LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros projektų finansavimo 2013–2015 metais TVARKOS aprašo patvirtinimo

 

2013 m. kovo 26 d. Nr. A1-125

Vilnius

 

 

Vykdydama Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos įgyvendinimo 2013–2015 metais priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. A1-43 (Žin., 2013, Nr. 15-740), 2.1.4 priemonę:

1. T v i r t i n u Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros projektų finansavimo 2013–2015 metais tvarkos aprašą (pridedama).

2. Šio įsakymo vykdymo kontrolę p a v e d u viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė     Algimanta Pabedinskienė


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo

ministro 2013 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. A1-125

 

Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros projektų finansavimo 2013–2015 METAIS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros projektų finansavimo 2013–2015 metais tvarkos aprašas (toliau – šis aprašas) nustato statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros projektų (toliau – projektai) finansavimo tvarką, reikalavimus organizacijoms, projektų paraiškoms, remiamą veiklą, tinkamas bei netinkamas finansuoti išlaidas, projektų paraiškų pateikimo, vertinimo ir atrankos organizavimo bei valstybės biudžeto lėšų skyrimo, sutarčių su projektų vykdytojais sudarymo, projektų finansavimo ir jų įgyvendinimo kontrolės tvarką.

2. Projektų finansavimo tikslas – finansuoti projektus, užtikrinančius, kad nauji ir rekonstruojami statiniai būtų pritaikyti neįgaliesiems.

3. Projektų veiklos įgyvendinamos vadovaujantis:

3.1. Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D-826 (Žin., 2010, Nr. 116-5944), 9 priedo 8 punktu;

3.2. Statybos techninio reglamento STR 1.11.01:2010 „Statybos užbaigimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. D-828 (Žin., 2010, Nr. 116-5947), 1 priedo 10 punktu.

4. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas) šiame apraše nustatyta tvarka:

4.1. skelbia ir organizuoja projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų 2013–2015 metais konkursą;

4.2. finansuoja atrinktus projektus, kontroliuoja, kaip įgyvendinami šio aprašo reikalavimai ir kaip tikslingai naudojamos lėšos.

5. Projektų įgyvendinimo trukmė – 2013–2015 metai. Sutartys sudaromos vieniems kalendoriniams metams (2013 metams) numatant galimybę sutartį pratęsti 2014 metais, o po to ir 2015 metais šio aprašo 36 punkte nustatyta tvarka, neskelbiant naujo konkurso. Projektų vykdymo pradžia – kalendorinių metų sausio 1 d., pabaiga – kalendorinių metų gruodžio 31 d.

 

II. REIKALAVIMAI ORGANIZACIJOMS

 

6. Projektų paraiškas gali teikti juridinių asmenų registre užregistruotos skėtinės neįgaliųjų asociacijos (neįgaliųjų asociacijos, vienijančios neįgaliuosius ar neįgaliųjų asociacijas, įgyvendinant nuolatinio pobūdžio veiklas ir teikiant paslaugas neįgaliesiems ne mažiau kaip pusėje savivaldybių arba ne mažiau kaip pusėje apskričių) (toliau – organizacijos), atitinkančios šio aprašo 7 ir 8 punktuose nustatytus bendruosius bei specialiuosius reikalavimus.

7. Organizacijoms keliami šie bendrieji reikalavimai:

7.1. turi turėti pakankamai žmogiškųjų išteklių (specialistus, kurie tikrins statybos projektus Lietuvos Respublikos statybų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ (toliau – informacinė sistema „Infostatyba“) ir dalyvaus statybos užbaigimo komisijų darbe visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje) bei administracinių gebėjimų (organizacijos finansininkas turi turėti buhalterio ar auditoriaus kvalifikaciją arba buhalterinę apskaitą turi vesti buhalterines paslaugas teikianti įmonė (įstaiga);

7.2. turi turėti pakankamai materialinių išteklių (patalpas, reikalingą organizacinę įrangą (kompiuterius, telefonus, skenerius, spartųjį internetą);

7.3. nėra likviduojama;

7.4. yra įvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

7.5. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

8. Organizacijoms keliami šie specialieji reikalavimai:

8.1. turi turėti ne mažesnę kaip 5 metų patirtį aplinkos pritaikymo neįgaliesiems srityje, įrodančią organizacijos gebėjimus vykdyti statinių pritaikymo neįgaliųjų reikmėms priežiūrą ar kontrolę pagal statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“ reikalavimus ir dalyvauti statybos užbaigimo komisijų darbe tikrinant neįgaliesiems svarbių statinių atitiktį projekto sprendiniams, įgyvendinantiems neįgaliųjų reikalavimus, pagal statybos techninio reglamento STR 1.11.01:2010 „Statybos užbaigimas“ reikalavimus;

