LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS IR URBANISTIKOS MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

DĖL ORGANIZACINIO TVARKOMOJO STATYBOS TECHNINIO REGLAMENTO STR 1.09.03:1997 „STATINIO STATYBOS TECHNINĖS PRIEŽIŪROS TVARKA. TECHNINIO PRIŽIŪRĖTOJO VEIKLA“ PATVIRTINIMO

 

1997 m. kovo 7 d. Nr. 56

Vilnius

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788) nuostatus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimą (1996 04 15 nutarimas Nr. 499 „Dėl Lietuvos Respublikos statybos įstatymo įgyvendinimo“; Žin., 1996, Nr. 39-969),

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti organizacinį tvarkomąjį statybos techninį reglamentą STR 1.09.03:1997 „Statinio statybos techninės priežiūros tvarka. Techninio prižiūrėtojo veikla“ (pridedamas).

2. Nustatyti, kad minėto reglamento reikalavimai galioja atliekant statinių statybos techninę priežiūrą, kuri pagal sutartis pradedama nuo 1997 07 01.

3. Pripažinti netekusiais galios RSN 126-91 „Statybos ir paminklotvarkos techninės priežiūros taisykles“ bei jų pakeitimą Nr. 1, patvirtintą Statybos ir urbanistikos ministerijos 1993 06 04 įsakymu Nr. 108.

 

 

STATYBOS IR URBANISTIKOS MINISTRAS                                               ALGIS ČAPLIKAS

______________


Statybos ir urbanistikos ministerijos

1997 03 07 įsakymo Nr. 56

priedas

 

ORGANIZACINIS TVARKOMASIS STATYBOS TECHNINIS REGLAMENTAS

STR 1.09.03:1997

Statinio statybos techninės priežiūros tvarka.

Techninio prižiūrėtojo veikla

 

1. Taikymo sritis ir bendrieji nuostatai

 

1.1. Šis statybos techninis reglamentas nustato statinių statybos (naujų statinių statybos, rekonstravimo, remonto, nekilnojamųjų kultūros vertybių tvarkymo darbų) techninės priežiūros tvarką ir reikalavimus techniniams prižiūrėtojams, jų teises, pareigas bei atsakomybę.

1.2. Statinio statybos techninė priežiūra (toliau – techninė priežiūra) yra statytojo paskirto techninio prižiūrėtojo veikla, kurios pagrindinis tikslas – tikrinti, kad statomas ir pastatytas statinys atitiktų statinio projektą, teisės aktų ir normatyvinių dokumentų reikalavimus, ir kontroliuoti statybos darbų kokybę.

1.3. Statinio statybos techninė priežiūra yra privaloma [1] nepriklausomai nuo finansavimo šaltinių bei statinio nuosavybės formų, išskyrus statinius, kuriems statyti nereikia leidimo bei ne didesniems kaip 200 m2 bendrojo ploto – 1-o ir 2-iejų butų gyvenamiesiems, sodo namams, vasarnamiams, taip pat kitiems ūkininko sodybos pagalbiniams statiniams (nepriklausomai nuo jų ploto).

 

2. Nuorodos

 

[1]. Lietuvos Respublikos statybos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-788).

[2]. Organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas „Specialistų, dirbančių teritorijų planavimo ir statybos pagrindinėse techninės veiklos srityse atestavimas“ STR 1.02.01: 1996 (Žin., 1996, Nr. 112-2560).

[3]. Organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas „Leidimų statyti ir griauti statinius išdavimo tvarka“ STR 1.07.01:1997 (Žin.,1996, Nr. 15-316).

[4]. Organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas „Projektavimo sąlygų nustatymo, projektų derinimo ir jų tvirtinimo tvarka“ (rengiamas).

[5]. Žemėtvarkos ir geodezijos tarnybos 1996 09 30 įsakymas Nr. 93 „Statybos geodezinių tyrimų valstybinės priežiūros nuostatai“ (Žin.,1996, Nr. 100-2294).

[6]. Organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas „Statinių priėmimo naudoti tvarka“ STR 1.11.01:1996 (Žin.,1996, Nr. 88-2086).

