Lietuvos saugios laivybos administracijos Direktoriaus

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ KONTROLĖS PROCEDŪROS PATVIRTINIMO

 

2005 m. liepos 28 d. Nr. V-133

Klaipėda

 

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų valstybinės vėliavos kontrolės Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių jūrų uostuose vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 3-06 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų valstybinės vėliavos kontrolės Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių jūrų uostuose vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 3 punkto nuostatas:

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų kontrolės procedūrą (pridedama).

2. Šio įsakymo vykdymo kontrolę pavedu Laivybos kontrolės skyriaus Valstybės vėliavos ir uosto kontrolės tarnybos vedėjui.

 

 

 

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                            ROBERTINAS TARASEVIČIUS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos saugios laivybos administracijos

direktoriaus 2005 m. liepos 28 d.

įsakymu Nr. V-133

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ KONTROLĖS PROCEDŪRA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši procedūra reglamentuoja Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų (toliau – laivas) inspektavimo periodiškumą, inspektavimo tvarką ir apimtis, laivo sulaikymo uoste kriterijus ir pranešimų apie laivo sulaikymą pateikimą bei sprendimo dėl laivo sulaikymo apskundimą.

2. Ši procedūra parengta vadovaujantis susisiekimo ministro 2004-01-08 įsakymo Nr. 3-06 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų valstybinės vėliavos kontrolės Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių jūrų uostuose vykdymo taisyklių patvirtinimo“, susisiekimo ministro 2004-01-14 įsakymo Nr. 3-17 „Dėl žvejybos laivų, kurių ilgis 24 m ir daugiau, saugos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, susisiekimo ministro 2004-02-06 įsakymo Nr. 3-87 „Dėl keleivinių laivų saugaus plaukiojimo taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) direktoriaus 2004-03-30 įsakymo Nr. V-49 „Dėl nekonvencinio laivo saugaus plaukiojimo liudijimo išdavimo tvarkos patvirtinimo“ nuostatomis.

3. Patikrinimo aktų formos (forma 1A, forma 2A) ir pranešimo apie laivo sulaikymą akto forma (1P) patvirtintos Administracijos direktoriaus 2002-10-02 įsakymu Nr. 66 „Dėl dokumentų formų patvirtinimo“.

4. Procedūroje vartojamos tos pačios sąvokos, kaip Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme bei aukščiau nurodytuose susisiekimo ministro ir Administracijos direktoriaus įsakymuose.

 

II. LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ INSPEKTAVIMO PERIODIŠKUMAS

 

5. Laivai, kurių bendroji talpa (toliau – BT) 500 ir daugiau ir kurie vykdo tarptautinius reisus, Lietuvos Respublikos jūrų uostuose inspektuojami ne rečiau kaip kas 6 mėnesiai, jeigu inspektuojant šiuos laivus Lietuvos arba užsienio valstybių jūrų uostuose nebuvo nustatyta trūkumų. Jeigu inspektavimo metu laive buvo nustatyti trūkumai, laivas turi būti inspektuojamas jam atplaukus į Lietuvos jūrų uostą, nepraėjus 6 mėnesiams po paskutinio patikrinimo.

6. Laivai, kurių BT mažiau kaip 500 ir kurie vykdo tarptautinius reisus, inspektuojami ne rečiau kaip kas 5 metai Laivo saugaus plaukiojimo liudijimui išduoti. Laivo saugaus plaukiojimo liudijimo patvirtinimui gauti laivai inspektuojami kas 12 mėnesių su trijų mėnesių nuokrypiu nuo liudijimo galiojimo datos.

7. Žvejybos laivai, kurių ilgis 24 metrai ir daugiau, turi būti inspektuojami ne rečiau kaip kas 4 metai Žvejybos laivo atitikties liudijimui išduoti. Žvejybos laivo atitikties liudijimo patvirtinimui gauti laivai inspektuojami kas 12 mėnesių su trijų mėnesių nuokrypiu nuo liudijimo galiojimo datos.

8. Žvejybos laivai, kurių ilgis mažiau kaip 24 metrai, ir kitos paskirties laivai, neplaukiojantys tarptautiniais reisais, kurių BT mažiau kaip 500, turi būti inspektuojami ne rečiau kaip kas 6 mėnesiai.

