LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL METODINIŲ PAŽEIDIMŲ TYRIMO IR NUSTATYMO REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. gegužės 29 d. Nr. 1K-173

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimo Nr. 1225 „Dėl Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 137-5429) 2.3.5 punktu,

tvirtinu Metodines pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijas (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                         ALGIRDAS ŠEMETA


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2009 m. gegužės 29 d.

įsakymu Nr. 1K-173

 

METODINĖS PAŽEIDIMŲ TYRIMO IR NUSTATYMO REKOMENDACIJOS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Metodinės pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) nustato tvarką, kuria turi vadovautis įgyvendinančiosios institucijos, visuotinių dotacijų valdytojai, vadovaujančioji institucija, kaip nustatyta Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 780 (Žin., 2008, Nr. 90-3606) (toliau – institucijos), tirdamos, nustatydamos ir ištaisydamos projekto vykdytojo padarytus pažeidimus, ir ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, priimdamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 198 punkte nurodytus sprendimus.

2. Šios Rekomendacijos parengtos atsižvelgiant į 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1083/2006, nustatantį bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinantį Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1828/2006, nustatantį Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1828/2006), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisykles, Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429), Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 (Žin., 2008, Nr. 132-5093).

3. Šiose Rekomendacijose vartojamos sąvokos atitinka Rekomendacijų 2 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. BENDRIEJI ĮTARIAMŲ PAŽEIDIMŲ TYRIMO, NUSTATYMO IR IŠTAISYMO REIKALAVIMAI

 

4. Pažeidimų tyrimo ir nustatymo tikslas – laiku nustatyti ir ištaisyti pažeidimą, siekiant apsaugoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos biudžeto finansinius interesus. Institucijos, tiriančios pažeidimus ir priimančios su pažeidimais susijusius sprendimus, vadovaujasi proporcingumo principu ir atsižvelgia į pažeidimo pobūdį. Konkretūs pažeidimo tyrimo veiksmai turi būti pasirenkami ir atliekami tik tais atvejais, kai be jų negalima pasiekti reikiamų pažeidimo tyrimo tikslų. Tarp siekiamo tikslo – ištirti, nustatyti ir ištaisyti pažeidimą ir priemonių šiam tikslui pasiekti turi būti pusiausvyra (proporcija).

5. Institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo įtarimo ir (ar) informacijos apie įtariamą pažeidimą gavimo iš institucijų, nurodytų Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių 63 punkte, dienos įvertina visą turimą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją ir nusprendžia, ar įtariamas pažeidimas:

5.1. nėra susijęs su jau išmokėtomis lėšomis projekto vykdytojui ar, jei teikiama techninė parama, su jau pripažintomis deklaruotinomis Europos Komisijai projekto vykdytojo padarytomis išlaidomis, finansuojamomis iš 2007–2013 metų Europos Sąjungos techninės paramos;

5.2. nėra susijęs su įtariama nusikalstama veika;

5.3. institucijos nuomone, gali būti ištaisytas Rekomendacijų IV skyriuje nustatyta tvarka.

 

III. ĮTARIAMŲ PAŽEIDIMŲ TYRIMAS, NUSTATYMAS IR IŠTAISYMAS

 

6. Jei įtariamas pažeidimas netenkina nors vienos Rekomendacijų 5.1–5.3 punktuose nurodytos sąlygos arba pažeidimas neištaisytas pagal Rekomendacijų IV skyriaus nuostatas, apie pažeidimą yra informuojamas institucijos pažeidimų kontrolierius. Įtaręs tokį pažeidimą institucijos darbuotojas pažeidimų kontrolieriui pateikia užpildytą pranešimo apie įtariamą pažeidimą formą (Rekomendacijų 1 priedas).

7. Informaciją apie įtariamą pažeidimą ir informaciją apie įtariamus pažeidimus, gautą iš kitų institucijų, nurodytų Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių 63 punkte, pažeidimų kontrolierius registruoja įtariamų pažeidimų registravimo žurnale, kurio pavyzdinė forma patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 1K-121 (Žin., 2009, Nr. 47-1886), ir pradeda arba organizuoja pažeidimo tyrimą.

8. Pažeidimų kontrolierius, įvertinęs įtariamo pažeidimo pobūdį, institucijos vidaus procedūrose nustatyta tvarka imasi veiksmų sprendimams, nurodytiems Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių 63.2 punkte, priimti.

