VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS 2002 M. BIRŽELIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 193 „DĖL APDOROTO TABAKO, ETILO ALKOHOLIO IR ALKOHOLINIŲ GĖRIMŲ ŽENKLINIMO BANDEROLIŲ UŽSAKYMO BEI IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. balandžio 29 d. Nr. VA-72

Vilnius

 

Vadovaudamasi Apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo specialiais ženklais – banderolėmis taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 9 d. nutarimu Nr. 408 (Žin., 2004, Nr. 56-1942), 16 punktu ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2001, Nr. 85-2991; 2002, Nr. 20-786), 18.11 punktu:

Pakeičiu Apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo banderolių užsakymo ir išdavimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 193 „Dėl Apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo banderolių užsakymo bei išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 68-2808), ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

VIRŠININKĖ                                                                                                  VIOLETA LATVIENĖ


PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

Viršininko 2002 m. birželio 28 d. įsakymu Nr.

193 (Valstybinės mokesčių inspekcijos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

Viršininko 2004 m. balandžio 29 d. įsakymo

Nr. VA-72 redakcija)

 

APDOROTO TABAKO, ETILO ALKOHOLIO IR ALKOHOLINIŲ GĖRIMŲ ŽENKLINIMO BANDEROLIŲ UŽSAKYMO IR IŠDAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios Apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo banderolių užsakymo ir išdavimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo banderolių (toliau – banderolės) užsakymo ir išdavimo procedūras.

2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 9 d. nutarimo Nr. 408 „Dėl Apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo specialiais ženklais – banderolėmis taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 56-1942) nuostatomis.

3. Taisyklių nuostatų turi laikytis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Inspekcija) darbuotojai ir banderoles užsisakantys, atsiimantys bei naudojantys asmenys.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos akcizų įstatyme (Žin., 2001, Nr. 98-3482; 2004, Nr. 26-802) vartojamas sąvokas.

 

II. BANDEROLIŲ UŽSAKYMAS

 

5. Banderoles turi teisę užsisakyti tik Apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo specialiais ženklais – banderolėmis taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 9 d. nutarimu Nr. 408, 12 punkte išvardyti asmenys (toliau – asmenys).

6. Asmenys, užsisakydami banderoles, Inspekcijai privalo pateikti:

6.1. juridinio asmens registracijos pažymėjimo originalą ir vadovo patvirtintą kopiją, kuri paliekama Inspekcijoje;

6.2. asmeniui išduotos licencijos originalą ir vadovo patvirtintą licencijos kopiją, kuri paliekama Inspekcijoje;

6.3. asmeniui išduoto leidimo steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį (jeigu banderolės bus klijuojamos ant Lietuvos Respublikoje pagamintų cigarečių, cigarų, cigarilių, rūkomojo tabako, etilo alkoholio ar alkoholinių gėrimų) ir vadovo patvirtintą šio leidimo kopiją, kuri paliekama Inspekcijoje;

6.4. fiskalinio agento įgaliojimą (jeigu banderoles užsisako fiskalinis agentas) ir patvirtintą jo kopiją, kuri paliekama Inspekcijoje;

6.5. apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo banderolių pagaminimo paraišką (pateikti Inspekcijai tinkamai užpildytą ir pasirašytą popierinę paraiškos FR0400 formą arba FR0401 formą bei elektronines šias formas pateikti Inspekcijos Akcizų informacinės sistemos akcizais apmokestinamų prekių žymėjimo posistemiui). Jeigu asmuo užsakymo metu neturi galimybės užpildyti FR0401 formos skilties „Ant banderolės nurodyta maksimali mažmeninė kaina“, tai formą gali pateikti neužpildęs šios skilties, tačiau banderolės bus pagamintos tik pateikus papildomą FR0401 formą, kurioje bus užpildytos visos skiltys ir nurodytas paraiškos numeris;

6.6. laisvos formos pranešimą (patvirtintą atitinkamu asmens parašu ir spaudu), kuriame turi būti nurodytas tikslus užsakomų banderolių panaudojimo (klijavimo) adresas. Jeigu banderolės bus klijuojamos Lietuvos Respublikos teritorijoje įsteigtame C tipo muitinės sandėlyje arba laisvajame sandėlyje, papildomai būtina nurodyti šio sandėlio numerį. Jeigu banderolės bus klijuojamos kitos valstybės narės akcizais apmokestinamų prekių sandėlyje, papildomai būtina nurodyti šio sandėlio numerį;

6.7. cigarų, cigarilių, rūkomojo tabako, etilo alkoholio ar alkoholinių gėrimų laikymo akcizais apmokestinamų prekių sandėlyje sutartį, asmens sudarytą su akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininku (jeigu šios banderolės bus klijuojamos Lietuvos Respublikoje esančiame akcizais apmokestinamų prekių sandėlyje ir asmuo, užsakantis banderoles, nėra šio akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininkas) bei patvirtintą šios sutarties kopiją, kuri paliekama Inspekcijoje;

6.8. mokėjimo už užsakomas banderoles kvitą (arba pavedimo kopiją) arba Lietuvos Respublikoje registruoto banko garantiją, kurioje garantuojama suma turi būti ne mažesnė už užsakomų banderolių pardavimo kainą. Šio punkto nuostata taikoma asmenims, pirmą kartą užsisakantiems banderoles. Taip pat ši nuostata gali būti taikoma asmenims, kurie per paskutinius 3 metus yra nors kartą pavėlavę sumokėti už pagamintas banderoles. Sumokėjus už gautas banderoles, banko garantija grąžinama kartu su išduodamomis banderolėmis.

