LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2008 m. BIRŽELIO 3 d. ĮSAKYMO Nr. 3D-304 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „AKVAKULTŪRA, ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE, ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ PRIEMONĖS „ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. liepos 15 d. Nr. 3D-511

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. 3D-304 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 67-2545), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

L. e. žemės ūkio ministro pareigas                               Kazys Starkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2008 m. birželio 3 d.

įsakymu Nr. 3D-304

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. liepos 15 d.

įsakymo Nr. 3D-511 redakcija)

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „AKVAKULTŪRA, ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE, ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ PRIEMONĖS „ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707) ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2009, Nr. 27-1060) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856; 2000, Nr. 85-2572), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007, 2003 m. gegužės 6 d. Komisijos rekomendacijoje 2003/361/EB dėl mikroįmonių, mažų ir vidutinių įmonių apibrėžimo (OL 2003 L 124, p. 36) ir kituose teisės aktuose.

 

II. PRIEMONĖS TIKSLAs ir uždaviniai

 

4. Bendrasis Priemonės tikslas – stiprinti žuvų perdirbimo pramonės konkurencingumą, skatinti efektyvesnę rinkodarą bei kokybiškos produkcijos tiekimą vartotojams.

5. Priemonės uždaviniai:

5.1. skatinti naujų technologijų diegimą ir naujų produktų kūrimą;

5.2. gerinti produkcijos kokybę, skatinti konkurencingumą, plėsti asortimentą;

5.3. gerinti darbo ir higienos sąlygas perdirbimo įmonėse, mažinti neigiamą įtaką aplinkai;

5.4. didinti mikroįmonių ir mažų įmonių konkurencingumą;

5.5. plėtoti mažai naudojamų žuvų rūšių perdirbimą;

5.6. skatinti naujų rinkų paiešką ir gerinti rinkodaros priemones.

 

III. TINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

6. Paramos paraiškas (toliau – paraiška) pagal Priemonę gali teikti mikroįmonės, mažos ir vidutinės įmonės, taip pat įmonės, kuriose dirba nuo 250 iki 749 darbuotojų ar kurių metinė apyvarta yra mažesnė kaip 690,56 milijono Lt (200 milijonų EUR) (toliau – didelės įmonės).

7. Pareiškėjai ar pareiškėjų atstovai (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) turi būti ne jaunesni kaip 18 metų amžiaus.

8. Pareiškėjas neturi uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir (ar) Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

9. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir jam negali būti skiriama parama, jeigu:

9.1. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

9.2. jis paraiškoje ir (arba) jos prieduose ir (arba) pagal Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos paklausimą (toliau – Agentūra) pateikė neteisingą informaciją;

9.3. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo žemės ūkiui ir žuvininkystei iš Europos Sąjungos (toliau – ES) ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo.

 

IV. TINKAMUMO KRITERIJAI PARAMAI GAUTI

 

10. Pareiškėjas turi atitikti tinkamumo kriterijus paraiškos pateikimo dieną. Pareiškėjo tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, taip pat viešuosiuose registruose esančius duomenis. Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis. Tinkamumo kriterijai paramai gauti pagal šią Priemonę:

10.1. paraišką teikia pareiškėjas, įvardytas tinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių III skyrių, o veiksmai ir išlaidos turi būti susijusios su remiama Priemone;

10.2. projektas nepažeidžia ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimų. Pateikiama Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos departamento išvada, kad numatoma įgyvendinti projekto veikla leistina pasirinktoje vietoje, arba išvada, kad poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma. Išvada pateikiama, kai projekto veiklai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), yra privalomas poveikio aplinkai vertinimas ar atranka dėl privalomo poveikio aplinkai vertinimo. Poveikio aplinkai vertinimas turi būti atliktas iki paraiškos pateikimo vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu.

10.3. Investiciniuose projektuose numatytiems statybos bei rekonstravimo darbams turi būti parengtas statinių techninis projektas (pateikiamos statinio techninio projekto, bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano) architektūros, technologijos, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys), gautas statybos leidimas (pateikiamas ne vėliau kaip iki paramos sutarties pasirašymo), išskyrus nesudėtingus (tarp jų laikinus) statinius (Statybos techninis reglamentas STR1.01.07:2002 „Nesudėtingi (tarp jų laikini) statiniai“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. 184 (Žin., 2002, Nr. 43-1639). Statinių projektams, kurių sąmatinė vertė 500 tūkst. Lt ir daugiau, turi būti atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė, vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla, ir pateikta iki paraiškos pateikimo dienos. Jei projekte numatyta statyba ir (ar) rekonstrukcija, bet jai paramos neprašoma, šiame punkte nurodyti dokumentai neteikiami;

10.4. pareiškėjas tvarko buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir įsipareigoja tvarkyti atskirą paramos lėšų ir remiamos veiklos projektų veiklos rezultatų buhalterinę apskaitą;

10.5. pateiktame verslo plane pareiškėjas turi įrodyti, kad jis atitinka ir ateityje atitiks ekonominio gyvybingumo kriterijus pagal Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 3D-117 (Žin., 2007, Nr. 34-1250);

10.6. projekto veiksmai ir išlaidos turi būti susiję su remiama Priemone;

10.7. projektas prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodytų tikslų ir vieno ar kelių uždavinių įgyvendinimo;

10.8. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

10.9. pareiškėjas įsipareigoja, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5279), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr.54-1932);

10.10. įgyvendintas projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);

10.11. nekilnojamasis turtas (pastatas), į kurį investuojama, turi priklausyti pareiškėjui nuosavybės teise. Žemė po esamais ir (arba) numatomais statyti statiniais / įrenginiais pareiškėjo gali būti nuomojama arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui (jei žemė yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė arba pateiktas savininko rašytinis sutikimas vykdyti statybas) nuo paramos sutarties pasirašymo;

10.12. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui – nuo paramos sutarties pasirašymo maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiui, o įgyvendinus projektą – likutinei vertei, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;

10.13. pareiškėjas negali keisti savo veiklos, kuriai yra suteikiama parama, pobūdžio, Projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo Sutarties pasirašymo datos. Gavus Agentūros raštišką sutikimą, veiklos pobūdis, projekto įgyvendinimo vieta ir sąlygos gali būti keičiami, jei tuo būdu nepadaromas esminis projekto pakeitimas (jei tai netrukdo pasiekti projekte nustatytų tikslų ir įgyvendinti jame nustatytus uždavinius);

10.14. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas lėšas – kuris turi būti pagrįstas verslo plano finansinių ataskaitų duomenimis. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paraiška pateikiant dokumentus, įrodančius paskolos suteikimo galimybę iki paraiškos pateikimo dienos. Iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo pareiškėjas turi pateikti paskolos sutartį. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą.