9. Siekiant kuo efektyviau ištirti pažeidimus, rekomenduojama sudaryti darbo grupę, pasitelkiant konkrečiam pažeidimui nagrinėti visų reikiamų sričių darbuotojus – teisininkus, viešųjų pirkimų, valstybės pagalbos ir kitų sričių specialistus.

10. Institucija pažeidimo tyrimą turi atlikti ir nustatyti pažeidimą (ar pripažinti, kad jo nėra) ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pažeidimo įtarimo ir (ar) informacijos apie įtariamą pažeidimą gavimo dienos. Tais atvejais, kai dėl įtariamo pažeidimo reikia kompetentingos institucijos išvados arba papildomos informacijos iš projekto vykdytojo ir (ar) kitų institucijų ar įstaigų, pažeidimo tyrimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki 60 darbo dienų, įgyvendinančiosios institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu, kuriame taip pat turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių pratęsiamas pažeidimo tyrimas.

11. Pažeidimo tyrimo metu atliekami šie veiksmai:

11.1. projekto vykdytojo ar kitų institucijų ir (ar) įstaigų pateiktos informacijos, duomenų ir dokumentų tikrinimas, patikra vietoje, prašymas paaiškinti įtariamo pažeidimo aplinkybes ir (ar) kiti veiksmai, kuriais siekiama ištirti įtariamą pažeidimą. Žodiniai paaiškinimai turi būti užfiksuoti protokole ar kitame institucijos surašomame dokumente;

11.2. kreipimasis į kitas atsakingas institucijas su prašymu pateikti išvadas, paaiškinimus apie įtariamo pažeidimo aplinkybes ir informaciją, susijusią su atliekamu pažeidimo tyrimu.

12. Pažeidimo tyrimo išvados turi būti pagrįstos įrodymais. Pažeidimų kontrolierius įrodymus vertina išsamiai ir nešališkai, išnagrinėdamas visas su pažeidimu susijusias aplinkybes. Įrodymai atliekant pažeidimo tyrimą yra teisės aktuose nustatyta tvarka gauti duomenys, kuriais patvirtinamos arba paneigiamos aplinkybės, turinčios reikšmės tinkamam pažeidimo nustatymui.

13. Dokumentai, turintys reikšmės pažeidimui tirti ir nagrinėti bei naudojami kaip įrodymų šaltinis, yra institucijos, projekto vykdytojo ir kitų juridinių ar fizinių asmenų veiklos procese užfiksuota informacija, neatsižvelgiant į tai, koks yra jos pateikimo būdas, forma ir laikmena, galinti padėti atskleisti pažeidimą ir su juo susijusias aplinkybes. Projekto vykdytojo ir kitų juridinių ar fizinių asmenų dokumentais, turinčiais reikšmės pažeidimui tirti ir nagrinėti, laikomi tokie dokumentai, kuriuose: yra informacijos apie faktinių duomenų autorių, kurią galima patikrinti; esančius faktinius duomenis suteikia ar patvirtina institucijos ar asmenys, kompetentingi tokius duomenis suteikti; užfiksuoti faktiniai duomenys patvirtina ar paneigia kurią nors aplinkybę (arba jų grupę), turinčią reikšmės pažeidimui tinkamai nustatyti ir reikiamiems sprendimams priimti. Tiriant pažeidimą būtina įvertinti dokumento turinį ir formą: faktinių duomenų tikrumą, ar dokumentą išdavė kompetentinga institucija, ar dokumente yra visi reikiami rekvizitai ir t. t. Dokumentų tikrumas gali būti įvertinamas įprastiniais veiksmais, lyginant dokumentuose esančius faktinius duomenis su kitais šaltiniais.

14. Institucija vykdo tiesiogiai ar per vadovaujančiąją instituciją gautą kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos Sąjungos kompetentingos institucijos prašymą pradėti pažeidimo tyrimą ar kitokį prašymą įvykdyti jame nurodytus veiksmus ir apie tai informuoja vadovaujančiąją instituciją, kuriai pateikia visų savo atsakymų į Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos Sąjungos kompetentingos institucijos prašymą kopijas.

15. Pažeidimų kontrolierius, įsitikinęs, kad tiriant pažeidimą surinkta pakankamai duomenų, kuriais pagrindžiamas pažeidimas, arba kad pažeidimo nėra, surašo pažeidimo tyrimo išvadą (Rekomendacijų 2 priedas). Pažeidimo tyrimo išvada yra Reglamento (EB) Nr. 1828/2006 27 straipsnio b dalyje nurodomas pirmasis rašytinis įvertinimas (pažeidimo nustatymo patvirtinimo dokumentas), kuriame remiantis konkrečiais faktais nurodyta, kad buvo padarytas pažeidimas, neatmetant galimybės šią išvadą vėliau patikslinti ar panaikinti administracinio ar teisminio proceso metu.

