VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL PASIŪLYME NURODYTOS PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ NEĮPRASTAI MAŽOS KAINOS PAGRINDIMO REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. lapkričio 10 d. Nr. 1S-122

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179) 8 straipsnio 2 dalies 4 punktu,

t v i r t i n u Pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažos kainos pagrindimo rekomendacijas (pridedama).

 

 

Direktorius                                                                             Rimgaudas Vaičiulis

 

_________________


PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos

Respublikos Vyriausybės direktoriaus

2009 m. lapkričio 10 d.

įsakymu Nr. 1S-122

 

PASIŪLYME NURODYTOS PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ NEĮPRASTAI MAŽOS KAINOS PAGRINDIMO REKOMENDACIJOS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažos kainos pagrindimo rekomendacijų (toliau – Rekomendacijos) tikslas – padėti perkančiajai organizacijai išsiaiškinti, ar tiekėjo pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų neįprastai maža kaina yra pagrįsta.

2. Rekomendacijos skirtos tiek atvejams, kai atliekamo viešojo pirkimo vertė viršija Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179; 2009, Nr. 93-3986) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) 11 straipsnyje nurodytą tarptautinio viešojo pirkimo vertės ribą, tiek atvejams, kai atliekami supaprastinti viešieji pirkimai.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Viešųjų pirkimų įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II. TIEKĖJO PASIŪLYME NURODYTOS PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ KAINOS PAGRINDIMAS

 

4. Atlikdama viešąjį pirkimą, kurio vertė viršija Viešųjų pirkimų įstatymo 11 straipsnyje nurodytą tarptautinio viešojo pirkimo vertės ribą, perkančioji organizacija privalo pareikalauti pagrįsti tiekėjo pasiūlyme nurodytą prekių, paslaugų ar darbų kainą, jeigu jos vertinimu pasiūlyme nurodyta kaina gali būti nepakankama viešojo pirkimo–pardavimo sutarties tinkamam įvykdymui. Atlikdama supaprastintą viešąjį pirkimą, perkančioji organizacija privalo pareikalauti pagrįsti tiekėjo pasiūlyme nurodytą neįprastai mažą prekių, paslaugų ar darbų kainą, jeigu tai numatyta perkančiosios organizacijos pasitvirtintose supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklėse.

5. Kai atliekamas viešasis pirkimas, kurio vertė viršija Viešųjų pirkimų įstatymo 11 straipsnyje nurodytą tarptautinio viešojo pirkimo vertės ribą, vertindama tiekėjo pasiūlytą kainą, perkančioji organizacija privalo, o kai atliekamas supaprastintas viešasis pirkimas – gali – vadovautis Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2009 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 1S-96 „Dėl pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažos kainos sąvokos apibrėžimo“ (Žin., 2009, Nr. 119-5131).

6. Kreipdamasi į tiekėją dėl neįprastai mažos kainos pagrindimo, perkančioji organizacija gali prašyti jo pateikti įrodymus, pagrindžiančius pasiūlymo ekonomiškumą ir jo mažą kainą. Tai gali būti:

6.1. ekonomiško gamybos proceso, teikiamų paslaugų ar statybos metodo aprašymas;

6.2. pasirinktų ekonomiškų techninių sprendimų aprašymas;

6.3. išskirtinai palankių sąlygų tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus įrodymai (pavyzdžiui, susitarimai su tiekėjais);

6.4. siūlomų prekių, paslaugų ar darbų originalumo įrodymai (pavyzdžiui, technologijos patentas);

6.5. įrodymai, kad tiekėjas laikosi norminių dokumentų reikalavimų dėl darbų saugos ir darbo sąlygų, galiojančių prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo vietoje (pavyzdžiui, pažyma apie ketinamų pasitelkti darbuotojų darbo užmokesčio vidurkius);

6.6. informacija apie tiekėjo galimybę gauti valstybės pagalbą;

6.7. darbo jėgos pasitelkimo ir jos organizavimo sąlygų, leidžiančių sumažinti pasiūlymo kainą, aprašymas (pavyzdžiui, duomenys apie planuojamą pasitelkti darbo jėgą);

6.8. subrangovų ar paslaugų subteikėjų pasitelkimo sąlygų, leidžiančių sumažinti pasiūlymo kainą, aprašymas;

6.9. naudojimosi technine įranga (turima ar galima pasitelkti) sąlygų aprašymas;

6.10. nurodytų taikyti nuolaidų apskaičiavimo detalizavimas ir pagrindimas, ypač kai nuolaida suteikiama trečiojo asmens (subrangovo ar subteikėjo) atliekamoje dalyje;

6.11. kainos išskaidymas, kur matytųsi detalios sudedamosios kainos dalys (jeigu pasiūlyme yra nurodyta tik bendra kaina, jos nedetalizuojant) ir išskaidytų kainų pagrindimas.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažos kainos pagrindimui turi būti nustatytas protingas terminas. Kai perkančioji organizacija ir tiekėjai bendrauja elektroninėmis priemonėmis, prekių ar paslaugų viešojo pirkimo atvejais kainos pagrindimui turėtų būti skirta ne mažiau kaip viena darbo diena, o darbų viešojo pirkimo atvejais (priklausomai nuo pirkimo objekto sudėtingumo) rekomenduojama nustatyti ne mažesnį kaip trijų darbo dienų terminą. Kai perkančioji organizacija ir tiekėjai bendrauja kitomis priemonėmis, pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažos kainos pagrindimui rekomenduojama nustatyti ilgesnius terminus.

8. Jeigu perkančiajai organizacijai kyla neaiškumų dėl tiekėjo pateikto kainos pagrindimo (tiekėjas pateikia tinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus, tačiau jie nėra visiškai aiškūs), ji gali prašyti tiekėjo paaiškinti savo pateiktą pagrindimą.

9. Pasiūlymas turi būti atmestas, kai tiekėjas nepateikia arba pateikia netinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus.

 

_________________