8.2. projekte turi planuoti vykdyti visas šio aprašo 9.1–9.3 punktuose nurodytas veiklas;

8.3. specialistai, tikrinantys neįgaliesiems svarbių statinių projektų atitiktį teisės aktų nustatytiems reikalavimams informacinėje sistemoje „Infostatyba“ ir dalyvaujantys statybos užbaigimo komisijų darbe, turi turėti aukštąjį arba jam prilygintą architektūros ar statybos inžinerijos studijų krypties išsilavinimą ir ne trumpesnę nei 2 metų patirtį aplinkos pritaikymo neįgaliesiems srityje. Specialistai gali turėti padėjėjus, turinčius aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą architektūros ar statybos inžinerijos studijų krypties išsilavinimą, neatsižvelgiant į turimą patirtį aplinkos pritaikymo neįgaliesiems srityje, arba turinčius aukštesnįjį architektūros ir statybos švietimo srities išsilavinimą ir ne trumpesnę nei 5 metų patirtį aplinkos pritaikymo neįgaliesiems srityje.

 

III. PROJEKTŲ REMIAMA VEIKLA

 

9. Projektų remiama veikla:

9.1. informacinėje sistemoje „Infostatyba“ paskelbtų neįgaliesiems svarbių statinių projektų atitikties statybos techninių reglamentų reikalavimams tikrinimas;

9.2. dalyvavimas statybos užbaigimo komisijų darbe tikrinant neįgaliesiems svarbių statinių atitiktį projekto sprendiniams, įgyvendinantiems neįgaliųjų reikalavimus;

9.3. projektuotojų konsultavimas rengiant neįgaliesiems svarbių statinių projektus;

9.4. seminarų, mokymų, konferencijų aplinkos prieinamumo klausimais organizavimas;

9.5. aplinkos pritaikymo neįgaliesiems tyrimų vykdymas.

 

IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS

 

10. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

11. Tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos:

11.1. projekto vykdytojų (išskyrus buhalterinę apskaitą tvarkančių asmenų), kurie tiesiogiai vykdo projektą, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jeigu projekto vykdytojo veikla, susijusi su projekto vykdymu, užima tik dalį projekto vykdytojo darbo laiko, į projekto išlaidas turi būti įskaičiuojamas tik darbo užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas projekto veiklai vykdyti. Projekto išlaidų detalioje sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais);

11.2. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui už suteiktas paslaugas (pagal atlygintinų paslaugų sutartis) šio aprašo 9.4 ir 9.5 punktuose numatytiems darbams atlikti, kai autorinius atlyginimus gaunantys asmenys ir paslaugų teikėjai nėra organizacijos darbuotojai;

11.3. įrangai, priemonėms, prekėms ir reikmenims įsigyti, išskiriant trumpalaikį ir ilgalaikį turtą. Ilgalaikiam turtui įsigyti organizacija privalo turėti ne mažesnį kaip 50 procentų finansavimą iš kitų šaltinių;

11.4. telekomunikacijų (ryšių, interneto), pašto išlaidoms apmokėti;

11.5. projekto vykdytojų transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams) apmokėti;

11.6. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų, kitoms patalpų priežiūros) apmokėti;

11.7. projekto vykdytojų komandiruočių faktinėms išlaidoms (kelionių į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi), dienpinigiams bei apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu) apmokėti;

11.8. seminarų, mokymų, konferencijų dalyvių maitinimo išlaidoms apmokėti;

11.9. ilgalaikiam materialiajam turtui (patalpoms, technikai) nuomoti;

11.10. ilgalaikiam materialiajam turtui (išskyrus patalpoms) remontuoti.

12. Tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidos, kurioms gali būti planuojama ne daugiau kaip 10 procentų projektui skiriamų lėšų:

12.1. išlaidos projekto vadovo ir finansininko, kurie tiesiogiai administruoja projekto veiklas, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto administravimo veikloje, tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidos gali būti tik užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas projekto administracinei veiklai atlikti. Projekto išlaidų detalioje sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais);

12.2. kanceliarinėms prekėms įsigyti;

12.3. projektą administruojančių darbuotojų telekomunikacijų (ryšių, interneto), pašto išlaidoms apmokėti;

12.4. projektą administruojančių darbuotojų komandiruotėms ir transporto išlaidoms (kurui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams), kelionių faktinėms išlaidoms (kelionių į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi), dienpinigiams, apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu) apmokėti;

12.5. įmonės teikiamų buhalterinių paslaugų išlaidoms apmokėti, jeigu organizacijoje nėra finansininko.

