LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. GRUODŽIO 21 D. NUTARIMO NR. 1560 „DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2003 m. kovo 10 d. Nr. 303

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 21 d. nutarimą Nr. 1560 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 108-3922; 2002, Nr. 90-3855) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS

VYRIAUSYBĖS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) 7 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatus (pridedama).

2. Nustatyti, kad Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų 6.15–6.19 punktai įsigalioja nuo Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje dienos“.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                               ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                   PETRAS ČĖSNA

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. gruodžio 21 d. nutarimu

Nr. 1560

(Lietuvos Respublikos

Vyriausybės 2003 m. kovo 10 d.

nutarimo Nr. 303 redakcija)

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Tarnyba) yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaiga, koordinuojanti viešųjų pirkimų veiklą ir prižiūrinti, kaip ją atliekant laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau vadinama – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai Lietuvos Respublikos Seimas pritaria, ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas: Algirdo g. 31, Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Tarnybos uždaviniai yra šie:

5.1. kartu su Ūkio ministerija ir kitomis valstybės institucijomis įgyvendinti valstybės viešųjų pirkimų politiką – kurti viešiesiems pirkimams palankią teisinę ir ekonominę aplinką, užtikrinančią laisvą prekių, paslaugų, darbo jėgos, kapitalo judėjimą ir racionalų valstybės lėšų naudojimą;

5.2. koordinuoti viešųjų pirkimų veiklą, skatinti konkurenciją, siekti, kad taupiai ir racionaliai būtų naudojamos viešiesiems pirkimams skirtos lėšos, mažinti pirkimų organizavimo išlaidas;

5.3. didinti viešųjų pirkimų efektyvumą – sukurti viešųjų pirkimų informacinę sistemą, sudarančią Europos Sąjungos valstybių praktiką atitinkančias galimybes palaipsniui perkelti viešuosius pirkimus į elektroninę terpę.

6. Įgyvendindama jai pavestus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:

6.1. analizuoja ir vertina pirkimų sistemą, rengia pasiūlymus, kaip ją tobulinti;

6.2. rengia ir nustatytąja tvarka teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei teisės aktus, reglamentuojančius viešuosius pirkimus;

6.3. pagal kompetenciją rengia ir priima viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus;

6.4. kontroliuoja, kaip atliekant viešuosius pirkimus laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų, vykdo šių teisės aktų pažeidimų prevenciją;

6.5. renka, kaupia ir analizuoja informaciją apie numatomus ir atliekamus pirkimus, sudarytas pirkimų sutartis, sutarčių įvykdymo rezultatus ir teikia ją valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir visuomenei;

6.6. organizuoja perkančiųjų organizacijų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atsakingų už viešuosius pirkimus, mokymą, juos moko;

6.7. konsultuoja perkančiąsias organizacijas ir tiekėjus ar organizuoja jų konsultavimą viešųjų pirkimų klausimais;

6.8. spręsdama viešųjų pirkimų klausimus, palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

6.9. nustato skelbiamos informacijos (išankstinių skelbimų apie numatomus pirkimus, skelbimų apie pirkimus, kvietimų į pirkimo procedūras, skelbimų apie sudarytas pirkimų sutartis ir sutarčių įvykdymo rezultatus, kitų skelbimų apie atliekamus pirkimus) privalomuosius reikalavimus, skelbimų standartines formas ir reikalavimus;

6.10. tvirtina pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką;

6.11. tvirtina pirkimų ataskaitų tipines formas ir reikalavimus;

6.12. tvirtina kainodaros nustatymo metodiką;

6.13. tvirtina pirkimo dokumentų techninių reikalavimų parengimo metodiką;

6.14. tvirtina pirkimo objektų kodų sąrašą;

6.15. rengia ir teikia Europos Komisijai jos nustatytu laiku ir būdu statistines prekių, paslaugų ir darbų pirkimo metines ataskaitas, kitą jos prašomą informaciją;

6.16. teikia Europos Bendrijų oficialių leidinių tarnybos specialiam leidiniui skelbti perkančiųjų organizacijų skelbimus ir užtikrina perkančiųjų organizacijų perduodamų kitų pranešimų ir informacijos skelbimą;

6.17. praneša Europos Komisijai apie Viešųjų pirkimų įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje ir 34 straipsnio 4 dalyje nurodytus pirkimus;

6.18. pateikia Europos Komisijai Viešųjų pirkimų įstatymo 104 straipsnyje nurodytą privalomą informaciją apie Europos Bendrijos teisės nuostatų pažeidimus;

6.19. pateikia Europos Komisijai prašymą dėl Viešųjų pirkimų įstatymo 105 straipsnyje nurodyto sutaikymo;

