LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2001 M. GRUODŽIO 28 D. ĮSAKYMO Nr. 681 „DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. vasario 7 d. Nr. 1V-99

Vilnius

 

 

Pakeičiu Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 681 „Dėl Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 4-126; 2009, Nr. 138-6100; 2010, Nr. 22-1053), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                 Raimundas Palaitis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministro 2001 m. gruodžio 28 d.

įsakymu Nr. 681

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministro 2011 m. vasario 7 d.

įsakymo Nr. 1V-99 redakcija)

 

ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens dokumentų išrašymo centras prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Vidaus reikalų ministerija), pagal kompetenciją įgyvendinanti valstybės politiką Lietuvos Respublikos asmens dokumentų išrašymo srityje.

2. Asmens dokumentų išrašymo centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos paso įstatymu (Žin., 2001, Nr. 99-3524), Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės įstatymu (Žin., 2001, Nr. 97-3417), Lietuvos Respublikos tarnybinio paso įstatymu (Žin., 2000, Nr. 7-178; 2003, Nr. 38-1655), Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymu (Žin., 2002, Nr. 95-4087; 2008, Nr. 83-3293), Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (Žin., 2004, Nr. 73-2539), Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804), kitais įstatymais ir kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymais, taip pat šiais nuostatais bei kitais teisės aktais.

3. Asmens dokumentų išrašymo centro savininkė yra valstybė. Asmens dokumentų išrašymo centro savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Asmens dokumentų išrašymo centro reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendinanti institucija yra Vidaus reikalų ministerija, kuri koordinuoja ir kontroliuoja Asmens dokumentų išrašymo centro veiklą, tvirtina ir keičia Asmens dokumentų išrašymo centro nuostatus, priima sprendimą dėl Asmens dokumentų išrašymo centro buveinės pakeitimo, sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

4. Asmens dokumentų išrašymo centras yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų. Asmens dokumentų išrašymo centrui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

5. Asmens dokumentų išrašymo centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą ir blanką su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

6. Asmens dokumentų išrašymo centras turi savo ženklą.

7. Asmens dokumentų išrašymo centro buveinės adresas: Žirmūnų g. 1D, Vilnius, Lietuvos Respublika; interneto tinklalapio adresas: www.dokumentai.lt.

8. Asmens dokumentų išrašymo centro vieši pranešimai teisės aktų nustatyta tvarka skelbiami Asmens dokumentų išrašymo centro interneto tinklalapyje ir (ar) kitose visuomenės informavimo priemonėse, o teisės aktų nustatytais atvejais – leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“.

9. Asmens dokumentų išrašymo centro nuostatai keičiami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

10. Svarbiausi Asmens dokumentų išrašymo centro veiklos tikslai yra šie:

10.1. užtikrinti teisės aktų ir tarptautinių standartų reikalavimus atitinkančių Lietuvos Respublikos asmens dokumentų (toliau – asmens dokumentai) projektavimą, gamybą ir išrašymą;

10.2. užtikrinti viešojo rakto infrastruktūros, būtinos biometrinių asmens duomenų į asmens dokumento elektroninę laikmeną įrašymui bei patikrai (toliau – viešojo rakto infrastruktūra), funkcionavimą ir plėtrą.

11. Siekdamas 10.1 punkte nurodyto veiklos tikslo, Asmens dokumentų išrašymo centras:

11.1. pagal kompetenciją rengia asmens dokumentų blankų privalomąsias formas;

11.2. derina asmens dokumentų eskizus, grafinius projektus ir etalonus;

11.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja asmens dokumentų gamybą;

11.4. išrašo asmens dokumentus, atitinkančius teisės aktų ir tarptautinių standartų reikalavimus;

11.5. apskaito asmens dokumentų blankus ir išrašytus asmens dokumentus, užtikrina gautų asmens dokumentų blankų apsaugą;

11.6. pagal kompetenciją teikia valstybės institucijoms ir įstaigoms statistines ataskaitas apie išrašytus asmens dokumentus;

11.7. nagrinėja pateiktus skundus dėl atsisakymo išrašyti asmens dokumentus, prašymus, pranešimus, skundus ir pasiūlymus dėl Asmens dokumentų išrašymo centro darbo ir teikia atsakymus teisės aktų nustatyta tvarka ir laiku;