13. Šio aprašo 11.1 ir 12.1 punktuose nurodytų asmenų darbo užmokesčio išlaidos ir projekto darbo užmokesčio fondas apskaičiuojamas vadovaujantis:

13.1. biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybiniais atlyginimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655; 2012, Nr. 153-7858), taikant kitų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų koeficientus ir vadovaujantis kitomis šiame nutarime nustatytomis darbo apmokėjimo sąlygomis;

13.2. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 280 „Dėl Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 24-992).

14. Projekto dalyvių maitinimo (seminarų, mokymų, konferencijų metu), kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimo Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5152), Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 (Žin., 2003, Nr. 11-396; 2006, Nr. 72-2716), ir kitų teisės aktų nustatytų piniginių dydžių.

15. Visos projektui įgyvendinti reikalingos prekės, darbai ir paslaugos privalo būti perkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4‑102).

16. Netinkamos finansuoti išlaidos:

16.1. nėra susijusios su remiama veikla;

16.2. dengiamos iš kitų nacionalinių, Europos Bendrijos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas;

16.3. neužregistruotos organizacijos apskaitoje bei nepagrįstos patvirtinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;

16.4. reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 (Žin., 2002, Nr. 62-2511; 2004, Nr. 128-4597);

16.5. projekto paraiškos rengimo;

16.6. už paskolas bankui mokamos palūkanos;

16.7. išperkamosios nuomos;

16.8. baudoms, finansinėms nuobaudoms ir byloms nagrinėti, delspinigiams;

16.9. patalpų, nuosavybės teise priklausančių organizacijai, nuomos projekto veiklai išlaidos.

 

V. Projektų PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

17. Kvietimas teikti projektų paraiškas skelbiamas Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu www.ndt.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo laikas, Neįgaliųjų reikalų departamento atsakingi darbuotojai.

18. Organizacija gali pateikti ne daugiau kaip vieną projekto paraišką.

19. Projekto paraiška susideda iš:

19.1. projekto, parengto pagal paraiškos formą (1 priedas), pasirašyto asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, patvirtinto antspaudu, jei privalo antspaudą turėti;

19.2. priedų, pateikiamų kartu su paraiška:

19.2.1. organizacijos registravimo pažymėjimo kopija;

19.2.2. organizacijos įstatų (nuostatų) kopija;

19.2.3. asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašyta pažyma, kurioje nurodoma, kad organizacija atitinka šio aprašo 7.3–7.5 punktuose nustatytus reikalavimus.

20. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba, pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, patvirtinta antspaudu, jei privalo antspaudą turėti, ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegta. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.

21. Organizacija pateikia vieną projekto paraiškos originalą, tituliniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“, ir tris projekto paraiškos kopijas, tituliniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“, bei tiek pat šio aprašo 19.2 punkte nurodytų dokumentų egzempliorių. Kartu su projekto paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė projekto paraiškos versija (pridedamų dokumentų elektroninę versiją pateikti nebūtina), ant kurios turi būti nurodytas organizacijos pavadinimas.

22. Paraiška turi būti pateikta paštu registruotu laišku, įteikta pašto kurjerio arba pristatyta į Neįgaliųjų reikalų departamentą adresu: A. Vivulskio g. 13, LT-03162 Vilnius. Jeigu paraiška pateikiama paštu arba per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti atitinkamai ne vėlesnė, kaip nurodyta Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas. Kitais būdais, tai yra faksu, elektroniniu paštu, arba kitais adresais gautos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.

23. Įteikusiai ar atsiuntusiai projekto paraišką organizacijai nedelsiant išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimas. Jei organizacijos atstovas įteikė paraišką asmeniškai, toks patvirtinimas gali būti išduodamas pateikiant paraišką.

24. Visos paraiškos, gautos po Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas nustatytos datos, yra nenagrinėjamos. Organizacijai apie tai yra pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.

