VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS 2003 M. BALANDŽIO 24 D. ĮSAKYMO NR. V-119 „DĖL INDIVIDUALIŲ PAAIŠKINIMŲ RENGIMO IR TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. rugpjūčio 24 d. Nr. VA-68

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243), Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2112; 2004, Nr. 82-2966), 18.11 punktu ir siekdamas pagerinti mokesčių mokėtojų aptarnavimą:

1. Pakeičiu Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2003 m. balandžio 24 d. įsakymą Nr. V-119 „Dėl individualių paaiškinimų rengimo ir teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 42-1960; toliau – įsakymas):

1.1. Išdėstau įsakymo antraštę taip:

 

„DĖL PAKLAUSIMŲ IR KONSULTACIJŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO“.

 

1.2. Išdėstau įsakymo 1 punktą taip:

1. Tvirtinu Paklausimų ir konsultacijų teikimo tvarkos aprašą (toliau – aprašas)“.

1.3. Išdėstau nauja redakcija įsakymu patvirtintas Individualių paaiškinimų rengimo ir teikimo taisykles (toliau – taisyklės; pridedama).

2. Įsakau:

2.1. Apskričių valstybinėms mokesčių inspekcijoms (toliau – AVMI) iki to laiko, kol Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau -VMI prie FM) Paslaugų mokesčių mokėtojams departamento Mokesčių informacijos skyrius galutinai perims visas konsultavimo telefonu ir kitomis elektroninėmis priemonėmis funkcijas, šiuo įsakymu nauja redakcija išdėstytų taisyklių nuostatas taikyti tiek, kiek tai susiję su jų vykdomomis funkcijomis.

2.2. VMI prie FM Paslaugų mokesčių mokėtojams departamento Mokesčių informacijos skyriui iki 2006-11-01 parengti rašytinių konsultacijų kokybės vertinimo metodiką, prireikus pasitelkti į pagalbą kitų VMI prie FM rašytines konsultacijas mokesčių mokėtojams teikiančių struktūrinių padalinių valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis bei gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto.

3. Nustatau, kad šio įsakymo vykdymą kontroliuoja VMI prie FM viršininko pavaduotoja Birutė Černiuvienė ir pagal kompetenciją AVMI viršininkai.

 

 

 

L. E. VIRŠININKO PAREIGAS                                                       SAULIUS TREČEKAUSKAS


 

PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

viršininko 2003 m. balandžio 24 d. įsakymu

Nr. V-119

(Valstybinės mokesčių inspekcijos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

viršininko 2006 m. rugpjūčio 24 d. įsakymo

Nr. VA-68 redakcija)

 

PAKLAUSIMŲ IR KONSULTACIJŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis Paklausimų ir konsultacijų teikimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato paklausimų ir konsultacijų, susijusių su mokamų mokesčių apskaičiavimu, deklaravimu, sumokėjimu bei kitų mokestinių procedūrų atlikimu, teikimo tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) 1 str., 2 str., 16 str., 17 str., 19 str., 20 str., 22 str., 28 str., 29 str., 34 str., 38 str., Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) 1 str., 2 str., 11 str., 12 str., 17 str., 19 str., 25 str., 26 str., 27 str., 32 str., 33 str., 36 str., 37 str., 38 str., 39 str., Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005 Nr. 139-5008) 1 str., 2 str., 3 str., 4 str., 5 str., 6 str., 7 str., 12 str., 13 str., 15 str., 16 str., 17 str., 18 str., Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 (Žin., 2002, Nr. 95-4105; 2006, Nr. 60-2134) 10 p., 11 p., 33 p., Mokesčių mokėtojų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje metodinių rekomendacijų, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2005 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-77 (Žin., 2005, Nr. 140-5068) 9 p., 17 p.

3. Šis aprašas nesusijęs su asmenų prašymų ir skundų registravimu, nagrinėjimu ir atsakymų rengimu. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka, Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2005 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. VA-39.

