LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTŲ LAIVYBOS KOMPANIJŲ IR JŪRŲ LAIVŲ SAUGIOS LAIVYBOS VALDYMO SISTEMŲ VERTINIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. balandžio 29 d. Nr. 3-295

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2264, Nr. 85-2583) 26 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindamas 1998 m. sausio 23 d. Europos Sąjungos Komisijos reglamento Nr. 179/98/EC „Dėl saugumo užtikrinimo ro-ro tipo keleiviniuose keltuose (ro-ro keltai)“ reikalavimus:

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikoje įregistruotų laivybos kompanijų ir jūrų laivų saugios laivybos valdymo sistemų vertinimo tvarką (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. susisiekimo ministro 1996 m. balandžio 29 d. įsakymą Nr. 152 „Dėl komisijos, skirtos prekybine laivyba užsiimančių laivininkysčių (kompanijų) ir jūrinių laivų sertifikavimui dėl jų atitikimo Lietuvos Respublikos laivybos saugumo valdymo sistemos reikalavimus, sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 50-1209);

2.2. susisiekimo ministro 2001 m. lapkričio 5 d. įsakymą Nr. 383 „Dėl susisiekimo ministro 1996 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 152 „Dėl komisijos, skirtos prekybine laivyba užsiimančių laivininkysčių (kompanijų) ir jūrinių laivų sertifikavimui dėl jų atitikimo Lietuvos Respublikos laivybos saugumo valdymo sistemos reikalavimus, sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ 2 punkto pripažinimo netekusiu galios“ (Žin., 2001, Nr. 99-3565);

2.3. susisiekimo ministro 2002 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. 3-334 „Dėl susisiekimo ministro 1996 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 152 „Dėl komisijos, skirtos prekybine laivyba užsiimančių laivininkysčių (kompanijų) ir jūrinių laivų sertifikavimui dėl jų atitikimo Lietuvos Respublikos laivybos saugumo valdymo sistemos reikalavimus, sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 72-3083).

 

 

 

Susisiekimo Ministras                                                                    Zigmantas Balčytis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2003 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 3-295

 

LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTŲ LAIVYBOS KOMPANIJŲ IR JŪRŲ LAIVŲ SAUGIOS LAIVYBOS VALDYMO SISTEMŲ VERTINIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka nustato Lietuvos Respublikoje įregistruotų laivybos kompanijų ir jūrų laivų saugios laivybos valdymo sistemų vertinimo sąlygas ir tvarką (toliau vadinama – laivybos kompanijų ir jūrų laivų vertinimas).

2. Vertinimo tikslas – patvirtinti, kad laivybos kompanijos ir jūrų laivų saugios laivybos sistema atitinka Lietuvos Respublikos saugios laivybos valdymo sistemos ir Tarptautinio saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekso reikalavimus.

3. Laivybos kompanijų ir jūrų laivų saugios laivybos valdymo sistemas vertina Lietuvos saugios laivybos administracija (toliau vadinama – Administracija) arba įgaliotos klasifikacinės bendrovės. Veikiančioms Lietuvos Respublikoje įgaliotoms klasifikacinėms bendrovėms vykdyti Lietuvos Respublikoje įregistruotų laivybos kompanijų ir jų laivų vertinimą be Administracijos raštiško leidimo draudžiama.

 

II. VERTINIMO OBJEKTAI

 

4. Vertindama laivybos kompanijas ir jūrų laivus, Administracija tikrina ir vertina:

4.1. esamą normatyvinę teisinę bazę, kuri vienija tarptautinius ir nacionalinius teisės aktus, laivybos kompanijų standartus ir laivų saugios laivybos sistemos dokumentus;

4.2. laivybos kompanijos veiklos kryptį, tikslus ir metodus, personalo rengimą, laivų techninę būklę, technologijos lygį, saugų keleivių ir krovinių vežimą, saugios laivybos užtikrinimą, laivo savininko santykius su laivo kapitonu;

