LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ABONENTŲ IR (AR) PASLAUGŲ GAVĖJŲ SKAMBUČIŲ SIUNTIMO Į BENDROJO PAGALBOS CENTRO IR (AR) PAGALBOS TARNYBŲ NUMERIUS TVARKOS IR SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2005 m. balandžio 21 d. Nr. 1V-389

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 9 straipsnio 9 punktu, 34 straipsnio 8 dalimi bei atsižvelgdamas į 2003 m. liepos 25 d. Europos Komisijos rekomendaciją 2003/558/EB dėl vietos nustatymo informacijos elektroninių ryšių tinkluose siekiant teikti vietos nustatymu pagrįstas pagalbos skambučių paslaugas tvarkymo:

1. Tvirtinu Abonentų ir (ar) paslaugų gavėjų skambučių siuntimo į Bendrojo pagalbos centro ir (ar) pagalbos tarnybų numerius tvarkos ir sąlygų aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. gruodžio 6 d. įsakymą Nr. 174 „Dėl Abonentų ir (ar) kitų naudotojų skambučių siuntimo į pagalbos tarnybų numerius tvarkos“ (Žin., 2002, Nr. 119-5388).

3. Nurodau šį įsakymą paskelbti „Valstybės žiniose“.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas

l. e. direktoriaus pareigas                                                      Tomas Lamanauskas

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministerijos

2005 m. balandžio 15 d. raštu Nr. 1D-2592-(41)


PATVIRTINA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus 2005 m. balandžio 21 d.

įsakymu Nr. 1V-389

 

abonentų ir (ar) PASLAUGŲ GAVĖJŲ skambučių siuntimo į Bendrojo pagalbos centro ir (ar) pagalbos tarnybų numerius tvarkos IR SĄLYGŲ aprašas

 

1. Abonentų ir (ar) paslaugų gavėjų skambučių siuntimo į Bendrojo pagalbos centro ir (ar) pagalbos tarnybų numerius tvarkos ir sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato abonentų ir (ar) paslaugų gavėjų skambučių siuntimo į Bendrojo pagalbos centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Bendrasis pagalbos centras) ir pagalbos tarnybų numerius tvarką ir sąlygas.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu (Žin., 2004, Nr. 69-2382), Lietuvos Respublikos Bendrojo pagalbos centro įstatymu (Žin., 2004, Nr. 90-3306), Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1457 (Žin., 2004, Nr. 168-6183), bei atsižvelgiant į 2003 m. liepos 25 d. Europos Komisijos rekomendaciją 2003/558/EB dėl vietos nustatymo informacijos elektroninių ryšių tinkluose siekiant teikti vietos nustatymu pagrįstas pagalbos skambučių paslaugas tvarkymo.

3. Apraše vartojama sąvoka:

Pereinamasis laikotarpis – Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos apraše reglamentuotas laikotarpis, per kurį pagalbos tarnybų trumpieji telefono ryšio numeriai keičiami į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme bei Lietuvos Respublikos Bendrojo pagalbos centro įstatyme.

4. Visi viešųjų ryšių tinklų ir viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai privalo:

4.1. užtikrinti galimybę skambinti bendruoju pagalbos telefono numeriu 112, o pereinamuoju laikotarpiu ir šiais pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais – viešuosiuose fiksuoto telefono ryšio tinkluose trumpaisiais telefono ryšio numeriais 01, 02, 03, viešuosiuose judriojo telefono ryšio tinkluose trumpaisiais telefono ryšio numeriais 101 arba 011, 102 arba 022, 103 arba 033:

4.1.1. nemokamai ir nenaudojant monetų, personalinių identifikavimo numerių (PIN), kodų ar kortelių;

4.1.2. apribojus paslaugų teikimą abonentui ar paslaugos gavėjui;

4.1.3. viešojo judriojo telefono ryšio tinklo galiniu įrenginiu bet kuriuo toje vietovėje veikiančiu viešojo judriojo telefono ryšio tinklu;

4.1.4. kitais atvejais, kai yra techninė galimybė naudotis elektroninių ryšių paslaugomis;

4.2. skirti reikiamo pralaidumo ryšio kanalus su Bendruoju pagalbos centru ir pagalbos tarnybomis;

