LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2009 M. GEGUŽĖS 4 D. ĮSAKYMO Nr. 3-193 „DĖL NACIONALINĖS CIVILINĖS AVIACIJOS SAUGUMO MOKYMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. rugpjūčio 20 d. Nr. 3-519

Vilnius

 

Pakeičiu Nacionalinę civilinės aviacijos saugumo mokymo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3-193 „Dėl Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo mokymo programos patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 56-2218; 2010, Nr. 53-2620):

1. Išdėstau 19 punktą taip:

19. Prieš išduodant leidimą šios programos 14.1, 14.3 ir 14.4 punktuose nurodytiems asmenims oro uosto valdytojas ir oro eismo paslaugas teikianti įmonė pagal savo patvirtintą tvarką, suderintą su CAA, organizuoja šių asmenų mokymus, atitinkamai susijusius su konkretaus oro uosto arba oro eismo paslaugas teikiančios įmonės, kurių leidimas išduodamas, patekimo kontrole. Šiems asmenims oro uostų valdytojų organizuojami mokymai vykdomi pagal šios programos 1 priedo 6 modulį, o oro eismo paslaugų įmonės šiems asmenims organizuojami mokymai vykdomi pagal šios programos 1 priedo 7 modulį.“

2. Išdėstau 1 priedą nauja redakcija (pridedama).

3. Išdėstau 2 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Finansų ministrė,

pavaduojanti susisiekimo ministrą                                Ingrida Šimonytė


Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo

mokymo programos

1 priedas

 

Aviacijos saugumo mokymo moduliai

 

Modulio numeris

Modulio pavadinimas ir temos

Minimali trukmė

1.

Ankstesnė neteisėta veika, susijusi su civiline aviacija, teroristiniai išpuoliai ir esamos grėsmės

1.1. Ankstesnė neteisėta veika, susijusi su civiline aviacija, teroristiniai išpuoliai.

1.2. Esamos grėsmės:

1.2.1. asmenų ir grupių tipai, galintys kelti grėsmę civilinei aviacijai;

1.2.2. civilinės aviacijos patrauklumo teroristinėms grupuotėms priežastys.

30 min.

2.

Civilinės aviacijos saugumo tikslai ir uždaviniai

2.1. Civilinės aviacijos saugumo tikslai.

2.2. Civilinės aviacijos saugumo uždaviniai.

10 min.

3.

Aviacijos saugumo teisinė sistema ir organizavimas

3.1. Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos, reguliuojančios aviacijos saugumą:

3.1.1. Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO);

3.1.2. Europos Sąjungos institucijos;

3.1.3. Europos civilinės aviacijos konferencija (ECAC).

3.2. Tarptautiniai ir Lietuvos Respublikos teisės aktai, reglamentuojantys aviacijos saugumą.

3.3. Aviacijos saugumo organizavimas Lietuvoje:

3.3.1. Nacionalinė civilinės aviacijos saugumo komisija;

3.3.2. Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos administracija;

3.3.3. saugumo kontrolę vykdančių asmenų pareigos ir atsakomybė.

15 min.

4.

Aviacijos saugumo organizavimas oro uostuose

4.1. Oro uosto saugumo komisija.

4.2. Aviacijos saugumą užtikrinančios tarnybos ir institucijos oro uoste, jų funkcijos.

4.3. Oro uosto ir oro vežėjų aviacijos saugumo programos.

10 min.

5.

Oro uosto patekimo kontrolė

5.1. Išimtys, taikomos patekimo kontrolei.

5.2. Patekimo kontrolę įmonėje užtikrinančių darbuotojų pareigos.

5.3. Leidimų tikrinimo tvarka.

5.4. Veiksmai, jei pastebimi asmenys be leidimų.

5.5. Bendravimo įgūdžiai, reakcija į kultūrinius skirtumus, elgesys su potencialiai pavojingais asmenimis.

5.6. Oro uosto stebėjimas, patruliavimas, jo tikslas, pagrindiniai veiksmingo patruliavimo elementai.

5.7. Naudojamos saugumo įrangos arba taikomų metodų galimybės ir trūkumai.

1 val.

6.  

