LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL NUOLATINĖS KOMISIJOS VALSTYBĖS EKONOMINĖS BEI FINANSINĖS KONTROLĖS IR TEISĖSAUGOS INSTITUCIJŲ BENDRADARBIAVIMUI KOORDINUOTI SUDARYMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. birželio 6 d. Nr. 829

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti valstybės finansinių bei ekonominių interesų apsaugą, valstybės ekonominės bei finansinės kontrolės institucijų ir teisėsaugos institucijų, tiriančių (kontroliuojančių) ekonominės bei finansinės veiklos pažeidimus ir nusikaltimus, bendradarbiavimą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131) 27 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63- 1238; 1999, Nr. 92-2693) patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės reglamento 29 ir 30 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Sudaryti šią nuolatinę Komisiją valstybės ekonominės bei finansinės kontrolės ir teisėsaugos institucijų bendradarbiavimui koordinuoti (toliau vadinama – komisija):

finansų viceministras (komisijos pirmininkas);

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Ekonominės analizės skyriaus vedėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko pavaduotojas;

Muitinės departamento prie Finansų ministerijos direktoriaus pavaduotojas;

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos direktorius;

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos atstovas;

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Ekonominės analizės skyriaus atstovas.

2. Pasiūlyti Valstybės kontrolei, Valstybės saugumo departamentui, Generalinei prokuratūrai ir Specialiųjų tyrimų tarnybai deleguoti į komisiją savo atstovus.

3. Nustatyti, kad personalinę komisijos sudėtį tvirtina Ministras Pirmininkas.

4. Patvirtinti Komisijos valstybės ekonominės bei finansinės kontrolės ir teisėsaugos institucijų bendradarbiavimui koordinuoti nuostatus (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

 

 

Finansų ministrė                                                                             Dalia Grybauskaitė


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 829

 

KOMISIJOS VALSTYBĖS EKONOMINĖS BEI FINANSINĖS KONTROLĖS IR

TEISĖSAUGOS INSTITUCIJŲ BENDRADARBIAVIMUI KOORDINUOTI NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja ekonominės bei finansinės kontrolės ir teisėsaugos institucijų, tiriančių (kontroliuojančių) ekonominės bei finansinės veiklos pažeidimus ir nusikaltimus, kuriais daroma žala valstybei (toliau vadinama – kontrolės institucijos), komisijos uždavinius, funkcijas, teises, pareigas ir darbo organizavimą.

2. Komisija sudaroma ir panaikinama Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu. Personalinę komisijos sudėtį tvirtina Ministras Pirmininkas. Komisijos narių darbas neapmokamas.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

4. Komisija atsakinga ir atskaitinga Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Komisijos uždaviniai yra šie:

5.1. koordinuoti kontrolės institucijų bendradarbiavimą, užtikrinti, kad kontrolės institucijos laiku ir sistemingai keistųsi konkrečia, apibendrinta ir analitine informacija;

5.2. užtikrinti koordinuotus kontrolės institucijų veiksmus nustatant ir šalinant neigiamas ekonominės bei finansinės veiklos apraiškas;

5.3. užtikrinti koordinuotą kontrolės institucijų veiklą teisės aktų projektų rengimo srityje, kiek tai susiję su valstybės finansinių bei ekonominių interesų apsauga.

6. Komisija, vykdydama savo uždavinius, atlieka šias funkcijas:

6.1. nagrinėja kontrolės institucijose turimos informacijos pobūdį ir poreikį, teikia pasiūlymus dėl informacijos, kuria turi būti keičiamasi tarp kontrolės institucijų, kiek tai neprieštarauja įstatymų nustatytai tvarkai, taip pat teikia pasiūlymus kontrolės institucijoms dėl informacijos pasikeitimą reglamentuojančių teisės aktų projektų rengimo;

6.2. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl tvarkos, pagal kurią atskirose kontrolės institucijose turimų valstybės registrų, rejestrų ir kituose duomenų bankuose ar bazėse sukaupta informacija tiesiogiai galėtų naudotis kitos kontrolės institucijos, vykdydamos joms pavestus uždavinius ir funkcijas;

6.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl informacijos, kuri gaunama konkrečioje kontrolės institucijoje ir nėra įtraukta į registrus, rejestrus ir kitus duomenų bankus ar bazes, tačiau yra reikšminga kitai kontrolės institucijai, pobūdžio ir apimties, taip pat dėl tokios informacijos privalomo teikimo kitai suinteresuotai kontrolės institucijai tvarkos;

6.4. remdamasi kontrolės institucijų analitine medžiaga, nagrinėja visoms kontrolės institucijoms aktualius spręstinus klausimus veiklos koordinavimo srityje, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir kontrolės institucijoms pasiūlymus dėl jų sisteminio sprendimo;

6.5. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl informacijos teikimo tvarkos ir apimties, kai konkrečios kontrolės institucijos, remdamosi susisteminta analitine medžiaga, privalo informuoti apie nustatytus ūkinės, ekonominės bei finansinės veiklos pažeidimus, kitas valstybės finansiniams bei ekonominiams interesams kenkiančias šios veiklos apraiškas, kurių sprendimas turi būti koordinuojamas su kitomis kontrolės institucijomis;

6.6. remdamasi kontrolės institucijų parengtais ir patvirtintais rizikos kriterijais, pagal kuriuos nustatomi tikrintini ūkio subjektai arba valstybės finansiniams bei ekonominiams interesams kenkiančios ekonominės bei finansinės veiklos apraiškos, numato kontrolės institucijų veiklos koordinavimo prioritetus;

