LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO

IR LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL 2004–2006 METŲ IGNALINOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. lapkričio 4 d. Nr. 1-199/1K-389

Vilnius

 

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 15 d. nutarimo Nr. 35 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 7 d. nutarimo Nr. 980 „Dėl Ignalinos programos administravimo Lietuvoje“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 7-280; 2009, Nr. 114-4856) 2 punktu,

1. T v i r t i n a m e 2004–2006 metų Ignalinos programos administravimo Lietuvoje taisykles (pridedama).

2. N u s t a t o m e, kad šis įsakymas įsigalioja 2009 m. lapkričio 9 dieną.

 

 

 

Energetikos ministras                                                         Arvydas Sekmokas

 

Finansų ministrė                                                                         Ingrida Šimonytė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos

ministro ir Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2009 m. lapkričio 4 d.

įsakymu Nr. 1-199/1K-389

 

2004–2006 metų IGNALINOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2004–2006 metų Ignalinos programos administravimo Lietuvoje taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato 2004–2006 metų Ignalinos programą administruojančių Lietuvos Respublikos institucijų ir pareigūnų funkcijas ir teises, 2004–2006 metų Ignalinos programos priežiūros komiteto sudėtį ir funkcijas, paramos gavėjų, priežiūros institucijų ir projektų vykdytojų funkcijas ir atsakomybę įgyvendinant 2004–2006 metų Ignalinos programos projektus, taip pat 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšų mokėjimo ir jų panaudojimo apskaitos tvarką bei pažeidimų, padarytų įgyvendinant ir prižiūrint 2004–2006 metų Ignalinos programos projektus, nustatymo ir atskaitomybės tvarką.

2. Taisyklės parengtos įgyvendinant 2005 m. gruodžio 23 d. Europos Komisijos sprendimą Nr. K(2005)5676 dėl Ignalinos programos, skirtos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimui ir su tuo susijusioms priemonėms Lietuvos energetikos sektoriuje remti, priežiūros, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. rugsėjo 25 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2008)5308, bei 2006 m. gruodžio 22 d. Europos Komisijos sprendimą Nr. K(2006)6852, kuriuo tęsiama Ignalinos programa, skirta atominių elektrinių eksploatavimo nutraukimui ir vėlesnėms su tuo susijusioms priemonėms Lietuvos energetikos sektoriuje remti, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 29 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2009)3997 (toliau – Europos Komisijos sprendimai), ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 15 d. nutarimo Nr. 35 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 7 d. nutarimo Nr. 980 „Dėl Ignalinos programos administravimo Lietuvoje“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 7-280; 2009, Nr. 114-4856) nuostatomis.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2004–2006 metų Ignalinos programa (toliau – Ignalinos programa) – įgaliotų Lietuvos Respublikos institucijų ir pareigūnų administruojama Europos Bendrijos finansinė priemonė, skirta padėti Lietuvos Respublikai nutraukti valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimą ir spręsti valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės galutinio sustabdymo ir eksploatavimo nutraukimo padarinių sukeltoms problemoms.

Įgaliotasis Ignalinos programos pareigūnas – Ignalinos programos įgyvendinančiosios institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo, atsakingas už šios institucijos veiklą, apimančią Ignalinos programos projektų pirkimų vykdymą ar kontrolę, projektų sutarčių sudarymą, projektų tinkamų finansuoti išlaidų apmokėjimą ir projektų lėšų panaudojimo kontrolę.

Ignalinos programos atsakingoji institucija (toliau – atsakingoji institucija) – institucija, atsakinga už bendrą Ignalinos programos koordinavimą Lietuvos Respublikoje, Ignalinos programos projektų planavimą ir planavimo dokumentų rengimą, taip pat ryšių dėl Ignalinos programos palaikymą su Europos Komisija. Atsakingosios institucijos funkcijas atlieka Lietuvos Respublikos energetikos ministerija.

Ignalinos programos atsakingosios institucijos mokėjimo paraiška (toliau – atsakingosios institucijos mokėjimo paraiška) – atsakingosios institucijos parengtas Ignalinos programos mokėjimo institucijai teikiamas dokumentas, kuriuo prašoma šiame dokumente nurodytas lėšas pervesti į Ignalinos programos įgyvendinančiosios institucijos tvarkomas atskiras Ignalinos programos sąskaitas, iš kurių Ignalinos programos įgyvendinančioji institucija atsiskaito su tiekėjais ir (arba) Ignalinos programos projektų vykdytojais.

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos (toliau – bendrojo finansavimo lėšos) – lėšos, skiriamos Ignalinos programos projektams bendrai finansuoti. Bendrojo finansavimo lėšos gali būti skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) kiti juridiniai asmenys.

Ignalinos programos galutinė išlaidų deklaracija (toliau – galutinė išlaidų deklaracija) – Ignalinos programos mokėjimo institucijos parengtas dokumentas, atsakingosios institucijos teikiamas Europos Komisijai pasibaigus pastarosios sprendime nustatytam Ignalinos programos lėšų mokėjimo laikotarpiui.

Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas – valstybės tarnautojas, vadovaujantis Europos Bendrijų paramos programų įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje nacionaliniam fondui (toliau – Nacionalinis fondas) ir šio fondo vardu įsipareigojęs, kad Nacionalinis fondas prisiims visišką atsakomybę už Ignalinos programos lėšas. Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas gali patikėti savo funkcijas ne daugiau kaip dviem kitiems pareigūnams, tačiau jis atsako už Taisyklėse ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose jam priskirtų funkcijų vykdymą.

Ignalinos programos įgyvendinančioji institucija (toliau – įgyvendinančioji institucija) – institucija, atsakinga už Ignalinos programos projektų vykdymą ar kontrolę pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus ir Europos Komisijos patvirtintus projektų aprašymus, projektų sutarčių sudarymą, projektų tinkamų finansuoti išlaidų apmokėjimą ir projektų lėšų panaudojimo kontrolę. Įgyvendinančiosios institucijos funkcijas atlieka viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

Ignalinos programos įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiška (toliau – įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiška) – įgyvendinančiosios institucijos parengtas atsakingajai institucijai teikiamas dokumentas, kuriuo prašoma šiame dokumente nurodytas lėšas pervesti į įgyvendinančiosios institucijos tvarkomas atskiras Ignalinos programos sąskaitas, iš kurių įgyvendinančioji institucija atsiskaito su tiekėjais ir (arba) Ignalinos programos projektų vykdytojais.

Ignalinos programos įgyvendinimo patikrinimas (toliau – patikrinimas) – Europos Sąjungos, Ignalinos programos mokėjimo, įgyvendinančiosios ar kitos kompetentingos Lietuvos Respublikos institucijos atliekamas patikrinimas, ar tinkamai įgyvendinama Ignalinos programa.

Ignalinos programos koordinatorius – valstybės tarnautojas, atsakingas už Ignalinos programos projektų planavimą, projektų planavimo dokumentų rengimą, teikimą Europos Komisijai, Ignalinos programos koordinavimą ir įgyvendinimo priežiūrą. Ignalinos programos koordinatorius yra Lietuvos Respublikos energetikos viceministras, kurio administravimo sričiai priskirti branduolinės energetikos klausimai.

Ignalinos programos lėšos – Europos Bendrijos lėšos pagal Ignalinos programą skiriamos šios programos projektams Lietuvos Respublikoje įgyvendinti. Ignalinos programos lėšos išmokamos pagal Specialiąją Ignalinos programos administravimo Lietuvoje programą.

Ignalinos programos mokėjimo institucija (toliau – mokėjimo institucija) – institucija, atsakinga už Ignalinos programos lėšų valdymą. Mokėjimo institucijos funkcijas atlieka Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

Ignalinos programos mokėjimo paraiška Europos Komisijai (toliau – mokėjimo paraiška Europos Komisijai) – mokėjimo institucijos parengtas dokumentas, atsakingosios institucijos teikiamas Europos Komisijai siekiant gauti Ignalinos programos lėšų.

Ignalinos programos mokėjimo prašymas (toliau – mokėjimo prašymas) – įgyvendinančiosios institucijos parengtas mokėjimo institucijai teikiamas dokumentas, kurį turi patvirtinti Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas, kad dokumente nurodytos lėšos galėtų būti pervestos į įgyvendinančiosios institucijos tvarkomas atskiras Ignalinos programos sąskaitas.

Ignalinos programos paramos gavėjas (toliau – paramos gavėjas) – valstybės institucija, įstaiga arba įmonė, kuriai skirtos Ignalinos programos lėšos Ignalinos programos projektui įgyvendinti ir su kuria pasirašyta Ignalinos programos projekto finansavimo sutartis.

Ignalinos programos priežiūros institucija (toliau – priežiūros institucija) – valstybės institucija, atsakinga už jai pavaldaus ar jos reguliavimo sričiai priskirto projekto vykdytojo įgyvendinamo Ignalinos programos projekto priežiūrą ir kitų Taisyklėse nustatytų funkcijų atlikimą. Vadovaudamasi Europos Komisijos sprendimais, priežiūros institucijos funkcijas atlieka Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, įgyvendinant Ignalinos programos projektus PI/2005/2.1, PI/2005/3.1, PI.06.01.01, PI.06.01.02 ir PI.06.03.01.

Ignalinos programos priežiūros komitetas – už Ignalinos programos priežiūrą atsakingas komitetas, atliekantis funkcijas, nurodytas Europos Komisijos sprendimuose, Taisyklėse ir šio komiteto darbo reglamente.

Ignalinos programos projektas – individualus projektas, finansuojamas iš Ignalinos programos lėšų, kurio įgyvendinimo gairės yra nustatytos Europos Komisijos sprendime ir Ignalinos programos projekto aprašyme.

Ignalinos programos projekto finansavimo sutartis – įgyvendinančiosios institucijos ir paramos gavėjo sudaroma sutartis, kurioje nustatomos Ignalinos programos projekto įgyvendinimo, finansavimo ir priežiūros sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės.

Ignalinos programos projekto priežiūros komitetas – paramos gavėjo arba priežiūros institucijos sudarytas komitetas, prižiūrintis ir vertinantis Ignalinos programos projekto įgyvendinimo eigą ir atliekantis kitas funkcijas, nustatytas Ignalinos programos projekto finansavimo sutartyje arba Ignalinos programos projekto specialiojoje finansavimo sutartyje.

Ignalinos programos projekto specialioji finansavimo sutartis – įgyvendinančiosios institucijos, priežiūros institucijos ir projekto vykdytojo sudaroma sutartis, kurioje nustatomos Ignalinos programos projekto įgyvendinimo, finansavimo ir priežiūros sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės.

Ignalinos programos projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – valstybės institucija, įstaiga arba įmonė, kuriai skirtos lėšos pagal Ignalinos programą Ignalinos programos projektui įgyvendinti ir su kuria pasirašyta Ignalinos programos projekto specialioji finansavimo sutartis.

