LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2005 m. GRUODŽIO 30 d. ĮSAKYMO Nr. A1-340 „DĖL NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ DEPARTAMENTO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2010 m. liepos 22 d. Nr. A1-365

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-340 „Dėl Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 3-67; 2007, Nr. 97-3943; 2009, Nr. 29-1148) ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras             Donatas Jankauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-340

(Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2010 m. liepos 22 d. įsakymo Nr. A1-365 redakcija)

 

Neįgaliųjų reikalų departamento prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Departamentas) yra įstaiga prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kurios paskirtis – koordinuoti ir įgyvendinti neįgaliųjų socialinės integracijos politikos priemones.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu (Žin.,1991, Nr. 36-969; 2004, Nr. 83-2983), Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.

3. Departamentas yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Departamento buveinės adresas – A. Vivulskio g. 13, LT-03221 Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Departamentas yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Departamentui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

5. Departamento savininkė yra valstybė. Departamento savininko teises ir pareigas įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kompetenciją įgyvendinant Departamento savininko teises ir pareigas nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr.15-699) ir kiti teisės aktai.

6. Departamento vieši pranešimai skelbiami Departamento interneto svetainėje: www.ndt.lt.

7. Departamento nuostatai keičiami Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

 

II. DEPARTAMENTO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

8. Departamento veiklos tikslai yra šie:

8.1. užtikrinti neįgaliųjų socialinės integracijos priemonių, programų ir projektų, skirtų neįgaliųjų problemoms spręsti, įgyvendinimą;

8.2. skatinti neįgaliųjų socialinės integracijos proceso vystymąsi, dalyvauti ir įgyvendinti neįgaliųjų socialinės integracijos politikos priemones;

8.3. koordinuoti gestų kalbos vertėjų centrų veiklą.

9. Departamentas, siekdamas įgyvendinti jam nustatytus veikos tikslus, atlieka šias funkcijas:

9.1. pagal kompetenciją teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai išvadas, pasiūlymus ir teisės aktų projektus dėl neįgaliųjų socialinės integracijos proceso vystymo;

9.2. koordinuoja ir įgyvendina Nacionalinę neįgaliųjų socialinės integracijos programą bei šios programos įgyvendinimo priemones;

9.3. teisės aktų nustatyta tvarka koordinuoja ir įgyvendina kitas priemones, programas ir projektus, skirtus neįgaliųjų socialinės integracijos problemoms spręsti;

9.4. teisės aktų nustatyta tvarka stebi ir kontroliuoja, kaip įgyvendinamos neįgaliųjų socialinės integracijos priemonės, programos ir projektai, bei teikia pasiūlymus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir vykdytojams dėl jų įgyvendinimo;

9.5. kaupia, sistemina ir analizuoja duomenis apie neįgaliųjų socialinės integracijos pokyčius ir apibendrina juos bei informuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją, kitas valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, neįgaliesiems atstovaujančias organizacijas;

9.6. rengia ir kiekvieną ketvirtį teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie Departamento vykdomų neįgaliųjų socialinės integracijos priemonių, programų ir projektų įgyvendinimo rezultatus;

9.7. kasmet teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai praėjusių metų Departamento veiklos ir vykdytų neįgaliųjų socialinės integracijos priemonių, programų ir projektų įgyvendinimo ataskaitą.

10. Departamentas taip pat atlieka šias funkcijas:

10.1. bendradarbiauja su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, taip pat kitomis šalies ir tarptautinėmis organizacijomis;

10.3. teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdo, naudoja valstybės turtą ir juo disponuoja;

10.4. vykdo organizacinę, ūkinę ir finansinę Departamento veiklą;

10.5. užtikrina valstybės biudžeto ir kitų lėšų efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, materialinių vertybių apskaitą;

10.6. teisės aktų nustatyta tvarka veda buhalterinę apskaitą ir rengia statistines ataskaitas;

10.7. administruoja informacines sistemas (registrus), susijusias su neįgaliųjų socialine integracija;

10.8. techniškai aptarnauja Neįgaliųjų reikalų tarybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