11. Pareiškėjas turi neprieštarauti, kad jo duomenys bus viešinami pagal reglamento (EB) 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio d punktą.

 

V. PARAMOS DYDIS IR TRUKMĖ

 

12. Lėšos priemonei įgyvendinti skiriamos iš Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF) 15 000 000 Lt (75 proc. lėšų) ir 5 000 000 Lt (25 proc. bendrojo finansavimo lėšų), numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete.

13. Didžiausia galima paramos projektui suma yra 10 mln. Lt.

14. Mažiausia galima paramos projektui suma yra nenustatoma.

15. Paraiškos su partneriais neteikiamos.

16. Kai pareiškėjas yra mikroįmonė, maža ar vidutinė įmonė, projektams įgyvendinti gali būti suteikiama iki 60 proc. visų tinkamų projekto išlaidų paramos. Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies (40 proc.) bei visų netinkamų projekto išlaidų finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas. Kai pareiškėjas yra didelė įmonė, projektams įgyvendinti gali būti suteikiama iki 30 proc. paramos nuo visų tinkamų projekto išlaidų. Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies (70 proc.) ir visų netinkamų projekto išlaidų finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas.

17. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 24 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo. Projektai, kuriems skiriama parama, turi būti įgyvendinti ir paramos lėšos išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d. Tam, kad paramos lėšos paramos gavėjui būtų išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d., paramos vykdytojas turi suplanuoti projekto veiklas taip, kad jis pateiktų Agentūrai paskutinį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip likus 3 mėnesiams iki 2015 m. gruodžio 31 d.

 

VI. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

18. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiamas bent vienas komercinis pasiūlymas.

19. Tuo atveju, jei parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų sąraše, nurodytame Taisyklių 20–21 punkte, arba jei jos padarytos nesilaikant Taisyklių 59 punkte numatytų pirkimo procedūrų, pareiškėjui šios išlaidos nefinansuojamos.

20. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

20.1. būtinos projektui vykdyti, tiesiogiai susijusios su projekto veikla ir numatytos paramos sutartyje;

20.2. su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d.;

20.3. faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;

20.4. kai jomis prisidedama prie Taisyklių 4 punkte nurodyto priemonės tikslo įgyvendinimo;

20.5. turtui išperkamąja nuoma įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos.

21. Pagal Priemonę finansuojamos šias išlaidų kategorijas atitinkančios išlaidos:

21.1. gamybinių pastatų (įskaitant jų įrangą), žuvininkystės produktų ir jų atliekų laikymo įrangos ir patalpų statyba, rekonstrukcija, įrengimas, modernizavimas;

21.2. naujos transportavimo įrangos, technikos, mechanizmų įsigijimas ir montavimas;

21.3. specialaus transporto priemonių įsigijimas, N ir O kategorijos transporto priemonių įsigijimas, jeigu įrodomas jų techninis poreikis, ne daugiau kaip vienos M 1 klasės G kategorijos transporto priemonės (pagal Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 (Žin., 2008, Nr. 141-5606), kuri yra skirta projekto reikmėms, įsigijimas ir išlaidos, susijusios su transporto pritaikymu žuvininkystės reikmėms (išduotoje sąskaitoje faktūroje turi būti nurodoma transporto kategorija bei kėbulo tipo kodas);

21.4. priemonės, skirtos žuvininkystės ir akvakultūros produktų atliekų apdorojimui, perdirbimui ir rinkodarai;

21.5. išlaidos dioksino arba kitoms žmonių sveikatai kenksmingoms medžiagoms pašalinti iš žuvų miltų arba žuvų taukų, net jeigu galutiniai produktai skirti naudoti arba perdirbti ne žmonių vartojimui;

21.6. išlaidos, skirtos pareiškėjo darbuotojų mokymams (kursai, stažuotės, seminarai ir kt.);

21.7. išlaidos, kuriomis siekiama užtikrinti atitiktį ES teisėje numatytiems aplinkosaugos, gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos reikalavimams, užtikrinti maisto kokybės atitiktį žmonių ar gyvūnų sveikatos standartams iki tos dienos, kurią tie standartai įmonėms tampa privalomi;

21.8. projekto bendrosios išlaidos;

21.9. projekto viešinimo išlaidos.

22. Nustatant projekto išlaidų tinkamumą taip pat vertinama:

22.1. ar prašoma paramos suma neviršija vienam projektui nustatytos didžiausios paramos sumos;

22.2. ar projekto išlaidos patirtos nepažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti identifikuojamos, pagrįstos ir patvirtinamos atitinkamais išlaidų pagrindimo ir įrodymo dokumentais;

22.3. ar projekto išlaidos patirtos (pirktos prekės, paslaugos, darbai) laikantis Veiksmų programos administravimo taisyklių ir šių Taisyklių 59 punkte nurodytos pirkimų tvarkos.

23. Netinkamos finansuoti išlaidos:

23.1. neatitinkančios Taisyklių 20–22 punktų nuostatų;

23.2. skirtos mažmeninei prekybai;

23.3. verslo nuosavybės teisės perdavimas;

23.4. susijusios su žuvininkystės ir akvakultūros produktų naudojimu ir perdirbimu ne žmonių maistui (išskyrus Taisyklių 21.5 punktą);

23.5. trumpalaikio turto įsigijimas;

23.6. susijusios su nuoma (pavyzdžiui, nuomos mokestis);

23.7. palūkanų mokėjimas;

23.8. netiesioginės išlaidos;

23.9. draudimo įmokos (po projekto įgyvendinimo laikotarpio).

24. Pirkimo ir (ar) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų, išskyrus tuos atvejus, kai pareiškėjas paramos lėšomis pirkdamas prekes ir / arba paslaugas pirkimo ir / arba importo PVM negalės įtraukti į PVM ataskaitą.

 

VII. KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS

 

25. Kvietimai teikti paraiškas skelbiami ir paraiškos priimamos taikant ribotos trukmės paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklių 23–24 punktuose.

26. Kvietimą teikti paraiškas skelbia Agentūra. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, bent viename iš šalies dienraščių ir Agentūros interneto tinklalapyje www.nma.lt.

 

VIII. PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

27. Paraiškos gauti paramą pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonę „Žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ forma pateikiama Taisyklių priede.

