LIETUVOS VYRIAUSIOJO ARCHYVARO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LICENCIJŲ TEIKTI DOKUMENTŲ TVARKYMO IR (AR) SAUGOJIMO PASLAUGAS TURĖTOJŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. liepos 12 d. Nr. V-119

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 364 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982; 2010, Nr. 79-4055) 18 straipsnio 13 dalimi,

tvirtinu Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Lietuvos vyriausiasis archyvaras                              Ramojus Kraujelis

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos vyriausiojo archyvaro

2011 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-119

 

LICENCIJŲ TEIKTI DOKUMENTŲ TVARKYMO IR (AR) SAUGOJIMO PASLAUGAS TURĖTOJŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugas turėtojų (toliau – licencijų turėtojai) planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja licencijų turėtojų planinių patikrinimų plano sudarymą, planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo tvarką, informacijos apie atliekamus patikrinimus pateikimo reikalavimus.

2. Licencijų turėtojų veiklos planiniai ir neplaniniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugų licencijų išdavimo ir panaikinimo, dokumentų ir licencijų grąžinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 162 (Žin., 2011, Nr. 18-860), ir šiuo Aprašu.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme ir Dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugų licencijų išdavimo ir panaikinimo, dokumentų ir licencijų grąžinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 162.

 

II. PATIKRINIMŲ ATLIKIMŲ TVARKA

 

4. Patikrinimus atlieka Lietuvos vyriausiasis archyvaras, jo įgalioti Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos darbuotojai ar Lietuvos vyriausiojo archyvaro pavedimu – valstybės archyvai (toliau – tikrintojai).

5. Patikrinimams atlikti gali būti pasitelkiami ekspertai, kiti asmenys, jeigu reikalingos jų specialiosios žinios ar kita pagalba.

6. Atliekami šie patikrinimai:

6.1. Licencijų turėtojų, teikiančių dokumentų tvarkymo paslaugą, ir (ar) jų darbuotojų, kurių darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, profesinės kvalifikacijos patikrinimai;

6.2. Licencijų turėtojų, teikiančių dokumentų saugojimo paslaugą, dokumentų saugojimo sąlygų patikrinimai.

7. Patikrinimas gali būti atliekamas Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos, valstybės archyvo ar tikrinamo licencijos turėtojo patalpose.

8. Tikrinamas licencijos turėtojas privalo pateikti tikrintojams visus reikalaujamus duomenis ir dokumentus, išskyrus dokumentus, duomenis ir informaciją, nesusijusius su licencijuojamos paslaugos teikimo sąlygų laikymosi priežiūra.

9. Licencijų turėtojų, teikiančių dokumentų tvarkymo paslaugą, ir (ar) jų darbuotojų, kurių darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, profesinės kvalifikacijos patikrinimai atliekami vertinant jų įgytą kvalifikaciją ir darbo patirtį pagal licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, ir (ar) jų pasamdytų darbuotojų anketos duomenis (1 ir 2 priedai).

10. Licencijų turėtojų, teikiančių dokumentų saugojimo paslaugą, dokumentų saugojimo sąlygų patikrinimai atliekami nuvykus į vietą, įvertinus dokumentų saugojimo sąlygas ir sudarius Licencijuojamos dokumentų saugojimo paslaugos teikimo sąlygų laikymosi patikrinimo aktą (3 priedas).

11. Apie patikrinimų rezultatus licencijų turėtojai informuojami raštu.

12. Licencijos turėtojas, nesutinkantis su patikrinimo rezultatais arba siekdamas pagrįsti kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos patikrinimo rezultatams, gali raštu, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo patikrinimo rezultatų gavimo dienos, pateikti pastabas ar paaiškinimus dėl patikrinimo rezultatuose nurodytų duomenų.

13. Licencijų turėtojų planiniai patikrinimai atliekami ne rečiau kaip kartą per penkerius metus arba gavus licencijos turėtojo prašymą atlikti profesinės kvalifikacijos patikrinimą.

14. Licencijų turėtojų neplaniniai patikrinimai gali būti atliekami:

14.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti licencijos turėtojo veiklos patikrinimą;

14.2. gavus kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

14.3. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl licencijos turėtojo veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

14.4. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti licencijos turėtojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai;

14.5. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtas teisės aktas.

15. Licencijos turėtojo veiklos neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus licencijos turėtojo veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Lietuvos vyriausiojo archyvaro sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo patikrinimo.

 

III. LICENCIJŲ TURĖTOJŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ PLANO SUDARYMAS

 

16. Licencijų turėtojų planinių patikrinimų planas sudaromas vieneriems metams ir patvirtinamas Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 31 d.

17. Patikrinimų planas sudaromas vadovaujantis šiais kriterijais:

17.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės aktų nustatytų ūkio subjektų veiklų patikrinimų periodiškumo reikalavimai;

17.2. gauti licencijos turėtojų prašymai atlikti veiklos patikrinimą.

18. Patikrinimų plane nurodomi planuojamų tikrinti licencijų turėtojų rekvizitai, patikrinimų datos, numatomos tikrinti veiklos.

