutartį konkliudentiniais veiksmais, Teikėjas privalo sudaryti galimybę Paslaugų gavėjui susipažinti su Paslaugų teikimo taisyklėmis.

6. Sutartyje, sudaromoje su abonentu raštu, arba Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse, jei Sutartis sudaroma konkliudentiniais veiksmais, Teikėjas privalo aiškiai nurodyti:

6.1. Teikėjo tikslų pavadinimą, adresą ir juridinių asmenų registro kodą;

6.2. maksimalų terminą dienomis ar valandomis, per kurį bus pradėtos teikti Paslaugos;

6.3. teikiamas Paslaugas, jų teikimo sąlygas, įskaitant:

6.3.1. informaciją apie abonento galimybę naudotis pagalbos iškvietimo paslaugas teikiančių institucijų paslaugomis ir apie bet kokius pagalbos iškvietimo paslaugų apribojimus, taip pat informaciją apie skambinančio asmens vietos nustatymo duomenų teikimą Bendrajam pagalbos centrui;

6.3.2. informaciją apie abonento galimybės naudotis Paslaugomis ir (arba) taikomosiomis programomis ribojimus, jeigu Teikėjas juos nustato;

6.3.3. siūlomų Paslaugų užtikrinamą minimalią kokybę, įskaitant pradinio prisijungimo laiką bei kitus Paslaugų kokybės rodiklius, nustatytus Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba);

6.3.4. informaciją apie Teikėjo taikomas procedūras siekiant įvertinti ir sureguliuoti viešojo ryšių tinklo srautus, kad būtų išvengta šio tinklo pernelyg didelio apkrovimo, bei informaciją apie tai, kaip šios procedūros galėtų paveikti viešojo ryšių tinklo kokybę;

6.3.5. informaciją apie Teikėjo siūlomas techninės priežiūros paslaugas, įskaitant Paslaugų teikimo sutrikimų pašalinimo terminą dienomis ar valandomis ir sąlygas, pagalbos Paslaugų gavėjams paslaugas bei būdus, kaip gauti šiame punkte nurodytas paslaugas;

6.3.6. informaciją apie bet kokius Teikėjo vartotojui suteikiamų galinių įrenginių veikimo apribojimus, įskaitant informaciją, kad vartotojo iš Teikėjo įsigyjamas galinis įrenginys veiks tik šio Teikėjo tinkle ir neveiks kitų Teikėjų ir operatorių tinkluose (jeigu Teikėjas kartu su siūlomomis Paslaugomis papildomai siūlo įsigyti Paslaugų gavimo galinį įrenginį, pakeistą taip, kad jis veiktų tik šio Teikėjo tinkle);

6.3.7. informaciją apie Teikėjo vartotojui suteikiamo galinio įrenginio nustatymus, kurie sudaro galimybę šiam galiniam įrenginiui veikti be vartotojo valios naudojant Paslaugas, ir informaciją apie tokių nustatymų pakeitimo galimybes;

6.3.8. informaciją apie būdus, kaip vartotojams nemokamai užregistruoti Paslaugų teikimo sutrikimus;

6.4. informaciją apie abonento teisę būti įrašytam į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus bei informaciją apie abonento duomenis, pateikiamus šiuose sąrašuose;

6.5. Paslaugų kainas, galiojančias Sutarties sudarymo metu, įskaitant užmokesčius už pradinį prijungimą, Paslaugų aktyvavimo užmokesčius, periodinius užmokesčius ir kitus užmokesčius, atsiskaitymo tvarką bei kainų keitimo sąlygas ir tvarką, taip pat kainų skirtumus, priklausančius nuo abonento pasirinktos atsiskaitymo tvarkos;

6.6. būdus, kaip abonentas gali gauti naujausią informaciją apie visas taikomas Paslaugų ir Teikėjo siūlomų techninės priežiūros paslaugų kainas;

6.7. Sutarties galiojimo terminą, Sutarties pakeitimo ar papildymo bei nutraukimo sąlygas ir tvarką, įskaitant:

6.7.1. minimalų naudojimosi Paslaugomis, Teikėjo siūlomomis pagal specialias ar tikslines įkainių (tarifų) schemas, laikotarpį;

6.7.2. visus užmokesčius, mokėtinus nutraukiant Sutartį, įskaitant su galinių įrenginių suteikimu susijusias Teikėjo patirtas išlaidas, jeigu Teikėjas pagal Sutartį suteikė galinį įrenginį;

6.7.3. visus užmokesčius, susijusius su telefono ryšio numerių ir kitų identifikatorių perkėlimu, arba informaciją, kad užmokesčiai už perkėlimą nėra taikomi;

6.8. informaciją, kad Paslaugų kredito limitas nenustatomas, arba apie suteikiamą Paslaugų kredito limitą, jo keitimo sąlygas ir tvarką;

6.9. kompensacijų ir sumokėtų grąžinamų sumų už negautas ar nekokybiškas Paslaugas nustatymo ir jų išmokėjimo tvarką, kai ne dėl savo kaltės abonentas negalėjo naudotis Paslaugomis ar Paslaugų kokybė neatitiko Sutartyje ar Paslaugų teikimo taisyklėse nurodytos kokybės;