28. Kartu su paraiška turi būti pateikiami šie dokumentai:

28.1. V skyriuje nurodytus tinkamumo kriterijus pagrindžiantys dokumentai, nurodyti 10.2, 10.3, 10.10, 10.11 punktuose;

28.2. verslo planas, parengtas pagal Verslo plano finansinei paramai gauti pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. 3D-204 (Žin., 2008, Nr. 45-1692), reikalavimus;

28.3. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto deklaracija, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298);

28.4. pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens iki paraiškos pateikimo (kai pareiškėjas – juridinis asmuo);

28.5. finansinės atskaitomybės dokumentai (balansas, pelno (nuostolių) ataskaita ir pinigų srautų ataskaita už praėjusius ir ataskaitinius metus (jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus tvarko supaprastintą buhalterinę apskaitą, pinigų srautų ataskaitą pateikia bent už ataskaitinius metus. Jei pareiškėjas pradėjo veiklą ataskaitiniais metais, pateikia finansinės atskaitomybės dokumentus už ataskaitinius metus, jei paraiškos pateikimo metais – veiklos pradžios balansą);

28.6. pareiškėjo ar jo atstovo (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) tapatybės patvirtinimo dokumentas (pasas ar asmens tapatybės kortelė);

28.7. audito patvirtintos finansinės ataskaitos ir audito išvados už praėjusius finansinius metus, jeigu pareiškėjui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalomas auditas;

28.8. PVM deklaracijos už praėjusius ir ataskaitinius metus (jei pareiškėjas – PVM mokėtojas);

28.9. komerciniai pasiūlymai konkrečioms investicijoms iš prekių tiekėjų, rangovų ar paslaugų teikėjų arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę (jei pareiškėjas pirkimų procedūras numato vykdyti po projekto paraiškos pateikimo arba po paramos sutarties pasirašymo su Agentūra dienos);

28.10. dokumentai, patvirtinantys įvykdytus pirkimus ir patirtas bendrąsias išlaidas, jei pareiškėjas įvykdė pirkimus, susijusius su bendrosiomis išlaidomis, dar iki pateikdamas projekto paraišką;

28.11. dokumentai, patvirtinantys įvykdytus viešuosius pirkimus, jei pareiškėjas pradėjo vykdyti viešųjų pirkimų procedūras dar iki pateikdamas projekto paraišką;

28.12. dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.);

28.13. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pažyma apie įgyvendinamo projekto atitiktį gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimams (nereikia, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi).

29. Paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paraiškos nepriimamos (teikiant užsienio šalių tiekėjų komercinius pasiūlymus numatytų išlaidų vertei pagrįsti, turi būti pateiktas komercinio pasiūlymo vertimas į lietuvių kalbą). Paraiška turi būti tinkamai ir išsamiai užpildyta. Pareiškėjas ar pareiškėjo atstovas (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) privalo pasirašyti kiekvieną projekto paraiškos originalo ir prie jos pridedamų dokumentų kopijos lapą.

30. Pareiškėjas kartu su paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

31. Paraiškas iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai pagal numatomą projekto įgyvendinimo vietą arba pagal pareiškėjo registracijos vietą toliau nurodytais adresais:

 

Teritorinis skyrius

Adresas

Telefonas

Alytaus skyrius

Tvirtovės g. 1/Naujoji g. 2, LT-62116 Alytus

(8 315) 56 793

(8 315) 56 798

Kauno skyrius

K. Donelaičio g. 33, LT-44240 Kaunas

(8 37) 30 85 53

(8 37) 33 86 07

Klaipėdos skyrius

Taikos pr. 28, LT-91220 Klaipėda

(8 46) 43 14 01

(8 46) 43 14 12

Marijampolės skyrius

Gamyklų g.1, LT-68300 Marijampolė

(8 343) 97 990

(8 343) 97 955

Panevėžio skyrius

Anykščių g. 4, LT-35171 Panevėžys

(8 45) 50 22 77

(8 45) 50 22 66

Šiaulių skyrius

Dvaro g. 78, LT-76298 Šiauliai

(8 41) 59 60 17

(8 41) 59 60 16

Tauragės skyrius

Prezidento g. 7, LT-72258 Tauragė

(8 446) 20 125

(8 446) 20 123

Telšių skyrius

Pramonės g. 5, LT-87333 Telšiai

(8 444) 77 051

(8 444) 77 052

Utenos skyrius

J. Basanavičiaus g. 126, LT-28214 Utena

(8 389) 64 080

(8 389) 64 081

Vilniaus skyrius

S. Dariaus ir S. Girėno g. 40, LT-02189 Vilnius

(8 5) 264 9359

(8 5) 264 9488

 

32. Paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paraiškos nepriimamos.

33. Paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paraiškas nurodytam paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.

34. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką pagal Priemonę. Jei pirmoji paraiška nėra išregistruota, kitos to paties pareiškėjo pateiktos paraiškos atmetamos.

35. Paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildytos paraiškos nebus registruojamos ir vertinamos.

36. Turi būti pateikiamas vienas paraiškos originalas ir elektroninis paraiškos variantas, įrašytas į elektroninę laikmeną Word formatu, taip pat prie paraiškos pridedamų dokumentų (originalų) komplektas. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui. Paraiška su priedais turi būti įsegta į segtuvą. Pareiškėjo atstovas arba jo įgaliotas asmuo privalo pasirašyti kiekvieną paraiškos ir prie jos pridedamų priedų lapą.

37. Paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.

38. Paraiškos ir elektroninio paraiškos varianto turinys turi sutapti. Jeigu paraiškos ir (ar) elektroninio paraiškos varianto duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo pasirašytu paraiškos originalu.

39. Užregistravus paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva (išskyrus Taisyklių 40 punkte numatytas išimtis), neatsižvelgiama.

40. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, kuris nenumatytas verslo plane, bet turintis įtakos ūkio subjekto ekonominiam gyvybingumui, kiti dokumentai, turintys įtaką ekonominiam gyvybingumui ar tinkamumui gauti paramą ir pan.). Numatytų investicijų ir prašomos paramos sumos keisti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami tik iki projekto tinkamumo vertinimo pradžios. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.

41. Po paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paraiška negali būti toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paraišką neatsižvelgiama.

 

IX. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

42. Paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 3 mėnesius nuo jos įregistravimo dienos. Jei pareiškėjui buvo siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo arba buvo atliekamos patikros vietoje, paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui. Paraiškų vertinimas gali būti pradedamas nelaukiant galutinio paraiškų priėmimo termino pabaigos. Paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėse Agentūrai nustatytomis darbo procedūromis.