 

3. Terminai ir apibrėžimai

 

3.1. Šiame reglamente naudojami terminai „Statyba“, „Projektavimas“, „Statinys“, „Statytojas (užsakovas)“, „Rangovas“, „Visuomenės lėšos“ atitinka apibrėžimus, pateiktus Statybos įstatymo [1] antrajame straipsnyje.

3.2. Statinio statybos techninis prižiūrėtojas – fizinis asmuo, specialistas (atestuotas STR 1.02.01:1996 nustatyta tvarka [2], kuris yra bendrosios techninės priežiūros ar specialiosios techninės priežiūros vadovas.

3.3. Bendroji techninė priežiūra – specialiųjų techninių priežiūrų visuma ir jų tarpusavio koordinavimas.

3.4. Specialioji techninė priežiūra – bendrosios techninės priežiūros dalis ar savarankiška tam tikros statybos darbų srities techninė priežiūra, abiem atvejais susieta koordinavimo ryšiais su bendrąja technine priežiūra.

3.5. Statinio statybos priežiūros vadovas – techninis prižiūrėtojas, fizinis asmuo, pats vienas atliekantis bendrąją statinio statybos priežiūrą arba vadovaujantis techninės priežiūros grupei (tarnybai).

3.6. Specialiosios statinio statybos priežiūros vadovas – techninis prižiūrėtojas, fizinis asmuo, atliekantis specialiąją statinio statybos priežiūrą arba vadovaujantis techninės priežiūros grupei (tarnybai).

3.7. Techninės priežiūros rangovas – juridinis asmuo, su kuriuo statytojas (užsakovas) sudaro sutartį techninei priežiūrai atlikti.

 

4. TECHNINIO PRIŽIŪRĖTOJO JURIDINIS STATUSAS IR JO VEIKLOS PAGRINDINIAI UŽDAVINIAI

 

4.1. Techninio prižiūrėtojo pareigybė nustatyta Statybos įstatymo 13 straipsniu [1].

4.2. Techninis prižiūrėtojas savo veiklos rezultatus įformina įrašydamas reikalavimus statybos žurnale arba pasirašydamas (vizuodamas) dokumentus (darbų priėmimo aktus, inžinerinių tinklų bei įrengimų bandymo aktus ir pan.).

4.3. Pasirašydamas techninės priežiūros dokumentus techninis prižiūrėtojas privalo nurodyti kvalifikacijos atestato numerį (Statybos darbų žurnale jis nurodomas to žurnalo techninės priežiūros skyriaus tituliniame lape).

4.4. Techninio prižiūrėtojo parašas dokumentuose patvirtina jo reikalavimų statybos vadovui vykdymą, o priimant atliktus darbus – tų darbų būtiną kokybę ir dokumentuose nurodytų darbų kiekių sutikimą su faktiškaisiais darbų kiekiais.

4.5. Techninio prižiūrėtojo veikla vykdoma pagal jo ir statytojo (užsakovo) sutartį.

Ji prasideda sudarius techninės priežiūros sutartį (ar paskyrus techninį prižiūrėtoją įsakymu) šio reglamento 6 punkto nustatyta tvarka ir tęsiasi iki statinio atidavimo naudoti.

4.6. Pagrindiniai techninio prižiūrėtojo uždaviniai yra [1]:

4.6.1. tikrinti, kad statybos darbai būtų atliekami pagal statinio projektą;

4.6.2. kontroliuoti statyboje naudojamų statybinių medžiagų, statybos gaminių ir dirbinių bei įrangos kokybę ir neleisti jų naudoti, jeigu jie neatitinka statinio projekto, privalomųjų statybos ir kitų normatyvinių dokumentų reikalavimų arba nepateikti jų kokybę patvirtinantys dokumentai;

4.6.3. tikrinti atliktų statybos ir montavimo darbų kokybę;

4.6.4. siūlyti sumokėti už atliktus darbus, jei dėl jų kokybės nėra pastabų ir jų kiekiai darbų atlikimo dokumentuose atitinka faktiškuosius darbų kiekius;

4.6.5. kartu su rangovu rengti statinio atidavimo naudoti dokumentaciją ir dalyvauti priimant statinį naudoti.

