LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. BIRŽELIO 17 D. NUTARIMO NR. 909 „DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ KVALIFIKACINIŲ KLASIŲ SUTEIKIMO IR VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ VERTINIMO TAISYKLIŲ BEI VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJŲ“ PAKEITIMO

 

2006 m. rugpjūčio 25 d. Nr. 794

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimą Nr. 909 „Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų vertinimo taisyklių bei Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų“ (Žin., 2002, Nr. 60-2470; 2005, Nr. 45-1441):

1. Išdėstyti preambulę taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708; 2006, Nr. 4-97) 22 straipsnio 18 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

2. Pripažinti netekusiu galios 2 punktą.

3. Nurodytuoju nutarimu patvirtintose Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų vertinimo taisyklėse:

3.1. Išdėstyti 1 punktą taip:

1. Šios Taisyklės reglamentuoja įstaigų vadovų, karjeros valstybės tarnautojų ir pakaitinių valstybės tarnautojų, priimtų į karjeros valstybės tarnautojo pareigas (toliau vadinama – valstybės tarnautojai), vertinimą ir kvalifikacinių klasių jiems suteikimą.“.

3.2. Išdėstyti 3 punktą taip:

3. Teisės akte dėl vertinimo komisijos sudarymo nurodomi vertinimo komisijos pirmininkas ir kiti jos nariai, taip pat vertinimo komisijos narys, kuriam pavedama atlikti vertinimo komisijos pirmininko funkcijas, vertinimo komisijos pirmininkui dėl svarbių priežasčių negalint dalyvauti vertinimo komisijos darbe. Šiuo teisės aktu gali būti paskirtas ir vertinimo komisijos sekretorius. Vertinimo komisijos sekretorius nėra vertinimo komisijos narys.“.

3.3. Išdėstyti 4 punktą taip:

4. Vertinimo komisijos darbe turi dalyvauti visi jos nariai. Dėl svarbių priežasčių kai kuriems jos nariams neatvykus, vertinimo komisija gali vertinti valstybės tarnautojus, jeigu jos darbe dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių.“.

3.4. Išdėstyti 5 punktą taip:

5. Karjeros valstybės tarnautojo, pakaitinio valstybės tarnautojo, priimto į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, tiesioginis vadovas arba įstaigos vadovą į pareigas priimantis asmuo ar jo įgaliotas asmuo (toliau vadinama – tiesioginis vadovas) vertina valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus (toliau vadinama – vertinimo kriterijai).

Valstybės tarnautojo, pagal Valstybės tarnybos įstatymo 18 straipsnio 3, 5, 6 ar 7 dalis arba 19 straipsnio 1 dalį laikinai perkelto į kitas valstybės tarnautojo pareigas (toliau vadinama – laikinas perkėlimas į kitas valstybės tarnautojo pareigas), tarnybinė veikla vertinama jam einant pareigas, į kurias jis laikinai perkeltas.“.

3.5. Išdėstyti 6 punktą taip:

6. Įstaigos vadovo ir karjeros valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo per kalendorinius metus procedūra ir pakaitinio valstybės tarnautojo, priimto į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, praėjus vieneriems tarnybos metams nuo jo priėmimo ir kiekvienais kitais tarnybos metais tarnybinės veiklos vertinimo procedūra susideda iš valstybės tarnautojo ir tiesioginio vadovo pokalbio, skirto aptarti valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos rezultatams, ir motyvuotos išvados (toliau vadinama – išvada) surašymo. Tiesioginis vadovas išvadoje, kurią surašo po pokalbio su valstybės tarnautoju, valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą apibūdina pagal kiekvieną iš vertinimo kriterijų ir įrašo jos įvertinimą. Su išvada pasirašytinai supažindinamas vertinamasis valstybės tarnautojas.“.

3.6. Išdėstyti 7 punktą taip:

7. Dėl neeilinio valstybės tarnautojo vertinimo tiesioginis vadovas surašo motyvuotą pasiūlymą (toliau vadinama – tiesioginio vadovo pasiūlymas) šiais atvejais: kai iškyla abejonių dėl įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos rezultatų arba esant nepatenkinamiems pakaitinio valstybės tarnautojo, priimto į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, tarnybinės veiklos rezultatams, arba esant karjeros valstybės tarnautojo prašymui perkelti jį į aukštesnes pareigas, arba siūlant suteikti valstybės tarnautojui trečiąją ar aukštesnę kvalifikacinę klasę. Tiesioginio vadovo pasiūlyme valstybės tarnautojo tarnybinė veikla apibūdinama pagal kiekvieną iš vertinimo kriterijų; valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimas neįrašomas.“.