6.10. ginčų tarp Teikėjo ir Paslaugų gavėjo sprendimo būdus bei ginčų sprendimo inicijavimo sąlygas ir tvarką;

6.11. Paslaugų teikimo apribojimo, nutraukimo sąlygas, terminus ir tvarką;

6.12. informaciją apie tai kokių veiksmų gali imtis Teikėjas, reaguodamas į saugumo incidentus arba į grėsmes viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų saugumui ir vientisumui;

6.13. ataskaitinį laikotarpį, už kurio metu suteiktas Paslaugas apskaičiuojamas užmokestis;

6.14. galinio įrenginio pardavimo su Sutartimi ir be jos kainų skirtumą, periodą ir būdą šiam skirtumui kompensuoti, jei Teikėjas suteikia vartotojui galinį įrenginį, skirtą Paslaugoms gauti, nemokamai ar siūlo jį įsigyti žemesne kaina nei šio įrenginio savikaina.

7. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas, suteikiantis Paslaugų gavėjams prisijungimą prie viešojo ryšių tinklo, Sutartyje privalo papildomai nurodyti pagalbos Paslaugų gavėjams paslaugų tarnybos (toliau – Teikėjo tarnyba) nemokamus telefono ryšio numerius.

8. Duomenų perdavimo ir interneto prieigos paslaugų teikėjas Sutartyje privalo papildomai nurodyti:

8.1. minimalią užtikrinamą duomenų perdavimo ir priėmimo spartą vartotojui suteiktos prieigos Teikėjo tinkle bei vartotojui jungiantis į kitus tinklus, su kuriais Teikėjo tinklas yra tiesiogiai sujungtas;

8.2. Paslaugų techninės priežiūros laiką;

8.3. Paslaugų pateikiamumą – laiko, kuriuo per Sutartyje nurodytą ataskaitinį laikotarpį Teikėjas garantuoja Paslaugų teikimą, santykį su viso ataskaitinio laikotarpio laiku, išreiškiamą procentais;

8.4. minimalius reikalavimus vartotojo techninei ir programinei įrangai.

9. Teikėjas, prieš sudarydamas Sutartį, privalo sudaryti galimybę Paslaugų gavėjui susipažinti su Sutarties sąlygomis, Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėmis bei kitokia informacija, turinčia įtakos Paslaugų gavėjo apsisprendimui sudaryti Sutartį.

10. Teikėjas turi užtikrinti, kad terminuotos Sutarties, sudaromos su vartotoju, pradinis terminas būtų ne ilgesnis kaip 24 mėnesiai. Teikėjas taip pat turi užtikrinti Paslaugų gavėjams galimybę sudaryti Sutartis ne ilgesniam kaip 12 mėnesių terminui.

11. Sutartis gali būti nutraukta Teikėjo iniciatyva Sutartyje nurodytu būdu, jei abonentas iš esmės pažeidžia Sutartį, iš anksto, ne vėliau kaip prieš teisės aktų ar Sutartyje nustatytą terminą, bet ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, apie tai pranešus abonentui.

12. Sutartį abonentas turi teisę nutraukti anksčiau laiko, jei Teikėjas pakeičia Sutarties sąlygas, įskaitant ir Sutartyje nurodytų Paslaugų kainų padidinimą, arba iš esmės pažeidžia Sutartį. Apie Sutarties sąlygų pakeitimus, įskaitant ir Sutartyje nurodytų Paslaugų kainų padidinimą, abonentui pranešama iš anksto, ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį, ir kartu pranešama apie jo teisę be jokių netesybų dėl priešlaikinio Sutarties nutraukimo nutraukti Sutartį, jei naujosios Sutarties sąlygos ar Paslaugų kainos jam nepriimtinos. Jei abonentas šiame punkte nurodytu atveju nutraukia Sutartį, Teikėjas neturi teisės taikyti abonentui netesybų dėl priešlaikinio Sutarties nutraukimo.

13. Neterminuota Sutartis gali būti nutraukta abonento iniciatyva iš anksto, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas, apie tai pranešus Teikėjui.

14. Teikėjai privalo Tarnybai pateikti kiekvienos siūlomos Paslaugos ar jų rinkinio tipines Sutartis ir Teikėjo Paslaugų teikimo taisykles bei vėlesnius jų pakeitimus ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų įsigaliojimo ir taikymo pradžios.

15. Tarnyba pagal savo kompetenciją turi teisę reikalauti pakeisti Sutarčių sąlygas, Teikėjo Paslaugų teikimo taisykles, įskaitant ir sąlygas, numatančias kompensacijų ir sumokėtų grąžinamų sumų už negautas ar nekokybiškas Paslaugas nustatymo ir jų išmokėjimo tvarką.

