Lietuvos saugios laivybos administracijos DirektoriAus

Į S A K Y M A S

 

DĖL GELBĖJIMOSI IR NAVIGACINĖS ĮRANGOS NORMŲ LAIVUOSE, KURIŲ BENDROJI TALPA MAŽESNĖ NEI 500, PATVIRTINIMO

 

2012 m. gruodžio 20 d. Nr. V-217

Klaipėda

 

Vadovaudamasis 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (Žin., 2006, Nr. 128-4887, Nr. 129, Nr. 130) V skyriaus 1 taisyklės 4 punkto, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) 3 straipsnio 3 dalies nuostatomis ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3-777 „Dėl įgaliojimų Lietuvos saugios laivybos administracijai suteikimo“ (Žin., 2012, Nr. 142-7354),

t v i r t i n u Gelbėjimosi ir navigacinės įrangos normas laivuose, kurių bendroji talpa mažesnė nei 500 (pridedama).

 

Direktorius                                                                      Evaldas Zacharevičius

 

_________________

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2012 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-217

 

GELBĖJIMOSI IR NAVIGACINĖS ĮRANGOS NORMOS LAIVUOSE, KURIŲ BENDROJI TALPA MAŽESNĖ NEI 500

 

Eil. Nr.

Įrangos pavadinimas

Neribotas plaukiojimo rajonas

Ribotas plaukiojimo rajonas

Uosto akvatorija ir išorinis reidas

Pastabos

1. Gelbėjimosi įranga

1.1.

Gelbėjimosi valtys naftos tanklaiviuose, pervežančiuose produktus, kurių užsiliepsnojimo temperatūra mažesnė nei 60 °C, chemijos tanklaiviuose ir dujovežiuose.

Iš kiekvienos laivo pusės esančios gelbėjimosi valtys turi sutalpinti po 100 % laive esančių žmonių arba laivagalyje esanti viena laisvai numetama gelbėjimo valtis turi sutalpinti 100 % laive esančių žmonių.

Iš kiekvienos laivo pusės esančios gelbėjimosi valtys turi sutalpinti po 100 % laive esančių žmonių arba laivagalyje esanti viena laisvai numetama gelbėjimo valtis turi sutalpinti 100 % laive esančių žmonių.

Reikalaujama (kaip ir neriboto plaukiojimo rajone), jeigu laivas išplaukia į išorinį reidą.

 

1.2.

Visuose laivuose, išskyrus nurodytus 1.1 p., gelbėjimosi plaustai su automatiniu hidrostatiniu atkabinimo mechanizmu.

Iš kiekvienos laivo pusės gelbėjimosi plaustai turi sutalpinti po 100 % laive esančių žmonių.

Jeigu plaustą laisvai galima pernešti į kitą laivo pusę, gali būti vienas plaustas, talpinantis 100 % laive esančių žmonių.

Reikalaujamas vienas plaustas, talpinantis 100 % laive esančių žmonių, jeigu laivas išplaukia į išorinį reidą.

 

1.3.

Gelbėjimo kateris.

Reikalaujama laivuose, kurių ilgis > 24 m.

Reikalaujama laivuose, kurių ilgis > 24 m.

Nereikalaujama.

Taikoma laivams, kurių kylis buvo padėtas 1986-07-01 arba po šios datos.

1.4.

Hidrokostiumai.

Visiems įgulos nariams.

Visiems įgulos nariams.

Nereikalaujama.

Žvejybos laivuose, kurių ilgis mažiau negu 24 m. Šis reikalavimas taikomas nuo 2014-01-01.

1.5.

Lynosvaidis su 4 šoviniais.

Reikalaujamas laivuose, kurių ilgis > 24 m.

Reikalaujama laivuose, kurių ilgis >  24 m.

Nereikalaujama.

 

1.6.

Gelbėjimo ratai.

Laivuose, kurių ilgis > 24 m, turi būti ne mažiau 6 vnt.

2 iš jų turi būti su automatiniu būdu įsijungiančia šviesele ir dūmų bujele, 2 ratai – su savaime užsidegančia šviesele ir 2 ratai – su 30 m ilgio neskęstančiu lynu. Laivuose, kurių ilgis < 24 m, turi būti ne mažiau 4 vnt. 2 iš jų turi būti su savaime užsidegančia šviesele ir 2 ratai – su 30 m ilgio neskęstančiu lynu.