 

III. LAIVŲ INSPEKTAVIMO TVARKA IR APIMTIS

 

9. Laivų, kurių BT 500 ir daugiau ir kurie vykdo tarptautinius reisus, inspektavimas vykdomas Administracijos Laivybos kontrolės skyriaus Valstybės vėliavos ir uosto kontrolės tarnybos (toliau – LKS VVUKT) vyriausiųjų specialistų (toliau – inspektorius) iniciatyva. Inspektorius laivo inspektavimą vykdo laivo patikrinimo akto 1A nustatyta patikrinimo apimtimi. Patikrinęs laivo dokumentus ir bendrą laivo būklę ir nustatęs, kad laivas atitinka saugios laivybos ir taršos iš laivų prevencijos reikalavimus, inspektorius užpildo laivo patikrinimo aktą 1A, pateikia jį laivo kapitonui, akto kopiją įsega į laivo bylą, o laivo inspektavimą įregistruoja Lietuvos Respublikos laivų techninės-organizacinės būklės patikrinimo registracijos žurnale. Inspektavimas laivų, kurių BT 500 ir daugiau ir kurie nevykdo tarptautinių reisų, vykdomas laivo patikrinimo akto 1A nustatyta patikrinimo apimtimi.

10. Laivų, kurių BT mažiau kaip 500 ir kurie vykdo tarptautinius reisus bei žvejybos laivų, kurių ilgis 24 metrai ir daugiau, inspektavimas vykdomas laivo savininkui (valdytojui) pateikus Administracijai raštišką paraišką. Paraiškoje nurodoma, kokiu tikslu laivas turi būti inspektuojamas, krantinė, prie kurios laivas stovi. Jeigu tokio laivo inspektavimas vykdomas užsienio valstybės uoste, laivo savininkas (valdytojas) atlygina visas su laivo inspektavimu susijusias išlaidas.

11. Laivų, kurių BT mažiau kaip 500 ir kurie vykdo tarptautinius reisus, bei žvejybos laivų, kurių ilgis 24 metrai ir daugiau, ir laivų, kurių BT mažiau kaip 500 ir kurie nevykdo tarptautinių reisų, ir žvejybos laivų, kurių ilgis mažiau kaip 24 metrai, inspektavimas vykdomas laivo patikrinimo akto 2A nustatyta patikrinimo apimtimi.

12. Jeigu patikrinus laivą, kurio BT mažiau kaip 500 ir kuris vykdo tarptautinius reisus, nustatyta, kad laivas atitinka saugios laivybos ir taršos iš laivų prevencijos reikalavimus, laivui gali būti išduotas (patvirtintas) Laivo saugaus plaukiojimo liudijimas. Inspektorius užpildo ir pateikia laivo kapitonui laivo patikrinimo aktą 2A, akto kopiją įsega į laivo bylą ir parengia Laivo saugaus plaukiojimo liudijimo projektą. Laivo saugaus plaukiojimo liudijimą pasirašo Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu inspektavimo tikslas – Laivo saugaus plaukiojimo liudijimo patvirtinimas, inspektorius, patikrinęs laivą, savo parašu ir spaudu patvirtina Laivo saugaus plaukiojimo liudijimo galiojimą.

13. Jeigu patikrinus žvejybos laivą, kurio ilgis 24 metrai ir daugiau, nustatyta, kad laivas atitinka saugios laivybos ir taršos iš laivų prevencijos reikalavimus, laivui gali būti išduotas (patvirtintas) Žvejybos laivo atitikties liudijimas. Inspektorius užpildo ir pateikia laivo kapitonui laivo patikrinimo aktą, akto kopiją įsega į laivo bylą ir parengia Žvejybos laivo atitikties liudijimo projektą. Žvejybos laivo atitikties liudijimą pasirašo Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu laivo inspektavimo tikslas buvo Žvejybos laivo atitikties liudijimo patvirtinimas, inspektorius, patikrinęs laivą, savo parašu ir spaudu patvirtina Žvejybos laivo atitikties liudijimo galiojimą.

IV. LAIVO SULAIKYMAS UOSTE

 

14. Jeigu patikrinus laivą inspektorius nusprendžia, kad laivas kelia grėsmę žmonių gyvybei jūroje ar aplinkai, vadovaudamasis savo profesine patirtimi ir šios procedūros priedo nuostatomis, jis sulaiko laivą uoste tol, kol bus pašalinti trūkumai. Inspektorius įteikia laivo patikrinimo aktą ir pranešimą 1P apie laivo sulaikymą laivo kapitonui, patikrinimo akto kopiją įsega į laivo bylą ir apie laivo sulaikymą informuoja LKS VVUKT vedėją. LKS VVUKT vedėjas laivo sulaikymo atvejį įregistruoja Laivų sulaikymo uoste registracijos žurnale. Jeigu laivo inspektavimas buvo vykdomas Laivo saugaus plaukiojimo liudijimui arba Žvejybos laivo atitikties liudijimui patvirtinti, šių liudijimų galiojimas sustabdomas. Jeigu trūkumai, dėl kurių laivas sulaikomas uoste, susiję su laivo klase, laivą inspektavęs inspektorius parengia informaciją įgaliotai klasifikacinei bendrovei, suteikusiai laivui klasę.