16. Tarnybai pareikalavus, Teikėjas per 30 dienų privalo pakeisti Sutarties ir Paslaugų teikimo taisyklių sąlygas, įskaitant sąlygas, numatančias kompensacijų ir sumokėtų grąžinamų sumų už negautas ar nekokybiškas Paslaugas nustatymo ir jų išmokėjimo tvarką.

 

III. INFORMACIJOS SKELBIMAS IR TEIKIMAS

 

17. Teikėjas privalo viešai Paslaugų gavėjų aptarnavimo centruose kiekvienam Paslaugų gavėjui prieinamoje vietoje ir Teikėjo interneto svetainėje (jeigu tokią svetainę turi) skelbti išsamią, atnaujintą Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262, Nr. 82) 6.719 straipsnio 1 dalyje nustatytą ir šią informaciją:

17.1. Teikėjo pavadinimą ir pagrindinės buveinės adresą;

17.2. viešai teikiamas Paslaugas:

17.2.1. Paslaugų aprašymą, nurodant, kas yra įskaičiuota į abonentinį, nuomos ar kitą periodinį užmokestį (pavyzdžiui, Teikėjo tarnybos paslaugos, informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugos, detalios sąskaitos, Paslaugų techninės priežiūros paslaugos ir kitos paslaugos);

17.2.2. Paslaugų įkainius (tarifus) nurodant suteikiamas Paslaugas ir kiekvieną Paslaugoms taikomo įkainio (tarifo) elementą (pavyzdžiui, įkainius (tarifus) už prisijungimą prie viešojo ryšių tinklo, visus kitus užmokesčius už Paslaugas, užmokesčius už techninės priežiūros paslaugas), įskaitant išsamią informaciją apie taikomas nuolaidas ir specialias ar tikslines įkainių (tarifų) schemas ir visus kitus papildomus užmokesčius, taip pat nurodant su galinių įrenginių suteikimu susijusias Teikėjo patirtas išlaidas, jeigu Teikėjas pagal Sutartį suteikia galinį įrenginį;

17.2.3. kompensacijų ir sumokėtų grąžinamų (Taisyklių 6.9 punkte nurodytų) sumų nustatymo bei jų išmokėjimo sąlygas, įskaitant jų kompensavimo ir grąžinimo schemų, jei tokios taikomos, detales;

17.2.4. siūlomų (Taisyklių 6.3.5 punkte nurodytų) techninės priežiūros paslaugų rūšis;

17.2.5. standartines Sutarties sąlygas, įskaitant minimalų Sutarties galiojimo terminą, jei toks nustatomas, Sutarties nutraukimo bei telefono ryšio numerio perkėlimo tvarką ir sąlygas ir su tuo susijusius Teikėjo taikomus užmokesčius, jei tokie Teikėjo taikomi;

17.2.6. siūlomų Paslaugų užtikrinamą minimalią kokybę;

17.3. ginčų tarp Teikėjo ir Paslaugų gavėjo sprendimo būdus, įskaitant ginčų sprendimo inicijavimo sąlygas ir tvarką;

17.4. informaciją apie abonento teises:

17.4.1. gauti detalią sąskaitą ir papildomas sąskaitos detales;

17.4.2. nemokamai pačiam arba su Teikėjo pagalba blokuoti siunčiamus tam tikros rūšies skambučius arba skambučius į tam tikros rūšies telefono ryšio numerius, jei tokią paslaugą Teikėjas teikia;

17.4.3. sumokėti už Paslaugas iš anksto;

17.4.4. dalimis sumokėti užmokestį už prijungimą prie viešojo ryšių tinklo, jeigu tokią paslaugą Teikėjas teikia;

17.4.5. gauti nemokamą įeinantį telefono ryšį bei naudotis kitomis nemokamomis Paslaugomis ir gauti tas Paslaugas, už kurias abonentas moka ir kurių neginčija, išskyrus atvejus, kai abonentas tris ar daugiau kartų per paskutinius 12 mėnesių vėlavo atsiskaityti už Paslaugas arba už jas neatsiskaitė arba naudojo Paslaugas sukčiavimui, nustatytam teisės aktų nustatyta tvarka;

17.4.6. gauti informaciją apie alternatyvius mažesnius Paslaugų įkainius (tarifus), jeigu tokie Teikėjo yra taikomi;

17.4.7. jeigu Paslaugų kredito limitas nenustatomas, nemokamai gauti informaciją apie neįprastą ar labai intensyvų naudojimąsi Paslaugomis;

17.4.8. susijusias su universaliosiomis paslaugomis;

17.5. kiekvienos siūlomos Paslaugos ar jų rinkinio tipines Sutartis;

17.6. kiekvienos siūlomos Paslaugos ar jų rinkinio Teikėjo Paslaugų teikimo taisykles;

17.7. informaciją abonentams apie galimybės naudotis skubios pagalbos iškvietimo paslaugas teikiančių institucijų paslaugomis bei skambinančio asmens vietos nustatymo duomenų, teikiamų Bendrajam pagalbos centrui, pokyčius;

