LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. VASARIO 20 D. NUTARIMO NR. 258 „DĖL KELEIVIŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ NEATLYGINTINO PERKĖLIMO KELTAIS PER KURŠIŲ MARIAS IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2003 m. birželio 30 d. Nr. 859

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2001, Nr. 112-4089; 2003, Nr. 59-2637) 11 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 20 d. nutarimą Nr. 258 „Dėl Keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Kuršių marias išlaidų kompensavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 18-737, Nr. 80-3443) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO KELEIVIŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ NEATLYGINTINO PERKĖLIMO KELTAIS PER KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AKVATORIJĄ Į (IŠ) KURŠIŲ NERIJĄ (-OS) BEI NEATLYGINTINO PERKĖLIMO UŽLIETA KRAŠTO KELIO ŠILUTĖ-RUSNĖ ATKARPA SĄNAUDOMS KOMPENSUOTI TVARKOS PATVIRTINIMO

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) bei neatlygintino perkėlimo užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa sąnaudoms kompensuoti tvarką (pridedama).

2. Pavesti Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos per 10 darbo dienų nuo šio nutarimo įsigaliojimo dienos patvirtinti keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) bei neatlygintino perkėlimo užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa ataskaitų formas.“.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                               ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                    ZIGMANTAS BALČYTIS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. vasario 20 d. nutarimu

Nr. 258

(Lietuvos Respublikos

Vyriausybės 2003 m. birželio 30

d. nutarimo Nr. 859 redakcija)

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO KELEIVIŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ NEATLYGINTINO PERKĖLIMO KELTAIS PER KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AKVATORIJĄ Į (IŠ) KURŠIŲ NERIJĄ (-OS) BEI NEATLYGINTINO PERKĖLIMO UŽLIETA KRAŠTO KELIO ŠILUTĖ-RUSNĖ ATKARPA SĄNAUDOMS KOMPENSUOTI TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) bei neatlygintino perkėlimo užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa sąnaudoms kompensuoti tvarka (toliau vadinama – Tvarka) reglamentuoja keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) bei neatlygintino perkėlimo užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa sąnaudų kompensavimą.

2. Šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos:

Keltas – laivas, kuris sukonstruotas ir pastatytas keleiviams ir transporto priemonėms vežti ir kurio dokumentuose yra įrašas „keltas“.

Prieplauka – specialiai prie kranto įrengta laivų priplaukimo ir sustojimo vieta, pritaikyta žmonėms įlipti (išlipti) ir transporto priemonėms įvažiuoti (išvažiuoti) į keltą (iš kelto).

Vežėjas – įmonė, kuriai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduota licencija verstis keleivių vežimu laivais Lietuvos Respublikoje ir kuri turi nuosavybės teise arba nuomos ar panaudos pagrindu keltų bei prieplaukų.

3. Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau vadinama – Programa) finansavimo lėšos keleivių ir transporto priemonių perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) bei neatlygintino perkėlimo užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa sąnaudoms kompensuoti numatomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintoje metinėje Programos finansavimo sąmatoje. Planuojamas lėšų poreikis nustatomas atsižvelgiant į praėjusiais metais faktiškai perkeltų šios Tvarkos 4 punkte nurodytų keleivių ir transporto priemonių skaičių. Lėšų poreikis gyventojams ir jų lengvosioms transporto priemonėms kelti užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa nustatomas atsižvelgiant į praėjusių metų vidutinį sausio-kovo mėnesių paros eismo šiuo keliu intensyvumą ir kompensuotų sąnaudų dydį.

4. Programos finansavimo lėšos naudojamos tarnybos reikalais vykstantiems medicinos greitosios pagalbos ir reanimacijos automobiliams, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, civilinės saugos, kelių priežiūros, uosto saugos tarnybų, prokuratūros, muitinės, inspekcijų, krašto apsaugos sistemos institucijų pareigūnams (valstybės tarnautojams ir profesinės karo tarnybos kariams), Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos darbuotojams, Lietuvos jūrų muziejaus darbuotojams, diplomatams, Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje – Smiltynėje gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims ir jų lengvosioms transporto priemonėms, tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusams neatlygintinai perkelti keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os).

5. Programos finansavimo lėšos naudojamos Šilutės rajono gyventojų ir jų lengvųjų transporto priemonių neatlygintino perkėlimo užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa sąnaudoms kompensuoti.

 

II. KELEIVIŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ NEATLYGINTINO PERKĖLIMO KELTAIS BEI NEATLYGINTINO PERKĖLIMO UŽLIETA KRAŠTO KELIO ŠILUTĖ-

RUSNĖ ATKARPA SĄNAUDŲ KOMPENSAVIMAS

 

6. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Lietuvos automobilių kelių direkcija) kasmet sudaro su vežėju sutartį dėl keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) kompensavimo, o su valstybės įmone „Klaipėdos regiono keliai“ – sutartį dėl Šilutės rajono gyventojų ir jų lengvųjų transporto priemonių neatlygintino perkėlimo užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa vykdymo ir sąnaudų kompensavimo.

7. Vežėjas 2003 metams – per 5 darbo dienas nuo sutarties sudarymo dienos, o kitiems metams – iki einamųjų metų gruodžio 15 d. turi pateikti Lietuvos automobilių kelių direkcijai informaciją, kiek lėšų reikia keleivių ir transporto priemonių neatlygintinam perkėlimui per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) kompensuoti (atskirai kiekvienam mėnesiui, ketvirčiui ir metams).

8. Vežėjas kompensacijoms už šios Tvarkos 4 punkte nurodytų transporto priemonių ir keleivių perkėlimą per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) gauti iki kito mėnesio 10 dienos pateikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai nustatytų formų ataskaitas ir PVM sąskaitą faktūrą. Kompensacijos suma apskaičiuojama pagal faktiškai perkeltų šios Tvarkos 4 punkte nurodytų keleivių ir transporto priemonių skaičių, vienos transporto priemonės ir vieno keleivio perkėlimo sąnaudas.

9. Valstybės įmonė „Klaipėdos regiono keliai“, pasibaigus potvyniui, pateikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai patvirtintos formos gyventojų ir jų lengvųjų transporto priemonių neatlygintino perkėlimo užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa sąnaudų ataskaitą ir PVM sąskaitą faktūrą.

10. Lietuvos automobilių kelių direkcija pagal pateiktas ataskaitas perveda lėšas į vežėjo ir valstybės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ sąskaitas.

11. Už pateiktų ataskaitų teisingumą atsako vežėjas ir valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti valstybės įmonė „Klaipėdos regiono keliai“.

 

III. KELEIVIŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ KĖLIMAS

 

12. Vežėjas, keldamas keleivius ir transporto priemones per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os), privalo laikytis Keleivių ir bagažo vežimo vidaus vandenų transportu Lietuvos Respublikoje taisyklių, patvirtintų susisiekimo ministro 1995 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 272 „Dėl Keleivių ir bagažo vežimo vidaus vandenų transportu Lietuvos Respublikoje taisyklių“ (Žin., 1995, Nr. 47-1155).

13. Keleivių ir transporto priemonių kėlimosi keltais tvarką, suderinęs su Susisiekimo ministerija, nustato ir jos laikymąsi užtikrina vežėjas, o kėlimosi užlieta krašto kelio Šilutė-Rusnė atkarpa – valstybės įmonė „Klaipėdos regiono keliai“, suderinusi su Lietuvos automobilių kelių direkcija.

______________

 

 

part_7f8b5c36efbd487f83bdb08e83083729_end