LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮSTEIGIMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1998 m. gruodžio 3 d. Nr. 1396

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 61-1525; 1998, Nr. 68-1978) 54 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Įsteigti Mokestinių ginčų komisiją prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

2. Patvirtinti Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatus (pridedama).

3. Šio nutarimo nuostatos taikomos nuo 1999 m. sausio 1 dienos.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                GEDIMINAS VAGNORIUS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                                   ALGIRDAS ŠEMETA

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. gruodžio 3 d. nutarimu Nr. 1396

 

MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – komisija) yra valstybės institucija (biudžetinė įstaiga), kurią steigia, jos sudėtį ir nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

2. Komisija atskaitinga Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

3. Komisija yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitas banke ir antspaudą.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais bei šiais nuostatais.

5. Komisija dirbdama keičiasi informacija su mokesčių administratoriais, Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijomis.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

6. Svarbiausias komisijos uždavinys yra objektyviai išnagrinėti mokesčio mokėtojo skundą ir priimti teisėtą bei pagrįstą sprendimą.

7. Komisija nagrinėja ginčus, iškilusius tarp mokesčio mokėtojo ir mokesčio administratoriaus dėl mokesčio administratoriaus veiksmų (sprendimų) teisėtumo bei pagrįstumo. Komisija nagrinėja tuos skundus, kuriuos išnagrinėjo centrinis mokesčio administratorius.

8. Komisija pagal savo kompetenciją priima vieną iš šių sprendimų:

8.1. patvirtina mokesčio administratoriaus sprendimą;

8.2. panaikina mokesčio administratoriaus sprendimą;

8.3. iš dalies patvirtina arba panaikina mokesčio administratoriaus sprendimą.

9. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

9.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų bei kitų asmenų informaciją, susijusią su nagrinėjamu mokesčio mokėtojo skundu;

9.2. pasitelkti ekspertus ir kitus specialistus, turinčius atitinkamą pasirengimą ir galinčius pateikti išvadas ginčijamu klausimu;

9.3. teikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl mokesčių įstatymų bei kitų teisės aktų tobulinimo.

 

III. KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisija sudaroma iš 7 narių, iš kurių vienas yra komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininką ir jos narius skiria ir atleidžia Lietuvos Respublikos Vyriausybė finansų ministro ir teisingumo ministro bendru teikimu. Darbo sutartis su komisijos pirmininku ir jos nariais pasirašo finansų ministras.

11. Komisijos nariu gali būti ne jaunesnis kaip 25 metų, nepriekaištingos reputacijos asmuo su aukštuoju teisiniu arba ekonominiu išsimokslinimu. Skiriant komisijos nariu, pirmenybė teikiama asmenims, turintiems darbo patirties mokesčių ar finansų srityje.

12. Komisijos posėdžius organizuoja ir komisijai vadovauja jos pirmininkas. Kai komisijos pirmininko nėra, laikinai jį pavaduoja vienas iš jos narių, paskirtas komisijos pirmininko įsakymu.

13. Komisijos pirmininko ir jos narių tarnybinius atlyginimus nustato, juos skatina ar drausmines nuobaudas skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

14. Komisijos pirmininkas:

14.1. vadovauja komisijos darbui;

14.2. paveda komisijos nariui pristatyti bylą komisijai;

14.3. priima į darbą ir atleidžia iš darbo komisijos darbuotojus (ne komisijos narius);

14.4. nustato komisijos darbuotojams (ne komisijos nariams) tarnybinius atlyginimus, skatina juos ar skiria jiems drausmines nuobaudas;

14.5. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl komisijos narių darbo užmokesčio dydžio, skatinimo ir drausminių nuobaudų jiems skyrimo;

14.6. tvirtina komisijos darbo reglamentą;

14.7. vykdo kitas jam priskirtas funkcijas.

15. Komisijos pirmininkas ir jos nariai priskiriami „B“ lygio valdininkams, jiems taikomi Lietuvos Respublikos valdininkų įstatyme nustatyti reikalavimai.

 

IV. PASIRENGIMAS NAGRINĖTI SKUNDĄ, JO NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

16. Komisija sprendimą priima per 60 dienų nuo skundo gavimo dienos.

17. Komisijos narys, kuriam komisijos pirmininkas perduoda referuoti mokesčio mokėtojo skundą, rengdamasis pranešimui, gali pasitelkti komisijos darbuotojus (ne komisijos narius) ir ekspertus, kad jie pateiktų motyvuotą išvadą.

Kiekvienas komisijos narys turi teisę perskaityti mokesčio mokėtojo skundą bei su juo susijusią papildomą medžiagą.