25. Organizacija, rengdama paraišką, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Neįgaliųjų reikalų departamento darbuotojai. Informacija organizacijoms teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

VI. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

26. Paraiškos nevertinamos, jei nustatomas bent vienas iš šių trūkumų:

26.1. nepateiktas reikiamas paraiškos egzempliorių skaičius ir paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje;

26.2. paraiška nepasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, neantspauduota ir nesusegta kartu su pridedamais dokumentais;

26.3. paraiškos forma nėra užpildyta kompiuteriu ir lietuvių kalba;

26.4. organizacija neatitinka bent vieno iš šio aprašo 6–8 punktuose nustatytų reikalavimų.

27. Paraiškos gali būti atmetamos, jeigu:

27.1. organizacija paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

27.2. organizacija bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką projektų vertinimo ir atrankos komisijos nariams.

28. Projektus vertina projektų vertinimo ir atrankos komisija, kurią sudaro Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos deleguoti specialistai. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius tvirtina projektų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – komisija) sudėtį ir Projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašą, kuriuo vadovaujasi komisijos nariai. Jei reikia, Neįgaliųjų reikalų departamentas turi teisę projektams įvertinti kviesti nepriklausomus ekspertus.

29. Kiekvieną projektą įvertina ne mažiau kaip 3 komisijos nariai. Kiekvienas projektas įvertinamas balais (aukščiausias galimas įvertinimas yra 100 balų). Vertinimas atliekamas pildant projekto vertinimo anketą (2 priedas) ir projektui skiriant balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus. Nuo 50 iki 100 balų įvertintas projektas finansuotinas, mažiau kaip 50 balų surinkęs projektas atmestinas.

30. Užpildytas projekto vertinimo anketas komisijos nariai pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui, kuris apibendrina ir pateikia projektų vertinimo rezultatus komisijai svarstyti. Komisija turi teisę prašyti organizacijos pateikti papildomus paaiškinimus dėl ketinamo vykdyti projekto. Organizacija prašomą medžiagą turi pateikti per 5 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo.

31. Komisija, apsvarsčiusi komisijos narių vertinimo rezultatus, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo projekto vertinimo anketų pateikimo Neįgaliųjų reikalų departamentui paskutinės dienos parengia rekomendacijas dėl projektų finansavimo.

32. Neįgaliųjų reikalų departamentas, vadovaudamasis komisijos rekomendacijomis, parengia projektams finansuoti skirtų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo projektą ir teikia jį tvirtinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

 

VII. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, SUTARčių sudarymas IR PRATĘSIMAS

 

33. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui patvirtinus projektams skirtų lėšų paskirstymą, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų informuoja organizacijas apie projektų finansavimą ir sutarčių sudarymą. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui priėmus sprendimą dėl projektų, kuriems neskiriamas finansavimas, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų apie šį sprendimą informuoja organizacijas, nurodydamas motyvus.

34. Organizacija, gavusi informaciją apie skirtą finansavimą, per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslintą projektą, atsižvelgdama į skirtas lėšas bei gautas pastabas ir rekomendacijas. Per nustatytą laikotarpį gavus patikslintą projektą, su organizacija pasirašoma projekto finansavimo sutartis, kurioje numatyti projekto vykdymo terminai, lėšos, atskaitomybės, atsakomybės, kontrolės, rezultatų viešinimo sąlygos.

35. Jeigu organizacija per 30 kalendorinių dienų nuo informacijos dėl skirto finansavimo gavimo nepateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslinto projekto, su ja projekto finansavimo sutartis nesudaroma.

36. Tinkamai įgyvendinus projektą 2013 metais, sutartis gali būti pratęsta 2014, o po to ir 2015 metais tomis pačiomis sąlygomis. Tuo tikslu organizacija iki 2013 arba 2014 m. spalio 1 d. Neįgaliųjų reikalų departamentui pateikia prašymą pratęsti projekto finansavimą ir patikslintą projektą 2014 arba 2015 metų laikotarpiui. Prašymus pratęsti finansavimą projektams svarsto komisija. Komisija, remdamasi organizacijų pateiktomis I–III ketvirčių projektų vykdymo ataskaitomis, sprendžia, ar projektas įgyvendinamas tinkamai. Komisija, apsvarsčiusi prašymą ir pateiktus dokumentus, iki gruodžio 20 d. parengia rekomendacijas dėl projektų finansavimo. Neįgaliųjų reikalų departamentas, vadovaudamasis komisijos rekomendacijomis, parengia projektams finansuoti skirtų lėšų paskirstymo projektą ir pateikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui tvirtinti.