Pažeidimas – Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų nesilaikymas veikimu arba neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti valstybės ir (arba) Europos Bendrijų biudžeto nuostolių.

Tiekėjas (prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas) – ūkio subjektas, pirkimo sutarties pagrindu tiekiantis prekes, teikiantis paslaugas arba atliekantis darbus, reikalingus Ignalinos programos projektams įgyvendinti.

Vyresnysis Ignalinos programos projekto pareigūnas – valstybės tarnautojas arba valstybės institucijos, įstaigos, įmonės darbuotojas, atsakingas už Ignalinos programos projekto veiklos koordinavimą ir priežiūrą, projekto užduočių įvykdymą, projekto rezultatus. Vyresnįjį Ignalinos programos projekto pareigūną kiekvienam Ignalinos programos projektui skiria paramos gavėjo arba priežiūros institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

 

II. įgaliotų Ignalinos programos PAREIGŪNų funkcijos

 

4. Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas atlieka šias funkcijas:

4.1. užtikrina, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, taikomų Ignalinos programos lėšų valdymui, reikalavimų;

4.2. užtikrina, kad mokėjimo paraiškos Europos Komisijai būtų rengiamos ir atsakingajai institucijai teikiamos laiku;

4.3. užtikrina, kad iš Europos Komisijos gautos Ignalinos programos lėšos būtų pervestos į įgyvendinančiosios institucijos tvarkomas atskiras Ignalinos programos sąskaitas Taisyklėse nustatyta tvarka;

4.4. užtikrina, kad būtų imtasi visų priemonių grąžinant Europos Komisijai neteisėtai išmokėtas ir (arba) panaudotas Ignalinos programos lėšas;

4.5. užtikrina, kad, pasibaigus atitinkamo Europos Komisijos sprendimo nustatytam mokėjimo laikotarpiui, būtų susigrąžintos iš įgyvendinančiosios institucijos nepanaudotos Ignalinos programos lėšos ir grąžintos Europos Komisijai;

4.6. tvirtina galutinę išlaidų deklaraciją, nurodančią, be kita ko, visas nepanaudotas Ignalinos programos lėšas;

4.7. dalyvauja Ignalinos programos priežiūros komiteto darbe.

5. Ignalinos programos koordinatorius atlieka šias funkcijas:

5.1. inicijuoja projektų, kurie gali būti finansuojami iš Ignalinos programos lėšų, planavimą ir Ignalinos programos projektų aprašymų rengimą;

5.2. pritaria Ignalinos programos projektų aprašymams ir užtikrina jų pateikimą Europos Komisijai;

5.3. koordinuoja visų klausimų dėl Ignalinos programos įgyvendinimo sprendimą kartu su Europos Komisija;

5.4. užtikrina Ignalinos programos koordinavimą su kitomis Europos Sąjungos ar tarptautinės finansinės paramos programomis bei valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo ir Tarptautinio Ignalinos eksploatavimo nutraukimo rėmimo fondų veikla;

5.5. užtikrina mokėjimo paraiškų Europos Komisijai pateikimą;

5.6. atlieka Ignalinos programos įgyvendinimo priežiūrą;

5.7. užtikrina Ignalinos programos priežiūros ataskaitų rengimą ir jų teikimą Europos Komisijai;

5.8. dalyvauja Ignalinos programos priežiūros komiteto darbe.

6. Įgaliotasis Ignalinos programos pareigūnas atlieka šias funkcijas:

6.1. užtikrina, kad įgyvendinančioji institucija, administruodama Ignalinos programos projektus, turėtų aprašytas procedūras ir tinkamai atskirtų pritarimo, tvirtinimo, mokėjimo ir apskaitos funkcijas;

6.2. užtikrina Ignalinos programos projekto finansavimo sutarčių ir (arba) Ignalinos programos projekto specialiųjų finansavimo sutarčių, įgyvendinančiosios institucijos parengtų pagal atsakingosios institucijos patvirtintas pavyzdines šių sutarčių formas, pasirašymą su paramos gavėjais ir (arba) priežiūros institucijomis ir projektų vykdytojais;

6.3. tvirtina pavyzdines Ignalinos programos projektų pirkimo dokumentų formas;

6.4. pritaria projektų vykdytojų parengtiems Ignalinos programos projektų pirkimo dokumentams ir užtikrina projektų vykdytojų atliekamų Ignalinos programos projektų pirkimų kontrolę;

6.5. tvirtina paramos gavėjų parengtus Ignalinos programos projektų pirkimo dokumentus ir užtikrina įgyvendinančiosios institucijos atliekamų Ignalinos programos projektų pirkimų vykdymą;

6.6. užtikrina pirkimo sutarčių su tiekėjais rengimą ir jų pasirašymą kartu su paramos gavėjais;

6.7. užtikrina, kad mokėjimo institucijai būtų laiku teikiama informacija, kurios reikia mokėjimo paraiškoms Europos Komisijai parengti;

6.8. užtikrina, kad mokėjimo prašymai ir įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiškos būtų laiku rengiamos bei teikiamos mokėjimo institucijai ir (arba) atsakingajai institucijai;

6.9. užtikrina išsamų apmokėti pateiktų Ignalinos programos projektų sąskaitų ir (arba) prašymų lėšoms pervesti patikrinimą prieš parengiant mokėjimo pavedimus dėl Ignalinos programos lėšų pervedimo iš įgyvendinančiosios institucijos tvarkomų atskirų Ignalinos programos sąskaitų tiekėjams ir (arba) projektų vykdytojams, taip pat šių sąskaitų apmokėjimą ir (arba) lėšų pervedimą;

6.10. užtikrina banko sąskaitų, naudojamų atsiskaityti su tiekėjais ir projektų vykdytojais Ignalinos programos lėšomis, tvarkymą;

6.11. pagal įgyvendinančiosios institucijos kompetenciją užtikrina tinkamą Ignalinos programos lėšų apskaitos tvarkymą;

6.12. užtikrina visų administracinių įgyvendinančiosios institucijos administruojamų Ignalinos programos projektų procedūrų įforminimą;

6.13. užtikrina, kad Ignalinos programos įgaliotajam valstybės pareigūnui, Ignalinos programos koordinatoriui ir kitiems Ignalinos programos priežiūros komiteto nariams būtų pateikta visa prašoma informacija apie Ignalinos programos projektų įgyvendinimą;

6.14. užtikrina, kad kompetentingoms Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos institucijoms būtų sudarytos sąlygos atlikti patikrinimus;

6.15. atsižvelgdamas į įgyvendinančiosios institucijos administruojamų Ignalinos programos projektų įgyvendinimo riziką, užtikrina, kad būtų atliekami patikrinimai Ignalinos programos projektų administravimo ir įgyvendinimo vietose;

6.16. imasi priemonių, kad būtų nustatyti ir pašalinti pažeidimai, bei užtikrina, kad įgyvendinančiojoje institucijoje dirbtų tinkamos kvalifikacijos darbuotojai ir būtų užtikrintas informacinių technologijų saugumas;

6.17. užtikrina, kad būtų imtasi visų priemonių grąžinant mokėjimo institucijai neteisėtai tiekėjams ir (arba) projektų vykdytojams išmokėtas ir (arba) panaudotas Ignalinos programos lėšas;

6.18. užtikrina, kad, pasibaigus atitinkamo Europos Komisijos sprendimo nustatytam mokėjimo laikotarpiui, mokėjimo institucijai būtų grąžintos nepanaudotos Ignalinos programos lėšos ir pateikta informacija, reikalinga galutinei išlaidų deklaracijai, nurodančiai, be kita ko, visas nepanaudotas Ignalinos programos lėšas, parengti;

6.19. dalyvauja Ignalinos programos priežiūros komiteto darbe;

6.20. užtikrina, kad būtų vykdomi Europos Komisijos dokumentuose nustatyti įgyvendinančiosios institucijos administruojamų Ignalinos programos projektų viešinimo reikalavimai;

6.21. užtikrina, kad įgyvendinančioji institucija tinkamai atliktų kitas funkcijas, priskirtas įgyvendinančiajai institucijai pagal Europos Komisijos sprendimus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 7 d. nutarimą Nr. 980 „Dėl 2004–2006 metų Ignalinos programos administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2005, Nr. 110-4010; 2007, Nr. 7-280), Taisykles ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius Ignalinos programą.

 

iII. atsakingosios institucijos funkcijos ir teisės

 

7. Atsakingoji institucija atlieka šias funkcijas:

7.1. nagrinėja suinteresuotų valstybės institucijų, įstaigų arba įmonių inicijuojamus projektus ir projektų dokumentus, projektų įgyvendinimo tikslingumą ir galimybes juos finansuoti iš Ignalinos programos lėšų;

7.2. derina Ignalinos programos projektų aprašymus su suinteresuotomis valstybės institucijomis, įstaigomis arba įmonėmis ir teikia juos Europos Komisijai;

7.3. kartu su Europos Komisija sprendžia visus iškylančius klausimus dėl Ignalinos programos įgyvendinimo ir teikia atitinkamus paaiškinimus mokėjimo institucijai ir (arba) įgyvendinančiajai institucijai;

7.4. koordinuoja Ignalinos programos įgyvendinimą su kitomis Europos Sąjungos ar tarptautinės finansinės paramos programomis bei valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo ir Tarptautinio Ignalinos eksploatavimo nutraukimo rėmimo fondų veikla;

7.5. suderinusi su mokėjimo institucija, tvirtina įgyvendinančiosios institucijos parengtas pavyzdines Ignalinos programos projekto finansavimo sutarties ir Ignalinos programos projekto specialiosios finansavimo sutarties formas;

7.6. informuoja mokėjimo, įgyvendinančiąją ir kitas suinteresuotas valstybės institucijas, įstaigas ir įmones apie priimtus Europos Komisijos sprendimus, Europos Komisijos patvirtintus Ignalinos programos projektų aprašymus ir jų pakeitimus;

7.7. mokėjimo institucijai patvirtinus mokėjimo prašymus, gautų įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiškų pagrindu rengia atsakingosios institucijos mokėjimo paraiškas ir teikia jas mokėjimo institucijai;

7.8. teikia Europos Komisijai mokėjimo institucijos parengtas mokėjimo paraiškas Europos Komisijai;

7.9. atsako už Ignalinos programos informacinės sistemos kūrimą ir priežiūrą ir nustato, suderinus su mokėjimo ir įgyvendinančiąja institucijomis, šios sistemos administravimo tvarką;

7.10. rengia Ignalinos programos priežiūros ataskaitas ir teikia jas Europos Komisijai;

7.11. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir (arba) Lietuvos Respublikos Seimo reikalavimu teikia Ignalinos programos įgyvendinimo informaciją ir dokumentus;

7.12. organizuoja Ignalinos programos priežiūros komiteto darbą;

7.13. pagal kompetenciją teikia mokėjimo ir įgyvendinančiajai institucijoms jų prašomą Ignalinos programos įgyvendinimo informaciją ir dokumentus;

7.14. nustačiusi, kad esama Ignalinos programos lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informacijos apie įtariamus tokius pažeidimus, nedelsdama informuoja apie tai mokėjimo ir įgyvendinančiąją institucijas;

7.15. sudaro sąlygas atlikti patikrinimus tam teisę turinčioms Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos institucijoms;

7.16. vadovaudamasi Europos Komisijos sprendimais ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), pagal kompetenciją saugo visus Ignalinos programos įgyvendinimo dokumentus ir užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

7.17. užtikrina informacijos apie Ignalinos programos įgyvendinimą sklaidą visuomenei.