7. 6.1, 6.2, 6.3 ir 6.4 punktuose išvardyti dokumentai pateikiami pirmą kartą užsakant banderoles.

8. Asmenys to mėnesio banderolių pagaminimo paraišką Inspekcijai privalo pateikti ne vėliau kaip iki mėnesio 5 dienos.

9. Pateikiami du banderolių pagaminimo paraiškos egzemplioriai: vienas – paliekamas Inspekcijoje, kitas – grąžinamas asmeniui, užsakančiam banderoles. Inspekcija, priėmusi banderolių pagaminimo paraišką, jai suteikia eilės numerį.

10. Banderolių pagaminimo paraiška laikoma priimta, kai jos priėmimo faktą patvirtina Inspekcijos darbuotojas.

11. Inspekcija banderoles spausdinančiai spaustuvei ne vėliau kaip iki to mėnesio 10 dienos privalo pateikti suvestinę banderolių pagaminimo paraišką.

12. Bendrą suvestinę banderolių pagaminimo paraišką pasirašo banderoles išduodantį skyrių kuruojantis Inspekcijos viršininko pavaduotojas arba jį pavaduojantis asmuo.

13. Asmens pateiktoje banderolių pagaminimo paraiškoje nurodytas banderolių kiekis turi būti pagamintas ne vėliau, kaip numatyta Inspekcijos su banderolių tiekėjais sudarytose sutartyse.

 

III. BANDEROLIŲ IŠDAVIMAS

 

14. Asmenys banderoles iš Inspekcijos turi teisę atsiimti tik tuo atveju, jeigu jiems išduotoji licencija arba leidimas steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį tebegalioja ir jie yra sumokėję už šias banderoles.

15. Asmenys, norintys atsiimti banderoles, Inspekcijai turi pateikti 3 užpildytus banderolių išdavimo paraiškos egzempliorius: vienas atiduodamas banderoles atsiimančiam asmens įgaliotam atstovui, o kiti du egzemplioriai paliekami Inspekcijai, kuri ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo banderolių išdavimo vieną iš jų siunčia Muitinės departamentui prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (kai banderoles atsiima asmuo, nurodęs, kad banderoles klijuos trečiose šalyse) arba apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai, kurios veiklos zonoje registruotas asmuo.

16. Banderolių išdavimo paraiškos Inspekcijoje priimamos, jeigu:

16.1. yra teisingai užpildytos;

16.2. yra patvirtintos juridinių asmenų vadovų (jų įgaliotų asmenų) parašais ir asmenų antspaudais;

16.3. Inspekcijoje saugomų atitinkamų kodų asmens užsakytų banderolių kiekis yra ne mažesnis už nurodytąjį banderolių išdavimo paraiškoje.

17. Inspekcija, priėmusi banderolių išdavimo paraiškas, joms suteikia eilės numerius.

18. Banderolės išduodamos asmens įgaliotam atstovui, kuris Inspekcijai privalo pateikti:

18.1. valstybės institucijos išduotą oficialų asmenybę patvirtinantį dokumentą su asmens nuotrauka ir asmens kodu;

18.2. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka išduotą įgaliojimą.

19. Asmeniui banderolės gali būti neužsakomos ir neišduodamos, jeigu jis:

19.1. nesilaiko šių Taisyklių nuostatų;

19.2. nesilaiko apdoroto tabako, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimą banderolėmis reglamentuojančių teisės aktų nuostatų.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Dėl banderolių pagaminimo arba išdavimo paraiškų priėmimo Inspekcijoje kilusį ginčą sprendžia Inspekcijos viršininkas arba jo pavaduotojas, kuruojantis banderoles išduodantį skyrių.

21. Informacija apie asmenų pateiktas banderolių pagaminimo ir išdavimo paraiškas, iš spaustuvės gautus ir asmenims išduotus banderolių kiekius Inspekcijos duomenų bazėje turi būti kaupiama atskirai kiekvienam asmeniui ir kiekvienam banderolių rūšies kodui.

22. Inspekcijos turima informacija apie asmenų užsakytas ir jiems išduotas, taip pat apie gautas banderoles kitoms institucijoms gali būti teikiama teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Asmenys, pažeidę šių taisyklių reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

______________