16. Pranešimo apie pažeidimą formos pildymo instrukcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 1K-121 (Žin., 2009, Nr. 47-1886), nurodyta tvarka nustatytam pažeidimui suteikiamas pažeidimo unikalus kodas, kuris įrašomas pažeidimo tyrimo išvadoje.

17. Jeigu nustačiusi pažeidimą institucija įtaria ir nusikalstamą veiką, apie tai ji nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, raštu informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba), vadovaujančiąją instituciją, ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją. Institucija tam naudoja pranešimo apie pažeidimą formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 1K-121 (Žin., 2009, Nr. 47-1886). Kartu su pranešimu apie pažeidimą institucija Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai pateikia visą turimą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją ir dokumentų kopijas. Pažeidimo tyrimo ir nustatymo veiksmus institucija atlieka nelaukdama teismo sprendimo dėl nusikalstamos veikos. Jei institucija neturi pagrindo nustatyti pažeidimo, tačiau įtaria nusikalstamą veiką, pažeidimo tyrimas baigiamas ir pažeidimas nenustatomas. Pažeidimo tyrimas atnaujinamas, kai gaunamas teismo sprendimas, patvirtinantis nusikalstamą veiką.

 

IV. SUPAPRASTINTA ĮTARIAMŲ PAŽEIDIMŲ IŠTAISYMO PROCEDŪRA

 

18. Jei tenkinamos visos trys Rekomendacijų 5.1–5.3 punktuose nurodytos sąlygos, įtariamas pažeidimas gali būti ištaisomas Rekomendacijų 19–20 punktuose nustatyta tvarka, neįtraukiant pažeidimų kontrolieriaus. Informacija apie tokius pažeidimus įtariamų pažeidimų registravimo žurnale neregistruojama.

19. Pažeidimą institucijos sprendimu gali ištaisyti projekto vykdytojas arba pati institucija, patvirtindama tik tinkamą finansuoti išlaidų sumą. Jeigu institucija nusprendžia, kad pažeidimą turi ištaisyti projekto vykdytojas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos institucija raštu informuoja projekto vykdytoją apie nustatytą pažeidimą, jo ištaisymo būdus ir nurodo projekto vykdytojui terminą, per kurį nustatytas pažeidimas turi būti ištaisytas ir apie atliktus veiksmus raštu informuota institucija.

20. Institucija projekto vykdytojui gali nurodyti tokius pažeidimų ištaisymo būdus:

20.1. atvykti ir pateikti arba atsiųsti papildomus dokumentus ir (ar) duomenis, kuriais pagrindžiami projekto vykdytojo jau pateikti dokumentai ir (ar) duomenys;

20.2. patikslinti ir papildyti mokėjimo prašymą ir (ar) pateikti papildomus išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo arba kitus dokumentus;

20.3. įvykdyti projektų finansavimo sąlygų apraše ar projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytus reikalavimus ir pateikti įrodymo dokumentus;

20.4. kitus būdus.

21. Institucija turi užtikrinti, kad su pažeidimu susijusios netinkamos finansuoti projekto išlaidos projekto vykdytojui nebūtų apmokėtos ar pripažintos tinkamomis finansuoti anksčiau, nei pažeidimas ištaisomas Rekomendacijų 19–20 punktuose nustatyta tvarka.

22. Su pažeidimų ištaisymu Rekomendacijų 19–20 punktuose nustatyta tvarka susiję veiksmai bei priimti sprendimai fiksuojami mokėjimo prašymų patikros lapuose, projektų patikros vietoje ataskaitose, projekto įgyvendinimo ataskaitų patikros lapuose, susirašinėjimo su projekto vykdytoju dokumentuose.

23. Siekdamas nustatyti rizikingas sritis ar priemones ir inicijuoti veiksmus, padedančius mažinti pažeidimų skaičių ir išvengti nenustatytų pažeidimų, institucijos pažeidimų kontrolierius institucijos vidaus procedūrose nustatytu periodiškumu įvertina Rekomendacijų 19–20 punktuose nustatyta tvarka taisomų ir (ar) ištaisytų pažeidimų pobūdį, apimtis ir dažniausiai pasitaikančius pažeidimus pagal konkrečias veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemones (toliau – priemonės).

