LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2009 M. LAPKRIČIO 10 D. ĮSAKYMO NR. D1-677 „DĖL DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTO RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. birželio 3 d. Nr. D1-416

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 136-5963; 2011, Nr. 139-6563):

1.1. išdėstau 1 punktą taip:

1. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto, kaip jis suprantamas Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 (Žin., 2009, Nr. 156-7024; 2011, Nr. 15-651) (toliau – Valstybės paramos taisyklės), turinio ir rengimo organizavimo reikalavimus.“;

1.2. išdėstau 5 punktą taip:

5. Sprendimą dėl Projekto rengimo priima namo butų ir kitų patalpų savininkai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262; 2012, Nr. 57-2828) (toliau – Civilinis kodeksas) 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka.“;

1.3. išdėstau 6 punktą taip:

6. Rengiant Projektą, namo butų ir kitų patalpų savininkams atstovauja bendrojo naudojimo objektų valdytojas, kuris organizuoja Projekto rengimą, atlikdamas statytojo (užsakovo) pareigas, nustatytas Statybos įstatyme, arba butų ir kitų patalpų sprendimu, sudaroma pavedimo sutartis su savivaldybės paskirtu savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriumi (toliau – Užsakovas).“;

1.4. pripažįstu netekusiu galios 7 punktą;

1.5. išdėstau 8 punktą taip:

8. Užsakovas, nurodytas Tvarkos aprašo 6 punkte, gali kreiptis į Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimą administruojančią viešąją įstaigą Būsto energijos taupymo agentūrą (toliau – Agentūra), kuri neatlygintinai konsultuoja Projekto rengimo ir įgyvendinimo klausimais, ir kreiptis į finansuotoją dėl preliminarios informacijos apie galimybę gauti lengvatinį kreditą Projekto įgyvendinimui.“;

1.6. išdėstau 9 punktą taip:

9. Projekto rengimo paslaugos perkamos visam Projektui arba atskiroms jo dalims parengti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) nustatyta tvarka, jeigu Užsakovas yra perkančioji organizacija ir jam taikytinas Viešųjų pirkimų įstatymas, arba naudojantis viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu. Jeigu Užsakovas nėra perkančioji organizacija, vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. D1-439 (Žin., 2010, Nr. 64-3174), nustatyta tvarka pagal statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimų vykdymo analogiją (pavyzdinės Projekto ar jo dalies (dalių) rengimo paslaugų pirkimo sąlygos pateikiamos Tvarkos aprašo 2 priede).

Kai projekto (jo dalies) rengimo paslaugos perkamos šiame punkte nurodyto Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka, Projekto (jo dalies) tikslinimo ar papildomos projekto rengimo paslaugos perkamos iš to paties tiekėjo (neskelbiamų derybų būdu) su sąlyga, kad Projekto (jo dalies) tikslinimas ar papildomos projekto rengimo paslaugos yra techniškai ir ekonomiškai pagrįstos ir būtinos Projektui parengti ir įgyvendinti. Tokia papildomų paslaugų sutartis sudaroma tik su tuo pačiu tiekėju, su kuriuo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės. Tokia papildomų paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik gavus Agentūros pritarimą.“;

1.7. išdėstau 11 punktą taip:

11. Namo energinis naudingumas įvertinamas ir jo Energinio naudingumo sertifikatas išduodamas vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.01.09:2012 „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. D1-674 (Žin., 2005, Nr. 151-5568; 2012, Nr. 99-5071).“;

1.8. išdėstau 14 punktą taip:

14. Investicijų planas rengiamas vadovaujantis namo Energinio naudingumo sertifikato ir namo konstrukcijų, inžinerinių sistemų fizinės-techninės būklės įvertinimo duomenimis, kuriuos pateikia Užsakovas ir prireikus papildo investicijų plano rengėjas. Investicijų plano rengimo vadovas turi atitikti neypatingo statinio projekto ar projekto dalies vadovo ar projekto ar jo dalies vykdymo priežiūros vadovo kvalifikacinius reikalavimus, nustatytus statybos techniniame reglamente STR 1.02.06:2012 „Statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų ir teritorijų planavimo specialistų kvalifikaciniai reikalavimai, atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-601 (Žin., 2007, Nr. 120-4945; 2012, Nr. 3-77), arba turėti pastatų energinio naudingumo sertifikavimo eksperto atestatą, išduotą vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 1.02.09:2011 „Teisės atlikti pastatų energinio naudingumo sertifikavimą įgijimo tvarkos aprašas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. D1-972 (Žin., 2006, Nr. 2-19; 2011, Nr. 157-7448). Investicijų plano forma pateikiama Tvarkos aprašo 1 priede.“;