37. Organizacijos informuojamos apie projektų finansavimo pratęsimą bei sutarčių sudarymą ir pratęsto finansavimo sutartys pasirašomos vadovaujantis šio aprašo 33–35 punktuose nustatyta tvarka.

38. Pratęstą finansavimą gavę projektai finansuojami, įgyvendinami ir kontroliuojami šio aprašo nustatyta tvarka.

39. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skyrus papildomai lėšų projektams finansuoti arba organizacijoms atsisakius projektui finansuoti skirtų lėšų, arba Neįgaliųjų reikalų departamentui nutraukus projekto finansavimą ir dėl šių priežasčių likus nepanaudotų lėšų, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu informuoja projektus įgyvendinančias organizacijas, kurių projektai finansuojami iš dalies, apie galimybę skirti papildomai lėšų projektams įgyvendinti. Organizacija teikia motyvuotą prašymą bei detalią išlaidų sąmatą papildomam finansavimui gauti, nurodydama projekto veiklas, kurioms bus panaudotos prašomos lėšos. Organizacijos prašomos lėšos neturi viršyti atitinkamam projektui iki visiško finansavimo trūkstamos dalies. Papildomo finansavimo prašymus svarsto komisija. Įvertinusi organizacijų prašomų lėšų poreikio pagrįstumą, komisija pateikia siūlymą dėl papildomų lėšų paskirstymo, kurį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

 

VIII. PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ TIKSLINIMAS

 

40. Organizacija be Neįgaliųjų reikalų departamento leidimo gali tikslinti projekto išlaidų sąmatą tuo atveju, jeigu nėra įtraukiama nauja išlaidų rūšis ir išlaidų dydžio pakeitimai neviršija 10 procentų tikslinamos išlaidų rūšies kiekvienos eilutės dydžio arba išlaidų dydis mažėja.

41. Kitais, negu numatyta šio aprašo 40 punkte, atvejais organizacija turi pateikti Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdama palyginamąją tikslinamo projekto išlaidų sąmatą. Organizacija gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

42. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius, apsvarstęs pateiktą prašymą, priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo. Apie priimtą sprendimą organizacija informuojama raštu. Organizacija, gavusi leidimą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo privalo atitinkamai patikslinti projekto išlaidų sąmatą ir ją pateikti Neįgaliųjų reikalų departamentui.

43. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą teikiami iki einamųjų metų gruodžio 1 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

44. Organizacija privalo informuoti apie projekte numatytų priemonių vykdymo nutraukimą, sustabdymą arba apie teisės vykdyti numatytas priemones sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Neįgaliųjų reikalų departamentas sustabdo visą ar dalį projekto finansavimo. Organizacijai pašalinus pažeidimus, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Neįgaliųjų reikalų departamentui, atnaujinamas sustabdytas priemonių finansavimas.

 

IX. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ

 

45. Organizacija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui projekto vykdymo, lėšų panaudojimo ir pasiektų rezultatų ataskaitas pagal Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriaus patvirtintą tvarkos aprašą.

46. Asmuo, turintis teisę veikti projektą įgyvendinančios organizacijos vardu, atsako už projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinį panaudojimą.

47. Neįgaliųjų reikalų departamentas kontroliuoja finansuojamų projektų įgyvendinimą ir valstybės biudžeto lėšų tikslinį naudojimą, tai yra tikrina einamaisiais kalendoriniais metais (įgyvendinant projektą) ir (arba) pasibaigus kalendoriniams metams (baigus įgyvendinti projektą):

47.1. ar vykdomos priemonės atitinka šio aprašo reikalavimus;

47.2. kaip tikslingai organizacija naudoja projektui finansuoti skirtas lėšas, ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotas, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar teisingai apskaitomos valstybės biudžeto lėšomis dengiamos išlaidos, ar valstybės biudžeto lėšos naudojamos efektyviai ir pasiekiamas planuotas rezultatas;

47.3. ar laikomasi teisės aktų ir projekto finansavimo sutarties nuostatų.

48. Neįgaliųjų reikalų departamentas, informavęs raštu organizaciją, turi teisę sustabdyti finansavimą ar nutraukti su ja sutartį, jeigu yra nustatyta, kad organizacija projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas faktiškai panaudojo nesivadovaudama patvirtinta išlaidų sąmata, netinkamai vykdė projekto finansavimo sutarties sąlygas ar apskritai jų neįvykdė. Tokiu atveju Neįgaliųjų reikalų departamentas gali reikalauti, kad organizacija pašalintų nustatytus pažeidimus, vykdytų prisiimtus įsipareigojimus arba grąžintų visas ar dalį projektui įgyvendinti skirtų lėšų.

