CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL ORLAIVIŲ TRIUKŠMO MATAVIMO ORO UOSTŲ APYLINKĖSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2012 m. sausio 13 d. Nr. 4R-10

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971) 24 straipsnio 5 dalimi ir atsižvelgdamas į Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/30EB dėl taisyklių ir tvarkos, reglamentuojančios triukšmingų operacijų apribojimų įvedimą Bendrijos oro uostuose, nustatymo (OL 2002 L 85) nuostatas bei Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. balandžio 19 d. įsakymą Nr. 134/217 „Dėl Lietuvos Respublikos orlaivių triukšmo ribojimo taisyklių patvirtinimo ir jų įgyvendinimo“ (Žin., 2001, Nr. 37-1270; 2004, Nr. 130-4688):

1. T v i r t i n u orlaivių triukšmo matavimo oro uostuose tvarkos aprašą (pridedama);

2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1 punktu patvirtintas tvarkos aprašas taikomas Lietuvos Respublikos tarptautiniams oro uostams, išskyrus Šiaulių oro uostą.

 

 

Direktorius                                                                                       Kęstutis Auryla

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus

2012 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 4R-10

 

ORLAIVIŲ TRIUKŠMO MATAVIMO ORO UOSTŲ APYLINKĖSE TVARKOS APRAŠAS

 

1. Orlaivių triukšmo matavimo oro uostų apylinkėse tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato triukšmo stebėjimo vietų ir stebėjimo taškų įrengimo ir išdėstymo oro uostuose bei orlaivių keliamo triukšmo stebėjimo bei matavimo tvarką.

2. Šis tvarkos aprašas parengtas pagal Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) 16 priedo 1 dalies „Orlaivių triukšmas“ (toliau – Priedas) reikalavimus.

3. Subalansuoto požiūrio į triukšmo problemas oro uostų apylinkėse sprendimai bei triukšmo poveikio įvertinimas turi būti vykdomas pagal Priedo 5 skyriaus ir 5 priedėlio reikalavimus.

4. Oro uostai turi atlikti orlaivių triukšmo matavimus oro uosto apylinkėse ir orlaivių triukšmo poveikio aplinkai įvertinimą bei sudaryti ir patvirtinti strateginį oro uosto triukšmo žemėlapį vadovaudamiesi: Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu (Žin, 2004, Nr. 164-5971), Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir aplinkos ministro 2001 m. balandžio 19 d. įsakymo Nr. 134/217 „Dėl Lietuvos Respublikos orlaivių triukšmo ribojimo taisyklių patvirtinimo ir jų įgyvendinimo“ reikalavimais (Žin., 2001, Nr. 37-1270; 2004, Nr. 130-4688).

5. Atitinkamo oro uosto administracijos vadovas, užtikrindamas stebėsenos sistemos įdiegimą oro uoste, derina su CAA oro uosto triukšmo stebėjimo vietų bei taškų išdėstymo ir stebėjimo tvarką.

6. Oro uostai turi užtikrinti, kad vykdant šio aprašo reikalavimus būtų naudojama stacionari triukšmo matavimo įranga, turimas bent minimalus stacionarių ir mobilių triukšmo matavimo stočių skaičius, sukurta centrinė duomenų bazės sistema, įdiegta programinė įranga, samdomi kvalifikuoti darbuotojai, kurie turėtų atatinkamus kvalifikaciją įrodančius pažymėjimus, mokėtų dirbti su sistema, apdoroti gautus duomenis, rengti triukšmo stebėsenos ataskaitas ir atlikti gautų rezultatų analizę.

7. Praėjusių metų triukšmo stebėsenos ataskaitas oro uostai turi pateikti Civilinės aviacijos administracijai iki einamųjų metų vasario 15 d. kartu su išsamia kiekvieno atvejo analize kai, vadovaujantis Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ nustatytais dydžiais (Žin., 2011, Nr. 75-3638), viršijamas didžiausias leistinas triukšmo ribinis dydis gyvenamųjų pastatų (namų) ir visuomeninės paskirties pastatų aplinkoje (išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus).

8. Pagal analizės rezultatus turi būti parengti oro uosto priemonių planai triukšmui mažinti, įskaitant triukšmingiausių orlaivių skrydžių ribojimą nakties metu, orlaivių skrydžių trajektorijų parinkimą bei kitas priemones triukšmui mažinti.

9. Stebėjimo taškų skaičius, jų vieta, stebėjimo tvarka ir triukšmo kontūrai oro uostų apylinkėse nustatomi vadovaujantis Europos civilinės aviacijos konferencijos dokumentu 29 „Standartinis triukšmo kontūrų apie civilinius oro uostus matavimo metodas“ ir šiais standartais: LST ISO 20906:2011 „Akustika. Orlaivių skleidžiamo garso automatinė stebėsena arti oro uostų“ (tapatus ISO 20906:2009), LST ISO 1996-1:2005 „Akustika. Aplinkos triukšmo aprašymas, matavimas ir įvertinimas. 1 dalis. Pagrindiniai dydžiai ir įvertinimo tvarka (tapatus ISO 1996-1:2003) bei LST ISO 1996-2:2008 „Akustika. Aplinkos triukšmo aprašymas, matavimas ir įvertinimas. 2 dalis. Aplinkos triukšmo lygių nustatymas“ (tapatus ISO 1996-2:2007).

10. Triukšmo stebėsenos sistema, jos programinė įranga turi atitikti Priedo reikalavimus ir turi būti reguliariai atnaujinama bei prižiūrima pagal gamintojo nustatytus reikalavimus.

_________________