43. Tinkamumo skirti paramą vertinimo metu yra nustatoma, ar paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis, didžiausias paramos dydis. Jeigu tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, kad trūksta duomenų, informacijos ir (ar) dokumentų paraiškos atitikčiai tinkamumo kriterijams ar išlaidų tinkamumui finansuoti nustatyti, Agentūra turi paprašyti pareiškėjo juos pateikti. Jei per Agentūros nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos ir (ar) duomenų dėl paraiškos tinkamumo finansuoti arba jo pateikta informacija ir (ar) duomenys nepagrindžia projekto finansavimo tinkamumo, jam yra siunčiamas antras paklausimas, į kurį būtų įtraukiama visa pirmojo paramos gavėjui siųsto paklausimo informacija bei įspėjimas. Pareiškėjui per Agentūros nustatytą terminą nuo antrojo paklausimo išsiuntimo datos nepateikus atsakymo į antrąjį paklausimą, jo paraiška atmetama. Informacijos duomenų pateikimo terminas gali būti pratęsiamas pareiškėjo prašymu, nurodžius tokio prašymo pagrindimo priežastis. Jei per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos dėl išlaidų tinkamumo ir būtinumo arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų tinkamumo ir būtinumo, nepagrįstos išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti.

44. Įvertinus tinkamumą skirti paramą, parengiama išvada, ar paraiška yra tinkama, ir kokio didžiausio dydžio parama bei kokia didžiausia lyginamoji paramos dalis gali būti suteikta.

45. Jeigu tinkamumo skirti paramą vertinimo metu Agentūros nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma ir galimas didžiausias paramos dydis skiriasi nuo paraiškoje nurodytos projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir prašomos paramos dydžio, iki sprendimo dėl paraiškos atrankos priėmimo Agentūra, Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka, turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su juo, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su Agentūros nustatytomis didžiausio dydžio tinkamomis išlaidomis ir parama. Pareiškėjui nesutikus su Agentūros nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma ir galimu didžiausiu paramos dydžiu, paraiška atmetama.

46. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką Agentūra registruotu laišku informuoja pareiškėją per 7 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo išsiųsdama jam raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

47. Informacija apie paraiškas, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paraiškų ir paraiškų, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skaičius. Atlikus paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimą ir pripažinus ją tinkama gauti paramą, atliekamas paraiškos pirmumo vertinimas (išskyrus taisyklių 49 punkte numatytą atvejį).

48. Paraiškų pirmumo vertinimo metu siekiama nustatyti, kurios iš tinkamų finansuoti paraiškų geriausiai atitinka Priemonės pirmumo kriterijus. Paraiškų pirmumo vertinimo kriterijai:

 

Eil. Nr.

Kriterijaus pavadinimas

Balai

1.

Kai pareiškėjas yra:

 

1.1

mikroįmonė

20

1.2.

maža įmonė

10

2.

Projektams, skirtiems didinti vietinių žuvų rūšių (išskyrus menkių) ar šalutinių produktų ir atliekų naudojimą.

20

3.

Pareiškėjas yra įmonė, užregistruota ne mažiau kaip prieš 2 metus iki paraiškos pateikimo, o pajamos iš žuvų perdirbimo sudaro ne mažiau kaip 50 proc. (pagal paskutinius metinės finansinės atskaitomybės dokumentus).

15

4.

Projektams, kuriais numatoma sukurti daugiau naujų darbo

 

4.1.

vietų:

 

4.1.1

kaimo vietovėje:

15

4.1.2.

daugiau kaip 10 naujų darbo vietų;

10

4.2.

ne daugiau kaip 10 naujų darbo vietų.

 

 

Miesto vietovėje:

10

4.2.1.

daugiau kaip 10 naujų darbo vietų;

5

4.2.2.

ne daugiau kaip 10 naujų darbo vietų

 

5.

Projektu siekiama įdiegti naujas, savo veikloje anksčiau nenaudotas, technologijas.

10

6.

Projektams, kuriuose numatoma darbo, sanitarinių ir higieninių sąlygų gerinimas.

10

7.

Projektams, kuriais numatomi perdirbimo įmonių darbuotojų mokymai.

5

8.

Įmonėms, kurios eksportuoja ne mažiau kaip 50 % gaminamos produkcijos.

5

 

49. Tuo atveju, kai paraiškose prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi planuojamai paskirstyti paramos sumai, paraiškų pirmumo vertinimas gali būti neatliekamas.

50. Jeigu paraiškos vertinimo metu Agentūrai iškyla su paraiška, projektu ir (ar) pareiškėjo veikla susijusių klausimų ar trūksta informacijos, Agentūra gali atlikti patikrą vietoje.

51. Įvertinusi paraiškas, Agentūra pagal Veiksmų programos administravimo taisyklių 62–63 punktus parengia ir Žuvininkystės departamentui prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Žuvininkystės departamentas) teikia paraiškų vertinimo ataskaitas.

52. Sprendimas dėl paramos skyrimo priimamas atsižvelgiant į paraiškų vertinimo rezultatus. Rekomendacijoms dėl įvertintų paraiškų atrankos priimti sudaromas projektų atrankos komitetas. Projektų atrankos komitetą sudaro Ministerija, jos darbą organizuoja Žuvininkystės departamentas. Sprendimą dėl paramos priima Ministerija. Parama gali būti skiriama tik toms paraiškoms, kurios buvo pripažintos tinkamomis (t. y. toms paraiškoms, kurios atitinka Veiksmų programos priemonės tinkamumo kriterijus).

53. Agentūra, gavusi vadovaujančiosios institucijos sprendimą skirti paramą, Veiksmų programos administravimo taisyklių 73 punkte nustatyta tvarka parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį.

54. Informacija apie paramos gavėjus, nurodant paramos gavėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtą paramos sumą, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje.

 

X. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

55. Projektai įgyvendinami, projektų išlaidos apmokamos, projektų finansavimo ir administravimo sutarčių priežiūra, pirkimai, patikros atliekamos, projektų ataskaitos teikiamos, projektų ir paramos sutarčių pakeitimai daromi, viešinimas, sankcijos, dokumentų saugojimas ir prieinamumas atliekami Veiksmų programos administravimo taisyklėse ir paramos sutartyje nustatyta tvarka.

56. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas.