17.8. informaciją abonentams apie galimybės naudotis Paslaugomis ir (arba) taikomosiomis programomis ribojimų pokyčius;

17.9. informaciją abonentams apie Teikėjo taikomas procedūras siekiant įvertinti ir sureguliuoti viešojo ryšių tinklo srautus, kad būtų išvengta šio tinklo pernelyg didelio apkrovimo, bei informaciją apie tai, kaip šios procedūros galėtų paveikti viešojo ryšių tinklo kokybę;

17.10. informaciją abonentams apie jų teisę pasirinkti, ar būti įrašytiems į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, bei teikti informaciją apie abonento duomenis, pateikiamus šiuose sąrašuose;

17.11. informaciją apie priemones, kurių imtasi siekiant užtikrinti lygiavertes galimybes neįgaliesiems Paslaugų gavėjams naudotis Paslaugomis;

17.12. informaciją apie naudojimąsi Paslaugomis Lietuvos Respublikos pasienio ruože (šis punktas taikomas tik viešųjų judriojo ryšio paslaugų teikėjams).

18. Teikėjas, neįgalaus abonento prašymu ir (arba) sutikimu, privalo reguliariai teikti jam priimtina forma ir priemonėmis informaciją apie neįgaliems abonentams skirtus produktus ir Paslaugas.

 

IV. PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

19. Teikėjas privalo užtikrinti, kad abonentas visą parą arba Sutartyje ar Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse, jei Sutartis sudaroma konkliudentiniais veiksmais, nurodytą trumpesnį laiką galėtų prisijungti prie Teikėjo tinklo naudodamas Paslaugų gavimo galinius įrenginius, atitinkančius teisės aktų nustatytus reikalavimus, ir naudotis Teikėjo teikiamomis Paslaugomis, kurių kokybė atitinka galinio įrenginio parametrus.

20. Teikėjas atsako už teikiamų Paslaugų kokybę ir gedimus šalina iki Sutartyje nurodyto tinklo galinio taško.

21. Teikėjas, keisdamas Paslaugų teikimo technologijas, įrangą, Paslaugų teikimo sąlygas, atsiskaitymo tvarką, negali bloginti teikiamų Paslaugų kokybės ir mažinti Paslaugų apimties, bloginti abonentui Sutarties sudarymo metu nustatytų sąlygų, jei šalys, esant konkrečiam Paslaugų teikimo technologijų, įrangos, Paslaugų teikimo sąlygų, atsiskaitymo tvarkos pakeitimui, nesusitaria kitaip.

22. Vartotojui visiškai atsiskaičius už iš Teikėjo kartu su Paslaugomis įsigytą Paslaugų gavimui skirtą galinį įrenginį, Teikėjas vartotojo prašymu, kuris turi būti pateiktas po vartotojo visiško atsiskaitymo su Teikėju, bet ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo Sutarties pabaigos, privalo ne vėliau kaip per 15 dienų nuo vartotojo prašymo pateikimo Teikėjui dienos nemokamai pakeisti šį galinį įrenginį taip, kad jis, naudodamas Sutartyje nurodytą Paslaugų teikimo technologiją, veiktų ir kitų Teikėjų ir operatorių tinkluose arba, vartotojui sutikus, nemokamai pateikti galinio įrenginio konfigūravimo priemones bei instrukcijas, kad vartotojas pats galėtų pakeisti galinį įrenginį taip, kad galinis įrenginys, naudodamas Sutartyje nurodytą Paslaugų teikimo technologiją, veiktų kitų Teikėjų ir operatorių tinkluose.

23. Teikėjas turi užtikrinti, kad nepriklausomai nuo Sutarties sudarymo būdo abonentai nebus diskriminuojami ir, jei tai techniškai įmanoma, abonentų pageidavimu jiems bus teikiamos visos Teikėjo Paslaugos.

24. Vartotojas turi teisę laikinai atsisakyti Teikėjo teikiamų Paslaugų Sutartyje ar Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse nurodytu būdu ir sąlygomis iš anksto apie tai pranešęs Teikėjui.

25. Jei Sutartyje ar, kai Sutartis sudaryta konkliudentiniais veiksmais, Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse numatyta teisė keisti Paslaugų kainas, Teikėjas privalo iš anksto pateikti informaciją abonentui apie kainų ir (ar) įkainių (tarifų) sumažinimą bei ne vėliau kaip prieš Taisyklių 12 punkte nurodytą terminą raštu pranešti apie kainų ir (ar) įkainių (tarifų) už Paslaugas padidinimą abonentams, su kuriais Sutartys sudarytos raštu, ir visuomenės informavimo priemonėmis, ir (arba) savo interneto svetainėje (jei tokią svetainę Teikėjas turi) abonentams, su kuriais Sutartys sudarytos konkliudentiniais veiksmais.

26. Teikėjas turi teisę Sutartyje nustatyti teikiamų Paslaugų kredito limitą. Suteikiamas Paslaugų kredito limitas turi būti protingo dydžio, kad abonentas galėtų naudotis Paslaugomis, ir negali būti mažesnis už minimalų mėnesinį Paslaugų užmokestį. Paslaugų kredito limitas be vartotojo sutikimo negali būti didinamas. Teikėjas privalo sudaryti galimybę vartotojui pasirinkti mažesnį už siūlomą Paslaugų kredito limitą.