6.1. Patekimo kontrolės tikslas.

6.2. Teisės aktų reikalavimai, taikomi patekimo kontrolei.

6.3. Patekimo kontrolės procedūros.

6.4. Oro uosto patekimo kontrolės sistema.

6.5. Oro uosto leidimai.

6.6. Asmenų sustabdymo tapatybei patikrinti procedūros ir aplinkybės, kuriomis asmenys turėtų būti stabdomi tapatybei patikrinti.

6.7. Kontrolinės išdėstymas ir patikrinimo procesas.

6.8. Oro uosto planas.

6.9. Oro uosto zonos.

30 min.

7.  

Įmonės, išskyrus oro uostą, patekimo kontrolė

7.1. Įmonės, kurioje dirbantiems asmenims vykdomi mokymai, patekimo kontrolė:

7.1.1. patekimo kontrolės tikslas;

7.1.2. įmonės naudojamos patekimo kontrolės procedūros (aprašytos įmonės saugumo programoje);

7.1.3. patekimo kontrolę įmonėje užtikrinančių darbuotojų pareigos;

7.1.4. įmonės leidimų sistema (nuolatiniai, laikini, svečio leidimai ir pan.);

7.1.5. leidimų tikrinimo tvarka;

7.1.6. veiksmai, jei pastebimi asmenys be leidimų.

30 min.

8.  

Draudžiami daiktai

8.1. Draudžiamų daiktų sąrašas:

8.1.1. draudžiami daiktai, įsinešti į riboto patekimo vietas ir orlaivio saloną;

8.1.2. draudžiami daiktai gabenti orlaivio bagažo skyriuje.

8.2. Draudžiamų daiktų atpažinimas, skirtumas tarp draudžiamo ir įtartino daikto.

8.3. Šaunamieji ginklai, jų dalys ir šaudmenų tipai.

8.4. Sprogmenų charakteristikos ir padegamieji užtaisai.

8.5. Pagrindiniai savadarbių sprogstamųjų ir savadarbių padegamųjų įtaisų komponentai.

8.6. Draudžiamų daiktų slėpimo būdai, draudžiamų daiktų slėpimo atvejai, įvykę praeityje.

8.7. Požymiai, kad daiktas yra perdarytas jame draudžiamam daiktui slėpti.

8.8. Veiksmai aptikus draudžiamą daiktą.

45 min.

9.

Veiksmai kilus incidentams, pastebėjus įtartinus asmenis ar paliktus daiktus, gavus grasinimą susprogdinti

9.1. Pagrindiniai krizės valdymo principai:

9.1.1. derybos su įkaitų paėmėjais;

9.1.2. krizės valdymo struktūra;

9.1.3. incidento valdymas.

9.2. Krizės kontrolė:

9.2.1. skirtingi krizės etapai;

9.2.2. pagrindinės strategijos kiekvienu etapu:

9.2.2.1. sustabdymas;

9.2.2.2. izoliacija;

9.2.2.3. pasirengimas;

9.2.3. krizės valdymo ir kontrolės pratybų principai.

9.3. Krizės valdymo planas:

9.3.1. krizės valdymo plano pagrindiniai elementai;

9.3.2. krizės valdymo plano rengimas;

9.3.3. krizės valdymo plano priežiūra ir peržiūrėjimas.

9.4. Reikalaujami valdymo ir kontrolės centrai:

9.4.1. Nacionalinis koordinavimo ir kontrolės centras;

9.4.2. incidentų kontrolės centras;

9.4.3. perdavimo kontrolės taškas.

9.5. Oro uosto krizės valdymo pratybos:

9.5.1. pratybų tikslai ir uždaviniai;

9.5.2. pratybų planavimas;

9.5.3. pratybų instrukcijos;

9.5.4. organizavimas;

9.5.5. pratybų vykdymas;

9.5.6. vertinimas.

9.6. Veiksmai kilus incidentams:

9.6.1. lėktuvo užgrobimo atveju;

9.6.2. sabotažo lėktuve atveju.

2 val.

10.

10.1. Veiksmai kilus incidentams:

10.1.1. sabotažo oro uoste atveju;

10.1.2. terorizmo oro uoste arba aviacijos infrastruktūros objektuose atveju.

10.2. Veiksmai pastebėjus įtartiną asmenį ar paliktus daiktus.

10.3. Veiksmai gavus pranešimą apie padėtus sprogmenis.

30 min.