4.7. Privataus gyvenamojo sodo namo, vasarnamio, kurio bendras plotas didesnis už nurodytą šio reglamento 1.3 punkte, bet ne didesnis kaip 500 m2, statybos techninę priežiūrą gali vykdyti pats statytojas arba jo šeimos narys, turintis aukštąjį ar specialųjį vidurinį techninį išsilavinimą. Šiuo atveju statytojas apskrities administracijos statybos valstybinės priežiūros tarnybai pateikia pareiškimą, nurodydamas, kad statinio statybos techninę priežiūrą vykdys pats, ir prisiima šiame reglamente nustatytą atsakomybę.

 

5. techninės priežiūros organizavimas

 

5.1. Statinio statybos techninę priežiūrą organizuoja statytojas (užsakovas), vadovaudamasis šiuo reglamentu.

5.2. Priklausomai nuo statinio (ar jo statybos sąlygų) sudėtingumo, statytojas (užsakovas) nustato techninės priežiūros organizavimo formas.

5.3. Visų statinių, kuriems taikomas šis reglamentas, statybai privaloma bendroji techninė priežiūra.

5.4. Specialiosios techninės priežiūros organizuojamos kaip bendrosios priežiūros dalis arba skiriamos į savarankiškas specialiąsias technines priežiūras.

5.5. Bendrąją techninę priežiūrą gali atlikti vienas fizinis asmuo, atestuotas kaip bendrosios techninės priežiūros vadovas, arba jo vadovaujama priežiūros grupė (tarnyba, padalinys), sudaryta iš atestuotų specialiųjų priežiūrų vadovų arba iš neatestuotų atitinkamų statybos sričių specialistų [2].

5.6. Specialiąją techninę priežiūrą gali atlikti vienas fizinis asmuo, atestuotas kaip specialiosios priežiūros vadovas, arba jo vadovaujama priežiūros grupė (tarnyba, padalinys), sudaryta iš atestuotų specialiųjų priežiūrų vadovų arba iš neatestuotų atitinkamų statybos sričių specialistų [2].

5.7. Techninės priežiūros grupės sudėtis nustatoma sudarant techninės priežiūros sutartį šio reglamento 6 punkto nustatyta tvarka.

5.8. Specialiosios techninės priežiūros vadovas (kai ji atliekama ne bendrosios techninės priežiūros sudėtyje) pavaldus bendrosios techninės priežiūros vadovui tik techninės priežiūros koordinavimo klausimais.

 

6. TECHNINĖS PRIEŽIŪROS SUTARTYS

 

6.1. Statytojas (užsakovas) techninei priežiūrai atlikti sudaro sutartį (vienu iš žemiau išvardytų būdų):

6.1.1. jei bendrosios ar specialiosios techninės priežiūros vadovu pasirinktas atestuotas [2] fizinis asmuo – su tuo fiziniu asmeniu;

6.1.2. jei bendrosios ar specialiosios techninės priežiūros vadovo parinkimas pavedamas juridiniam asmeniui (įskaitant projektavimo įmonę, parengusią to statinio projektą) – su tuo juridiniu asmeniu.

6.2. Bendrosios ar specialiosios techninės priežiūros rangovas, su kuriuo statytojas (užsakovas) sudarė techninės priežiūros sutartį, privalo sudaryti techninės priežiūros sutartį su jo parinktu atestuotu [2] bendrosios ar specialiosios priežiūros vadovu.

6.3. Jei statytojas (užsakovas) paveda techninę priežiūrą atlikti savo struktūriniam padaliniui (tarnybai), kuris nuolat atlieka tas funkcijas, bendrosios ir specialiosios techninių priežiūrų vadovai kiekvienos konkretaus statinio statybos techninei priežiūrai atlikti skiriami įsakymu (nesudarant sutarties).