4.3. laivybos kompanijų struktūrą, padedančią realizuoti jos veiklos tikslus, nustatančią atsakingų asmenų teises ir atsakomybę, kompanijos ir jos laivų saugios laivybos valdymo sistemų struktūras, laivų kapitonų pareigas, teises ir atsakomybę;

4.4. darbą su personalu, jo komplektavimo ir parengimo principus, jūrininkų gyvenimo ir darbo sąlygas;

4.5. laivų techninės būklės nustatyto lygio palaikymą: laivų techninio eksploatavimo organizavimą ir valdymą, laivų klasifikavimą, tonažo matavimus, techninio aprūpinimo ir priežiūros tvarką;

4.6. keleivių ir krovinių saugaus vežimo organizavimą: pasirengimą reisui, pavojingų ir palaidai vežamų krovinių vežimo tvarką, saugios laivybos ir saugaus laivų stovėjimo užtikrinimą, veiklos rajono monitoringą;

4.7. pasirengimą veikti avarinėse situacijose: bendrus pavojų skelbimo principus ir tikslus, laivų įgulų pasirengimo organizavimą, laivybos kompanijų ir laivų kapitonų pareigas, budinčio personalo pasirengimą, laivo įrengimo žinojimą, pavojų tvarkaraščius;

4.8. kokybės užtikrinimą vidinėse sistemose: teisinius pagrindus, taikymo ir veikimo sferas, pagrindinius kokybės sistemos principus ir reikalavimus, jos dokumentus, darbų vykdymo taikant standartus tvarką, kokybės sistemos tikrinimo tvarką, analizės ir įvertinimo metodiką, laivybos kompanijos saugios laivybos valdymo sistemoje padarytus pakeitimus;

4.9. vertinimo metu nustatoma, ar laivybos kompanijos ir jų laivų teisinė bazė yra tinkamo lygio. Tai bus vertinama kasmet, vykdant šias priemones:

4.9.1. inventorizuojant esamus dokumentus;

4.9.2. paimant ar pakeičiant senus ir negaliojančius dokumentus;

4.9.3. skelbiant galiojančių dokumentų sąrašus;

4.9.4. organizuojant laivų ir kranto padalinių informacinės sistemos funkcionavimą.

 

III. DOKUMENTAI, KURIUOS REIKIA PATEIKTI NORINT VERTINTI LAIVYBOS KOMPANIJĄ IR JŪRŲ LAIVUS

 

5. Laivybos kompanija, pageidaujanti būti įvertinta pirmą kartą, pateikia Administracijai:

5.1. paraišką, kurioje nurodoma: laivybos kompanijos pavadinimas, buveinės adresas, įmonės kodas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris, banko kodas, veiklos rūšys. Paraiškoje nurodomas laivybos kompanijos pageidavimas, kas turėtų ją ir jos laivus vertinti – Administracija ar įgaliota klasifikacinė bendrovė. Jei paraiškoje nurodoma konkreti įgaliota klasifikacinė bendrovė, tai prie paraiškos pridedamas šios įgaliotos klasifikacinės bendrovės sutikimas vertinti šią bendrovę ir jos laivus;

5.2. laivybos kompanijos įregistravimo pažymėjimo ir įmonės įstatų kopijas, patvirtintas įmonės antspaudu ir vadovo parašu;

5.3. licencijos, suteikiančios įmonei teisę verstis keleivių ir krovinių vežimu laivais, kopiją;

5.4. laivybos kompanijos saugios laivybos sistemos valdymo vadovą, Laikinąjį saugios laivybos sistemos valdymo vadovą ir Tarptautinio saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekso reikalavimų įgyvendinimo priemonių planą;

5.5. pažymą apie laivybos kompanijos laivų veiklos rajoną;

5.6. duomenis apie laivybos kompanijai priklausančius laivus, kuriuos prašoma vertinti (laivų sąrašas, kiekvieno laivo dokumentų kopijos);