11.

Pranešimų tvarka

11.1. Naudojamos ryšio priemonės: ryšio priemonės, šaukiniai, ryšio palaikymo taisyklės.

11.2. Pranešimų ir ataskaitų formos.

11.3. Pranešimų ir ataskaitų turinys.

10 min.

12.  

Žmogaus elgesio ir reagavimo įtaka aviacijos saugumo veiksmingumui

20 min.

13.  

Krovinių ir pašto saugumas

13.1. Krovinių ir pašto gabenimo veiklos silpnosios vietos prieš išpuolius.

13.2. Reguliuojamojo subjekto atsakomybė ir pareigos.

13.3. Krovinių ir pašto tikrinimo metodika.

13.4. Tikrinimas rankomis.

13.5. Saugumo įrangos naudojimas:

13.5.1. rentgeno spindulių įrenginių naudojimas:

13.5.1.1. rentgeno spindulių įrenginio naudojimo tikslas;

13.5.1.2. darbo su rentgeno spindulių įrenginiais organizavimas;

13.5.1.3. darbui su rentgeno spindulių įrenginiais taikomi sveikatos ir saugos reikalavimai;

13.5.1.4. rentgeno spindulių įrenginių veikimo principai;

13.5.1.5. testavimo procedūros, įrangos tinkamumo naudoti nustatymas;

13.5.2. sprogmenų aptikimo sistemos ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemos:

13.5.2.1. sprogmenų aptikimo sistemų ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemų naudojimo tikslas;

13.5.2.2. sprogmenų aptikimo sistemų ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemų veikimo principai;

13.5.3. naudojamos saugumo įrangos arba taikomų tikrinimo metodų galimybės ir trūkumai;

13.5.4. saugumo įrangos projektuojamų vaizdų atpažinimas (draudžiamų daiktų, skirtingų medžiagų ir pan. atpažinimas).

13.6. Sprendimo leisti arba neleisti įnešti daiktą į riboto patekimo zoną, orlaivio saloną ar bagažo skyrių priėmimo pagrindas.

13.7. Krovinių, kuriuos galima gabenti tik krovininiais orlaiviais (paštą tikrinantys darbuotojai mokomi saugumo reikalavimų paštui, kurį galima gabenti tik pašto orlaiviais), saugumo reikalavimai.

13.8. Specialios saugumo procedūros ir išimtys, kada netaikomas aviacijos saugumo patikrinimas (reguliuojamų subjektų, žinomų ir patikimų siuntėjų siuntų, tranzitinių siuntų tikrinimas, skubaus pašto saugumo priemonės ir kt.).

13.9. Siuntų dokumentų (saugumo sertifikatų ar pan.) užpildymo tikslas ir jų pildymas.

4 val.

14.

14.1. Teisės aktai, reglamentuojantys krovinių ir pašto saugumą.

14.2. Krovinių ir pašto apsaugos reikalavimai.

14.3. Krovinių ir pašto vežimo reikalavimai.

45 min.

15.

Oro vežėjo pašto ir medžiagų, orlaivio atsargų ir oro uosto atsargų saugumas

15.1. Oro vežėjo pašto ir medžiagų, orlaivio atsargų ir oro uosto atsargų tikrinimo metodika:

15.1.1. tikrinimas rankomis;

15.1.2. saugumo įrangos naudojimas;

15.1.2.1. rentgeno spindulių įrenginių naudojimas:

15.1.2.1.1. rentgeno spindulių įrenginio naudojimo tikslas;

15.1.2.1.2. darbo su rentgeno spindulių įrenginiais organizavimas;

15.1.2.1.3 darbui su rentgeno spindulių įrenginiais taikomi sveikatos ir saugos reikalavimai;

15.1.2.1.4. rentgeno spindulių įrenginių veikimo principai;

15.1.2.1.5. testavimo procedūros, įrangos tinkamumo naudoti nustatymas;

15.1.2.2. sprogmenų aptikimo sistemos ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemos:

15.1.2.2.1. sprogmenų aptikimo sistemų ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemų naudojimo tikslas;

15.1.2.2.2. sprogmenų aptikimo sistemų ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemų veikimo principai;

15.1.2.3. saugumo įrangos projektuojamų vaizdų atpažinimas (draudžiamų daiktų, skirtingų medžiagų ir pan. atpažinimas);

15.1.3. naudojamos saugumo įrangos arba taikomų patikrinimo metodų galimybės ir trūkumai;

15.1.4. sprendimo leisti arba neleisti įnešti daiktą į riboto patekimo zoną, orlaivio saloną ar bagažo skyrių priėmimo pagrindas;

15.1.5. specialios saugumo procedūros ir išimtys, kada netaikomas aviacijos saugumo patikrinimas (ginklų vežimas ir kt.).