1.9. išbraukiu 15.3 punkte žodį „sertifikavimas“:

15.3. namo esamos būklės energinio naudingumo įvertinimas.“;

1.10. išdėstau 18 punktą taip:

18. Namo esamos būklės energinis naudingumas įvertinamas pagal namo energinio naudingumo sertifikatą, parengtą Tvarkos aprašo 11 ir 12 punktuose nurodyta tvarka. Siekiant palyginti skaičiuojamąsias šiluminės energijos sąnaudas patalpų šildymui su faktinėmis, investicijų plane pateikiamos faktinės šiluminės energijos sąnaudos namo patalpų šildymui, kurios nustatomos pagal paskutiniųjų 3-jų metų iki investicijų plano rengimo metų duomenų vidurkį. Duomenis pateikia šilumos tiekėjas ir (ar) namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas. Taip pat nurodomos namo šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui kWh/metus ir kWh/m2 namo naudingojo ploto/metus. Nustatomas paskutiniųjų trejų metų šildymo sezonų vidutinis dienolaipsnių skaičius ir apskaičiuojamas šiluminės energijos sąnaudos vienam dienolaipsniui.“;

1.11. išdėstau 19 punktą taip:

19. Numatomos įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės pagrindžiamos Tvarkos aprašo 17 ir 18 punktuose nurodytais namo konstrukcijų ir inžinerinių sistemų fizinės-techninės būklės ir namo energinio naudingumo įvertinimais. Šios priemonės turi atitikti Programos priede pateiktas Valstybės remiamas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) priemones, užtikrinti, kad įgyvendinus Projektą bus pasiekta ne mažesnė kaip D pastato energinio naudingumo klasė (šiluminės energijos sąnaudos atitinka nustatytąsias Programos priede), ir Valstybės paramos taisyklėse nustatytą sąlygą, kad skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo. Užsakovui pageidaujant, jeigu tai numatyta Investicijų plano rengimo paslaugų pirkimo sąlygose ir paslaugų pirkimo sutartyje, gali būti atliekamas skirtingų namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių variantų palyginimas pagal Tvarkos aprašo 20, 22 ir 25 punktuose nurodytus rodiklius.“;

1.12. išdėstau 20 punktą taip:

20. Numatomų įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių energinis naudingumas nustatomas vadovaujantis Pastato energinio naudingumo įvertinimo metodika, pateikta statybos techniniame reglamente STR 2.01.09:2012 „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“. Suminės šiluminės energijos sąnaudos namo patalpų šildymui kWh/m2/metus nustatomos pagal planuojamas įgyvendinti energiją taupančias priemones (išskyrus liftus, kurių keitimo energinis efektyvumas apskaičiuojamos atskirai pagal gamintojo pateikiamus duomenis). Numatomų įgyvendinti priemonių suminis energinis naudingumas įvertinamas palyginus planuojamas šiluminės energijos sąnaudas su esamos padėties skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis namo patalpų šildymui. Šis santykis išreiškiamas procentais ir jis turi būti ne mažesnis, kaip nurodytas Tvarkos aprašo 19 punkte. Išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – (ŠESD) (CO2) kiekio sumažėjimas apskaičiuojamas pagal Tvarkos aprašo 3 priede pateiktą metodiką.“;

1.13. išdėstau 21 punktą taip:

21. Preliminari namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, projektavimo ir statybos techninės priežiūros kaina nustatoma vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ nuostatomis dėl statinio statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo principų ir sustambintais statybos darbų kainų apskaičiavimais, valstybės įmonės Statybos produktų sertifikavimo centro interneto svetainėje (www.spsc.lt) paskelbtomis Juridinių asmenų, fizinių asmenų ir mokslo įstaigų parengtomis rekomendacijomis dėl statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo. Projekto įgyvendinimo administravimo išlaidos nurodomos butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo arba balsavimo raštu protokole, kurį projekto rengėjui pateikia Užsakovas, pagal investicijų plano rengimo sutartyje nurodytą terminą.“;

1.14. išdėstau 24 punktą taip:

24. Projekto finansavimo planas rengiamas vadovaujantis projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestine kaina, Užsakovo pateiktais duomenimis apie butų ir kitų patalpų savininkų planus finansuoti projektą nuosavomis lėšomis, taip pat kitomis lėšomis (jei tokios numatytos ir patvirtintos atitinkamomis sutartimis), neįskaitant valstybės paramos, kuri suteikiama kompensuojant išlaidas ar jų dalį tik įgyvendinus projektą arba jo pirmąjį etapą. Finansavimo plane nurodomos butų ir kitų patalpų savininkų nuosavos lėšos, kredito dydis ir kitos lėšos (jei tokios yra numatytos).

Valstybės paramos dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Valstybės paramos taisyklėmis. Į valstybės paramos sumą neįskaitoma valstybės parama nepasiturintiems gyventojams, kuri teikiama pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889).

Finansavimo plane pateikiamas preliminarus lėšų paskirstymas butų ir kitų patalpų savininkams. Paskirstant lėšas butų ir kitų patalpų savininkams, įvertinamos bendrosios investicijos, kurios paskirstomos proporcingai daliai bendrojoje nuosavybėje (buto naudingajam plotui arba kitų patalpų bendrajam plotui), ir individualios investicijos (buto ar kitų patalpų langų keitimui, balkonų įstiklinimui ir pan.).

Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 (Žin., 2009, Nr. 156-7024; 2011, Nr. 15-651) 2.4 punkte nustatytą formulę apskaičiuojama didžiausia mėnesinė įmoka, susijusi su Projekto investicijų apmokėjimu (įskaitant kredito grąžinimą ir palūkanas), įgyvendinus Projektą, tenkanti buto naudingojo ploto arba kitų patalpų bendrojo ploto vienam kvadratiniam metrui.

Apskaičiuojant didžiausios mėnesinės įmokos dydį, pagal nurodytą formulę turi būti įvertinta esamos padėties skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų atitiktis faktinėms šiluminės energijos sąnaudoms pagal Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelėje pateiktus rodiklius. Jeigu skirtumas tarp skaičiuojamųjų ir faktinių šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui yra reikšmingas, viršija 15 procentų, tuomet skaičiuojamieji šiluminės energijos sąnaudų rodikliai Ee ir Ep gali būti nustatomi vadovaujantis faktiniu šiluminės energijos sąnaudų rodikliu, nurodytu Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelės 5.1.3 punkte. Tuomet Ee = Ef, kWh/m2, o Ep = Ef x(1-es), kur: Ee – skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus prieš namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą, E– skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus įgyvendinus namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, E– faktinės šiluminės energijos sąnaudos, nurodytos Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelės 5.1.3 punkte, e– skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui sumažėjimo, palyginus su esama padėtimi, procentinė dalis, nurodyta Tvarkos aprašo 1 priedo 5 lentelės 7.3 punkte.

Kai Projektas rengiamas pagal savivaldybės patvirtintą energinio efektyvumo didinimo programą, didžiausia mėnesinė įmoka gali būti apskaičiuota pagal šioje programoje nustatytas sąlygas, tačiau ji neturi būti didesnė už apskaičiuotąją pagal Vyriausybės nustatytą tvarką.