8. Atsakingoji institucija turi teisę:

8.1. inicijuoti Ignalinos programos projektų aprašymų pakeitimus;

8.2. pagal kompetenciją gauti iš mokėjimo, įgyvendinančiosios ir priežiūros institucijų, paramos gavėjų ir projektų vykdytojų informaciją apie Ignalinos programos įgyvendinimą, kad įsitikintų, ar tinkamai įgyvendinami Ignalinos programos projektai;

8.3. iš mokėjimo, įgyvendinančiosios ir priežiūros institucijų, paramos gavėjų ir projektų vykdytojų gauti informaciją apie Ignalinos programos įgyvendinimą, kurios reikalauja Europos Komisija ir (arba) kitos Europos Sąjungos institucijos.

 

Iv. mokėjimo institucijos funkcijos ir teisės

 

9. Mokėjimo institucija atlieka šias funkcijas:

9.1. valdo iš Europos Komisijos gautas Ignalinos programos lėšas;

9.2. atskirai kiekvienu Europos Komisijos sprendimu skirtoms Ignalinos programos lėšoms atidaro ir tvarko Ignalinos programos sąskaitas eurais Lietuvos banke;

9.3. atskirai kiekvienu Europos Komisijos sprendimu skirtoms Ignalinos programos lėšoms atidaro Ignalinos programos sąskaitas eurais ir litais Lietuvos banke, kurias tvarko įgyvendinančioji institucija;

9.4. tvirtina įgyvendinančiosios institucijos pateiktus mokėjimo prašymus ir apie jų patvirtinimą informuoja įgyvendinančiąją instituciją;

9.5. gavusi atsakingosios institucijos mokėjimo paraiškas, perveda Ignalinos programos lėšas į įgyvendinančiosios institucijos tvarkomas atskiras Ignalinos programos sąskaitas, esančias Lietuvos banke, iš kurių įgyvendinančioji institucija atsiskaito su tiekėjais ir (arba) projektų vykdytojais;

9.6. pagal kompetenciją tvarko Ignalinos programos lėšų apskaitą;

9.7. rengia mokėjimo paraiškas Europos Komisijai ir teikia jas atsakingajai institucijai;

9.8. atsakingosios institucijos nustatyta tvarka įtraukia į Ignalinos programos informacinę sistemą duomenis apie iš Europos Komisijos gaunamas Ignalinos programos lėšas;

9.9. pagal kompetenciją teikia atsakingajai ir įgyvendinančiajai institucijoms jų prašomą Ignalinos programos lėšų valdymo informaciją ir dokumentus;

9.10. grąžina Europos Komisijai neteisėtai išmokėtas ir (arba) panaudotas Ignalinos programos lėšas;

9.11. pasibaigus atitinkamo Europos Komisijos sprendimo nustatytam mokėjimo laikotarpiui, grąžina Europos Komisijai visas nepanaudotas Ignalinos programos lėšas;

9.12. nustačiusi, kad esama Ignalinos programos lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie įtariamus tokius pažeidimus, nedelsdama informuoja apie tai atsakingąją ir įgyvendinančiąją institucijas;

9.13. vadovaudamasi Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, ir Taisyklėse nustatyta tvarka teikia atitinkamoms institucijoms informaciją apie visus užregistruotus Ignalinos programos lėšų panaudojimo pažeidimus, dėl kurių buvo pradėtas administracinio pažeidimo, nusikaltimo arba baudžiamojo nusižengimo tyrimas;

9.14. sudaro sąlygas atlikti patikrinimus tam teisę turinčioms Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos institucijoms;

9.15. vadovaudamasi Europos Komisijos sprendimais ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, pagal kompetenciją saugo visus Ignalinos programos įgyvendinimo dokumentus ir užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.

10. Mokėjimo institucija turi teisę:

10.1. pagal kompetenciją gauti iš atsakingosios, įgyvendinančiosios ir priežiūros institucijų, paramos gavėjų ir projektų vykdytojų informaciją apie Ignalinos programos įgyvendinimą, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos Ignalinos programos lėšos;

10.2. atlikti įgyvendinančiosios institucijos, paramos gavėjų ir projektų vykdytojų patikrinimus dėl Ignalinos programos lėšų panaudojimo.

 

v. įgyvendinančiosios institucijos funkcijos ir teisės

 

11. Įgyvendinančioji institucija atlieka šias funkcijas:

11.1. užtikrina, kad Ignalinos programos projektai būtų įgyvendinami pagal Ignalinos programą reglamentuojančių Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus, Ignalinos programos lėšos būtų naudojamos vadovaujantis Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis;

11.2. rengia pavyzdines Ignalinos programos projekto finansavimo sutarties ir Ignalinos programos projekto specialiosios finansavimo sutarties formas bei teikia jas atsakingajai institucijai;

11.3. pasirašo Ignalinos programos projekto finansavimo sutartis su paramos gavėjais ir Ignalinos programos projekto specialiąsias finansavimo sutartis su priežiūros institucijomis ir projektų vykdytojais;

11.4. teikia (esant būtinumui – suderinus su atsakingąja institucija ir (arba) mokėjimo institucija) paramos gavėjams ir projektų vykdytojams paaiškinimus dėl tinkamo Ignalinos programos projektų įgyvendinimo;

11.5. rengia pavyzdines Ignalinos programos projektų pirkimo dokumentų formas;

11.6. pritaria paramos gavėjų ir projektų vykdytojų pateiktiems Ignalinos programos projektų pirkimo planams;

11.7. konsultuoja paramos gavėjus ir projektų vykdytojus Ignalinos programos projektų pirkimo dokumentų rengimo klausimais;

11.8. įgyvendinančiajai institucijai administruojant Ignalinos programos projektus pagal Ignalinos programos projekto finansavimo sutartis, atlieka Ignalinos programos projektų pirkimus;

11.9. įgyvendinančiajai institucijai administruojant Ignalinos programos projektus pagal Ignalinos programos projekto specialiąsias finansavimo sutartis, vykdo projektų vykdytojų atliekamų Ignalinos programos projektų pirkimų kontrolę;

11.10. rengia pirkimo sutartis su tiekėjais ir pasirašo jas kartu su paramos gavėjais;

11.11. tikrina ir tvirtina tiekėjų ir (arba) projektų vykdytojų pateiktose Ignalinos programos projektų sąskaitose ir (arba) prašymuose pervesti lėšas nurodytų Ignalinos programos projektų įgyvendinimo išlaidų tinkamumą finansuoti iš Ignalinos programos lėšų bei atitiktį Ignalinos programos specialiųjų finansavimo arba pirkimo sutarčių sąlygoms;

11.12. apmoka tiekėjų pateiktas ir paramos gavėjų patvirtintas Ignalinos programos projektų sąskaitas ir teikia atsakingajai institucijai informaciją apie atliktus mokėjimus;

11.13. perveda lėšas projektų vykdytojams pagal jų pateiktus ir patvirtintus Ignalinos programos projektų prašymus lėšoms pervesti ir teikia atsakingajai institucijai informaciją apie atliktus mokėjimus;

11.14. rengia mokėjimo prašymus ir teikia juos mokėjimo institucijai;

11.15. mokėjimo institucijai patvirtinus mokėjimo prašymus, rengia įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiškas ir teikia jas atsakingajai institucijai;

11.16. Taisyklėse nustatyta tvarka teikia atsakingajai institucijai biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą ir atliktų mokėjimų ataskaitas, būtinas Ignalinos programos biudžeto lėšų apskaitai tvarkyti;

11.17. pagal kompetenciją tvarko Ignalinos programos lėšų apskaitą;

11.18. teikia mokėjimo institucijai informaciją, kurios reikia mokėjimo paraiškoms Europos Komisijai parengti;

11.19. atsakingosios institucijos nustatyta tvarka įtraukia į Ignalinos programos informacinę sistemą duomenis apie įgyvendinamus Ignalinos programos projektus;

11.20. pagal kompetenciją teikia atsakingajai ir mokėjimo institucijoms jų prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su Ignalinos programos projektų įgyvendinimu;

11.21. atsižvelgdama į Ignalinos programos projektų įgyvendinimo riziką, atlieka patikrinimus Ignalinos programos projektų administravimo ir įgyvendinimo vietose;

11.22. nustačiusi, kad esama Ignalinos programos lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informacijos apie įtariamus tokius pažeidimus, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atlieka pažeidimų tyrimą, priima sprendimą dėl Ignalinos programos projekto finansavimo sustabdymo ir nustato terminą šiems pažeidimams pašalinti. Jeigu šie pažeidimai nepašalinami per nustatytą terminą, įgyvendinančioji institucija priima sprendimą dėl Ignalinos programos projekto finansavimo nutraukimo ir imasi būtinų priemonių, kad susigrąžintų Ignalinos programos lėšas, išmokėtas ir (arba) panaudotas pažeidžiant Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktus;

11.23. vadovaudamasi Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, teikia mokėjimo institucijai informaciją apie visus užregistruotus Ignalinos programos lėšų panaudojimo pažeidimus Taisyklėse nustatyta tvarka;

11.24. perveda neteisėtai išmokėtas ir (arba) panaudotas Ignalinos programos lėšas, grąžintas projektų vykdytojų ir (arba) tiekėjų, mokėjimo institucijai į jos nurodytą sąskaitą ir apie tokių lėšų pervedimą informuoja atsakingąją instituciją;

11.25. pasibaigus atitinkamo Europos Komisijos sprendimo nustatytam mokėjimo laikotarpiui, grąžina mokėjimo institucijai visas nepanaudotas Ignalinos programos lėšas ir pateikia jai informaciją, reikalingą galutinei išlaidų deklaracijai, kurioje nurodomos, be kita ko, visos nepanaudotos Ignalinos programos lėšos, parengti;

11.26. sudaro sąlygas atlikti patikrinimus tam teisę turinčioms Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos institucijoms;

11.27. vadovaudamasi Europos Komisijos sprendimais ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu pagal kompetenciją saugo visus Ignalinos programos įgyvendinimo dokumentus ir užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

11.28. atlieka Europos Komisijos dokumentuose nustatytų įgyvendinančiosios institucijos administruojamų Ignalinos programos projektų viešinimo reikalavimų vykdymo priežiūrą.