Laivuose, kurių ilgis > 24 m, turi būti ne mažiau 6 vnt.

2 iš jų turi būti su automatiniu būdu įsijungiančia šviesele ir dūmų bujele, 2 ratai – su savaime užsidegančia šviesele ir 2 ratai – su 30 m ilgio neskęstančiu lynu. Laivuose, kurių ilgis < 24 m, turi būti ne mažiau 4 vnt. 2 iš jų turi būti su savaime užsidegančia šviesele ir 2 ratai – su 30 m ilgio neskęstančiu lynu.

Laivuose, kurių ilgis > 24 m, turi būti ne mažiau 6 vnt.

2 iš jų turi būti su automatiniu būdu įsijungiančia šviesele ir dūmų bujele, 2 ratai – su savaime užsidegančia šviesele ir 2 ratai – su 30 m ilgio neskęstančiu lynu. Laivuose, kurių ilgis < 24 m, turi būti ne mažiau 4 vnt. 2 iš jų turi būti su savaime užsidegančia šviesele ir 2 ratai – su 30 m ilgio neskęstančiu lynu.

 

1.7.

Gelbėjimosi liemenės.

Visiems laive esantiems žmonėms ir papildomas skaičius budintiems vairinėje ir jėgainės patalpose.

Visiems laive esantiems žmonėms ir papildomas skaičius budintiems vairinėje ir jėgainės patalpose.

Visiems laive esantiems žmonėms.

 

1.8.

Pirotechnika.

12 parašiutinių raketų.

12 parašiutinių raketų.

3 parašiutinės raketos, jeigu laivas išplaukia į išorinį reidą.

 

2. Navigacinė įranga

2.1.

Magnetinis kompasas.

Vienas pagrindinis magnetinis kompasas su galimybe nustatyti pelengus 360° kampu ir vienas kelio kompasas. Jeigu tarp pagrindinio kompaso ir vairinės yra optinis ryšys, kelio kompasas nereikalaujamas.

Vienas pagrindinis magnetinis kompasas su galimybe nustatyti pelengus 360° kampu ir vienas kelio kompasas. Jeigu tarp pagrindinio kompaso ir vairinės yra optinis ryšys, kelio kompasas nereikalaujamas.

Vienas pagrindinis  magnetinis kompasas.

 

2.2.

Signalinis prožektorius laivuose, kurių BT < 150.

Vandeniui nelaidus prožektorius su galimybe perduoti Morzės abėcėlės signalus, užtikrinant 2 valandų darbą, ir su atsargine lempute.

Vandeniui nelaidus prožektorius su galimybe perduoti Morzės abėcėlės signalus, užtikrinant 2 valandų darbą, ir su atsargine lempute.

Nereikalaujama.

 

2.3.

Echolotas.

Laivuose kurių BT < 300 rekomenduojamas.

Laivuose kurių BT < 300 rekomenduojamas.

Nereikalaujama.

 

2.4.

Rankinis lotas.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

 

2.5.

Radiolokatorius 9 GHz.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Rekomenduojama.

 

2.6.

Radiolokatoriaus nukreipiklis laivuose, kurių BT < 150.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Jeigu korpuso medžiaga kita nei plienas.

2.7.

Laivo vietos nustatymo palydovinė įranga (GPS).

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Nereikalaujama.

 

2.8.

Laivo automatinė identifikavimo įranga (AIS).

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

AIS įrengiama pagal tvarkaraštį ir sąlygas, nustatytas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004-02-03 įsakymu Nr. 3-55 ir 2010-11-05 įsakymu Nr. 3-656.

2.9.

Laivo posvyrio matuoklis.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

 

2.10.

Išorinių garsų priėmimo sistema laivuose, kurių BT < 150 ir kurių navigacinis tiltelis yra visiškai uždaro tipo.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Gali būti naudojami alternatyvūs būdai, jeigu užtikrinama, kad navigaciniame tiltelyje laivavedys gali girdėti išorinius garsus ir nustatyti jų kryptį.

2.11.

Ryšio priemonės tarp vairinės ir avarinio laivo valdymo posto laivuose, kurių BT < 150.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

 

2.12.

