Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. GRUODŽIO 21 D. NUTARIMO NR. 1560 „DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. spalio 22 d. Nr. 1079

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 21 d. nutarimą Nr. 1560 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 108-3922; 2003, Nr. 26-1040; 2004, Nr. 32-1023; 2006, Nr. 44-1597):

1. Įrašyti nutarimo preambulėje vietoj oficialaus paskelbimo šaltinio „2002, Nr. 118-5296“ oficialaus paskelbimo šaltinį „2006, Nr. 4-102“, o vietoj žodžių „7 straipsnio“ žodžius „8 straipsnio“.

2. Išdėstyti nauja redakcija nurodytuoju nutarimu patvirtintus Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatus (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                            GEDIMINAS KIRKILAS

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                   VYTAS NAVICKAS

 

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. gruodžio 21 d.

nutarimu Nr. 1560

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2008 m. spalio 22 d.

nutarimo Nr. 1079 redakcija)

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Tarnyba) yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaiga, įgyvendinanti viešųjų pirkimų politiką ir prižiūrinti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau vadinama – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas: Vilnius, Kareivių g. 1, Lietuvos Respublika.

4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka.

Tarnybai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Tarnybos uždaviniai yra šie:

5.1. įgyvendinti viešųjų pirkimų politiką;

5.2. prižiūrėti, kaip laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų.

6. Įgyvendindama jai pavestus uždavinius, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

6.1. analizuoja ir vertina viešųjų pirkimų sistemą, rengia pasiūlymus, kaip ją tobulinti;

6.2. analizuoja viešųjų pirkimų įgyvendinimo Europos Sąjungoje (toliau vadinama – ES) praktiką ir teisės aktų nustatyta tvarka teikia pasiūlymus dėl nacionalinės teisės tobulinimo Lietuvos Respublikos institucijoms pagal kompetenciją;

6.3. teikia metodinę pagalbą, rengia rekomendacijas ir gaires, kurių reikia Viešųjų pirkimų įstatymui įgyvendinti;

6.4. analizuoja ir vertina kiekvieną gautą Europos Bendrijų Teisingumo Teismo nagrinėjamą bylą ir teikia Europos teisės departamentui prie Teisingumo ministerijos nuomonę apie bylos svarbą Lietuvai ar Lietuvos Respublikos poziciją Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka;

6.5. dalyvauja Lietuvos Respublikos pozicijų ES institucijose nagrinėjamais klausimais rengimo ir derinimo, ES teisės (acquis communautaire) perkėlimo į nacionalinę teisę ir įgyvendinimo darbuose; šiems darbams atlikti naudojasi Lietuvos narystės ES informacine sistema;

6.6. atstovauja Lietuvai ES ir kitose tarptautinėse organizacijose Tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;

6.7. spręsdama viešųjų pirkimų klausimus, palaiko ryšius su atitinkamomis ES valstybių narių, kitų užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

6.8. rengia ir teikia Europos Bendrijų Komisijai jos nustatytais terminais ir forma statistines prekių, paslaugų ir darbų pirkimo metines ataskaitas ir kitą jos prašomą informaciją;

6.9. teikia Europos Bendrijų Komisijai Viešųjų pirkimų įstatymo 97 straipsnyje nurodytą informaciją apie Europos Bendrijos teisės pažeidimą;

6.10. pagal kompetenciją rengia ir priima viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus:

6.10.1. tvirtina supaprastintų pirkimų skelbimų formas ir nustato skelbimų teikimo reikalavimus;

6.10.2. tvirtina pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką;

6.10.3. tvirtina pirkimų ataskaitų formas ir nustato ataskaitų teikimo reikalavimus;

6.10.4. tvirtina skelbimų teikimo Tarnybai taisykles;

6.10.5. tvirtina vokų atplėšimo procedūros ir pradinio susipažinimo su elektroninėmis priemonėmis gautais pasiūlymais rezultatų protokolo privalomuosius rekvizitus;

6.10.6. priima kitus teisės aktus;