12. Įgyvendinančioji institucija turi teisę:

12.1. pagal kompetenciją gauti iš atsakingosios, mokėjimo ir priežiūros institucijų, paramos gavėjų ir projektų vykdytojų informaciją apie Ignalinos programos įgyvendinimą, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos Ignalinos programos lėšos;

12.2. duoti paramos gavėjams ir projektų vykdytojams privalomus vykdyti nurodymus dėl Ignalinos programos projektų lėšų apskaitos;

12.3. pasitelkti nepriklausomus ekspertus techninio pobūdžio klausimams dėl Ignalinos programos projektų įgyvendinimo spręsti.

 

vI. ignalinos programos priežiūros komiteto sudėtis ir funkcijos

 

13. Ignalinos programos priežiūros komitetą sudaro Ignalinos programos koordinatorius (Ignalinos programos priežiūros komiteto pirmininkas), Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas, įgaliotasis Ignalinos programos pareigūnas ir Europos Komisijos atstovai, atsakingi už Ignalinos programos priežiūrą. Ignalinos programos priežiūros komiteto posėdžiuose be balsavimo teisės taip pat gali dalyvauti paramos gavėjų, priežiūros institucijų, projektų vykdytojų ir kitų suinteresuotų valstybės institucijų, įstaigų arba įmonių atstovai.

14. Ignalinos programos priežiūros komitetas atlieka šias funkcijas:

14.1. vadovaudamasis Europos Komisijos sprendimais ir Ignalinos programos projektų aprašymais, vertina, kaip siekiama Ignalinos programos tikslų;

14.2. tvirtina Ignalinos programos priežiūros ataskaitas;

14.3. prižiūri ir vertina bendrą Ignalinos programos įgyvendinimo eigą;

14.4. atsakingajai, mokėjimo ir įgyvendinančiajai institucijoms teikia pasiūlymus dėl Ignalinos programos įgyvendinimo;

14.5. tvirtina atsakingosios institucijos parengtą Ignalinos programos priežiūros komiteto darbo reglamentą;

14.6. atlieka kitas funkcijas, nustatytas Europos Komisijos sprendimuose ir Ignalinos programos priežiūros komiteto darbo reglamente.

 

vii. paramos gavėjo funkcijos ir atsakomybė

 

15. Paramos gavėjas atsako už tinkamą Ignalinos programos projekto įgyvendinimą pagal Ignalinos programos projekto finansavimo sutartyje nustatytas sąlygas. Paramos gavėjas, įgyvendindamas Ignalinos programos projektą, atlieka šias funkcijas:

15.1. gavęs iš atsakingosios institucijos informaciją apie priimtą Europos Komisijos sprendimą, kuriuo patvirtintas atitinkamo Ignalinos programos projekto finansavimas iš Ignalinos programos lėšų, pasirašo Ignalinos programos projekto finansavimo sutartį su įgyvendinančiąja institucija, paskiria vyresnįjį Ignalinos programos projekto pareigūną, sudaro vyresniojo Ignalinos programos pareigūno vadovaujamą Ignalinos programos projekto priežiūros komitetą, užtikrina reikiamus žmogiškuosius išteklius, jų tinkamą kompetencijos lygį ir kitas priemones, reikalingas Ignalinos programos projektui sėkmingai įgyvendinti;

15.2. užtikrina numatytą Ignalinos programos projekto bendrąjį finansavimą pagal Ignalinos programos projekto finansavimo sutartyje nustatytas sąlygas. Paramos gavėjas per penkias darbo dienas po mokėjimo bendrojo finansavimo lėšomis atlikimo dienos teikia įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimą (t. y. įgaliotų asmenų patvirtintas sąskaitų ir mokėjimo dokumentų kopijas);

15.3. pagal įgyvendinančiosios institucijos nustatytą formą ir pildymo instrukcijas rengia Ignalinos programos projekto pirkimų planą ir teikia jį įgyvendinančiajai institucijai;

15.4. vadovaudamasis įgyvendinančiosios institucijos parengtomis pavyzdinėmis Ignalinos programos projektų pirkimo dokumentų formomis, rengia Ignalinos programos projekto pirkimo dokumentus ir teikia juos įgyvendinančiajai institucijai;

15.5. bendradarbiauja su įgyvendinančiąja institucija jai atliekant Ignalinos programos projektų pirkimus;

15.6. pasirašo pirkimo sutartis su tiekėjais ir įgyvendinančiąja institucija, atlieka šių sutarčių įgyvendinimo priežiūrą;

15.7. kartu su pasirašyta pirkimo sutartimi pateikia įgyvendinančiajai institucijai duomenis apie gaunamų Ignalinos programos lėšų, nurodytų pirkimo sutartyje, paskirstymą pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 (Žin., 2003, Nr. 69-3135; 2005, Nr. 118-4287). Paramos gavėjas privalo nurodyti pirkimo sutartyje nustatytų Ignalinos programos lėšų paskirstymą pagal valstybės biudžeto išlaidų ekonominę klasifikaciją (toliau – išlaidų ekonominė klasifikacija). Pasikeitus išlaidų ekonominei klasifikacijai, paramos gavėjas privalo apie tai nedelsdamas raštu informuoti įgyvendinančiąją instituciją;

15.8. prieš pateikdamas Ignalinos programos projekto sąskaitas apmokėti įgyvendinančiajai institucijai, Ignalinos programos projekto sąskaitose įrašo išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus;

15.9. raštišku atsakingosios institucijos prašymu iki rašte nurodyto termino pateikia jai duomenis apie kiekvieno Ignalinos programos projekto Ignalinos programos lėšų, įtrauktų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, paskirstymą pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jeigu pirkimo sutartys su tiekėjais dar nėra pasirašytos, paramos gavėjas pateikia preliminarų paskirstymą pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją;

15.10. tikrina ir tvirtina tiekėjų pateiktas Ignalinos programos projekto sąskaitas ir kitus Ignalinos programos projekto įgyvendinimo išlaidų pagrindimo dokumentus ir teikia juos įgyvendinančiajai institucijai;

15.11. pagal kompetenciją tvarko Ignalinos programos projekto lėšų apskaitą;

15.12. tvirtina tiekėjų pateiktas Ignalinos programos projekto įgyvendinimo ataskaitas ir teikia jas įgyvendinančiajai institucijai;

15.13. Ignalinos programos projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka rengia ir teikia atsakingajai ir įgyvendinančiajai institucijoms Ignalinos programos projekto įgyvendinimo ataskaitas;

15.14. atsakingosios institucijos nustatyta tvarka įtraukia į Ignalinos programos informacinę sistemą duomenis apie įgyvendinamą Ignalinos programos projektą;

15.15. teikia atsakingajai, mokėjimo ir įgyvendinančiajai institucijoms jų prašomą Ignalinos programos projekto įgyvendinimo informaciją ir dokumentus;

15.16. nustatęs, kad esama Ignalinos programos lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavęs informacijos apie įtariamus tokius pažeidimus, nedelsdamas informuoja apie tai atsakingąją, mokėjimo ir įgyvendinančiąją institucijas, užpildo pažeidimų ataskaitą, kurios pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 1 priede, ir teikia ją įgyvendinančiajai institucijai;

15.17. sudaro sąlygas atlikti patikrinimus tam teisę turinčioms Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos institucijoms;

15.18. vadovaudamasis Europos Komisijos sprendimais ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu pagal kompetenciją saugo visus Ignalinos programos projekto įgyvendinimo dokumentus ir užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

15.19. vykdo Ignalinos programos projekto viešinimo reikalavimus.

16. Paramos gavėjas turi teisę gauti iš įgyvendinančiosios institucijos paaiškinimus dėl tinkamo Ignalinos programos projekto įgyvendinimo ir konsultacijas dėl Ignalinos programos projekto pirkimo dokumentų rengimo.

 

VIIi. priežiūros institucijos funkcijos ir atsakomybė

 

17. Priežiūros institucija atsako už jai pavaldaus ar jos reguliavimo sričiai priskirto projekto vykdytojo įgyvendinamo Ignalinos programos projekto priežiūrą pagal Ignalinos programos projekto specialiojoje finansavimo sutartyje nustatytas sąlygas. Priežiūros institucija, vykdydama projekto vykdytojo įgyvendinamo Ignalinos programos projekto priežiūrą, atlieka šias funkcijas:

17.1. gavusi iš atsakingosios institucijos informaciją apie priimtą Europos Komisijos sprendimą, kuriuo patvirtintas atitinkamo Ignalinos programos projekto finansavimas iš Ignalinos programos lėšų, pasirašo Ignalinos programos projekto specialiąją finansavimo sutartį su įgyvendinančiąja institucija ir projekto vykdytoju, paskiria vyresnįjį Ignalinos programos projekto pareigūną, sudaro vyresniojo Ignalinos programos pareigūno vadovaujamą Ignalinos programos projekto priežiūros komitetą, užtikrina reikiamus žmogiškuosius išteklius, tinkamą jų kompetencijos lygį ir kitas priemones, reikalingas tinkamai Ignalinos programos projekto įgyvendinimo priežiūrai;

17.2. užtikrina numatytą Ignalinos programos projekto bendrąjį finansavimą pagal Ignalinos programos projekto specialiojoje finansavimo sutartyje nustatytas sąlygas;

17.3. pritaria projekto vykdytojo pateiktiems Ignalinos programos projekto prašymams pervesti lėšas ir teikia juos įgyvendinančiajai institucijai;

17.4. tvirtina projekto vykdytojo pateiktas Ignalinos programos projekto įgyvendinimo ataskaitas ir teikia jas įgyvendinančiajai institucijai;

17.5. Ignalinos programos projekto specialiojoje finansavimo sutartyje nustatyta tvarka rengia bei teikia atsakingajai ir įgyvendinančiajai institucijoms Ignalinos programos projekto įgyvendinimo ataskaitas;

17.6. teikia atsakingajai, mokėjimo ir įgyvendinančiajai institucijoms jų prašomą Ignalinos programos projekto įgyvendinimo informaciją ir dokumentus;

17.7. nustačiusi, kad esama Ignalinos programos lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informacijos apie įtariamus tokius pažeidimus, nedelsdama informuoja apie tai atsakingąją, mokėjimo ir įgyvendinančiąją institucijas, užpildo pažeidimų ataskaitą, kurios pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 1 priede, ir teikia ją įgyvendinančiajai institucijai;

17.8. sudaro sąlygas atlikti patikrinimus tam teisę turinčioms Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos institucijoms;

17.9. vadovaudamasi Europos Komisijos sprendimais ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu pagal kompetenciją saugo visus Ignalinos programos projekto įgyvendinimo dokumentus ir užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.

