LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. balandžio 18 d. Nr. V-230

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 28 straipsnio 1 dalimi (Žin., 2002, Nr. 123-5512),

Tvirtinu Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nuostatus (pridedama).

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                            JUOZAS OLEKAS


PATVIRTINTA

sveikatos apsaugos ministro

2003 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. V-230

 

PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Privalomojo sveikatos draudimo taryba (toliau – Taryba) yra kolegiali patariamoji privalomąjį sveikatos draudimą vykdanti ir koordinuojanti institucija.

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Tarybos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo ir viešumo principais.

 

II. TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4. Svarbiausias Tarybos uždavinys – įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti privalomąjį sveikatos draudimą. Įgyvendindama jai pavestą uždavinį, Taryba:

4.1. svarsto perspektyvinius ir einamuosius privalomojo sveikatos draudimo uždavinius;

4.2. teikia siūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, sąrašo;

4.3. teikia nuomonę Sveikatos apsaugos ministerijai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, bazinių kainų;

4.4. teikia nuomonę Sveikatos apsaugos ministerijai dėl Ligų ir kompensuojamųjų vaistų joms gydyti, Kompensuojamųjų vaistų ir Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių sąrašų ir įsigijimo išlaidų kompensavimo tvarkos;

4.5. teikia nuomonę Sveikatos apsaugos ministerijai dėl galūnių, sąnarių ir organų protezavimo, protezų įsigijimo ir centralizuotai apmokamų vaistų bei medicinos pagalbos priemonių išlaidų kompensavimo tvarkos ir sąrašo;

4.6. teikia siūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai dėl bazinės medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo kainos;

4.7. teikia išvadą dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto projekto ir jo vykdymo metinės apyskaitos bei Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ateinančių dvejų metų prognozuojamų rodiklių;

4.8. teikia siūlymus dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų skyrimo valstybinėms ir savivaldybių sveikatos programoms finansuoti;

4.9. teikia nuomonę Sveikatos apsaugos ministerijai dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto tikslinimo, kai biudžeto išlaidos ir (ar) pajamos yra mažesnės nei patvirtintame Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete;

4.10. teikia nuomonę Sveikatos apsaugos ministerijai dėl išmokų ir kompensacijų dydžio, atitinkančio biudžete patvirtintą išlaidų planą, nustatymo, kai faktinės Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto išlaidos yra didesnės negu yra patvirtintos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto išlaidų plane,

4.11. teikia siūlymus dėl privalomąjį sveikatos draudimą reglamentuojančių teisės aktų;

4.12. teikia siūlymus dėl Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų struktūros reikalavimų ir veiklos išlaidų normatyvų bei Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto paskirstymo;

4.13. teikia siūlymus dėl teritorinių ligonių kasų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų bei teritorinių ligonių kasų ir vaistinių sutarčių sudarymo tvarkos;

4.14. nagrinėja Valstybinės ligonių kasos finansinę ir ekonominę veiklą;

4.15. nagrinėja kitus privalomojo sveikatos draudimo klausimus.

 

III. TARYBOS TEISĖS

 

5. Taryba, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

5.1. kontroliuoti finansinių operacijų, susijusių su laikinai laisvomis Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, vykdymą;

5.2. gauti iš Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų, sveikatos priežiūros įstaigų, kitų juridinių ar fizinių asmenų informaciją, reikalingą Tarybos funkcijoms vykdyti;

5.3. teikti siūlymus Valstybinei ligonių kasai ir teritorinėms ligonių kasoms dėl privalomojo sveikatos draudimo organizavimo;

5.4. teikti siūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo lėšų naudojimo;

5.5. teikti siūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai dėl priemonių papildomoms pajamoms gauti ir naudoti;

5.6. svarstyti teritorinių ligonių kasų siūlymus dėl privalomojo sveikatos draudimo organizavimo;

5.7. svarstyti Valstybinės ligonių kasos parengtus Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto projektą ir vykdymo apyskaitą.

6. Taryba gali turėti ir kitų teisių, numatytų kituose įstatymuose ar teisės aktuose.

 

IV. TARYBOS FORMAVIMAS

 

7. Tarybą sudaro ir jos sudėtį, įvertinęs deleguojančių į Tarybą savo atstovus institucijų, įstaigų ir visuomenės organizacijų siūlymus, tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

8. Į Tarybą įeina:

8.1. šeši valstybės valdymo institucijų atstovai:

8.1.1. vienas Nacionalinės sveikatos tarybos atstovas, kurį skiria Nacionalinė sveikatos taryba;

8.1.2. vienas Sveikatos apsaugos ministerijos atstovas, kurį skiria sveikatos apsaugos ministras;

8.1.3. vienas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovas, kurį skiria socialinės apsaugos ir darbo ministras;

8.1.4. vienas Finansų ministerijos atstovas, kurį skiria finansų ministras;

8.1.5. vienas Valstybinės ligonių kasos atstovas, kurį skiria Valstybinės ligonių kasos direktorius;

8.1.6. vienas teritorinių ligonių kasų atstovas, kurį skiria Valstybinės ligonių kasos direktorius;

8.2. penki apdraustųjų atstovai:

8.2.1. du darbdavių organizacijų atstovai, siūlomi šių organizacijų;

8.2.2. vienas ne medikų profesinių sąjungų atstovas, kurį pasiūlo ši organizacija;

8.2.3. vienas pacientų organizacijų atstovas, kurį pasiūlo ši organizacija;

8.2.4. vienas savivaldybių asociacijos atstovas, kurį pasiūlo ši asociacija;

8.3. penki sveikatos priežiūros ir farmacijos paslaugų teikėjų atstovai:

8.3.1. du medikų profesinių sąjungų sąjungų atstovai (iš jų vienas – gydytojų profesinės sąjungos, vienas – slaugos specialistų profesinės sąjungos), kuriuos pasiūlo šios profesinės sąjungos;

8.3.2. du sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų organizacijų atstovai, kuriuos pasiūlo šios organizacijos;

8.3.3. vienas farmacininkų organizacijų atstovas, kurį pasiūlo šios organizacijos.

