Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. GRUODŽIO 2 D. NUTARIMO NR. 1514 „DĖL VERTYBINIŲ POPIERIŲ, DOKUMENTŲ BLANKŲ, BANDEROLIŲ, OFICIALIŲ ŽYMĖJIMO ŽENKLŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS NUSTATYMO KOMISIJOS IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. liepos 9 d. Nr. 669

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimą Nr. 1514 „Dėl Vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų technologinės apsaugos nustatymo komisijos ir jos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5151; 2004, Nr. 186-6922; 2006, Nr. 27-901) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

„Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

DĖL SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ IR SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ BLANKŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS NUSTATYMO KOMISIJOS IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 61-2758; 2007, Nr. 125-5094) 6 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti:

1.1. šią Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos nustatymo komisiją:

Finansų ministerijos Ministerijai pavaldžių įstaigų priežiūros skyriaus vedėjas (komisijos pirmininkas);

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktorius;

Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktorius;

Užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento ambasadorius ypatingiems pavedimams;

Valstybės saugumo departamento valdybos viršininko pavaduotojas;

Lietuvos teismo ekspertizės centro Dokumentų ekspertizių skyriaus vedėjas;

Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centro Dokumentų tyrimo skyriaus viršininkas.

1.2. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos nustatymo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Pavesti finansų ministrui tvirtinti personalinę Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos nustatymo komisijos sudėtį pagal 1.1 punkte nurodytų valstybės institucijų ir įstaigų vadovų teikimus.“

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                      Gediminas Kirkilas

 

 

 

Finansų ministras                                                                                               Rimantas Šadžius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 9 d. nutarimu Nr. 669

 

SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ IR SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ BLANKŲ technologinės apsaugos nustatymo komisijos darbo reglamentas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos nustatymo komisijos darbo reglamentas (toliau vadinama – šis reglamentas) nustato Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos nustatymo komisijos (toliau vadinama – Komisija) uždavinį, funkcijas, teises ir darbo organizavimą.

2. Komisijos paskirtis – priskirti valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų ir Lietuvos Respublikos teisės aktų įgaliotų kitų juridinių asmenų, taip pat Europos Sąjungos institucijų (toliau vadinama – institucijos) nustatytus privalomai naudoti Lietuvos Respublikoje Vyriausybės vertybinius popierius, banderoles, keleivinio transporto bilietus, oficialiuosius žymėjimo ženklus, dokumentų blankus saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos lygiui ir polygiui ir nustatyti saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų technologinės apsaugos priemones, kaip numatyta Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 61-2758; 2007, Nr. 125-5094) 6 straipsnio 3 dalyje.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais, taip pat šiuo reglamentu.

4. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo ir nešališkumo principais.

5. Komisiją techniškai aptarnauja Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – Tarnyba).

6. Komisijos nariams už darbą Komisijoje nemokama.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS

 

7. Komisijos uždavinys – nustatyti saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų technologinę apsaugą, kaip numatyta Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatyme.

8. Vykdydama šio reglamento 7 punkte nustatytą Komisijos uždavinį, Komisija atlieka šias Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatyme nurodytas funkcijas:

8.1. suskirsto technologinės apsaugos lygius į polygius, nustato technologinės apsaugos priemonių kiekį polygiuose, paskirstydama technologinės apsaugos priemones polygiuose pagal technologinės apsaugos priemonių lygius;

8.2. pakeičia technologinės apsaugos priemonių kiekį konkrečiam technologinės apsaugos lygiui ir polygiui;

8.3. vertina institucijų nustatytus privalomai naudoti Lietuvos Respublikoje išleidžiamus Vyriausybės vertybinius popierius, banderoles, keleivinio transporto bilietus, oficialiuosius žymėjimo ženklus, dokumentų blankus;

8.4. atsižvelgdama į išleidžiamų Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankų funkcinę paskirtį, ekonominį pagrįstumą, klastojimo tikimybę ir kitas aplinkybes, ne vėliau kaip per mėnesį nuo Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankų privalomąsias formas tvirtinančios įstaigos kreipimosi į Komisiją dienos priskiria arba nepriskiria Vyriausybės vertybinius popierius, banderoles, keleivinio transporto bilietus, oficialiuosius žymėjimo ženklus, dokumentų blankus technologinės apsaugos lygiui ir polygiui.

