VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI BŪSIMOJO KONTROLIUOJAMOJO SANDORIO KAINODAROS PRINCIPAMS PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. spalio 21 d. Nr. VA-106

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2007, Nr. 80-3220) 37¹ straipsniu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966; 2011, Nr. 97-4590), 18.11 punktu,

1. Tvirtinu pridedamas:

1.1. Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisykles.

1.2. Sprendimo dėl būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų formą (FR1096 forma).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2012 m. sausio 1 dienos.

 

 

 

Viršininkas                                                                       Modestas Kaseliauskas


PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie

Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos viršininko

2011 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. VA-106

 

MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI BŪSIMOJO KONTROLIUOJAMOJO SANDORIO KAINODAROS PRINCIPAMS PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratoriaus sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato mokesčių mokėtojo kreipimosi į mokesčių administratorių dėl būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimo ir sprendimo (FR1096 forma, toliau – sprendimas) priėmimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243, toliau – MAĮ), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymu (Žin., 2001, Nr. 110-3992), Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 40 straipsnio 2 dalies ir Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 15 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. 1K-123 (Žin., 2004, Nr. 58-2074), ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Būsimasis sandoris – mokesčių mokėtojo sandoris, ūkinė operacija ar bet kokia jų grupė, kurie bus pradėti vykdyti po prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams (toliau – prašymas) pateikimo mokesčių administratoriui dienos. Kai ilgalaikis sandoris sudarytas iki prašymo pateikimo mokesčių administratoriui, būsimajam sandoriui priskiriamos ūkinės operacijos, kurios vykdomos po prašymo pateikimo mokesčių administratoriui dienos.

Būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimas – tai mokesčių mokėtojo būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų, t. y. kainodaros metodo, palyginamumų, kritinių prielaidų, kurioms esant galima pasirinkta kainodaros politika, ir kitų klausimų, susijusių su būsimojo kontroliuojamojo sandorio atitikimo ištiestosios rankos principui pagrindimu, suderinimas su mokesčių administratoriumi tam tikram mokestiniam laikotarpiui.

Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose įtvirtintas sąvokas.

 

II. PRAŠYMO PATEIKIMas

 

4. Prašymą gali teikti mokesčių mokėtojas (toliau – mokesčių mokėtojas) arba jo įgaliotas asmuo. Kai kreipiasi įgaliotas asmuo, turi būti pridedami įgaliojimą patvirtinantys dokumentai.

5. Prašymą mokesčių mokėtojas gali pateikti tik dėl būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių. Prašyme negali būti įtraukti kontroliuojamieji sandoriai, kurie yra įvykę, t. y. su mokesčių administratoriumi negali būti derinami jau įvykusių kontroliuojamųjų sandorių kainodaros principai. Prašymas negali būti pateiktas dėl mokesčio dydžio.

6. Prašymą mokesčių mokėtojas turi pateikti Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM).

7. Prašymas gali būti pateiktas dėl vieno ar keleto būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių. Mokesčių mokėtojas gali pasirinkti, dėl kokių būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių jis kreipsis į mokesčių administratorių. Rekomenduotina, kad tai būtų sandoriai, kurių kainos nustatymas dėl sandorių sudėtingumo, unikalumo, ribotų galimybių rasti palyginamuosius nekontroliuojamuosius sandorius, galimo dvigubo apmokestinimo bei iš to kilsiančių ginčų su kitos užsienio valstybės mokesčių administratoriumi ir pan. yra sudėtingas, kelia pagrįstų abejonių dėl tokių sandorių kainodaros principų nustatymo teisingumo ir patikimumo.

8. Prieš pateikdamas prašymą, mokesčių mokėtojas gali kreiptis į VMI prie FM dėl susitikimo, kurio metu būtų aptariami su prašymo teikimu bei būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimu susiję klausimai, organizavimo. Kreipdamasis dėl susitikimo, mokesčių mokėtojas kartu turi pateikti informaciją (nurodyti veiklą, į prašymą planuojamus įtraukti sandorius, sandorio dalyvius, numatomus taikyti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principus, laikotarpį ir kt.), kuri leistų mokesčių administratoriui įvertinti prašymo teikimo tikslingumą, galimas problemas ir riziką.