57. Projektams taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai:

57.1. išlaidų kompensavimas. Taikant šį paramos lėšų išmokėjimo būdą, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą iš nuosavų lėšų ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu Agentūrai teikia mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja projekto įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus;

57.2. sąskaitų apmokėjimas. Šis paramos lėšų išmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių teikimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais, atrinktais vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), arba paramos gavėjams taikoma pirkimų tvarka, tuo atveju, jei jie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą. Šis paramos lėšų išmokėjimo būdas taikomas taip, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklių 111–115 punktuose.

58. Pagal projektą gali būti teikiami ne daugiau kaip 3 mokėjimo prašymai. Konkretaus projekto mokėjimų prašymų skaičius bei mokėjimo prašymų pateikimo terminai nustatomi paramos sutartyje.

59. Jei įgyvendinant projektą yra numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos, privalo vadovautis šio įstatymo nuostatomis. Tuo atveju, kai paramos gavėjams Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos netaikomos, paramos gavėjai visus pirkimus privalo vykdyti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750).

60. Pateikus mokėjimo prašymą gali būti atliekama patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.

61. Jei paramos gavėjas ar pareiškėjas nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas, apžiūrėti vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (ar) kaip vykdoma veikla po paramos skyrimo ir (ar) projekto pabaigos, tai laikoma EŽF paramos gavimo ir naudojimo sąlygų pažeidimu.

62. Paramos gavėjas pagal paramos sutartį ir Veiksmų programos administravimo taisyklių 5–6 priedus Agentūrai teikia šias projekto įgyvendinimo ataskaitas:

62.1. informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą – projekto įgyvendinimo laikotarpiu, per 1 mėn. dviem ketvirčiams pasibaigus;

62.2. projekto įgyvendinimo ataskaitą – teikiant galutinį mokėjimo prašymą;

62.3. papildomas projekto įgyvendinimo ataskaitas – 5 metus po projekto pabaigos, per 4 mėnesius kiekvieniems kalendoriniams metams pasibaigus.

63. Gavusi informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą arba projekto įgyvendinimo ataskaitą, Agentūra per 1 mėnesį darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka ją išnagrinėja ir nustato, ar laikomasi paramos sutartyje bei paraiškoje nustatytų paramos gavimo ir naudojimo sąlygų. Patikrinusi gautą informaciją, Agentūra:

63.1. ataskaitą patvirtina;

63.2. paprašo pateikti papildomos informacijos ir (arba) nusprendžia atlikti projekto patikrą vietoje;

63.3. atmeta, išdėstydama atmetimo motyvus, ir nustato terminą, per kurį paramos gavėjas turi ištaisyti pateiktos informacijos, ataskaitos ar projekto įgyvendinimo trūkumus ir pateikti naują informaciją apie projekto įgyvendinimo eigą arba projekto įgyvendinimo ataskaitą. Pareiškėjas gali raštu prašyti pratęsti dokumentų pateikimo terminą, nurodydamas priežastis.

64. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (ar) paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su projekto įgyvendinimu.

65. Paramos gavėjai visų su Veiksmų programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773). Visi su Veiksmų programos įgyvendinimu ir atliktais patikrinimais susiję dokumentai turi būti saugomi ne trumpesnį kaip reglamento (EB) Nr. 1198/2006 87 straipsnyje nurodytą dokumentų saugojimo terminą.

66. Paramos gavėjas privalo saugoti:

66.1. projekto įgyvendinimo ataskaitos kopijas;

66.2. paramos sutarties ir visų paramos sutarties pakeitimų originalus;

66.3. projekto įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų kopijas, kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;

66.4. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;

66.5. susirašinėjimo su Agentūra dokumentus;

66.6. viešųjų pirkimų arba pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas;

66.7. įgyvendintas viešumo priemones įrodančius dokumentus;

66.8. kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus.

67. Paramos gavėjas privalo sudaryti paraiškos bylą, kurioje saugomi dokumentai, nurodyti šių Taisyklių 66 punkte, arba jų kopijos.

68. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794).

69. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos trys privalomų sankcijų rūšys – paramos sumažinimas, paramos neskyrimas ir (arba) paramos grąžinimas.

70. Paramos sumažinimas taikomas:

70.1. jeigu Agentūra patikrų vietoje metu nustato reikalavimų neatitinkančias išlaidas;

70.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą (terminas nurodomas sutartyje), išskyrus Taisyklių 71.1 punktą, bet ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);

70.3. pažeidė kitas paramos sutarties sąlygas (paramos suma mažinama vadovaujantis Europos Komisijos EŽF komiteto rekomendacijomis ir išaiškinimais).

71. Parama neskiriama, kai paramos gavėjas:

71.1. nepateikia mokėjimo prašymų per 1 mėnesį nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos;

71.2. teikdamas paraišką ir (arba) vykdydamas paramos sutartį, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės priimant sprendimą suteikti paramą arba tinkamai kontroliuoti paramos sutarties vykdymą;

71.3. nevykdo sutarties sąlygų, susijusių su turto draudimu, pranešimu apie draudiminius įvykius bei gautinas draudimo išmokas;

71.4. nevykdo sutarties sąlygų, nustatančių paramos gavėjui pareigą tvarkyti apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;

71.5. pažeidžia teisės aktuose ir sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

71.6. nesilaiko aplinkos apsaugos, priešgaisrinės apsaugos, higienos, veterinarijos ir kitų taisyklių, reglamentuojančių projekto vykdytojo veiklą, reikalavimų;

71.7. nepradeda vykdyti projekto per sutartyje nustatytą terminą;

71.8. yra bankrutuojantis arba likviduojamas projekto įgyvendinimo metu;

71.9. suteikia kitam asmeniui įgaliojimą veiklai vykdyti be Agentūros rašytinio sutikimo.

72. Paramos grąžinimas taikomas, kai paramos gavėjas:

72.1. vykdydamas projektą, nesilaikė ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimų;

72.2. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;

72.3. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumos;

72.4. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

72.5. nevykdo gautos paramos viešinimo;

72.6. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paraiškoje;

72.7. prieštarauja, kad informacija apie pateiktą paraišką, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą ir (arba) gautą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje;

72.8. per 5 metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia pagal sutartį remiamos veiklos pobūdį;

72.9. raštu nesuderinęs su Agentūra, perleidžia tretiesiems asmenims savo įsipareigojimus arba teises pagal paramos sutartį;

72.10. per 5 metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo be rašytinio Agentūros sutikimo pardavė ar kitaip perleido iš paramos lėšų įsigytą turtą;

72.11. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo.

