VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS

NUTARIMAS

 

DĖL ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ

 

2009 m. birželio 11 d. Nr. O3-75

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2004, Nr. 107-3964; 2009, Nr. 38-1437) 48 straipsnio 4 dalimi, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutaria:

1. Patvirtinti elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimus (pridedama).

2. Įpareigoti elektros energijos perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatorius bei tiekimo įmones iki 2009 m. rugsėjo 1 d. parengti elektros energijos persiuntimo nutraukimo priežasčių ir (ar) elektros energijos perdavimo, skirstymo bei tiekimo paslaugų pažeidimo priežasčių priskyrimo tvarkos aprašą ir suderinti jį su Komisija.

 

 

KOMISIJOS PIRMININKAS                                                           VIRGILIJUS PODERYS

 


PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos

kontrolės komisijos

2009 m. birželio 11 d.

nutarimu Nr. O3-75

 

ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimai (toliau vadinama – Kokybės reikalavimai) nustato perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatorių elektros energijos persiuntimo patikimumo bei perdavimo sistemos, skirstomųjų tinklų operatorių ir elektros energijos tiekėjų teikiamų paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijoje nustatyta veikla, kokybės vertinimo bei kontrolės tvarką.

2. Kokybės reikalavimai yra privalomi elektros energijos perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatoriams, nepriklausomiems ir visuomeniniams elektros energijos tiekėjams.

3. Pagrindinės šiame teisės akte vartojamos sąvokos ir santrumpos:

Operatorius – perdavimo sistemos arba skirstomųjų tinklų operatorius.

Tiekėjas – nepriklausomas arba visuomeninis elektros energijos tiekėjas.

Elektros energijos persiuntimo patikimumas – elektros energijos persiuntimas (perdavimas ir (ar) skirstymas), apibūdinamas persiuntimo nutraukimų dažnumu ir trukme.

Elektros energijos persiuntimo iš (į) perdavimo tinklo vieta – tai nuosavybės ribų akte nustatyta perdavimo ir skirstomųjų tinklų skiriamoji vieta.

Elektros energijos persiuntimo nutraukimo (toliau vadinama – nutraukimas) tipas – planuotas arba neplanuotas elektros energijos persiuntimo nutraukimas.

Planuotas nutraukimas – nutraukimas, apie kurį vartotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu.

Neplanuotas nutraukimas – nutraukimas, apie kurį vartotojas nebuvo informuotas arba buvo informuotas vėliau nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku, išskyrus atvejus, kai tai buvo padaryta siekiant užtikrinti visuomenės interesus.

Nutraukimo pradžia – nutraukimo pradžios laikas, užfiksuotas automatiniu arba rankiniu būdu.

Nutraukimo pabaiga – nutraukimo pabaigos laikas, užfiksuotas automatiniu arba rankiniu būdu.

Nutraukimo trukmė – laikas nuo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.

Trumpas nutraukimas – nutraukimas, kurio trukmė ilgesnė nei tinklų automatikos įsijungimo trukmė ir trumpesnė nei 3 minutės.

Ilgas nutraukimas – nutraukimas, kurio trukmė lygi 3 minutėms arba ilgesnė kaip 3 minutės.

Elektros energijos persiuntimo atstatymo laikas – laikas, per kurį vartotojui buvo atstatytas elektros energijos persiuntimas po nutraukimo.

SAIDI (angl. System average interruption duration index) – sistemos vidutinės nutraukimų trukmės rodiklis, kuris parodo, kiek vidutiniškai laiko per ataskaitinį laikotarpį elektros energija nebuvo persiunčiama vienam vartotojui.

SAIFI (angl. System average interruption frequency index) – sistemos nutraukimų vidutinio dažnumo rodiklis, kuris parodo, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį elektros energija nebuvo persiunčiama vienam vartotojui.

MAIFI (angl. Momentary average interruption frequency index) – vidutinis elektros energijos persiuntimo trumpų nutraukimų dažnumo rodiklis, kuris parodo, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį elektros energijos persiuntimas buvo nutrauktas dėl trumpo nutraukimo.

