MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS GENERALINIS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO GENERALINIO DIREKTORIAUS 2004 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1B-1198 „DĖL IMPORTUOJAMŲ NAUDOTŲ AUTOMOBILIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. rugpjūčio 19 d. Nr. 1B-532

Vilnius

 

1. Papildau Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 1B-1198 „Dėl Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 188-7044), šiuo 21 punktu:

21. Nustatau, kad Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodikos 25 punkto nustatyta tvarka turi būti surašomas Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktas, jei numatoma atlikti apgadinto (sužaloto) automobilio įprastines tvarkymo operacijas muitinės sandėlyje.“.

2. Pakeičiu Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodiką, patvirtintą Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1B-1198 „Dėl Importuojamų naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 188-7044; 2005, Nr. 58-2063, Nr. 102-3804):

2.1. išdėstau 2 punktą taip:

2. Metodika taikoma asmenų importuojamų naudotų visų tipų ir markių automobilių, klasifikuojamų Kombinuotosios nomenklatūros, patvirtintos 2005 m. spalio 27 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1719/2005, 8702, 8703, 8704 pozicijose ir turinčių Metodikos 3 punkte nurodytas eksploatavimo charakteristikas (toliau – naudoti automobiliai), kuriems įforminamos išleidimo į laisvą apyvartą ir laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūros, muitiniam įvertinimui.“;

2.2. išdėstau 7 punktą taip:

7. Muitinė, vadovaudamasi Bendrijos muitinės kodekso įgyvendinimo nuostatų 181a straipsniu, prieš tai informavusi importuotoją (deklarantą), importuojamo naudoto automobilio muitiniam įvertinimui sandorio vertės metodo netaiko, kai:“;

2.3. išdėstau 7.3 punktą taip:

7.3. deklaruota naudoto automobilio sandorio vertė žymiai skiriasi nuo tapačių ar panašių markių ir modelių bei senumo naudotų automobilių importo kainų, nurodytų žinyne (kataloge) „Automobilių importo kainos“, ir importuotojas nepateikia informacijos (pvz., turto vertintojų ar ekspertų išvadų arba kitų dokumentų), pagrindžiančios deklaruotą sandorio vertę, arba pateikta informacija nepagrindžia deklaruotos sandorio vertės; ir“;

2.4. įrašau 15 punkte po žodžių „automobilio muitinė vertė“ žodžius „gali būti“;

2.5. įrašau 19 punkte po žodžių „automobilių muitinė vertė“ žodžius „gali būti“;

2.6. išdėstau 20 punktą taip:

20. Turto vertinimo ataskaita pagrindžia Metodikos 19 punkte nurodytų apgadintų (sužalotų) automobilių muitinę vertę, jeigu jų rinkos vertė nustatyta laikantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 52-1672) reikalavimų ir vadovaujantis Kelių transporto priemonių vertės nustatymo tvarkos bei Kelių transporto priemonių vertinimo instrukcijos, patvirtintų susisiekimo ministro 2000 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. 120 ir finansų ministro 2000 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. 101, bei šios Metodikos nuostatomis:“;

2.7. išdėstau 20.1.3 punktą taip:

20.1.3. pagal žinyno (katalogo) „Automobilių rinkos kainos“ duomenis nustatoma vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertė iki apgadinimo (sužalojimo). Jeigu duomenų apie vertinamo automobilio (tos pačios markės ir modelio automobilio) rinkos kainą žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“ nėra, automobilio rinkos vertė iki apgadinimo (sužalojimo) nustatoma atsižvelgiant į panašių markių ir modelių naudotų automobilių importo kainas, nurodytas žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“. Vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertė, atsižvelgiant į vertinamo automobilio ypatybes (pvz., galingumą, sumontuotą įrangą), ir žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“ nurodyto panašios markės ir modelio naudoto automobilio duomenis, gali būti nustatyta didesnė arba mažesnė nei panašių markių ir modelių naudotų automobilių kaina, nurodyta žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“.

Jeigu nėra galimybės apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertės nustatyti šiame punkte nurodytais būdais, ji nustatoma lyginamosios vertės metodu;“;

2.8. išdėstau 20.3 punktą taip:

20.3. kai vertinamo apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertė nustatoma vadovaujantis Metodikos 20.1 arba 20.2 punktų nuostatomis, turto vertinimo ataskaitoje turi būti nurodyta vertinamo automobilio atkūrimo (remonto) kaštų kalkuliacija, išvada apie apgadinto (sužaloto) automobilio likutinę vertę ir jos pagrindimas, išvada dėl automobilio atstatomojo remonto tikslingumo, išvada apie automobilio rinkos vertę, turėtą iki apgadinimo (sužalojimo), ir duomenys apie panašių markių ir modelių naudotų automobilių importo kainas, nurodytas žinyne (kataloge) „Automobilių rinkos kainos“, jeigu nustatant pastarąją vertę jais buvo remiamasi, taip pat duomenys apie lyginamuosius objektus, jeigu nustatant rinkos vertę naudotas lyginamosios vertės metodas.“;

2.9. išdėstau 21 punktą taip:

