LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSIOSIOS RINKIMŲ KOMISIJOS

S P R E N D I M A S

 

DĖL POLITINĖS REKLAMOS ŽYMĖJIMO TVARKOS APRAŠO PAKEITIMO

 

2012 m. balandžio 11 d. Nr. Sp-31

Vilnius

 

Vyriausioji rinkimų komisija, vadovaudamasi Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu, nusprendžia:

1. Pakeisti 2010 m. rugsėjo 7 d. Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimu Nr. Sp-58 (Žin., 2010, Nr. 107-5564) patvirtintą Politinės reklamos žymėjimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas):

1.1. Išdėstyti 13 punkto pirmąją pastraipą taip:

13. Kiekviename spausdintos politinės reklamos skelbimo ar publikacijos puslapyje (periodinėje spaudoje), lankstinuke (pirmajame ar paskutiniame atvarte, matomoje vietoje), plakate (matomoje jo pusėje) ar kitame politinei reklamai rinkimų (referendumo) agitacijai skirtame gaminyje, nepriklausomai nuo jų platinimo būdo ir vietos, turi būti nurodyta:“

1.2. Įrašyti 13.4 punkte po žodžio ir simbolio „spaudoje)“ žodžius „arba užrašas, nurodantis, kad pats politinės kampanijos dalyvis pasigamino politinės reklamos gaminį.“

1.3. Papildyti Aprašą 13.5 punktu:

13.5. spaudinių tiražas, jei politinė reklama skleidžiama ne periodinėje spaudoje.“

1.4. Išdėstyti 14 punktą taip:

14. Šio Aprašo 13 punkte nurodyti užrašai turi būti spausdinami ta pačia kryptimi, kaip politinės reklamos tekstas ir ne mažesnio nei aštuonių punktų dydžio ir aiškiai matomi, kai politinei reklamai, rinkimų (referendumo) agitacijai skirto pateikiamo teksto dydis – 12–20 punktų. Tais atvejais, kai politinei reklamai, rinkimų (referendumo) agitacijai skirtas tekstas pateikiamas didesnėmis ar mažesnėmis raidėmis, šio Aprašo 13 punkte nurodyti užrašai proporcingai didinami ar mažinami. Šie užrašai politinės reklamos skelbimuose negali būti trumpinami ar kaip nors kitaip keičiami.“

1.5. Papildyti Aprašą 23 punktu:

23. Politinės reklamos ginčytinus (diskutuotinus) faktus vertina darbo grupė, kurią iš VRK narių ir sekretoriato darbuotojų sudaro Vyriausioji rinkimų komisija. Darbo grupėje turi būti ne mažiau kaip 3 nariai.“

1.6. Papildyti Aprašą 24 punktu:

24. Darbo grupė spręsdama ginčytinus (diskutuotinus) faktus dėl informacijos pripažinimo politine reklama turi teisę pakviesti (ar konsultuotis su) specialistus iš kitų institucijų, organizacijų.“

1.7. Papildyti Aprašą 25 punktu:

25. Darbo grupė politinės reklamos faktus nagrinėja per 7 darbo dienas, esant išimtiniams (sudėtingiems) atvejams terminas gali būti VRK pirmininko sprendimu pratęstas dar 7 darbo dienoms. Darbo grupės nuomonė yra rekomendacinio pobūdžio priimant Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimus dėl informacijos pripažinimo politine reklama.“

2. Paskelbti šį sprendimą „Valstybės žiniose“.

 

 

 

Pirmininkas                                                                             Zenonas Vaigauskas