4. Informacijos teikimą tretiesiems asmenims nustato Paslaptyje nelaikomos informacijos apie mokesčių mokėtoją paskleidimo tretiesiems asmenims taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. VA-147.

5. Šiame apraše vartojamos sąvokos ir santrumpos:

apibendrintas mokesčio įstatymo paaiškinimas (komentaras) – tai su Lietuvos Respublikos finansų ministerija suderinta paskelbta oficiali Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) nuomonė, kaip reikia suprasti ir taikyti atitinkamo mokesčio įstatymo nuostatas;

aptarnaujanti AVMI – tai apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – AVMI), kurios aptarnaujamoje teritorijoje yra paklausėjo buveinė, gyvenamoji vieta;

asmens dokumentas – valstybės ar vietos savivaldos institucijos asmeniui išduotas dokumentas, kuriame įrašyti duomenys apie šį asmenį Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka (Asmens tapatybės kortelė, Lietuvos Respublikos piliečio pasas arba Lietuvos Respublikos pasas);

identifikavimas – tai asmens tapatybės nustatymas, Mokesčių mokėtojų ir kituose registruose sukauptus duomenis lyginant su asmens pateikta informacija, leidžiančia jį atpažinti;

informacija – žinios, kuriomis disponuoja VMI;

informacijos teikimas – informacijos atskleidimas perduodant ar kitu būdu padarant ją prieinamą paklausėjams;

konsultacija – VMI prie FM valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis bei gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir atliekančių vidaus administravimą (toliau – VMI darbuotojai), individualaus pobūdžio žodinis ar rašytinis paaiškinimas, skirtas konkrečiam paklausėjui jo mokamų (numatomų mokėti) mokesčių mokėjimo, deklaravimo, apmokestinimo bei kitų mokestinių procedūrų klausimais;

konsultuojantis padalinys – tai AVMI švietimo ir konsultavimo skyrius ir/ar AVMI teritorinis skyrius, kuris paklausėjams teikia konsultacijas. Taip pat konsultacijas teikiantys VMI prie FM atitinkami struktūriniai padaliniai;

konsultavimo telefonai – paklausėjams konsultuoti skirti telefonų numeriai, kuriais teikiamos konsultacijos (informacija);

paklausėjas – juridinis ar fizinis asmuo bei jo atstovas, kuris kreipiasi į VMI žodžiu arba raštu;

paklausimas – tai paklausėjo žodinis (konsultacija telefonu ar atvykus į VMI) ar rašytinis (kai paklausimas pateiktas tiesiogiai į VMI elektroniniu paštu, faksu ar paštu) kreipimasis į VMI mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo, kitų mokestinių procedūrų atlikimo, mokesčių teisės aktų nuostatų paaiškinimo ir kt. mokesčių klausimais;

VMI – Valstybinė mokesčių inspekcija (Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos kaip visuma).

6. Informacija apie konsultuojančius padalinius (adresai, darbo laikas, konsultavimo telefonai, fakso numeriai, elektroninio pašto adresai), paklausėjų priėmimo ir paklausimų bei konsultacijų teikimo tvarka skelbiama:

6.1. aptarnaujančios AVMI patalpose, gerai matomose vietose;

6.2. VMI prie FM interneto svetainėje adresu: www. vmi. lt;

6.3. vietos žiniasklaidoje;

6.4. AVMI organizuojamuose mokesčių mokėtojų švietimo, mokymo renginiuose;

6.5. VMI parengtuose leidiniuose;

6.6. prireikus pagal galimybes ir kitomis priemonėmis.

