LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2000 M. SPALIO 31 D. NUTARIMO NR. 1315 „DĖL VALSTYBĖS SIENOS, KRAŠTO APSAUGOS IR STRATEGINĖS REIKŠMĖS OBJEKTŲ TERITORIJŲ DETALIŲJŲ PLANŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2005 m. sausio 10 d. Nr. 4

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. spalio 31 d. nutarimą Nr. 1315 „Dėl Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijų detaliųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 95-2981) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBĖS SIENOS, KRAŠTO APSAUGOS IR STRATEGINĖS REIKŠMĖS OBJEKTŲ DETALIŲJŲ PLANŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) 26 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašą (pridedama).“.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                               ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                            ARŪNAS KUNDROTAS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2000 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1315

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. sausio 10 d. nutarimo Nr. 4

redakcija)

 

VALSTYBĖS SIENOS, KRAŠTO APSAUGOS IR STRATEGINĖS REIKŠMĖS OBJEKTŲ DETALIŲJŲ PLANŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliųjų planų (toliau vadinama – detalieji planai) rengimą, derinimą ir tvirtinimą.

2. Šis Aprašas privalomas planavimo organizatoriams, planų rengėjams, sprendinius derinančioms, valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą vykdančioms, planavimo sprendinius tvirtinančioms institucijoms, taip pat fiziniams ir juridiniams asmenims, dalyvaujantiems detaliojo planavimo procese ir procedūrose.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) apibrėžtas sąvokas.

4. Jeigu rengiamame objekto detaliajame plane yra statinys, apie kurį atitinkamą informaciją pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) nuostatas paslapčių subjektas pripažįsta valstybės ar tarnybos paslaptimi, detaliojo planavimo dokumentuose jis nenurodomas.

 

II. DETALIOJO PLANAVIMO UŽDAVINIAI IR OBJEKTAI

 

5. Detaliojo planavimo uždaviniai yra šie:

5.1. detalizuoti bendrojo ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose nustatytus valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijų tvarkymo ir naudojimo reglamentus;

5.2. suformuoti žemės sklypus valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės statinių statybai;

5.3. nustatyti ar pakeisti valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimą šių objektų statybos projektams rengti ir žemės sklypui naudoti;

5.4. suformuoti žemės juostas komunikacinių koridorių ir susisiekimo komunikacijų įrengimui, inžinerinės infrastruktūros plėtrai, jeigu tai susiję su valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektais.

6. Detaliojo planavimo objektai yra šie:

6.1. miestų, miestelių teritorijų dalys;

6.2. kaimų teritorijos;

6.3. žemės sklypas ir sklypų grupės.

7. Rengiant detalųjį planą, įvertinamos gretimybės – žemės sklypai ir kitos teritorijos, kurie ribojasi su planuojama teritorija.

 

III. DETALIOJO PLANAVIMO PROCESAS

 

8. Detaliojo plano rengimą organizuoja valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų planuojamos teritorijos valstybinės žemės valdytojas (toliau vadinama – planavimo organizatorius).

9. Prieš pradėdamas rengti detaliojo planavimo dokumentus, planavimo organizatorius Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos valstybės tarnautoją – savivaldybės vyriausiąjį architektą, kad šis išduotų planavimo sąlygas.

10. Planavimo sąlygos išduodamos per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jeigu planavimo sąlygos per nustatytą terminą neišduodamos ir planavimo organizatoriui nepranešamos neišdavimo priežastys, planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti detaliojo teritorijų planavimo dokumentus, tačiau apie tai jis raštu praneša planavimo sąlygas išduodančiai institucijai.

11. Rengti detaliuosius planus turi teisę atestuoti specialistai, juridiniai asmenys (toliau vadinama – rengėjas), jeigu jų įstatuose numatyta teritorijų planavimo veikla, o planavimo darbams vadovauja atestuotas specialistas. Jeigu valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų detaliojo plano rengimas susijęs su įslaptintos informacijos naudojimu, rengėjas privalo turėti leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.

12. Detaliojo planavimo proceso sudedamosios dalys yra šios:

12.1. parengiamasis etapas, kurio metu:

12.1.1. nustatomi planavimo tikslai;

12.1.2. parengiama ir patvirtinama planavimo darbų programa (planavimo užduotis);

12.1.3. prireikus atliekami tyrimai;

12.2. teritorijų planavimo dokumento rengimo etapas, kurį sudaro:

12.2.1. esamos būklės analizės stadija;

12.2.2. koncepcijos nustatymo stadija;

12.2.3. sprendinių konkretizavimo stadija;

12.3. sprendinių pasekmių vertinimo etapas, būtinas teritorijų planavimo dokumento sprendinių poveikiui įvertinti;

12.4. baigiamasis etapas, kurį sudaro:

12.4.1. teritorijų planavimo dokumento sprendinių derinimo stadija. Valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų parengtų teritorijų planavimo dokumentų viešo svarstymo procedūros neatliekamos;

12.4.2. teritorijų planavimo dokumento tvirtinimo stadija (tikrinimas, tvirtinimas ir registravimas).