END (angl. Energy not delivered) – perdavimo tinklu nepersiųstos elektros energijos kiekis, kuris parodo dėl nutraukimų perdavimo tinklu nepersiųstos elektros energijos kiekį per ataskaitinį laikotarpį.

AIT (angl. Average interruption time) – vidutinis nutraukimo laikas, kuris parodo vidutinę nutraukimų trukmę per ataskaitinį laikotarpį.

Kitos šiuose Kokybės reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2004, Nr. 107-3964; 2009, Nr. 38-1437) ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMAS

 

4. Nutrūkus elektros energijos persiuntimui, kiekvieno nutraukimo atveju turi būti nustatoma nutraukimo priežastis, kuri gali būti:

4.1. „Force majeure“ (nenugalima jėga) priežastys: apima stichinių gamtos reiškinių (potvynio, perkūnijos, apšalo, audros, ižo ir pan.) ir gaisro atvejus; karo, teroristinius veiksmus; sistemos priešavarinės automatikos poveikį (esant gedimui ar avarijai kitose elektros sistemose), valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami „Force majeure“ aplinkybėms;

4.2. išorinio poveikio priežastys: apima nutraukimus (ar sutrikimus), kurie įvyko dėl vartotojų kaltės; vartotojų veikimą ir neveikimą, nutraukimus, kurie įvyko dėl trečios šalies poveikio, tokie kaip elektros įrenginių vagystė ar gadinimas, pašalinių daiktų užmetimas ant orinių elektros linijų ir pan.; uždegimai, gaisrai, kurie atsirado ne dėl „Force majeure“ aplinkybės, o dėl pašalinių asmenų kaltės; taip pat sutrikimai, gedimai ar avarijos kito operatoriaus tinkluose, dėl kurių nutrūko elektros energijos persiuntimas vartotojams;

4.3. operatoriaus atsakomybei priskiriamos priežastys – visos kitos, išskyrus 4.1, 4.2 ir 4.4 punktuose išvardytas priežastis;

4.4. nenustatytos priežastys.

5. Nutraukimai, įvykę dėl Kokybės reikalavimų 4.1 ir 4.2 punktuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba operatoriaus nustatyta tvarka, kuri turi būti suderinta su Komisija.

6. Nutraukimų registravimas:

6.1. Kiekvieną nutraukimo atvejį skirstomųjų tinklų operatorius turi registruoti, nurodydamas tokią informaciją:

6.1.1. tinklo, kuriame įvyko nutraukimas, įtampa (aukštoji įtampa (AĮ) – 110–330 kV, vidutinė įtampa (VĮ) – 6–10 kV, 35 kV, žemoji įtampa (ŽĮ) – iki 1 kV);

6.1.2. nutraukimo vieta (linija, transformatorius ar kitas tinklo įrenginys);

6.1.3. nutraukimo nustatymo būdas (automatinis/rankinis);

6.1.4. nutraukimo priežastis;

6.1.5. nutraukimo pradžios data ir laikas;

6.1.6. nutraukimo pabaigos data ir laikas (jei persiuntimas buvo atstatytas laipsniškai, kiekvienai vartotojų grupei nutraukimo pabaigos data ir laikas registruojami atskirai);

6.1.7. elektros energijos persiuntimo atstatymo požymis (pilnas/dalinis);

6.1.8. nutraukimo trukmė (ilgas/trumpas);

6.1.9. nutraukimo tipas (planuotas/neplanuotas);

6.1.10. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta I aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;

6.1.11. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;

6.1.12. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta III aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra mieste;

6.1.13. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta I aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra ne mieste;

6.1.14. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra ne mieste;

6.1.15. vartotojų skaičius, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta III aprūpinimo elektra patikimumo kategorija ir jie yra ne mieste.

6.2. Kiekvieną nutraukimo atvejį perdavimo sistemos operatorius turi registruoti, nurodydamas tokią informaciją:

6.2.1. nutraukimo vieta (transformatorių pastotė);

6.2.2. nutraukimo nustatymo būdas (automatinis/rankinis);

6.2.3. nutraukimo priežastis;

6.2.4. nutraukimo pradžios data ir laikas;

6.2.5. nutraukimo pabaigos data ir laikas;

6.2.6. nutraukimo trukmė (ilgas/trumpas);

6.2.7. elektros energijos persiuntimo į perdavimo tinklą vietoje atjungimo metu buvusi galia;

6.2.8. elektros energijos persiuntimo iš perdavimo tinklo vietoje atjungimo metu buvusi galia;

6.2.9. perdavimo tinklu nepersiųstos elektros energijos kiekis į 110/35/10 kV, 110/10 kV ar 110/6 kV transformatorių pastotę.