24. Jei pažeidimas yra neištaisytas Rekomendacijų 19–20 punkte nustatytais būdais arba jei institucija nustatė pažeidimą, kuris tenkino visas tris Rekomendacijų 5.1–5.3 punktuose nurodytas sąlygas, tačiau vėliau atsirado naujų aplinkybių, dėl kurių netenkinama nors viena Rekomendacijų 5.1–5.3 punktuose nurodyta sąlyga, taikomos Rekomendacijų III skyriaus nuostatos.

 

V. VEIKSMAI NUSTAČIUS PAŽEIDIMĄ

 

25. Rekomendacijų III skyriuje nustatyta tvarka atlikusi pažeidimo tyrimą ir nustačiusi pažeidimą, institucija ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai teikia informaciją apie nustatytą pažeidimą ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 197 punkte nurodytus pasiūlymus.

26. Nustačius pažeidimą, kuris yra susijęs su viešuoju pirkimu pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), taikomos Europos Komisijos parengtos Finansinių korekcijų taikymo dėl pažeidimų viešųjų pirkimų srityje gairės (2007 m. lapkričio 29 d. galutinė redakcija, COCOF 07/ 0037/03-ES) (toliau – Gairės). Jei nustatytas pažeidimas yra susijęs su pirkimu pagal Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641), institucija, teikdama Rekomendacijų 25 punkte nurodytus pasiūlymus, atsižvelgia į Gairių nuostatas.

27. Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos ar vadovaujančiosios institucijos prašymu institucija patikslina, paaiškina ar papildo pateiktą informaciją apie nustatytus pažeidimus.

28. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, priėmusi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 198 punkte nurodytą sprendimą, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, informuoja apie jį instituciją ir projekto vykdytoją. Priėmus sprendimą pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį ir sumažinti projekto finansavimą, proporcinga susigrąžinama suma turi būti mažinamos projekto tinkamos finansuoti išlaidos, atitinkamai pakeičiamas sprendimas dėl projekto finansavimo ir projekto finansavimo ir administravimo sutartis ar trišalė visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo sutartis. Institucija, gavusi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 198 punkte nurodytą ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos sprendimą, nedelsdama imasi veiksmų, reikalingų sprendimui įvykdyti, – rengia projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimo projektą, vykdo lėšų susigrąžinimą ir panašiai.

29. Institucija ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo kiekvieno ataskaitinio ketvirčio pabaigos teikia vadovaujančiajai institucijai ir tvirtinančiajai institucijai informaciją apie visus per ataskaitinį ketvirtį nustatytus pažeidimus, jei ministerija ir (ar) kita valstybės institucija priėmė su jais susijusius Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 198 punkte nurodytus sprendimus, ir atnaujintą informaciją apie anksčiau praneštus nustatytus pažeidimus, naudodama Rekomendacijų 17 punkte nurodytą pranešimo apie pažeidimą formą. Jei naujos informacijos apie anksčiau jau praneštus nustatytus pažeidimus nėra, tai pranešimas apie pažeidimą neteikiamas. Jei įtariamas ar nustatytas pažeidimas gali sukelti pasekmių už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų ar buvo naudoti nauji pažeidimo būdai, apie tokį pažeidimą pranešama nelaukiant ataskaitinio ketvirčio pabaigos.

30. Jei per ataskaitinį ketvirtį nėra pažeidimų, apie kuriuos reikėtų pranešti pagal Rekomendacijų 29 punktą, institucija užtikrina, kad apie šį faktą vadovaujančioji institucija ir tvirtinančioji institucija būtų informuotos raštu ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo kiekvieno ataskaitinio ketvirčio pabaigos.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Pažeidimo tyrimo, nustatymo ir ištaisymo procedūros baigiamos, jei baigtos visos su lėšų susigrąžinimu susijusios procedūros, taip pat, kai baigtos kitos administracinės ir (ar) teisminės procedūros, susijusios su pažeidimo nustatymu ir ištaisymu.

32. Informacija apie pažeidimų tyrimą, nustatytus pažeidimus, priimtus sprendimus ir sprendimų įgyvendinimą, jei yra realizuotos funkcinės galimybės, registruojama Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje (toliau – SFMIS) Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos naudojimo taisyklėse (2007–2013 metų laikotarpiui), patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-324 (Žin., 2008, Nr. 123-4684; 2009, Nr. 42-1642) (toliau – SFMIS taisyklės), nustatyta tvarka. Jei yra realizuotos funkcinės galimybės, pranešimai apie pažeidimus yra teikiami per SFMIS SFMIS taisyklėse nustatyta tvarka.