18. Priėmęs skundą komisijos narys:

18.1. reikiamais atvejais įpareigoja mokesčio mokėtoją pateikti įrodymus, nurodydamas įpareigojimų įvykdymo terminus;

18.2. sprendžia, ar reikia specialisto (eksperto) išvados;

18.3. atlieka kitus veiksmus, kurių reikia rengiantis nagrinėti skundą.

19. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja 5 komisijos nariai (įskaitant jos pirmininką).

Komisijos narys negali dalyvauti mokestiniame ginče ir turi būti nušalintas, jeigu jis šeimos arba artimos giminystės ryšiais susijęs su mokesčio mokėtoju (fiziniu asmeniu), įmonės (įstaigos, organizacijos), dalyvaujančios mokestiniame ginče, vadovu ar kitais administracijos nariais, savininkais, stebėtojų tarybos arba valdybos nariais, jeigu komisijos narys yra buvęs įmonės, dalyvaujančios ginče, darbuotojas ir nuo darbo santykių pasikeitimo praėjo mažiau kaip treji metai bei yra kitos sąlygos, galinčios turėti įtakos komisijos nario nepriklausomumui. Apie tai komisijos narys privalo informuoti komisiją. Nušalinimą taip pat gali pareikšti mokestiniame ginče dalyvaujantys asmenys. Komisija dėl savo narių nušalinimo priima atskirą sprendimą.

20. Į komisijos posėdį kviečiami mokesčio mokėtojas (jo atstovai) bei mokesčio administratoriaus atstovai. Jeigu į posėdį neatvyksta mokestiniame ginče dalyvaujantys asmenys, skundas gali būti nagrinėjamas jiems nedalyvaujant, išskyrus atvejus, kai yra asmenų prašymas atidėti skundo nagrinėjimą dėl svarbių priežasčių.

21. Komisijos posėdis pradedamas jos nario pranešimu apie mokestinį ginčą. Po komisijos nario pranešimo paaiškinimus dėl nagrinėjamo ginčo gali pateikti mokesčio mokėtojas ir jo atstovas, po to mokesčio administratoriaus atstovai ir ekspertai (specialistai). Komisijos nariai turi teisę užduoti klausimus, susijusius su mokestiniu ginču. Po to, kai mokestiniame ginče dalyvaujantys asmenys pareiškia savo nuomonę, komisijos pirmininkas paskelbia mokestinio ginčo nagrinėjimo pabaigą.

22. Priimant sprendimą (balsuojant), dalyvauja tik komisijos nariai. Sprendimai priimami komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamą balsą turi komisijos pirmininko balsas.

Komisijos sprendime turi būti nurodyti jo priėmimo motyvai ir pagrindai, taip pat mokesčio mokėtojo teisė apskųsti priimtą sprendimą. Komisijos sprendimas įforminamas raštu. Komisijos sprendimus pasirašo jos pirmininkas ir nariai, dalyvavę priimant sprendimą.

23. Komisijos posėdžio metu rašomas protokolas, kurį pasirašo jos pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

24. Posėdžio protokolą rašo posėdžio sekretorius, kuris nėra komisijos narys. Komisijos posėdžio protokole nurodoma:

24.1. posėdžio vieta ir data, jo pradžios ir pabaigos laikas;

24.2. posėdyje dalyvaujančių komisijos narių vardai ir pavardės;

24.3. komisijos nario reikalavimu – asmeniška jo nuomonė svarstomu klausimu;

24.4. balsavimo rezultatai;

24.5. priimto sprendimo esmė.

25. Komisija, išnagrinėjusi mokestinį ginčą, patvirtintas priimto sprendimo kopijas nedelsdama išsiunčia mokesčio mokėtojui, vietos ir (ar) centriniam mokesčio administratoriui.

26. Informacija apie mokesčio mokėtojo turtą ir pajamas, kurią komisijos nariai sužino nagrinėdami mokestinį ginčą, yra konfidenciali, išskyrus įstatyme nustatytus atvejus. Informacija gali būti paskleista rašytiniu mokesčio mokėtojo sutikimu.

 

V. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

27. Komisijos darbuotojai (ne jos nariai) į darbą komisijoje priimami Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka.

28. Komisijos darbuotojų (ne komisijos narių) darbo apmokėjimo tvarką bei sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo apmokėjimo įstatymas, kiti įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai.

 

VI. LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ NAUDOJIMAS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

29. Komisija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

30. Biudžetinės lėšos naudojamos komisijai išlaikyti ir sąmatoje nurodytoms priemonėms finansuoti.

31. Komisijos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolė ir kitos institucijos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Komisija gali būti reorganizuojama ir likviduojama įstatymų nustatyta tvarka.

______________