Atsižvelgus į didžiausią mėnesinę įmoką, nustatomas orientacinis kredito terminas (metais ir (arba) mėnesiais), kuris patikslinamas kreditavimo sutartyje.“;

1.15. išdėstau 25 punktą taip:

25. Investicijų ekonominis naudingumas nustatomas įvertinant investicijų paprastojo atsipirkimo laiką pagal projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestinę kainą ir pagal projekto įgyvendinimo išlaidas, tenkančias namo buto ir kitų patalpų savininkams, atėmus valstybės paramą. Taip pat įvertinamas įgyvendinamų energiją taupančių priemonių atsipirkimo laikas. Investicijų ekonominis naudingumas gali būti nustatomas vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų ekonominio naudingumo įvertinimo metodika, kuri pateikta Aplinkos ministerijos tinklalapyje www.am.lt/statyba ir būstas/būstas/būsto teisinis reglamentavimas/valstybės parama būstui modernizuoti. Investicijų ekonominis naudingumas gali būti iliustruotas grafiškai.“;

1.16. išdėstau 26 punktą taip:

26. Parengtas Investicijų plano projektas gali būti viešai aptartas su namo butų ir kitų patalpų savininkais. Viešąjį aptarimą organizuoja ir jo tvarką nustato namo Užsakovas kartu su Investicijų plano rengėju.“;

1.17. pripažįstu netekusiu galios 27 punktą;

1.18. išdėstau 28 punktą taip:

28. Parengtą ar po viešo aptarimo patikslintą Investicijų plano projektą Užsakovas pateikia derinti Agentūrai. Agentūra per 10 darbo dienų įvertina Investicijų plano atitiktį Programai, Valstybės paramos taisyklėms, Tvarkos aprašui ir derina arba raštu pateikia motyvuotą atsisakymą jį derinti.“;

1.19. išdėstau 29 punktą taip:

29. Suderintą Investicijų planą tvirtina namo butų ir kitų patalpų savininkai priimdami sprendimą balsų dauguma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnio nustatyta sprendimų priėmimo tvarka. Butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo protokolas turi būti įregistruotas Nevalstybinių organizacijų ir privačių juridinių asmenų dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-152 (Žin., 2012, Nr. 2-63) nustatyta tvarka, jo kopija įsegama į Investicijų plano bylą ir per 10 darbo dienų pateikiama Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytai įstaigai.“;

1.20. išbraukiu 32 punkto antrąjį sakinį:

32. Rengiant statinio projektą pritaikomi tipiniai daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektai (jeigu tokie yra).“;

1.21. išdėstau 33 punktą taip:

33. Jeigu Investicijų plane numatytas namo šildymo sistemos pertvarkymas ar keitimas (vamzdynų, šildymo prietaisų keitimas), Statinio projekte turi būti numatytas termoreguliatorių butuose ir kitose patalpose įrengimas. Jeigu apšiltinamos išorinės sienos, keičiami langai, turi būti sprendžiamas šildymo sistemos subalansavimas pagal pasikeitusius šilumos poreikius, taip pat patalpų vėdinimo sutvarkymas pagal normatyvinius reikalavimus.“;

1.22. išdėstau 35 punktą taip:

35. Parengus ir nustatyta tvarka patvirtinus Investicijų planą ir statinio projektą, Užsakovas organizuoja Projekto įgyvendinimą ir, esant reikalui, kreipiasi į finansuotoją dėl kredito suteikimo.“;

1.23. įrašau 1 priedo tituliniame lape vietoj žodžių „Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra“ žodžius „Būsto energijos taupymo agentūra“;

1.24. išbraukiu 1 priedo tituliniame lape po žodžio „užsakovas“ žodžius „bendrojo naudojimo objektų valdytojas“;

1.25. išdėstau 1 priedo 5 punktą taip:

5. Namo esamos padėties energinio naudingumo įvertinimas;

5.1. Šiluminės energijos sąnaudos pagal esamą padėtį, __________ metai.

Rodikliai nustatomi vadovaujantis Tvarkos aprašo 18 punktu.

 

3 lentelė

Eilės Nr.

Rodiklis

Mato vnt.

Kiekis

Pastabos

1

2

3

4

5

5.1.1.

Skaičiuojamosios namo šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui pagal energinio naudingumo sertifikato duomenis 

KWh/m2/metus

 

 

5.1.2.

Namo energinio naudingumo klasė

klasė

 

 

5.1.3.

Faktinės šiluminės energijos sąnaudos namo patalpų šildymui pagal ankstesniųjų 3-jų metų iki projekto rengimo metų vidurkį

kWh/metus

kWh/m2/metus

 

 

5.1.4.