4 val.

16.

16.1. Teisės aktai, reglamentuojantys oro vežėjo pašto ir medžiagų, orlaivio atsargų ir oro uosto atsargų saugumą.

16.2. Oro vežėjo pašto ir medžiagų, orlaivio atsargų ir oro uosto atsargų apsaugos reikalavimai.

16.3. Oro vežėjo pašto ir medžiagų, orlaivio atsargų ir oro uosto atsargų vežimo reikalavimai.

45 min.

17.  

Transporto priemonių tikrinimas

17.1. Teisės aktai, reglamentuojantys transporto priemonių tikrinimą.

17.2. Transporto priemonių tikrinimo metodika.

17.3. Specialios saugumo procedūros ir išimtys, kada netaikomas aviacijos saugumo patikrinimas.

17.4. Naudojamos saugumo įrangos arba taikomų patikrinimo metodų galimybės ir trūkumai.

45 min.

18.  

Orlaivio saugumo nuodugnus patikrinimas

18.1. Teisės aktai, reglamentuojantys orlaivio saugumo nuodugnų patikrinimą.

18.2. Orlaivio tipo konfigūracija.

18.3. Orlaivio saugumo nuodugnus patikrinimas, tikrinimo tikslas, tikrinamos vietos.

18.4. Naudojamos saugumo įrangos arba taikomų patikrinimo metodų galimybės ir trūkumai.

1 val.

19.  

Orlaivio apsaugos reikalavimai

19.1. Teisės aktai, reglamentuojantys orlaivio apsaugą.

19.2. Orlaivio plombavimo procedūros.

19.3. Orlaivio saugumo nuodugnus patikrinimas.

19.4. Naudojamos saugumo įrangos arba taikomų metodų galimybės ir trūkumai.

30 min.

20.  

Bagažo priklausomybės nustatymas

20.1. Bagažo priklausomybės keleiviams nustatymo teisiniai reikalavimai ir būdai.

20.2. Oro vežėjo medžiagų, naudojamų aptarnaujamų keleivius ir tvarkant bagažą, apsaugos reikalavimai.

20.3. Naudojamos saugumo įrangos arba taikomų patikrinimo metodų galimybės ir trūkumai.

1 val.

21.  

Saugumo procedūros, taikomos siekiant apsaugoti orlaivį ir keleivius

21.1. Savigynos būdai.

21.2. Baimės kontrolė.

21.3. Nemirtinų saugumo priemonių, paskirtų įgulai, panaudojimas (pvz., antrankiai ar kitos panašios suvaržančios priemonės).

21.4. Procedūros skrydžių metu, įskaitant įgulos bendravimą ir koordinavimą per užrakintas pilotų kabinos duris.

1 val.

22.  

Asmenų, rankinio bagažo, nešamų daiktų ir bagažo skyriuje vežamo bagažo saugumas

22.1. Teisės aktai, reglamentuojantys rankinio bagažo, nešamų daiktų ir bagažo skyriuje vežamo bagažo tikrinimą.

22.2. Bendravimo įgūdžiai, reakcija į kultūrinius skirtumus, elgesys su potencialiai pavojingais keleiviais.

22.3. Asmenų tikrinimo metodika.

22.4. Bagažo tikrinimo metodika:

22.4.1. rankinio bagažo tikrinimas;

22.4.2. bagažo skyriaus bagažo tikrinimas.

22.5. Tikrinimas rankomis:

22.5.1. tikrinimo rankomis tikslas;

22.5.2. tikrinimo rankomis privalumai;

22.5.3. procedūros, jei asmuo nesutinka būti tikrinamas arba nepateikia asmeninių daiktų arba bagažo tikrinti.