 

XI. APSKUNDIMO TVARKA

 

73. Pareiškėjai ir (ar) paramos gavėjai, nesutinkantys su Agentūros, Žuvininkystės departamento ir (ar) Ministerijos sprendimais, veiksmais arba neveikimu, susijusiais su paraiškos vertinimu, atranka, mokėjimo prašymo tvirtinimu ir (ar) projekto įgyvendinimu, gali juos apskųsti Veiksmų programos įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XII. INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

74. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos suteikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje, elektroninio pašto adresu info@nma.lt.

75. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į kvietimo teikti paraiškas numerį ir pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.

76. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje www.nma.lt, skiltyje „Klausimai“.

77. Informacija apie paraišką vertinančius asmenis neteikiama.

 

_________________


Lietuvos žuvininkystės sektoriaus

2007–2013 metų veiksmų programos

antrosios prioritetinės krypties

„Akvakultūra, žvejyba vidaus

vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros

produktų perdirbimas ir rinkodara“

priemonės  „Žuvininkystės ir

akvakultūros produktų perdirbimas ir

rinkodara“ įgyvendinimo taisyklių

priedas

 

(Paramos paraiškos

pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ forma)

 

Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento teritorinio skyriaus tarnautojas

 

|__|__|__|__| |__|__| |__|__|         |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_ |__|__|

(registracijos data)                              (registracijos numeris)

 

(dokumentą užregistravusio tarnautojo pareigos)        (parašas)                    (vardas, pavardė)

 

Vertinti priimta

Atmesta

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(pareiškėjo (jei pareiškėjas – juridinis asmuo – atstovo) vardas, pavardė)

 

Adresas

(Nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu)

Savivaldybės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Seniūnijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gyvenamosios vietovės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(įmonės buveinės adresas)

Gatvės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Namo Nr. |__|__|__|

Buto Nr. |__|__|__|

Pašto indeksas |__|__|__|__|__|__|__|

Telefono Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Fakso Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

El. paštas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą?

PASTABA. Užpildykite vieną arba abu langelius.

Paštu

Elektroniniu paštu

 

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie

Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento

_______________________ teritoriniam skyriui

 

 

PARAMOS PARAIŠKA

PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES

„AKVAKULTŪRA, ŽVEJYBA VIDAUS VANDENYSE, ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“ PRIEMONĘ „ŽUVININKYSTĖS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS IR RINKODARA“

 

_________ Nr. _________

(data)

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

Pareiškėjo pavadinimas

Nurodomas paraišką teikiančios įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito juridinio ar fizinio asmens pavadinimas pagal registracijos pažymėjimo arba pagal fizinio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento duomenis

Pareiškėjo teisinė forma

Nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą.

Pareiškėjo rekvizitai

Subjekto kodas

Nurodomas juridinio asmens registracijos pažymėjimo kodas

Tel.

 

Faksas

 

El. p. adresas

 

Pareiškėjo bankas

Banko ir sąskaitos duomenys nurodomi po to, kai priimtas sprendimas finansuoti pareiškėjo projektą ir šis privalo atidaryti atskirą sąskaitą

Banko kodas

 

Sąskaitos numeris

 

PVM mokėjimas

PVM mokėtojas

PVM mokėtojo kodas __|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Ne PVM mokėtojas

Įmonės tipas1

Mikroįmonė

Maža įmonė

Vidutinė įmonė

Didelė įmonė

Pareiškėjas yra

savarankiška įmonė

(įmonė visiškai nepriklausoma, t .y. nedalyvauja kitų įmonių veikloje, o kitos įmonės nedalyvauja jūsų įmonės veikloje)

Vardas, pavardė / pavadinimas

Asmens kodas / įmonės kodas

Turimų kapitalo ar balsavimo teisių dalis proc. (pasirenkant didesnį skaičių)

Pareiškėjas yra

įmonė partnerė1

Vardas, pavardė / pavadinimas

Asmens kodas / įmonės kodas

Turimų kapitalo ar balsavimo teisių dalis proc. (pasirenkant didesnį skaičių)

 

 

 

Pareiškėjas yra

susijusi įmonė1

Vardas, pavardė / pavadinimas

Asmens kodas / įmonės kodas

Turimų kapitalo ar balsavimo teisių dalis proc. (pasirenkant didesnį skaičių)

 

 

 

 

Su pareiškėju susijusių įmonių valdyme dalyvaujančios įmonės:

Vardas, pavardė / pavadinimas

Asmens kodas / įmonės kodas

Turimų kapitalo ar balsavimo teisių dalis proc. (pasirenkant didesnį skaičių)

 

 

 

 

_________________

1 Mikroįmonė, maža ir vidutinė įmonė pagal 2003 m. gegužės 6 d. Komisijos rekomendaciją 2003/361/EB dėl mikroįmonių, mažų ir vidutinių įmonių apibrėžimo (OL 2003 L  124, p. 36), o didelė įmonė – kurioje dirba nuo 250 iki 749 darbuotojų ar kurių apyvarta yra mažesnė kaip 690,56 milijono Lt (200 milijonų EUR). Pagal rekomendaciją 2003/361/EB.

 

II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS

 

1. Prioritetinė kryptis

Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara       

2. Priemonė

Žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara    

3. Projekto pavadinimas

Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas

4. Projekto įgyvendinimo vieta

(duomenys patikrai vietoje atlikti)

Savivaldybės pavadinimas

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Įmonės buveinės adresas

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gatvės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Namo Nr.   |__|__|__|

Buto Nr. |__|__|__|

5. Bendra projekto vertė su PVM, Lt

|__|__|__|__|__|__|__|__| Lt

Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais

6. Bendra projekto vertė be PVM, Lt

|__|__|__|__|__|__|__|__| Lt

Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais

7. Prašoma paramos suma, Lt

|__|__|__|__|__|__|__|__| Lt

Nurodoma prašoma paramos suma, litais

8. Planuojama projekto pradžia

□□□□□□□□□□

(Projekto įgyvendinimo pradžia po paraiškos pateikimo, kaip nurodyta verslo plane ir (arba) projekto aprašyme (išskyrus prieš paraiškos pateikimą patirtas išlaidas.)

9. Planuojama projekto pabaiga

□□□□□□□□□□

(Projekto įgyvendinimo pabaiga (iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai.)

10. Projekto vadovas

(vardas, pavardė):

(pildyti, jei tai ne pareiškėjas)

Tel. Nr.