6.7. koordinuoja kontrolės institucijų bendradarbiavimą inicijuojant ar rengiant teisės aktų pataisas ir naujus teisės aktus, aktualius kelioms kontrolės institucijoms, kai reikia sisteminio problemos sprendimo, kiek tai susiję su valstybės finansinių bei ekonominių interesų apsauga;

6.8. nuolat rūpinasi savo veiklos rezultatyvumu ir efektyvumu, įvertina jį, prireikus tikslina numatytus kontrolės institucijų veiklos koordinavimo prioritetus;

6.9. koordinuoja kontroliuojančių institucijų keitimąsi informacija ir bendrus su užsienio valstybių institucijomis veiksmus, kai problemai spręsti reikia kelių kontrolės institucijų bendradarbiavimo, kiek tai susiję su valstybės finansinių bei ekonominių interesų apsauga;

6.10. sprendžia kitus klausimus, susijusius su kontrolės institucijų bendradarbiavimu, keitimusi informacija, jų veiklos koordinavimu, kai problemas reikia spręsti kompleksiškai.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS

 

7. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

7.1. kreiptis su pasiūlymais, susijusiais su jos funkcijų vykdymu, į Lietuvos Respublikos Vyriausybę, prireikus ir į kitas valstybės institucijas ir įstaigas;

7.2. kviesti į savo posėdžius valstybės institucijų ir įstaigų atstovus;

7.3. gauti iš valstybės institucijų ir įstaigų paaiškinimus, apibendrinimus, kitą dokumentinę informaciją, kurios reikia uždaviniams ir funkcijoms vykdyti, kiek tai neprieštarauja teisės aktams;

7.4. kviesti specialistus ir ekspertus dalyvauti jos veikloje.

 

IV. KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

8. Komisijos narys turi teisę:

8.1. teikti pasiūlymus komisijos pirmininkui dėl komisijos posėdžio sušaukimo ir posėdžių darbotvarkės sudarymo;

8.2. dalyvauti rengiant klausimus, numatomus svarstyti komisijos posėdyje;

8.3. iš anksto susipažinti su nagrinėjimui pateiktais dokumentais;

8.4. reikšti savo pastabas ir teikti pasiūlymus komisijos nagrinėjamais klausimais;

8.5. pareikšti atskirąją nuomonę (įrašomą posėdžio protokole) dėl priimto komisijos sprendimo.

9. Komisijos narys privalo:

9.1. dalyvauti komisijos posėdžiuose;

9.2. teikti komisijai pasiūlymus dėl veiklos tobulinimo;

9.3. negalėdamas dalyvauti komisijos posėdyje, apie tai iš anksto informuoti komisijos vadovą arba sekretorių.

 

V. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja komisijos pirmininkas (komisijos pirmininko nesant – jo pavaduotojas), kuris:

10.1. tvirtina posėdžių darbotvarkes, pirmininkauja posėdžiams;

10.2. kviečia specialistus ir ekspertus dalyvauti posėdžiuose;

10.3. pasirašo komisijos posėdžių protokolus, kitus dokumentus, susijusius su komisijos veikla;

10.4. atsiskaito Ministrui Pirmininkui apie komisijos veiklą.

11. Pagrindinė komisijos darbo forma – posėdžiai. Jie šaukiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį arba prireikus.

12. Komisijos posėdžiai yra uždari. Komisijos pirmininko ar jos narių kvietimu juose gali dalyvauti ir kiti asmenys.

13. Komisijos posėdžius šaukia, jų vietą, laiką, darbotvarkę tvirtina ir jiems pirmininkauja komisijos pirmininkas, komisijos pirmininko nesant – jo pavaduotojas.

14. Komisijos nariai, kuriems pavesta parengti numatomam posėdžiui medžiagą arba kurie inicijavo klausimų, susijusių su komisijos uždavinių įgyvendinimu, svarstymą komisijoje, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki galimo posėdžio sušaukimo pateikia medžiagą komisijos sekretoriui. Sekretorius apie gautą medžiagą ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jos gavimo informuoja komisijos pirmininką.

15. Komisijos pirmininko ar jos nario (narių) pasiūlymu posėdžio metu į darbotvarkę gali būti įtraukiama papildomų klausimų.

16. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia komisijos pirmininko balsas.

17. Posėdžio metu priimti sprendimai įforminami komisijos posėdžio protokolais, kuriuos pasirašo komisijos pirmininkas. Protokolų išrašai įteikiami komisijos nariams ir suinteresuotoms institucijoms.

18. Jeigu dėl komisijos posėdžio metu priimto sprendimo komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma posėdžio protokole.

19. Komisijos sekretorius organizuoja komisijos posėdžius, rengia darbotvarkių, protokolinių sprendimų projektus, derina juos su komisijos pirmininku ir nariais, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki komisijos posėdžio supažindina juos su posėdžio darbotvarke ir reikiama medžiaga, tvarko komisijos dokumentus, kaupia ir sistemina surinktą medžiagą.

20. Komisiją ūkiškai ir techniškai aptarnauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, o komisijos posėdžių metu – valstybės institucija, kurioje numatomas komisijos posėdis.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, įvairūs projektai, pažymos, kita) saugomi Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijoje.

22. Pasikeitus komisijos pirmininkui ir sekretoriui, visi komisijos dokumentai per 5 darbo dienas perduodami paskirtam naujam komisijos sekretoriui – surašomas perdavimo aktas, kuriame nurodoma dokumento data, numeris, pavadinimas, lapų skaičius ir institucijos, surašiusios dokumentą, pavadinimas.

______________