6.4. Draudžiama sudaryti sutartį techninei priežiūrai atlikti su to statinio statybos rangovu ar jo struktūroje dirbančiais fiziniais asmenimis.

6.5. Jei bendrosios ar specialiosios priežiūros rangovu statytojas (užsakovas) pasirenka to statinio projektą parengusią projektavimo įmonę ir jei turi būti atliekama autorinė to statinio statybos priežiūra, gali būti sudaroma bendra sutartis abiems priežiūroms atlikti.

6.6. Statytojas turi teisę sudaryti sutartį techninei priežiūrai atlikti, kai parengtas techninis projektas (nors statybos darbai dar nepradėti), suteikiant techniniam prižiūrėtojui galimybę dalyvauti darbo projekto rengimo procese (teikti pasiūlymus, dalyvauti aptariant sprendinius).

 

7. TECHNINIO PRIŽIŪRĖTOJO PAREIGOS

 

7.1. Bendrosios priežiūros vadovas, vykdydamas 4 punkte nurodytus techninio prižiūrėtojo veiklos pagrindinius uždavinius, privalo atlikti žemiau išvardytus darbus:

7.1.1. prieš statybos pradžią nustatyta tvarka gauti leidimą statiniui statyti (griauti) [3];

7.1.2. laiku pateikti rangovams darbo projekto vykdomųjų darbų brėžinius;

7.1.3. organizuoti geodezinių koordinačių, reperių ir raudonųjų linijų nužymėjimą ir įtvirtinimą statybos sklype, kartu su geodezine tarnyba patikrinti, priimti ir įforminti aktais bei schemomis pastatų, priestatų, tiesinių (inžinerinių tinklų, kelių ir pan.) nužymėjimą statybos vietoje;

7.1.4. perduoti statybos vadovui statybos sklype esančių statinių ir tiesinių (antžeminių ir požeminių) planą;

7.1.5. rūpintis, kad laiku būtų įforminta juridinė, techninė bei nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos statybos sklype esančių statinių nugriovimo, tiesinių perkėlimo, želdinių bei aplinkos išsaugojimo dokumentacija, geodezinių ženklų apsauga ir statybos sklypas, aktu perduotas statybos vadovui;

7.1.6. parengti (kartu su statybos vadovu) paraiškas nustatyta tvarka dėl sąlygų [4] laikiniems (statybos laikotarpiu) statiniams už sklypo ribų įrengti (laikiniems pastatams, keliams, įvažiavimams, išvažiavimams, apvažiavimams, kėlimo kranams ir pan.), gauti tas sąlygas ir kontroliuoti jų vykdymą;

7.1.7. parengti (kartu su statybos vadovu) paraišką dėl laikinų (statybos laikotarpiu) sąlygų energijai, vandeniui tiekti, ryšių paslaugoms tenkinti ir pan., gauti tas sąlygas [4] ir kontroliuoti jų vykdymą;

7.1.8. tikrinti per visą statinio statybos laiką, kad statinys būtų statomas pagal projektą, laikantis teisės aktų, statybos techninių reglamentų, statybos specialiųjų reikalavimų normatyvinių dokumentų, projektavimo sąlygų, projekto suderinimo ir leidimo statyti reikalavimų;

7.1.9. sužinojus, kad statinio projekto sprendiniai neatitinka faktiškų statybos sąlygų arba dėl kitų priežasčių negali būti realizuojami, kreiptis į statytoją (užsakovą), o jam pavedus – į projektuotoją dėl projektinių sprendinių koregavimo;

7.1.10. kontroliuoti leidimo statyti (griauti) statinio projekto, projektavimo sąlygų (tarp jų laikinųjų sąlygų) galiojimo terminus, informuoti statytoją (užsakovą) apie jų pratęsimo (pakeitimo) būtinumą ir, jam pavedus, – tuo rūpintis;

7.1.11. kontroliuoti, kad visi statinio projekto pakeitimai būtų suderinti nustatyta tvarka [4], o jei keičiami projektiniai sprendiniai, kurie buvo ekspertuoti, informuoti statytoją (užsakovą), kad būtina atlikti statinio projekto papildomą ekspertizę;