13. Detaliojo planavimo darbus finansuoja planavimo organizatorius. Detaliojo planavimo darbų kaina nustatoma planavimo organizatoriaus ir plano rengėjo tarpusavio sutartyje Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) nustatyta tvarka.

14. Planavimo organizatorius, sudarydamas sutartį su plano rengėju, pateikia jam planavimo užduotį, planavimo sąlygas, turimus tyrimus, kitus dokumentus ir duomenis, atsižvelgdamas į planavimo tikslus, planuojamos teritorijos ypatumus ir kitus veiksnius. Jeigu planavimo organizatorius neturi visų planavimui būtinų dokumentų, juos gauti ar parengti (išskyrus priklausančius planavimo organizatoriaus kompetencijai) gali būti numatyta planavimo sutartyje.

15. Detaliojo plano rengimo terminas neturi viršyti 3 metų (planavimo sąlygų galiojimo termino). Jis gali būti pratęstas tik atnaujinus planavimo sąlygas. Prireikus planavimo sąlygos gali būti keičiamos. Išdavus planavimo sąlygas, laikoma, kad planavimo procesas pradėtas. Plano rengimo terminas skaičiuojamas nuo planavimo proceso pradžios iki detaliojo plano patvirtinimo dienos.

 

IV. DETALIOJO PLANO SUDEDAMOSIOS DALYS IR PRIVALOMIEJI

TERITORIJOS TVARKYMO REŽIMO REIKALAVIMAI

 

16. Detalųjį planą sudaro:

16.1. aiškinamasis raštas (teksto dalis, kurioje išdėstoma esama būklė, aprašomi planuojamos teritorijos sprendiniai, nustatomas teritorijos naudojimo būdas);

16.2. brėžiniai su teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimo reikalavimais, kurie rengiami ant ne senesnio kaip vienerių metų topografinio plano, o mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planavimo tikslus ir galimybę pažymėti visus teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimo reikalavimus;

16.3. procedūrų dokumentai (planavimo sąlygos, planavimo užduotis, sprendinių poveikio vertinimo ataskaita, savivaldybės nuolatinės statybos komisijos derinimo protokolas, apskrities viršininko administracijos patikrinimo aktas).

17. Planavimo organizatoriaus pageidavimu gali būti rengiamas planuojamos teritorijos maketas, perspektyviniai vaizdai ir kita medžiaga.

18. Rengiant detaliuosius planus, nustatomas šis privalomasis teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimas:

18.1. teritorijos (žemės sklypo) naudojimo būdas ir/ar pobūdis;

18.2. leistinas pastatų aukštis (metrais);

18.3. leistinas žemės sklypo užstatymo tankumas (procentais);

18.4. leistinas žemės sklypo užstatymo intensyvumas (procentais);

18.5. statinių statybos vieta – žemės sklypo dalis, kurioje numatoma statyti pastatus ar statinius, statybos riba (linija, už kurios negalima statyti pastatų ar statinių) ar statybos linija (linija, su kuria turi sutapti pastato ar statinio gatvės fasado projekcija, išskyrus inžinerinius tinklus);

18.6. komunalinių ar vietinių inžinerinių tinklų ir pastatų šildymo sistemų prijungimo sąlygos;

18.7. susisiekimo sistemos organizavimas, transporto srautai, skersiniai gatvės važiuojamosios dalies profiliai;

18.8. servitutai.

19. Kai planuojama teritorija yra svarbi urbanistiniu, architektūriniu, kraštovaizdžio apsaugos ar paveldosaugos požiūriu, privalomajam teritorijų tvarkymo ir naudojimo režimui nustatomi papildomi urbanistiniai, architektūriniai, gamtos ir kultūros paveldo vertybių apsaugos, teritorijos (žemės sklypo) apželdinimo (procentais) reikalavimai.

20. Detalusis planas rengiamas 3 egzemplioriais, kurių vienas paliekamas savivaldybės administracijai, kitas duodamas planavimo organizatoriui, o trečias – detaliojo plano rengėjui. Brėžinių spalviniai ir grafiniai žymėjimai turi atitikti teritorijų planavimo duomenų banko reikalavimus.

