CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL ORLAIVIŲ ĮGULŲ LICENCIJAVIMO TAISYKLIŲ, PATVIRTINTŲ CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. BALANDŽIO 20 D. ĮSAKYMu Nr. 4R-93 „DĖL ORLAIVIŲ ĮGULŲ IR ORLAIVIŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS TECHNIKŲ / INŽINIERIŲ LICENCIJAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“, PAKEITIMO

 

2012 m. rugsėjo 6 d. Nr. 4R-212

Vilnius

 

P a k e i č i u Orlaivių įgulų licencijavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4R-93 „Dėl orlaivių įgulų ir orlaivių techninės priežiūros technikų / inžinierių licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 69-2553):

1. Išdėstau 73.1 punktą taip:

73.1. amžius – prieš pirmą savarankišką skrydį būti ne jaunesniam kaip 16 metų, o pilotuojant sklandytuvą ar laisvąjį aerostatą – ne jaunesniam kaip 14 metų;“.

2. Išdėstau 75 punktą taip:

75. Prieš mokomųjų skrydžių pradžią, jeigu orlaivio skrydžių vykdymo vadove (SVV) numatyti šuoliai parašiutais, mokinys turi būti parengtas ir mokėti naudotis parašiutu.“

3. Išbraukiu 108 punktą.

4. Išdėstau 109.7 punktą taip:

109.7. mokėti išvesti orlaivį iš smukos;“.

5. Išdėstau 123 punktą taip:

123. PPL (kvalifikacijų) galiojimas pratęsiamas, netaikant šių Taisyklių 122 punkto reikalavimų, jeigu nuo licencijos galiojimo pabaigos iki kvalifikacijos tikrinimo praėjo ne daugiau kaip 3 mėn.“

6. Išdėstau 124.1 punktą taip:

124.1. atnaujinti teorijos žinias CAA akredituotoje mokymo įstaigoje pagal CAA patvirtintą programą ir išlaikyti CAA teorijos egzaminus;“.

7. Išdėstau 197 punktą taip:

197. Asmeniui, turinčiam ATPL, leidžiama:

197.1. naudotis visomis PPL ir CPL teikiamomis teisėmis;

197.2. eiti įgulos (orlaivio) vado arba antrojo piloto pareigas orlaiviuose arba būti orlaivių klasės (SE, ME) lėktuvų pilotais, turinčiais atitinkamą kvalifikaciją, nurodytą piloto licencijoje;

197.3. skraidyti pagal prietaisus (lėktuvų pilotams).“

8. Išdėstau 221 punktą taip:

221. Pilotai, turintys orlaivių klasės kvalifikaciją (SE, ME, SK, TMG), gali skraidyti tais turimos orlaivių klasės lėktuvų tipais, kurie įrašyti į piloto skraidymų knygelę. Leidimą skraidyti turimos orlaivių klasės konkrečiu lėktuvo tipu suteikia pretendentą mokęs pilotas instruktorius, jei sėkmingai baigtas mokymas, kurio apimtį nustato pilotas instruktorius priklausomai nuo lėktuvo sudėtingumo, bet ne mažiau nei 1 skrydį į zoną, 5 kontrolinius skrydžius ratu ir 2 savarankiškus. Leidimą instruktorius įrašo į piloto skraidymų knygelę.

Atnaujinti turėtą galiojančios orlaivių klasės lėktuvo tipo kvalifikaciją leidžiama atlikus treniruotę su instruktoriumi tos klasės lėktuvo tipu. Treniruotės apimtis nustato pilotas instruktorius. Leidimas įrašomas į piloto skraidymų knygelę.

Jeigu atnaujinama orlaivių klasės kvalifikacija, profesiniai įgūdžiai atnaujinami (priklausomai nuo negaliojimo laiko) treniruojantis su instruktoriumi pagal šių Taisyklių 242, 243, 244, 253, 254, 255 arba 256 punktų reikalavimus. Profesinius įgūdžius tikrina CAA paskirtas egzaminuotojas. Išvados įrašomos į piloto skraidymų knygelę ir egzaminų lapą (CAA Lic – 004).“

9. Išdėstau 239.1 punktą taip:

239.1. per pastaruosius 12 mėn. orlaivio vadu skrido ne mažiau kaip 6 val., įskaitant ne mažiau kaip 12 kilimų ir tūpimų arba bent vieną skrydžio atkarpą reikiamu orlaivio tipu arba FS su FE; ir“.