22.6. Atitinkamo skaičiaus asmenų ir bagažo sistemiškas parinkimas tikrinimui rankomis iš tam tikro jų skaičiaus.

22.7. Saugumo įrangos naudojimas:

22.7.1. rentgeno spindulių įrenginių naudojimas:

22.7.1.1. rentgeno spindulių įrenginio naudojimo tikslas;

22.7.1.2. darbo su rentgeno spindulių įrenginiais organizavimas;

22.7.1.3. darbui su rentgeno spindulių įrenginiais taikomi sveikatos ir saugos reikalavimai;

22.7.1.4. rentgeno spindulių įrenginių veikimo principai;

22.7.1.5. testavimo procedūros, įrangos tinkamumo naudoti nustatymas;

22.7.2. metalo aptikimo įranga:

22.7.2.1. stacionarios metalo aptikimo įrangos naudojimo tikslas;

22.7.2.2. stacionari metalo aptikimo įranga, naudojama konkrečioje darbo vietoje, ir darbas su ja;

22.7.2.3. stacionarios metalo aptikimo įrangos testavimas prieš naudojimą;

22.7.2.4. veiksmai, jei stacionari metalo aptikimo įranga suveikia;

22.7.2.5. rankinio metalo ieškiklio naudojimo tikslas;

22.7.2.6. rankinio metalo ieškiklio parengimas darbui ir testavimas;

22.7.2.7. veiksmai, jei rankinis metalo ieškiklis suveikia;

22.7.3. sprogmenų aptikimo sistemos ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemos:

22.7.3.1. sprogmenų aptikimo sistemų ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemų naudojimo tikslas;

22.7.3.2. sprogmenų aptikimo sistemų ir sprogstamųjų įtaisų aptikimo sistemų veikimo principai.

22.8. Naudojamos saugumo įrangos arba taikomų tikrinimo metodų galimybės ir trūkumai.

22.9. Saugumo įrangos projektuojamų vaizdų atpažinimas (draudžiamų daiktų, skirtingų medžiagų ir pan. atpažinimas).

22.10. Sprendimo leisti arba neleisti įnešti daiktą į riboto patekimo zoną, orlaivio saloną ar bagažo skyrių priėmimo pagrindas.

22.11. Bagažo skyriuje vežamo bagažo apsaugos reikalavimai.

22.12. Specialios saugumo procedūros ir išimtys bei atvejai, kada netaikomas aviacijos saugumo patikrinimas (labai svarbių asmenų aptarnavimas, asmenų su specialiais poreikiais, nepaklusnių asmenų, diplomatų tikrinimas, ginklų vežimas ir kt.).

6 val.

23.  

Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos ir saugumo kontrolės programos kontrolės vykdymas

23.1. Standartinės Nacionalinės kokybės kontrolės programos įgyvendinimo priemonės.

23.2. Nacionalinės kokybės kontrolės programos sąvokos ir turinys.

23.3. Pasirengimas auditui / tikrinimui.

23.4. Auditų / tikrinimų metodika ir technika.

23.5. Auditorių / inspektorių pareigos.

23.6. Auditų / tikrinimų metu rastų trūkumų pristatymas.

23.7. Informacijos rinkimo procedūros ir technologija, stebėjimas, dokumentų tikrinimas ir ataskaitų rengimas.

16 val.

24.  

Vadovavimas darbuotojams

24.1. Vadovavimo užduotys.

24.2. Vidaus kokybės kontrolė.

24.3. Darbuotojų mokymas darbo vietoje ir jų motyvavimas.

24.4. Konfliktų sprendimas.

1 val.

 

_________________


Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo

mokymo programos

2 priedas

 

AVIACIJOS SAUGUMO MOKYMO REIKALAVIMAI ATITINKAMŲ KATEGORIJŲ DARBUOTOJAMS

 

I. Asmenis, rankinį bagažą, nešamus daiktus ir bagažo skyriuje vežamą bagažą tikrinančių asmenų mokymas

 

1. Šis kursas skirtas asmenis, rankinį bagažą, nešamus daiktus ir bagažo skyriuje vežamą bagažą tikrinantiems asmenims.

2. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10, 11, 12, 22.

3. Praktikos trukmė darbo vietoje – 40 valandų.

4. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 5 valandos.

