LIETUVOS RESPUBLIKOS

ĮSTATYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO TURTO PIRMINIO PRIVATIZAVIMO ĮSTATYMO PAPILDYMO IR PAKEITIMO

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas nutaria:

Papildyti ir pakeisti Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą (Žin., 1991, Nr. 10-261, 262, Nr. 22-575, Nr. 23-604; 1992, Nr. 3-32, 33, Nr. 20-591, Nr. 28-812) taip:

1. 2 straipsnį papildyti trečiąja dalimi:

3. Įmonės, įtrauktos į objektų, privatizuojamų už laisvai konvertuojamą valiutą, sąrašą, neturi teisės iš savo lėšų pagal metinius komercinės ūkinės veiklos rezultatus didinti akcinio bei įstatinio kapitalo, jeigu akcinis kapitalas, įskaitant sukauptą pagal kitus įstatymus, viršytų 30 procentų įmonės įstatinio kapitalo.“

2. 4 straipsnio antrosios dalies pirmą sakinį išdėstyti taip:

„Centrinę privatizavimo komisiją ir jos pirmininką skiria ir atleidžia Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.“

3. 4 straipsnio antrąją dalį papildyti pastraipa:

„Centrinės privatizavimo komisijos siūlymu Vyriausybė gali panaikinti rajono ar miesto privatizavimo komisiją ir jos funkcijas perduoti privatizavimo tarnybai.“

4. 4 straipsnio trečiąją dalį papildyti sakiniu:

„Jeigu privatizavimo tarnybai pavedamos privatizavimo komisijos funkcijos, tai jos sudėtį aukštesniosios pakopos savivaldybės tarybos pirmininko teikimu, suderinus su Centrine privatizavimo komisija, tvirtina Vyriausybė.“

5. 6 straipsnio ketvirtąją dalį papildyti sakiniu:

„Tais atvejais, kai privatizavimo komisijos funkcijas perima privatizavimo tarnyba, neteisėti jos veiksmai per šioje dalyje nurodytus terminus gali būti apskundžiami Centrinei privatizavimo komisijai.“

6. 9 straipsnio pirmąją dalį išdėstyti taip:

1. Privatizavimo objektus (akcijas) gali įsigyti Lietuvos Respublikos piliečiai, o investicinės akcinės bendrovės, žemės ūkio bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės (kurių steigėjai yra Lietuvos Respublikos piliečiai – fiziniai asmenys) – tik šio įstatymo nustatytais atvejais. Ši nuostata netaikoma valstybinio ir visuomeninio butų fondo butams įsigyti.“

7. 9 straipsnio trečiąją dalį išdėstyti taip:

3. Juridiniai asmenys negali už pinigus įsigyti privatizavimo objektų (akcijų).

Juridiniai asmenys pinigais gali mokėti įsigydami privatizavimo objektus konkurso būdu, o uždarosios akcinės bendrovės – pirkdamos privatizavimo aukcionuose atskiras gamybos priemones ir privatizavimo objektus 11 straipsnio penktosios dalies trečioje pastraipoje nustatyta tvarka.“

8. 11 straipsnio penktąją dalį papildyti trečia pastraipa:

„Investicinės sąskaitos Taupomojo banko įstaigose atidaromos uždarosioms akcinėms bendrovėms ir žemės ūkio bendrovėms. Įsigydamos privatizavimo objektus, uždarosios akcinės bendrovės ir žemės ūkio bendrovės 80 procentų objektų vertės sumoka vienkartinėmis išmokomis ir kitomis tikslinėmis kompensacijomis. Mokėjimui pinigais uždarosioms akcinėms bendrovėms ir žemės ūkio bendrovėms nustatoma pinigų kvota 20 procentų skaičiuojant nuo jų nusipirktų vienkartinių išmokų ir tikslinių kompensacijų nominalios vertės. Dirbantiesiems leidžiama privatizacijai naudoti įmonės likutinį pelną.“

9. 12 straipsnio trečiąją dalį išdėstyti taip:

3. Asmuo, kuriam paskirta valstybės vienkartinė išmoka ar kita tikslinė kompensacija, gali jas perleisti Lietuvos Respublikos piliečiams, taip pat įsigyti už jas investicinių akcinių bendrovių akcijų arba parduoti valstybės vienkartinių išmokų aukcionuose Lietuvos Respublikos piliečiams ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, žemės ūkio bendrovėms, kaip juridiniams asmenims, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Šios lėšos įrašomos į asmens, kuriam perleidžiama (parduodama) išmoka ar kompensacija, investicinę sąskaitą, taip pat į šiam tikslui atidarytas uždarosioms akcinėms bendrovėms, žemės ūkio bendrovėms investicines sąskaitas Taupomojo banko skyriuose. Šios išmokos ir kompensacijos paveldimos bendra tvarka.“

10. Išbraukti 13 straipsnio ketvirtąją dalį.

11. 14 straipsnio antrojoje dalyje po žodžių „investicinei akcinei bendrovei“ įrašyti žodžius „uždarajai akcinei bendrovei ir žemės ūkio bendrovei“.

12. 14 straipsnio trečiosios dalies pirmą sakinį išdėstyti taip:

3. Privatizavimo objektas, kurio balansinė likutinė arba ekspertų nustatyta vertė yra ne didesnė kaip vienas milijonas talonų, parduodamas tik aukcione.“

13. 15 straipsnio trečiojoje dalyje vietoj žodžių „5 procentai“ įrašyti „10 procentų“.

14. 16 straipsnio antrosios dalies pirmą sakinį išdėstyti taip:

„Aukciono dalyviais gali būti nustatyta tvarka užsiregistravę ir mokūs fiziniai asmenys, jų grupės, ne didesnės kaip 20 narių, turinčios notariškai įformintą grupės steigimo sutartį, ir uždarosios akcinės bendrovės.“

15. 16 straipsnio trečiąją dalį išdėstyti taip:

3. Aukcionas gali vykti, jeigu užsiregistravo ne mažiau kaip du dalyviai. Aukciono dalyviai registruojasi anonimiškai, paštu arba tiesiogiai įteikdami vokus privatizavimo tarnybai Vyriausybės nustatyta tvarka. Pirmiau nustatyto aukciono vykdomo laiko teikti informaciją apie aukciono dalyvius draudžiama.

Aukciono dalyviai iki registravimosi įmoka į privatizavimo aukcionų organizavimo tarnybos nurodytą sąskaitą 25 procentus norimo įsigyti privatizavimo objekto pradinės kainos (ne mažiau kaip penktadalį šios sumos – pinigais). Vietoj pradinio įnašo privatizavimo tarnybai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka gali būti pateikiamas notariškai patvirtintas skolinis įsipareigojimas. Aukciono dalyvis taip pat turi sumokėti 500 talonų registracijos mokestį.“

16. 18 straipsnio antrosios dalies paskutiniame sakinyje išbraukti žodžius „pasirašyta daugiau kaip 80 procentų numatytų išleisti akcijų ir“.

17. 18 straipsnio trečiąją dalį išdėstyti taip:

3. Akcijos pasirašomos keliais etapais. Per pirmąjį etapą, trunkantį 30 dienų, o įmonėse, kuriose yra per 3000 darbuotojų, – 45 dienas, jos pasirašomos už pradinę akcijų pasirašymo kainą, kurią nustato atitinkama privatizavimo komisija. Miesto (rajono) privatizavimo komisijos nustatytą pradinę kainą gali koreguoti Centrinė privatizavimo komisija, atsižvelgdama į galimą akcijų paklausą. Pradinė akcijų pasirašymo kaina turi būti didesnė už jų nominalią vertę.

Jei už pradinę akcijų pasirašymo kainą pasirašyta daugiau kaip 80 procentų, bet ne daugiau kaip 110 procentų numatytų išleisti akcijų, tai akcijų pasirašymas laikomas įvykusiu. Šiuo atveju akcijų emisijos kaina yra lygi pradinei akcijų pasirašymo kainai. Kai už pradinę akcijų pasirašymo kainą buvo pasirašyta mažiau kaip 80 procentų numatytų išleisti akcijų, Centrinė privatizavimo komisija gali užskaityti akcijų pasirašymą, jeigu buvo pasirašyta ne mažiau kaip 70 procentų numatytų išleisti akcijų.