7.1.12. sustabdyti statybos darbus, jei pakeisti projektiniai sprendiniai nesuderinti nustatyta tvarka;

7.1.13. kontroliuoti statybos darbų kokybę, jų atlikimo pagal darbų technologiją nuoseklumą;

7.1.14. tikrinti, kad naudojamų statyboje statybinių medžiagų, statybinių gaminių, dirbinių ir įrangos techniniai rodikliai, nurodyti atitikties dokumentuose, atitiktų reikalavimus, nurodytus statinio projekto techninėse specifikacijose;

7.1.15. patikrinti ir priimti (patvirtinant jų tikimą naudoti) iš statybos vadovo laikančiąsias konstrukcijas, paslėptus statinio elementus ir darbus, dalyvaujant atitinkamų specialiųjų techninių priežiūrų vadovams ir autorinės priežiūros vadovams (jei tai nusakyta autorinės priežiūros) ir pasirašyti atitinkamus aktus;

7.1.16. dalyvauti išbandant inžinerinius tinklus, sistemas, įrangą ir pasirašyti jų priėmimo aktus;

7.1.17. dalyvauti statybos valstybinės priežiūros, nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos institucijų atliekamuose statinio statybos patikrinimuose;

7.1.18. dalyvauti įvertinant statinio techninę būklę statinio ekspertizės metu, nustatant statinių, priskirtų nekilnojamosioms kultūros vertybėms, saugotinus elementus, taip pat sustabdant ir atnaujinant (po sustabdymo) statybos darbus;

7.1.19. pranešti apskrities viršininko administracijos Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros inspekcijos tarnybai (o dėl statinių, priskirtų nekilnojamosioms kultūros vertybėms, – ir Kultūros vertybių apsaugos departamento teritoriniam padaliniui) apie avarinę prižiūrimos statybos būklę arba įvykusią avariją (nesvarbu, ar apie tai pranešė statybos vadovas);

7.1.20. patikrinti, kad atliktų statybos darbų dokumentuose nurodyti darbų kiekiai atitiktų faktiškuosius ir, jei reikia, organizuoti tų kiekių nustatymą apmatuojant;

7.1.21. pasirašyti (vizuoti) pateiktus sumokėti darbų atlikimo dokumentus tik tada, kai juose nurodyti darbų kiekiai atitinka faktiškuosius ir darbai yra gerai atlikti (jei dėl jų nėra pastabų) bei kai juos pasirašė specialiųjų techninių priežiūrų vadovai;

7.1.22. kartu su statybos vadovu atitinkamose institucijose derinti potencialiai pavojingų įrenginių išbandymo ir registravimo klausimus;

7.1.23. užsakyti lauko inžinerinių tinklų kontrolines geodezines nuotraukas ir sklypo suplanavimo bei tvarkymo darbų įvykdymo brėžinius [5]; neleisti užpilti požeminių tinklų bei įrenginių, kol neužfiksuota jų tikroji padėtis;

7.1.24. neleisti naudoti nustatyta tvarka nepriimtą naudoti statinį arba jo dalį, įspėjant apie tai raštu, ir prireikus informuoti apskrities viršininko administracijos Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros inspekcijos tarnybą, Kultūros vertybių apsaugos departamento teritorinį padalinį, prokuratūrą arba kitas kompetentingas institucijas (šis reikalavimas netaikomas statiniams, kuriems pagal šio reglamento 1.3 punktą neprivaloma techninė priežiūra, taip pat 4.7 punkte nurodytais atvejais);

7.1.25. prižiūrint nekilnojamųjų kultūros vertybių tvarkymo darbus, organizuoti ir kontroliuoti unikalių, išliekamąją vertę turinčių elementų (saugotinų elementų) išsaugojimą vietoje bei laikinai išmontuojamų vertingų pastato elementų saugojimą sandėliuose (saugyklose);