5.7. duomenis apie laivybos kompanijos veiklą per paskutinius trejus metus (jei laivybos kompanija įsteigta vėliau, tai nuo jos įsteigimo datos), šios laivybos kompanijos laivų avarijas ir avarinius incidentus, ypač jei jie susiję su aplinkos tarša, laivų įrenginių ir mechanizmų gedimus, kurie yra įrašyti laivų dienynuose;

5.8. duomenis apie laivų įgulos vadovaujančios sudėties asmenis (vardas, pavardė, gimimo metai, profesinis išsilavinimas, jūrinio laipsnio diplomas ar kvalifikacijos liudijimas, darbo stažas paskutinėse pareigose laive, kvalifikacijos tobulinimo kursų ir treniruoklių baigimo pažymėjimai, galiojančios nuobaudos);

5.9. duomenis apie laivybos kompanijos kranto padalinių ir tarnybų vadovus (vardas, pavardė, gimimo metai, profesinis išsilavinimas, jūrinio laipsnio diplomas ar kvalifikacijos liudijimas, darbo stažas laivuose, paskutinės pareigos laive ir darbo stažas jose, paskutinės pareigos krante ir darbo stažas jose, kvalifikacijos tobulinimo kursų ir treniruoklių baigimo pažymėjimai);

5.10. valstybinės laivų kontrolės uostuose inspektoriaus pastabas tikrinant laivybos kompanijai priklausančius laivus per paskutinius 3 metus (jei laivybos kompanija įsteigta vėliau, tai nuo įsteigimo datos);

5.11. galiojančius laivybos kompanijos dokumentus, reglamentuojančius saugios laivybos ir taršos prevencijos užtikrinimą;

5.12. pažymą apie darbo užmokesčio dydį.

6. Laivybos kompanijos pateikti dokumentai registruojami Administracijoje.

7. Reikalauti iš pareiškėjo dokumentų, nenumatytų šioje tvarkoje, draudžiama.

8. Pateiktus ir užregistruotus dokumentus galima tikslinti ar pakeisti šiais atvejais:

8.1. kai laivybos kompanija reorganizuojama;

8.2. kai keičiasi laivybos kompanijos pavadinimas, struktūra, funkcijos, laivų skaičius, laivybos kompanijos saugios laivybos valdymo sistemos esmė;

8.3. kai keičiasi kituose užregistruotuose dokumentuose pateikti duomenys, turintys svarbią reikšmę laivybos kompanijos ir laivų vertinimui.

9. Apie pateiktų ir užregistruotų dokumentų tikslinimą ar pakeitimą laivybos kompanija privalo raštu pranešti Administracijai ne vėliau kaip per 15 dienų nuo šių duomenų pakeitimo datos.

10. Laivybos kompanija, prieš pateikdama paraišką kasmetiniam Atitikties liudijimo patvirtinimui arba Laivo saugaus valdymo liudijimo tarpiniam patvirtinimui, pateikiamų dokumentų skaičių suderina su Administracijos vertinimo komisijos pirmininku.

 

IV. LAIVYBOS KOMPANIJŲ IR JŪRŲ LAIVŲ VERTINIMO TVARKA

 

11. Gavusi iš laivybos kompanijų paraišką ir kitus dokumentus, Administracija per 10 dienų išnagrinėja gautą paraišką ir nusprendžia, kas vykdys šios kompanijos ir jos laivų vertinimą: Administracija ar siūloma įgaliota klasifikacinė bendrovė. Nusprendusi pati vykdyti laivybos kompanijos ir jos laivų vertinimą arba leisti tai atlikti įgaliotai klasifikacinei bendrovei Administracija abiem atvejais apie tai raštu praneša laivybos kompanijai ir įgaliotai klasifikacinei bendrovei.