7. Nutraukimo metu paveiktų vartotojų skaičiaus nustatymas:

7.1. Perdavimo sistemos operatorius nutraukimo metu paveiktus vartotojus identifikuoja individualiai.

7.2. Skirstomųjų tinklų operatorius nutraukimo metu paveiktų vartotojų skaičių nustato vadovaudamasis operatyvinėmis schemomis, pagal kurias nutraukimo metu elektros energija persiunčiama vartotojams, ar kitais techniniais dokumentais. Minėtos operatyvinės schemos ir (ar) kiti techniniai dokumentai turi būti atnaujinami (tikslinami) teisės aktų nustatyta tvarka.

8. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ataskaitų pateikimas:

8.1. Per 40 kalendorinių dienų nuo ataskaitinio ketvirčio pabaigos operatorius privalo pateikti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai (toliau vadinama – Komisija) nustatytos formos ataskaitas:

8.1.1. elektros energijos persiuntimo nutraukimų vartotojų elektros įrenginiams (kai nustatyta I arba II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija) registravimo ataskaitą (1 priedas);

8.1.2. elektros energijos persiuntimo patikimumo rodiklių registravimo ataskaitas (2, 3, 4 ir 5 priedai). Skirstomųjų tinklų operatorius pateikia ataskaitas pagal 2, 3 ir 4 prieduose nustatytas formas. Perdavimo sistemos operatorius pateikia ataskaitą pagal 5 priede nustatytą formą;

8.1.3. 20-ties vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį laikotarpį įvykusių neplanuotų nutraukimų trukmė buvo ilgiausia (6 priedas) ir 20-ties vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį laikotarpį įvykusių nutraukimų skaičius buvo didžiausias (7 priedas), registravimo ataskaitas.

8.2. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ataskaitose naudojamų rodiklių apskaičiavimo formulės:

8.2.1. SAIDI vienam miesto ar ne miesto vartotojui, diferencijuojant pagal persiuntimo nutraukimo trukmę, tipą ir priežastis, apskaičiuojama pagal 1 formulę:

 

 

Vartotojų, kuriems nutrauktas elektros energijos persiuntimas, skaičius x Nutraukimo trukmė (min)

 

; (1)

SAIDI = ∑

Visų vartotojų skaičius

 

 

8.2.2. SAIFI vienam miesto ar ne miesto vartotojui, diferencijuojant pagal nutraukimo tipą ir priežastis, apskaičiuojamas pagal 2 formulę:

 

 

Vartotojų, kuriems nutrauktas elektros energijos persiuntimas, skaičius

 

; (2)

SAIFI = ∑

Visų vartotojų skaičius

 

 

8.2.3. MAIFI vienam miesto ar ne miesto vartotojui, diferencijuojant pagal nutraukimo priežastis, apskaičiuojamas pagal 3 formulę:

 

 

Vartotojų, kuriems elektros energijos persiuntimas nutrauktas dėl trumpo nutraukimo, skaičius

 

; (3)

MAIFI = ∑

Visų vartotojų skaičius

 

 

8.2.4. END, diferencijuojant pagal nutraukimo priežastis, apskaičiuojamas pagal 4 formulę:

 

END = ∑ Nutraukimo metu buvusi galia (MW) x Nutraukimo trukmė (val.); (4)

 

8.2.5. AIT, diferencijuojant pagal nutraukimo priežastis, apskaičiuojamas pagal 5 formulę:

 

 

Perdavimo tinklu nepersiųstos elektros energijos kiekis (MWh)

 

(1440 ataskaitinio x laikotarpio kalendorinių.