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)

 

III. PROJEKTO SANTRAUKA

 

Trumpas projekto esmės aprašymas

Trumpai (ne daugiau kaip ½ psl.) paaiškinama:

vieta, kurioje bus įgyvendinamas projektas;

pradinė žuvininkystės veiklos padėtis, konkretūs svarbiausi naujosios veiklos plėtros etapai ir uždaviniai;

kokie projekto parengimo darbai jau atlikti;

kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kodėl ir kam reikalingi projekto rezultatai;

kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas;

išsamūs duomenys apie investicijas, mokymą, konsultavimą ir bet kokią kita veiklą, reikalingą žuvininkystės veiklai plėtoti;

kaip projektas atitinka veiksmų programos priemonę;

kas bus atsakingas už projekto įgyvendinimą, kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas.

 

IV. PROJEKTO PRIEŽIŪROS RODIKLIAI

 

Eil. Nr.

Rodikliai

Matavimo vnt.

Ataskaitiniai metai 20___

Prognozė

20___

(paraiškos pateikimo metai)

20__

20__

20__

20__

1.

Įmonės pardavimų pajamos

Lt/metus

 

 

 

 

 

 

2.

Įmonės grynasis pelnas

Lt/metus

 

 

 

 

 

 

3.

Produkcijos kiekis

(pagal produkcijos rūšis)

t/metus

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Bendras darbo vietų skaičius (MDV – darbo vietų skaičius per metus)

vnt./metų gale

 

 

 

 

 

 

4.1.

moterų

vnt./metų gale

 

 

 

 

 

 

4.2.

vyrų

vnt./metų gale

 

 

 

 

 

 

 

V. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS

(Projekte nurodomų planuojamų visų išlaidų kategorijos; jų pirkimo suma be PVM, įgyvendinimo trukmė (metai, mėn.) ir bendra prašomos paramos suma litais.)

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Pirkimo suma be PVM, Lt

Pirkimo suma su PVM, Lt

Trukmė, mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

(Šioje lentelėje nurodomos tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos: išlaidų pavadinimas, kaina be PVM, PVM ir bendra suma su PVM, prašoma paramos suma.)

 

Investicijos/išlaidų pavadinimas

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Prašoma paramos suma, Lt

1. Išlaidos, skirtos gerinti darbo, higienos, visuomenės sveikatos sąlygas ir produktų kokybę, sumažinti neigiamą ar padidinti teigiamą poveikį aplinkai

 

 

 

 

1.1. statyba, rekonstrukcija, įrengimas, modernizavimas

 

 

 

 

1.1.1.

 

 

 

 

....

 

 

 

 

1.2. nauja įranga, technika, mechanizmai

 

 

 

 

1.2.1.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

1.3. specializuotos transporto priemonės

 

 

 

 

1.3.1.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

2. Išlaidos, skirtos įmonių, darbuotojų mokymui

 

 

 

 

...

 

 

 

 

3. Bendrosios išlaidos

 

 

 

 

...

 

 

 

 

4. Viešinimo išlaidos

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

VII. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ pagrindimas

(Šioje lentelėje trumpai pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Turi būti atidžiai užpildyta ir pagrista, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagristos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomos paramos dydis sumažinamas.)

Eil. Nr.

Išlaidų kategorijos

Pagrindimas

1.

Išlaidos, skirtos gerinti darbo, higienos, visuomenės sveikatos sąlygas ir produktų kokybę, sumažinti neigiamą ar padidinti teigiamą poveikį aplinkai

 

1.1.

statyba, rekonstrukcija, įrengimas, modernizavimas

 

1.1.1.

 

 

...

 

 

1.2.

nauja įranga, technika, mechanizmai

 

1.2.1.

 

 

...

 

 

1.3.

specializuotos transporto priemonės

 

1.3.1.

 

 

...

 

 

2.

Išlaidos, skirtos įmonių darbuotojų mokymui

 

.....

 

 

3.

Bendrosios išlaidos

 

....

 

 

4.

Viešinimo išlaidos

 

 

VIII. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI

(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima maksimali parama. Turi būti numatytos lėšos, skirtos apmokėti investicijos vertei su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius.)

Eil. Nr.

Šaltinis

Suma, Lt

Nuoroda į patvirtinantį dokumentą / informacijos šaltinį

1.

Paramos lėšos

(nurodomos planuojamos gauti paramos lėšos po pirmo ar antro mokėjimo prašymo apmokėjimo, jei projektas vykdomas ne vienu etapu, kurios numatomos naudoti projektui finansuoti)

|__|__|__|__|__|

 

2.

Pareiškėjo lėšos

(nurodomos turimos ir projekto vykdymo laikotarpiu iš veiklos planuojamos gauti lėšos – jų pagrįstumas įrodomas verslo plano finansinių ataskaitų duomenimis)

|__|__|__|__|__|

 

3.

Skolintos lėšos

(nurodoma banko paskola, pagrįsta banko garantiniu raštu, arba jei paskola paimta ne iš banko, tai turi būti pateikti papildomi dokumentai, pagrindžiantys paskolos davėjo galimybes suteikti paskolą)

|__|__|__|__|__|

 

4.

Kiti piniginiai įnašai

|__|__|__|__|__|

 

5.

Iš viso (1+2+3+4)

|__|__|__|__|__|

 

 

 

IX. Informacija apie turimas paskolas

(Šioje lentelėje nurodomos visos pareiškėjo turimos paskolos, jų davėjai (fiziniai ir juridiniai asmenys), paskolos paskirtis bei gavimo data, paskolos pradinė suma, grąžinta paskolų suma iki paskutinės mėnesio dienos prieš pateikiant paraišką, taip pat nurodomas dar negrąžintas paskolų likutis paskutinę mėnesio dieną prieš pateikiant paraišką, palūkanų norma bei paskolos sutartyje numatytas paskolos grąžinimo terminas. Jei buvo keičiamas paskolos grąžinimo terminas, nurodoma, dėl kokių priežasčių tai atlikta.)

 

Ar esate paėmęs paskolą?

(jeigu taip, užpildykite šią lentelę)

Taip                         Ne

Paskolos davėjas

Paskolos paskirtis ir gavimo data

Suma, tūkst. Lt

Palūkanų norma, %

Grąžinimo terminas

Pradinė

Grąžinta iki paraiškos pateikimo datos

Likutis iki paraiškos pateikimo datos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

XXX

XXX

 

X. KITA INFORMACIJA

(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“).

1.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija?

Taip        Ne

2.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu?

Taip        Ne

3.

Ar tvarkote (įsipareigojate tvarkyti) buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus?

Taip        Ne

4.

