LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS AVIACIJOS SPECIALISTŲ LICENCIJAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. rugsėjo 16 d. Nr. 3-517

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918; 2002, Nr. 112-4979) 46 straipsnio 2 dalimi ir Civilinės aviacijos administracijos nuostatų (LR susisiekimo ministro 2001 m. gegužės 28 d. įsakymas Nr. 182 „Dėl biudžetinės įstaigos Civilinės aviacijos administracijos nuostatų patvirtinimo“) 6.6, 6.23 ir 6.29 punktais:

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos specialistų licencijavimo nuostatus (pridedama).

2. Pavedu Civilinės aviacijos administracijai iki 2003 m. spalio 1 d. parengti ir patvirtinti taisykles, kuriose būtų nustatyti reikalavimai licencijuojamiems aviacijos specialistams pagal Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 1 Priedo, Europos Sąjungos, Jungtinės aviacijos institucijos nustatytus reikalavimus.

3. Laikau netekusiu galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1999 m. rugsėjo 9 d. įsakymą Nr. 336 „Dėl Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos specialistų licencijavimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 84-2502).

4. Šis įsakymas, išskyrus 2 punktą, įsigalioja nuo 2003 m. spalio 1 d.

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2003 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 3-517

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINĖS AVIACIJOS SPECIALISTŲ LICENCIJAVIMO NUOSTATAI

 

I. BendroSIOS NUOSTATOs

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja licencijų civilinės aviacijos specialistams išdavimo, pratęsimo, atnaujinimo, pripažinimo, galiojimo sustabdymo bei nutraukimo sąlygas ir tvarką.

2. Civilinės aviacijos specialistus licencijuoja ir išduoda licencijas Civilinės aviacijos administracija (toliau vadinama – CAA).

3. Eksploatuoti orlaivius ir atlikti jų techninę priežiūrą bei remonto darbus, taip pat vadovauti skrydžiams leidžiama asmenims, turintiems atitinkamą CAA išduotą aviacijos specialisto licenciją.

4. Licencijos savininkas gali naudotis tik tomis teisėmis, kurias jam suteikia civilinės aviacijos specialisto licencija. Orlaivių įgulų narių ir techninės priežiūros specialistų licencijose įrašomi tik tie orlaivių tipai bei klasės, kurie įtraukti į Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registrą.

5. Asmuo, naudodamasis civilinės aviacijos specialisto licencijoje nurodytomis teisėmis, privalo ją nuolat turėti su savimi.

6. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos:

Kvalifikacija – įrašas licencijoje arba licencijos priede, kuris nurodo šios licencijos savininkui taikomas specialias sąlygas, teises, ribojimus.

Licencija – dokumentas, suteikiantis jos savininkui atitinkamas teises (pilotuoti orlaivį, skristi tam tikromis sąlygomis ir t. t.).

Pripažinimo pažymėjimas – specialisto licencijos priedas, patvirtinantis užsienyje išduotos specialisto licencijos eksploatuoti ir techniškai prižiūrėti orlaivį, registruotą Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre, galiojimą.

Sveikatos pažymėjimas – sudėtinė aviacijos specialisto licencijos dalis, patvirtinanti licencijos savininko sveikatos būklę, leidžiančią saugiai eiti aviacijos specialisto pareigas.

 

II. Licencijų išdavimas ir pratęsimas

 

7. Išduodamos šių rūšių civilinės aviacijos specialistų licencijos:

7.1. avialinijų transporto pilotų (skraidančių lėktuvais – ATPL(A), sraigtasparniais – ATPL(H);

7.2. komercinės aviacijos pilotų (skraidančių lėktuvais – CPL(A), sraigtasparniais – CPL(H);

7.3. pilotų mėgėjų (skraidančių orlaiviais, kurie neįeina į ultralengvųjų OL kategoriją – lėktuvais – PPL(A), sraigtasparniais – PPL(H);

7.4. navigatorių – FN;

7.5. skraidančiųjų inžinierių – F/EL(A)(H);

7.6. laisvojo aerostato pilotų – LA;

7.7. skrydžių vadovų – SV;

7.8. technikų/inžinierių – TI;

7.9. sklandytojų – SK;

7.10. orlaivių palydovų – ST;

7.11. pilotų mokinių, skrydžių vadovų mokinių – MO;

7.12. skrydžio dispečerių – SD.