 

(5)

AIT =

x

Per ataskaitinį laikotarpį į perdavimo tinklą dienų skaičius) (min) persiųstos elektros energijos kiekis (MWh)

 

 

8.3. Komisijai pareikalavus, operatorius privalo pateikti Komisijai nutraukimų registravimo įrašus pagal 6 punkte nurodytus rodiklius. Įrašai pateikiami elektronine forma už laikotarpį ir tos apimties, kokią nurodo Komisija.

9. Elektros energijos persiuntimo patikimumo lygio nustatymas:

9.1. Perdavimo sistemos operatoriui minimalus elektros energijos persiuntimo patikimumo lygis pirmą kartą nustatomas pagal 2006–2008 metų vidutinius END ir AIT rodiklius (išskyrus nutraukimus dėl „Force majeure“ (nenugalima jėga) ir išorinio poveikio priežasčių) tik ilgiems ir neplanuotiems nutraukimams.

9.2. Skirstomųjų tinklų operatoriui minimalus elektros energijos persiuntimo patikimumo lygis pirmą kartą nustatomas pagal 2006–2008 metų vidutinius SAIDI ir SAIFI rodiklius (išskyrus nutraukimus dėl „Force majeure“ (nenugalima jėga) ir išorinio poveikio priežasčių) tik ilgiems ir neplanuotiems nutraukimams.

9.3. Esamas elektros energijos persiuntimo patikimumo lygis kiekvienam minėtam rodikliui (išskyrus nutraukimus dėl „Force majeure“ (nenugalima jėga) ir išorinio poveikio priežasčių) nustatomas kasmet pagal trejų praėjusių metų elektros energijos persiuntimo patikimumo rodiklių vidurkį.

9.4. Kiekvieno minėto rodiklio esamo patikimumo lygio pokytis, lyginant su Komisijos nustatytu minimaliu patikimumo lygiu, įvertinamas perdavimo ir (ar) skirstymo paslaugų kainų viršutinėse ribose Komisijos nustatyta tvarka.

 

III. ELEKTROS ENERGIJOS PERDAVIMO, SKIRSTYMO BEI TIEKIMO PASLAUGŲ KOKYBĖ

 

10. Elektros energijos perdavimo, skirstymo bei tiekimo paslaugų (toliau vadinama – paslaugų) kokybės reikalavimų pažeidimo priežasties nustatymas:

10.1. Kiekvieno paslaugų kokybės reikalavimų pažeidimo atveju turi būti nustatoma pažeidimo priežastis, kuri gali būti:

10.1.1. „Force majeure“ (nenugalima jėga) priežastys: apima stichinių gamtos reiškinių (potvynio, perkūnijos, apšalo, audros, ižo ir pan.) ir gaisro atvejus; karo, teroristinius veiksmus; sistemos priešavarinės automatikos poveikį (esant gedimui ar avarijai kitose elektros sistemose), valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami „Force majeure“ aplinkybėms;

10.1.2. išorinio poveikio priežastys: apima pažeidimus, kurie įvyko dėl vartotojų kaltės; vartotojų veikimą ir neveikimą, pažeidimus, kurie įvyko dėl trečios šalies poveikio, tokie kaip elektros įrenginių vagystė ar gadinimas, vartotojų neinformavimas teisės aktų ar sutartyje nustatyta tvarka dėl aplinkybių, nepriklausančių nuo operatoriaus ir (ar) tiekėjo veiksmų (t. y. operatorius padavė informaciją, tačiau spaustuvė neišspausdino pranešimo ir pan.), taip pat sutrikimai, gedimai ar avarijos kito operatoriaus tinkluose, dėl kurių padarytas pažeidimas;

10.1.3. operatoriaus ir (ar) tiekėjo atsakomybei priskiriamos priežastys – visos kitos, išskyrus 10.1.1 ir 10.1.2 punktuose išvardytas priežastis.

10.2. Pažeidimai, kurie įvyko dėl Reikalavimų 10.1.1 ir 10.1.2 punktuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba operatoriaus ir (ar) tiekėjo nustatyta tvarka, kuri turi būti suderinta su Komisija.