27. Teikėjas privalo nemokamai sudaryti galimybę sužinoti Paslaugų kredito limito likutį ir baigiantis šiam limitui abonentas turi būti iš anksto įspėtas.

28. Teikėjas, Sutartyje nustatantis vartotojui teikiamų Paslaugų kredito limitą, šiam limitui pasibaigus, privalo apriboti Paslaugų teikimą.

29. Teikėjas turi teisę nesuteikti Paslaugų kredito limito, jį sumažinti ar pareikalauti iš abonento išankstinio užmokesčio už Paslaugas, jei abonentas yra įsiskolinęs Teikėjui už pagal tą pačią Sutartį suteiktas Paslaugas.

30. Teikėjas, nustatęs, kad pažeidė Taisyklių nuostatas konkretaus vartotojo ar vartotojų ir (arba) Paslaugų gavėjų grupės atžvilgiu, privalo imtis priemonių šiam pažeidimui pašalinti ne tik konkretaus vartotojo ar vartotojų ir (arba) Paslaugų gavėjų grupės atžvilgiu, bet ir kitų tos pačios kategorijos vartotojų ir (arba) Paslaugų gavėjų atžvilgiu.

31. Teikėjas neturi teisės apriboti Paslaugų teikimo, išskyrus atvejus, kai abonentas pažeidžia Sutarties sąlygas arba pasibaigia Paslaugų kredito limitas.

32. Apribojęs Paslaugų teikimą, jei prieš tai abonentas nebuvo įspėtas pagal Taisyklių 27 punktą, Teikėjas privalo nedelsdamas informuoti abonentą apie Paslaugų teikimo apribojimo priežastį.

33. Apribojus Paslaugų teikimą, viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentui turi būti sudaryta galimybė skambinti visais nemokamais telefono ryšio numeriais (bendruoju pagalbos telefono numeriu 112, kitų pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais ir kt.) ir priimti nemokamus skambučius.

34. Paslaugų teikimas gali būti nutrauktas tik po Paslaugų teikimo apribojimo ir iš anksto apie tai pranešus abonentui, jei per Sutartyje apibrėžtą apribojimo laikotarpį, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 dienų nuo pranešimo dienos, abonentas nepašalina Sutarties pažeidimų. Šis punktas netaikomas, kai Paslaugų teikimas nutraukiamas pasibaigus terminuotos Sutarties terminui.

35. Teikėjas turi teisę nesilaikyti Taisyklių 31 punkto nuostatų, o viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas turi teisę nesilaikyti ir Taisyklių 33 ir 34 punktų nuostatų, jei abonento veiksmai sukelia pavojų Teikėjo viešojo ryšių tinklo veikimui, jo saugumui, vientisumui ar riboja kitų abonentų galimybę pasinaudoti Teikėjo teikiamomis Paslaugomis.

36. Jei abonentas teisės aktų nustatyta tvarka ginčija sąskaitą už Paslaugas ar paslaugas, teikiamas naudojant Paslaugas, kai už tokias paslaugas abonentas atsiskaito Teikėjui, Teikėjas neturi teisės apriboti Paslaugų teikimo taip, kad toks ribojimas užkirstų kelią abonentui gauti įeinantį telefono ryšį bei naudotis kitomis nemokamomis Paslaugomis ir, kiek tai techniškai įmanoma, gauti tas Paslaugas, už kurias abonentas moka ir kurių neginčija. Šis punktas netaikomas, jei abonentas tris ar daugiau kartų per paskutinius 12 mėnesių vėlavo atsiskaityti už Paslaugas.

37. Paslaugų teikimas turi būti atnaujintas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo informacijos apie visišką abonento atsiskaitymą su Teikėju gavimo dienos. Informacijos apie visišką atsiskaitymą su Teikėju gavimo diena yra ta diena, kai abonentas pateikia Teikėjui apmokėjimą įrodantį dokumentą arba abonento mokėtinos sumos yra įskaitomos į Teikėjo sąskaitą.

38. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas Paslaugų gavėjams, kuriems jis yra suteikęs prisijungimą prie viešojo ryšių tinklo, privalo užtikrinti pagalbos paslaugų Paslaugų gavėjams teikimą bent vienu telefono ryšio numeriu, nepažeidžiant Nacionalinio telefono ryšio numeracijos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1V-1104 (Žin., 2005, Nr. 147-5386), nuostatų. Teikėjo tarnybos telefono ryšio numeriu (numeriais) turi būti teikiama informacija apie Teikėjo paslaugas, įkainius (tarifus), sąskaitų dydžius ir kita su Paslaugų teikimu susijusi informacija.

