Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL GYVENTOJŲ EVAKAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKos APRAŠO patvirtinimo

 

2010 m. spalio 20 d. Nr. 1502

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) 9 straipsnio 16 punktu ir Lietuvos Respublikos karo padėties įstatymo (Žin., 2000, Nr. 52-1482) 36 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 1 d. nutarimą Nr. 112 „Dėl Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 12-301);

2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 13 d. nutarimą Nr. 1414 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 1 d. nutarimo Nr. 112 „Dėl Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 108-4835);

2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimą Nr. 984 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 1 d. nutarimo Nr. 112 „Dėl Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 130-4667);

2.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. spalio 29 d. nutarimą Nr. 1163 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 1 d. nutarimo Nr. 112 „Dėl Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 131-4712).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                 RAIMUNDAS PALAITIS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1502

 

GYVENTOJŲ EVAKAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. Bendrosios nuostatoS

 

1. Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato gyventojų evakavimo organizavimą gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai arba karo padėties metu.

2. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) ir Lietuvos Respublikos karo padėties įstatyme (Žin., 2000, Nr. 52-1482).

 

II. sprendimo evakUOTI GyventojUS priėmimas

 

3. Gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai arba karo padėties atveju Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus gyventojų evakavimą, atsižvelgdami į ekstremaliosios situacijos, karo veiksmų sukeltą pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, sprendimą evakuoti gyventojus priima:

3.1. kai gyventojai evakuojami iš vienos savivaldybės teritorijos į kitos (negretimos) savivaldybės teritoriją:

3.1.1. savivaldybės administracijos direktorius – dėl gyventojų evakavimo iš savivaldybės teritorijos;

3.1.2. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos – dėl savivaldybės, į kurios teritoriją turi būti evakuojami gyventojai;

3.2. kai gyventojai evakuojami į gretimos savivaldybės teritoriją – savivaldybės, iš kurios teritorijos evakuojami gyventojai, administracijos direktorius;

3.3. kai gyventojai evakuojami vienos savivaldybės teritorijoje – savivaldybės administracijos direktorius.

4. Paskelbus karo padėtį, Aprašo 3 punkte nurodytas sprendimas vykdomas tik gavus karo komendanto leidimą.

5. Jeigu karo padėties atveju savivaldybės teritorijoje, iš kurios ar į kurią ketinama evakuoti gyventojus, Lietuvos Respublikos Seimas sustabdo savivaldybių institucijų įgaliojimus arba jos negali veikti, Aprašo 3 punkte nurodytus sprendimus priima karo komendantas.

6. Aprašo 3–5 punktuose nurodyti sprendimai gyventojams yra privalomi vykdyti.

 

III. GyventojŲ evakavimo organizavimas

 

7. Gyventojų evakavimo ir priėmimo komisija (toliau – Komisija), kurią gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai sudaro savivaldybės administracijos direktorius, o Aprašo 5 punkte nurodytu atveju – karo komendantas, organizuoja gyventojų evakavimą, priėmimą, laikinų gyvenamųjų patalpų ir gyvybiškai būtinų paslaugų: gyventojų aprūpinimas maistu, geriamuoju vandeniu, medikamentais, švariais drabužiais ir kitų (toliau – būtiniausios paslaugos), suteikimą. Kai gyventojai evakuojami iš vienos savivaldybės į kitą, gyventojų evakavimą organizuoja savivaldybės, iš kurios evakuojami gyventojai, Komisija, o gyventojų priėmimą, laikinųjų gyvenamųjų patalpų ir būtiniausių paslaugų jiems suteikimą – savivaldybės, į kurią evakuojami gyventojai, Komisija.

8. Gyventojų evakavimui organizuoti savivaldybėje įkuriami gyventojų surinkimo, tarpiniai gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktai. Jų struktūra ir įkūrimo vietos numatytos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

9. Gyventojų surinkimo punktų paskirtis – surinkti gyventojus ir organizuoti evakavimą. Tarpinių gyventojų evakavimo punktų paskirtis – registruoti atvykstančius gyventojus, tikrinti jų cheminį užterštumą, vykdyti dozimetrinę kontrolę ir siųsti gyventojus į gyventojų priėmimo punktus. Gyventojų priėmimo punktų paskirtis – pasitikti atvykstančius gyventojus, suskirstyti juos į grupes ir palydėti iki jiems laikinai suteiktų gyvenamųjų patalpų.

10. Atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos, karo veiksmų sukeltą pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, galimą ekstremaliosios situacijos plitimo kryptį, savivaldybės administracijos direktorius, o Aprašo 5 punkte nurodytu atveju – karo komendantas pasirenka gyventojų evakavimo maršrutą ir nustato, per kuriuos gyventojų surinkimo, tarpinius gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktus bus vykdomas gyventojų evakavimas.

11. Karo padėties atveju savivaldybės administracijos direktorius visus Aprašo 10 punkte nurodytus veiksmus derina su karo komendantu.