18. Priežiūros institucija turi teisę:

18.1. gauti iš projekto vykdytojo informaciją apie jo įgyvendinamą Ignalinos programos projektą;

18.2. duoti projekto vykdytojui privalomus vykdyti nurodymus dėl jo įgyvendinamo Ignalinos programos projekto priežiūros.

 

ix. projekto vykdytojo funkcijos ir atsakomybė

 

19. Projekto vykdytojas atsako už tinkamą Ignalinos programos projekto įgyvendinimą pagal Ignalinos programos projekto specialiojoje finansavimo sutartyje nustatytas sąlygas. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas Ignalinos programos projektą, atlieka šias funkcijas:

19.1. gavęs iš atsakingosios institucijos informaciją apie priimtą Europos Komisijos sprendimą, kuriuo patvirtintas atitinkamo Ignalinos programos projekto finansavimas iš Ignalinos programos lėšų, pasirašo Ignalinos programos projekto specialiąją finansavimo sutartį su įgyvendinančiąja institucija ir priežiūros institucija, užtikrina reikiamus žmogiškuosius išteklius, jų tinkamą kompetencijos lygį ir kitas priemones, reikalingas Ignalinos programos projektui sėkmingai įgyvendinti;

19.2. prieš pateikdamas Ignalinos programos projekto prašymus pervesti lėšas priežiūros institucijai, Ignalinos programos projekto prašymuose lėšoms pervesti įrašo išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus;

19.3. pagal įgyvendinančiosios institucijos nustatytą ataskaitos formą ir teikimo tvarką teikia įgyvendinančiajai institucijai Ignalinos programos projekto išlaidų deklaracijų pateikimo prognozes;

19.4. raštišku atsakingosios institucijos prašymu iki rašte nurodyto termino pateikia jai duomenis apie kiekvieno Ignalinos programos projekto Ignalinos programos lėšų, įtrauktų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, paskirstymą pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją;

19.5. teikia priežiūros institucijai informaciją ir dokumentus, reikalingus numatytam Ignalinos programos projekto bendrajam finansavimui užtikrinti;

19.6. pagal įgyvendinančiosios institucijos nustatytą formą ir pildymo instrukcijas rengia Ignalinos programos projekto pirkimo planą ir teikia jį įgyvendinančiajai institucijai;

19.7. vadovaudamasis įgyvendinančiosios institucijos parengtomis pavyzdinėmis Ignalinos programos projektų pirkimo dokumentų formomis, rengia Ignalinos programos projekto pirkimo dokumentus ir teikia juos įgyvendinančiajai institucijai bei, gavęs jos pritarimą dėl pateiktų dokumentų, atlieka Ignalinos programos projekto pirkimus;

19.8. rengia pirkimo sutartis ir teikia jas įgyvendinančiajai institucijai bei, gavęs jos pritarimą dėl pateiktų sutarčių projektų, pasirašo šias sutartis su tiekėjais ir atlieka jų įgyvendinimo priežiūrą;

19.9. teikia priežiūros institucijai Ignalinos programos projekto prašymus lėšoms pervesti;

19.10. rengia ir teikia įgyvendinančiajai institucijai Ignalinos programos projekto įgyvendinimo išlaidų pagrindimo dokumentus;

19.11. pagal kompetenciją tvarko Ignalinos programos projekto lėšų apskaitą;

19.12. iš savo lėšų apmoka įgyvendinančiosios institucijos pripažintas netinkamomis finansuoti išlaidas;

19.13. įgyvendinančiosios institucijos reikalavimu grąžina neteisėtai išmokėtas ir (arba) panaudotas Ignalinos programos lėšas;

19.14. Ignalinos programos projekto specialiojoje finansavimo sutartyje nustatyta tvarka rengia ir teikia priežiūros institucijai Ignalinos programos projekto įgyvendinimo ataskaitas;

19.15. atsakingosios institucijos nustatyta tvarka įtraukia į Ignalinos programos informacinę sistemą duomenis apie įgyvendinamą Ignalinos programos projektą;

19.16. teikia atsakingajai, mokėjimo, įgyvendinančiajai ir priežiūros institucijoms jų prašomą Ignalinos programos projekto įgyvendinimo informaciją ir dokumentus;

19.17. nustatęs, kad esama Ignalinos programos lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavęs informacijos apie įtariamus tokius pažeidimus, nedelsdamas informuoja apie tai atsakingąją, mokėjimo, įgyvendinančiąją ir priežiūros institucijas, užpildo pažeidimų ataskaitą, kurios pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 1 priede, ir teikia ją įgyvendinančiajai institucijai;

19.18. sudaro sąlygas atlikti patikrinimus tam teisę turinčioms Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos institucijoms;

19.19. vadovaudamasis Europos Komisijos sprendimais ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu pagal kompetenciją saugo visus Ignalinos programos projekto įgyvendinimo dokumentus ir užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

19.20. vykdo Ignalinos programos projekto viešinimo reikalavimus.

20. Projekto vykdytojas turi teisę gauti iš įgyvendinančiosios institucijos paaiškinimus dėl tinkamo Ignalinos programos projekto įgyvendinimo ir konsultacijas dėl Ignalinos programos projekto pirkimo dokumentų rengimo.

 

X. IGNALINOS PROGRAMOS LĖŠŲ MOKĖJIMO IR JŲ PANAUDOJIMO APSKAITOS TVARKA

 

21. Europos Komisija perveda Ignalinos programos lėšas į mokėjimo institucijos tvarkomas Ignalinos programos sąskaitas, esančias Lietuvos banke, remdamasi Europos Komisijos sprendimuose nustatyta mokėjimo tvarka.

22. Dėl Ignalinos programos lėšų pervedimo į įgyvendinančiosios institucijos tvarkomas Ignalinos programos sąskaitas įgyvendinančioji institucija teikia mokėjimo institucijai mokėjimo prašymus, parengtus pagal mokėjimo prašymo pavyzdinę formą, pateikiamą Taisyklių 2 priede.

23. Įgyvendinančioji institucija rengia mokėjimo prašymus atsižvelgdama į Ignalinos programos lėšų poreikį, paremtą trijų mėnesių pinigų srautų prognoze. Ignalinos programos lėšų poreikis pinigų srautų prognozės lentelėje nurodomas kiekvienam Ignalinos programos projektui atskirai ir pateikiamas suvestinėje Ignalinos programos lėšų poreikio lentelėje, rengiamoje pagal Taisyklių 3 priede pateikiamą pavyzdinę formą.

24. Kiekvienas mokėjimo prašymas turi būti pasirašytas įgaliotojo Ignalinos programos pareigūno ir teikiamas kartu su:

24.1. informacija apie suvestinį Ignalinos programos lėšų poreikį (pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 3 priede);

24.2. pinigų srautų prognoze ir finansine ataskaita, parengta pagal pasirašytas pirkimo ir Ignalinos programos projektų specialiąsias finansavimo sutartis (pinigų srautų prognozės ir finansinės ataskaitos pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 4 priede);

24.3. pasirašytų pirkimo ir Ignalinos programos projektų specialiųjų finansavimo sutarčių sąrašu (pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 5 priede);

24.4. finansinėmis sutarčių būklės priežiūros ataskaitomis, kuriose numatyti konkursų grafikai, įvykę konkursai, atlikti pasiūlymų vertinimai, laimėję tiekėjai (pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 6 priede). Šiame papunktyje nurodyta ataskaita teikiama tik administruojant Ignalinos programos projektus pagal Ignalinos programos projekto finansavimo sutartis;

24.5. informacija apie iš įgyvendinančiosios institucijos tvarkomos Ignalinos programos sąskaitos projekto vykdytojams ir (arba) tiekėjams išmokėtas Ignalinos programos lėšas, sukauptus banko mokesčius, palūkanas ir kitus lėšų srautus atitinkamoje įgyvendinančiosios institucijos tvarkomoje sąskaitoje (Ignalinos programos finansinės ataskaitos pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 7 priede);

24.6. įgyvendinančiosios institucijos tvarkomų Ignalinos programos banko sąskaitų išrašų kopijomis.

25. Mokėjimo institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos Taisyklių 24 punkte nurodytus dokumentus, per penkias darbo dienas nuo minėtų dokumentų gavimo dienos juos patikrina ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją apie mokėjimo prašymo patvirtinimą ir galimybę išmokėti prašomas Ignalinos programos lėšas arba apie surastus neatitikimus. Tuo atveju, jeigu atitinkamose Ignalinos programos sąskaitose nėra pakankamai Ignalinos programos lėšų išmokėti visą prašomą sumą, mokėjimo institucija raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją, kad gali būti išmokėta dalis prašomų Ignalinos programos lėšų. Jeigu mokėjimo institucija dar nėra gavusi iš Europos Komisijos Ignalinos programos lėšų pagal išsiųstą mokėjimo paraišką Europos Komisijai ir neturi pakankamai lėšų apmokėti įgyvendinančiosios institucijos pateiktą mokėjimo prašymą, įgyvendinančioji institucija turi teisę pateikti mokėjimo institucijai raštą dėl lėšų pervedimo Ignalinos programos projektams finansuoti, kuriame prašo rasti galimybę pervesti prašomą sumą. Toks raštas mokėjimo institucijai pateikiamas tik tuo atveju, jeigu:

25.1. rašte nurodytiems Ignalinos programos projektams finansuoti iš įgyvendinančiosios institucijos jau buvo gautas tinkamai parengtas mokėjimo prašymas, kurį patvirtino Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas;

25.2. įgyvendinančiosios institucijos Finansų valdymo skyriui buvo pateiktos neapmokėtos, rašte nurodytos Ignalinos programos projektų sąskaitos ir (arba) prašymai pervesti lėšas. Prie šio rašto pridedamas tokių sąskaitų ir (arba) prašymų pervesti lėšas sąrašas.

26. Įgyvendinančiosios institucijos pateiktus mokėjimo prašymus tvirtina Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas.

27. Įgyvendinančioji institucija, gavusi iš mokėjimo institucijos patvirtinimą, kad ši gali išmokėti įgyvendinančiosios institucijos prašomą sumą ar jos dalį, per tris darbo dienas nuo minėto patvirtinimo gavimo dienos teikia atsakingajai institucijai mokėjimo institucijos rašto dėl patvirtinto mokėjimo prašymo kopiją ir įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraišką, parengtą pagal įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiškos pavyzdinę formą, pateikiamą Taisyklių 8 priede.

28. Įgyvendinančioji institucija rengia įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiškas atsižvelgdama į atsakingosios institucijos, kuriai valstybės biudžete numatyti asignavimai Ignalinos programai finansuoti, Ignalinos programos sąmatą, sudarytą atsižvelgiant į valstybės biudžeto išlaidų ketvirtinį paskirstymą.