6.20. nustato skelbimų (išankstinių skelbimų apie numatomus pirkimus, skelbimų apie pirkimus, skelbimų apie pirkimo sutarties sudarymą, skelbimų apie projekto konkurso rezultatus) teikimo Tarnybai tvarką;

6.21. teikia skelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir interneto „Valstybės žinių“ tinklalapyje perkančiųjų organizacijų skelbimus ir raštu praneša perkančiajai organizacijai skelbimo išsiuntimo būdą ir išsiuntimo datą;

6.22. sudaro Lietuvos Respublikos institucijų, išduodančių Viešųjų pirkimų įstatymo 29 straipsnio 2 dalyje nurodytus dokumentus, sąrašą ir pateikia jį Europos Sąjungos valstybėms ir Europos Komisijai, o paprašius – tiekėjams ir perkančiosioms organizacijoms;

6.23. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

7. Tarnyba, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės, savivaldybių institucijų ir įstaigų duomenis Tarnybos kompetencijos klausimais;

7.2. gauti iš perkančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją;

7.3. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių ir pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų veiksmų ir sprendimų, susijusių su pirkimu, paaiškinimus;

7.4. tikrinti, kaip perkančiosios organizacijos laikosi nustatytosios viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos;

7.5. pateikti pirkimo dokumentus ir tiekėjų pasiūlymus papildomai ekspertizei;

7.6. nustačiusi įstatymo pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti ar nutraukti pirkimo procedūras, panaikinti arba pakeisti Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus;

7.7. Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais atvejais ir esant jame nurodytoms priežastims duoti sutikimą perkančiajai organizacijai atmesti visus pasiūlymus, taip pat nutraukti pirkimo procedūras;

7.8. sudaryti komisijas (darbo grupes) teisės aktų ir kitų dokumentų projektams rengti ir svarbioms problemoms nagrinėti, įtraukti į jas kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, organizacijų specialistus (jų vadovų sutikimu). Prireikus į šias komisijas gali būti pakviesti ir užsienio valstybių specialistai;

7.9. kreiptis į teismą, jeigu mano, kad perkančioji organizacija pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus ir pažeidimų neištaisė;

7.10. reikalauti iš perkančiosios organizacijos pirkimo procedūrų ataskaitos;

7.11. nustatyti papildomus įprastos komercinės praktikos taikymo reikalavimus.

7.12. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą pažeidusius asmenis įstatymų nustatyta tvarka traukti administracinėn atsakomybėn.

8. Tarnyba turi ir kitų įstatymų ir teisės aktų jai suteiktų teisių.

 

IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Ministras Pirmininkas.

Tarnybos direktorius yra pavaldus Ministrui Pirmininkui.

Ministras Pirmininkas skatina Tarnybos direktorių, prireikus skiria jam tarnybines nuobaudas.

10. Tarnybos direktorius:

10.1. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, tarptautinėse organizacijose;

10.2. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus, taip pat vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų nustatytas funkcijas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko suteiktus įgaliojimus ir pavedimus, asmeniškai atsako už tai, kad būtų vykdomi Tarnybai pavesti uždaviniai ir funkcijos;

10.3. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų vykdymą;

10.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimų ir kitų teisės aktų projektus;

10.5. užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų įvykdymą;

10.6. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;

10.7. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Tarnybos veiklos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių ataskaitas, Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

10.8. tvirtina Tarnybos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto didžiausio leistino Tarnyboje valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičiaus, sudaro valstybės tarnautojų vertinimo komisiją ir priima sprendimus dėl kvalifikacinių klasių suteikimo valstybės tarnautojams;

10.9. tvirtina Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigines instrukcijas;

10.10. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria pareigoms ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus, juos skatina ir skiria jiems tarnybines nuobaudas, taip pat įstatymų nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, juos skatina ir skiria jiems drausmines nuobaudas;

10.11. tvirtina Tarnybos strateginius veiklos planus.

11. Tarnybos direktorius turi pavaduotoją, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų direktorius.

12. Direktoriaus nesant, jo pareigas laikinai eina pavaduotojas.

 

V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO

SUTARTIS, PRIĖMIMAS IR DARBO UŽMOKESČIO JIEMS MOKĖJIMAS

 

13. Valstybės tarnautojų tarnybos Tarnyboje ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigybes tvarką, darbo užmokesčio jiems mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VI. TARNYBOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

14. Tarnyba finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. FINANSINĖ VEIKLOS KONTROLĖ

 

15. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Tarnyba gali būti likviduojama, reorganizuojama ir pertvarkoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________

 

 

part_da18447f94d4472aaa742b17464f0fef_end