11. Operatoriaus ir (ar) tiekėjo teikiamų paslaugų kokybės registravimo sąraše turi būti nurodoma informacija apie šias teikiamas paslaugas:

11.1. Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas prie operatoriaus tinklų nuo prijungimo paslaugos mokesčio sumokėjimo dienos (kai vartotojo įrenginiams prijungti reikia įrengti tik atvadą su apskaitos spinta ar skydu ir šiems darbams atlikti projektas nereikalingas). Registruojama prašymo suteikti paslaugą gavimo data, paslaugos mokesčio sumokėjimo data, paslaugos suteikimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas) ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.

11.2. Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas įsiskolinimą apmokėjusiam vartotojui. Registruojama įsiskolinimo apmokėjimo data, paslaugos suteikimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas) ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.

11.3. Vartotojo informavimas apie planuotą nutraukimą. Registruojama vartotojo informavimo data, planuoto nutraukimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas), skundai, kai vartotojas nebuvo informuotas arba buvo informuotas vėliau nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku, išskyrus atvejus, kai tai buvo padaryta siekiant užtikrinti visuomenės interesus, nurodant skundo nagrinėjimo rezultatą (pagrįstas ar nepagrįstas).

11.4. Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos gedimo pašalinimas. Registruojama prašymo suteikti paslaugą gavimo data, paslaugos suteikimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas), skundai, kai paslauga vartotojui nebuvo suteikta arba buvo suteikta vėliau nei teisės aktuose nustatytu laiku, nurodant skundo nagrinėjimo rezultatą (pagrįstas ar nepagrįstas).

11.5. Elektros energijos persiuntimo atstatymas vartotojui po neplanuoto nutraukimo. Registruojamas elektros energijos persiuntimo atstatymo vartotojui laikas valandomis ir nustatyta aprūpinimo elektra patikimumo kategorija (I, II, III).

12. Operatorius ir (ar) tiekėjas, atsižvelgdamas į šiuos reikalavimus, pats nustato paslaugų kokybės registravimo sąrašo pildymo tvarką ir formą. Kiekvienas vartotojo raštiškas skundas registruojamas operatoriaus ir (ar) tiekėjo vedamame registravimo žurnale. Operatorius ir (ar) tiekėjas pats nustato skundų registro pildymo tvarką.

13. Paslaugų kokybės ataskaitų pateikimas:

13.1. Metams pasibaigus per 60 kalendorinių dienų operatorius ir (ar) tiekėjas privalo pateikti Komisijai nustatytos formos paslaugų kokybės rodiklių registravimo ataskaitas (8 ir 9 priedai). Skaičiuojant šiose ataskaitose nurodytus rodiklius, nevertinami atvejai, kai nustatyti paslaugos suteikimo vartotojui rodikliai buvo pažeisti dėl Kokybės reikalavimų 10.1.1 ir 10.1.2 punktuose nurodytų priežasčių.

13.2. Komisijai pareikalavus, operatorius ir (ar) tiekėjas privalo pateikti Komisijai paslaugų kokybės registravimo įrašus pagal Kokybės reikalavimų 11 punkte nurodytus rodiklius. Įrašai pateikiami elektronine forma už laikotarpį ir tos apimties, kokią nurodo Komisija.

14. Nustatytos paslaugos vartotojams turi būti teikiamos laikantis 10 priede nurodytų individualiai ir (ar) bendrai taikomų paslaugų kokybės reikalavimų.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Už nustatytų paslaugų kokybės reikalavimų nesilaikymą operatorius ir (ar) tiekėjas atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Ginčai dėl šių Kokybės reikalavimų laikymosi nagrinėjami įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo

patikimumo ir paslaugų kokybės

reikalavimų

1 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO NUTRAUKIMŲ VARTOTOJŲ ELEKTROS ĮRENGINIAMS (KAI NUSTATYTA I ARBA II APRŪPINIMO ELEKTRA PATIKIMUMO KATEGORIJA) REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. .................. ... d. Nr.

____________________

(Sudarymo vieta)

 

20.... m. ....... ketvirtis

 

Eil. Nr.