12. Vertinimui Administracija sudaro laivybos kompanijos ir jos laivų vertinimo komisiją (ne mažiau kaip iš 3 asmenų). Komisijos nariai privalo atitikti šiuos reikalavimus:

12.1. turi būti išklausę visą laivybos kompanijų ir jų laivų vertinimui pagal Tarptautinio saugios laivybos ir taršos prevencijos iš laivų valdymo kodekso nuostatas auditoriaus parengimo kursą ir turėti tai patvirtinantį dokumentą; turi dirbti vyriausiaisiais specialistais Administracijos valstybės vėliavos ir uosto kontrolės tarnyboje;

12.2. vertinimo komisijos vadovas turi būti išklausęs visą audito vadovo laivybos kompanijų ir jų laivų vertinimui pagal Tarptautinio saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekso nuostatas kursą, turėti tai patvirtinantį dokumentą ir dirbti vyriausiuoju specialistu Administracijos valstybės vėliavos ir uosto kontrolės tarnyboje.

13. Laivybos kompanija ir jos laivai vertinami trimis etapais:

13.1. gautų ir užregistruotų dokumentų įvertinimas;

13.2. laivybos kompanijos kranto padalinių ir tarnybų įvertinimas;

13.3. laivybos kompanijos nurodytų laivų įvertinimas.

14. Vertinimo komisija vykdo laivybos kompanijos ir jos laivų įvertinimą pagal procedūras, numatytas susisiekimo ministro 1996 m. sausio 16 d. įsakymu Nr. 20 patvirtintame Prekybine laivyba užsiimančių laivininkysčių (kompanijų) ir jų laivų patikrinimo atitikties Lietuvos Respublikos laivybos saugumo valdymo sistemos reikalavimams vadove nuostatas (Žin., 1996, Nr. 10-274; 2001, Nr. 15-473).

15. Registruojant laivybos kompanijos pateiktą paraišką, pareiškėjui nurodomas pirmojo vertinimo etapo vykdymo laikas, kuris turi būti ne ilgesnis kaip 3 mėnesiai.

16. Pakartotinis pirmasis vertinimo etapas po klaidų ar netikslumų ištaisymo atliekamas per 30 dienų nuo pataisytų ar papildytų dokumentų įregistravimo Administracijoje dienos, bet kokiu atveju bendras pirmojo vertinimo etapo laikas neturi būti ilgesnis kaip 3 mėnesiai.

17. Kiekvieno vertinimo etapo rezultatai forminami komisijos aktu.

18. Jei pirmojo vertinimo etapo rezultatai yra teigiami ir tai patvirtinama vertinimo komisijos aktu, laivybos kompanijos vadovybei nurodomas antrojo vertinimo etapo atlikimo laikas. Vertinimas vykdomas pagal šios tvarkos 14 punkte numatytą tvarką.

19. Jei antrojo vertinimo etapo rezultatai yra teigiami ir tai patvirtinama vertinimo komisijos aktu, laivybos kompanijos vadovybei nurodomas trečiojo vertinimo etapo atlikimo laikas, kuris vykdomas pagal šios tvarkos 14 punkte numatytą tvarką.

20. Jei visų vertinimo etapų rezultatai yra teigiami ir tai patvirtinama vertinimo komisijos aktais, Administracija pagal aktuose nurodytus rezultatus išduoda laivybos kompanijai ir jos laivams liudijimus pagal Tarptautinio saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekso reikalavimus (šios Tvarkos 1, 2, 3 ir 4 priedai).

21. Įvertintos laivybos kompanijos patikrinimas ir išduoto Atitikties liudijimo galiojimo patvirtinimas vykdomas kasmet, o periodinis įvertintų laivų patikrinimas ir išduoto laivui Saugaus valdymo liudijimo galiojimo patikrinimas vykdomas tarp šio liudijimo galiojimo antrų ir trečių metų.

22. Pakartotinis įvertintos laivybos kompanijos ir jos laivų vertinimas vykdomas 6 mėnesių laikotarpiu iki išduotų Atitikties dokumento ir Saugaus valdymo liudijimų galiojimo pabaigos dienos.