5.1.3 punkte nurodytų šildymo sezonų vidutinis dienolaipsnių skaičius

dienolaipsnis

 

 

5.1.5.

Šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui vienam dienolaipsniui

kWh/dienolaipsniui

 

 

 

5.2. pagrindinės šilumos nuostolių priežastys pagal namo esamos padėties energinio naudingumo sertifikato duomenis (nurodyti).“;

1.26. išdėstau 1 priedo 7 punktą taip:

7. Numatomų įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių suminio energinio naudingumo nustatymas.

Rodikliai nustatomi vadovaujantis Aprašo 20 punktu.

5 lentelė

Eil. Nr.

Rodikliai

Mato vnt.

Kiekis

Esama padėtis

Planuojama

1

2

3

4

5

7.1.

Pastato energinio naudingumo klasė

klasė

 

 

7.2.

Skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos patalpų šildymui,

iš jų pagal energiją taupančias priemones:

kwh/m2/metus

 

 

7.2.1.

7.2.2.

7.2.3.

Patalpų langų keitimas,

išorinių sienų šiltinimas

ir t. t.

 

 

 

7.3.

Skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui sumažėjimas palyginti su esamos padėties duomenimis

procentais

£[]

 

7.4.

Išmetamo ŠESD (CO2) kiekio sumažėjimas

tonų/metus

£[]

 

.“;

1.27. išdėstau 1 priedo 11 punktą taip:

 

11. Projekto finansavimo planas

9 lentelė

Eil. Nr.

Lėšų šaltiniai

Planuojamos lėšos

Pastabos

Suma, tūkst. Lt

Procentinė dalis nuo visos sumos, %

1

2

3

4

5

11.1.

Planuojami lėšų šaltiniai projekto parengimo ir įgyvendinimo laikotarpiu

 

 

 

11.1.1.

Butų ir kitų patalpų savininkų nuosavos lėšos

 

 

 

11.1.2.

Kreditas ar kitos skolintos finansuotojo lėšos

 

 

 

11.1.3.

Valstybės paramos lėšos, kurios skiriamos apmokant projekto parengimo, jo administravimo ir statybos techninės priežiūros išlaidas

 

 

 

11.1.4.

Kitos (ES paramos, savivaldybės ar kito paramos tiekėjo lėšos)

 

 

 

Iš viso:

 

100%

 

11.2.

Valstybės paramos lėšos, kurios bus skiriamos kompensuojant patirtas išlaidas, įgyvendinus projektą, iš jų:

 

 

 

11.2.1.

Projekto parengimo išlaidų kompensavimas

 

 

 

11.2.2.

Statybos techninės priežiūros išlaidų kompensavimas

 

 

 

11.2.3.

Projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų kompensavimas

 

 

 

11.2.4.

Statybos rangos darbų išlaidų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, kompensavimas

 

 

 

 

Pastaba. Į valstybės paramą neįskaitoma parama nepasiturintiems gyventojams, kuri teikiama pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, apmokant kreditą ir palūkanas, susijusias su namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimu.

 

11.3. didžiausios mėnesinės įmokos dydis, apmokant kreditą ir palūkanas, ar finansuotojo vardu skolintos lėšos projektui parengti ir įgyvendinti, taip pat projekto administravimo ir (ar) kredito aptarnavimo išlaidos – Lt/m2/mėn.

Šis dydis apskaičiuojamas Tvarkos aprašo 24 punkte nurodyta tvarka;

 

11.4. orientacinis kredito grąžinimo ar finansuotojo vardu skolintų lėšų išmokėjimo terminas:......................... metais ar mėnesiais;

11.5. preliminarus lėšų (investicijų) paskirstymas namo butų ir kitų patalpų savininkams

10 lentelė

Eil. Nr.

Buto ar kitų patalpų numeris ar kitas indentifikavimo požymis

Patalpų naudingasis ar bendrasis plotas

Bendra investicijų suma, litais

Investicijų suma, atėmus valstybės paramą*

Pastabos

1

2

3

4

5

6

11.5.1.

Butas Nr. 1

 

 

 

 

11.5.2.