10.9. pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus ir pasiūlymus;

10.10. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. DEPARTAMENTO TEISĖS

 

11. Departamentas, vykdydamas jam pavestas funkcijas, turi teisę:

11.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, neįgaliųjų socialinės integracijos srityje dirbančių nevyriausybinių organizacijų (toliau vadinama – neįgaliųjų organizacijų) informaciją jos kompetencijai priskirtais klausimais;

11.2. pasitelkti valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų specialistus ir neįgaliųjų organizacijų atstovus sprendžiamoms problemoms nagrinėti;

11.3. organizuoti pagal kompetenciją konferencijas, seminarus ir kitus renginius;

11.4. bendradarbiauti ir sudaryti susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio šalių institucijomis, įstaigomis bei neįgaliųjų organizacijomis, tarptautinėmis organizacijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;

11.5. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;

11.6. dalyvauti ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų komisijų (darbo grupių) veikloje.

12. Departamentas gali turėti ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais jam suteiktų teisių.

 

IV. DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis Departamento direktoriaus patvirtintais metiniais veiklos planais, parengtais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), kurie skelbiami Departamento interneto tinklalapyje.

14. Departamento veikla reguliuojama Departamento nuostatais, Departamento direktoriaus tvirtinamais Departamento skyrių nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais.

15. Departamentui vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka į šias pareigas skiria ir iš jų atleidžia socialinės apsaugos ir darbo ministras.

16. Departamento direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

17. Departamento direktorius:

17.1. vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo jam nustatytas pareigas;

17.2. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

17.3. vadovauja Departamentui, sprendžia jo kompetencijai priskirtus klausimus, asmeniškai atsako už tai, kad būtų įgyvendinami Departamento veiklos tikslai ir funkcijos;

17.4. pagal kompetenciją sudaro sutartis Departamento tikslams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

17.5. komandiruoja Departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis (toliau vadinama – personalas), atlikti tarnybinių užduočių;

17.6. atsiskaito Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai už Departamento veiklą;

17.7. tvirtina:

17.8.1. Departamento struktūrą, personalo pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

17.8.2. pareigybių lygius ir kategorijas bei bazinės mėnesinės algos koeficientus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

17.8.3. Departamento skyrių nuostatus, vidaus tvarkos taisykles, personalo pareigybių aprašymus;

17.8.4. Departamento metinius veiklos planus;

17.9. teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Departamento personalą;

17.10. teisės aktų nustatyta tvarka skatina Departamento personalą, skiria tarnybines ar drausmines nuobaudas, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

17.11. disponuoja Departamentui skirtomis lėšomis ir vykdo su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo banko čekius, įgaliojimus ir kitus dokumentus;

17.12. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Departamentui valstybės bei savivaldybių institucijose, neįgaliųjų organizacijose, taip pat santykiuose su kitais šalies ar užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

17.13. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

17.14. atsako už buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkimą pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo (Žin., 2007, Nr. 77-3046) ir kitų teisės aktų reikalavimus rengimą bei pateikimą nustatytu laiku;

17.15. užtikrina, kad Departamento veikloje būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

17.16. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam suteiktas funkcijas.

18. Departamento direktorius gali turėti pavaduotoją, kurį, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, priima į pareigas ir iš jų atleidžia. Direktoriaus pavaduotojas yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Departamento direktoriui.

19. Departamento direktoriaus pavaduotojas:

19.1. koordinuoja ir kontroliuoja Departamento direktoriaus nustatytoms administravimo sritims Departamentui pavestų tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;

19.2. padeda Departamento direktoriui formuoti ir įgyvendinti Departamento strateginius tikslus;

19.3. atlieka kitas Departamento direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais nustatytas funkcijas.

20. Direktoriaus laikinai nesant (ligos, atostogų, komandiruotės ir kitais atvejais), jo funkcijas atlieka Departamento direktoriaus pavaduotojas.

 

V. DEPARTAMENTO VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

21. Departamento vidaus auditą atlieka Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Departamento valstybinį (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Departamentas pertvarkomas, reorganizuojamas ar likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________