4.3. siųsdami skambučius bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 ar kitais nacionaliniuose tinkluose naudojamais pagalbos tarnybų telefono ryšio numeriais, perduoti skambinančiojo abonento ir (ar) paslaugos gavėjo telefono ryšio numerį;

4.4. netaikyti ryšio linijos, iš kurios skambinama, nustatymo draudimo;

4.5. užtikrinti pagalbos skambučių iš kitų elektroninių ryšių tinklų galimą peradresavimą ir su tuo susijusį numerio modifikavimą taip, kad skambučiai būtų nukreipti į Bendrąjį pagalbos centrą ir (arba) į pagalbos tarnybas pagal informaciją, gautą iš atitinkamo tinklo;

4.6. atsižvelgdami į technines galimybes teikti vietos nustatymo duomenis (įskaitant ir srauto duomenis) be abonento ar faktinio elektroninių ryšių paslaugų naudotojo sutikimo Bendrajam pagalbos centrui ir (arba) pagalbos tarnyboms kiekvieną kartą paskambinus bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 ir (arba) kitais pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais:

4.6.1. vietos nustatymo duomenys privalo būti pateikiami nediskriminuojant informacijos apie savo abonentus ir kitus paslaugų gavėjus (viešojo fiksuoto telefono ryšio tinklų atveju kitiems paslaugų gavėjams priskiriami ir taksofonu teikiamų paslaugų gavėjai; judriojo telefono ryšio tinklų atveju kitiems paslaugų gavėjams priskiriami ir užsienio šalių viešojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjų abonentai, atvykę į Lietuvos Respubliką ir besinaudojantys tarptinklinio ryšio paslaugomis, ir tie paslaugų gavėjai, kurių negalima identifikuoti telefono ryšio numeriu);

4.6.2. kiekvieno pagalbos skambučio, kurio abonento arba paslaugų gavėjo telefono ryšio numeris buvo nustatytas, atveju numatyti galimybę, kad pagalbos skambučius priimantis Bendrasis pagalbos centras vietos nustatymo duomenis galėtų sužinoti ir (ar) atnaujinti skambinant pagalbos skambutį inicijavusio abonento ar paslaugų gavėjo telefono ryšio numeriu tam, kad galėtų reaguoti į pagalbos prašymą;

4.7. užtikrinti, kad abonentų ir (ar) paslaugų gavėjų skambučiai iš kiekvienos geografinės vietovės būtų siunčiami į Bendrąjį pagalbos centrą ir (arba) į pagalbos tarnybas pagal atitinkamai priskirtas gyvenamąsias vietoves. Gyvenamųjų vietovių priskyrimą Bendrajam pagalbos centrui ar pagalbos tarnyboms nustato Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija;

4.8. suteikti absoliučią pirmenybę ryšiui su Bendruoju pagalbos centru ir pagalbos tarnybomis;

4.9. numatyti reikiamo pralaidumo rezervinio ryšio kryptis pagalbos skambučių nukeipimui į artimiausias pagalbos tarnybas, gedimų viešųjų telefono ryšio tinkluose atveju, pagal iš anksto suderintą su Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija rezervinį planą.

5. Pereinamuoju laikotarpiu visi viešųjų ryšių tinklų ir viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai privalo:

5.1. užtikrinti, kad skambučiai būtų nukreipiami į pagalbos tarnybas arba į Bendrąjį pagalbos centrą šio Aprašo 4.1 numatyta tvarka;

5.2. vadovaudamiesi Pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo jų keitimo į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 laikotarpiu tvarkos aprašo 7 punkte nustatytomis sąlygomis užtikrinti tinkamą skambučių siuntimą pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais šio Aprašo 4.1 punkte numatyta tvarka;

5.3. panaikinti pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių, nurodytų šio Aprašo 4.1 punkte, naudojimą viešuosiuose telefono ryšio tinkluose per 1 mėnesį nuo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos raštiško nurodymo;

5.4. pasibaigus pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių, nurodytų šio Aprašo 4.1 punkte, naudojimo laikui, pateikti skambinančiajam informaciją automatiniu atsakikliu, kad bendrasis pagalbos telefono numeris yra 112.

______________