3.7. Išdėstyti 9 punktą taip:

9. Tiesioginis vadovas, įvertinęs valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą, pateikia išvadą personalo tarnybai. Jeigu tiesioginis vadovas valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą įvertina labai gerai arba nepatenkinamai, personalo tarnyba išvados kopiją pateikia atitinkamai vertinimo komisijai. Jeigu tiesioginis vadovas valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą įvertina gerai, valstybės tarnautojui paliekama ta pati kvalifikacinė klasė.“.

3.8. Išdėstyti 12 punktą taip:

12. Valstybės tarnautoją į pareigas priėmęs asmuo apie būsimą valstybės tarnautojo vertinimą vertinimo komisijoje ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki vertinimo pradžios raštu praneša vertinamam valstybės tarnautojui ir valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekančiai įstaigai. Valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekančiai įstaigai siunčiamame rašte nurodomi šie duomenys: vertinamo valstybės tarnautojo vardas, pavardė ir einamosios pareigos, tiesioginio valstybės tarnautojo vadovo įvertinimas arba tiesioginio vadovo pasiūlymas, vertinimo komisijoje laikas.“.

3.9. Išdėstyti 13 punktą taip:

13. Valstybės tarnautojo vertinimo procedūra susideda iš vertinimo komisijai pateiktos išvados nagrinėjimo ir pokalbio tarp valstybės tarnautojo ir vertinimo komisijos narių, skirto įvertinti gebėjimus, būtinus valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms atlikti. Šių Taisyklių 32 punkte nurodytu atveju pokalbis tarp valstybės tarnautojo ir vertinimo komisijos narių gali nevykti; vertinimo komisija įvertina valstybės tarnautoją pagal jai pateiktą išvadą.“.

3.10. Išdėstyti 14 punktą taip:

14. Valstybės tarnautojo neeilinio vertinimo procedūra susideda iš tiesioginio vadovo pasiūlymo nagrinėjimo ir pokalbio tarp valstybės tarnautojo ir vertinimo komisijos narių. Jeigu vertinamas karjeros valstybės tarnautojas, siekiantis būti perkeltas į aukštesnes pareigas, pokalbio metu vertinami šio valstybės tarnautojo gebėjimai atlikti pareigybės, į kurią karjeros valstybės tarnautojas siekia būti perkeltas, aprašyme nustatytas funkcijas. Jeigu vertinamas įstaigos vadovas ar karjeros valstybės tarnautojas, dėl kurio tarnybinės veiklos rezultatų iškilo abejonių, arba pakaitinis valstybės tarnautojas, priimtas į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, esant nepatenkinamiems jo tarnybinės veiklos rezultatams, pokalbio metu vertinami gebėjimai atlikti valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Jeigu vertinamas valstybės tarnautojas, kuriam jo tiesioginis vadovas siūlo suteikti trečiąją arba aukštesnę kvalifikacinę klasę, pokalbio metu vertinama, ar pakankama valstybės tarnautojo kvalifikacija siūlomai kvalifikacinei klasei.“.

3.11. Išdėstyti 19 punktą taip:

19. Vadovaudamiesi šių Taisyklių 18 punktu, vertinimo komisijos nariai apsisprendžia ir dėl Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 7 ar 8 dalyje nurodytų sprendimų siūlymo.

Įvertinusi labai gerai pakaitinį valstybės tarnautoją, priimtą į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, vertinimo komisija pasiūlo Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 7 dalies 1 punkte nurodytą sprendimą, o įvertinusi nepatenkinamai – atleisti šį valstybės tarnautoją.“.

3.12. Išdėstyti 20 punktą taip:

20. Įvertinusi labai gerai karjeros valstybės tarnautoją, siekiantį būti perkeltą į aukštesnes pareigas, vertinimo komisija siūlo šį valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui tenkinti karjeros valstybės tarnautojo prašymą.

Įvertinusi labai gerai valstybės tarnautoją, kuriam jo tiesioginis vadovas siūlo suteikti trečiąją arba aukštesnę kvalifikacinę klasę, vertinimo komisija siūlo valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui suteikti valstybės tarnautojui trečiąją arba aukštesnę kvalifikacinę klasę.

Vertinimo komisija, siūlydama valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui tenkinti karjeros valstybės tarnautojo prašymą perkelti jį į aukštesnes pareigas, taip pat gali siūlyti suteikti šiam valstybės tarnautojui kvalifikacinę klasę.