39. Teikėjas, esant techninėms galimybėms, užtikrina, išskyrus atvejus, kai abonentas yra apribojęs paslaugų, teikiamų tam tikrais telefono ryšio numeriais gavimą, kad Paslaugų gavėjai galėtų:

39.1. užsisakyti ir naudotis paslaugomis, teikiamomis negeografiniais numeriais Europos Sąjungoje;

39.2. nepriklausomai nuo Teikėjo naudojamų technologijų ir įrenginių naudotis Europos Sąjungos valstybių narių nacionaliniuose telefono ryšio numeracijos planuose nurodytais, Europos telefonijos numeracijos erdvės (angl. European Telephony Numbering Space (ETNS)) ir nemokamo tarptautinio telefono ryšio (angl. universal international freephone numbers (UINF)) numeriais.

40. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti, kad visiems skambučiams, siunčiamiems į Europos telefonijos numeracijos erdvę (angl. European Telephony Numbering Space (ETNS)), būtų taikomi įkainiai (tarifai), analogiški tiems, kuriuos viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai taiko skambučiams, siunčiamiems į kitas Europos Sąjungos valstybes nares.

41. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas turi teisę keisti abonento telefono ryšio numerį tik abonento prašymu ir Sutartyje nurodytu būdu arba tuo atveju, kai keičiamas Nacionalinis telefono ryšio numeracijos planas, apie tai raštu pranešęs abonentui ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki planuojamo atlikti abonento telefono ryšio numerio pakeitimo.

42. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo iki įvykstant sujungimui informuoti toniniu signalu viešųjų telefono ryšio paslaugų vartotoją apie tai, kad jis skambina į kito viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo tinklą.

43. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas privalo užtikrinti galimybę naudoti DTMF (angl. dual-tone multi-frequency operation – dvigubo tono daugiadažnis signalas naudojamas telefono ryšio numerio rinkimui) tonus, apibrėžtus Europos standartų organizacijos (angl. European Telecommunications Standards Institute (ETSI)) techninėje ataskaitoje ETSI ETR 207, perduodant signalus nuo vieno galinio taško iki kito galinio taško visame savo viešajame ryšių tinkle, išskyrus analogines stotis, taip pat tarp savo viešojo ryšių tinklo ir bet kurio kito viešojo ryšių tinklo.

44. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 64 straipsnyje nustatyta tvarka privalo užtikrinti, kad prieš sujungiant asmeniui, kuriam skambinama, būtų nurodomas skambinančiojo telefono ryšio numeris.

45. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas ir operatorius privalo perduoti duomenis ir signalus, kad būtų galima nurodyti ryšio liniją, iš kurios skambinama, ir užtikrinti toninį telefono ryšio numerio rinkimą, skambinant visame šio teikėjo ar operatoriaus tinkle ir į kitų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų ar operatorių tinklus.

46. Teikėjas turi imtis visų priemonių siekdamas, kad vartotojas negautų elektroninio pašto pranešimų, siunčiamų tiesioginės rinkodaros tikslu be išankstinio vartotojo sutikimo.

47. Teikėjas privalo užtikrinti, kad šio Teikėjo viešuoju ryšių tinklu šiam Teikėjui ar kitam ūkio subjektui teikiant padidinto tarifo paslaugas:

47.1. būtų sudaryta galimybė vartotojui nemokamai blokuoti padidinto tarifo paslaugų, teikiamų 9XX XXXXX serijos telefono ryšio numeriais ir, esant techninėms galimybėms, kitais telefono ryšio numeriais, gavimą;

47.2. vartotojui, paskambinusiam telefono ryšio numeriu, kuriuo teikiama padidinto tarifo paslauga, prieš suteikiant padidinto tarifo paslaugą, jam būtų įvardijamas šios padidinto tarifo paslaugos konkretus tarifas.

48. Teikėjas privalo užtikrinti, kad abonentui pageidaujant, jam būtų teikiama informacija apie alternatyvius mažesnius Paslaugų įkainius (tarifus), jeigu tokie Teikėjo yra taikomi, bei tuo atveju, jeigu Paslaugų kredito limitas nenustatytas, nemokamai teikiama informacija apie neįprastą ar labai intensyvų naudojimąsi Paslaugomis.

49. Visi viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai, skiriantys telefono ryšio numerius abonentams, privalo užtikrinti savo viešųjų telefono ryšio abonentų teisę būti įrašytiems į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, taip pat sąžiningu, sąnaudomis pagrįstu ir nediskriminuojančiu būdu patenkinti visus pagrįstus informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugų teikėjų prašymus Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 67 straipsnio nustatyta tvarka ir sąlygomis gauti šių viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų turimą informaciją apie abonentus.

50. Visi viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo, esant techninėms galimybėms ir jeigu tai nepareikalaus siekiamam tikslui neproporcingų investicijų, sudaryti galimybę Paslaugų gavėjams gauti informaciją apie kitos Europos Sąjungos valstybės narės abonentus, įrašytus į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, skambinant ar siunčiant trumpąsias žinutes (SMS).