8. Reikalavimus licencijuojamiems aviacijos specialistams nustato CAA.

9. Licencijos formą ir turinį nustato CAA, atsižvelgdama į tarptautinius reikalavimus.

10. Civilinės aviacijos specialisto licencija išduodama tik su kvalifikacijos įrašu.

11. Pretendentai, pageidaujantys gauti atitinkamą civilinės aviacijos specialisto licenciją arba kvalifikaciją, privalo:

11.1. baigti mokymą CAA akredituotoje mokymo įstaigoje ir pateikti baigimo dokumentus;

11.2. pateikti CAA patvirtintos formos prašymą;

11.3. išlaikyti CAA nurodytus teorijos bei praktinius egzaminus;

11.4. sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir pateikti kvitą;

11.5. pateikti nustatyta tvarka išduotą atitinkamos klasės galiojantį sveikatos pažymėjimą.

12. CAA paskiria egzaminuotojus tikrinti pretendentų teorines žinias ir praktinius gebėjimus.

13. Reikalavimus egzaminuotojams ir egzaminavimo sąlygas bei tvarką nustato CAA.

14. CAA gali neišduoti licencijos, jeigu kandidatas:

14.1. neįvykdė šių nuostatų 11 punkto reikalavimų;

14.2. yra neveiksnus;

14.3. linkęs vartoti alkoholį, narkotikus ir kitas psichotropines medžiagas;

14.4. nuteistas už padarytą tyčinį nusikaltimą.

15. Šių nuostatų 14 punkte nurodytos informacijos apie pretendentus, padavusius prašymą gauti licenciją, CAA turi teisę teirautis atitinkamose institucijose.

16. Pretendentai, pageidaujantys pratęsti specialisto licencijos (kvalifikacijos) galiojimo laiką, privalo pateikti CAA šiuos dokumentus:

16.1. CAA nustatytos formos dokumentą apie įvykdytus reikalavimus pratęsti licenciją (kvalifikaciją);

16.2. skraidymų knygutę (pilotams, navigatoriams, skraidantiesiems inžinieriams);

16.3. atitinkamos klasės sveikatos pažymėjimą;

16.4. valstybės rinkliavos mokėjimo kvitą.

17. CAA gali išduoti aviacijos specialisto licenciją karo aviacijos specialistams, jeigu karo aviacijos specialistas pereina dirbti į civilinės aviacijos įmonę ar bendrovę. Ši nuostata netaikoma išduodant piloto mėgėjo, sklandytojo ir laisvojo aerostato piloto licencijas. Pretendentas privalo išlaikyti CAA nurodytus teorijos ir praktikos egzaminus. Karo aviacijos specialisto patirtis ir pasirengimas turi atitikti CAA nustatytus reikalavimus gauti atitinkamą licenciją.

18. Civilinės aviacijos specialisto licencija išduodama CAA nustatytam terminui. Pasibaigus licencijos galiojimo terminui, jos savininkas netenka visų licencijos suteiktų teisių. Licencijos galiojimas gali būti pratęsiamas pagal CAA nustatytus reikalavimus.

 

III. SVEIKATOS BŪKLĖ

 

19. Aviacijos specialistų – orlaivio įgulos narių ir skrydžių vadovų – sveikatos būklė turi atitikti 1, 2 arba 3 klasės medicinos reikalavimus. Atitinkamai yra išduodami 1, 2 arba 3 klasės sveikatos pažymėjimai. Sveikatos pažymėjimai išduodami pagal sveikatos apsaugos ir susisiekimo ministrų nustatytas sąlygas ir tvarką.

20. Sveikatos pažymėjimas yra sudėtinė ir neatsiejama civilinės aviacijos specialisto licencijos dalis. Pasibaigus sveikatos pažymėjimo galiojimo laikui, licencijos savininkas netenka visų teisių, nurodytų licencijoje, ir licencija laikoma negaliojančia.