7.1.26. kontroliuoti, kad laiku ir pagal nustatytus reikalavimus būtų rengiama statybos atlikimo dokumentacija [6], nutiestų požeminių komunikacijų (iki jų užpylimo gruntu) ir statybos sklypo pasikeitimų geodezinė nuotrauka (užbaigus statybą) [5];

7.1.27. visus privalomus techninės priežiūros reikalavimus įrašyti į Statybos darbų žurnalą;

7.1.28. kontroliuoti, kad į Statybos darbų žurnalą įrašyti techninės priežiūros, autorinės priežiūros, statybos valstybinės priežiūros ir statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros institucijų reikalavimai būtų įvykdyti nustatytais terminais;

7.1.29. bendrosios priežiūros vadovas paskirsto aukščiau išvardytas priežiūros funkcijas tarp savęs ir jo vadovaujamoje grupėje dirbančių specialiųjų techninių priežiūrų vadovų jo patvirtintu dokumentu.

7.2. Specialiosios techninės priežiūros vadovas, kai jis neįeina į bendrosios priežiūros grupės sudėtį (kai specialiajai techninei priežiūrai sudaroma atskira sutartis), pagal jam priskirtos priežiūros sritį atlieka funkcijas, nustatytas šio reglamento 7.1.8, 7.1.9, 7.1.13, 7.1.14, 7.1.15, 7.1.16, 7.1.17, 7.1.18, 7.1.19, 7.1.20, 7.1.21, 7.1.22, 7.1.26, 7.1.27, 7.1.28 punktuose.

 

8. TECHNINIO PRIŽIŪRĖTOJO TEISĖS

 

8.1. Bendrosios techninės priežiūros vadovas turi šias teises:

8.1.1. atstovauti (be papildomo įgaliojimo) statytojui (užsakovui) pagal šiuo reglamentu nustatytą kompetenciją, sprendžiant techninės priežiūros klausimus su valstybės ir savivaldos institucijomis, juridiniais ir fiziniais asmenimis;

8.1.2. reikalauti, kad:

8.1.2.1. statybos vadovas pateiktų atliktų statybos ir montavimo darbų, panaudotų statybinių medžiagų, statybos gaminių ir dirbinių bei įrenginių kokybę patvirtinančius dokumentus;

8.1.2.2. statybos vadovas pašalintų statinio projekto ar statybos ir kitų normatyvinių dokumentų reikalavimų pažeidimus;

8.1.2.3. reikalauti sustabdyti statybos darbus, jeigu jie vykdomi nesilaikant statinio projekto sprendinių ir statybos normatyvinių dokumentų reikalavimų arba yra avarijos grėsmė, o atliekant nekilnojamųjų kultūros vertybių tvarkymo darbus – kada pastebimos naujos, vertę turinčios savybės ar naikinami saugotini elementai. Reikalavimas sustabdyti statybos darbus įrašomas Statybos darbų žurnale. Apie tai nedelsiant raštu pranešama statytojui, rangovui ir apskrities viršininko administracijos Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos tarnybai.

8.1.3. Statinio techninis prižiūrėtojas turi teisę atsisakyti:

8.1.3.1. pasirašyti paslėptų darbų patikrinimo, konstrukcijų bei inžinerinių tinklų išbandymo, laikančiųjų konstrukcijų priėmimo, darbų įvykdymo aktus bei kitus statybos vykdymo dokumentus, neatitinkančius tikrovės arba normatyvinių dokumentų reikalavimų, informuodamas apie tai statytoją;

8.1.3.2. vizuoti užmokesčio už atliktus darbus dokumentus, jeigu darbai atlikti pažeidžiant statinio projekto, statybos techninių reglamentų ir specialiųjų reikalavimų normatyvinių dokumentų arba rangos sutarčių reikalavimus ar atlikti nekokybiškai;

8.1.3.3. vykdyti valstybės ir savivaldos institucijų, juridinių ir fizinių asmenų (tarp jų statytojo) reikalavimus, jei jie prieštarauja įstatymų, kitų teisės aktų reikalavimams.

8.2. Statinio statybos techninis prižiūrėtojas gali kreiptis į statybos valstybinės priežiūros, teisėsaugos ir kitas institucijas, jei nevykdomi jo teisėti reikalavimai ir pažeidžiami statytojo interesai.