11.8. atlieka asmens dokumentų išrašymo programinės ir techninės įrangos priežiūros ir plėtros darbus;

11.9. pagal kompetenciją rengia ar dalyvauja rengiant teisės aktų, susijusių su asmens dokumentais, jų išrašymu ir išdavimu, išskyrus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Seimo nutarimų, projektus;

11.10. naikina negaliojančius asmens dokumentus ir asmens dokumentų blankus;

11.11. įgyvendina asmens dokumentų blankų ir jų išrašymo saugumą užtikrinančias priemones;

11.12. pagal kompetenciją kontroliuoja prašymų išrašyti asmens dokumentus atitiktį nustatytiems reikalavimams;

11.13. pagal kompetenciją konsultuoja bei teikia metodinę pagalbą plėtojant elektronines paslaugas, pagrįstas asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatais.

12. Siekdamas 10.2 punkte nurodyto veiklos tikslo, Asmens dokumentų išrašymo centras:

12.1. įgyvendina asmens dokumentų elektroninėse laikmenose įrašomų asmens duomenų saugumą ir autentiškumą užtikrinančias priemones;

12.2. atlieka viešojo rakto infrastruktūros programinės ir techninės įrangos priežiūros ir plėtros darbus;

12.3. sudaro asmens dokumentų elektroninės laikmenos duomenų patikrai ir apsaugai nuo klastojimo užtikrinti skirtus sertifikatus;

12.4. pagal kompetenciją rengia ar dalyvauja rengiant viešojo rakto infrastruktūros veiklą reglamentuojančių teisės aktų, išskyrus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Seimo nutarimų, projektus;

12.5. prižiūri viešojo rakto infrastruktūros veiklą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų įgyvendinimą;

12.6. pagal kompetenciją kontroliuoja asmens dokumentų su elektroninėje laikmenoje įrašytais asmens biometriniais duomenimis patikros sistemų atitiktį Pasų ir kelionės dokumentų elektroninės laikmenos išplėstinės prieigos kontrolės nacionalinės sertifikavimo politikos, patvirtintos Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus 2009 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 1-32 (Žin., 2009, Nr. 97-4114), reikalavimams;

12.7. atlieka Bendrojo ryšių palaikymo punkto funkcijas, užtikrindamas reguliarų keitimąsi informacija su kitų šalių Bendrojo ryšių palaikymo punkto funkcijas atliekančiomis institucijomis dėl prieigos prie biometrinės informacijos asmens dokumentuose.

13. Asmens dokumentų išrašymo centras taip pat atlieka šias funkcijas:

13.1. renka ir analizuoja informaciją apie asmens dokumentų klastojimą ir valstybės institucijoms bei įstaigoms teikia siūlymus dėl technologinės apsaugos užtikrinimo, užtikrina papildomų priemonių efektyvų naudojimą ir diegimą, saugant asmens dokumentus nuo klastojimo;

13.2. pagal kompetenciją bendradarbiauja su valstybės, savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, Europos Sąjungos ir kitų užsienio šalių institucijomis, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacija ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis, dalyvauja įvairių komisijų ir darbo grupių darbe;

13.3. renka ir analizuoja informaciją apie dokumentų blankų gamintojus, gamybos, išrašymo ir apsaugos technologijas;

13.4. teikia pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų;

13.5. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais pavestas funkcijas.

 

III. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO TEISĖS

 

14. Asmens dokumentų išrašymo centras, siekdamas jam nustatytų veiklos tikslų ir atlikdamas savo funkcijas, turi teisę:

14.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės registrų ir kitų informacinių sistemų asmens duomenis, informaciją Asmens dokumentų išrašymo centro kompetencijai priskirtais klausimais;

14.2. susipažinti su valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose išrašomais ir išduodamais asmens dokumentais, teikti rekomendacijas dėl jų išrašymo organizavimo;

14.3. teisės aktų nustatyta tvarka atsisakyti išrašyti asmens dokumentą pagal pateiktą prašymą;

14.4. atstovauti Vidaus reikalų ministerijai Lietuvoje ir užsienyje Asmens dokumentų išrašymo centro kompetencijai priskirtais klausimais;