29. Atsakingoji institucija per penkias darbo dienas nuo Ignalinos programos sąmatos patvirtinimo arba nuo Taisyklių įsigaliojimo dienos, jeigu Ignalinos programos sąmata buvo patvirtinta iki Taisyklių įsigaliojimo dienos, pateikia įgyvendinančiajai institucijai Ignalinos programos sąmatos kopiją.

30. Atsakingoji institucija gauna mokėjimo institucijos rašto dėl patvirtinto mokėjimo prašymo kopiją ir įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraišką, kaip mokėjimo pagrindimo dokumentą. Įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiškos pagrindu atsakingoji institucija parengia atsakingosios institucijos mokėjimo paraišką (parengtą pagal atsakingosios institucijos mokėjimo paraiškos pavyzdinę formą, pateikiamą Taisyklių 9 priede) ir per tris darbo dienas nuo įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiškos gavimo dienos faksu bei paštu teikia mokėjimo institucijai apmokėti.

31. Įgyvendinančioji institucija raštu pateikia atsakingajai institucijai asmenų, įgaliotų pasirašyti įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraiškas, duomenis (vardas, pavardė, pareigos) ir parašų pavyzdžius, o mokėjimo institucijai – įgaliotojo Ignalinos programos pareigūno duomenis (vardas, pavardė, pareigos) ir parašo pavyzdį. Atsakingoji institucija raštu pateikia mokėjimo institucijai atsakingosios institucijos mokėjimo paraiškas pasirašyti įgaliotų asmenų duomenis (vardas, pavardė, pareigos) ir parašų pavyzdžius.

32. Mokėjimo institucijos atsakingi asmenys, gavę atsakingosios institucijos mokėjimo paraišką, pažymi gavimo datą, suteikia eilės numerį, patikrina, ar parašai mokėjimo paraiškoje atitinka įgaliotų jas pasirašyti asmenų parašus bei kitus rekvizitus, nurodytus atsakingosios institucijos mokėjimo paraiškoje. Tinkamai įformintą atsakingosios institucijos mokėjimo paraišką mokėjimo institucijos atsakingi asmenys užregistruoja mokėjimo paraiškų registravimo žurnale. Jeigu pateikta atsakingosios institucijos mokėjimo paraiška užpildyta netinkamai, mokėjimo institucijos atsakingi asmenys grąžina ją atsakingajai institucijai. Pagal atsakingosios institucijos mokėjimo paraiškas mokėjimo institucija išspausdina mokėjimo pavedimus, kuriuos pasirašo Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas arba kiti įgalioti mokėjimo institucijos asmenys (vieną egzempliorių vizuoja mokėjimo pavedimą patikrinęs asmuo). Mokėjimo pavedimai perduodami Lietuvos bankui Ignalinos programos lėšų pervedimo procedūroms atlikti. Mokėjimo institucijos atsakingi asmenys kiekvienam mėnesiui pasibaigus išspausdina Ignalinos programos mokėjimo paraiškų registracijos žurnalą ir jį pasirašo.

33. Mokėjimo institucija per dvi darbo dienas nuo tinkamos atsakingosios institucijos mokėjimo paraiškos gavimo dienos perveda Ignalinos programos lėšas į atitinkamą įgyvendinančiosios institucijos tvarkomą Ignalinos programos sąskaitą.

34. Mokėjimo institucijos atsakingi asmenys raštu informuoja atsakingąją instituciją apie Ignalinos programos lėšų pervedimą prie rašto pridėdami mokėjimo pavedimo kopiją.

35. Mokėjimo institucija tvarko visų Ignalinos programos lėšų, pervestų pagal kiekvieną Europos Komisijos sprendimą, apskaitą, kaip to reikalauja Europos Komisija.

36. Apie įgyvendinančiosios institucijos tvarkomose Ignalinos programos banko sąskaitose susikaupusias palūkanas įgyvendinančioji institucija informuoja mokėjimo instituciją kiekvieną kartą, kai pateikia mokėjimo prašymą, teikdama mėnesio finansinę ataskaitą, nurodytą Taisyklių 38 punkte, ir Ignalinos programos įgyvendinimo pabaigoje.

37. Įgyvendinančioji institucija atskiras Ignalinos programos sąskaitas tvarko pagal dviejų parašų sistemą. Įgaliotojo Ignalinos programos pareigūno ir įgyvendinančiosios institucijos vyriausiojo finansininko funkcijos turi būti aiškiai atskirtos, jų negali vykdyti vienas asmuo.

38. Įgyvendinančioji institucija iki kiekvieno mėnesio penkioliktos dienos teikia mokėjimo institucijai informaciją apie per ataskaitinį mėnesį iš mokėjimo institucijos gautas Ignalinos programos lėšas, sukauptas palūkanas, tiekėjams ir (arba) projektų vykdytojams išmokėtas Ignalinos programos lėšas, iš jų susigrąžintas Ignalinos programos lėšas ir sumokėtus banko mokesčius (Ignalinos programos finansinės ataskaitos pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 7 priede).

39. Įgyvendinančioji institucija, patikrinusi tiekėjų ir (arba) projektų vykdytojų apmokėti pateiktų sąskaitų ir (arba) prašymų pervesti lėšas (tvirtinamų vyresniųjų Ignalinos programos projektų pareigūnų) atitiktį Europos Komisijos sprendimų, Lietuvos Respublikos teisės aktų, Ignalinos programos projekto finansavimo sutarčių, Ignalinos programos projekto specialiųjų finansavimo sutarčių ir (arba) pirkimo sutarčių nuostatoms, perveda Ignalinos programos lėšas iš jos tvarkomų Ignalinos programos sąskaitų tiekėjams ir (arba) projektų vykdytojams parengdama įgaliotojo Ignalinos programos pareigūno patvirtintus mokėjimo pavedimus.

40. Įgyvendinančioji institucija kitą darbo dieną po Ignalinos programos lėšų pervedimo tiekėjams ir (arba) projektų vykdytojams paštu ir faksu iki darbo dienos pabaigos perduoda atsakingajai institucijai atliktų mokėjimų ataskaitą (pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 11 priede) ir mokėjimo institucijai – Ignalinos programos lėšų apyvartos ataskaitą (pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 10 priede).

41. Įgyvendinančioji institucija iki kiekvieno mėnesio penktos dienos teikia paramos gavėjams praėjusio mėnesio atliktų mokėjimų ataskaitą (pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 11 priede).

42. Mokėjimo institucija Taisyklių 40 punkte nurodytų Ignalinos programos lėšų apyvartos ataskaitų kopijas kitą dieną po jų gavimo dienos perduoda Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas).

43. Atsakingoji institucija Taisyklių 40 punkte nurodytos atliktų mokėjimų ataskaitos duomenis įveda į Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą pildydama bendrąjį žurnalą ir perduoda juos Valstybės iždo departamentui Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), nustatyta tvarka.

44. Įgyvendinančioji institucija iki kiekvieno mėnesio penktos dienos teikia atsakingajai institucijai biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą – finansinės atskaitomybės formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21; 2006, Nr. 19-661) (toliau – forma Nr. 2), kurioje kasinės išlaidos yra lygios įgyvendinančiosios institucijos per ataskaitinį laikotarpį projektų vykdytojams ir (arba) tiekėjams pervestai sumai. Faktinės išlaidos į formą Nr. 2 įtraukiamos pagal išlaidų pagrindimo dokumentus.

45. Iš įgyvendinančiosios institucijos pagal tiekėjų sąskaitas ir (arba) projektų vykdytojų prašymus pervesti lėšas tiesiogiai į tiekėjų ir (arba) projektų vykdytojų sąskaitas pervestos lėšos yra atsakingosios institucijos gauti ir panaudoti biudžeto asignavimai (kasinės išlaidos). Atsakingosios institucijos iš įgyvendinančiosios institucijos gauta informacija apie tiekėjų sąskaitų ir (arba) projektų vykdytojų prašymų pervesti lėšas apmokėjimą tiesiogiai tiekėjams ir (arba) projektų vykdytojams yra pagrindas tvarkyti Specialiosios Ignalinos programos administravimo Lietuvoje programos finansavimo ir kasinių lėšų apskaitą.

46. Atsakingoji institucija įgyvendinančiosios institucijos pateiktose formose Nr. 2 nurodytas kasinių išlaidų sumas sutikrina su savo apskaitos duomenimis, o įgyvendinančiosios institucijos pateiktose formose Nr. 2 faktinių išlaidų sumas, surašiusi buhalterinę pažymą, pripažįsta faktinėmis Specialiosios Ignalinos programos administravimo Lietuvoje programos vykdymo išlaidomis ir įtraukia į savo buhalterinę apskaitą.

47. Pasibaigus mėnesiui, mokėjimo institucija per šešias darbo dienas pateikia Valstybės iždo departamentui biudžeto lėšų, susijusių su Europos Sąjungos paramos programomis, tarp jų ir Ignalinos programos, ataskaitinio mėnesio apyvartos ataskaitą.

48. Išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai saugomi įgyvendinančiojoje institucijoje vadovaujantis Europos Sąjungos reikalavimais ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu.

 

XI. PAŽEIDIMŲ, PADARYTŲ ĮGYVENDINANT IR PRIŽIŪRINT IGNALINOS PROGRAMOS PROJEKTUS, NUSTATYMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

49. Paramos gavėjo, priežiūros institucijos arba projekto vykdytojo valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo pranešti savo tiesioginiam vadovui apie nustatytus arba įtariamus Ignalinos programos projekto įgyvendinimo pažeidimus. Apie pažeidimą praneša tas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuris pastebėjo pažeidimą ar įtaria, kad pažeidimas gali būti padarytas. Vadovas, kuriam buvo pranešta apie pažeidimą, turi raštu informuoti paramos gavėjo, priežiūros institucijos arba projekto vykdytojo vadovybę ir vyresnįjį Ignalinos programos projekto pareigūną.

50. Pažeidimą nustatęs arba įtaręs valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi teisę kreiptis tiesiogiai į Ignalinos programos įgaliotąjį valstybės pareigūną.

51. Įgyvendinant Ignalinos programos projektus, neatitikimų gali kilti dėl:

51.1. klaidos (Error);

51.2. pažeidimo (Irregularity);

51.3. įtariamo sukčiavimo (Suspicion of fraud);

51.4. organizuoto nusikaltimo (Organised crime).

52. Pažeidimas pagal pobūdį gali būti:

52.1. tyčinis / dėl neatsargumo (Intentional / Unintentional);

52.2. turintis finansinį poveikį / neturintis finansinio poveikio (Irregularity with financial impact / without financial impact);

52.3. sisteminis / vienkartinis pažeidimas.