33. Pasibaigus kalendoriniams metams arba institucijos vidaus darbo tvarkos apraše nustatytam trumpesniam laikotarpiui, įtariamų pažeidimų registravimo žurnalai atspausdinami ir pasirašomi pažeidimų kontrolieriaus ir institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens.

 

_________________


Metodinių pažeidimų tyrimo ir

nustatymo rekomendacijų

1 priedas

 

(Pranešimo apie įtariamą pažeidimą forma)

 

PRANEŠIMAS APIE ĮTARIAMĄ PAŽEIDIMĄ

 

_______________________________________________

(pranešimo apie įtariamą pažeidimą data)

 

1. INFORMACIJA APIE BENDRAI FINANSUOJAMĄ IS EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ PROJEKTĄ (TOLIAU – PROJEKTAS)

1.1. Projekto kodas

 

1.2. Projekto vykdytojas

 

2. INFORMACIJA APIE ĮTARIAMĄ PAŽEIDIMĄ

2.1. Pirminės informacijos gavimo data

 

2.2. Pirminės informacijos šaltinis (-iai)

 

2.3. Įtariamo pažeidimo aprašymas

 

3. PRANEŠIMĄ PARENGUSIO DARBUOTOJO PAAIŠKINIMAI

 

4. PRIDEDAMI DOKUMENTAI

 

 

_____________________

(darbuotojo pareigos)

_________________

(parašas)

____________________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


Metodinių pažeidimų tyrimo ir

nustatymo rekomendacijų

2 priedas

 

(Pažeidimo tyrimo išvados forma)

 

PAŽEIDIMO TYRIMO IŠVADA

 

1. INFORMACIJA APIE PAŽEIDIMO TYRIMO IŠVADĄ

1.1. Išvados data

 

1.2. Išvados numeris

 

1.3. Pažeidimo tyrimas pradėtas (data)

 

1.4. Pažeidimo tyrimas baigtas (data)

 

2. INFORMACIJA APIE BENDRAI FINANSUOJAMĄ IS EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ PROJEKTĄ (TOLIAU – PROJEKTAS)

2.1. Projekto kodas

 

2.2. Projekto vykdytojas

 

3. INFORMACIJA APIE PAŽEIDIMĄ

3.1. Pažeidimo unikalus kodas, nustačius pažeidimą

 

3.2. Pirminės informacijos gavimo data

 

3.3. Pirminės informacijos šaltinis

 

3.4. Pažeidimo nustatymo metodas

 

4. SPRENDIMAI DĖL MOKĖJIMO PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR (AR) FINANSAVIMO IŠMOKĖJIMO STABDYMO

 

5. PAŽEIDIMO TYRIMO VEIKSMAI

 

6. GAUTOS KITŲ INSTITUCIJŲ IŠVADOS

 

7. TIRIANT PAŽEIDIMĄ NUSTATYTA

7.1. Pažeisti teisės aktai

 

7.2. Laikotarpis arba data, kada buvo padarytas pažeidimas

 

7.3. Su pažeidimu susijusi veika

 

8. FINANSINĖ INFORMACIJA

Iš viso

Europos Sąjungos fondų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos

8.1. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis

 

 

 

 

8.2. Su pažeidimu susijusios lėšos

 

 

 

 

8.3. Su pažeidimu susijusios išmokėtos projektui skirto finansavimo lėšos

 

 

 

 

8.4. Su pažeidimu susijusios, bet neišmokėtos projektui skirto finansavimo lėšos

 

 

 

 

8.5. Iš projekto vykdytojo susigrąžintina lėšų suma (siūlymas (-ai) ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai)

 

 

 

 

8.6. Su pažeidimu susijusių projekto biudžeto išlaidų eilutė ir išlaidų pavadinimas

 

9. SPRENDIMAS DEL PAŽEIDIMO POBŪDŽIO

(pažeidimas nenustatytas; pažeidimas; įtarimas sukčiavimu; sukčiavimas)

 

10. PAŽEIDIMO TIPAS

 

11. KITI PASIŪLYMAI DEL TOLESNIŲ VEIKSMŲ IR SPRENDIMŲ

 

12. KOMENTARAI

 

13. PRIDEDAMI DOKUMENTAI

 

 

____________________________

(institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

______________

(parašas)

_________________

(vardas ir pavardė)

____________________________

(pažeidimų kontrolierius)

______________

(parašas)

_________________

(vardas ir pavardė)

 

_________________