Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL ŠIAURĖS ATLANTO SUTARTIES ORGANIZACIJOS REIKALŲ KOORDINAVIMO CIVILINĖS SAUGOS SRITYJE TVARKOS APRAŠO patvirtinimo
2010 m. birželio 2 d. Nr. 680
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7202) 9 straipsnio 9 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos reikalų koordinavimo civilinės saugos srityje tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pavesti valstybės institucijoms ir įstaigoms, nurodytoms šio nutarimo 1 punktu patvirtinto aprašo (toliau – Aprašas) 1 priede, iki 2010 m. liepos 1 d. paskirti savo atstovus, dalyvausiančius Aprašo 1 priede nurodytų Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos valdybų ir komitetų plenariniuose posėdžiuose.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2010 m. birželio 2 d. nutarimu Nr. 680
ŠIAURĖS ATLANTO SUTARTIES ORGANIZACIJOS REIKALŲ KOORDINAVIMO CIVILINĖS SAUGOS SRITYJE TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos reikalų koordinavimo civilinės saugos srityje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų atstovavimo Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (toliau – NATO) civilinio pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms planavimo valdybose ir komitetuose (toliau – valdybos ir komitetai), dalyvavimo NATO valdybų ir komitetų dokumentų priėmimo ir įgyvendinimo procese, Lietuvos Respublikos pozicijų civilinės saugos klausimais rengimo, derinimo, svarstymo ir pristatymo tvarką.
2. Lietuvos Respublikos pozicijos civilinės saugos klausimais rengiamos, derinamos ir pristatomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais ir Aprašu.
3. Ministerijos ir įstaigos prie ministerijų, kurios dalyvauja sprendimų NATO valdybose ir komitetuose nagrinėjamais civilinės saugos klausimais priėmimo ir įgyvendinimo procese (toliau – ministerijos ir įstaigos prie ministerijų), su įslaptintais NATO valdybų ir komitetų dokumentais dirba vadovaudamosi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais įslaptintos informacijos apsaugą.
II. LIETUVOS RESPUBLIKOS POZICIJOS CIVILINĖS SAUGOS klausimais RENGIMAS, DERINIMAS, svarstymas ir pristatymas NATO valdybose ir komitetuose
5. NATO valdybų ir komitetų dokumentus civilinės saugos klausimais Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka administruoja ministerijos ir įstaigos prie ministerijų. Ministerijos ir įstaigos prie ministerijų NATO valdybų ir komitetų dokumentus pagal kompetenciją gauna iš NATO valdybų ir komitetų elektroniniu būdu.
6. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas) ministerijoms ir įstaigoms prie ministerijų NATO Vyriausiojo civilinių ekstremalių situacijų planavimo komiteto (toliau – SCEPC) strateginius veiklos dokumentus arba NATO valdybų ir komitetų dokumentus, dėl kurių reikia parengti Lietuvos Respublikos poziciją civilinės saugos klausimais, per 1 darbo dieną persiunčia elektroniniu būdu, nesant galimybės – paštu.
7. Lietuvos Respublikos pozicija civilinės saugos klausimais dėl NATO dokumentų ir jų projektų ar kitų civilinės saugos klausimų, svarstomų NATO valdybose ir komitetuose, rengiama pagal Lietuvos Respublikos pozicijos NATO valdybose ir komitetuose nagrinėjamais civilinės saugos klausimais tipinę struktūrą (2 priedas) ir derinama Aprašo 8–11 punktuose nustatyta tvarka.
8. Ministerijos ir įstaigos prie ministerijų, nurodytos Aprašo 1 priede, pagal kompetenciją yra atsakingos už Lietuvos Respublikos pozicijos civilinės saugos klausimais parengimą. Lietuvos Respublikos poziciją civilinės saugos klausimais rengia ir prireikus derina pagal kompetenciją su suinteresuotomis valstybės institucijomis ir įstaigomis už Lietuvos Respublikos pozicijos civilinės saugos klausimais parengimą atsakinga institucija.
9. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas koordinuoja ir prižiūri Lietuvos Respublikos pozicijų civilinės saugos klausimais parengimą ir yra atsakingas už galutinės pozicijos patvirtinimą.
10. Suinteresuotos valstybės institucijos ar įstaigos, gavusios už Lietuvos Respublikos pozicijos civilinės saugos klausimais parengimą atsakingos institucijos parengtą Lietuvos Respublikos poziciją civilinės saugos klausimais, suderina šią poziciją per 5 darbo dienas, jeigu už Lietuvos Respublikos pozicijos civilinės saugos klausimais parengimą atsakinga institucija nenustato kito termino, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 1 darbo diena.