 

II. PAKLAUSIMŲ IR KONSULTACIJŲ TEIKIMAS

 

7. Paklausimus paklausėjai gali pateikti tokiais būdais:

7.1. atvykti konsultuotis į VMI. Paklausėjai gali iš anksto užsirašyti konsultacijai;

7.2. paskambinti į VMI viešai paskelbtais konsultavimo telefonų numeriais;

7.3. pateikti raštu:

7.3.1. pateikti aptarnaujančios AVMI padaliniui, kuris registruoja gautus paklausimus arba tiesiogiai konsultuoja mokesčių mokėtojus. Tiesiogiai konsultuojančio padalinio darbuotojas, priimdamas paklausimą, jei reikia jį patikslina, paaiškina konsultacijos teikimo sąlygas ir aptarnaujančios AVMI nustatyta tvarka perduoda registruoti atitinkamam padaliniui;

7.3.2. atsiųsti klasikiniu paštu;

7.3.3. atsiųsti elektroniniu paštu. Jeigu elektroniniu paštu atsiųstas paklausimas yra nesudėtingas ir/arba tuo klausimu yra parengtas apibendrintas mokesčio įstatymo paaiškinimas (komentaras) ir nereikia kreiptis į paklausėją patikslinti jo pateiktų duomenų (informacijos), konsultacija turi būti suteikta per 3 darbo dienas;

7.3.4. atsiųsti faksu. Jeigu paklausėjas konsultaciją pageidauja gauti faksu, tačiau dėl techninių kliūčių to padaryti nepavyksta, siuntimo procedūra turi būti kartojama 2 darbo dienas nuo rašytinės konsultacijos parengimo dienos. Jei per nurodytas 2 darbo dienas išsiųsti faksu nepavyksta, rašytinė konsultacija turi būti siunčiama paklausėjo nurodytu klasikinio ar elektroninio pašto adresu.

8. Aprašo 7.1 p. ir 7.3 p. nustatyta tvarka paklausėjų pateiktus paklausimus nagrinėja aptarnaujanti AVMI (išskyrus tuos paklausimus, kurių nagrinėjimo tvarka nustatyta šio aprašo IV skyriuje). Jeigu paklausėjas rašytinį paklausimą pateikė ne aptarnaujančiai AVMI, o kitai AVMI arba VMI prie FM (išskyrus 11 p. numatytus atvejus), tai jo paklausimas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi būti persiunčiamas į aptarnaujančią AVMI ir apie tai elektroniniu ar klasikiniu paštu pranešama paklausėjui.

9. Aprašo 7.2 p. nustatyta tvarka paklausėjų pateiktus paklausimus nagrinėja VMI prie FM konsultavimo padalinys arba aptarnaujanti AVMI. Jei paklausimas susijęs su informacija apie paklausėjo per praėjusius ataskaitinius laikotarpius iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas ir patirtas išlaidas, konsultuoja tik VMI prie FM konsultavimo padalinys. Aptarnaujanti AVMI konsultacijas mokesčių mokėjimo klausimais teikia iki to laiko, kol VMI prie FM konsultavimo padalinys pradės vykdyti visas konsultavimo telefonu funkcijas.

10. Jeigu iš karto suteikti žodinę konsultaciją nėra galimybės, išsiaiškinus pateiktą klausimą, konsultacija turi būti suteikta ne vėliau kaip per 3 darbo dienas paklausėjui patogiu būdu: telefonu, elektroniniu ar klasikiniu paštu arba faksu. Tuo atveju, kai paklausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, papildomų duomenų, VMI darbuotojas paklausėjui pasiūlo pateikti rašytinį paklausimą. Informacija apie paklausėjo per praėjusius ataskaitinius laikotarpius iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas ir patirtas išlaidas suteikiama nedelsiant. Paklausėjui pageidaujant ir esant galimybei, informacija ir/arba konsultacija, suteikta tiesiogiai žodžiu, AVMI gali būti atspausdinta lape ir įteikta.

11. VMI prie FM šio aprašo 7.3 punkte nustatyta tvarka pateiktus paklausimus nagrinėja tų paklausėjų, kurie iš konsultuojančio AVMI padalinio, esančio aptarnaujamojoje AVMI, konsultacijos šiame apraše nustatytu laiku negavo, gauta konsultacija jų netenkina arba atskiri konsultavimo padaliniai tas pačias įstatymų nuostatas interpretuoja skirtingai. Tokiu atveju paklausėjas pateikia paklausimo (-ų) ir iš AVMI gautos(-ų) konsultacijos(-ų) kopijas arba nurodo tikslią kreipimosi telefonu datą, laiką ir telefono numerį, kuriuo buvo skambinta, jei paklausėjo netenkina VMI prie FM konsultavimo padalinio suteikta konsultacija.