 

V. MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS

 

51. Teikėjas, apskaičiuojantis Paslaugų kainą pagal suteiktų Paslaugų kiekį, įskaitant Paslaugų teikimo trukmę, neapmokestina Paslaugų, kurių kiekis mažesnis ir (ar) trukmė trumpesnė negu Paslaugų kiekio apskaitos sistemos Paslaugų kiekio fiksavimo paklaida, kuri yra nurodyta matavimo priemonės – Paslaugų kiekio apskaitos sistemos – tipo patvirtinimo pažymėjime, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos.

52. Jeigu Teikėjas taiko įkainius (tarifus) už Paslaugų teikimą, kurie taikomi savaitgalio, poilsio, švenčių ir (ar) ne darbo dienomis, laikoma, kad:

52.1. savaitgalio ir (ar) poilsio dienos yra:

52.1.1. šeštadienis ir sekmadienis;

52.1.2. dienos, į kurias perkeltos poilsio dienos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569; 2005, Nr. 67-2400) 161 straipsnio 8 dalies nustatyta tvarka;

52.2. švenčių dienos yra Lietuvos Respublikos darbo kodekso 162 straipsnio 1 dalyje nustatytos dienos;

52.3. Taisyklių 52.1 ir 52.2 punktuose nurodytos dienos yra ne darbo dienos;

52.4. dienos, iš kurių Lietuvos Respublikos darbo kodekso 161 straipsnio 8 dalies nustatyta tvarka perkeltos poilsio dienos, laikomos darbo dienomis.

53. Jeigu Teikėjas telefonu mokamai teikia informaciją apie savo teikiamas Paslaugas, kitą su Paslaugų teikimu susijusią informaciją ar kitas paslaugas, jis turi užtikrinti, kad laukimo, kol bus pradėta teikti informacija ar kitos paslaugos, laikas būtų neapmokestinamas.

54. Sąskaita už suteiktas Paslaugas abonentams pateikiama nemokamai. Sąskaitoje nurodoma:

54.1. taikoma atsiskaitymo tvarka;

54.2. per ataskaitinį laikotarpį suteikiamas Paslaugų kredito limitas;

54.3. abonento pasirinktas mokėjimo planas (planai);

54.4. pagal abonento pasirinktą kiekvieną mokėjimo planą atskirai išskirta kiekvienos suteiktos Paslaugos rūšis ir šiai Paslaugai taikomas įkainis (tarifas);

54.5. bendras pagal kiekvieno abonento pasirinkto mokėjimo plano kiekvieną įkainį (tarifą) suteiktos Paslaugos kiekis ir kaina per ataskaitinį laikotarpį, nurodant suteiktos Paslaugos trukmę ar perduotų duomenų kiekį, skambučių ar prisijungimų prie interneto pagal šį įkainį (tarifą) skaičių, abonentinį ir visus kitus užmokesčius, permoką ar skolą (jeigu ji yra) ir bendrą sumą, kurią reikia sumokėti.

55. Abonentui pareikalavus, Teikėjas privalo nemokamai arba už sąnaudomis pagrįstą užmokestį pateikti abonentui detalią sąskaitą ir papildomas sąskaitos detales apie visas jam suteiktas Paslaugas, už kurias jis privalo mokėti, įskaitant papildomas Paslaugas, joje atskirai nurodant:

55.1. kiekvienos suteiktos Paslaugos įeinančio ir (ar) išeinančio ryšio telefono ryšio numerį (jei abonentas naudojasi viešosiomis telefono ryšio paslaugomis) arba prisijungimo prie interneto prieigos tarnybinės stoties kryptį ir (ar) tipą (jei abonentas naudojasi duomenų perdavimo ir (ar) interneto prieigos paslaugomis);

55.2. kiekvienos Paslaugos suteikimo pradžios datą ir laiką;

55.3. pagal abonento pasirinktą mokėjimo planą kiekvienos suteiktos Paslaugos trukmę ar perduotų duomenų kiekį, įkainį (tarifą) ir kainą, neįskaitant nuolaidų ir pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM);

55.4. bendrą per ataskaitinį laikotarpį suteiktų visų Paslaugų kainą, neįskaitant nuolaidų ir PVM.

56. Teikėjas gali pateikti ir kitą informaciją, turinčią įtakos Paslaugų apmokestinimui. Paslaugos, kurios abonentui yra nemokamos, įskaitant skambučius bendruoju pagalbos telefono ryšio numeriu, neturi būti parodomos abonento detalioje sąskaitoje.

57. Teikėjas privalo užtikrinti vartotojui galimybę iš anksto sumokėti už Paslaugas.

58. Abonento ir Teikėjo teises ir pareigas atsiskaitant už Paslaugas, teikiamas pagal individualų ir išankstinį pasirinkimą, nustato Abonento teisės naudotis bet kurio viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo teikiamomis telefono ryšio paslaugomis užtikrinimo tvarkos ir sąlygų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1V-1037 (Žin., 2005, Nr. 144-5272).