21. Jeigu muitinės pareigūnas, nustatydamas Metodikos 19 punkte nurodytų automobilių arba nestandartinės komplektacijos ar paskirties automobilių muitinę vertę, naudojasi turto vertinimo ataskaitos duomenimis, iš turto vertintojų apskaičiuotos importuoto automobilio rinkos vertės atimama Metodikos 16 ir 17 punktuose nurodyti naudoto automobilio importo kainos elementai, kurie apskaičiuojami Metodikos 18 punkto nustatyta tvarka.“;

2.10. įrašau 22.2 punkte po žodžių „turto vertinimo ataskaita,“ žodžius „parengta pagal Metodikos 20 punkto reikalavimus,“;

2.11. išdėstau 25 punktą taip:

25. Jeigu importuotojas (deklarantas) neįvykdo Metodikos 22.1–22.2 punktų reikalavimų, taip pat jeigu importuotojo muitinio įforminimo metu pateikti dokumentai neatitinka teisės aktų nustatytų reikalavimų, apgadinto (sužaloto) automobilio išleidimo į laisvą apyvartą ar laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūra įforminama, kai importuotojas (deklarantas) (jeigu įmanoma – kartu su turto vertintoju) surašo importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktą (2 priedas), ir importuotojas (deklarantas) pateikia garantiją, kurios dydžio, apskaičiuojamo pagal atitinkamų markių ir modelių naudotų automobilių importo kainas, pateiktas žinyne (kataloge) „Automobilių importo kainos“, pakanka galinčios atsirasti mokestinės prievolės įvykdymui užtikrinti (įvertinus jau sumokėtus importo muitus ir mokesčius).

Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktas surašomas dviem egzemplioriais, kurių vienas skirtas importuotojui (deklarantui), o kitas pridedamas prie įforminamo bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio. Prie akto turi būti pridedamos importuojamo automobilio spalvotosios fotografijos, kuriose matomi jo defektai. Kitoje fotografijų pusėje turi būti nurodyta importuojamo automobilio markė, kėbulo numeris ir importuotojo (deklaranto) vardas ir pavardė. Fotografijų ir kitoje jų pusėje nurodytų duomenų tikrumas turi būti patvirtintas importuotojo (deklaranto) parašu. Importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktą (abu egzempliorius) pasirašo importuotojas (deklarantas) ir turto vertintojas, jeigu jis dalyvavo surašant minėtą aktą. Jeigu atliekamas importuojamo automobilio fizinis tikrinimas, jį atliekantis muitinės pareigūnas turi patikrinti, ar akte nurodyti defektai atitinka importuojamo automobilio defektus. Jeigu nustatoma, kad nurodytieji defektai atitinka, muitinės pareigūnas akte deda B grupės spaudą su įrašu arba užrašo „Atitinka“, tai patvirtina savo parašu, C grupės asmeninio naudojimo spaudu ir numeruotu muitinės įstaigos antspaudu. Nustačius defektų neatitikimą, imamasi teisės aktų numatytų priemonių, taikomų tada, kai patikrinus prekes nustatoma, kad muitinės deklaracijoje pateikti duomenys neteisingi.

Tuo atveju, kai muitinio įforminimo metu importuojamo apgadinto (sužaloto) automobilio muitinei vertei nustatyti nepakanka informacijos, muitinės posto pareigūnas, atliekantis automobilio muitinį tikrinimą ir įforminimą, bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio B langelyje deda B grupės spaudą su įrašu arba užrašo „________ teritorinė muitinė, prekės (-ių) Nr. _______ muitinė vertė tikrintina papildomai“ ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną dokumentus, reikalingus deklaruotos importuojamo apgadinto (sužaloto) automobilio muitinės vertės tikrinimui ir perskaičiavimui (įskaitant kartu su bendrojo administracinio dokumento importo rinkiniu pateiktus automobilio pirkimo dokumentus, importuojamo automobilio defektų, atsiradusių dėl sužalojimo, aktą, prie jo pridėtas automobilio fotografijas ir kitus muitiniam tikrinimui pateiktus dokumentus) perduoda teritorinei muitinei, kuriai priklauso minėtas muitinės postas.“;

2.12. išdėstau 26 punkto pirmą pastraipą taip:

„Importuotojas ne vėliau kaip per mėnesį nuo bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio, kuriuo apgadintas (sužalotas) automobilis buvo deklaruotas išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūrai įforminti, priėmimo dienos teritorinei muitinei, kuriai priklauso šią muitinės deklaraciją priėmęs muitinės postas, turi pateikti turto vertinimo ataskaitą, parengtą pagal Metodikos 20 punkto reikalavimus, kurioje apskaičiuota importuojamo apgadinto (sužaloto) automobilio rinkos vertė, bei automobilio vertinimo dokumentus, nurodytus Kelių transporto priemonių vertės nustatymo tvarkos, patvirtintos susisiekimo ministro 2000 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. 120 ir finansų ministro 2000 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. 101, 28–35 punktuose.“;

2.13. išdėstau 27 punkto antrą pastraipą taip:

„Jeigu importuotojas per Metodikos 26 punkte nustatytą laiką nepateikia teritorinei muitinei tame punkte nurodytų dokumentų arba importuotojo pateikti dokumentai neatitinka teisės aktų nustatytų reikalavimų, apgadintų (sužalotų) automobilių muitinė vertė nustatoma pagal žinyne (kataloge) „Automobilių importo kainos“ pateiktas panašių naudotų automobilių importo kainas.“.

 

 

 

GENERALINIS DIREKTORIUS                                                                 RIMUTIS KLEVEČKA