15. Jeigu laivas sulaikomas užsienio valstybės uosto kontrolės, Administracijos sprendimu laivas gali būti inspektuojamas užsienio valstybės uoste. Šiuo atveju visas išlaidas, susijusias su laivo patikrinimu, apmoka laivo savininkas (valdytojas).

16. Pašalinus trūkumus, laivo savininkas (valdytojas) pateikia Administracijos paraišką pakartotiniam laivo patikrinimui atlikti. Jeigu trūkumai pašalinti, inspektorius leidžia laivui išplaukti iš uosto. Laivo savininkas (valdytojas) prieš laivui išplaukiant iš uosto Administracijai turi pateikti banko patvirtinimą, kad apmokėtos visos išlaidos, susijusios su laivo patikrinimu po sulaikymo, arba Administracijai priimtinas garantijas, kad laivui išplaukus iš uosto visos išlaidos bus apmokėtos.

17. Jeigu patikrinus laivą nustatoma, kad trūkumai nepašalinti, laivas lieka sulaikytas uoste tol, kol bus pašalinti nurodyti trūkumai. Jeigu trūkumai, dėl kurių laivas buvo sulaikytas užsienio valstybės uoste, negali būti pašalinti tame uoste, suderinus su valstybės uosto kontrolės inspektoriumi, Administracija ir įgaliota klasifikacine bendrove, laivui gali būti leista be krovinio perplaukti į artimiausią uostą remontui trūkumams pašalinti.

 

V. PRANEŠIMAI

 

18. Sulaikius laivą uoste, inspektorius apie tai informuoja VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto kapitono tarnybą. Jeigu inspektorius, pakartotinai patikrinęs laivą, leidžia laivui išplaukti iš uosto, jis nedelsiant apie tai informuoja VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto kapitono tarnybą.

19. Jeigu laivas sulaikomas valstybės uosto kontrolės užsienio valstybės uoste, apie laivo sulaikymą Administracija informuoja Susisiekimo ministeriją.

20. Informacija apie laivų sulaikymus Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių jūrų uostuose bei sulaikymų priežastys kiekvieną mėnesį skelbiamos Administracijos Interneto tinklalapyje.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Jeigu laivo savininkas (valdytojas) nesutinka su inspektoriaus sprendimu dėl laivo sulaikymo uoste, jis per 14 darbo dienų tokį inspektoriaus sprendimą gali apskųsti Administracijos direktoriui. Skundo pateikimas nesustabdo laivo sulaikymo. Administracijos direktorius per dvi darbo dienas priima sprendimą dėl laivo sulaikymo pagrįstumo ir raštu apie tai informuoja laivo savininką (valdytoją).

22. Jeigu laivo savininkas (valdytojas) nesutinka su Administracijos direktoriaus sprendimu dėl laivo sulaikymo, šį sprendimą jis gali apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________


 

Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre

įregistruotų laivų kontrolės procedūros

priedas

 

PAGRINDINIAI LAIVO SULAIKYMO UOSTE KRITERIJAI

 

1. Laive nėra privalomų dokumentų arba pasibaigęs jų galiojimo laikas.

2. Laivo įgula neatitinka Saugaus minimalios įgulos sudėties liudijimo reikalavimų.

3. Yra pagrindinės jėgainės arba kitų svarbių mechanizmų, elektros įrangos gedimų.

4. Neišvalytos pagrindinės jėgainės patalpos, vamzdynų šiluminė izoliacija persisunkusi kuru arba tepalais, patalpose yra daug tepaluotų vandenų, nedirba nusausinimo sistema.

5. Nedirba avarinis generatorius, neveikia avarinis apšvietimas, sugedusios akumuliatoriaus baterijos.

6. Nepakankamai individualių gelbėjimosi priemonių arba jos netinkamos naudoti. Nedirba gelbėjimo valčių (plaustų) nuleidimo įranga.

7. Nepakankamas kiekis arba nepatikimas priešgaisrinių įrenginių, siurblių, gaisrinės signalizacijos, stacionarios tūrinės gaisro gesinimo sistemos, priešgaisrinių sklendžių ventiliacijos kanaluose, nuotolinių momentinio uždarymo ventilių kuro ir tepalo sistemose, nuotolinio ventiliacijos, kuro ir tepalo siurblių išjungimo sistemų darbas.