Tarptautinių signalų kodeksas ir signalinių vėliavų komplektas.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Reikalaujama turėti Tarptautinių signalų kodekso vėliavas: B, C, N, O ir vėliavas, susijusias su laivo veikla.

 

2.13.

Jūrlapiai, navigaciniai žinynai nustatytam plaukiojimo rajonui.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

 

2.14.

Laivo navigacinio budėjimo aliarmo sistema laivuose, kurių BT < 150.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Nereikalaujama.

Laivuose, pastatytuose po 2011-01-01.

Laivuose, pastatytuose iki 2011-01-01, reikalaujama po 2014-01-01.

Nereikalaujama žvejybos laivuose.

2.15.

Locmano patekimo į laivą įranga laivuose, kurių BT < 150.

Reikalaujama.

Reikalaujama.

Nereikalaujama.

Reikalaujama laivuose, jeigu pagal laivo konstrukciją locmanas tiesiogiai negali saugiai patekti į laivą iš Locmano katerio.

 

1. Šios gelbėjimosi ir navigacinės įrangos normos krovininiuose laivuose, kurių bendroji talpa mažesnė nei 500, ir žvejybos laivuose, kurių ilgis mažiau kaip 24 m (toliau – normos), taikomos visiems laivams, plaukiojantiems su Lietuvos Respublikos vėliava.

2. Šiose normose vartojamos sąvokos: „Neribotas plaukiojimo rajonas“ – laivo plaukiojimas tarptautiniais reisais be jokių apribojimų laivo dokumentuose. „Ribotas plaukiojimo rajonas“ – laivas, kuriam pagal jo konstrukcijos arba įrangos ypatybes laivo dokumentuose nustatyti plaukiojimo rajono  apribojimai. „Uosto akvatorija“ – uosto akvatorija ir išorinis uosto reidas. Visos kitos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) ir 1974 m. Tarptautinėje konvencijoje dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje su pakeitimais (Žin., 2006, Nr. 128-4887, Nr. 129, Nr. 130).

3. Normose nurodyta gelbėjimosi įranga turi atitikti Tarptautinio gelbėjimosi priemonių kodekso nuostatas. Gelbėjimosi įranga ir navigacinė įranga, jeigu jai taikomas toliau nurodytas teisės aktas, turi atitikti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001-12-29 įsakymo Nr. 480 „Dėl Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 30-1090; 2010, Nr. 44-2130) nuostatas.

4. Radijo įranga laivuose, kurių bendroji talpa mažesnė nei 300, turi atitikti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004-05-05 įsakymo Nr. 3-251 „Dėl reikalavimų radijo įrangai laivuose, kurių bendroji talpa mažesnė nei 300 tonų“ (Žin., 2004, Nr. 78-2747) ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004-05-26 įsakymo Nr. 3-315 „Dėl reikalavimų radijo ryšio įrangai Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotuose laivuose, kuriems netaikomos tarptautinių sutarčių normos, nustatymo“ (Žin., 2004, Nr. 90-3325; 2010, Nr. 148-7612) nuostatas.

5. Priešgaisrinė įranga laivuose, kurių bendroji talpa mažesnė nei 500, turi atitikti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002-09-20 įsakymo Nr. 3-454 „Dėl priešgaisrinės saugos taisyklių Lietuvos jūrų laivyno laivuose patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 99-4413) nuostatas.

6. Laivuose turi būti įrengti pagrindiniai ir avariniai navigaciniai žibintai pagal Tarptautinių taisyklių, siekiant išvengti laivų susidūrimų jūroje, (COLREG) reikalavimus. Laive turi būti navigaciniai ženklai, prietaisai reikalingi paduoti garsiniams signalams, pagal COLREG reikalavimus.

7. Keleivinių laivų, plaukiojančių tarptautiniais reisais, gelbėjimo ir navigacinė įranga turi atitikti jiems taikomų tarptautinių konvencijų reikalavimus. Keleivinių laivų, plaukiojančių vietiniais jūriniais reisais, gelbėjimo ir navigacinė įranga turi atitikti  Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2004-04-15 įsakymo Nr. V-61 „Dėl reikalavimų keleiviniams laivams patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 64-2288; 2011, Nr. 90-4307) reikalavimus.

 

_________________