6.11. kontroliuoja, kaip, atliekant viešuosius pirkimus, laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų jo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimų, atlieka šių teisės aktų pažeidimų prevenciją, vertina tiekėjų kreipimusis dėl perkančiųjų organizacijų pirkimo dokumentuose nurodytų pirkimo sąlygų;

6.12. renka, kaupia ir analizuoja informaciją apie numatomus ir atliekamus pirkimus, sudarytas pirkimų sutartis ir sutarčių įvykdymo rezultatus, taip pat nustatytus viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimus, jų pobūdį, su jais susijusius sprendimus ir bausmes; šią informaciją, išskyrus konfidencialią, teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir skelbia viešai;

6.13. organizuoja perkančiųjų organizacijų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atsakingų už viešuosius pirkimus, mokymą, juos moko;

6.14. konsultuoja perkančiąsias organizacijas ir tiekėjus, organizuoja jų konsultavimą viešųjų pirkimų klausimais;

6.15. persiunčia Europos Bendrijų Komisijai prašymą dėl Viešųjų pirkimų įstatymo 98 straipsnyje nurodyto sutaikymo;

6.16. persiunčia Europos Bendrijų oficialiųjų leidinių biurui skelbti perkančiųjų organizacijų skelbimus ir užtikrina perkančiųjų organizacijų perduodamų kitų pranešimų ir informacijos persiuntimą, išsiunčia skelbimus skelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir skelbia Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, taip pat raštu praneša perkančiajai organizacijai skelbimo išsiuntimo būdą ir išsiuntimo datą;

6.17. sudaro ir teikia Europos Bendrijų Komisijai Lietuvos Respublikos institucijų ir įmonių, kompetentingų išduoti Viešųjų pirkimų įstatymo 33 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus, sąrašą, taip pat atsako už šio sąrašo atnaujintų duomenų pateikimą Europos Bendrijų Komisijai;

6.18. pagal kompetenciją dalyvauja ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemoje;

6.19. konsultuoja Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos vartotojus, organizuoja jų konsultavimą;

6.20. pagal kompetenciją nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas;

6.21. nedelsdama praneša perkančiosios organizacijos vadovui apie administracinės nuobaudos paskyrimą;

6.22. administruoja Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą;

6.23. sudaro oficialius patvirtintų tiekėjų sąrašus;

6.24. atlieka kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

7. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama savo funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės, savivaldybių institucijų ir įstaigų duomenis Tarnybos kompetencijos klausimais;

7.2. gauti iš perkančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją;

7.3. stebėti visas perkančiojoje organizacijoje vykdomas pirkimų procedūras, prireikus filmuoti viešojo pirkimo komisijos posėdžius ir kitas pirkimo procedūras;

7.4. gauti perkančiosios organizacijos, viešojo pirkimo komisijos ar jos narių ir pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų veiksmų ir sprendimų, susijusių su pirkimu, paaiškinimus;

7.5. tikrinti, kaip perkančiosios organizacijos laikosi nustatytosios viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos;

7.6. pateikti pirkimo dokumentus ir tiekėjų pasiūlymus papildomai ekspertizei;

7.7. gavusi pranešimą apie galimus pažeidimus, vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras;

7.8. nustačiusi Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti ar nutraukti pirkimo procedūras, panaikinti arba pakeisti nurodytojo įstatymo reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus;

7.9. Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais atvejais duoti sutikimą, kad perkančioji organizacija atmestų visus pasiūlymus, nutrauktų pirkimo procedūras, pakeistų pirkimo sutarties sąlygas; perkančiajai organizacijai gavus tiekėjo pretenziją, priimti sprendimą nestabdyti pirkimo procedūrų;

7.10. sudaryti komisijas (darbo grupes) teisės aktų ir kitų dokumentų projektams rengti ir svarbioms problemoms nagrinėti, įtraukti į jas kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir organizacijų specialistus (jų vadovų sutikimu). Prireikus į šias komisijas (darbo grupes) gali būti pakviesti ir užsienio valstybių specialistai;

7.11. gavusi Europos Bendrijų Komisijos pranešimą, kad bus nagrinėjamas Europos Bendrijos teisės nuostatų pažeidimas, kreiptis į teismą, jeigu mano, kad perkančioji organizacija pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus ir pažeidimų neištaisė;

7.12. Viešųjų pirkimų įstatymą pažeidusius asmenis įstatymų nustatyta tvarka traukti administracinėn atsakomybėn;

7.13. nustačiusi Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimus ar galimas korupcijos apraiškas, medžiagą perduoti teisėsaugos institucijoms tirti toliau.