5. Jei darbuotojas dirba su rentgeno spindulių įrenginiu, pasirinktinai mokoma: praktika darbo vietoje su rentgeno spindulių įrenginiu – ne mažiau kaip 1/3 darbuotojo darbo laiko dirbant su tokia įranga arba kompiuterinis mokymas klasėje, naudojant pavojingų daiktų vaizdo projektavimo programą – 6 valandos kas 6 mėnesiai.

6. Asmenų, dirbančių su rentgeno spindulių įrenginiais, mokymui klasėje arba darbo vietoje turi būti naudojama pavojingų daiktų vaizdo projektavimo programa, atitinkanti 2010 m. kovo 4 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 185/2010, kuriuo nustatomos išsamios priemonės bendriesiems pagrindiniams aviacijos saugumo standartams įgyvendinti, priedo 11.4.1 punkto nuostatas.

 

II. Krovinius ir paštą tikrinančių asmenų mokymas

 

7. Šis kursas skirtas krovinius ir paštą tikrinantiems asmenims.

8. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14.

9. Praktikos trukmė darbo vietoje – 40 valandų.

10. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 4 valandos.

11. Jei darbuotojas dirba su rentgeno spindulių įrenginiu, pasirinktinai mokoma: praktika darbo vietoje su rentgeno spindulių įrenginiu – ne mažiau kaip 1/3 darbuotojo darbo laiko dirbant su tokia įranga arba kompiuterinis mokymas klasėje, naudojant pavojingų daiktų vaizdo projektavimo programą – 6 valandos kas 6 mėnesiai.

12. Asmenų, dirbančių su rentgeno spindulių įrenginiais, mokymui klasėje arba darbo vietoje turi būti naudojama pavojingų daiktų vaizdo projektavimo programa, atitinkanti 2010 m. kovo 4 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 185/2010, kuriuo nustatomos išsamios priemonės bendriesiems pagrindiniams aviacijos saugumo standartams įgyvendinti, priedo 11.4.1 punkto nuostatas.

 

III. Oro vežėjo paštą ir medžiagas, orlaivio atsargas ir oro uosto atsargas tikrinančių asmenų mokymas

 

13. Šis kursas skirtas oro vežėjo paštą ir medžiagas, orlaivio atsargas ir oro uosto atsargas tikrinantiems asmenims.

14. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10, 11, 12, 15, 16.

15. Praktikos trukmė darbo vietoje – 20 valandų.

16. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 3 valandos.

17. Jei darbuotojas dirba su rentgeno spindulių įrenginiu, pasirinktinai mokoma: praktika darbo vietoje su rentgeno spindulių įrenginiu – ne mažiau kaip 1/3 darbuotojo darbo laiko dirbant su tokia įranga arba kompiuterinis mokymas klasėje, naudojant pavojingų daiktų vaizdo projektavimo programą – 6 valandos kas 6 mėnesiai.

18. Asmenų, dirbančių su rentgeno spindulių įrenginiais, mokymui klasėje arba darbo vietoje turi būti naudojama pavojingų daiktų vaizdo projektavimo programa, atitinkanti 2010 m. kovo 4 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 185/2010, kuriuo nustatomos išsamios priemonės bendriesiems pagrindiniams aviacijos saugumo standartams įgyvendinti, priedo 11.4.1 punkto nuostatas.

 

IV. Transporto priemones tikrinančių asmenų mokymas

 

19. Šis kursas skirtas transporto priemones tikrinantiems asmenims.

20. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10, 11, 12, 17.

21. Praktikos trukmė darbo vietoje – 16 valandų.

22. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 2 valandos.

 

V. Patekimo kontrolę oro uoste vykdančių, taip pat priežiūros ir patruliavimo funkcijas atliekančių asmenų mokymas

 

23. Šis kursas skirtas patekimo kontrolę oro uoste vykdantiems, taip pat priežiūros ir patruliavimo funkcijas atliekantiems asmenims.

24. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12.

25. Praktikos trukmė darbo vietoje – 20 valandų.

26. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 2 valandos.

 

VI. Orlaivio saugumo nuodugnų patikrinimą atliekančių asmenų mokymas

 

27. Šis kursas skirtas orlaivio saugumo nuodugnų patikrinimą atliekantiems asmenims.

28. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10, 18.