14.5. pasitelkti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, taip pat kitų juridinių asmenų specialistus ir ekspertus, sudaryti darbo grupes Asmens dokumentų išrašymo centro sprendžiamoms problemoms nagrinėti;

14.6. pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos, užsienio valstybių institucijomis, įstaigomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

14.7. teikti siūlymus vidaus reikalų ministrui dėl teisės aktų, susijusių su Asmens dokumentų išrašymo centro veikla, tobulinimo;

14.8. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

IV. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

15. Asmens dokumentų išrašymo centro veikla organizuojama vadovaujantis vidaus reikalų ministro patvirtintu metiniu veiklos planu. Asmens dokumentų išrašymo centro metinis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279). Asmens dokumentų išrašymo centro metinis veiklos planas skelbiamas Asmens dokumentų išrašymo centro interneto tinklalapyje.

Kaip vykdomas Asmens dokumentų išrašymo centro metinis veiklos planas, vertina Vidaus reikalų ministerijos Vidaus audito skyrius.

16. Asmens dokumentų išrašymo centro administracijos struktūrą tvirtina vidaus reikalų ministras.

17. Asmens dokumentų išrašymo centro administracijos padalinių veikla ir vidaus tvarka reglamentuojama Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus tvirtinamais administracijos padalinių nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), pareigybių aprašymais.

18. Asmens dokumentų išrašymo centrui vadovauja direktorius, kurį įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų, suteikia jam atostogas, skatina ir skiria tarnybines nuobaudas ar pašalpas vidaus reikalų ministras. Direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas vidaus reikalų ministrui.

19. Direktorius:

19.1. atsako už Asmens dokumentų išrašymo centrui nustatytų veiklos tikslų įgyvendinimą bei funkcijų atlikimą;

19.2. užtikrina, kad Asmens dokumentų išrašymo centre būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;

19.3. atstovauja Asmens dokumentų išrašymo centrui Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniuose, įstaigose prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos įsteigtose įstaigose ir įmonėse bei kitose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, kitose organizacijose;

19.4. užtikrina racionalų ir efektyvų Asmens dokumentų išrašymo centrui skiriamų lėšų, technikos ir kitų materialinių išteklių panaudojimą;

19.5. pagal kompetenciją priima įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

19.6. vadovaudamasis įstatymais ar jų pagrindu priimtais teisės aktais ir atsižvelgdamas į nustatytus Asmens dokumentų išrašymo centro veiklos tikslus, metinį veiklos planą bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės Asmens dokumentų išrašymo centrui patvirtintą didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičių, tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą bei pareigybių aprašymus, priskiria Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojų pareigybes kategorijoms, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

19.7. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas (darbą) ir atleidžia iš jų Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojus ir darbuotojus, skatina juos arba skiria jiems tarnybines (drausmines) nuobaudas ir pašalpas, suteikia atostogas, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

19.8. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais jam pavestas funkcijas.

20. Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius gali turėti pavaduotoją (-ų), kurį (-iuos) Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius. Direktoriaus pavaduotojas (-ai) kuruoja direktoriaus priskirtų Asmens dokumentų išrašymo centro administracijos padalinių veiklą ir yra tiesiogiai pavaldus (-ūs) ir atskaitingas (-i) direktoriui.

21. Laikinai nesant direktoriaus, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas. Tuo atveju, kai direktoriaus pavaduotojų yra keletas, direktoriaus funkcijas atlieka vienas iš direktoriaus įgaliotų direktoriaus pavaduotojų.

 

V. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

22. Asmens dokumentų išrašymo centro metinių veiklos planų įgyvendinimą kontroliuoja Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius.

23. Asmens dokumentų išrašymo centro vidaus auditą atlieka Vidaus reikalų ministerijos Vidaus audito skyrius.

24. Subjektai, atliekantys Asmens dokumentų išrašymo centro finansų kontrolę, nurodyti Finansų kontrolės taisyklėse, patvirtintose Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus 2004 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. 1-4 (Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus 2010 m. spalio 21 d. įsakymo Nr. 1-44 redakcija).

25. Asmens dokumentų išrašymo centro valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Asmens dokumentų išrašymo centras pertvarkomas, reorganizuojamas ir likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________