 

IV. Užsienyje išduotų licencijų pripažinimas

 

21. Užsienyje išduotas ir galiojančias licencijas CAA gali pripažinti, išduodama prašytojui pripažinimo pažymėjimą, jei tos licencijos išduotos pagal Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 1 Priede nustatytus standartus arba Jungtinius aviacijos institucijos reikalavimus. Licencijų pripažinimo tvarką ir sąlygas nustato CAA.

22. Asmeniui, turinčiam Europos Sąjungos ir Jungtinės aviacijos institucijos valstybės narės išduotą piloto licenciją, leidžiama skristi įgulos nariu vadovaujantis vizualiųjų skrydžių taisyklėmis dieną, pagal kvalifikacijas, nurodytas jo licencijoje, su Lietuvos Respublikoje registruotais vienmotoriais civiliniais orlaiviais, kurių maksimali kilimo masė ne didesnė kaip 5700 kg, ir naudotis piloto mėgėjo teisėmis nereikalaujant pripažinimo pažymėjimo. Šiuo atveju orlaivio savininkas arba naudotojas, leisdamas užsienio pilotui naudoti orlaivį, turi įsitikinti, kad pilotas turi galiojančią licenciją ir kvalifikaciją skraidyti konkretaus tipo orlaiviu.

 

V. Licencijos galiojimo sustabdymas ir nutraukimas

 

23. CAA turi teisę sustabdyti arba nutraukti civilinės aviacijos specialisto licencijos (pripažinimo pažymėjimo) galiojimą, jeigu jos savininkas:

23.1. nesilaikė įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytų skrydžių saugos bei aviacijos saugumo reikalavimų;

23.2. naudojosi licencijos suteiktomis teisėmis, būdamas apsvaigęs nuo alkoholio, narkotikų, psichotropinių arba kitų medžiagų;

23.3. sveikatos būklė neatitiko nustatytų reikalavimų;

23.4. nuteistas už padarytą tyčinį nusikaltimą;

23.5. pareigas vykdė neturėdamas reikiamos kvalifikacijos.

24. CAA per 5 darbo dienas privalo raštu pranešti licencijos savininkui apie licencijos galiojimo sustabdymą arba nutraukimą.

25. Sustabdžius arba nutraukus licencijos galiojimą, jos savininkas per 10 darbo dienų privalo licenciją grąžinti CAA.

26. Nutraukus licencijos galiojimą, jis negali būti atnaujintas.

27. Sustabdžius licencijos galiojimą, jos savininkas laikinai netenka licencijos suteiktų teisių.

28. CAA turi teisę sustabdyti licencijos galiojimą tol, kol bus atliktas oficialus tyrimas ir priimtas galutinis sprendimas atnaujinti arba nutraukti licencijos galiojimą.

29. Licencijos galiojimas atnaujinamas CAA nustatyta tvarka.

30. Pametus, sugadinus arba kitaip praradus licenciją, CAA gali išduoti licencijos dublikatą. Licencijos savininkas CAA raštu pateikia prašymą, kuriame turi būti paaiškintos licencijos dingimo aplinkybės.

31. Praradęs negaliojančią licenciją, pareiškėjas turi išlaikyti visus egzaminus, kad gautų atitinkamą licenciją. Praradęs galiojančią licenciją, pareiškėjas privalo išlaikyti oro teisės egzaminą.

32. Licencijos dublikatas išduodamas ne anksčiau kaip po 30 kalendorinių dienų nuo pareiškimo pateikimo datos.

 

VI. LICENCIJŲ APSKAITA IR DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

33. CAA privalo vesti išduotų licencijų ir pripažinimo pažymėjimų registravimo žurnalą, kuriame įrašomas licencijos savininko vardas, pavardė, išduotos licencijos numeris, išdavimo data ir gavėjo parašas.

34. CAA užveda kiekvieno licencijuoto civilinės aviacijos specialisto bylą, kurioje laikomi visi dokumentai, susiję su specialisto licencijavimu. Dokumentai yra konfidencialūs ir gali būti prieinami tik licencijų skyriaus darbuotojams. Bylos turi būti patikimai saugomos. Jeigu civilinės aviacijos specialistas 10 metų nesikreipė į CAA dėl licencijos pratęsimo arba atnaujinimo, jo byla atiduodama į archyvą.

______________