LIETUVOS RESPUBLIKOS

SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2007 m. SAUSIO 11 d. ĮSAKYMO Nr. 3-07 „DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS REIKALAVIMŲ KITOKIO NEI 1435 MM IR 1520 MM VĖŽĖS PLOČIO GELEŽINKELIUOSE PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. gegužės 25 d. Nr. 3-307

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. sausio 11 d. įsakymą Nr. 3-07 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos reikalavimų kitokio nei 1435 mm ir 1520 mm vėžės pločio geležinkeliuose patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 6-272):

1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2010, Nr. 12-557) 1 straipsnio 3 dalimi:“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintuose Geležinkelių transporto eismo saugos reikalavimuose kitokio nei 1435 mm ir 1520 mm vėžės pločio geležinkeliuose:

2.1. Pripažįstu netekusiu galios 12 punktą.

2.2. Pripažįstu netekusiu galios 18 punktą.

2.3. Pripažįstu netekusiu galios 32 punktą.

2.4. Pripažįstu netekusiu galios 37 punktą.

2.5. Išdėstau 38 punktą taip:    

38. Pagrindinių, atvykimo ir išvykimo kelių bėgiai ir iešmai valdytojo nustatytomis priemonėmis tikrinami:

38.1. pagrindinių kelių – ne rečiau kaip kartą per mėnesį;

38.2. kitų kelių – ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius.

Siaurųjų geležinkelių transporto eismo tvarką, nustačius pavojingus bėgių ir iešmų defektus, kol jie bus pašalinti, nustato valdytojas.“

2.6. Išdėstau 40 punktą taip:

40. Kontroliniai užraktai įtaisomi į šiuos iešmus:

40.1. traukinių atvykimo ir išvykimo kelių;

40.2. apsauginius;

40.3. apsauginių aklakelių.

Iešmuose turi būti įtaisytos kengės smailėms užrakinti kabinamosiomis spynomis. Šios kengės turi užtikrinti, kad smailės priglustų prie rėminio bėgio. Didesnis kaip 2 mm tarpelis neleistinas.

Atsižvelgiant į siaurųjų geležinkelių transporto eismo intensyvumą ir nustatytą tvarką, šių reikalavimų 39 punkte nurodytais atvejais valdytojo leidimu tam tikri iešmai gali būti neprijungiami prie atitinkamos iešmų ir signalų sąryšio įrangos, o šiame punkte išvardyti iešmai gali būti ir be kontrolinių užraktų.“

2.7. Išdėstau 73 punktą taip:

73. Atliekant kelio, signalizacijos ir ryšių įrenginių bei kitų statinių ir įrenginių apžiūrą ir remonto darbus, tarpstočiuose neturi būti nutraukiamas eismas. Jei šiems darbams atlikti būtina traukinių eismo pertrauka, jos suteikimo tvarką, tikslų pradžios ir pabaigos laiką nustato valdytojas kartu su darbų vadovu ir darbus atliekančiomis organizacijomis. Leidimą atlikti darbus duoda valdytojas.“

2.8. Išdėstau 88 punktą taip:

88. Aširačiai turi būti techniškai tvarkingi ir atitikti siaurųjų geležinkelių eismo saugos reikalavimus.

Aširačiai turi turėti techninius pasus; duomenys apie aširačius registruojami specialiuose žurnaluose arba techniniuose pasuose.“

2.9. Išdėstau 96 punktą taip:

96. Lokomotyvuose ir keleiviniuose vagonuose turi būti rankiniai stabdžiai.“

2.10. Išdėstau 114 punktą taip:

114. Draudžiama vežti keleivius ir krovinius vagonais, kurių techninė priežiūra neatlikta.“

2.11. Pripažįstu netekusiu galios 145 punktą.

2.12. Išdėstau 182 punktą taip:

182. Veikiantys lokomotyvai kabinami traukinio sąstato priekyje. Mašinistas valdo lokomotyvą iš priekinės kabinos.

Traukinio, kurį visą maršrutą traukia du veikiantys lokomotyvai, priekyje kabinamas lokomotyvas, turįs galingesnius oro kompresorius.“

2.13. Pripažįstu netekusiu galios 195 punktą:

2.14. Išdėstau 217 punktą taip:

217. Budėtojas privalo įrašyti į traukinių eismo žurnalą traukinio numerį, jo išvykimo iš stoties arba stoties pervažiavimo laiką.“

2.15. Išdėstau 225.1 punktą taip:

225.1. gerai išmanyti lokomotyvo, specialiųjų savaeigių riedmenų konstrukciją, žinoti siaurųjų geležinkelių linijos profilį, signalinių rodyklių ir ženklų išdėstymą ir paskirtį, pervažų vietas;“.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis