LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ ATSTOVŲ VEIKLOS JUNGTINIŲ TAUTŲ ORGANIZACIJOS IR JOS SPECIALIZUOTŲJŲ AGENTŪRŲ SESIJOSE, KOMITETUOSE, KOMISIJOSE, DARBO GRUPĖSE, KITŲ TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ KOMITETUOSE, KOMISIJOSE, SESIJOSE, DARBO GRUPĖSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2005 m. balandžio 11 d. Nr. 393
Vilnius
1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų atstovų veiklos Jungtinių Tautų Organizacijos ir jos specializuotųjų agentūrų sesijose, komitetuose, komisijose, darbo grupėse, kitų tarptautinių organizacijų komitetuose, komisijose, sesijose, darbo grupėse tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pavesti Užsienio reikalų ministerijai iki 2005 m. balandžio 18 d. pateikti Ministrui Pirmininkui Lietuvos Respublikai prioritetinių 2005 metais Jungtinių Tautų ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų sąrašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. balandžio 11 d. nutarimu
Nr. 393
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ ATSTOVŲ
VEIKLOS JUNGTINIŲ TAUTŲ ORGANIZACIJOS IR JOS SPECIALIZUOTŲJŲ
AGENTŪRŲ SESIJOSE, KOMITETUOSE, KOMISIJOSE, DARBO GRUPĖSE, KITŲ
TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ KOMITETUOSE, KOMISIJOSE, SESIJOSE,
DARBO GRUPĖSE TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų atstovų veiklos Jungtinių Tautų Organizacijos ir jos specializuotųjų agentūrų sesijose, komitetuose, komisijose, darbo grupėse, kitų tarptautinių organizacijų komitetuose, komisijose, sesijose, darbo grupėse tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų atstovų veiklą Lietuvos Respublikai prioritetinių Jungtinių Tautų Organizacijos (toliau vadinama – JT) ir jos specializuotųjų agentūrų sesijų, komitetų, komisijų, darbo grupių (toliau vadinama – JT komitetai), kitų tarptautinių organizacijų komitetų, komisijų, sesijų, konferencijų, darbo grupių (toliau vadinama – kitų tarptautinių organizacijų komitetai) veikloje, Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų atstovų skyrimą į atitinkamus JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetus, pozicijų formavimą ir teikimą JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetams ir informacijos apie JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų veiklą teikimą Lietuvos Respublikos valstybės institucijoms ar įstaigoms.
2. Šis Aprašas Lietuvos Respublikos valstybės valdymo institucijoms ir įstaigoms (toliau vadinama – valstybės institucijos ir įstaigos) privalomas, o kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms rekomenduojama šiuo Aprašu vadovautis.
3. Šis Aprašas taikomas Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų atstovų veiklai kitose tarptautinėse organizacijose tiek, kiek jų veiklos nereglamentuoja kiti teisės aktai. Lietuvos Respublikos atstovams, dalyvaujantiems Europos Tarybos (ET), Europos Sąjungos (ES), Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijos (NATO), Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (OECD), Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) ekspertų susitikimuose, šis Aprašas netaikomas.
II. PRIORITETINIŲ JT IR KITŲ TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ
KOMITETŲ NUSTATYMAS
4. Iki kiekvienų metų lapkričio 30 d. valstybės institucija ir įstaiga informuoja Užsienio reikalų ministeriją apie JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetus, kuriuos ateinančiais metais siūloma pripažinti prioritetiniais.
5. Prioritetiniais pripažįstami tie JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetai, kurių veiklos kryptys atitinka Valstybės ilgalaikės raidos strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), nustatytas prioritetų įgyvendinimo kryptis, ir tie, kurių veikloje dalyvaujant būtų užtikrintas Lietuvos Respublikos užsienio politikos uždavinių įgyvendinimas, taip pat tie, kurių veikloje pagal kompetenciją suinteresuota dalyvauti valstybės institucija ar įstaiga.
6. Užsienio reikalų ministerija, remdamasi atitinkamų valstybės institucijų ir įstaigų pasiūlymais, įvertina dalyvavimo nurodytų JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų veikloje tikslingumą ir iki kiekvienų metų sausio 10 d. parengia Lietuvos Respublikai prioritetinių tam tikrais metais JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų sąrašo (toliau vadinama – sąrašas) projektą.
7. Sąraše turi būti nurodyti JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetai, už Lietuvos Respublikos dalyvavimą jų veikloje ir pozicijos formavimą atsakingos valstybės institucijos ar įstaigos, renginio data (jeigu žinoma) ir vieta (jeigu žinoma).
III. LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ ATSTOVŲ SKYRIMAS Į JT IR KITŲ TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ KOMITETUS
9. Valstybės institucija ar įstaiga, kuriai pagal Ministro Pirmininko patvirtintą sąrašą pavesta dalyvauti konkretaus JT ar kitų tarptautinių organizacijų komiteto veikloje ir formuoti poziciją, praneša raštu Užsienio reikalų ministerijai apie asmenis, kuriuos numatoma skirti dalyvauti prioritetinių JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų veikloje.
10. Valstybės institucija ar įstaiga, gavusi rašytinį Užsienio reikalų ministerijos pritarimą, vadovo įsakymu paskiria asmenį dalyvauti prioritetinių JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų veikloje.
11. Asmuo, skiriamas į prioritetinį JT ar kitos tarptautinės organizacijos komitetą, turi atitikti šiuos reikalavimus:
11.1. turėti kvalifikaciją, leidžiančią atstovauti valstybės institucijai ir įstaigai atitinkamame JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitete svarstomais klausimais;
12. Apie Ministro Pirmininko patvirtintą JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų ir į juos paskirtų asmenų sąrašą Užsienio reikalų ministerija informuoja atitinkamas Lietuvos Respublikos atstovybes prie tarptautinių organizacijų. Šios nustatytąja tvarka informuoja tarptautines organizacijas.
13. Lietuvos Respublikos atstovybės prie tarptautinių organizacijų perduoda informaciją, susijusią su dalyvavimu prioritetinių JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų veikloje, valstybės institucijai ar įstaigai, kuriai pavesta dalyvauti konkretaus JT ir kitų tarptautinių organizacijų komiteto veikloje ir formuoti poziciją.
IV. POZICIJŲ FORMAVIMAS IR PATEIKIMAS JT, KITŲ TARPTAUTINIŲ
ORGANIZACIJŲ KOMITETUOSE
14. Valstybės institucijos ir įstaigos atstovai savo veiklą JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetuose nuolat derina su atitinkama Lietuvos Respublikos nuolatine atstovybe prie tarptautinės organizacijos ir Užsienio reikalų ministerija.
15. Už poziciją, pateikiamą JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitete, atsako valstybės institucija ar įstaiga, kuriai pagal Ministro Pirmininko patvirtintą sąrašą priskiriama užtikrinti atstovavimą JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetuose.
16. Pozicija turi atitikti Lietuvos Respublikos, ES ir NATO politiką. Jeigu bendros politikos nagrinėjamu klausimu nėra, valstybės institucijos ir įstaigos atstovas turi atsižvelgti į Lietuvos Respublikos, ES ir NATO interesus.
17. Pozicija prireikus raštu arba elektroniniu būdu derinama su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, kurių kompetencijai priklauso svarstomi klausimai.
V. INFORMACIJOS APIE JT IR KITŲ TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ
KOMITETŲ VEIKLĄ PATEIKIMAS
19. Valstybės institucijos ir įstaigos atstovas, dalyvavęs JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų veikloje, per 5 kalendorines dienas nuo posėdžio pabaigos privalo parengti išsamią įvykusio posėdžio ataskaitą ir pateikti ją siuntusios jį valstybės institucijos ar įstaigos vadovui, Užsienio reikalų ministerijai, atitinkamai Lietuvos Respublikos nuolatinei atstovybei prie tarptautinės organizacijos, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, kurių kompetencijai priklauso svarstomi klausimai.
20. Ataskaitoje pateikiamos JT ir kitų tarptautinių organizacijų komitetų susitikime nagrinėtos problemos, siūlyti sprendimo būdai, rezultatai ir kita svarbi informacija. Ataskaitoje taip pat būtina nurodyti poziciją, jeigu ji pareikšta, ES, NATO poziciją, o jeigu bendros pozicijos nėra, – pasiūlymus, kokią poziciją remti, įvertinti, kiek svarstytos problemos ir jų sprendimo būdai svarbūs Lietuvos Respublikai.