19. Patikrinimų planas gali būti keičiamas Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu, tačiau ne vėliau kaip 10 darbo dienų prieš planuojamą licencijos turėtojo patikrinimą.

20. Licencijos turėtojas apie planinį patikrinimą informuojamas raštu prieš 10 darbo dienų.

21. Patvirtintas patikrinimų planas ir jo pakeitimai per 3 darbo dienas skelbiami Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos interneto svetainėje arba į planą įtraukti licencijų turėtojai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimų plano patvirtinimo ar jo pakeitimo informuojami individualiai.

 

_________________


 

Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar)

saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir

neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Licencijos turėtojo – juridinio asmens, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, darbuotojo, kurio darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, anketos forma)

 

___________________________________________________________________________

(licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, pavadinimas ir jo darbuotojo, kurio darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, pareigos)

 

LICENCIJOS TURĖTOJO, TEIKIANČIO DOKUMENTŲ TVARKYMO PASLAUGĄ, DARBUOTOJO, KURIO DARBAS TIESIOGIAI SUSIJĘS SU LICENCIJUOJAMA VEIKLA, ANKETA

 

________________ Nr. ________

(data)

_____________________

(vieta)

 

I. DARBUOTOJO PROFESINĖ KVALIFIKACIJA

 

Eil. Nr.

Profesinę kvalifikaciją patvirtinančio dokumento pavadinimas

Profesinę kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą išdavusios įstaigos pavadinimas

Profesinę kvalifikaciją patvirtinančio dokumento išdavimo data

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

...

 

 

 

 

II. DARBUOTOJO DARBO PATIRTIS

 

Eil. Nr.

Įstaigos pavadinimas

Pareigų pavadinimas

Išdirbtas laikotarpis

nuo

iki

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

Kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos:

1.

2.

3.

...

______________________                    ____________                    ____________________

(pareigų pavadinimas)                                  (parašas)                              (vardas ir pavardė)

 

Paaiškinimas. Prie licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, darbuotojo, kurio darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, anketos turi būti pridėtos darbuotojo profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos.

_________________part_9006fc8315b24de78ed57d04d0793398

 

Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar)

saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir

neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Licencijos turėtojo – fizinio asmens, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, anketos forma)

 

___________________________________________________________________________

(licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, vardas ir pavardė)

 

LICENCIJOS TURĖTOJO, TEIKIANČIO DOKUMENTŲ TVARKYMO PASLAUGĄ, ANKETA

 

________________

(data)

_____________________

(vieta)

 

I. PROFESINĖ KVALIFIKACIJA

 

Eil. Nr.

Profesinę kvalifikaciją patvirtinančio dokumento pavadinimas

Profesinę kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą išdavusios įstaigos pavadinimas

Profesinę kvalifikaciją patvirtinančio dokumento išdavimo data

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

...

 

 

 

 

II. DARBO PATIRTIS

 

Eil. Nr.

Įstaigos pavadinimas

Pareigų pavadinimas

Išdirbtas laikotarpis

nuo

iki

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

Kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos:

1.

2.

3.

 

____________                                ______________________

(parašas)                                             (vardas ir pavardė)

 

Paaiškinimas. Prie licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, anketos turi būti pridėtos profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos.

__________________


 

Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar)

saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir

neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Licencijuojamos dokumentų saugojimo paslaugos teikimo sąlygų laikymosi patikrinimo akto forma)

 

(herbas)

___________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

LICENCIJUOJAMOS DOKUMENTŲ SAUGOJIMO PASLAUGOS TEIKIMO SĄLYGŲ LAIKYMOSI PATIKRINIMO AKTAS

 

__________ Nr._______

(data)

_________________

(vieta)

 

Patikrinimo teisinis pagrindas _________________________________________________

Juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė_________________

___________________________________________________________________________

Licencijos Nr._______________________________________________________________

 

Patikrinimo rezultatai

Saugykla (adresas / Nr.) _______

Stelažai ________________________________________________________________

Langai ________________________________________________________________

Apšvietimas ____________________________________________________________

Papildoma gaisro gesinimo priemonė (nešiojamieji gesintuvai) _____________________

Temperatūros ir drėgmės matavimo prietaisai___________________________________

Mikroklimato parametrai___________________________________________________

Dokumentai saugomi _____________________________________________________

(apsauginiai dangalai ir kt.)

 

Kitos licencijuojamos paslaugos teikimo sąlygos___________________________________

___________________________________________________________________________

Išvados ____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Pasiūlymai _________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Patikrinimą atliko

___________________                       _______________                  ___________________

(pareigų pavadinimas)                                  (parašas)                              (vardas ir pavardė)

___________________                       _______________                  ___________________

(pareigų pavadinimas)                                  (parašas)                              (vardas ir pavardė)

 

Atliekant patikrinimą dalyvavo ir akto vieną egzempliorių gavo

_______________________________________________

(juridinio asmens atstovo pareigų pavadinimas, jei licencijos turėtojas juridinis asmuo)

___________________

(parašas)

____________________________

(vardas ir pavardė)

____________________________

(data)

 

_________________