11. Už Lietuvos Respublikos pozicijos civilinės saugos klausimais parengimą atsakinga institucija parengtą ir su suinteresuotomis valstybės institucijomis ar įstaigomis suderintą Lietuvos Respublikos poziciją civilinės saugos klausimais pateikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui per 15 darbo dienų nuo NATO dokumento ar jo projekto gavimo už Lietuvos Respublikos pozicijos civilinės saugos klausimais parengimą atsakingoje institucijoje dienos, jeigu NATO dokumente ar jo projekte nenustatytas kitas terminas, bet ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki NATO valdybos ar komiteto plenarinio posėdžio dienos.
12. Parengtą ir suderintą Lietuvos Respublikos poziciją civilinės saugos klausimais NATO valdybų ir komitetų plenariniuose posėdžiuose pristato ministerijų ir įstaigų prie ministerijų, nurodytų Aprašo 1 priede, atstovai, nuolatiniuose posėdžiuose – Lietuvos Respublikos civilinės saugos atašė prie Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos.
13. Ministerijos ir įstaigos prie ministerijų persiunčia parengtą ir suderintą Lietuvos Respublikos poziciją civilinės saugos klausimais, pristatomą NATO valdybų ir komitetų nuolatiniuose posėdžiuose, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki NATO valdybos ar komiteto posėdžio dienos.
14. Ministerijų ir įstaigų prie ministerijų atstovai, dalyvaujantys NATO valdybų ir komitetų veikloje, turi atitikti teisės aktų nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant asmens patikimumo pažymėjimą, suteikiantį teisę dirbti ar susipažinti su NATO perduota įslaptinta informacija, žymima slaptumo žymos „slaptai“ (NATO SECRET) atitikmeniu.
15. NATO SCEPC plenariniame posėdyje Lietuvos Respublikai atstovauja ir Lietuvos Respublikos poziciją civilinės saugos klausimais pristato Lietuvos Respublikos delegacijos vadovas – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius arba direktoriaus įgaliotas asmuo.
16. Ministerijų ir įstaigų prie ministerijų atstovai, pristatantys Lietuvos Respublikos poziciją civilinės saugos klausimais NATO valdybų ir komitetų plenariniuose posėdžiuose, prireikus gali ją keisti, atsižvelgdami į aplinkybes. Apie Lietuvos Respublikos pozicijos civilinės saugos klausimais pakeitimą ministerijų ir įstaigų prie ministerijų atstovai praneša juos skyrusiai institucijai ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui.
17. Ministerijų ir įstaigų prie ministerijų atstovai, dalyvaujantys NATO valdybų ir komitetų plenariniuose posėdžiuose ar kituose renginiuose civilinės saugos klausimais, vykstančiuose NATO būstinėje Briuselyje, apie savo dalyvavimą ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki šių posėdžių ar renginių dienos turi pranešti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui.
18. Lietuvos Respublikos atstovai, dalyvavę NATO valdybų ir komitetų plenariniuose posėdžiuose, remdamiesi dalyvavimo NATO valdybų ir komitetų plenariniuose posėdžiuose ataskaitos tipine struktūra (3 priedas), parengia ataskaitą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio kartu su svarbia svarstyta informacija elektroniniu būdu, nesant galimybės – paštu, persiunčia ją Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui, o prireikus išplatina ir kitoms suinteresuotoms valstybės institucijoms ir įstaigoms. Šią ataskaitą rengia už dalyvavimą plenariniame posėdyje atsakinga institucija. Lietuvos Respublikos civilinės saugos atašė prie Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos rengia nuolatinių posėdžių ataskaitas ir išplatina jas suinteresuotoms valstybės institucijoms ir įstaigoms.
III. NATO DOKUMENTŲ CIVILINĖS SAUGOS KLAUSIMAIS ĮGYVENDINIMO KOORDINAVIMAS
19. Ministerijos ir įstaigos prie ministerijų pagal kompetenciją yra atsakingos už NATO dokumentų civilinės saugos klausimais įgyvendinimą. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas koordinuoja NATO dokumentų civilinės saugos klausimais įgyvendinimą.
20. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas rengia apibendrintą ministerijų ir įstaigų prie ministerijų metų NATO civilinio pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms planavimo veiklos ataskaitą ir ją pristato Lietuvos euroatlantinės saugumo politikos koordinavimo komisijos, sudarytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 9 d. nutarimu Nr. 521 (Žin., 2005, Nr. 60-2122), posėdyje. Ministerijos ir įstaigos prie ministerijų pagal kompetenciją teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui informaciją, reikalingą ataskaitai parengti.
Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos
reikalų koordinavimo civilinės saugos
srityje tvarkos aprašo
1 priedas
MINISTERIJOS IR ĮSTAIGOS PRIE MINISTERIJŲ, ATSAKINGOS UŽ DALYVAVIMĄ IR LIETUVOS RESPUBLIKOS POZICIJOS CIVILINĖS SAUGOS KLAUSIMAIS PRISTATYMĄ NATO VALDYBŲ IR KOMITETŲ POSĖDŽIUOSE
Eil. Nr. |
Valdybos ar komiteto pavadinimas |
Ministerija ar įstaiga prie ministerijos |
1. |
Vyriausiasis civilinių ekstremalių situacijų planavimo komitetas (SCEPC) |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
2. |
Civilinės saugos komitetas (CPC) |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
3. |
Jungtinis medicinos komitetas (JMC) |
Sveikatos apsaugos ministerija, Krašto apsaugos ministerija |
4. |
Maisto ir žemės ūkio planavimo komitetas (FAPC) |
Žemės ūkio ministerija, Aplinkos ministerija |
5. |
Pramonės planavimo komitetas (IPC) |
Energetikos ministerija, Ūkio ministerija |
6. |
Vandenynų laivininkystės planavimo valdyba (PBOS) |
Susisiekimo ministerija |
7. |
Sausumos transporto planavimo valdyba (PBIST) |
Susisiekimo ministerija |
8. |
Civilinių ryšių planavimo komitetas (CCPC) |
Susisiekimo ministerija |
9. |
Civilinės aviacijos planavimo komitetas (CAPC) |
Susisiekimo ministerija |
Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos
reikalų koordinavimo civilinės saugos
srityje tvarkos aprašo
2 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS POZICIJOS NATO VALDYBOSE IR KOMITETUOSE NAGRINĖJAMAIS CIVILINĖS SAUGOS KLAUSIMAIS TIPINĖ STRUKTŪRA
1. Svarstomo klausimo, NATO dokumento ar jo projekto pavadinimas (lietuvių ir anglų kalbomis) ir numeris |
|
2. Lietuvos Respublikos pozicijos rengėjo siūlomas prioritetas (labai aktualus, aktualus, neaktualus) |
|
3. Svarstomo klausimo, NATO dokumento ar jo projekto esmė |
|
4. Esamas teisinis reglamentavimas Lietuvoje |
|
5. Siūloma Lietuvos Respublikos pozicija |
|
6. Konkrečios nuostatos, dėl kurių reikia kalbėti, ir (ar) konkretus kalbos tekstas |
|
7. Valstybės institucijų ir įstaigų, su kuriomis pozicija suderinta, pavadinimai |
|
8. Kitų NATO valstybių narių, Euroatlantinės partnerystės tarybos valstybių, formatų pozicijos |
|
9. Pridedama papildoma informacija |
|
10. Lietuvos atstovas NATO valdyboje ar komitete |
|
11. Lietuvos Respublikos pozicijos tiesioginis rengėjas (vardas ir pavardė, institucija, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas) |
|
12. Už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingos institucijos padalinio vadovas (vardas ir pavardė, institucija, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas) |
|
Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos
reikalų koordinavimo civilinės saugos
srityje tvarkos aprašo
3 priedas
DALYVAVIMO NATO VALDYBŲ IR KOMITETŲ PLENARINIUOSE POSĖDŽIUOSE ATASKAITOS TIPINĖ STRUKTŪRA
1. Posėdžio institucinė forma, vieta, laikas ir dalyviai (taip pat žr. darbotvarkę 6 punkte):
|
|
2. Svarstytas klausimas, svarstyto NATO dokumento ar jo projekto pavadinimas ir numeris:
|
|
3. Posėdžio eigos apibendrinimas:
|
|
4. Posėdžio sprendimai, kito posėdžio data:
|
|
5. Pasiūlymai dėl tolesnių Lietuvos veiksmų:
|
|
6. Pridedama informacija (posėdžio darbotvarkė, išdalyta medžiaga, nuorodos):
|
|
7. Tiesioginis ataskaitos rengėjas (vardas ir pavardė, institucija, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas):
|
|
8. Už ataskaitą atsakingas padalinio vadovas (vardas ir pavardė, institucija, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas):
|