53. Tyčinis Ignalinos programos projektų įgyvendinimo pažeidimas – institucijos, įstaigos arba įmonės (atsakingosios institucijos, mokėjimo institucijos, įgyvendinančiosios institucijos, paramos gavėjo, priežiūros institucijos, projekto vykdytojo arba tiekėjo), dalyvaujančios įgyvendinant Ignalinos programos projektus, padarytas pažeidimas dėl veikimo arba neveikimo siekiant naudos sau arba kitam asmeniui. Tai gali būti:

53.1. sąskaitos (fiktyvios) pateikimas už nepristatytas prekes, neatliktus darbus, nesuteiktas paslaugas;

53.2. kai juridinis asmuo išrašo fiktyvią sąskaitą (falsifikatą);

53.3. kai sąskaitos suma viršija pirkimo sutartyje nustatytą sumą arba sumą už faktiškai gautas prekes, atliktus darbus, suteiktas paslaugas;

53.4. kai iš sąskaitos negalima nustatyti kiekio, kainos ar kitos reikalingos informacijos;

53.5. apgaulingas lėšų pervedimas į klaidingai nurodytą sąskaitą;

53.6. informacijos atskleidimas tretiesiems asmenims dokumentų patikrinimo metu;

53.7. informacijos atskleidimas tretiesiems asmenims patikrinimo vietoje metu;

53.8. apskaitos ir (arba) kitų įrašų bei jų pagrindimo dokumentų klastojimas ir taisymas.

54. Ignalinos programos projektų įgyvendinimo pažeidimas dėl neatsargumo – institucijos, įstaigos arba įmonės (atsakingosios institucijos, mokėjimo institucijos, įgyvendinančiosios institucijos, paramos gavėjo, priežiūros institucijos, projekto vykdytojo arba tiekėjo), dalyvaujančios įgyvendinant Ignalinos programos projektus, padarytas pažeidimas dėl neatsargumo, kai pažeidžiamos patvirtintos procedūros. Tai gali būti:

54.1. klaidos dėl neatsargumo;

54.2. veiklos procedūrų pažeidimas dėl neatsargumo;

54.3. nepakankamai apibrėžta kontrolės aplinka ir finansų valdymo sistema.

55. Finansinį poveikį turintis pažeidimas – pažeidimas, nustatytas apmokėjus nepagrįstas išlaidas, kurios turės būti atlyginamos.

56. Finansinio poveikio neturintis pažeidimas – pažeidimas, nustatytas dar neapmokėjus nepagrįstų išlaidų, kurios, nustačius pažeidimą, nebūtų atlyginamos.

57. Sisteminis Ignalinos programos projektų įgyvendinimo pažeidimas – pažeidimas, kuris padaromas ne vieną kartą arba yra didelė tikimybė, kad jis bus vėl padarytas įgyvendinant kitus Ignalinos programos projektus. Dažniausiai tai yra pažeidimai dėl neatsargumo, kurie daromi dėl vidaus kontrolės procedūrų trūkumo. Jie gali pasireikšti horizontaliai audituojant visus projektus arba vertikaliai atliekant keletą to paties projekto auditų.

58. Vienkartinis Ignalinos programos projektų įgyvendinimo pažeidimas – pažeidimas, kuris padaromas įgyvendinant vieną Ignalinos programos projektą, tačiau nėra susijęs su kitų Ignalinos programos projektų įgyvendinimu. Jis gali būti padaromas dėl subjektyvių veiksmų arba klaidų įgyvendinant tam tikrą specifinį projektą ir gali būti tiek tyčinis, tiek dėl neatsargumo.

59. Įgyvendinančioji institucija, nustatydama ir tirdama pažeidimus, vadovaujasi Europos Sąjungos finansinės paramos naudojimo pažeidimų nustatymo bei šalinimo ir apribojimų gauti Europos Sąjungos finansinę paramą nustatymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 1K-307 (Žin., 2005, Nr. 127-4588).

60. Įgyvendinančioji institucija, naudodamasi pažeidimų ataskaitos forma, kurios pavyzdinė forma pateikiama Taisyklių 1 priede, per vieną mėnesį po kiekvieno kalendorinio ketvirčio pabaigos teikia mokėjimo institucijai informaciją apie visus pažeidimus, užregistruotus per ataskaitinį laikotarpį.

61. Mokėjimo institucija per du mėnesius po kiekvieno kalendorinio ketvirčio pabaigos informuoja Europos Komisiją apie visus pažeidimus, dėl kurių buvo pradėtas administracinio pažeidimo, nusikaltimo arba baudžiamojo nusižengimo tyrimas. Apie pažeidimus Europos Komisija informuojama per ryšius su Europos kovos su sukčiavimu tarnyba (toliau – OLAF), palaikančia nacionalinę instituciją – Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT). Mokėjimo institucija per keturiasdešimt penkias kalendorines dienas po kiekvieno kalendorinio ketvirčio pabaigos pažeidimų ataskaitas pateikia FNTT, kuri šią informaciją pateikia OLAF.

_________________


 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

1 priedas

 

(Pažeidimų ataskaitos formos pavyzdys)

________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

TVIRTINU

___________________

(pareigos)

___________________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

PAŽEIDIMŲ ATASKAITA

 

(data)

(sudarymo vieta)

 

PRANEŠIMO identifikaciniai DUOMENYS

 

Išsiuntimo data: ___________

(data)

 

Asmuo ryšiams: ___________________________________________________

(vardas ir pavardė, telefono Nr., fakso Nr., elektroninis paštas)

 

DUOMENYS APIE PAŽEIDIMĄ

 

1. Duomenys apie programą

 

1.1. Programos pavadinimas: __________________________________________________

 

1.2. Europos Komisijos sprendimas, kuriuo patvirtinta programa: ______________________

 

1.3. Projekto pavadinimas: ____________________________________________________

 

1.4. Projekto numeris: ________________________________________________________

 

1.5. Sutarties numeris: _______________________________________________________

 

2. Pažeista nuostata

 

2.1. Europos Sąjungos (toliau – ES) nuostata, kuri buvo pažeista:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

2.2.Nacionalinė nuostata, kuri buvo pažeista:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

3. Pirminės informacijos, leidusios įtarti pažeidimą, data: _________________________

 

3.1. Pirminės informacijos, leidusios įtarti pažeidimą, šaltinis:

__________________________________________________________________________

 

4. Metodas, kuriuo buvo nustatytas pažeidimas:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

5. Pažeidimo tipas

 

5.1. Veiksmai, kurie buvo naudojami darant pažeidimą:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

5.2. Ar veiksmai, kurie buvo naudojami darant pažeidimą, laikomi naujais?

Taip ( )                     Ne ( )

 

6. Pažeidimo laikotarpis

 

6.1. Data arba laikotarpis, kada pažeidimas buvo padarytas:

__________________________________________________________________________

 

7. Institucijos arba asmenys

 

7.1. Institucijos arba asmenys, pateikę oficialią informaciją apie pažeidimą:

__________________________________________________________________________

 

7.2. Institucijos arba asmenys, atsakingi už administracinį ar teisminį pažeidimo tyrimą:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

8. Pažeidimo protokolo surašymo data:_________________________________________

 

9. Su pažeidimu susijusių fizinių ar juridinių asmenų pavardės ar pavadinimai ir adresai:

 

9.1. Fiziniai asmenys:

 

Pavardė: ____________________

Vardas: _____________________

Adresas: ____________________

Pašto kodas: _________________

Miestas: _____________________

Valstybė: ____________________

Pareigos: ____________________

 

9.2. Juridiniai asmenys:

 

Pavadinimas:____________________________________

Buveinė:________________________________________

Pašto kodas:_____________________________________

Valstybė:_______________________________________

 

FINANSINĖ INFORMACIJA

 

10. Bendra suma ir finansavimo šaltiniai

 

10.1. Bendra sutarties suma: ________________________

 

10.2. ES finansavimas: ____________________________

 

10.3. Bendrasis finansavimas: _______________________

 

11. Išlaidų, dėl kurių nustatytas pažeidimas, tipas ir suma

 

11.1. Išlaidų tipas:________________________________

 

11.2. Bendra išlaidų suma:__________________________

 

11.3. ES išlaidos:_________________________________

 

11.4. Bendrojo finansavimo išlaidos:__________________

 

12. Suma, kuri būtų neteisingai sumokėta, jei pažeidimas nebūtų nustatytas:

__________________________________________________________________________

 

13. Finansiniai padariniai

 

13.1. Pagal 11.2 punktą dar neišmokėta suma: _____________________________________

ES dalis: _____________________________________________________________

Nacionalinė dalis: ______________________________________________________

 

14. Galimybė išieškoti:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

15. Bendra išieškota suma: ________________________

 

15.1. ES dalis: ___________________________________

 

15.2. Nacionalinė dalis: ____________________________

 

16. Bendra suma, kuri turi būti susigrąžinta iš pažeidėjo: _________________________

 

16.1. ES dalis:___________________________________

 

16.2. Nacionalinė dalis:____________________________

 

PROCEDŪRŲ ETAPAS

 

17. Veiksmai nustačius pažeidimą

 

17.1. Tarpinės priemonės:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

18. Administracinės procedūros:

__________________________________________________________________________

 

19. Teisminės procedūros:

__________________________________________________________________________

 

20. Priežastys, dėl kurių buvo atsisakyta lėšų susigrąžinimo:

__________________________________________________________________________

 

20.1. Ar Europos Komisija buvo informuota prieš nusprendžiant atsisakyti lėšų susigrąžinimo?

 

Taip ( )

Ne ( )

Nežinoma ( )

 

20.2. Jei taip, pranešimo data ir numeris:

 

21. Ar buvo nuspręsta nekelti baudžiamosios bylos?

 

Taip ( )

Ne ( )

Nežinoma ( )

 

22. Procedūrų nutraukimas

 

22.1. Ar Europos Komisija buvo informuota apie sprendimus dėl administracinių ir baudžiamųjų procesų nutraukimo arba šių sprendimų esmę?

 

Taip ( )

Ne ( )

Nežinoma ( )

 

22.2. Jei taip, data ir numeris:

 

23. Pritaikytos sankcijos (administracinės ir (arba) teisminės):

__________________________________________________________________________

 

24. pastabos:

__________________________________________________________________________

 

Parengė:

_____________

(pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

2 priedas

 

(Mokėjimo prašymo formos pavyzdys)

 

________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

MOKĖJIMO PRAŠYMAS

 

(data)

(sudarymo vieta)

 

Vadovaudamiesi 2004–2006 metų Ignalinos programos administravimo Lietuvoje taisyklėmis, prašome iš mokėjimo institucijos atidarytų ir tvarkomų 2004–2006 metų Ignalinos programos sąskaitų pervesti 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšas į šias įgyvendinančiosios institucijos tvarkomas 2004–2006 metų Ignalinos programos sąskaitas:

 

Europos Komisijos sprendimo Nr.

Mokėjimo institucijos tvarkomos sąskaitos Nr.

Įgyvendinančiosios institucijos tvarkomos sąskaitos Nr.