12. VMI pateiktas rašytinis paklausimas turi būti išnagrinėtas ir konsultacija suteikta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų. Ši nuostata netaikoma elektroniniu paštu atsiųstiems nesudėtingiems paklausimams. Paklausimo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo tos dienos, kai VMI gauna paklausimą. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (teisės normų spragų, prieštaravimų, susiformavusios skirtingos mokestinės praktikos arba jos nebuvimo, nepatvirtinto apibendrinto mokesčių įstatymo paaiškinimo (komentaro) arba jei paaiškinimas neatitinka pasikeitusių teisės normų (neatnaujintas), jei reikia informacijos iš kitų institucijų ir pan.) negalima laiku parengti rašytinės konsultacijos, VMI darbuotojas informuoja paklausėją raštu, kad konsultacijos suteikimo terminas pratęstas.

13. Jeigu paklausimas yra sudėtingas ir tuo klausimu nėra apibendrinto mokesčių įstatymo paaiškinimo (komentaro), AVMI turi parengti rašytinės konsultacijos projektą ir jį suderinti su VMI prie FM.

14. Rašytinės konsultacijos į elektroniniu paštu gautus paklausimus teikiamos tik elektroniniu paštu paklausėjo nurodytu elektroninio pašto adresu. Jeigu dėl techninių kliūčių, rašytinės konsultacijos elektroniniu paštu išsiųsti nepavyksta, VMI darbuotojas turi informuoti paklausėją jo nurodytu telefonu ir paprašyti patikslinti elektroninio pašto adresą. Jei telefonas nenurodytas, rašytinė konsultacija išsiunčiama klasikiniu paštu.

15. Konsultacijas į elektroniniu paštu gautus paklausimus teikia aptarnaujanti AVMI arba VMI prie FM konsultavimo padalinys. Aptarnaujanti AVMI konsultacijas elektroniniu paštu teikia iki to laiko, kol VMI prie FM konsultavimo padalinys galutinai perims konsultavimo elektroniniu paštu funkcijas.

16. Kai paklausėjas nesupranta valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį konsultuojant turi dalyvauti VMI pakviestas vertėjas arba paklausėjo atstovas, sugebantis versti į paklausėjui suprantamą kalbą. Tokiu atveju rekomenduojama, kad paklausėjas (jo atstovas), norintis gauti konsultaciją, prieš atvykdamas į VMI, iš anksto užsiregistruotų konsultacijai.

17. Paklausimai nevalstybine kalba, gauti iš užsienyje registruotų paklausėjų, nagrinėjami bendra tvarka. Gauto paklausimo vertimą į lietuvių kalbą inicijuoja jį gavusi VMI. Paklausėjui konsultacijos teikiamos valstybine kalba.

18. Paklausimai, kurie nesusiję su mokesčių klausimais ar informacija, kurios teikimo nereglamentuoja šis aprašas, teisės aktų nustatyta tvarka perduodami kompetentingiems VMI padaliniams ar kitoms institucijoms ir apie tai elektroniniu ar klasikiniu paštu pranešama paklausėjui. Tuo atveju, kai nėra tokios institucijos, kurios kompetencijai priklausytų nagrinėti paklausimą, per 5 darbo dienas nuo gavimo dienos paklausimas grąžinamas paklausėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

 

III. PAKLAUSIMAMS IR KONSULTACIJOMS KELIAMI REIKALAVIMAI

 

19. Paklausėjas, pageidaujantis gauti konsultaciją tiesiogiai VMI arba telefonu, yra prašomas prisistatyti, nurodant savo vardą, pavardę, identifikacinį numerį (asmens kodą), gyvenamosios vietos adresą arba juridinio asmens pavadinimą, identifikacinį numerį (kodą), buveinės adresą.