9. Mokesčių mokėtojo pateiktame prašyme turi būti nurodyta:

9.1. prašymą pateikusio mokesčių mokėtojo pavadinimas, identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas, kontaktinis telefono numeris, elektroninio pašto adresas,

9.2. kiekvieno būsimojo kontroliuojamojo sandorio, dėl kurio pateikiamas prašymas, dalyvio pavadinimas, identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas (nurodant valstybės pavadinimą),

9.3. informacija apie būsimojo kontroliuojamojo sandorio dalyvių tarpusavio teisinius ir/ar ekonominius ryšius (t. y. informacija apie ryšių atsiradimą (keitimąsi), asocijuotus asmenis, grupės, kuriai priklauso sandorio dalyviai, struktūra bei grupei priklausančių vienetų tarpusavio ryšiai (nuosavybės teisių valdymo, kontroliavimo procentas), piniginių, finansinių ar kitokių duomenų srautų tarp asocijuotų asmenų aprašymas ir pan.),

9.4. informacija apie būsimojo kontroliuojamojo sandorio dalyvių (grupės, kuriai priklauso kontroliuojamojo sandorio dalyviai) verslą: atitinkamos pramonės šakos bei rinkos tendencijų, galinčių ateityje turėti įtakos grupės verslui, analizė (pvz., finansinės, rinkodaros studijos ir pan.), kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimo galiojimo laikotarpiui numatoma taikyti verslo strategija (gali būti nurodoma ir ankstesnių metų veiklos strategija, jei ji skiriasi nuo būsimos veiklos strategijos). Minėtoje strategijoje gali būti nurodomos ateities planams sudaryti naudojamos įvairios prognozės, informacija apie tai, kokių tikimasi tendencijų, galima konkurencijos įtaka, kokia bus rinkodaros, gamybos, mokslinių tyrimų ir plėtros strategija ir pan.,

9.5. informacija apie būsimąjį kontroliuojamąjį sandorį, dėl kurio teikiamas prašymas:

9.5.1. sandorio dalykas;

9.5.2. sandorio šalių (dalyvių) atliekamos funkcijos;

9.5.3. sandorio šalių (dalyvių) prisiimama rizika;

9.5.4. sandoriui įvykdyti šalių (dalyvių) naudojamas turtas;

9.6. priežastys, sąlygojusios būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimo reikalingumą, konkrečių sandorių rūšių ir/ar asocijuotų asmenų įtraukimą (pvz., sudėtinga rasti palyginamuosius nekontroliuojamuosius sandorius, būtina taikyti pelno padalijimo metodą ir pan.),

9.7. mokestinis laikotarpis, kuriam mokesčių mokėtojas nori taikyti suderintus būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principus,

9.8. būsimojo kontroliuojamojo sandorio atitikimo ištiestosios rankos principui pagrindimas:

9.8.1. pasirinktas kainodaros metodas, jo pasirinkimo pagrindimas (pasirinkimo priežastys);

9.8.2. atlikta galimų palyginamumų atranka ir analizė (nurodant taikytus paieškos kriterijus, metodiką, duomenis apie naudotus palyginamuosius nekontroliuojamuosius sandorius ir/ar įmones bei duomenų šaltinius). Jei buvo atliktas palyginamųjų sandorių skirtumų koregavimas – turi būti pateikti skaičiavimai, kaip tai buvo atlikta;

9.8.3. kainodaros metodo pritaikymas (naudojantis pateikta finansine informacija, prognozėmis, palyginamumais ir kitais duomenimis atlikti skaičiavimai, koregavimai);

9.8.4. skaičių, gautų taikant pasirinktą kainodaros metodą, intervalas, kuris bus laikomas atitinkančiu ištiestosios rankos principą;

9.9. kritinės prielaidos (galiojimo sąlygos), t. y. ekonominės, teisinės, administracinės, valdymo ir kitokios aplinkybės, nuo kurių priklauso, ar pasirinktas kainodaros metodas leis tinkamai nustatyti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainas, atitinkančias ištiestosios rankos principą, ir kurios lemia būsimojo kontroliuojamojo sandorio suderinimo galiojimą. Kritinės prielaidos turi būti pagrįstos patikimais ir patikrinamais duomenimis, jos turi būti pritaikytos prie konkrečios prašyme nagrinėjamos situacijos (kontroliuojamųjų sandorių rūšies, kainodaros metodų, verslo sąlygų ir pan.), jos turi būti esminės.

10. Mokesčių mokėtojas taip pat gali pateikti ir kitą jam prieinamą informaciją, duomenis, reikšmingus būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimui.

11. Prašyme mokesčių mokėtojas turi patvirtinti pateikiamų duomenų (informacijos) teisingumą, nurodyti, kad pateiktos visos būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimui reikšmingos aplinkybės. Prašymas turi būti mokesčių mokėtojo ar jo įgalioto asmens pasirašytas.