8. Tarnyba gali turėti ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

9. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Tarnybos direktoriaus patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), ir derinamais su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, taip pat su Valstybės ilgalaikės raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), kitais strateginio planavimo dokumentais. Tarnybos direktorius kontroliuoja Tarnybos strateginio veiklos plano įgyvendinimą.

10. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Ministras Pirmininkas. Tarnybos direktorius yra pavaldus Ministrui Pirmininkui.

Ministras Pirmininkas skatina Tarnybos direktorių, prireikus skiria jam tarnybines nuobaudas.

11. Tarnybos direktorius:

11.1. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir tarptautinėse organizacijose;

11.2. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus, taip pat atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų nustatytas funkcijas, vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko suteiktus įgaliojimus, yra asmeniškai atsakingas už tai, kad būtų vykdomi Tarnybai pavesti uždaviniai;

11.3. užtikrina Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, įstatymų, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų vykdymą;

11.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus;

11.5. užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų įvykdymą;

11.6. priima įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami;

11.7. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Tarnybos metinę veiklos ataskaitą, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių ataskaitą, Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą, pusmečiui pasibaigus teisės aktų nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei informaciją apie būklę Tarnybos kompetencijos srityje (šios informacijos kopiją – Ūkio ministerijai), informuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybę, jeigu Tarnybos kompetencijos srityje vykstantys procesai gali sukelti neigiamas ekonomines, finansines ar kitokias pasekmes valstybei ar konkrečioms socialinėms grupėms, teikia pasiūlymus dėl priemonių, būtinų neigiamiems procesams įveikti (šios informacijos ir pasiūlymų kopijas – Ūkio ministerijai);

11.8. tvirtina Tarnybos administracijos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės jai nustatyto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičiaus, sudaro Vertinimo komisiją ir priima sprendimus dėl kvalifikacinių klasių suteikimo valstybės tarnautojams;

11.9. tvirtina Tarnybos administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus, Tarnybos vidaus tvarkos taisykles;

11.10. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus, skatina juos ir skiria jiems tarnybines nuobaudas, taip pat įstatymų nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina juos ir skiria jiems drausmines nuobaudas;

11.11. tvirtina Tarnybos strateginius veiklos planus.

12. Kai Tarnybos direktoriaus nėra, jį pavaduoja vienas iš direktoriaus pavaduotojų.

13. Tarnybos direktorius turi du pavaduotojus, kuriuos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų direktorius. Direktoriaus pavaduotojai pavaldūs direktoriui.

14. Tarnybos direktoriaus pavaduotojai:

14.1. koordinuoja ir kontroliuoja jiems priskirtų Tarnybos administracijos padalinių darbą pagal šių padalinių nuostatuose nurodytas funkcijas;

14.2. dalyvauja Tarnybos veiklos planavime;

14.3. direktoriui įgaliojus, atstovauja Tarnybai teisme, kitose institucijose svarstant klausimus, susijusius su viešaisiais pirkimais, palaiko ryšius su tarptautinėmis organizacijomis Tarnybos veiklos klausimais.

15. Tarnybos direktorius ir jo pavaduotojai Tarnybos vardu turi teisę nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas.

16. Tarnybos administracijos padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi direktoriaus įsakymu patvirtintais administracijos padalinių nuostatais, Tarnybos vidaus tvarkos taisyklėmis.

17. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas Tarnyboje tvarką, darbo užmokesčio jiems mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

V. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS

 

18. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Valstybės kontrolė.

19. Tarnybos vidaus auditą atlieka Ūkio ministerijos Vidaus audito skyrius.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Tarnyba gali būti likviduojama, reorganizuojama ir pertvarkoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. 

 

_________________

 

part_7556921b6c5e4d14b94c334d1e272c37_end