59. Teikėjas neturi teisės dengti vartotojo įmokomis įsiskolinimo, jei vartotojas šį įsiskolinimą ginčija teisės aktų nustatyta tvarka, kol bus išspręstas ginčas.

60. Užmokestį už praėjusį sąskaitoje nurodytą ataskaitinį laikotarpį suteiktas Paslaugas, abonentinį užmokestį ir (arba) kitus užmokesčius abonentas turi sumokėti per vieną mėnesį nuo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, o jeigu sąskaitoje nurodyta vėlesnė data – iki sąskaitoje nurodytos datos.

 

Vi. PAPILDOMI REIKALAVIMAI PRISIJUNGIMO PRIE VIEŠOJO RYŠIŲ TINKLO FIKSUOTOJE VIETOJE IR VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ VIEŠuoju RYŠIŲ TINKLu FIKSUOTOJE VIETOJE, TEIKIMUI

 

61. Jei abonentas reikalauja iškelti iš savo valdos Teikėjo elektroninių ryšių infrastruktūrą, iškėlimo darbai atliekami teisės aktų nustatyta tvarka, o, iškėlus Teikėjo elektroninių ryšių infrastruktūrą, Teikėjas įgyja teisę nutraukti Sutartį, jeigu nėra kitos techninės galimybės suteikti abonentui Paslaugas.

62. Abonentas privalo suteikti galimybę Teikėjo atstovui saugiai prieiti prie jo valdoje esančios elektroninių ryšių infrastruktūros bei ją aptarnauti.

 

Vii. PAPILDOMI REIKALAVIMAI VIEŠŲJŲ
JUDRIOJO TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMUI

 

63. Teikėjas, gavęs informaciją apie prarastų galinių įrenginių gamintojo nustatytas priemones, naudojamas galiniam įrenginiui identifikuoti viešajame judriojo ryšio tinkle (toliau – identifikavimo kodas), privalo nutraukti Paslaugų teikimą abonentui, naudojančiam galinį įrenginį, kurio identifikavimo kodas atitinka prarasto galinio įrenginio identifikavimo kodą. Apie prarastų galinių įrenginių identifikavimo kodus ir šiame punkte nurodytus Paslaugų nutraukimo atvejus Teikėjas privalo informuoti kitus viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjus.

64. Teikėjas privalo sudaryti galimybę Paslaugų gavėjams išsamiai susipažinti su Teikėjo viešojo ryšių tinklo veikimo zona.

65. Teikėjas Sutartyje privalo nurodyti Paslaugų teikimo blokavimo būdus ir terminus, abonentui praradus galinį įrenginį. Teikėjas neturi teisės imti užmokesčio už Paslaugų teikimo blokavimo paslaugos suteikimą.

 

VIII. PAPILDOMI REIKALAVIMAI DUOMENŲ PERDAVIMO IR
INTERNETO PRIEIGOS PASLAUGŲ TEIKIMUI

 

66. Duomenų perdavimo ir interneto prieigos paslaugų teikėjas privalo sudaryti šių paslaugų vartotojui galimybę pasitikrinti Taisyklių 8.1 punkte nurodytą minimalią užtikrinamą duomenų perdavimo ir priėmimo spartą.

67. Teikėjas, Sutartimi nustatydamas sąlygą, kad perdavus ir (ar) priėmus tam tikrą Sutartyje nurodytą duomenų kiekį, mažinama duomenų perdavimo ir (ar) priėmimo sparta ir (arba) padidėja duomenų perdavimo paslaugų kaina, privalo sudaryti galimybę nemokamai sužinoti išnaudotą Sutartyje nurodytą perduotų ir priimtų duomenų kiekį bei, baigiantis Sutartyje nurodytam duomenų kiekiui, iš anksto įspėti abonentą.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68. Jei Sutartys nustato abonentui palankesnes Paslaugų teikimo sąlygas, nei nustatytos Taisyklėse, taikomos atitinkamos Sutarčių nuostatos.

69. Teikėjo dokumentai, duomenys bei kita Tarnybai pagal Taisykles teiktina informacija turi būti teikiama pagal Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73‑2675), nustatytus reikalavimus.

70. Taisyklių 33, 42, 44 ir 45 punktai netaikomi Paslaugoms, teikiamoms analoginėmis ryšio linijoms.

71. Taisyklių 47.2 punktas netaikomas vykdant labdaros ir (ar) paramos akcijas bei balsavimus, jei Paslaugų gavėjai yra aiškiai informuojami apie taikomus padidinto tarifo paslaugų įkainius (tarifus).

72. Taisyklių 42 punkto nuostatos gali būti netaikomos vartotojui skambinant į užsienį ir iš viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjo tinklo skambinant į viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjo tinklo bei iš viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjo tinklo – į viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjo tinklą.

73. Sutartys, kurios buvo sudarytos iki Taisyklių įsigaliojimo, galioja tiek, kiek neprieštarauja Taisyklėms.

74. Teikėjas už Taisyklių nesilaikymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

75. Tarnybos veiksmai ar neveikimas, susijęs su Taisyklių nuostatų taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________