Ar įsipareigojate nekeisti veiklos, kuriai suteikiama parama, pobūdžio, projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo (gavus Agentūros raštišką sutikimą veiklos pobūdis, projekto įgyvendinimo vieta ir sąlygos gali būti keičiami, jei tuo būdu nepadaromas esminis projekto pakeitimas (jei tai netrukdo pasiekti projekte nustatytų tikslų ir įgyvendinti jame nustatytus uždavinius); neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą turtą mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo?

Taip        Ne

5.

Ar įsipareigojate, kad atliekamos investicijos atitiks ES darbo saugos reikalavimus?

Taip        Ne

6.

Ar įsipareigojate apdrausti ilgalaikį turtą, finansuojamą bendrijos fondų lėšomis?

Taip        Ne

7.

Ar patvirtinate, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų?

Taip        Ne

8.

Ar patvirtinate, kad projekte nenumatytos investicijos į mažmeninę prekybą ?

Taip        Ne

9.

Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite?

Taip        Ne

Nurodykite viešinimo priemones

 

XI. PATEIKIAMi DOKUMENTAI1

(Šioje lentelėje Pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių.)

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Verslo planas

|__|__|

2.

Deklaracija mikroįmonės, mažos ir vidutinės įmonės statusui nustatyti.

|__|__|

3.

Pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens iki paraiškos pateikimo (kai pareiškėjas – juridinis asmuo)/

|__|__|

4.

Finansinės atskaitomybės dokumentai (balansas, pelno (nuostolių) ataskaita ir pinigų srautų ataskaita už praėjusius ir ataskaitinius metus (jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus tvarko supaprastintą buhalterinę apskaitą, pinigų srautų ataskaita pateikia bent už ataskaitinius metus). Jei pareiškėjas pradėjo veiklą ataskaitiniais metais, pateikia finansinės atskaitomybės dokumentus už ataskaitinius metus, jei paraiškos pateikimo metais – veiklos pradžios balansą.

|__|__|

5.

Pareiškėjo ar jo atstovo (kai pareiškėjas – juridinis asmuo) tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas ar asmens tapatybės kortelė).

|__|__|

6.

Audito patvirtinta finansinė ataskaita ir audito išvados už praėjusius finansinius metus (jei pareiškėjui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalomas auditas).

|__|__|

7.

PVM deklaracijos už praėjusius ir ataskaitinius metus (jei pareiškėjas – PVM mokėtojas).

|__|__|

8.

Komerciniai pasiūlymai konkrečioms investicijoms iš prekių tiekėjų, rangovų ar paslaugų teikėjų arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę (jei pareiškėjas pirkimų procedūras numato vykdyti po projekto paraiškos pateikimo arba po paramos sutarties pasirašymo su Agentūra dienos).

|__|__|

9.

Dokumentai, patvirtinantys įvykdytus pirkimus ir patirtas bendrąsias išlaidas (jei pareiškėjas įvykdė pirkimus, susijusius su bendrosiomis išlaidomis, dar iki pateikdamas projekto paraišką).

|__|__|

10.

Dokumentai, patvirtinantys įvykdytus viešuosius pirkimus (jei pareiškėjas pradėjo vykdyti viešųjų pirkimų procedūras dar iki pateikdamas projekto paraišką).

|__|__|

11.

Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.).

 

 

12.

Pažyma apie įgyvendinamo projekto atitiktį gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimams (nereikia, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi).

|__|__|

13.

Poveikio aplinkai įvertinimas, kuris turi būti atliktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105).

|__|__|

14.

Aplinkosaugos institucijos išankstinis statybos (rekonstrukcijos) techninio projekto įvertinimas, parengtas vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.05.05:2004 „Statinio projekto aplinkos apsaugos dalis“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 701 (Žin., 2004, Nr. 50-1675), jei projekte numatyti statybos ar infrastruktūros įrengimo darbai.

|__|__|

15.

Numatomų statybos ir (arba) rekonstravimo darbų projektiniai dokumentai su projekto vertės apskaičiavimais (jei projekte numatyti statybos ir (arba) rekonstravimo darbai).

|__|__|

16.

Nekilnojamojo turto, į kurį planuojama investuoti, nuosavybės teisę patvirtinantys dokumentai ir (arba) žemės po esamais ir (arba) numatomais statyti statiniais / įrenginiais nuomos, subnuomos arba panaudos sutartis, kuri yra rašytinė, galioja ne mažiau kaip 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo ir įregistruota VĮ Registrų centre.

|__|__|

17.

Kiti dokumentai.

|__|__|

 

_______________

1 Pateikiamas orginalas ir kopija

 

XII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal priemonę ......................................................., pasirašydamas patvirtinu, kad:

1. Esu susipažinęs su paramos skyrimo sąlygomis.

2. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

3. Nesu pažeidęs jokių paramos iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų skyrimo sąlygų.

4. Man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas.

5. Man nebuvo skirta administracinė nuobauda, susijusi su žvejybos nuostatų pažeidimu, arba nuo nuobaudos paskyrimo praėję vieneri metai.

6. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu.

7. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

8. Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Europos žuvininkystės priemonių administravimo informacinėje sistemoje.

9. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis.

10. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą / gautą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje;

11. Sutinku, kad visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama ir Programos priežiūros, vertinimo ir statistikos tikslams.

12. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai.

13. Esu informuotas ir sutinku, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnyje ir 31straipsnio antros pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

14. Žinau ir sutinku, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano žuvininkystės veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos su Europos žuvininkystės fondo žuvininkystės sektoriui lėšų panaudojimu bei priežiūra susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos;

15. Sutinku, kad mano veiklos atitiktis verslo planui būtų patikrinta ne vėliau kaip 5 metai po sprendimo skirti paramą priėmimo dienos.

16. Sutinku, kad visi mano prisiimti įsipareigojimai bus patikrinti Agentūros nustatytais terminais.

17. Įgaliotai institucijai pareikalavus, įsipareigoju grąžinti gautą paramą, jei projektas nebuvo įgyvendintas taip, kaip numatyta Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ įgyvendinimo taisyklėse, ir nebuvo tinkamai įforminti pakeitimai.

 

________________

(pareiškėjo / pareiškėjo atstovo (jei pareiškėjas juridinis asmuo) pareigos)

____________

(parašas)

____________

(vardas, pavardė)

 

Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:

 

Konsultanto vardas ir pavardė |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Institucijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Telefono ir fakso Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

 

Pastaba. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu, juos kontrolės, priežiūros ir vertinimo tikslams gali panaudoti Agentūra, Žemės ūkio ministerija, kitos su Europos žuvininkystės fondo administravimu susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.

 

_________________