29. Praktikos trukmė darbo vietoje – 4 valandos.

30. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 2 valandos.

 

VII. Orlaivio apsaugą užtikrinančių asmenų mokymas

 

31. Šis kursas skirtas orlaivio apsaugą užtikrinantiems asmenims.

32. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 6, 10, 19.

33. Praktikos trukmė darbo vietoje – 4 valandos.

34. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 1 valanda.

 

VIII. Už bagažo priklausomybės nustatymą atsakingų asmenų mokymas

 

35. Šis kursas skirtas už bagažo priklausomybės nustatymą atsakingiems asmenims.

36. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 6, 8, 10, 20.

37. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 2 valandos.

 

IX. Krovinių ir pašto saugumo kontrolę, išskyrus patikrinimą,

vykdančių asmenų mokymas

 

38. Šis kursas skirtas krovinių ir pašto saugumo kontrolę (išskyrus patikrinimą) vykdantiems asmenims.

39. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 14.

40. Praktikos trukmė darbo vietoje – 8 valandų.

41. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 2 valandos.

 

X. Oro vežėjo pašto ir medžiagų, orlaivio atsargų ir oro uosto atsargų saugumo kontrolę, išskyrus patikrinimą, vykdančių asmenų mokymas

 

42. Šis kursas skirtas oro vežėjo pašto ir medžiagų, orlaivio atsargų ir oro uosto atsargų saugumo kontrolę, išskyrus patikrinimą, vykdantiems asmenims.

43. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 6, 8, 10, 11, 16.

44. Praktikos trukmė darbo vietoje – 8 valandos.

45. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 2 valandos.

 

XI. Aviacijos saugumo vadovų mokymas

 

46. Šis kursas skirtas įmonių aviacijos saugumo vadovams.

47. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10, 11, 12, 24. Pagal 7 modulį papildomai mokomi ne oro uostų aviacijos saugumo vadovai; pagal 9 modulį papildomai mokomi oro uostų, oro vežėjų ir oro eismo paslaugų įmonės aviacijos saugumo vadovai.

48. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 3 valandos.

 

XII. Oro eismo paslaugas teikiančios įmonės skrydžių vadovų ir asmenų, kuriems reikia nelydimiems patekti į šios įmonės kontroliuojamą teritoriją, mokymas

 

49. Šis kursas skirtas oro eismo paslaugas teikiančioje įmonėje dirbantiems skrydžių vadovams ir asmenims, kuriems reikia nelydimiems patekti į šios įmonės kontroliuojamą teritoriją.

50. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 7, 10, 11.

51. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 1 valanda.

 

XIII. Oro vežėjo orlaivio įgulos narių mokymas

 

52. Šis kursas skirtas oro vežėjo orlaivio įgulos nariams.

53. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 8, 10, 21.

54. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai, kurso kartojimo trukmė – ne mažiau kaip 1 valanda.

 

XIV. Asmenų, kuriems nelydimiems reikia patekti į riboto patekimo zoną, mokymas

 

55. Šis kursas skirtas asmenims, išskyrus keleivius, kuriems nelydimiems reikia patekti į oro uosto riboto patekimo zoną.

56. Šio kurso metu dėstomi moduliai: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10, 11 bei praktinis supažindinimas su oro uoste taikomomis aviacijos saugumo priemonėmis ir procedūromis.

57. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai.

 

XV. Asmenų, kurie tiesiogiai vadovauja saugumo kontrolę vykdantiems asmenims (viduriniosios grandies vadovų), mokymas

 

58. Šis kursas skirtas asmenims, kurie tiesiogiai vadovauja saugumo kontrolę vykdantiems asmenims.

59. Šio kurso metu dėstomas 24 modulis ir tie moduliai, pagal kuriuos mokomi šiems asmenims tiesiogiai pavaldūs darbuotojai.

60. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai.

 

XVI. Nacionalinę civilinės aviacijos saugumo kokybės kontrolę vykdančių auditorių mokymas

 

61. Šis kursas skirtas nacionalinę civilinės aviacijos saugumo kokybės kontrolę vykdantiems auditoriams.

62. Šio kurso metu dėstomas 23 modulis.

63. Šis kursas kartojamas ne rečiau kaip kas dveji metai.

 

_________________