 

V. DETALIOJO PLANO RENGIMAS, DERINIMAS, TVIRTINIMAS IR GALIOJIMAS

 

21. Detaliajam planui rengti planavimo organizatorius sudaro planavimo užduotį, kurioje nurodoma planuojamos teritorijos adresas, planavimo tikslas ir planavimo procesas. Planavimo užduotį tvirtina planavimo organizatorius, suderinęs su savivaldybės vyriausiuoju architektu. Planavimo užduotis sudaroma 3 egzemplioriais, kurių vienas paliekamas savivaldybės vyriausiajam architektui, kitas duodamas planavimo organizatoriui, o trečias – detaliojo plano rengėjui.

22. Detalieji planai nerengiami, kai numatomiems statyti statiniams statybos leidimo nereikia, taip pat kai statant statinius žemės sklypo tvarkymo ir naudojimo režimas nekeičiamas.

23. Detaliuoju planu nustatant teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimą miestuose, miesteliuose ir jų įtakos zonose, planavimo sąlygose nurodomi inžinerinių tinklų prijungimo prie savivaldybės infrastruktūros reikalavimai. Jeigu prijungti jų prie esamų komunalinių inžinerinių tinklų ekologiniu, ekonominiu ir techniniu požiūriu netikslinga, rengiant detalųjį planą, svarstomos galimybės įrengti vietinius tinklus.

24. Parengto detaliojo plano derinimo procedūra atliekama savivaldybės nuolatinėje statybos komisijoje kompleksiškai ir turi būti baigta per 15 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo derinti teritorijų planavimo dokumentą pateikimo dienos. Savivaldybės nuolatinė statybos komisija sudaroma iš planavimo sąlygas rengiančių institucijų atstovų, turinčių įgaliojimus priimti sprendimus. Derinimo procedūroje turi dalyvauti planavimo organizatorius ar jo įgaliotas atstovas. Derinimo procedūros rezultatai įforminami protokolu. Jeigu objektas susijęs su įslaptinta informacija, savivaldybės nuolatinės statybos komisijos nariai privalo turėti leidimus dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Parengti detalieji planai, apimantys pasienio juostą, derinami su Komisija Lietuvos Respublikos valstybės sienai delimituoti ir demarkuoti bei ekonominei zonai Baltijos jūroje nustatyti.

25. Savivaldybės nuolatinei statybos komisijai pateikiama derinti planavimo sąlygos, darbų programa (planavimo užduotis), detaliojo plano sprendiniai, išdėstyti aiškinamajame rašte ir brėžiniuose, ir sprendinių poveikio aplinkai vertinimo ataskaita.

26. Baigus detaliojo plano derinimo procedūrą, planavimo organizatorius teikia šį planą patikrinti Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos.

27. Jeigu valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijos detalusis planas susijęs su įslaptinta informacija, patikrinimą atliekantys specialistai privalo turėti leidimus dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.

28. Detaliojo plano patikrinimo aktas turi būti surašytas per 10 darbo dienų nuo detaliojo planavimo dokumento pateikimo dienos Teritorijų planavimo dokumentų tikrinimo tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro 2004 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. D1-200 (Žin., 2004, Nr. 78-2756), nustatyta tvarka.

29. Detalųjį planą planavimo organizatoriaus teikimu tvirtina savivaldybės administracijos direktorius savivaldybės tarybos pavedimu. Jeigu objektas susijęs su įslaptinta informacija, savivaldybės administracijos direktorius privalo turėti leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Detalusis planas patvirtinamas per 20 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo patvirtinti detalųjį planą pateikimo dienos. Atsisakęs tvirtinti detalųjį planą, savivaldybės administracijos direktorius privalo pateikti planavimo organizatoriui motyvuotą atsakymą. Planavimo organizatorius šį atsakymą įstatymų nustatyta tvarka gali apskųsti teismui.

30. Patvirtintas detalusis planas įsigalioja kitą dieną po to, kai savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl detaliojo plano patvirtinimo paskelbiamas vietos spaudoje, jeigu pačiame sprendime nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data.

31. Sprendimą dėl detaliojo plano patvirtinimo savivaldybė privalo pateikti apskrities viršininkui ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo priėmimo.

32. Detaliojo plano sprendiniai galioja neterminuotai, jeigu tvirtinant detalųjį planą nebuvo nustatytas konkretus galiojimo terminas.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Planavimo organizatorius ne vėliau kaip per 15 dienų nuo detaliojo plano patvirtinimo dienos pateikia jį įregistruoti Teritorijų planavimo dokumentų registro tvarkytojui Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 86-2043; 2004, Nr. 124-4488) ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 721 (Žin., 1996, Nr. 60-1417; 2004, Nr. 165-6035), nustatyta tvarka.

34. Detaliųjų planų keitimai rengiami, derinami ir tvirtinami šiame Apraše nustatyta tvarka.

______________

 

 

part_26aeeb38b6f3434ab6fa6d1a59075205_end