12. Kartu su prašymu mokesčių mokėtojas turi pateikti būsimojo kontroliuojamojo sandorio dalyvių trijų buvusių (prieš prašymo pateikimą) mokestinių laikotarpių finansinius duomenis (metines finansines ataskaitas, turimą atitinkamų (priklausomai nuo kontroliuojamojo sandorio rūšies) rodiklių (pvz., bendrojo, veiklos pelningumo) analizę (tendencijas) bei informuoti apie vykstančius mokestinius ginčus, kurie gali turėti įtakos būsimojo kontroliuojamojo sandorio, dėl kurio teikiamas prašymas, kainodaros principų nustatymui.

13. Prie prašymo turi būti pridedami dokumentai arba jų kopijos (įrodymai), patvirtinantys prašyme nurodytas aplinkybes bei pagrindžiantys prašyme pateiktus duomenis (pvz., sudaryta licencijavimo, pardavimo, rinkodaros ir pan. sutartis, parengtas sutarties projektas, ketinimo protokolas bei kiti dokumentai).

14. Prašymas ir prie jo pridedami priedai turi būti pateikiami lietuvių kalba. Mokesčių mokėtojas gali pateikti ir ne lietuvių kalba parengtą prašymą ir/ar jo priedus (dokumentus), tačiau tokiu atveju mokesčių administratorius gali pareikalauti, kad ne lietuvių kalba pateikti dokumentai būtų išversti į lietuvių kalbą.

 

III. PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS

 

15. Mokesčių administratorius prašymą turi išnagrinėti per 60 kalendorinių dienų nuo jo gavimo dienos. Prašymams, gautiems iki 2013 m. liepos 1 dienos, nagrinėti papildomai skiriama 30 kalendorinių dienų.

16. Prašymo nagrinėjimo terminas mokesčių administratoriaus sprendimu gali būti pratęstas dar 60 kalendorinių dienų, jei prašymui nagrinėti reikia papildomo tyrimo. Apie prašymo nagrinėjimo termino pratęsimą mokesčių mokėtojas ar jo įgaliotas asmuo informuojamas raštu.

17. Prašymo nagrinėjimas stabdomas šiais atvejais:

17.1. kai dėl kontroliuojamojo sandorio kainodaros atitikimo ištiestosios rankos principui vyksta mokestiniai ginčiai, kurių baigtis yra susijusi (gali turėti įtakos) su būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių kainodaros principų nustatymu. Apie prašymo nagrinėjimo sustabdymą mokesčių mokėtojas informuojamas raštu;

17.2. kai mokesčių administratorius kreipiasi į prašymą pateikusį mokesčių mokėtoją dėl papildomos informacijos gavimo pagal taisyklių 20 ir 21 punktų nuostatas. Mokesčių administratoriaus surašyto pranešimo dėl papildomų duomenų pateikimo išsiuntimo diena laikoma prašymo nagrinėjimo proceso sustabdymo diena.

18. Sustabdytas prašymo nagrinėjimas yra atnaujinamas, kai:

18.1. įsigalioja kompetentingos institucijos sprendimas, priimtas taisyklių 17.1 punkte nurodyto ginčo atžvilgiu;

18.2. VMI prie FM gauna visus dokumentus ir/ar duomenis, nurodytus mokesčių mokėtojui adresuotame pranešime. Prašymo nagrinėjimo atnaujinimo diena yra minėtų dokumentų ir/ar duomenų VMI prie FM gavimo diena.

19. Prašymo nagrinėjimo metu mokesčių mokėtojas turi teisę pateikti papildomus dokumentus, reikalingus sprendimui priimti. Papildomi dokumentai mokesčių administratoriui turi būti pateikti ne vėliau kaip likus 20 kalendorinių dienų iki termino, per kurį prašymas turi būti išnagrinėtas, pabaigos.

20. Mokesčių administratorius, nagrinėdamas prašymą, turi teisę iš mokesčių mokėtojo pareikalauti papildomos informacijos, dokumentų ir/ar duomenų, reikalingų tinkamai įvertinti mokesčių mokėtojo pateiktą poziciją bei galinčių atskleisti kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimui reikšmingas aplinkybes, pateikti paaiškinimą. Jei reikalinga išsiaiškinti prašyme pateiktus faktus, duomenis, mokesčių administratorius gali apsilankyti įmonėje, bendrauti su mokesčių mokėtojo atstovais, taip pat gali paprašyti mokesčių mokėtojo pateikti trumpą apžvalgą apie jo veiklos perspektyvas.

21. Mokesčių administratorius papildomai pateiktinus duomenis ir/ar dokumentus, jų pateikimo terminą, taip pat dokumentų, kurie turi būti išversti, bei jų vertimo pateikimo terminą nurodo mokesčių mokėtojui adresuotame pranešime.