Suma, eurais

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priedai:

 

1. Suvestinis 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšų poreikis;

2. Pinigų srautų prognozė ir finansinė ataskaita;

3. Pasirašytų pirkimo ir 2004–2006 metų Ignalinos programos projektų specialiųjų finansavimo sutarčių sąrašas;

4. Finansinė sutarčių būklės priežiūros ataskaita;

5. 2004–2006 metų Ignalinos programos Nr. __ finansinė ataskaita;

6. Banko sąskaitų išrašų kopijos.

 

Mokėjimo prašymą pateikė:

Mokėjimo prašymą patvirtino:

 

 

(Data)

 

(Vardas, pavardė)

Įgaliotasis Ignalinos programos pareigūnas

(Vardas, pavardė)

Ignalinos programos įgaliotasis valstybės pareigūnas

_________________


 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

3 priedas

 

(Suvestinio 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšų poreikio formos pavyzdys)

________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

TVIRTINU

___________________

(Pareigos)

___________________

(Parašas)

___________________

(Vardas, pavardė)

 

SUVESTINIS 2004–2006 METŲ IGNALINOS PROGRAMOS LĖŠŲ POREIKIS

 

(data)

(sudarymo vieta)

 

Europos Komisijos sprendimo Nr.

2004–2006 metų Ignalinos programos lėšų poreikis, eurais

Likutis įgyvendinančiosios institucijos tvarkomoje banko sąskaitoje, eurais

Patvirtinta, bet nepervesta suma, eurais

Prašoma suma, eurais

1

2

3

4

5 (2-3-4)

 

 

 

 

 

 

Parengė:

_____________

(pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

4 priedas

 

(Pinigų srautų prognozės ir finansinės ataskaitos formos pavyzdys)

 

_____________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

TVIRTINU

___________________

(Pareigos)

___________________

(Parašas)

___________________

(Vardas, pavardė)

 

pinigų srautų prognozė ir finansinė ataskaita

 

(data)

(sudarymo vieta)

 

Projekto Nr.

Projekto pavadinimas

Biudžetas

Tiekėjas / projekto vykdytojas

Sutarties vertė, 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšos, eurais

Išmokėta 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšų iki, eurais

n+1

ES lėšos, eurais

Bendrasis finansavimas, eurais

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė:

_____________

(pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

_________________

 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

5 priedas

 

(Pasirašytų pirkimo ir 2004–2006 metų Ignalinos programos projektų specialiųjų finansavimo sutarčių sąrašo formos pavyzdys)

 

_____________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

TVIRTINU

___________________

(Pareigos)

___________________

(Parašas)

___________________

(Vardas, pavardė)

 

pasirašytų PIRKIMO IR 2004–2006 METŲ iGNALINOS PROGRAMOS projektų sPECIALIŲJŲ FINANSAVIMO sutarčių sąrašas

 

(data)

(sudarymo vieta)

 

Sutarties numeris

Pavadinimas

Tiekėjas / projekto vykdytojas

Sutarties vertė, eurais

ES dalis, eurais

Bendrojo finansavimo dalis, eurais

Sutarties pasirašymo data

Projektas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso projektui:

 

 

 

 

 

 

Iš viso programai:

 

 

 

 

 

 

 

Parengė:

_____________

(pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

6 priedas

 

(Finansinės sutarčių būklės priežiūros ataskaitos formos pavyzdys)

 

_____________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

TVIRTINU

___________________

(Pareigos)

___________________

(Parašas)

___________________

(Vardas, pavardė)

 

FINANSINĖ SUTARČIŲ BŪKLĖS PRIEŽIŪROS ATASKAITA

 

(data)

(sudarymo vieta)

 

Europos Komisijos sprendimo Nr.:

 

 

Programos aprašymas:

 

 

Projekto Nr.:

 

 

Projekto aprašymas:

 

 

Paramos gavėjas:

 

 

Aprašymas:

 

 

 

Konkurso Nr.:

 

Sutarties Nr.:

 

Sutarties vykdymas:

 

 

 

 

 

 

Konkurso eiga

Tiekėjas:

 

 

Pradžia:

Pabaiga:

Pirkimo procedūra pradėta:

 

 

 

 

 

 

Pirkimo dokumentai patvirtinti:

 

 

 

 

 

Vertinimas pradėtas:

 

 

 

Sutarties vertė, eurais

Sumokėta, eurais

Sumokėta, proc.

Sutartis pasirašyta:

 

 

 

ES dalis:

 

 

 

 

 

 

Bendrojo finansavimo dalis:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasiekti rezultatai:

 

Problemos:

 

Rezultatų įvertinimas:

 

Perspektyvos:

 

 

Parengė:

_____________

(pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

_________________

 

 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

7 priedas

 

(2004–2006 metų Ignalinos programos Nr. ________ finansinės ataskaitos formos pavyzdys)

 

_______________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

TVIRTINU

___________________

(Pareigos)

___________________

(Parašas)

___________________

(Vardas, pavardė)

 

2004–2006 METŲ IGNALINOS PROGRAMOS NR._____________ FINANSINĖ ATASKAITA*

 

(data)

(sudarymo vieta)

 

 

Data

Gauta iš mokėjimo institucijos, eurais

Sąskaitoje sukauptos palūkanos, eurais

Tiekėjų ir (arba) projektų vykdytojų grąžintos lėšos, eurais

Grąžinta mokėjimo institucijai, eurais

Banko mokesčiai, eurais

Pervesta pagal sutartis, eurais

 

Nuo programos pradžios iki ataskaitinio mėnesio:

 

 

 

 

 

 

 

 

Likutis programai atidarytoje sąskaitoje ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

Per ataskaitinį mėnesį:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso nuo programos pradžios:

 

 

 

 

 

 

 

 

Likutis programai atidarytoje sąskaitoje ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (turi sutapti su atitinkamos sąskaitos banko išrašu)

 

 

Parengė:

_____________

(pareigos)

_____________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

* Teikiant ataskaitą su mokėjimo prašymu, pildoma tik suminė ataskaitos eilutė. Teikiant mėnesio finansinę ataskaitą, pildoma visa lentelė.

 

_________________

 

 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

8 priedas

 

(Mokėjimo paraiškos formos pavyzdys)

 

___________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

ĮGYVENDINANČIOSIOS INSTITUCIJOS MOKĖJIMO PARAIŠKA

 

_________ Nr. _______

(data)

______________

(sudarymo vieta)

 

Asignavimų valdytojas: _____________________

Patvirtinta sąmatos suma: ___________________

 

Priemonės kodas*

Biudžeto programa (ES programa)

Funkcinės klasifikacijos kodas

Ekonominės klasifikacijos kodas

Mokėjimo suma (eurais), jeigu taikoma

Mokėjimo suma (Lt, ct)

Sąmatos likutis po šio apmokėjimo (Lt, ct)**

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

Įgaliotasis Ignalinos programos pareigūnas

____________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

Vyriausiasis buhalteris

____________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

* Pildoma vadovaujantis Ignalinos programos sąmatoje nurodytais kodais.

** Pildoma patvirtinus sąmatą.

 

_________________

 


 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

9 priedas

 

(Atsakingosios institucijos mokėjimo paraiškos formos pavyzdys)

 

___________________________________

(atsakingosios institucijos pavadinimas)

 

ATSAKINGOSIOS INSTITUCIJOS MOKĖJIMO PARAIŠKA

 

_________ Nr. ________

(data)

______________

(sudarymo vieta)

 

Asignavimų valdytojas:___________________________

Patvirtinta sąmatos suma:_________________________

 

Priemonės kodas*

Biudžeto programa (ES programa)

Funkcinės klasifikacijos kodas

Ekonominės klasifikacijos kodas

Mokėjimo suma (eurais), jeigu taikoma

Mokėjimo suma (Lt, ct)

Sąmatos likutis po šio apmokėjimo (Lt, ct)**

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________

(Vadovo pareigų pavadinimas)

____________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

Vyriausiasis buhalteris

____________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

* Pildoma vadovaujantis Ignalinos programos sąmatoje nurodytais kodais.

** Pildoma patvirtinus sąmatą.

 

_________________

 


 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

10 priedas

 

(2004–2006 metų Ignalinos programos lėšų apyvartos ataskaitos formos pavyzdys)

 

_________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Asignavimų valdytojas: __________

 

2004–2006 METŲ IGNALINOS PROGRAMOS LĖŠŲ APYVARTOS ATASKAITA

 

__________ Nr. _________

(data)

______________

(sudarymo vieta)

 

IŠMOKOS

Pavadinimas

Priemonės kodas*

Paramos gavėjas/ projekto vykdytojas

Biudžeto programa (ES programa/ projektas)

Funkcinės klasifikacijos kodas

Ekonominės klasifikacijos kodas

Banko sąskaitos Nr.

Mokėjimo data

Mokėjimo suma (eurais)

Mokėjimo suma (Lt)

Sąmatos likutis po šio apmokėjimo**

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1. 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšos, išmokėtos tiekėjams/ projektų vykdytojams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Mokesčiai už banko teikiamas paslaugas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšos, grąžinamos mokėjimo institucijai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ĮPLAUKOS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Gauta iš mokėjimo institucijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Tiekėjų/ projektų vykdytojų grąžintos 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Kitos įplaukos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________

(pareigų pavadinimas)

____________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

* Pildoma vadovaujantis Ignalinos programos sąmatoje nurodytais kodais.

** Pildoma patvirtinus sąmatą.

_________________


 

2004–2006 metų Ignalinos programos

administravimo Lietuvoje taisyklių

11 priedas

 

(atliktų mokėjimų ataskaitos formos pavyzdys)

 

__________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

ATLIKTŲ MOKĖJIMŲ ATASKAITA

 

________ Nr. ________

(data)

______________

(sudarymo vieta)

 

Asignavimų valdytojas arba paramos gavėjas: ___________

 

Priemonės kodas*

Biudžeto programa (ES programa/ projektas)

Funkcinės klasifikacijos kodas

Ekonominės klasifikacijos kodas

Mokėjimo data

Mokėjimo suma (eurais)

Mokėjimo suma (Lt)

Tiekėjo pavadinimas**

Sąmatos likutis po apmokėjimo***

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________

(pareigų pavadinimas)

____________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

* Pildoma vadovaujantis Ignalinos programos sąmatoje nurodytais kodais.

** Teikiant atliktų mokėjimų ataskaitą 2004–2006 metų Ignalinos programos lėšų asignavimų valdytojui, atliktų mokėjimų ataskaitos skiltis „Tiekėjo pavadinimas“ nepildoma.

*** Pildoma patvirtinus sąmatą. Teikiant atliktų mokėjimų ataskaitą paramos gavėjams, atliktų mokėjimų ataskaitos skiltis „Sąmatos likutis po apmokėjimo“ nepildoma.

 

_________________