23. Neeilinis laivybos kompanijos ir jos laivo vertinimas vykdomas kiekvieną kartą, jei tos kompanijos laivas sulaikomas Lietuvos Respublikos arba užsienio uoste dėl to, kad neatitinka Tarptautinio saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekso reikalavimų. Šiuo atveju, jei laivo Saugaus valdymo liudijimas yra išduotas įgaliotos klasifikacinės bendrovės, laivo patikrinime kartu su įgaliotos klasifikacinės bendrovės atstovu turi dalyvauti Administracijos pareigūnas, nepaisant to, ar laivas yra Lietuvos Respublikos, ar užsienio uoste. Visas išlaidas, susijusias su šiuo patikrinimu, apmoka laivo savininkas (valdytojas).

24. Administracijai leidus įgaliotai klasifikacinei bendrovei vykdyti laivybos kompanijos ar jos laivų vertinimą, įgaliota klasifikacinė bendrovė pateikia Administracijai laivybos kompanijos ir laivų vertinimo planus ir prieš 10 dienų praneša Administracijai apie vertinimo pradžios datą.

25. Įgaliotai klasifikacinei bendrovei vykdant laivybos kompanijos ir jos laivų vertinimą, Administracija turi teisę skirti savo pareigūnus dalyvauti klasifikacinės bendrovės sudarytos auditorių grupės darbe ir apie tai raštiškai praneša įgaliotai klasifikacinei bendrovei.

 

V. LAIVYBOS KOMPANIJAI IŠDUOTO ATITIKTIES LIUDIJIMO GALIOJIMO SUSTABDYMAS

 

26. Laivybos kompanijai išduoto Atitikties liudijimo galiojimas sustabdomas šiais atvejais:

26.1. nustatytu laiku nepašalintos svarbios neatitiktys;

26.2. laivybos kompanija nustatytu laiku nebuvo pradėta vertinti;

26.3. neatsižvelgta į Tarptautiniame saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekse po laivybos kompanijos ir jos laivų įvertinimo padarytus pakeitimus;

26.4. laivybos kompanijos kasmetinio patikrinimo metu nustatytos svarbios neatitiktys.

27. Administracija informaciją apie laivybos kompanijos Atitikties liudijimo galiojimo sustabdymą išsiunčia į Tarptautinę jūrų organizaciją ir Paryžiaus supratimo memorandumo sekretoriatą.

 

VI. LAIVYBOS KOMPANIJOS LAIVAMS IŠDUOTO SAUGAUS VALDYMO LIUDIJIMO GALIOJIMO SUSTABDYMAS

 

28. Išduoto laivui Saugaus valdymo liudijimo galiojimas sustabdomas šiais atvejais:

28.1. jei pagal šią tvarką įvertintos laivybos kompanijos laive nuolat pažeidžiami saugios laivybos reikalavimai ir laivui dėl to uždraudžiama išplaukti iš Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybių uostų;

28.2. jeigu iš laivybos kompanijos nustatyta Tarptautinio saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekso tvarka paimtas jai išduotas Atitikties liudijimas;

28.3. jeigu dėl laivo neatitikimo tarptautinių konvencijų reikalavimus sustabdomas bent vieno iš reikalaujamų liudijimų galiojimas;

28.4. jeigu pagal laivo techninę būklę įgaliota klasifikacinė bendrovė sustabdo laivo klasifikacinio liudijimo galiojimą.

 

VII. PROTESTŲ PATEIKIMAS

 

29. Vertinamos laivybos kompanijos, kurioms vertinimo komisija savo aktuose pateikė neigiamą įvertinimą, šį sprendimą gali apskųsti Susisiekimo ministerijai ir pateikti atitinkamą pagrindimą.

30. Susisiekimo ministerija privalo per 30 dienų išnagrinėti skundą ir raštu atsakyti pareiškėjui. Jei skundas buvo pateiktas dėl laivo vertinimo rezultatų, tai Susisiekimo ministerijos išvados gali būti atidėtos, iki šis laivas atplauks į Lietuvos Respublikos uostą.

31. Susisiekimo ministerijos atsakymas gali būti apskųstas teisme įstatymų numatyta tvarka.

______________


______________


 

 

______________

 

______________

 


 

 

______________

 


 

______________