Jei už pradinę akcijų pasirašymo kainą buvo pasirašyta daugiau kaip 110 procentų numatytų išleisti akcijų ir pakanka likusio valstybinio kapitalo, Centrinė privatizavimo komisija turi teisę padidinti įmonės privatizavimo laipsnį ir patvirtinti viešo akcijų pasirašymo sutartį. Visais šiame straipsnyje nurodytais atvejais valstybei turi būti palikta ne mažiau kaip 11 procentų įstatinio kapitalo vertės akcijų.“

18. 18 straipsnio ketvirtosios dalies pirmą sakinį išdėstyti taip:

„Kai už pradinę kainą pasirašyta daugiau kaip 110 procentų numatytų išleisti akcijų ir Centrinė privatizavimo komisija nepatvirtino viešo akcijų pasirašymo sutarties, skelbiamas naujas akcijų pasirašymas už ne mažiau kaip 10 procentų padidintą pradinę kainą.“

19. 18 straipsnio penktąją dalį išdėstyti taip:

5. Jeigu per pirmąjį etapą pasirašoma ne daugiau kaip 80 procentų numatytų išleisti akcijų ir Centrinė privatizavimo komisija nepatvirtina viešo akcijų pasirašymo sutarties, tai tęsiant akcijų pasirašymą pradinė jų kaina ne dažniau kaip kas 10 dienų mažinama 10 procentų, kol pasirašoma daugiau kaip 80 procentų numatytų išleisti akcijų arba akcijų pardavimo kaina sumažinama iki akcijos nominalios vertės.“

20. 18 straipsnio aštuntojoje dalyje pirmą sakinį išdėstyti taip:

„Jeigu pagal akcijų nominalios vertės kainą pasirašoma ne daugiau kaip 80 procentų akcijų ir Centrinė privatizavimo komisija neužskaito viešo akcijų pasirašymo, laikoma, kad akcijų pasirašymas neįvyko ir apie tai informuojama privatizavimo informaciniuose biuleteniuose.“

21. 19 straipsnio pirmosios dalies 6 punktą išdėstyti taip:

6) buvo iš esmės pažeistos kitos aukciono ar akcijų pasirašymo skelbimo ir vykdymo taisyklės ar objektų privatizavimo sąlygos (per pirmuosius vienerius metus po įmonės privatizavimo be Socialinės apsaugos ministerijos leidimo daugiau kaip 30 procentų sumažintas darbo vietų skaičius; per nustatytą laiką po privatizavimo pakeistas pagrindinės veiklos pobūdis arba nutraukta įmonės veikla, išskyrus suderintą remonto laiką; nevykdomos kitos privatizavimo programoje nustatytos objekto privatizavimo ir eksploatavimo sąlygos);“.

22. 20 straipsnio pirmosios dalies antroje pastraipoje vietoj žodžio „įstaigos“ įrašyti žodžius „įstaigos ir įmonės“.

23. 20 straipsnio pirmosios dalies trečioje pastraipoje vietoj žodžio „įstaigų“ įrašyti žodžius „įstaigų ir įmonių“.

24. 20 straipsnio pirmosios dalies pirmos pastraipos paskutinį sakinį išdėstyti taip:

„Didesnės farmacijos, medicinos aptarnavimo, veterinarijos įstaigos ir įmonės, taip pat konstravimo ir mokslo tyrimo atitinkamo profilio (farmacijos, medicinos aptarnavimo, veterinarijos) įmonės gali būti privatizuojamos skelbiant uždarą akcijų pasirašymą. Vienas fizinis ar juridinis asmuo gali įsigyti tik vieną vaistinę ar vaistų sandėlį.“

25. 20 straipsnio trečiosios dalies pirmą sakinį išdėstyti taip:

„Skelbiant konkursus gali būti privatizuojami objektai, kurių nepavyko privatizuoti už nominalią akcijų vertę, jeigu buvo ne mažiau kaip trys viešo akcijų pasirašymo etapai.“

26. 20 straipsnio trečiąją dalį papildyti trečia pastraipa:

„Perduodant konkurso būdu privatizuotus objektus, kartu su įsipareigojimais sutartyje turi būti numatytos šių įsipareigojimų įvykdymo garantijos ir atsakomybė už šių įsipareigojimų neįvykdymą.“

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS

RESPUBLIKOS PREZIDENTO PAREIGAS                                    ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

Vilnius, 1993 m. vasario 2 d.

Nr. I-64