Vartotojo pavadinimas

Aprūpinimo elektra patikimumo kategorija. I arba II

Objekto leistinoji galia, kW

Teritorija, miesto arba ne miesto

Atvejų, kai vartotojo elektros įrenginiams elektros energijos persiuntimas buvo atstatytas vėliau nei per numatytą atstatymo laiką, pagal nustatytą aprūpinimo elektra patikimumo kategoriją, skaičius

dėl „Force majeure“ priežasčių

dėl išorinio poveikio priežasčių

dėl operatoriaus atsakomybei priskiriamų priežasčių

dėl nenustatytų priežasčių

iš viso

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo

patikimumo ir paslaugų kokybės

reikalavimų

2 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANUOTŲ ILGŲ NUTRAUKIMŲ SAIDI, SAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. ................. ... d. Nr.

____________________

(Sudarymo vieta)

 

20.... m. ...... ketvirtis

 

Visų vartotojų skaičius

Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai

Nutraukimo priežastys

Visa teritorija

Miesto teritorija

Ne miesto teritorija

ŽĮ

Iš viso

ŽĮ

Iš viso

ŽĮ

Iš viso

 

SAIDI, min.

„Force majeure“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išorinio poveikio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priskiriamos operatoriaus atsakomybei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatytos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAIFI, vnt.

„Force majeure“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išorinio poveikio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priskiriamos operatoriaus atsakomybei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatytos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo

patikimumo ir paslaugų kokybės

reikalavimų

3 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANUOTŲ TRUMPŲ NUTRAUKIMŲ MAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. ................. ...d. Nr.

___________________

(Sudarymo vieta)

 

20.... m. ...... ketvirtis

 

Visų vartotojų skaičius

Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai

Nutraukimo priežastys

Visa teritorija

Miesto teritorija

Ne miesto teritorija

ŽĮ

Iš viso

ŽĮ

Iš viso

ŽĮ

Iš viso

 

MAIFI, vnt.

„Force majeure“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išorinio poveikio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priskiriamos operatoriaus atsakomybei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatytos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo

patikimumo ir paslaugų kokybės

reikalavimų

4 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (PLANUOTŲ NUTRAUKIMŲ SAIDI, SAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. ................. ... d. Nr.

_____________________

(Sudarymo vieta)

 

20.... m. ...... ketvirtis

 

Visų vartotojų skaičius

Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai

Visa teritorija

Miesto teritorija

Ne miesto teritorija

ŽĮ

Iš viso

ŽĮ

Iš viso

ŽĮ

Iš viso

 

SAIDI, min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAIFI, vnt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo

patikimumo ir paslaugų kokybės

reikalavimų

5 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANUOTŲ NUTRAUKIMŲ END, AIT) REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. ................. ...d. Nr.

___________________

(Sudarymo vieta)

 

20.... m. ...... ketvirtis

 

Visų vartotojų skaičius

Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai

Nutraukimo priežastys

Iš viso

 

END, MWh

„Force majeure“

 

Išorinio poveikio

 

Priskiriamos operatoriaus atsakomybei

 

Nenustatytos

 

Iš viso

 

AIT, min.

„Force majeure“

 

Išorinio poveikio

 

Priskiriamos operatoriaus atsakomybei

 

Nenustatytos

 

Iš viso

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo

patikimumo ir paslaugų kokybės

reikalavimų

6 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

VIDUTINĖS ĮTAMPOS ELEKTROS LINIJŲ, KURIOSE PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ ĮVYKUSIŲ NEPLANUOTŲ NUTRAUKIMŲ TRUKMĖ BUVO ILGIAUSIA, REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. ................. ... d. Nr.

__________________

(Sudarymo vieta)

 

20.... m. ...... ketvirtis

 

Eil. Nr.

Linija

Įtampa,

6–10 kV,

35 kV

Nutraukimų nustatymo būdas (automatinis ar rankinis)

Nutraukimų trukmė, min. (išskyrus „Force majeure“)

Vartotojų, turinčių prie linijos prijungtų elektros įrenginių, skaičius

mieste

ne mieste

1

2

3

4

5

6

7

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo

patikimumo ir paslaugų kokybės

reikalavimų

7 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

VIDUTINĖS ĮTAMPOS ELEKTROS LINIJŲ, KURIOSE PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ ĮVYKUSIŲ NEPLANUOTŲ NUTRAUKIMŲ SKAIČIUS BUVO DIDŽIAUSIAS, REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. ................. ... d. Nr.