49. Neįgaliųjų reikalų departamentas kasmet iki birželio 1 d. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie tikslinį valstybės biudžeto lėšų panaudojimą įgyvendinant projektus.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Projektai finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas.

51. Sprendimai dėl finansavimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

52. Už pateiktos informacijos ir duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą organizacija atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

53. Informacija apie pateiktas projektų paraiškas bei atrinktus finansuoti projektus skelbiama Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu www.ndt.lt.

 

_________________


 

Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros

projektų finansavimo 2013–2015 metais

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros projekto paraiškos forma)

 

__________________________________________________________________________

(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas, telefonas)

 

 

Neįgaliųjų reikalų departamentui

prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

 

2013–2015 metų Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros PROJEKTO PARAIŠKA

 

20_____ m. ___________________ d. Nr._______________

 

Organizacijos pristatymas

Organizacijos užregistravimo data ir numeris, kodas

 

Adresas ir pašto indeksas

 

 

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

 

 

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

 

 

Elektroninis paštas, interneto svetainė

 

 

Banko pavadinimas, banko kodas, biudžetinės sąskaitos Nr.

 

 

Pavadinimai savivaldybių arba apskričių, kuriose neįgaliųjų asociacija vienija neįgaliuosius ar neįgaliųjų asociacijas, įgyvendinant nuolatinio pobūdžio veiklas ir teikiant paslaugas neįgaliesiems, ir jų skaičius

 

Organizacijos veiklos aplinkos pritaikymo neįgaliesiems srityje patirtis

(aprašyti organizacijos veiklos aplinkos (ir konkrečiai statinių) pritaikymo neįgaliesiems srityje patirtį, įrodančią organizacijos gebėjimus vykdyti statinių pritaikymo neįgaliųjų reikmėms priežiūrą ar kontrolę pagal statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“ reikalavimus ir dalyvauti statybos užbaigimo komisijų darbe, tikrinant neįgaliesiems svarbių statinių atitiktį projekto sprendiniams, įgyvendinantiems neįgaliųjų reikalavimus, pagal statybos techninio reglamento STR 1.11.01:2010 „Statybos užbaigimas“ reikalavimus, nurodyti trukmę metais, veiklos pobūdį, organizacijos įgyvendintus projektus aplinkos pritaikymo neįgaliesiems srityje, nurodant jų finansavimo šaltinius, gautų lėšų dydį, pagrindinę veiklą)

 

Esama padėtis

(Problemos įvardijimas, mastas, neįgaliųjų, kuriems reikalingas aplinkos pritaikymas, tikslinės grupės apibūdinimas, kiek tokią veiklą vykdo kiti teikėjai, koks teikėjo indėlis, projekte numatomos veiklos įgyvendinimas Lietuvos Respublikos teritorijoje, prieinamumas, kokybė, siūlomi problemos sprendimo būdai).

 

Projekto tikslas ir uždaviniai

 

 

 

Projekto įgyvendinimo trukmė

 

 

Projektui vykdyti turimos patalpos (aprašyti patalpas, kuriose organizuojamos projekto veiklos, nurodyti jų plotą, kieno nuosavybė, išlaikymo kainą)

 

 

 

 

Projektui vykdyti turima įranga (aprašyti turimą organizacinę įrangą (kompiuteriai, telefonai, skeneriai, spartusis internetas ir kt.)

 

 

 

 

Projektui vykdyti turimos transporto priemonės (kokios, pagaminimo metai, kieno nuosavybė)

 

 

 

 

Projektui administruoti ir vykdyti turimi darbuotojai

Eil. Nr.

Darbuotojo vardas, pavardė, pareigos projekte

Išsilavinimas, kvalifikacija

Darbo patirtis aplinkos pritaikymo neįgaliesiems srityje

Projekte atliekamos funkcijos

Darbo patirtis vykdant projekte numatytas funkcijas

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

Projekto biudžetas 2013–2015 m.

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

 

Lėšos 2013 metais, tūkst. litų

(nurodyti šaltinį)

Lėšos 2014 metais, tūkst. litų

(nurodyti šaltinį)

Lėšos 2015 metais, tūkst. litų

(nurodyti šaltinį)

Kiti finansavimo šaltiniai

Prašoma suma*

Kiti finansavimo šaltiniai

Prašoma suma*

Kiti finansavimo šaltiniai

Prašoma suma*

1.