12. Kai ekstremaliosios situacijos pobūdis nereikalauja dozimetrinės kontrolės arba sanitarinio švarinimo, gyventojai iš gyvenamosios vietos (darbo vietos) tiesiogiai arba per gyventojų surinkimo punktus evakuojami iki gyventojų priėmimo punktų (laikinai suteiktų gyvenamųjų patalpų) savivaldybės, evakuojančios gyventojus, transporto priemonėmis.

13. Kai ekstremaliosios situacijos pobūdis reikalauja dozimetrinės kontrolės arba sanitarinio švarinimo, gyventojai evakuojami šiais būdais:

13.1. iš gyvenamosios vietos (darbo vietos) tiesiogiai arba per gyventojų surinkimo punktus iki tarpinių gyventojų evakavimo punktų – savivaldybės, evakuojančios gyventojus, transporto priemonėmis;

13.2. nuo tarpinių gyventojų evakavimo punktų iki gyventojų priėmimo punktų (laikinai suteiktų gyvenamųjų patalpų) – savivaldybių, priimančių evakuojamus gyventojus, transporto priemonėmis.

14. Jeigu karo padėties atveju gyventojų evakavimui užtikrinti trūksta savivaldybės transporto priemonių, karo komendantas savivaldybės administracijos direktoriaus prašymu, o Aprašo 5 punkte nurodytu atveju – savo iniciatyva turi teisę laikinai paimti juridiniams ir fiziniams asmenims priklausančias transporto priemones, nenaudojamas savarankiškai evakuotis.

15. Paskelbus evakavimo pradžią, gyventojai, kurie turi galimybę evakuotis savarankiškai, išklausę informaciją apie evakavimą per visuomenės informavimo priemones, evakuojasi nuosavomis transporto priemonėmis.

16. Gyventojai, kurie evakuojasi nuosavomis transporto priemonėmis Aprašo 13 punkte nurodytais atvejais, privalo vykti per tarpinius gyventojų evakavimo punktus.

17. Komisija gyventojų surinkimo punktuose organizuoja:

17.1. gyventojų ir transporto priemonių apskaitos tvarkymą;

17.2. gyventojų suskirstymą į grupes ir jų aprūpinimą transporto priemonėmis;

17.3. transporto priemonių kolonų sudarymą;

17.4. gyventojų įlaipinimą į savivaldybės transporto priemones.

18. Komisija tarpiniuose gyventojų evakavimo punktuose organizuoja:

18.1. atvykstančių gyventojų registravimą;

18.2. gyventojų užterštumo kontrolę;

18.3. gyventojų sanitarinį švarinimą;

18.4. transporto priemonių užterštumo kontrolę ir švarinimą;

18.5. gyventojų perlaipinimą iš transporto priemonių, vykusių per užterštą teritoriją, į švarias transporto priemones;

18.6. gyventojų ir transporto priemonių apskaitos tvarkymą.

19. Komisija gyventojų priėmimo punktuose organizuoja:

19.1. atvykstančių gyventojų priėmimą;

19.2. gyventojų suskirstymą į grupes;

19.3. gyventojų grupių pristatymą į jiems laikinai suteiktas gyvenamąsias patalpas;

19.4. gyventojų ir transporto priemonių apskaitos tvarkymą.

20. Gyventojų surinkimo, tarpiniuose gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktuose gyventojams teikiamos būtiniausios paslaugos, užtikrinama viešoji tvarka ir visuomenės sveikatos sauga, prireikus teikiamos būtinajai medicinos pagalbai priskiriamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, psichologinė ir socialinė pagalba.

21. Komisija organizuoja savivaldybių transporto priemonių paskirstymą gyventojų surinkimo punktams, šių transporto priemonių kolonų palydą, apsaugą ir informacijos apie gyventojų evakavimą teikimą visuomenei.

 

IV. GYVENTOJŲ GRĮŽIMAS Į GYVENAMĄSIAS VIETAS

 

22. Sprendimą dėl gyventojų grįžimo į gyvenamąsias vietas, nustačius, kad ekstremaliosios situacijos ar karo veiksmų sukelto pavojaus gyventojų gyvybei ar sveikatai nebėra, priima:

22.1. kai gyventojai buvo evakuoti į kitos savivaldybės teritoriją, – savivaldybės, į kurios teritoriją grąžinami gyventojai, administracijos direktorius;

22.2. kai gyventojai buvo evakuoti vienos savivaldybės teritorijoje, – savivaldybės administracijos direktorius;

22.3. Aprašo 5 punkte nurodytu atveju – karo komendantas.

23. Aprašo 22.1, 22.2 punktuose nurodyti sprendimai karo padėties atveju vykdomi tik gavus karo komendanto leidimą.

24. Gyventojų grįžimą į gyvenamąsias vietas organizuoja tos savivaldybės, į kurios teritoriją grąžinami gyventojai, Komisija.

 

_________________