__________________

(Sudarymo vieta)

 

20.... m. ...... ketvirtis

 

Eil. Nr.

Linija

Įtampa,

6–10 kV,

35 kV

Nutraukimų nustatymo būdas (automatinis ar rankinis)

Nutraukimų skaičius, vnt. (išskyrus „Force majeure“)

Vartotojų, turinčių prie linijos prijungtų elektros įrenginių, skaičius

mieste

ne mieste

1

2

3

4

5

6

7

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

 

Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų

8 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. ................. ... d. Nr.

___________________

(Sudarymo vieta)

 

Visų vartotojų skaičius

Eil. Nr.

Paslauga

Matavimo vnt.

Nustatytas paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis

Vidutinis paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis

Paslaugos suteikimo vartotojui nustatytu laiku rodiklis (procentais)

buitiniai

kiti vartotojai

buitiniai

kiti vartotojai

buitiniai

kiti vartotojai

 

1.

Laikas, per kurį buvo prijungti naujojo vartotojo elektros įrenginiai nuo prijungimo paslaugos mokesčio sumokėjimo dienos (kai vartotojo įrenginiams prijungti reikia įrengti tik atvadą su apskaitos spinta ar skydu ir šiems darbams atlikti projektas nereikalingas)

darbo dienų skaičius

15

15

 

 

 

 

2.

Laikas, per kurį buvo prijungti įsiskolinimą apmokėjusio vartotojo elektros įrenginiai, po atjungimo dėl nemokėjimo

darbo dienų skaičius

5

2

 

 

 

 

3.

Laikas nuo pranešimo vartotojui iki planuojamo elektros energijos persiuntimo nutraukimo dėl tinklų priežiūros darbų

(pagrįstų skundų skaičius/visų planuotų nutraukimų skaičius*100), proc.

 

 

 

 

4.

Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos gedimo pašalinimas

darbo dienų skaičius

10

2

 

 

 

 

5.

Gautų skundų skaičius

vnt./vart.

 

 

6.

Skundo nagrinėjimo trukmė

kalendorinių dienų skaičius

30

30

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų

kokybės reikalavimų

9 priedas

 

(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(Įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

PERSIUNTIMO PATIKIMUMO KOKYBĖS RODIKLIŲ REGISTRAVIMO ATASKAITA

 

20.... m. ................. ... d. Nr.

__________________

(Sudarymo vieta)

 

Visų vartotojų skaičius

Aprūpinimo elektra patikimumo kategorija

Matavimo vnt.

Nustatytas paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis

Vidutinis paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis

Paslaugos suteikimo vartotojui nustatytu laiku rodiklis (procentais)

 

I

val.

Kaip nustatyta Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos energetikos ministro

 

 

 

II

val.

 

 

 

III

val.

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________


Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų

kokybės reikalavimų

10 priedas

 

INDIVIDUALIAI TAIKOMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS

 

10.1 lentelė

Eil. Nr.

Paslaugos teikėjas

Paslauga

Teisės aktai, kuriuose nustatyti paslaugų kokybės reikalavimai

1.

Operatorius

Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas

Elektros energijos vartotojų gamintojų energetikos objektų (tinklų įrenginių, sistemų) prijungimo prie veikiančių energetikos įmonių objektų (tinklų, įrenginių sistemų) taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2.

Operatorius

Apmokėjusio įsiskolinimą vartotojo elektros įrenginių prijungimas po atjungimo dėl nemokėjimo

Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro

3.

Operatorius

Pranešimas vartotojui apie planuotą elektros energijos persiuntimo nutraukimą dėl tinklų priežiūros darbų

Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas

4.

Operatorius

Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos gedimo pašalinimas

Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro

5.

Operatorius

Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas vartotojo elektros įrenginiams po neplanuoto nutraukimo

Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro

 

BENDRAI TAIKOMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS

10.2. lentelė

Eil. Nr.

Paslaugos teikėjas

Paslauga

Nustatytas paslaugos suteikimo rodiklis

1.

Operatorius (tiekėjas)

Skundų nagrinėjimas

Per 30 kalendorinių dienų išnagrinėtų skundų procentinė dalis nuo visų gautų skundų turi būti ne mažesnė kaip 95 %

 

_________________