Informacinėje sistemoje „Infostatyba“ paskelbtų neįgaliesiems svarbių statinių projektų atitikties tikrinimas; dalyvavimas statybos užbaigimo komisijų darbe; projektuotojų konsultavimas

 

 

 

 

 

 

2.

Seminarų, mokymų, konferencijų aplinkos prieinamumo klausimais organizavimas

 

 

 

 

 

 

3.

Aplinkos pritaikymo neįgaliesiems tyrimų vykdymas

 

 

 

 

 

 

4.

Iš viso

 

 

 

 

 

 

* Nurodoma iš Neįgaliųjų reikalų departamento prašoma lėšų suma.

 

 

 

Projekto įgyvendinimo 2013–2015 m. eiga ir planas (jeigu atskirais metais keičiasi projekto įgyvendinimo eiga ir planas, pateikiamas atskiras kiekvienų metų projekto įgyvendinimo eigos ir plano aprašymas)

 

(pagal kiekvieną planuojamą vykdyti veiklą atskirai nuoseklus ir išsamus planuojamų priemonių ir veiksmų aprašymas, konkrečios veiklos, priemonės ir veiksmo pradžia ir pabaiga, trukmė, priemonių vykdymo vieta ir t.t.)

 

 

 

Projekto išlaidų detali sąmata ir pagrindimas 2013–2015 m. (jeigu atskirais metais keičiasi projekto išlaidų detali sąmata ir pagrindimas, pateikiamos atskiros kiekvienų metų projekto išlaidų detalios sąmatos ir pagrindimo lentelės)

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis ir skaičiavimai

Prašoma iš Neįgaliųjų reikalų departamento

(tūkst. litų)

Išlaidų pagrindimas

(pagrįsti ir nurodyti, kokiai veiklai planuojamos išlaidos)

I. Administracinės išlaidos

 

 

 

1.

Darbo užmokestis projekto vadovui ir finansininkui (nurodyti pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą)

 

Nurodyti projekto vadovo ir finansininko išsilavinimą

2.

Įnašai soc. draudimui, Garantiniam fondui (nurodyti vienoje eilutėje)

 

 

3.

Kanceliarinės prekės

 

 

4.

Ryšių paslaugos

 

 

5.

Komandiruotės ir transporto išlaidos

 

 

6.

Įmonės teikiamų buhalterinių paslaugų apmokėjimas

 

 

7.

Iš viso

 

 

II. Projekto vykdymo išlaidos

 

 

 

8.

Darbo užmokestis projekto vykdytojams (nurodyti pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą)

 

Nurodyti išsilavinimą, vykdomą veiklą

9.

Įnašai soc. draudimui, Garantiniam fondui (nurodyti vienoje eilutėje)

 

 

10.

Apmokėjimas pagal autorines ir atlygintinų paslaugų sutartis

 

 

11.

Prekės

 

 

 

11.1. ilgalaikis turtas

 

Papildomai nurodyti bendro finansavimo lėšas (ne mažesnes nei 50 proc.)

 

11.2. trumpalaikis turtas

 

 

12.

Ryšių paslaugos

 

 

13.

Transporto išlaidos

 

 

14.

Patalpų eksploatavimo išlaidos

 

 

15.

Komandiruotės

 

 

16.

Maitinimas

 

 

17.

Ilgalaikio materialiojo turto nuoma

 

 

18.

Ilgalaikio materialiojo turto remontas

 

 

19.

Iš viso

 

 

20.

IŠ VISO PROJEKTO IŠLAIDŲ (7 + 19)

 

 

 

Laukiami rezultatai 2013–2015 m. (pagal vykdomas veiklas) (jeigu atskirais metais keičiasi projekto laukiami rezultatai, pateikiamos atskiros kiekvienų metų laukiamų rezultatų lentelės)

Eil.Nr.

Vertinimo kriterijaus pavadinimas

Laukiami rezultatai

1.

Patikrintų statinių projektų, kurie paskelbti informacinėje sistemoje „Infostatyba“, skaičius

 

2.

Dalyvaujant statybos užbaigimo komisijų darbe patikrintų statinių skaičius

 

3.

Konsultuotų projektuotojų skaičius

 

4.

Organizuotų seminarų, mokymų ir konferencijų skaičius

 

5.