8. Nepakankamas gesinimo skysčio kiekis arba nepatikimas stacionarios priešgaisrinės sistemos darbas tanklaivių krovininiame denyje. Nepatikimas inertinių dujų sistemos darbas tanklaiviuose.

9. Nepakankamas kiekis arba netinka naudojimui signalinės ugnys, ženklai ir garso signalai.

10. Radijo įrenginių gedimas arba nepatikimas šių įrenginių nelaimės signalo siuntimo į eterį darbas.

11. Nekoreguoti jūrlapiai ir kita navigacinė literatūra jūros rajonams planuojamam reisui.

12. Laive nėra ir nerengiamas planas kitam laivo reisui.

13. Laive nėra arba nepatikimai dirba navigaciniai įrenginiai, privalomi pagal konvencijos SOLAS 74 taisyklę V-12(o).

14. Tanklaivio siurblinės ventiliacijos kanalai neatitinka 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (toliau – konvencija SOLAS 74) reikalavimų.

15. Dyzeliniuose varikliuose aukšto slėgio kuro padavimo vamzdžiai neatitinka SOLAS 74 konvencijos reikalavimų.

16. Laivo įgulos veiksmai avarinėse situacijose neadekvatūs.

17. Nevykdomi konvencijos SOLAS 74 XI dalies 2 taisyklės reikalavimai laivo korpuso konstrukcijų būklės sustiprintos kontrolės programos įgyvendinimui.

18. Nėra arba netinkamai dirba laivo reiso parametrų registracijos aparatūra.

19. Žymus laivo korpuso deformavimas, korozija, galinti turėti įtakos laivo korpuso sandarumui.

20. Akivaizdus laivo stovumo nepakankamumas.

21. Kapitonas nepateikia patikimos informacijos, patvirtinančios, kad jis reiso metu galėtų tinkamai įvertinti ir apskaičiuoti laivo stovumą keičiantis reiso sąlygoms.

22. Nėra arba netinkama triumų dangčių, vandeniui nelaidžių durų, ventiliacinių angų uždarymo įrenginių būklė.

23. Laivas perkrautas.

24. Ant laivo korpuso apkalos nėra arba nematomi krovininės žymos ženklai.

25. Laive nėra arba tinkamai neveikia naftuotų vandenų filtravimo, naftos išpylimo į jūrą valdymo ir kontrolės arba 15 ppm koncentracijos signalizacijos įrenginiai.

26. Nepakankamas planuojamam laivo reisui laisvas tūris kuro (tepalo) nuosėdų arba naftuotų vandenų cisternose.

27. Laive nėra Operacijų su nafta ir jos produktais registracijos žurnalo.

28. Laive rasta nelegali naftuotų vandenų nusausinimo sistema.

29. Nėra laivo patikrinimo aktų bylos arba aktai neatitinka 1973 m. Tarptautinės teršimo iš laivų prevencijos konvencijos (toliau – MARPOL 73/78 konvencija) reikalavimų.

30. Nėra šiukšlių tvarkymo laive plano.

31. Nėra Šiukšlių tvarkymo laive registracijos žurnalo.

32. Laivo įgula nežino šiukšlių tvarkymo plano reikalavimų.

33. Laivo įgulos vadovaujantys nariai neturi laivo valstybės vėliavos administracijos diplomų patvirtinimų, nėra dokumento, patvirtinančio, kad dėl diplomų patvirtinimo buvo kreiptasi į laivo vėliavos šalies administraciją.

34. Įgulos sudėtis ir kvalifikacija neatitinka valstybės vėliavos administracijos reikalavimų.

35. Laivo įgulos nariai neturi kvalifikacijos liudijimų.

36. Laivo įgulos nariai nesugeba vykdyti savo pareigų avarinėse situacijose, susijusiose su taršos prevencija.

37. Nėra galimybės prasidėjus reisui organizuoti laive pailsėjusių įgulos narių budėjimą.

38. Laive organizuotas laivavedžių ir mechanikų budėjimas neatitinka laivo vėliavos valstybės administracijos reikalavimų.

39. Laive nepakankamas maisto atsargų kiekis būsimam reisui.

40. Laive nepakankamas geriamojo vandens atsargų kiekis nuplaukti iki kito uosto.

41. Laivo būklė – antisanitarinė.

42. Gyvenamosios patalpos nešildomos (jeigu laivas dirba platumose, kur žema oro temperatūra).

43. Laivas užgriozdintas arba denio krovinys trukdo laisvai prieiti prie priešgaisrinių ir gelbėjimosi įrenginių; yra akivaizdu, kad budintys įgulos nariai ir tie, kurie budės, yra pervargę. Laive matomoje ir prieinamoje vietoje nėra įgulos narių budėjimo ir poilsio grafiko.

______________