22. Jei mokesčių mokėtojas prašomos informacijos, dokumentų ir/ar duomenų, vertimo nepateikia per mokesčių administratoriaus nurodytą protingą terminą, prašymas toliau nenagrinėjamas. Apie tai mokesčių mokėtojui turi būti pranešta raštu ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo dokumentų ir/ar duomenų pateikimo mokesčių administratoriui termino pabaigos.

23. Mokesčių administratorius prašymo nenagrinėja ir apie tai raštu, nurodydamas priežastis, praneša mokesčių mokėtojui, jeigu:

23.1. prašymas pateiktas dėl mokesčio dydžio ar jau įvykusių kontroliuojamųjų sandorių;

23.2. prašymas neatitinka kitų taisyklėse nustatytų reikalavimų.

24. Mokesčių administratorius gali atsisakyti nagrinėti mokesčių mokėtojo prašymą, jei kreipiamasi dėl būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių, kurių abu dalyviai yra Lietuvoje registruoti mokesčių mokėtojai, kontroliuojamojo sandorio kainos atitikimo ištiestosios rankos principui pagrindimas nekelia abejonių ir/ar nėra sudėtingas.

 

IV. MOKESČIŲ ADMINISTRATORIAUS ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

25. Išnagrinėjęs mokesčių mokėtojo prašymą, įvertinęs su prašymu pateiktą medžiagą, mokesčių administratorius priima sprendimą, kuriuo:

25.1. pritaria prašyme nurodytiems būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams;

25.2. nepritaria prašyme nurodytiems būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams.

26. Sprendime, kuriuo pritariama mokesčių mokėtojo būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams, turi būti nurodyta:

26.1. sprendimo priėmimo vieta, data ir numeris, sprendimo priėmimo pagrindai;

26.2. mokesčių mokėtojo, dėl kurio sprendimas yra priimamas, pavadinimas, identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas;

26.3. sprendimo galiojimo terminas;

26.4. informacija apie būsimąjį kontroliuojamąjį sandorį (sandorio dalyviai, dalykas, sąlygos ir kt.);

26.5. būsimojo kontroliuojamojo sandorio atitikimą ištiestosios rankos principui pagrindžianti informacija (kainodaros metodas, sandorio vertės (kainos) apskaičiavimo formulė, palyginamieji duomenys, tikėtinų rezultatų intervalas ir kt.);

26.6. būsimojo kontroliuojamojo sandorio galiojimo sąlygos (kritinės prielaidos).

Sprendime gali būti nurodyta ir kita būsimojo kontroliuojamojo sandorio principų atitikimo ištiestosios rankos principui pagrindimui reikšminga informacija.

27. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas nepritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams, sprendime atitinkamai turi būti nurodyta:

27.1. sprendimo priėmimo vieta, data ir numeris, sprendimo priėmimo pagrindai;

27.2. mokesčių mokėtojo, dėl kurio sprendimas yra priimamas, pavadinimas, identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas;

27.3. priežastys (aplinkybės), lėmusios tokio sprendimo priėmimą.

28. Sprendimą pasirašo VMI prie FM viršininkas arba jo įgaliotas asmuo.

29. Sprendimas įforminamas dviem egzemplioriais, kurių vienas įteikiamas mokesčių mokėtojui, o kitas lieka mokesčių administratoriui. Prašymo originalas ir su juo susiję kiti dokumentai lieka mokesčių administratoriui.

30. Sprendimas ir prie jo pridedama medžiaga perduodama į mokesčių mokėtojo bylą. Sprendimo kopija išsiunčiama tai apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai, kurios veiklos teritorijoje yra registruotas mokesčių mokėtojas. Tais atvejais, kai sprendimas priimamas dėl didžiojo mokesčių mokėtojo, sprendimo kopija pateikiama ir VMI prie FM Didžiųjų mokesčių mokėtojų stebėsenos ir konsultavimo departamentui.

31. Mokesčių administratorius privalo laikytis priimto sprendimo, tačiau mokesčių mokėtojui sprendimas nėra privalomas. VMI prie FM priimtu sprendimu privalo vadovautis ir apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos.

32. Mokesčių administratorius įsipareigoja laikytis suderintos pozicijos tik prašymą pateikusio mokesčių mokėtojo atžvilgiu.

 

V. MOKESČIŲ ADMINISTRATORIAUS ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO GALIOJIMAS bei monitoringas

 

33. Sprendimas įsigalioja nuo jo priėmimo dienos ir galioja visą sandorio vykdymo laikotarpį, bet ne ilgiau kaip einamuosius ir penkerius kalendorinius metus nuo sprendimo priėmimo dienos.