Atliktų tyrimų skaičius

 

Bendras projekte dirbančių asmenų skaičius (pagal sąrašą) _____, iš jų neįgaliųjų skaičius ______

 

 

 

 

Priedai:

1. Organizacijos registravimo pažymėjimo kopija, _______ lapai.

2. Organizacijos įstatų (nuostatų) kopija, _______ lapai.

3. Pažyma, kurioje nurodoma, kad organizacija atitinka aprašo 7.3–7.5 punktuose nustatytus reikalavimus, _______ lapai.

4. Elektroninė projekto paraiškos versija.

 

 

_____________

(pareigų pavadinimas)

_____________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

A. V.

 

_________________


 

Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros

projektų finansavimo 2013–2015 metais tvarkos

aprašo

2 priedas

 

__________________________________________________________________________

(organizacijos pavadinimas)

 

2013–2015 METŲ Statinių pritaikymo neįgaliesiems priežiūros PROJEKTO VERTINIMo anketa

 

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Rekomenduojamos balų ribos

Skirtų balų skaičius

1.

Ar projekto paraiška atitinka keliamus reikalavimus

(projekto paraiška pateikta kvalifikuotai, tvarkingai, pagal patvirtintą formą, yra reikalingi dokumentai)

10

 

 

– atitinka visus reikalavimus

10

– atitinka reikalavimus, bet yra nedidelių netikslumų

6–9

– iš dalies atitinka

1–5

– neatitinka

0

2.

Pareiškėjo veikla, numatyta projekte

(planuojama veikla veiksminga, planuojamos visos aprašo 9 punkte nurodytos veiklos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje)

20

 

 

– veiksminga, įgyvendinamos visos veiklos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje

15–20

– iš dalies veiksminga, įgyvendinamos visos veiklos, tačiau yra netikslumų dėl įgyvendinimo visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje

10–14

– iš dalies veiksminga, įgyvendinamos visos veiklos, tačiau įgyvendinimas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje abejotinas

4–9

– neaiški, įgyvendinamos ne visos veiklos, veiksmingumas ir poveikis abejotinas

0–3

3.

Projekto įgyvendinimas

(nuoseklus ir gerai parengtas projekto įgyvendinimo planas ir eiga)

15

 

 

– nuoseklus ir išsamus

13–15

– nuoseklus, tačiau trūksta detalumo

6–12

– trūksta nuoseklumo ir detalumo

1–5

– nedetalus ir nenuoseklus

0

4.

Reikalingų lėšų pagrindimas

(projekto lėšos yra aiškios, detalios, pagrįstos, realios, suplanuotos, atsižvelgiant į vidutines kainas)

15

 

 

– pagrįstos, realiai suplanuotos, pateikti apskaičiavimai

13–15

– iš dalies pagrįstos, trūksta detalesnių apskaičiavimų

6–12

– prastai planuojamos, pateiktos be detalių apskaičiavimų

1–5

– nepagrįstos

0

5.

Turimi žmogiškieji ištekliai projekto veiklai įgyvendinti

(projekto veikloms vykdyti turi kvalifikuotus specialistus)

15

 

 

– turi pakankamai

13–15

– turi pakankamai, tačiau trūksta išsamesnio specialistų kvalifikacijos aprašymo

6–12

– turi nepakankamai

neturi, reikalingi specialistai

1–5

bus ieškomi gavus finansavimą

0

6.

Turimi materialiniai ištekliai projekto veiklai įgyvendinti

(projekto veikloms vykdyti turi patalpas, įrangą, transporto priemones ir kt.)

15

 

 

– turi pakankamai

13–15

– turi pakankamai, tačiau trūksta išsamesnio turimų išteklių aprašymo

6–12

– turi nepakankamai

1–5

neturi, reikalingos patalpos ir priemonės nuomojamos

0

7.

Kiti finansavimo šaltiniai

10

 

 

– skiriama daugiau kaip 10 procentų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų

9–10

– skiriama nuo 6 iki 10 procentų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų

5–8

– skiriama iki 5 procentų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų

0–4

 

Bendra balų suma

100

 

 

 

Projekto privalumai

 

 

 

 

Projekto trūkumai

 

 

 

 

Projekto veiklos, išlaidos, kurių siūloma nefinansuoti

 

 

 

Komisijos nario išvada

(projektą finansuoti, nefinansuoti)

 

 

 

 

Projekto įvertinimas

Nuo 50 iki 100 balų – projektas finansuotinas, mažiau kaip 50 balų – projektas atmestinas.

 

Komisijos narys

_____________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

_______________

(data)

 

________________