 

III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR TEISĖS

 

9. Pagrindinė Komisijos veiklos forma – posėdžiai. Posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

10. Komisijos posėdžius kviečia, jų vietą ir laiką nustato, jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavedimu Komisijai vadovaujantis kitas Komisijos narys. Komisijos pirmininkas:

10.1. vadovauja Komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų atlikimą;

10.2. esant būtinybei, teikia kitiems Komisijos nariams rašytinius pavedimus atlikti išsamesnį svarstomų klausimų tyrimą, parengti jų įvertinimą, pranešimą Komisijos posėdžiui;

10.3. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, Komisijos sprendimus, kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla;

10.4. atstovauja Komisijai valstybės ar savivaldybių institucijose, įstaigose ir organizacijose arba paveda jai atstovauti kitam Komisijos nariui.

11. Komisijos sekretorius yra Tarnybos valstybės tarnautojas, kurį įsakymu skiria Tarnybos direktorius. Komisijos sekretorius:

11.1. rengia Komisijos posėdžių medžiagą (darbotvarkes, protokolų, sprendimų projektus, kitą medžiagą);

11.2. suderinęs su Komisijos pirmininku, organizuoja Komisijos posėdžius ir juos protokoluoja;

11.3. informuoja Komisijos pirmininką apie institucijų patvirtintas naujas Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankų privalomąsias formas, dėl kurių priskyrimo technologinės apsaugos lygiui ir polygiui minėtos institucijos kreipiasi į Komisiją;

11.4. tvarko kitus dokumentus, susijusius su Komisijos posėdžių organizavimu;

11.5. vykdo kitus Komisijos pirmininko, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujančio kito Komisijos nario pavedimus Komisijos posėdžio rengimo klausimais.

12. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

13. Komisijos posėdžio darbotvarkės projektas ir siūlomų nagrinėti klausimų medžiaga elektroniniu paštu pateikiama Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio.

14. Komisijos posėdžio darbotvarkė tvirtinama kiekvieno posėdžio pradžioje. Laikotarpiu tarp posėdžių, tačiau ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki numatomo posėdžio, pasiūlymus dėl kitame posėdyje nagrinėtinų klausimų Komisijos pirmininkui (per posėdį – ir Komisijos sekretoriui) gali teikti Komisijos nariai, Tarnybos atstovai.

15. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių ir Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujantis kitas Komisijos narys. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujančio kito Komisijos nario balsas. Kuriam nors Komisijos nariui dėl Komisijos sprendimo pareiškus atskirąją nuomonę, ji turi būti įrašoma posėdžio protokole.

16. Komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki kviečiamo posėdžio turi apie tai pranešti Komisijos sekretoriui.

17. Komisijos narys privalo informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo, kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

18. Komisijos posėdžiuose privalo dalyvauti Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankų privalomąsias formas tvirtinančios įstaigos atstovas arba tvirtinančios įstaigos vadovo įsakymu paskirtas asmuo, atsakingas už kreipimąsi į Komisiją. Komisijos pirmininko sprendimu į Komisijos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų institucijų atstovai, nepriklausomi ekspertai. Komisijos pirmininko sprendimu į posėdį pakviesti ne Komisijos nariai gali dalyvauti tik svarstant tą posėdžio klausimą, kurį svarstyti jie pakviesti.

19. Komisija turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų ir Lietuvos Respublikos teisės aktų įgaliotų kitų juridinių asmenų informaciją, statistikos duomenis, kitą reikiamą informaciją apie Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankų priskyrimą technologinės apsaugos lygiui ir polygiui, kviesti į Komisijos posėdžius šių institucijų atstovus.

20. Komisijos nariai neturi teisės pasinaudoti įslaptinta informacija, įgyta jiems dirbant Komisijoje, ar atskleisti jos tretiesiems asmenims.

 

IV. KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

21. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai ir priimti sprendimai. Protokolą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio pasirašo Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujantis kitas Komisijos narys.

22. Posėdžio protokolas elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo protokolo pasirašymo išsiunčiamas visiems Komisijos nariams. Posėdžio protokolo išrašas gali būti išsiunčiamas posėdyje dalyvavusioms tvirtinančioms įstaigoms šių įstaigų rašytiniu prašymu.

23. Komisijos sprendimai skelbiami oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“.

24. Komisija kasmet iki einamųjų metų vasario 15 d. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei savo veiklos ataskaitas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, sprendimai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti dokumentai) saugomi Tarnyboje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

_________________