10. Išdėstau 338.8 punktą taip:

338.8. ne anksčiau kaip likus 6 mėn. iki mokymų pradžios pasitikrinti praktinius gebėjimus, kurių tikslas įvertinti, ar kandidatas gali mokytis pagal FI(A) programą. Tikrina FI(A), atitinkantis šių Taisyklių 336.6 punkto reikalavimus.“

11. Išdėstau 445.2 punktą taip:

445.2. jei sklandytojas, kurio skrydžių patirtis sklandytuvais didesnė kaip 200 val., per 6 mėnesius neatliko bent vieno skrydžio sklandytuvu ar sklandytojas, kurio skrydžių patirtis sklandytuvais mažesnė kaip 200 val., per 90 dienų neatliko bent vieno skrydžio sklandytuvu, jis netenka teisės skristi savarankiškai. Teisė skristi savarankiškai atnaujinama atlikus bent vieną kontrolinį skrydį su instruktoriumi. Leidimą instruktorius įrašo į piloto skraidymų knygelę.

Kontrolinių skrydžių apimtį nustato pilotas instruktorius.“

12. Išdėstau 462 punktą taip:

462. Skrydžių patirtis ir skrydžių praktika sklandytuvais:

462.1. ne mažiau kaip 15 val. ir ne mažiau 20 kilimų bei tūpimų ir per 12 mėn. iki skrydžio egzamino pretendentas turi būti skraidęs ne mažiau kaip 8 val. sklandytuvu, iš jų savarankiškai – ne mažiau kaip 3 val.;

462.2. prieš skrydžio egzaminą SK licencijai gauti pretendentas privalo mokėti tinkamai pasirinkti ir saugiai tūpti į pasirinktas iš oro tūpimo aikšteles.“

13. Išdėstau 588 punktą taip:

588. CAA pripažįsta pagal JAR-FCL reikalavimus išduotas licencijas, kvalifikacijas, įgaliojimus bei leidimus, kuriuos išdavė Europos Sąjungos (toliau – ES) ar Europos Ekonominės Bendrijos (toliau – EEB) aviacijos vadovybė. Lietuvos Respublikoje registruotais orlaiviais pilotams leidžiama skristi įgulos nariu pagal kvalifikacijas, nurodytas jų licencijose, įskaitant sklandytuvus ir laisvuosius aerostatus. Šiuo atveju orlaivio savininkas arba naudotojas, leisdamas užsienio pilotui naudoti orlaivį, turi įsitikinti, kad pilotas turi ES ar EEB aviacijos vadovybės išduotą galiojančią licenciją ir kvalifikaciją skraidyti konkretaus tipo orlaiviu, bei supažindinti pilotą su teisinių dokumentų, reglamentuojančių skrydžių saugą LR oro erdvėje, reikalavimais.“

14. Išbraukiu 589 punktą.

15. Papildau Taisykles šiuo 599.7 punktu:

599.7. galiojantį 1 klasės SP, išduotą pagal JAR-FCL reikalavimus.“

16. Išdėstau 600 punktą taip:

600. Šalių, kurių pilotų licencijos išduotos pagal Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) nustatytus standartus, CAA direktoriaus sprendimu gali būti pripažintos skraidyti LR registruotais civiliniais orlaiviais komercinei veiklai ne ilgesniam kaip 1 metų laikotarpiui. Nustatytą laikotarpį CAA gali vieną kartą pratęsti, jei per pripažintos licencijos galiojimo laikotarpį pilotas pateikė prašymą išduoti JAR-FCL licenciją arba dalyvauja mokymo kursuose šiai licencijai gauti. Pripažinimo pažymėjimas galioja JAR-FCL licencijai išduoti reikalingą laikotarpį, jei per tą laikotarpį galioja licencija ir atitinkamos kvalifikacijos. Pretendentai gauti pripažinimo pažymėjimą privalo:

600.1. būti supažindinti su teisinių dokumentų, reglamentuojančių skrydžių saugą, reikalavimais;

600.2. turėti galiojančias licencijas ir reikiamas kvalifikacijas;

600.3. išlaikyti CAA oro teisės egzaminą“.

17. Išdėstau 613 punktą taip:

613. CAA turi teisę sustabdyti civilinės aviacijos specialisto licencijos / kvalifikacijos (pripažinimo pažymėjimo) galiojimą, jeigu jos savininkas:“.

 

 

 

Direktorius                                                                                       Kęstutis Auryla