20. Kai paklausimas susijęs su informacija apie asmens per praėjusius ataskaitinius laikotarpius iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas ir patirtas išlaidas ar kita informacija, kurios slaptumą VMI privalo užtikrinti, paklausėjo asmens tapatybė nustatoma pagal pateiktą dokumentą arba užduodant privalomų ir papildomų klausimų, suformuluotų VMI tvarkomuose ir naudojamuose registruose sukauptų duomenų pagrindu. Jei paklausėjas nesutinka būti identifikuojamas arba pateikia klaidingų duomenų, informacija neteikiama.

21. Rašytiniai paklausimai turi būti tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba (išskyrus šio aprašo 17 p.), paklausėjo pasirašyti. Juose turi būti nurodyti:

21.1. paklausėjo – fizinio asmens vardas, pavardė, identifikacinis numeris (asmens kodas), tikslus gyvenamosios vietos adresas ir/ar el. pašto adresas, kuriuo paklausėjas pageidautų gauti rašytinę konsultaciją, taip pat telefono numeris (jeigu paklausėjas jį turi),

21.2. paklausėjo -juridinio asmens buveinės pavadinimas, tikslus adresas, identifikacinis numeris (kodas), telefono numeris ir/ar el. pašto adresas, kuriuo paklausėjas pageidautų gauti rašytinę konsultaciją.

22. Elektroniniu paštu paklausimai turi būti atsiųsti iš VMI prie FM interneto svetainės (www. vmi. lt) skyrelio „El. paslaugos“.

23. Jeigu rašytinį paklausimą (išskyrus elektroniniu paštu) pateikia keli paklausėjai, turi būti nurodyti kiekvieno konsultaciją norinčio gauti paklausėjo šio aprašo 21 punkte nurodyti duomenys.

24. Konsultacijos nerengiamos, jeigu rašytiniai paklausimai yra anoniminiai, elektroniniu paštu atsiųsti ne iš VMI prie FM interneto svetainės arba juose trūksta būtinų duomenų, išvardytų šio aprašo 21 punkte, ir nėra galimybės jų patikslinti. Tokie paklausimai, esant galimybei, grąžinami paklausėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

25. Siekiant parengti tikslią rašytinę konsultaciją ir išvengti neteisingų interpretacijų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo dienos, rašytinę konsultaciją rengiantis VMI darbuotojas gali paprašyti paklausėjo patikslinti duomenis ar papildyti informaciją. Konsultacija teikiama tik gavus patikslintus duomenis ar papildomą informaciją. Tokiu atveju rašytinės konsultacijos pateikimo terminas šio aprašo 12 p. nustatyta tvarka skaičiuojamas nuo patikslintų duomenų ar papildomos informacijos gavimo dienos.

26. Paklausimuose pateikti duomenys netikrinami, t. y. pripažįstama, kad jie yra teisingi, ir konsultacijos teikiamos pagal paklausėjo pateiktus duomenis.

27. Jeigu tas pats paklausėjas pakartotinai kreipiasi tuo pačiu klausimu, nenurodydamas naujų aplinkybių, tai jis informuojamas apie tuo klausimu jau suteiktą konsultaciją (išsiunčiant laisvos formos priminimą ir anksčiau pateikto paklausimo bei suteiktos konsultacijos kopiją) ir pakartotiniai konsultacija neteikiama.

28. Paklausėjo atstovui (įskaitant ir konsultacines bei buhalterines paslaugas teikiančias įmones, kai jos klausia už klientą) konsultacijos teikiamos tik pateikus atstovavimą patvirtinantį dokumentą.