8.3. Specialiosios techninės priežiūros vadovas turi teisę:

8.3.1. naudotis visomis aukščiau nustatytomis teisėmis pagal jo atliekamos techninės priežiūros sritį, išskyrus šio reglamento 8.1.2.3, 8.1.3.3 ir 8.2 punktuose nurodytas teises;

8.3.2. reikalauti (įrašant Statybos darbų žurnale) iš bendrosios techninės priežiūros vadovo sustabdyti jo prižiūrimus specialiuosius statybos darbus, jei yra pažeidimų, nurodytų 8.1.2.3 punkte;

8.3.3. jei bendrosios priežiūros vadovas nevykdo 8.3.2 punkte nurodytų reikalavimų, ir kitais atvejais, kai bendrosios priežiūros vadovas savo veiksmais pažeidžia specialiosios techninės priežiūros reikalavimus, raštu informuoti statytoją;

8.3.4. specialiosios techninės priežiūros vadovas turi teisę atsisakyti:

8.3.4.1. vykdyti šio reglamento 8.1.3.1 ir 8.1.3.2 punktuose nurodytus veiksmus (tuose punktuose nurodytais atvejais);

8.3.4.2. vykdyti valstybės ir savivaldos institucijų, juridinių ir fizinių asmenų (tarp jų statytojo ir bendrosios techninės priežiūros vadovo) reikalavimus, jei jie prieštarauja įstatymų, kitų teisės aktų, statybos techninių reglamentų reikalavimams.

 

9. TECHNINIO PRIŽIŪRĖTOJO ATSAKOMYBĖ

 

9.1. Bendrosios priežiūros vadovui tenka Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta administracinė, civilinė ir baudžiamoji atsakomybė už:

9.1.1. pasirašytų paslėptų darbų patikrinimo, konstrukcijų, inžinerinių tinklų bei įrengimų išbandymo ir kitų dokumentų tikrovės neatitikimą;

9.1.2. priimtų statybos, montavimo, specialiųjų, remonto bei nekilnojamųjų kultūros vertybių tvarkymo darbų sutikimą su statinio projektu, statybos reglamentais ir rangos sutartyje nurodytais reikalavimais;

9.1.3. nekokybiškai atliktų statybos, montavimo, specialiųjų darbų priėmimą;

9.1.4. broką, deformacijas ir avarijas dėl projekto, statybos techninių reglamentų ir kitų normatyvinių dokumentų pažeidimų per garantinį laiką, nustatytą rangos sutartyje (atsakomybė dalijama tarp jo ir statybos vadovo pagal jų kompetenciją).

9.2. Specialiosios techninės priežiūros vadovas atsako už šio reglamento 9.1.1–9.1.3 punktuose išvardytas blogai atliktos jam patikėtos specialiosios techninės priežiūros srities pasekmes.

9.3. Bendrosios ir specialiosios techninės priežiūros vadovai taip pat atsako už kitas savo veiklos neigiamas pasekmes, kurios atsirado pažeidus šio reglamento reikalavimus arba jais nepasinaudojus.

 

10. KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMAI

 

10.1. Techninio prižiūrėtojo kvalifikacijos reikalavimus nustato STR 1.02.01:1996 [2].

10.2. STR 1.02.01:1996 naudojamas terminas „techninės priežiūros vadovas“ apima terminus „bendrosios techninės priežiūros vadovas“ ir „specialiosios techninės priežiūros vadovas“.

 

11. GINČŲ SPRENDIMAS

 

11.1. Ginčus tarp techninio prižiūrėtojo ir statybos vadovo veiksmų sprendžia statytojas su statybos rangos įmonės vadovu įstatymais nustatyta sutartinių ginčų sprendimo tvarka.

11.2. Ginčus dėl šio reglamento taikymo ir jo reikalavimų turinio sprendžia Statybos ir urbanistikos ministerija per 7 kalendorines dienas nuo pareiškimo gavimo dienos arba teismas.

______________