34. Mokesčių administratorius teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę patikrinti, ar mokesčių mokėtojas laikosi sprendimu patvirtintų būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų arba paprašyti mokesčių mokėtoją pateikti informaciją apie suderinto kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų faktinį laikymąsi.

35. Mokesčių administratorius neprivalo taikyti taisyklių 25.1 punkte nurodyto sprendimo, jei:

35.1. paaiškėja, kad mokesčių mokėtojas prašyme pateikė neteisingą, netikslią ar nepilną informaciją/duomenis apie būsimąjį kontroliuojamąjį sandorį arba nurodė ne visas būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams įvertinti svarbias aplinkybes, kurios buvo svarbios, vertinant mokesčių mokėtojo pateiktą poziciją;

35.2. faktinės sandorio vykdymo aplinkybės, kurios turėjo esminės įtakos priimant sprendimą dėl būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų, neatitinka mokesčių mokėtojo prašyme nurodytųjų aplinkybių;

35.3. nustatoma, kad kritinės prielaidos, verslo sąlygos, ekonominės aplinkybės ar kitos su mokesčių administratoriumi suderintos sąlygos, susijusios su kontroliuojamojo sandorio kainų nustatymu, pasikeitė, nebent mokesčių mokėtojas įrodo, jog šie pokyčiai negalėjo paveikti ir/ar nepaveikė kontroliuojamojo sandorio kainos nustatymo principų.

36. Tuo atveju, kai sprendimo galiojimo laikotarpiu keičiamos su juo tiesiogiai susijusios ir sprendimui tiesioginę įtaką darančios mokesčių teisės aktų nuostatos, sprendimas netenka galios nuo naujų mokesčių teisės aktų nuostatų įsigaliojimo dienos.

37. Jeigu, priėmus sprendimą, Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo biuletenyje arba Europos Sąjungos oficialiame leidinyje paskelbiami sprendimui prieštaraujantys Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo arba Europos Sąjungos teisminių institucijų įstatymų ir kitų mokesčių teisės aktų išaiškinimai, sprendimas galioja iki šių išaiškinimų paskelbimo dienos. Mokesčių administratorius apie tai turi raštu informuoti mokesčių mokėtoją, nurodydamas iki kada sprendimas galioja, jeigu nėra pasibaigęs sprendimo galiojimo terminas.

38. Sprendimas galioja tik mokesčių mokėtojo prašyme nurodytam būsimajam kontroliuojamajam sandoriui.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Mokesčių mokėtojui pateikus prašymą dėl būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių kainodaros principų suderinimo ir susitarimo su kitos užsienio valstybės mokesčių administratoriumi (kompetentingu asmeniu) sudarymo, teisės aktų nustatyta tvarka bus inicijuojama abipusio susitarimo procedūra. Tokiu atveju šių taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos sudarytoms dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartims ir kitiems tarptautiniams teisės aktams.

_________________


FR1096 forma patvirtinta Valstybinės

mokesčių inspekcijos prie

Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos viršininko

2011 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. VA-106

 

(herbas)

 

(Dokumento sudalytojo pavadinimas)

(Įstaigos duomenys)

 

SPRENDIMAS
DĖL BŪSIMOJO KONTROLIUOJAMOJO SANDORIO KAINODAROS PRINCIPŲ

 

........................... Nr. ..................................

(data)                (registracijos numeris)

.....................................

(sudarymo vieta)

 

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos_____________

___________________________________________________________________________ ,

(kodas, adresas)

išnagrinėjusi mokesčių mokėtojo _________________________________________________

(mokesčių mokėtojo pavadinimas,

___________________________________________________________________________

mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas)

____________________ prašymą________________________________________________

(prašymo data)                                                         (prašymo numeris)

 

bei vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2007, Nr. 80-3220) 371 straipsniu,

 

nusprendžia ____________________________________________________________

(nurodyti priimamą sprendimą (pritarti / nepritarti būsimojo

___________________________________________________________________________

kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams), informaciją apie busimąjį

___________________________________________________________________________

kontroliuojamąjį sandorį bei jo atitikimo ištiestosios rankos principui pagrindimą, kritines

___________________________________________________________________________

prielaidas, sprendimo galiojimo terminą, priežastis, lėmusias nepritarimą būsimojo

___________________________________________________________________________

kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________


______________________                    _____________                _____________________

(pareigų pavadinimas)                              (parašas)                              (vardas, pavardė)

 

A.V.

 

_________________