29. Rašytinė konsultacija įforminama VMI prie FM nustatytos formos rašto blanke. Rengiamos rašytinės konsultacijos pradžioje trumpai išdėstoma paklausimo esmė (nagrinėjamas klausimas), o paskui pateikiama išsami konsultacija, išdėstomi principai, konkretūs metodai, reikalavimai, tarifai, terminai, pateikiama pavyzdžių, kuriais remdamasis paklausėjas pats galėtų išspręsti kilusią problemą ir atlikti norminių teisės aktų nustatytus veiksmus (apskaičiuoti konkrečius mokesčius, užpildyti ir pateikti dokumentus ir pan.). Rašytinė konsultacija turi būti aiški ir suprantama, neapsiriboti vien teisės aktų nuorodomis, joje turi būti nurodyta, kur paklausėjui kreiptis, kokius dokumentus ar informaciją pateikti, jei suteikta konsultacija jo netenkina.

30. Teikiant rašytines konsultacijas, turi būti nurodoma teisės akto, kuriuo vadovaujamasi, oficialaus paskelbimo šaltinis, kaip nustatyta Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-923), taip pat atitinkamus klausimus nagrinėjantis apibendrintas mokesčio įstatymo paaiškinimas (komentaras). Jeigu minimi atitinkami Europos Sąjungos ar tarptautiniai teisės aktai, turi būti nurodytas jų paskelbimo šaltinis, kad paklausėjas galėtų juos rasti.

 

IV. DIDŽIŲJŲ MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ KONSULTAVIMAS

 

31. Didžiuosius mokesčių mokėtojus (toliau – DMM), kurių sąrašas tvirtinamas VMI prie FM viršininko įsakymu, konsultuoja VMI prie FM.

32. Paklausimai VMI prie FM teikiami, DMM konsultuojami šio aprašo nustatyta tvarka.

33. VMI prie FM paklausimus registruojantis padalinys, raštu gautus DMM paklausimus pagal kuruojamus klausimus, perduoda nagrinėti:

33.1. VMI prie FM Mokesčių teisės departamentui (toliau – MTD) – jeigu paklausimas susijęs su mokesčių (išskyrus akcizo mokestį) apskaičiavimo, deklaravimo, mokėjimo bei kitais mokesčių administravimo procedūrų atlikimo klausimais;

33.2. Didžiųjų mokesčių mokėtojų departamentui (toliau – DMMD), kai paklausimas nesusijęs su šio aprašo 33.1 punkte nurodytais klausimais.

34. MTD, gavęs paklausimą ir nustatęs, kad paklausimas susijęs su Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 110-3992; 2004, Nr. 25-748) 40 straipsnio 2 dalies arba Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo (Žin., 2002, Nr. 73-3085; 2004, Nr. 25-749) 15 straipsnio 2 dalies taikymu, paklausimą perduoda nagrinėti DMMD.

35. Paklausimai, kurie buvo perduoti nagrinėti DMMD, nagrinėjami ir konsultacijos teikiamos šio aprašo nustatyta tvarka.

36. Jei paklausimas el. paštu atsiųstas tiesiogiai į DMMD elektroninio pašto dėžutę ir yra susijęs su šio aprašo 33.1 punkte nurodytais klausimais, tai toks paklausimas turi būti perduotas MTD Dokumentų tvarkymo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2005 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. V-119 nustatyta tvarka. MTD paklausimą nagrinėja ir rašytinę konsultaciją rengia šio aprašo nustatyta tvarka.

37. DMM, pageidaujantis tiesiogiai atvykti konsultuotis į VMI prie FM, turi iš anksto telefonu suderinti konsultacijos datą ir laiką su DMMD. Jeigu DMM pageidauja konsultuotis su MTD, tai konsultacijos datą ir laiką derina su MTD. Tokiu atveju, konsultuojant DMM, dalyvauja MTD ir DMMD darbuotojai. DMM konsultacijos žodžiu gali kreiptis ir į aptarnaujančią AVMI.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Pagal šį aprašą gauti paklausimai registruojami ir parengtos rašytinės konsultacijos pasirašomos vadovaujantis atitinkamais VMI prie FM teisės aktais.

39. VMI darbuotojai, pažeidę šio aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

______________