LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

ĮSAKYMAS

DĖL vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašo patvirtinimo

 

2013 m. kovo 7 d. Nr. A1-102

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-71 „Dėl Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2013, Nr. 22-1099), 8 punktą:

1. T v i r t i n u Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                  Algimanta Pabedinskienė


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. A1-102

 

Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo APRAŠAS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato vietos bendruomenių tarybų (toliau – VBT) sudarymo ir veiklos principus bei nustato, kaip turi būti organizuojamas ir finansuojamas Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimas, vykdoma kontrolė.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) ir Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-71 (Žin., 2013, Nr. 22-1099) (toliau – Programa), vartojamas sąvokas.

 

II. VIETOS BENDRUOMENIŲ TARYBŲ SUDARYMAS IR VEIKLA

 

3. VBT sudaroma iš pavienių vietos bendruomenės narių, vietos bendruomenės gyventojų atstovų (seniūnaičių), šioje teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų bei religinių bendruomenių ir bendrijų atstovų, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovų. Miestų seniūnijose gali būti sudaroma daugiau negu viena VBT.

4. Pavieniai vietos bendruomenės nariai, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovai sudaro ne daugiau nei 1/3 VBT narių.

5. Pradedant antrais Programos įgyvendinimo metais, kasmet vykdoma ne mažiau kaip ketvirtadalio VBT narių rotacija.

6. VBT, pasitarusi su vietos bendruomene, priima sprendimus dėl finansuotinų veiklų ir teikia juos seniūnui, o tose gyvenamosiose vietovėse, kur nėra seniūnijų, – savivaldybės administracijai.

 

III. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

7. Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu skiriamos lėšos savivaldybėms pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktą informaciją apie dirbančių ir mokančių gyventojų pajamų mokestį asmenų skaičių savivaldybėse: 2013 m. – už 2009–2011 mokestinius metus, 2014 m. – už 2010–2012 mokestinius metus, 2015 m. – už 2011–2013 mokestinius metus.

8. Savivaldybių tarybos ne vėliau kaip iki 2013 m. balandžio 30 d. patvirtina 2013–2015 m. lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašus (toliau – tvarkos aprašas), kuriuose nustatoma:

8.1. savivaldybės gyvenamosios vietovės ar jų dalys, kurių bendruomenėse sudarytų VBT sprendimams įgyvendinti bus skiriamos lėšos;

8.2. lėšų šio Aprašo 8.1 punkte nustatytoms gyvenamosioms vietovėms ar jų dalims skirstymo kriterijai;

8.3. VBT sudarymo tvarka, kurioje, vadovaujantis Aprašo 3, 4 bei 5 punktų nuostatomis ir atsižvelgiant į vietos ypatumus, nustatoma VBT sudėtis, VBT narių skaičius, minimali vietos bendruomenės ir potencialių VBT narių informavimo ir sukvietimo dėl VBT sudarymo procedūra;

8.4. minimalūs VBT priimtų sprendimų pateikimo formos, turinio ir lėšų pagrindimo reikalavimai;

8.5. savivaldybės administracijos ir seniūnijų funkcijos įgyvendinant Programą.

9. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija):

9.1. per 5 darbo dienas po šio Aprašo įsigaliojimo raštu informuoja savivaldybių administracijas apie joms skirtas lėšas;

9.2. teikia el. paštu pastabas bei pasiūlymus dėl savivaldybių administracijų parengtų tvarkos aprašų projektų;

9.3. teikia pasiūlymus dėl savivaldybių tarybų patvirtintų tvarkos aprašų, jeigu nustatomos neatitiktys Aprašui;

9.4. socialinės apsaugos ir darbo ministras ar jo įgaliotas asmuo su savivaldybių merais ar jų įgaliotais asmenimis pasirašo sutartis dėl VBT sprendimais numatytų veiklų finansavimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas;

9.5. sutartyse nustatyta tvarka perveda savivaldybių administracijoms VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti skirtas lėšas;

9.6. teikia metodinę pagalbą, susijusią su Programos įgyvendinimu;

9.7. kiekvienais Programos įgyvendinimo metais rengia metinę konferenciją Programos įgyvendinimo rezultatams aptarti.

10. Savivaldybių administracijos:

10.1. derina su ministerija parengtus tvarkos aprašų ir jų pakeitimo projektus;

10.2. pateikia ministerijai savivaldybių tarybų patvirtintus tvarkos aprašus;

10.3. savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo pasirašo sutartį su socialinės apsaugos ir darbo ministru ar jo įgaliotu asmeniu dėl VBT sprendimais numatytų veiklų finansavimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas;

10.4. įgyvendina ar paveda įgyvendinti seniūnijoms VBT sprendimu numatytas finansuoti veiklas ir informuoja apie jas savivaldybės ir vietos bendruomenių gyventojus;

10.5. vykdo ar paveda vykdyti seniūnijoms VBT sprendimu numatytų finansuoti veiklų įgyvendinimą ir informuoja apie jas savivaldybės ir vietos bendruomenių gyventojus;

10.6. teikia ministerijai veiklos ir finansines ataskaitas sutartyse nustatyta tvarka.

11. Skėtinės vietos bendruomenių asociacijos (asociacijos, kurios vienija savivaldybėse veikiančias bendruomenines organizacijas ir (ar) bendruomeninių organizacijų asociacijas):

11.1. dalyvauja savivaldybių institucijų organizuojamuose pasitarimuose ar posėdžiuose, kuriuose aptariami tvarkos aprašų projektai;

11.2. dalyvauja vykdant Programos įgyvendinimo savivaldybėse stebėseną.

 

IV. VEIKLŲ FINANSAVIMAS IR KONTROLĖ

 

12. Tinkamomis finansuoti laikomos VBT sprendimu patvirtintos veiklos, tenkinančios vietos bendruomenių viešuosius poreikius, t. y. socialinė veikla, skirta labiausiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams ir grupėms, vaikų ir jaunimo užimtumas, kultūrinė ir švietėjiška veikla, viešųjų erdvių ir aplinkos kokybės gerinimas, sporto ir sveikatinimo veikla, bendruomeninės veiklos organizavimas ir kitos vietos bendruomenės gyvenimo kokybę gerinančios veiklos.

13. Lėšos negali būti naudojamos:

13.1. įsiskolinimams dengti;

13.2. investiciniams projektams rengti ir įgyvendinti;

13.3. veikloms, kurios:

13.3.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

13.3.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams simboliams;

13.3.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;

13.3.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

14. Lėšos privalo būti naudojamos tik sutartyse nurodytai veiklai. Ministerija ar jos įgaliota institucija turi teisę tikrinti, ar Programai įgyvendinti skirtos lėšos naudojamos laikantis sutartyje nustatytų įsipareigojimų dėl finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos.

15. Ministerija gali nutraukti sutartį, sustabdyti lėšų pervedimą arba inicijuoti pervestų lėšų išieškojimą, jeigu nevykdomi ar netinkamai vykdomi pasirašytų sutarčių įsipareigojimai.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Informacija apie finansuotas veiklas skelbiama ministerijos ir savivaldybių administracijų interneto svetainėse.

 

_________________