Butas Nr. 2

 

 

 

 

 

* Neįskaitant valstybės paramos nepasiturintiems gyventojams, kuri teikiama pagal Piniginės socialinės paramos įstatymą.“;

 

1.28. išdėstau 1 priedo 12 punktą taip:

12. Investicijų ekonominio naudingumo įvertinimas

Projekto ekonominis naudingumas įvertinamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 25 punkte nurodyta metodika.

 

Investicijų ekonominio įvertinimo rodikliai

11 lentelė

Eil. Nr.

Rodikliai

Mato vnt.

Rodiklio reikšmė

Pastabos

1

2

3

4

5

12.1.

Investicijų paprastojo atsipirkimo laikas

 

 

 

12.1.1.

pagal suvestinę kainą

metais

 

 

12.1.2.

atėmus valstybės paramą

metais

 

 

12.2.

Energiją taupančių priemonių atsipirkimo laikas

 

 

 

12.2.1.

pagal suminę kainą

metais

 

 

12.2.2.

atėmus valstybės paramą

metais

 

 

 

Investicijų ekonominio naudingumo įvertinimas gali būti pailiustruotas grafiškai, parodant santykinius šiluminės energijos sąnaudų pokyčius iki ir po projekto įgyvendinimo.“;

 

1.29. išdėstau 2 priedo 1.1 punktą taip:

1.1. Užsakovas ______________________________ perka daugiabučio namo, esančio __________________ (adresas), atnaujinimo (modernizavimo) projekto ar jo dalies (dalių) __________________ rengimo paslaugą.“;

1.30. išdėstau 2 priedo 3.1.2.1 punktą taip:

 

3.1.2.1.

Atlikti pastatų energinio naudingumo sertifikavimą, kai perkamos namo energinio naudingumo sertifikavimo paslaugos

Pastatų energinio naudingumo sertifikavimo eksperto atestatas, išduotas vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.02.09:2011 „Teisės atlikti pastatų energinio naudingumo sertifikavimo įgijimo tvarkos aprašas.“

;

1.31. išdėstau 2 priedo 3.1.2.2 punktą taip:

 

3.1.2.2.

Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) techninio darbo projekto vadovo pareigas

Neypatingo statinio atveju – statybos inžinieriaus arba architekto kvalifikaciją ir darbo stažą patvirtinantys dokumentai, suteikiantys teisę eiti statinio projekto (jo dalies) vadovo pareigas pagal Statybos techninio reglamento STR 1.02.06:2012 1 priede nustatytus reikalavimus.

Ypatingo statinio atveju – Aplinkos ministerijos išduotą kvalifikacinį atestatą, suteikiantį teisę eiti statinio projekto (jo dalies) vadovo pareigas arba Lietuvos architektų rūmų išduotą kvalifikacijos atestatą, suteikiantį teisę eiti ypatingo statinio projekto vadovo pareigas.

;

1.32. išdėstau 2 priedo 3.1.2.3 punktą taip:

 

3.1.2.3.

Investicijų plano rengimo vadovo pareigas (kai jo rengimas perkamas atskirai nuo techninio darbo projekto rengimo)

Statybos inžinieriaus kvalifikaciją ir darbo stažą patvirtinantys dokumentai, suteikiantys teisę eiti neypatingo statinio projekto (jo dalies) vadovo pareigas ar projekto vykdymo priežiūros vadovo pareigas pagal Statybos techninio reglamento STR 1.02.06:2012 reikalavimus arba pastatų energinio naudingumo sertifikavimo eksperto atestatas, išduotas vadovaujantis Statybos techniniu reglamento STR 1.02.09:2011 reikalavimais.

;

1.33. išdėstau 2 priedo 4.1.2 punktą taip:

4.1.2. namo energinio naudingumo sertifikatai rengiami vadovaujantis Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo Tvarkos aprašo III skyriaus nuostatomis ir statybos techniniu reglamentu STR 2.01.09:2012. „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas.“ “

2. N u s t a t a u, kad Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams (investicijų planams), parengtiems ir pateiktiems derinti Būsto ir urbanistinės plėtros agentūrai, taip pat kurių rengimui paskelbti viešieji pirkimai iki šio įsakymo įsigaliojimo, šio įsakymo pakeitimai gali būti netaikomi.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                        Valentinas Mazuronis