 

V. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Jis renkamas paprasta balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių.

10. Taryba svarsto klausimus, kurie pagal įstatymus, kitus teisės aktus ir šiuos nuostatus yra priskirti tarybos kompetencijai.

11. Privalomojo sveikatos draudimo organizavimo, koordinavimo ir kitus klausimus Taryba sprendžia posėdžiuose. Posėdžiai šaukiami prireikus, bet ne rečiau kaip kartą per metų ketvirtį. Tarybos posėdžiai atviri. Tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Tarybos narių.

12. Tarybos posėdžius šaukia ir jiems vadovauja Tarybos pirmininkas arba jo nesant, jį pavaduojantis ir jo įgaliotas kitas Tarybos narys.

13. Klausimus Tarybai teikia Sveikatos apsaugos ministerija, Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, asmens sveikatos priežiūros įstaigos, apskričių administracijos, savivaldybių gydytojai, medikų visuomeninės organizacijos ir kitos institucijos, kompetentingos teikti siūlymus sveikatos draudimo organizavimo, veiklos tobulinimo ir koordinavimo klausimais.

14. Teikiami Tarybai klausimai turi būti tiksliai suformuluoti, prireikus turi būti pateikiama svarstomą klausimą pagrindžianti medžiaga. Dokumentacija turi būti pasirašyta teikiančiosios medžiagą institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens. Projektai teikiami dviem egzemplioriais. Jeigu Tarybai teikiamas svarstyti klausimas yra susijęs su kitų institucijų veikla, interesais ir kompetencija, vienas jo egzempliorius turi būti suderintas (vizuotas) su suinteresuotomis institucijomis arba gauta kitokia jų nuomonė teikiamu klausimu. Prireikus sužinoma ir atitinkamų profesinių sąjungų ar visuomenės organizacijų nuomonė.

15. Vyriausybei teikiamais svarstyti klausimais (dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto projekto ir jo vykdymo metinės apyskaitos bei Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ateinančių dvejų metų prognozuojami rodiklių), dėl kurių būtina Tarybos išvada, prieš juos teikiant svarstyti Tarybai, turi būti gautos Finansų ministerijos preliminarios išvados.

16. Negalutinai suderinti Tarybai pateikti klausimai įtraukiami į darbotvarkę Tarybos pirmininkui sutikus. Tai nurodoma pažymoje, pridedamoje prie Tarybos darbotvarkės, kurioje pateikiami dėl klausimų kilę prieštaravimai bei jų nesuderinimo motyvai.

17. Visi Tarybai teikiami svarstyti klausimai registruojami specialiame registracijos žurnale. Juos registruoja Tarybos įgaliotas asmuo.

18. Tarybos posėdžius organizuoja posėdžio sekretorius. Ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio jis pateikia Tarybos pirmininkui siūlymus (reikiamą medžiagą) dėl numatomų svarstyti posėdyje klausimų. Posėdžiuose svarstomi klausimai įtraukiami į darbotvarkę tik juos vizavus Tarybos pirmininkui. Suderinus numatomus svarstyti posėdyje klausimus, posėdžio sekretorius rengia darbotvarkės projektą, nurodo pranešėjus bei kviečiamus į posėdį asmenis ir teikia darbotvarkę pasirašyti Tarybos pirmininkui arba jo įgaliotam Tarybos nariui. Pasirašytą darbotvarkę kartu su posėdyje svarstoma medžiaga sekretorius išsiunčia Tarybos nariams. Privalomojo sveikatos draudimo tarybos posėdžiuose dalyvausiančių kviestinių asmenų sąrašas suderinamas su PSD tarybos pirmininku arba jo įgaliotu asmeniu. Tarybos narius kviečia posėdžio sekretorius.

19. Nedalyvaujantys posėdyje Tarybos nariai gali raštu pareikšti nuomonę svarstomais klausimais, kuri turi būti paskelbta posėdyje. Tarybos pirmininkas teikia Tarybai svarstyti ir spręsti klausimą dėl sistemingai, be pateisinamų priežasčių, nedalyvaujančio Tarybos posėdžiuose jos nario pakeitimo.

20. Posėdžio pradžioje pritariama posėdžio darbotvarkei. Tarybos pirmininkui pasiūlius ir Tarybos nariams pritarus darbotvarkė gali būti papildoma naujais klausimais.

21. Posėdyje svarstomam klausimui pristatyti skiriama iki 20 min., pasisakymams – iki 5 minučių.

22. Posėdžio rezultatai įforminami protokolu. Protokole nurodoma data, posėdžio dalyviai, nagrinėto klausimo esmė ir pasiūlymai. Posėdžius techniškai aptarnauja ir protokolą rašo posėdžio sekretorius. Protokolą pasirašo Tarybos pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Protokolui suteikiamas eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki metų pabaigos. Tarybos protokolai (originalai) saugomi kartu su svarstyto klausimo medžiaga ne trumpiau kaip 5 metus. Posėdžio sekretorius per 7 kalendorines dienas po posėdžio kiekvienam Tarybos nariui elektroniniu paštu išsiunčia Tarybos posėdžio protokolą. Ankstesnio Tarybos posėdžio rezultatai gali būti aptariami kito Tarybos posėdžio metu.

______________