Įvertinusi nepatenkinamai karjeros valstybės tarnautoją, dėl kurio tarnybinės veiklos rezultatų buvo abejonių, vertinimo komisija siūlo šį valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 8 dalyje nurodytus sprendimus. Įvertinusi nepatenkinamai įstaigos vadovą, dėl kurio tarnybinės veiklos rezultatų buvo abejonių, vertinimo komisija siūlo šį valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 8 dalies 1, 2 ar 4 punktuose nurodytus sprendimus. Įvertinusi nepatenkinamai pakaitinį valstybės tarnautoją, priimtą į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, dėl nepatenkinamų jo tarnybinės veiklos rezultatų vertinimo komisija siūlo šį valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui jį atleisti.

Įvertinusi gerai valstybės tarnautoją, kurio tarnybinę veiklą tiesioginis vadovas buvo įvertinęs labai gerai arba nepatenkinamai, vertinimo komisija valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui pasiūlymų neteikia.“.

3.13. Išdėstyti 28 punktą taip:

28. Jeigu vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo 26 straipsnio 2 dalimi papildžius valstybės tarnautojo pareigybės aprašymą pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953), nustatoma aukštesnė šios pareigybės kategorija ir valstybės tarnautojo sutikimu jis toliau eina šias pareigas, iki pareigybės kategorijos pakeitimo valstybės tarnautojo turėta kvalifikacinė klasė išlieka.

Valstybės tarnautojui, perkeltam iš kitų valstybės tarnautojo pareigų pagal Valstybės tarnybos įstatymo 20 straipsnio 1, 2 ar 4 dalį arba paskirtam į kitas karjeros valstybės tarnautojo pareigas pagal Valstybės tarnybos įstatymo 43 straipsnio 1 dalį, paliekama jam iki perkėlimo arba paskyrimo suteikta kvalifikacinė klasė.

Valstybės tarnautoją grąžinus į pareigas, iš kurių jis buvo laikinai perkeltas, jeigu valstybės tarnautojas grąžintas į tos pačios kategorijos pareigas, kaip eitos laikino perkėlimo į kitas valstybės tarnautojo pareigas metu, ar žemesnės kategorijos pareigas, jam paliekama laikino perkėlimo į kitas valstybės tarnautojo pareigas metu jį įvertinus suteikta kvalifikacinė klasė.

Valstybės tarnautojui, grąžintam į pareigas, iš kurių jis buvo laikinai perkeltas, paliekama aukštesnė kvalifikacinė klasė, jeigu valstybės tarnautojo iki laikino perkėlimo į kitas valstybės tarnautojo pareigas turėta kvalifikacinė klasė ir laikinai einant kitas valstybės tarnautojo pareigas jam suteikta kvalifikacinė klasė skiriasi ir jeigu valstybės tarnautojas grąžintas į tos pačios kategorijos pareigas, kaip eitos laikino perkėlimo metu, ar žemesnės kategorijos pareigas.“.

3.14. Išdėstyti 32 punktą taip:

32. Vertinimo komisija įvertina įstaigos vadovą ir karjeros valstybės tarnautoją ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po metų, už kuriuos vertinama valstybės tarnautojo tarnybinė veikla, vasario 1 dienos. Jeigu vertinamas įstaigos vadovas ar karjeros valstybės tarnautojas iki vasario 1 d. dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti vertinimo komisijos posėdyje, posėdis atidedamas iki to laiko, kol išnyks priežastys, dėl kurių negalima įvertinti valstybės tarnautojo. Šiuo atveju, esant valstybės tarnautojo prašymui vertinti jį vertinimo komisijos posėdyje jam nedalyvaujant, vertinimo komisija gali vertinti valstybės tarnautoją jam nedalyvaujant.

Pakaitinį valstybės tarnautoją, priimtą į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, vertinimo komisija įvertina ne vėliau kaip per mėnesį po to, kai jo tarnybinę veiklą įvertina tiesioginis vadovas. Jeigu vertinamas pakaitinis valstybės tarnautojas, priimtas į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti vertinimo komisijos posėdyje, posėdis atidedamas iki to laiko, kol išnyks priežastys, dėl kurių negalima įvertinti pakaitinio valstybės tarnautojo. Šiuo atveju, esant pakaitinio valstybės tarnautojo prašymui vertinti jį vertinimo komisijos posėdyje jam nedalyvaujant, vertinimo komisija gali vertinti pakaitinį valstybės tarnautoją jam nedalyvaujant.“.

3.15. Išdėstyti 33.1 punktą taip:

33.1. įgyvendindamas vertinimo komisijos pasiūlytus Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 7, 8 ar 13 dalyje nurodytus sprendimus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šios komisijos posėdžio priima sprendimą. Tuo atveju, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, sprendimas dėl vertinimo komisijos siūlymo priimamas artimiausiame jos posėdyje;“.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                               Raimondas Šukys